[Stampede 5] Cows have gone mad! (again)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker misleidend:
Last update: Saturday 1 April 2006, 12:00 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

* MrMaD1909 vind de topic titel lollig. Pim for the Win...

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omied schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 04:10:
[...]
Hoi Liz!!! :P
Ik ben al aan het grazen...
Computer Boven is al overgeschakeld (en maakt tegelijk z'n laatste WU UD-Grid af...)
Laptop ben ik BOINC nu aan het optimaliseren... Daarna stel ik in, dat ie na de WU UD-Grid automatisch flusht en overschakelt op Rosetta... (Hij's al 30 uur bezig met een WU, zonde van de punten om dat niet te flushen...)
Computer Beneden laat ik voorlopig maar op Grid...
Eej Omied :w .

Wat denk je van dit oneerbare :P voorstel? Hou je vast daarrrr komt ie. Je zet al je krachten op R@H (we moeten tenslotte XS voorblijven en Free-DC effies inhalen) en na de stampede fuseren we ons tot 'KletsCows & Omied' met de eeuwige roem de overall top 30 in het vooruitzicht. Je bedenktijd gaat nu in :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor power ook bereid tot een tegenprestatie na de stampede!

Ik heb een AMD 64 3400+ maar liefst in de aanbieding :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Boinc wilt niet meer werken , hij geeft constant de error 'kan geen verbinding maken met de client'.

Bij computer heb ik localhost ingevuld samen met het wachtwoordje in die 'gui_rpc_uit.cfg' maar nog steeds werkt hij niet :/ , terwijl hij gisterenavond nog wel leuk werkte voor mij |:( .

Weet iemand hoe dit komt ? En wat eraan te doen is ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evert_ schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:29:
Boinc wilt niet meer werken , hij geeft constant de error 'kan geen verbinding maken met de client'.

Bij computer heb ik localhost ingevuld samen met het wachtwoordje in die 'gui_rpc_uit.cfg' maar nog steeds werkt hij niet :/ , terwijl hij gisterenavond nog wel leuk werkte voor mij |:( .

Weet iemand hoe dit komt ? En wat eraan te doen is ?
Draait de service nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier is de verbinding ineens helemaal verdwenen :?

edit: afsluiten en opnieuw opstarten en 'probleem' is verholpen, pffff.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 21:57

paraiko

We are the Cow

evert_ schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:29:
- loopt boinc wel? (check cpu belasting oid) als de de boinc client niet draait kan boincmanager er ook geen verbinding mee maken....

- als die wel loopt kun je het wachtwoord in de gui_rpc_auth.cfg veranderen in iets dat je wel kunt onthouden en de boinc client onpnieuw starten via de commandline ofzo. probeer het dan eens opnieuw met je nieuwe wachtwoord in de boinc manager

Assimilate, Graze, Stampede !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:56
boincmgr start default op met connectie naar localhost, en haalt zelf het password op uit gui_rpc_auth.cfg. Dus in principe hoef je in boincmgr niets in te vullen om je localhost te monitoren. Als BOINC als service draait connect boincmgr daar naar toe, als BOINC niet draait, probeert-ie hem zelf op te starten.

Dus als de melding komt dat boincmgr niet kan connecten, staat BOINC vermoedelijk als service ingesteld, maar draait de service niet?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 14:50
LoL, ik dacht al wtf :? :+
Die titel dus:
[Stampede 7] WhatPulse to the max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvec
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 14:19
paraiko schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:36:
[...]

- loopt boinc wel? (check cpu belasting oid) als de de boinc client niet draait kan boincmanager er ook geen verbinding mee maken....

- als die wel loopt kun je het wachtwoord in de gui_rpc_auth.cfg veranderen in iets dat je wel kunt onthouden en de boinc client onpnieuw starten via de commandline ofzo. probeer het dan eens opnieuw met je nieuwe wachtwoord in de boinc manager
niet te snel veranderen.
Ik kreeg juist na het veranderen (moest bij de eerdere versies van BAM dacht ik) veel fouten.

en wat was die titel voor 12 uur? Ik ben net wakker :)

[ Voor 74% gewijzigd door rvec op 01-04-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben alweer gestopt... het kost mij 50-60 watt meer dan bij normaal cpu gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Onze vrienden van XS staan nog 11K boven ons in de daily :(

Maar bij de statsupdate van vanmorgen was dat 17K >:)

We lopen dus wel in, maar het moet nog veel harder. Gezien het aantal nieuwe leden wat ons ook vandaag weer komt versterken, lijkt het erop dat we nog een beetje op gang moeten komen, maar het lijkt goed te komen :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim2005 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:56:
Ik ben alweer gestopt... het kost mij 50-60 watt meer dan bij normaal cpu gebruik...
Wat voor CPU heb je??

En is dat omgerekend in keiharde centen echt zo veel?

just curious. Mijn PC staat altijd 24/7/365 aan en heb sinds ik DC geen echte verhoging in mijn jaarafrekening gezien.. ja misschien een paar euro... maar let er ook niet erg op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Schemerlampje uit en je hebt het zo terugverdiend. En zo'n lampje dient een minder goed doel....Tenzij je maar 1 lampje hebt natuurlijk, dan wordt het vanavond een beetje duister :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier http://www.essent.nl/esse...even/tariefoverzicht.html staan de richtprijzen voor elec., dus een ieder kan, indien noodzakelijk, zelf berekenen wat het ongeveer extra gaat kosten.

M'n XP2800+@2350MHz / Sempron2800+@2140MHz / Cellie800@992MHz draaien 24/7 en kosten mij dan misschien in totaal zo'n € 100,00 aan energie in de maand ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:19:
[...]

Hier http://www.essent.nl/esse...even/tariefoverzicht.html staan de richtprijzen voor elec., dus een ieder kan, indien noodzakelijk, zelf berekenen wat het ongeveer extra gaat kosten.

M'n XP2800+@2350MHz / Sempron2800+@2140MHz / Cellie800@992MHz draaien 24/7 en kosten mij dan misschien in totaal zo'n € 100,00 aan energie in de maand ?
Zoveel??? Dat lijkt me toch sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:23:
[...]

Zoveel??? Dat lijkt me toch sterk...
Nee hoor dat kan wel kloppen. Mijn bak (zie sig) haalt al 30 euro per maand.

Daarom ook maar 12/7

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah....

Binnenkort in de krant:

"Illegaal stroom afgetapt ten bate van PC" ipv voor hennepkwekerij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

wat kost een koe?
Koe kost geld....

En nog veel meer topics over kosten. Laten we het hier maar over de Whatpulse stampede hebben ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als het aan mij ligt :( >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatpulse stampede 7????? we hebben niet eens #5+6 achter de rug 8)7

Is this a april 1 joke or something?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:24:
Whatpulse stampede 7????? we hebben niet eens #5+6 achter de rug 8)7

Is this a april 1 joke or something?
Like, dûh :P.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
1 Apriiiiiiil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvec
stampede 21 distributed kantklossen
lol :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Nakebod

Nope.

Ow, kantklossen, ik schrijf me in :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

* iH8 wil updated stampstats zien en wel pronto! :(

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Hoe kan ik met deze namen nou nog mensen hierheen sturen zodat ze weten hoe ze het allemaal kunnen installeren :/

Hup! An die arbeit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
iH8 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:43:
* iH8 wil updated stampstats zien en wel pronto! :(
U vraagt, wij draaien ;)
1 35029 The Fok! Flock 35029
2 29988 Stampertjes 29988
3 28737 Lucky Angel: Stampede Chicken 28737
4 21735 Furious Dutch Cows 21735
5 19316 eXtreme Stampers 19316
6 18713 Joint Forces 18713
7 15160 Bearhunters 15160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Nakebod schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:39:
Ow, kantklossen, ik schrijf me in :D
Me 2, als ik gevonden heb waar ik die verrekte kantklos-client kan downloaden :+

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Nakebod

Nope.

Ow, weet je dat nog niet?
http://www.kantklos.nu/download.php
Ook even KantklosPlus 4.3 erbij, scheelt veel in de output. http://www.kantklos.nu/plus.php

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Nakebod schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:19:
Ow, weet je dat nog niet?
http://www.kantklos.nu/download.php
Ook even KantklosPlus 4.3 erbij, scheelt veel in de output. http://www.kantklos.nu/plus.php
Precies wat ik zocht. Thanx a lot!! d:)b

Weet je ook nog een optimized cient voor m'n Atari7800, met de gewone kantklos-client kan ik geen pong spelen :+

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Wat doe ik fout ? Daarstraks had ik op men windows xp bak al problemen met 'connectie maken met localhost' die opgelost zijn na een reboot en nu zet ik voor de stampede op een 1,1Ghz pc'tje waarop linux staat ook BOINC met R@H , maar het wilt niet lukken ... hij blijft zeggen 'verbinding geweigert' en 'kon niet connecten met localhost'.

Wie helpt mij hiermee verder ?

[ Voor 7% gewijzigd door DeadLock op 01-04-2006 23:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Niet kwaad bedoelt, maarre... wat is bij jou dan "normaal" cpu gebruik, het tonen van de desktop-achtergrond? :+

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Sloompie schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:56:
[...]

Als die systemen in een netwerk hangen, en ergens in dat netwerk is een systeem wat wél bij internet kan, dan is het mogelijk. Anders is de enige optie afaik om heen en weer te gaan sjouwen met een USB-stick.

....

Als de PCs niet in een netwerkje hangen, moet je dus met je memory-stick ieder systeem langs, 1 directory kopieren en daarvandaan BOINC starten. 's morgens weer BOINC stoppen, directory terug naar je memory-stick, terug naar de PC met internet, etc....

Pain in the ass :( , maar het KAN wel
Duidelijk, maar kan ik BOINC ook laten bepalen hoeveel 'hapjes' hij naar mij toe stuurd ?
Anders blijft ik 1000x heen en weer copyeren.. dus liever in 1x een groot hapje en dan grazen maar }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die louwrens is een solo stamp aan het doen :)
die zit solo nu al op ruim 40K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:42
BVD-S3mT3x schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:24:
[...]

Duidelijk, maar kan ik BOINC ook laten bepalen hoeveel 'hapjes' hij naar mij toe stuurd ?
Anders blijft ik 1000x heen en weer copyeren.. dus liever in 1x een groot hapje en dan grazen maar }:O
In je account op http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ inloggen, en dan naar general preferences gaan. Als je daar bent het volgende:
code:
1
2
Connect to network about every
(determines size of work cache; maximum 10 days)
op 10 dagen zetten.

Wat ik dacht tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Je kan nog iets verder gaan (zelf niet geprobeerd) maar ik dacht dat o.a. Black Piet tot 15 dagen gekomen was.
Exit the core client, edit global_prefx.xml.

change <work_buf_min_days>xx</work_buf_min_days> to whatever you want. I set 14 now. Then launch the core client and select project, hit "update." Then on the project's homepage, cache is set to your preference.
Zie ook deze post: [rml]nomam in "[ BOINC SETI@Home] hitparade van 11 oktob..."[/rml]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Laatst online: 12-08 12:49
Cool... gaan we testen...

Nog 2 N00b vragen:

- Voor down&upload is alleen HTTP toegang vereist ? (voor de firewall/proxy)

- Is de windows BOINC client geschikt voor meerdere CPU's in 1 systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 11-09 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

1 geen idee, nooit naar gekeken...
2 ja, multi-core is geen probleem met de windows versie (ook geen enkel probleem met de Guntec-optimized Boinc)

Edit: je kunt op de Project-pagina instellen hoeveel CPU's je wilt gebruiken voor Boinc.

[ Voor 24% gewijzigd door APClll op 03-04-2006 17:28 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvec
^ te laat :(
I
I
I
wat hij zegt

[ Voor 78% gewijzigd door rvec op 03-04-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BVD-S3mT3x schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:19:
Verkeer van BOINC naar internet gaat alleen over poort 80, boinc client communicatie (voor BAM e.d.) is op 1043 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

BVD-S3mT3x schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:19:
Nog 2 N00b vragen:
- Is de windows BOINC client geschikt voor meerdere CPU's in 1 systeem ?
1/ Zoals hierboven al beantwoord, ja

2/ In je preferences ( http://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global ) kan je aangeven bij:
"On multiprocessors, use at most" hoeveel CPUs hij maximaal mage gebruiken. Standaard staat dit op 2. Dit wil dus zeggen:
* Gebruik je een single processor, dan zal hij 1 job tegelijkertijd draaien
* heb je een HT processor, of een multicore (bijv amd x2), dan zal hij 2 taken draaien

Heb je daarentegen meer dan 2 logische of fysieke processoren, dan moet je bovenvernoemde inselling verhogen. Dus bijvoorbeeld bij een server met 4 of meer processoren, of een dual Xeon (heeft 2 keer een HT processor, dus eigenlijk 4 logische cpu's) of een dual amd x2 (idem).

Je kan gemakkelijk nakijken wat je nodig hebt. Open de task manager in windows (ctrl-shift-esc)
Bij het tabblad performance, zie je bovenaan de grafiek van je cpu verbruik. Tel het aantal vakjes naast elkaar. Bij de oudere single core processor is dit 1, bij een HT of amd x2 zal dit 2 zijn, etc etc.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

BVD-S3mT3x schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:24:
Zoals hierboven al door Gijsh aangehaald was, heb je de setting "Connect to network about every " in je global preferences ( http://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global )
Je hebt sinds kort ook nog een 2de zaak:
Bij de project preferences ( http://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=project ) heb je nog "Target CPU run time". Deze setting is standaard 2 uur. Je kan ze echter verhogen naar 24uur.
Deze setting geeft aan hoelang een gemiddelde WU erover zal doen op jouw pc.
Voor de normale gebruiker wordt aangeraden deze setting te behouden
Deze is echter wél interessant voor mensen met weinig bandbreedte. Als je bijvoorbeeld een dial-up verbinding hebt, kan je deze setting verhogen. Dan zal er per WU minder bandbreedte gebruikt moeten worden.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

iisschots schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:52:
[...]

Als het niet anders kan is het geen probleem, dus dan gewoon maar de maandag flushen :)
Als je het maar niet met opzet doet het sparen.
Blijkbaar gaat toch alles goed. Het lijkt erop dat er bij het uploaden van een job er klaarstaande jobs niet direct worden gerapporteerd, maar wel enkele malen per dag. Ik was alleen van m'n werklaptop, die ik thuis van het weekend had aangezet, vergeten de ISA Firewall client uit te zetten. |:(

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik was net weer een dagje aan het "gek lopen" en had mijn boinc weer eens aangezet, maar nadat ik snachts lekker heb ligge te pitten en mijn pc het ook lekker doet, sta ik op en doet ie niets meer.. soort van freeze.. schermen springen niet eens meer uit standby, dus lijk wel of hij is vastgeroest en moet dus resetten
(amd XP3000+ met 1.5gig ram enz dat allemaal goed werkt dus daar ligt het niet echt aan :))

heb al geprobeerd mijn cpu belasting te verminderen, maar werkt ook niet.

Dus helaas bij deze, ik hoop dat mijn 140puntjes aan credit nog van dienst zijn geweest :)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16
diedazz schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:15:
Ik was net weer een dagje aan het "gek lopen" en had mijn boinc weer eens aangezet, maar nadat ik snachts lekker heb ligge te pitten en mijn pc het ook lekker doet, sta ik op en doet ie niets meer.. soort van freeze.. schermen springen niet eens meer uit standby, dus lijk wel of hij is vastgeroest en moet dus resetten
(amd XP3000+ met 1.5gig ram enz dat allemaal goed werkt dus daar ligt het niet echt aan :))

heb al geprobeerd mijn cpu belasting te verminderen, maar werkt ook niet.

Dus helaas bij deze, ik hoop dat mijn 140puntjes aan credit nog van dienst zijn geweest :)
toevallig geen powersave functies aanstaan?? dat hd in standby gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Even een melding dat ik de .plan heb gezien :+ Ik doe ook mee met Rosetta@Home :) Het is maar 1 computer maar alles beter dan niets :D

[ Voor 25% gewijzigd door Mafkees op 08-04-2006 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkOV schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 02:21:
Even een melding dat ik de .plan heb gezien :+ Ik doe ook mee met Rosetta@Home :) Het is maar 1 computer maar alles beter dan niets :D
Heel mooi, weten we ook zeker dat de .plan in ieder geval 1 lid heeft opgeleverd :)
Pagina: 1 2 Laatste