BVD-S3mT3x schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:47:
N00b mode /
Mijn intresse heeft het zeker. Is het met Rosetta@Home ook mogelijk offline nummers te kraaken ?
Ik heb een aantal blade servers (4x AMD Optron CPU) die s'nachts niets doen en mee kunnen draaien maar die hebben geen internet verbinding. Als het mogelijk is.... iemand die mij kan wijzen op wat docu om dat werkend te krijgen ? tnx...
/ Noob mode
Als die systemen in een netwerk hangen, en ergens in dat netwerk is een systeem wat wél bij internet kan, dan is het mogelijk. Anders is de enige optie afaik om heen en weer te gaan sjouwen met een USB-stick.
Even in het kort:
1) Installeer BOINC op een willekeurige PC die bij internet kan
2) Attach deze BOINC aan Rosetta, maar haal nog geen werk op (netwerk suspenden in BOINC)
3) Stop BOINC
4) Kopieer de hele BOINC directory
5) Maak zoveel kopieën als je nodig hebt (1 per offline systeem).
6) Start BOINC vanaf command-prompt om de beurt uit de verschillende directories met BOINC.EXE -redirectio en haal m.b.v. boincmgr werk op.
Als de "offline" PCs wel in een netwerkje hangen:
1) Share een directory en kopieer daar de directories uit stap 5 in
2) Start op elke offline PC BOINC door : \\servernaam\sharenaam\directoryxx\BOINC.EXE -redirectio (waarbij xx dus anders is per offline systeem)
3) Stop 's morgens alle BOINC processen
4) Kopieer de directories uit de share naar een PC met internet (eventueel via USB stick)
5) Start op de PC met internet, via een command-prompt, om de beurt BOINC uit de verschillende directories (ook weer met de -redirectio optie)
6) Start boincmgr en verstuur het werk, en haal nieuw werk op.
Als de PCs niet in een netwerkje hangen, moet je dus met je memory-stick ieder systeem langs, 1 directory kopieren en daarvandaan BOINC starten. 's morgens weer BOINC stoppen, directory terug naar je memory-stick, terug naar de PC met internet, etc....
Pain in the ass

, maar het KAN wel
[
Voor 5% gewijzigd door
DigiK-oz op 31-03-2006 23:57
]