[Stampede 5] Cows have gone mad! (again)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/images/banners/mcB01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ikesi.com/Mark/Stampede5v3.png
Stampede episode 5 - The Cows Have Gone Mad(Again)!
Afbeeldingslocatie: http://www.elteor.nl/stampede/mark2.bmpLet op! Lees eerst deze hele draad door voordat je een reactie plaatst!
Stampede op Rosetta
Dit draadje is een vervolg op Stampede editie 5 - Rosetta@Home - het maken van teams, dat draadje werd een beetje vol, en met dank aan de input van een aantal mede-DPCers zijn hier wat uitbreidingen en de definitieve spelregels voor het spectakel dat morgen los gaat barsten !!

De vijfde DPC Stampede:

• Barst lot op Rosetta@Home
• begint op zaterdag 1 april 2006 om 0:00 uur in de vroege morgen
• Duurt tot en met zondag 30 april om 23:59:59 uur!

Rosetta is een medisch onderzoeksproject van de Universiteit van Washington en het Howard Hughes Medical Insitute op het gebied van proteïnen (eiwitten die in aantallen gemeten de belangrijkste bouwstof van de mens vormen) en hoe de driedimensionale vormen daarvan zich ontwikkelen. Het doel is medicijnen te vinden tegen ziektes als kanker, Alzheimer, HIV en malaria.
Er is heel veel rekenkracht nodig en daartoe is er een gedistribueerd BOINC computerproject Rosetta@Home, waarbij de niet gebruikte capaciteit van honderdduizenden PC’s wereldwijd wordt ingezet. Hierbij draait als je PC aanstaat een programma op de achtergrond mee met een lage prioriteit, zodat je het niet merkt.

De Stampede is sinds augustus 2003 een terugkerend verschijnsel bij Dutch Power Cows (DPC). Eén of twee keer per jaar worden de krachten van deelnemers aan de elf projecten waaraan DPC meedoet, gebundeld op één project om de positie ten opzichte van de buitenlandse “concurrentie” te verstevigen. Want hoewel de eerste gedachte is om belangrijke en goede doelen te ondersteunen, is er via allerlei standenlijsten een ware competitie aan de gang. Nu is het door een echte verkiezing Rosetta@Home geworden.

Wereldwijd staat DPC nu nog op de tweede plaats, maar dreigt binnenkort te worden ingehaald door Xtreme Systems (XS).
XS heeft DPC eerder al eens op D2OL (onderzoek naar medicijnen tegen onder andere Ebola, SARS en pokken) verslagen. En als de Stampede een daverend succes wordt, dan kan zelfs de achterstand op de nummer één Free-DC grotendeels worden ingelopen.

Het helpen bij het vinden van medicijnen tegen ernstige menselijke ziektes, en meebouwen aan een geweldig succes van DPC is voor iedereen mogelijk. Het helpen bij het ontwikkelen van nieuwe medicijnen voor kanker, HIV, malaria, enz. D.m.v. het uitrekenen van de drie-dimensionale structuren van complexe biologische moleculen (eiwitten) klinkt ingewikkeld, en dat is het ook. Gelukkig hoef je hier als gebruiker niet over na te denken, en is meedoen zo simpel als een programma installeren.

De teams ...

Er zijn uiteindelijk 7 teams vastgesteld:

Bearhunters
eXtreme Stampers
Fok!Flock
Furious Dutch Cows
Joint Forces
Lucky Angel: Stampede Chicken
Stampertjes

De inschrijftermijn om mee te doen met deze virtuele stampede teams is op 30 maart gesloten

Vanzelfsprekend kun je ook prima meedoen zonder in een Stampede team te zitten, maar dan kom je niet voor in de dagelijkse tijdelijke extra Stampede stats.
Je doet sowieso met de stampede mee, omdat je altijd voor DPC cruncht (als je bent aangemeld bij DPC als team). Het feit dat er stampedeteams zijn ingedeeld is om de onderlinge competitie wat aan te zwengelen, zodat we niet alleen de buitenstaanders imponeren en irriteren met de hoge output, maar ook de leden van andere stampede-subteams :)
PLUS het feit dat je zo wat andere mensen leert kennen binnen DPC die je normaal niet zou leren kennen bijvoorbeeld!

De teams zoals ze op 30 maart zijn worden zijn op dit moment bevroren.

Op verzoek van een aantal personen en na indringend overleg van de gehele stampede commissie is tot de volgende zaken besloten:

• Na 30 maart worden door ons de stats op orde gemaakt en de teams op kracht beoordeeld. Als we vermoeden dat team A wel erg achter loopt op team B kunnen we oproepen of iemand van team wil wisselen om dit te compenseren.

• Vanaf 2 april is het weer mogelijk om Stampede teams te joinen, wisselen van team is alleen in uitzonderingsgevallen mogelijk.

• Aangezien we nu 7 teams hebben, is het sneu als er na 7 april 1 team af zou vallen, dus alle 7 teams blijven de gehele periode bestaan.

• Vanaf 28 april 0:00 in de hele vroege ochtend kan er niet meer aangemeld worden, de teams moeten de laatste dagen het uitvechten met de capaciteit die zij tot op dat moment behaald hebben.

Hoe doe ik mee?
Uitgebreide instructies over hoe je mee kunt doen kun je hier en in de grote FAQ vinden. Daar staat alles netjes uitgelegd. In het kort komt het op het volgende neer:

1. Registreer je bij Rosetta@home door op de link te klikken.
2. Download de zogenaamde 'Boinc' client; het programma dat de berekeningen gaat uitvoeren.
3. Installeer het Boinc-programma, en meld je aan bij het Rosetta@Home project:
http://boinc.bakerlab.org/rosetta
4. Meld je aan voor de stampede.

Nog enkele punten om misverstanden uit de weg te gaan:

• Je punten komen en blijven op je eigen Rosetta account staan!
• De naam waaronder je je hebt aangemeld bij Rosetta staat ook in de Stampede stats
• Als je meedoet met de Stampede zal er helemaal niets veranderen aan de DPCH stats van Rosetta of de officiele stats op de webpage van Rosetta
• Voor de Stampede worden gedurende de looptijd virtuele stats bijgehouden voor jezelf EN het Stampede team waar je in zit
• Je kan zowel ervoor kiezen met je gehele subteam te joinen als individueel. Ook als je al in een subteam zit (zolang je maar uniek in de officiele stats voorkomt)
Iedereen mag meedoen! Ook al deed je hiervoor al mee aan Rosetta, of deed je helemaal niet mee aan distributed computing, je mag gewoon meedoen.

Wat mag je allemaal in dit topic doen:

• Vragen over de Stampede
• Vragen over Stampede teams
• Vragen aan mensen uit bestaande Stampede teams
• Mededeling dat je je wilt voegen bij een bestaand Stampede team
• Je uiteraard houden aan de algemene regels die gelden voor dit forum :)
• Taunten - Het is hier toegestaan om mensen uit te nodigen om bij je Stampede team te komen indien er iemand hier ronddwaalt die duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar een leuk Stampede team.

Probeer het laatste wel redelijk en bescheiden te houden. Ordinaire reclamekreten zijn niet gewenst en maken de reputatie van je Stampede team er niet beter op.

En met dank aan onze statsbakker Speedkikker:
Een mooie grafische indeling van de teams is hier te vinden.
De Stampede stats zijn hier te vinden en de postbare RML stats (vanaf 2 april de stats van de dag ervoor) zijn hier te vinden.

Veel succes en plezier iedereen, en graag tot ziens in de komende stampede DPCH's die de DC-wereld verbijsterd zullen doen staan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Elteor op 31-03-2006 15:38 ]

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Er zijn uiteindelijk 7 teams vastgesteld:

# Bearhunters
# eXtreme Stampers
# Fok!Flock
# Furious Dutch Cows
# Joint Forces
# Lucky Angel: Stampede Chicken
Ik tel er 6...

[ Voor 4% gewijzigd door Megaflix op 31-03-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Topicstarter
Oeps, zowaar het team vergeten wat ik zelf gejoind heb .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:24:
Oeps, zowaar het team vergeten wat ik zelf gejoind heb .....
Ik laat de woordspelingen achterwege nu :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Misschien een idee, om wanneer de teams een eigen pagina en/of forumpie hebben dit te linken in deze lijst?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Eens zien wat we er van kunnen bakken :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Let's shock the (DC-)world! }:O

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Topicstarter
Robinski schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:37:
[...]

Misschien een idee, om wanneer de teams een eigen pagina en/of forumpie hebben dit te linken in deze lijst?
Ik zal morgen als ik wat wakkerder ben dan nu de links die ik kan vinden erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er klaar voor :D

Afbeeldingslocatie: http://www.misterdim.com/Images/Bob_eponge/spongebob.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 19:42
Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:05:
• Vanaf 2 april is het weer mogelijk om Stampede teams te joinen, wisselen van team is alleen in uitzonderingsgevallen mogelijk.
hier staat 7 april... Welke van de 2 klopt er nou?
O, ik zie het al bij het volgende stukje:
Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:05:
• Aangezien we nu 7 teams hebben, is het sneu als er na 7 april 1 team af zou vallen, dus alle 7 teams blijven de gehele periode bestaan.
Ik stel voor dat iedereen die vanaf 7 april wil joinen wordt geadviseerd de laatste 3 te joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let's Rock & Roll tomorrow 00:00

Iedereen een gruwelijk lekkere crunchy stampede gewenst alvast!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
Hmm... Ik weet alleen nog niet op welke pc's ik Rosetta zal zetten...

De aangeraden systeemeisen zijn:
• minstens een 500 MHz processor
• 512 MB ram geheugen
• 200 MB vrije HD ruimte

Nu heb ik 3 koeien die ik op dit moment inzet op UD-GRID. Welke kan ik het best inzetten op de stampede en welke moet ik maar lekker UD laten blijven draaien?
Laptop: Intel P-M 1,73 GHz / 1536 MB ram
Boven: Celeron 2,4 GHz / 256 MB
Beneden: P-3 667 MHz / 128 MB

Op Laptop komt zeker Rosetta, maar wat raden jullie me aan bij de andere 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Pyrus

Hardknock life

Heb hier een pIII 733 MHz met 384MB ram. Draait prima.(ook bij normaal gebruik)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik heb een P4 2.0, een P4 2.4 en een Celeron 2.4, allemaal met 256 Mb en ze draaien zonder problemen Rosetta :) Iemand die ik ken heeft Rosetta zelfs goed werkend op een P2-500 met 96 Mb geheugen :D (maar de punten die dat elke 24 uur oplevert doet een beetje AMD 2500 in een uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Door een herinstall , ben ik al mijn favorieten kwijt.

Nu had ik een link van men score van R@H , met eronder en lijst van mensen die ik ging inhalen .
Helemaal beneneden op het blad stond een leuk grafiekje , men je daily en totale score.

De link eindigt in de datum van vandaag jjjj-mm-dd (dacht ik toch :D )

Kan iemand me verdehelpen aan deze link ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Omied en andere geïnteresseerden

Cellie 800@992MHz/256MB/6.4GB alleen voor R@H met zo'n 180 - 190 credits / dag.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 11:35
Ter info: PIII 450MHz 192MB 10GB geeft zo'n 30 punten in 24uur, maar ermee werken wordt ietwat vertraagd :)

Yobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:06

Lord_Nemesis

Wa oars?

evert_ schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:16:
Door een herinstall , ben ik al mijn favorieten kwijt.

Nu had ik een link van men score van R@H , met eronder en lijst van mensen die ik ging inhalen .
Helemaal beneneden op het blad stond een leuk grafiekje , men je daily en totale score.

De link eindigt in de datum van vandaag jjjj-mm-dd (dacht ik toch :D )

Kan iemand me verdehelpen aan deze link ?
http://stats.wilc0.com/su...me=evert_&date=2006-03-31
Die?
Je kunt ook deze doen, dan heb je altijd de laatste datum:
http://stats.wilc0.com/subteam.php?name=evert_

/edit:
En nu weer ontopic:

Wat gaat de output tijdens de stampede worden? Ik denk zelf dat het niet veel hoger zal zijn dan wat we nu doen omdat de meeste mensen al zijn begonnen...

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Nemesis op 31-03-2006 09:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:46:
[...]

Ik zal morgen als ik wat wakkerder ben dan nu de links die ik kan vinden erin zetten.
http://stampertjes.killerog.com O-)

Voordat je je eigen team weer vergeet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
Yobby schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:23:
Ter info: PIII 450MHz 192MB 10GB geeft zo'n 30 punten in 24uur, maar ermee werken wordt ietwat vertraagd :)
Ik heb een P3 500Mhz die 80 per dag doet, toch een best groot verschil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL -- spongebob doet ook mee. Waar blijft Patrick ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 09:43
Succes met jullie Stampede en de berenjacht !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de link naar de Stampede stats niet direct meer terugvinden. Misschien handig als die ook ergens in de TS wordt vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die stats worden vannacht toch allemaal terug op 0 gezet hoop ik? anders heb ik echt wel een valse start gemaakt :'(

Gisteren me nog beziggehouden met al mijn systemen te formatteren en te reïnstallen. In topvorm om te crunchen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:53

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:46:
die stats worden vannacht toch allemaal terug op 0 gezet hoop ik? anders heb ik echt wel een valse start gemaakt :'(

Gisteren me nog beziggehouden met al mijn systemen te formatteren en te reïnstallen. In topvorm om te crunchen !!!
Ja de stats worden gereset.
Doorzoek de vorige SP5 draadjes maar.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordNemesis schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:24:

En nu weer ontopic:

Wat gaat de output tijdens de stampede worden? Ik denk zelf dat het niet veel hoger zal zijn dan wat we nu doen omdat de meeste mensen al zijn begonnen...
Ja dat idee heb ik nu ook... ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het zal hoger zijn, veel doen nog lang niet mee zie teamstats op tahad.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:21:
Nee, het zal hoger zijn, veel doen nog lang niet mee zie teamstats op tahad.
>:)
Weet niet of dat wel allemaal klopt.
Heb me wel geregd onder Berenjagers maar ? http://tadah.mine.nu/inde...&tabel=subteamOffsetDaily

Of moeten de geregden van na de eerste sluitingsdatum er nog bij ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

[Stampede 5]Klaar voor de start ....
Nog niet helemaal:
AES schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:02:
Ook het geliefde spelletje van sparen voor mini- of Megaflushes hoort niet bij een Stampede.
Ben ik volledig bekend mee, ik heb alleen een klein probleem: niet alle koeien flushen netjes ondanks dat ze op 'netwerkverbinding altijd beschikbaar' staan :/ Nou zou dat niet zo erg zijn, ware het niet dat ik in het weekend niet altijd in de gelegenheid ben alle koeien te melken.
Welke instellingen moet ik nu gebruiken? 8)7

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
TheZoo schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:45:
[...]

Nog niet helemaal:

[...]

Ben ik volledig bekend mee, ik heb alleen een klein probleem: niet alle koeien flushen netjes ondanks dat ze op 'netwerkverbinding altijd beschikbaar' staan :/ Nou zou dat niet zo erg zijn, ware het niet dat ik in het weekend niet altijd in de gelegenheid ben alle koeien te melken.
Welke instellingen moet ik nu gebruiken? 8)7
Als het niet anders kan is het geen probleem, dus dan gewoon maar de maandag flushen :)
Als je het maar niet met opzet doet het sparen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo als ik maandag weer in het land ben zal ik mijn laatste pc ook nog even overzetten naar rosetta.
en dan vlammen maar :*)
veel succes iedereen and lets kick some ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op D2OL hebben ze een mooi kunstje geflikt die koeien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let the game.. uhm stampede begin!

PS: Er komt helemaal geen FP meer op tweakers.net :? Hierdoor lopen we veel nieuwe members mis, misschien dat er een uitzondering kan worden gemaakt :? Sorry als hier al antwoord op is gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:47:
Let the game.. uhm stampede begin!

PS: Er komt helemaal geen FP meer op tweakers.net :? Hierdoor lopen we veel nieuwe members mis, misschien dat er een uitzondering kan worden gemaakt :? Sorry als hier al antwoord op is gegeven...
Ja is al besproken, komt er helaas niet. Het ironische natuurlijk is dat Fok! wel een FP heeft geplaatst, en een site als Tweakers.net, PC's all the way, het niet doet :o

En dan te bedenken dat de FP op Fok! goed was voor ongeveer 50 nieuwe leden ... wat moet een FP op tweakers.net dan wel niet opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:56
iisschots schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:52:
[...]

Als het niet anders kan is het geen probleem, dus dan gewoon maar de maandag flushen :)
Als je het maar niet met opzet doet het sparen.
Same here, in het weekend kan ik met mijn meeste koeien sowieso niet flushen.

[Disclaimer] Dus mijn mini-flushes op komende maandagen zijn geen opzet [/Disclaimer]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Heb al een aantal keren gezegt dat we hierover druk in overleg zijn. In wat voor vorm we het gaan gieten en wanneer hij erop komt. Ik zou daar een beetje vertrouwen in hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisschots schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:54:
Heb al een aantal keren gezegt dat we hierover druk in overleg zijn. In wat voor vorm we het gaan gieten en wanneer hij erop komt. Ik zou daar een beetje vertrouwen in hebben ;)
Ow, dan heb ik dat even gemist :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:53

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog die automated installer erbij als link?

Ga me er verder niet mee bemoeien hoor, komt vast goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:03:
PreStampede fun }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 10:44

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:03:
dan heb je zeker de stats van TSC nog niet gezien.... (van vandaag)

Edit:
ik zie net dat ze bij D2OL naar de 1ste plaats zijn geklommen,
dat is nog beter....

[ Voor 35% gewijzigd door itsalwaysme op 31-03-2006 16:44 . Reden: verkeerde quote ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Its_always_me schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:31:
[...]

En dat vraag je aan mij? *hint* Kijk eens naar mijn sig ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
Its_always_me schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:31:
[...]

Edit:
ik zie net dat ze bij D2OL naar de 1ste plaats zijn geklommen,
dat is nog beter....
Maak jij nu eens een gokje of ColdFusion de hitparades van TSC nog niet gezien heeft na al dat flusherwek van Team ColdFusion :Y)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg ik begin me ernstig af te vragen uit hoeveel leden TCF bestaat... linkje iemand :D

En ik wil eens voorzichtig informeren naar hoeveel mensen van TCF naar Rosetta komen..

Ivm incalculeren hoeveel leden The Fok! Flock nog nodig gaat hebben B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Huppie schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:36:
[...]
Maak jij nu eens een gokje of ColdFusion de hitparades van TSC nog niet gezien heeft na al dat flusherwek van Team ColdFusion :Y)
ik maakte de verkeerde quote....
bijna weekend.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisschots schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:54:
Ok, duidelijk niet alles kunnen volgen in het stampede draadje, maar bij deze de spreekwoordelijke duim voor de .plan op tweakers.net _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
Mooie post op tweakers.net :)
Zou het weer zoveel invloed hebben als de vorige keren?

Afbeeldingslocatie: http://www.boincsynergy.com/stats/graph-teams.php?project=rah&teamid=78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Laten we het hopen, hoewel het vorige keren een FP post was, nu een .plan. Ik denk dat een FP post toch wat meer "exposure" heeft dan een .plan, maar we'll see. In ieder geval een pluim voor de .plan! _/-\o_

Trouwens, volgens mij is stats-technisch gezien de stampede onderweg nu, aangezien de eerstvolgende update van de stats na middernacht is.

Veel plezier, succes etc allemaal bij de stampede!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

"k kon het niet laten om Xtreem Systems forum te Taunten ( doe ik al een dag of wat om aandacht van D2ol weg te houden )
Maar die banner net was te gek
dus.. heb volgende gepost..
http://www.xtremesystems....thread.php?t=94191&page=7

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kan iemand checken of ik in het team zit (DPC)? Mijn nick is Tim2005...
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/timmie16/boinc.jpg
Oh ja wat betekent dit zoal? No work from project? Not enough disk space? Niet bij mij...

[ Voor 57% gewijzigd door ElementriX op 31-03-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
N00b mode /
Mijn intresse heeft het zeker. Is het met Rosetta@Home ook mogelijk offline nummers te kraaken ?
Ik heb een aantal blade servers (4x AMD Optron CPU) die s'nachts niets doen en mee kunnen draaien maar die hebben geen internet verbinding. Als het mogelijk is.... iemand die mij kan wijzen op wat docu om dat werkend te krijgen ? tnx...
/ Noob mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:09
Tim2005 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:34:
[afbeelding]
Oh ja wat betekent dit zoal? No work from project? Not enough disk space? Niet bij mij...
Zie Rosetta troubles... (Rosetta troubles :) ) Foutje van de installer, zet het standaard niet werkend...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim2005 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:34:
[afbeelding]
Zet even in je prefs op de Rosetta site je diskspace op 200. Dat zal ie nooit gebruiken maar soms doet ie het niet als je em op minder hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

BVD-S3mT3x schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:47:
N00b mode /
Mijn intresse heeft het zeker. Is het met Rosetta@Home ook mogelijk offline nummers te kraaken ?
Ik heb een aantal blade servers (4x AMD Optron CPU) die s'nachts niets doen en mee kunnen draaien maar die hebben geen internet verbinding. Als het mogelijk is.... iemand die mij kan wijzen op wat docu om dat werkend te krijgen ? tnx...
/ Noob mode
Voor zover ik weet kan je rosetta niet offline draaien :( maar er zijn genoeg andere projecten die dat wel kunnen, bijvoorbeeld seventeenorbust (SoB), RC5/OGR ken uk uit ervaring de andere weet ik zot 123 niet.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:42
N00b mode /
/ Noob mode
Het kan als je bv wel eens in de 10 dagen een internet verbinding kan maken. Als je totaal geen internet hebt is het helaas niet mogelijk. Misschien kun je zoals hierboven ook al genoemd werd bij een ander project kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
N00b mode /
/ Noob mode
Als die systemen in een netwerk hangen, en ergens in dat netwerk is een systeem wat wél bij internet kan, dan is het mogelijk. Anders is de enige optie afaik om heen en weer te gaan sjouwen met een USB-stick.

Even in het kort:

1) Installeer BOINC op een willekeurige PC die bij internet kan
2) Attach deze BOINC aan Rosetta, maar haal nog geen werk op (netwerk suspenden in BOINC)
3) Stop BOINC
4) Kopieer de hele BOINC directory
5) Maak zoveel kopieën als je nodig hebt (1 per offline systeem).
6) Start BOINC vanaf command-prompt om de beurt uit de verschillende directories met BOINC.EXE -redirectio en haal m.b.v. boincmgr werk op.

Als de "offline" PCs wel in een netwerkje hangen:

1) Share een directory en kopieer daar de directories uit stap 5 in
2) Start op elke offline PC BOINC door : \\servernaam\sharenaam\directoryxx\BOINC.EXE -redirectio (waarbij xx dus anders is per offline systeem)
3) Stop 's morgens alle BOINC processen
4) Kopieer de directories uit de share naar een PC met internet (eventueel via USB stick)
5) Start op de PC met internet, via een command-prompt, om de beurt BOINC uit de verschillende directories (ook weer met de -redirectio optie)
6) Start boincmgr en verstuur het werk, en haal nieuw werk op.

Als de PCs niet in een netwerkje hangen, moet je dus met je memory-stick ieder systeem langs, 1 directory kopieren en daarvandaan BOINC starten. 's morgens weer BOINC stoppen, directory terug naar je memory-stick, terug naar de PC met internet, etc....

Pain in the ass :( , maar het KAN wel

[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 31-03-2006 23:57 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Sloompie schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:56:
Pain in the ass :( , maar het KAN wel
lol dat wist ik niet :) maar toch iets teveel werk om "sneaky" te doen dus helaas geen xtra power voor mij

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AF !!!!!!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

ik hoor het gestamp al.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal grazen :Y)
Omied!!!!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

LOL @ stampede banner. :D
Woei stampen. \o/

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

doe gvd dat hek dan ook open :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
[lolmode]
Waarom heeft niemand nog uitgelegd dat de stampede allemaal een 1 aprilgrap is :+
[/lolmode]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Black Piet schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:13:
[lolmode]
Waarom heeft niemand nog uitgelegd dat de stampede allemaal een 1 aprilgrap is :+
[/lolmode]
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
Hoi Liz!!! :P
Ik ben al aan het grazen...
Computer Boven is al overgeschakeld (en maakt tegelijk z'n laatste WU UD-Grid af...)
Laptop ben ik BOINC nu aan het optimaliseren... Daarna stel ik in, dat ie na de WU UD-Grid automatisch flusht en overschakelt op Rosetta... (Hij's al 30 uur bezig met een WU, zonde van de punten om dat niet te flushen...)
Computer Beneden laat ik voorlopig maar op Grid...

[ Voor 6% gewijzigd door Omied op 01-04-2006 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A spectre is taunting the DC-world - the spectre of DPC. All the Powers of the old DC-world have entered into a holy alliance to exorcise this spectre: Free-dc and XS.....

Koeien aller landen verenigd U!

[off-topic] Interessant dat de heren Marx en Engels de woorden "old Europe" al gebruikten zo'n 150 jaar voor de huidige regering van de VS. En deze staan hier toch niet bekend als Genossen und Genossen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Snoekbaars, over precies 1 maand gaan we De Internationale zingen in dit topic :+

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

WIEHIHIHIHIHIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiii.... leuk topic titels verklooien ! :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 09:57

Acidfire

Burning Universe

Afgelast!!??? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

1 april !!!!!!!!!!!!! :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:37:
WIEHIHIHIHIHIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiii.... leuk topic titels verklooien ! :+
Tijd voor klapjes voor, Pim!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pffff, daar trap ik niet in hoor :D

Beetje modrechten misbruiken :(

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 01-04-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Damn, waarom dat nu weer?? Nou ja. Dan maar weer alles terug naar DPAD. Was toch al niet gecharmeerd van die BOINC-cliënt :)

Team Wau, here I come >:)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Nakebod

Nope.

Ik wil niet heel lullig over komen ofzo, maar zo een 1 april grap vind ik nu niet echt gepast.
Je hebt altijd nog nieuwe leden die de .plan op de T.net frontpage lezen, en dan deze titel "Afgelast" zien, en niet naar de datum kijken, en daardoor mogelijk niet meedoen.
Dus de grap is leuk bedoeld, maar ik zou het niet doen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Laatst online: 21-05-2024
Pim een mod, das pas één april ...

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Als we maar genoeg blijven reageren in die thread, dan blijft hij ook onder "Reacties" staan links in het menu, dat staat hoger dan de .Plan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Maar hij is dus NIET afgelast, die 1 april grappen ook

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, zo'n topic-titel zet je wel aan tot lezen! _/-\o_
Veel stampplezier allemaal! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ja, maar niet als je hem op de Frontpage ziet staan!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.megaflix.nl/images/afgelast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
1 april of niet ik doe toch wel weer mee dacht dat ik voor altijd gestopt was:P
maar een stampede kan ik niet laten ligen

wanneer kun je je weer inschrijven bij de stampede teams ?
Want ik wil weer graag bij mijn n1 team de stampertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

kan er nu onderhand niet even iemand hier na kijken? beetje jammer als je het mij vraagt.

* iH8 wacht, en Fjolle ook

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Nakebod

Nope.

# Vanaf 2 april is het weer mogelijk om Stampede teams te joinen, wisselen van team is alleen in uitzonderingsgevallen mogelijk.
En, dat mag je natuurlijk niet weerhouden om nu alvast mee te doen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
lol @ topic title
Alsof stampede afgelast zou kunnen worden. Jongens... als dat eenmaal in gang gezet is, dan is er geen houden meer aan hoor! >:)

Overigens moet ik zeggen dat het mij spijt dat ik mijn stats pagina niet af heb kunnen krijgen bij het begin van stampede. Ik had het de weken voor stampede erg druk met school. De laatste dagen waarin ik er wel tijd voor had had ik last van 'n rare bug en 'n virus. Een virus in de zin dat ik snotverkouden ben en niet echt puf had om tot 's avonds laat te coden. Maargoed, SpeedKikker heeft zijn uiterste best gedaan en zijn stampede stats zien er prachtig uit! _/-\o_ Overigens is mijn gewone R@H site natuurlijk wel gewoon beschikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van deze actie.. Bedenk maar wat originelers...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 22:50
Hmmm, ik kan momenteel mijn machines niet laten attachten aan Rossetta?

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Laatst online: 08-09 09:36
Heel voorspelbaar maar toch wel weer grappig :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ik krijg de volgende melding:

1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|Message from server: No work sent
1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|Message from server: (there was work but you don't have enough disk space allocated)
1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|Message from server: Not enough disk space (only 100.0 MB free for BOINC). Review preferences for minimum disk free space allowed.
1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|No work from project

Dit terwijl ik ruim 100 Gb vrij heb, kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en hoe dit te verhelpen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo_TGP schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:37:
Ik krijg de volgende melding:

1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|Message from server: No work sent
1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|Message from server: (there was work but you don't have enough disk space allocated)
1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|Message from server: Not enough disk space (only 100.0 MB free for BOINC). Review preferences for minimum disk free space allowed.
1-4-2006 11:29:30|rosetta@home|No work from project

Dit terwijl ik ruim 100 Gb vrij heb, kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en hoe dit te verhelpen is ?
JA!

Gewoon naar je preferences gaan op de Rosetta site, diskspace op 200 zetten, project bijwerken en GAAN! :P

Gebruikt bij lange na geen 200 hoor, maar hij wil het soms gewoon niet doen als hij het niet eventueel mag gebruiken. Maar dat doet ie dus nooit van z'n lang zal ze leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Rosetta neemt bij mij bijna 80 MB in. Dit terwijl de standaardinstelling van BOINC 100 MB (als ik me niet vergis) dus het kan zijn als je een grotere buffer hebt dan ik (dagen) dat je boven de 100MB komt als je die instelling niet hebt aangepast. DIe kan je vinden op http://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php
Onder general preferences.

BTW. Waarom kan ik eigenlijk geen preview van mijn bericht meer aanklikken???

[ Voor 14% gewijzigd door Xaverius op 01-04-2006 11:42 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry :P

Nog verslapen oook, staan er zomaar 200 punten te trappelen :o :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Onder tabblad projects selecteer je Rosetta@Home gevolgd door een druk op de knop 'your preferences'
Je komt dan op een internetpagina alwaar je kan inloggen met je e-mailadres en passwoord of met een accountkey. Je klikt in het volgende scherm op 'View or edit general preferences' en dan klik je op 'Edit preferences'
Zet de instellingen daar op 'use no more then' 200Gb (ofzo) en 'Leave at least 0.30 Gb free'

[ Voor 9% gewijzigd door ScSi op 01-04-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke grap >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan iedereen ook aanraden bij de preferences hier:

http://boinc.bakerlab.org...it_form.php?subset=global

"connect to network about every" op wat meer dagen te zetten! Dan krijg je meer werk binnen, en kom je niet zonder werk te zitten mochten er onverwacht problemen ontstaan met het uitgeven van werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Zeker een leuke grap :)
Hij mag wmb wel terug die titel, het is 12 uur geweest en straks gaat men nog denken dat het echt waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-03-2011

rpk

Frentik schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:14:
[...]

Voor zover ik weet kan je rosetta niet offline draaien :( maar er zijn genoeg andere projecten die dat wel kunnen, bijvoorbeeld seventeenorbust (SoB), RC5/OGR ken uk uit ervaring de andere weet ik zot 123 niet.
DPAD draait ook uitstekend off-line. Is prima te transporteren op een klein memery stickje! Er worden geen registry entries gemaakt. Na voldoende draaiuren of dreigend ontslag de folder terug kopieren op je stick, DPAD folder deleten op de PC en de PC is weer schoon.
:w

For he to-day that crunched his PC's with me shall be my brother. Meegedaan aan: UD, Seti, Lifemapper, DF, R@H, F@H, de FaD en R@H Stampede, actieve projecten: Flushen op DPAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 13:54
Afgelast?
Oke, zet de PC wel over op UD-GRID...

De jacht is mooier dan de vangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draait die statspagina eigenlijk? Ik zit hier al bijna aan 1k die ik vandaag bijgezet heb, en volgens die pagina heb ik de volle 20 credits verzameld ;( . Ik sta gewoon laatste van JointForces :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:26:
draait die statspagina eigenlijk? Ik zit hier al bijna aan 1k die ik vandaag bijgezet heb, en volgens die pagina heb ik de volle 20 credits verzameld ;( . Ik sta gewoon laatste van JointForces :'(
Stats worden om de +/- 6 uur gemaakt, laatste was om 7.45, dus volgende is om 13.45.
Pagina: 1 2 Laatste