Gezeik met poorten

Pagina: 1
Acties:

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik heb nu al een lange tijd een probleem met poorten en poortmappen, namelijk: HET WERKT NOOIT! :(
Ik heb het grote poortmappingsverhaal helemaal doorgelezen, de instructies gevolgd op portforward.com en nog krijg ik geen enkel programma aan de praat. Ik heb verschillende firewall geprobeerd, zonder firewall, virusscanner uit, alles wagenwijd open gooien, maar geen enkel programma werkt. DC++ niet, Bittorrent niet (geen enkele client) enz enz enz...
Ik ben van modem veranderd (van een Zyxel modem naar een Sweex router). Ik ben nou echt ten einde raad. Waarom werkt het godverdomme niet gewoon? En waarom werkt upnp uberhaupt niet?

Er is verder niet zo heel veel bijzonders aan m'n pc, tis gewoon Windows XP SP2 met de security center en windows firewall uit, en verder een broadcom Gbit kaart.

Weet iemand hoe ik het nu wel aan de praat krijg?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Chill!!!!!!! Rustig. Wat werk er niet aan het programma? Start ie niet op? Sluit ie niet af. Zit je thuis? Op je werk? Enz.

Zylex modem?? Als je een modem (voor zover hij Mo'ed en Dem'ed) hebt, dan krijg je als het goed is je I-net IP op je eigen bak. Dus dan hoef je niet te mappen, dus dan ligt het probleem duidelijk ergens anders.

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
de programma's werken wel, er word alleen niks gedownload.

Verwijderd

staan je poorten nou wel of niet open?

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
wel, maar er gebeurt niks, en alle programma's houden vol dan upnp niet werkt.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je het modem in router mode gezet of niet? In de standaard (puur modem) instelling krijgt je PC inderdaad gewoon het WAN ip adres en is port forewarden niet nodig. Let ook op dat je een statisch ip adres gebruikt op de PC waar je heen wilt forewarden. Dit om zeker te zijn dat bij het toewijzen van een nieuw adres door DHCP de port foreward niet verbroken zal worden.

Op www.grc.com kun je (shields up) laten testen welke poorten vanaf het internet bereikbaar zijn (open staan). Welke uitslag krijg je daar?

UPnP moet door zowel de software als door de router worden ondersteund. Wanneer het modem niet in routing mode staat is er niets te portforewarden en zal UPnP niet werken. Let ook dat je het UPnP verkeer niet blocked met een eventuele personal firewall. Overigens staat het gebruik van UPnP nog steeds ter discussie uit beveiligingsoogpunt. Indien je het niet per se moet gebruiken zou ik gewoon mooi met het handje forewarden.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 05-04-2006 12:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Ik krijg bij ShieldsUp de melding dat zonder uitzondering alles dicht zit, zelf zonder firewall.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Je modem (router) doet dus NAT, en daardoor is alles "dicht".
Heb je al portmappings geprobeerd in je huidige router ?

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Ja maar die werken dus niet.

Verwijderd

Maak eens een screenshot van je portmappings.

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Ja de tering, printscreen doet het niet. :/ WTF is er aan de hand he....

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:13
same problem here.
K had er al een topic over geopend. Het gekke is nog wel dat, bij mij tenminste, de andere pc's WEL werken. Maar 1 pc wil het maar niet snappen...
k heb het maar laten hangen toen en door gegaan met downloaden op die andere pc, maar das niet echt een oplossing.

Btw, kun je met dc++ in passive mode wel gewoon zoeken en downloaden?

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
nee ook niet

• Opperhoof
heb je wel internet toch he?!

Je modem resetten naar de facroty defaults. Internet opnieuw instellen. Je pc een nieuw ip adres laten aanvragen (start-->run-->cmd --> ipconfig/renew ) dan max 4 poorten forwarden naar je pc, zowel tcp/udp.

misschien een idee, als je toch bezig bent, om een standaard aantal poorten naar alle pcs te forwarden. Ik heb hier thuis iprange 10.0.0.4 - 10.0.0.8 en voor *.4 de poorten 400+410+420+430 geforward. voor pc *.5 500+510+520+530 etc

hoe je niet steeds als je 1 poort wil forwarden te rebooten enzo.

• Opperhoof
en....?
gelukt of nog steeds niet?

Verwijderd

De meeste Zyxel's kun je vaak ook in router mode zetten en is vaak een stuk beter dan Sweex...
Off-topic: Wat was de reden van de wisseling? (ADSL2 ?oude Zyxel's kunnen dat idd niet altijd zonder firmware upgrade of soms echt niet)

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
De reden van de upgrade was dat ik een router wilde, maar in beide gevallen heb ik geen enkele mogelijkheid om van buitenaf iets te ontvangen, zoals een FTP server draaien ofzo. :/
En nee het is nog steeds niet gelukt. :'(

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

DataGhost

iPL dev

en hoe test je dan of het werkt of niet? lang niet alle routers hebben een local loopback namelijk, waardoor je met het buiten-ip niet van binnenuit op je netwerk kunt.

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 15:29
als je nou even laat weten werlke apparatuur je precies hebt,
en toch even een paar screenshots uit je router in je startpost zet.
je kan best wat meer info geven, kan je anders niet even een router van iemand lenen?

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Ik test het met shields up zoals jullie zeiden, en printscreen werkt ineens niet meer. :/

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je weet zeker dat je je Router goed geconfigureerd hebt? Oftewel het juiste interne ip adres?
Een screenshot zou erg handig zijn, probeer anders met een camera :P

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 19:21
print screen werkt niet? Misschien moet je even op de F-lock toets drukken, een knopje dat alle microsoft toetsenborden tegenwoording hebben. standaard werken alle F-toetsen enzo niet, dus eerst ff op dat knopje drukken, en dan een print screen proberen...

Verwijderd

:*) print screen werkt nog steeds.
Als je alt+print screen drukt dan kun je in bijna elk windows programma plakken (CTRL+V)

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
ik heb het opgelost! ik heb nu alle programma's poorten toegewezen boven de 50000 en ze gemapped, en het werk! :D
vraag me niet hoe. :P

Pagina: 1