Grote topicstarts: meer mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 19:47

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
De afgelopen tijd valt me op dat de kwaliteit van de topicstarts (TS) steeds hoger wordt (hulde aan de forumgebruikers) Steeds meer wordt het forum zo een infobaak waar mensen terecht kunnen. Het huidige forum heeft echter zijn (logische) beperkingen. Onjuiste of onvolledige informatie blijft gewoon staan, wat de kwaliteit van de TS niet ten goede komt.

Ik was daarom benieuwd of jullie het misschien interessant vinden een mogelijkheid in het forum in te bouwen waarmee meedere users een topicstart kunnen aanpassen / bewerken. Ik had 2 ideeen:

1. De originele topicstarter kan sommige users het recht geven de TS bij te werken. Zo kan informatie snel worden aangepast of verbeterd.

2. de TS boven het niveau van een normale user uittillen en iedereen een aanpassingsrecht te geven, om zo de algehele kwaliteit van een TS te verbeteren. De topicstart fungeert hiermee als een soort wiki.. Natuurlijk moeten wel de gegevens van degene die het laatst de ts heeft aangepast, zichtbaar blijven, om zo de TS tegen misbruik te beschermen.

/edit

Ik zie dat er al vaker over gediscussieerd is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/922309

Onduidelijk is echter waarom dit niet wordt toegepast.

Verder is dit denk ik een featurerequest; ik dacht dat ik hier goed zat dus ik zie wel of ie verplaatst wordt

:) just my 2 cents..

[ Voor 13% gewijzigd door Sebje op 27-03-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_O_ Soo true !!!

Wat ik persoonlijk vaag vind is dat de topic start nooit wordt geupdate tussendoor zeg maar terwijl het topic bezig is en altijd alleen maar achteraf en zelfs dat gebeurt soms niet :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:25

Hu9o

Schokkend

Dan heb je wel een groot probleem met dubbele updates. Dus persoon A doet een wijziging en persoon B ook, maar net iets later. Gevolg dat de wijziging van A teniet gedaan wordt.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

nero355 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:18:
Wat ik persoonlijk vaag vind is dat de topic start nooit wordt geupdate tussendoor zeg maar terwijl het topic bezig is en altijd alleen maar achteraf en zelfs dat gebeurt soms niet :X
Dat komt omdat je na een bepaalde tijd je post niet meer kan editten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zeker weten Han? Ik heb het net even getest en ik kan zelfs mijn eerste post (uit 2003) gewoon editten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Hu9o schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:19:
Dan heb je wel een groot probleem met dubbele updates. Dus persoon A doet een wijziging en persoon B ook, maar net iets later. Gevolg dat de wijziging van A teniet gedaan wordt.
1 user tegelijk, zodat je als 2e de melding krijgt: dat iemand anders de TS aan het editen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Han schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:20:
[...]

Dat komt omdat je na een bepaalde tijd je post niet meer kan editten :)
Begrijp ik je nou verkeerd? Ik kan mijn eigen posts (ook topicstarts) uit 2002 nog gewoon aanpassen hoor :?

/Edit:
Spuit 11 weer :X

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 27-03-2006 16:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik zat te denken voor de functionaliteit van dit aan een WIKI style pagina om veranderingen bij te houden, zoals dit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal:Recentchanges

Lijkt mij wel handig, dan kan je ook bepaalde veranderingen weer reverten? :)

[ Voor 40% gewijzigd door webfreakz.nl op 27-03-2006 16:25 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:49
Als een bepaalde user zoveel werk maakt van zijn startpost, dan is het vrij logisch dat hij ook de verantwoordelijkheid voor deze post houdt. En dus zelf ervoor zorgdraagt dat de SP uptodate blijft.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verrek :o

Je kan dus wel altijd nog editten... Dat zal dus in de loop der jaren zijn veranderd :X
Maar ja, editten is voor mietjes, daarom ik nie weet nie :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Afgezien van de vraag of het technisch mogelijk (te maken) is, moet je je afvragen of dit de oplossing is voor het probleem dat je aan de kaak stelt. Uiteindelijk denk ik dat je voor langlopende informatiebronnen toch zult moeten uitwijken naar een wiki-variant. Software voor een discussieforum is geschikt voor discussie. Als je echt structureel een kennisvergaarbak wilt maken waar iedereen zijn edits kan doen, dan heb je een andere opzet en software nodig IMO. Een wiki is daarvoor uiterst geschikt en dat is iets waar al vergevorderde plannen voor bestaan.

Zie ook de toezeggingen daarover in Kennisbank. Er komt een wiki aan, alleen we wachten nog op de merge, zodat je niet ook nog eens apart op die wiki in zou moeten loggen bijvoorbeeld. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Yohan schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:25:
Als een bepaalde user zoveel werk maakt van zijn startpost, dan is het vrij logisch dat hij ook de verantwoordelijkheid voor deze post houdt. En dus zelf ervoor zorgdraagt dat de SP uptodate blijft.
True, maar de praktijk wijst vaak anders uit. Daarnaast is 1 user ook vaak niet alwetend. Een topic wat klein begint kan soms uitgroeien tot een megatopic, zonder dat de user misschien heeft nagedacht aan een mooie TS.

@ Superdeboer: Eigenlijk is een dergelijke wiki, mits goed geintregreerd, een goede oplossing voor bovenstaand probleem, echter hoe moet ik me een dergelijke merge voorstellen? (knopje d'r bij?)

[ Voor 17% gewijzigd door Sebje op 27-03-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02

Zoefff

❤ 

Met 'merge' bedoelt Super de merge van (o.a.) userinfo van de frontpage en het forum, zodat er op een centrale plek ingelogd kan worden. Deze gegevens worden vervolgens ook gekoppeld aan de GoT-wiki, zodat je maar 1 keer hoeft in te loggen voor 3 siteonderdelen.

Er zijn tot nu toe nog geen plannen (voor zover ik weet) om ook nog knopjes toe te voegen aan topicstarts. Misschien is dat wel een goed idee though, maar hoe dat precies gerealiseerd zou moeten worden weet ik niet.

Ik ben met je eens dat een TS soms boordevol informatie kan staan, maar ik denk dat we niet uit het oog moeten verliezen dat GoT in de basis een discussieplatform is. De TS is dus imho níet de beste plek om een hoop informatie te zetten. Daarvoor is een wiki inderdaad beter :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 16:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hu9o schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:19:
Diff's aanzetten dan voor de echte TS. Zodat die wijzigingen kan terug draaien :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:53:
[...]
Diff's aanzetten dan voor de echte TS. Zodat die wijzigingen kan terug draaien :).
Dus in het kort:
'Probleem': TS houdt de topicstart niet altijd goed bij.
Gevraagde feature: topicstart edit rechten voor andere users (al dan niet alle, een subset, whatever). Nieuw probleem: onjuiste edits.
Het oplossen van dit nieuwe probleem kan je dan niet opeens door de TS laten doen, want deze feature request begon juist met een TS die de boel niet bijhoudt.

Het is dus allemaal niet zo triviaal. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat iedereen aan de TS kan 'kloten' lijkt me niets. Wiki systeem is verder wel een uitstekend plan alleen dus niet voor een TS.

Wat misschien wel een idee is om in te bouwen is dat een moderator de TS kan overhevelen naar iemand die wel zin en tijd heeft de TS bij te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat vind ik wel een idee, dat je de post over kan dragen. Dat is ook niet echt een mega ingewikkeld iets.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JvS schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:14:
Ja dat vind ik wel een idee, dat je de post over kan dragen. Dat is ook niet echt een mega ingewikkeld iets.
Als je iemand de rechten wil geven, om die ook de TS aan te passen, kan de TS (ook al is het minder secure natuurlijk) zijn inloggegevens geven... :)

Op den duur krijg je dan dat iedereen bij elkaar de TS'en en misschien zelfs ook berichten aanpassen... En dan word het denk ik allemaal een grote chaos, want de modjes hebben dan ook weer minder te doen en worden modjes imo overbodig... (We moeten de modjes toch bezig houden he...) ;)

Furthermore... Als iemand een 'groot' topic begint, dan moet de topicstarter ook de verantwoordelijkheid nemen om af en toe de TS up te daten waar nodig en te voorzien van (eventueel) nieuwe informatie... :) Het 'grote' topic volgen is dan ook een must voor de topicstarter... :)
Wil je dat niet? Dan begin je gewoon geen groot topic... :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 28-03-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ieder persoon heeft één account op GoT / T.net. Inloggegevens aan een ander geven, betekent dat meer mensen van één account gebruik maken (dat is dus accountsharing) en dat is verboden. Net zo verboden als wanneer één persoon meerdere accounts heeft (clone-accounts). Daar gaat de oplossing dus zeker niet zitten... ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Een optie zou zijn om een wiki-pagina te laten integreren in de TS. Zo hebben meerdere mensen de mogelijkheid om info over het topic aan te passen maar blijft de post van de TS.

Dit kan dus eerst na de merge en pas als de wiki een beetje successvol is geworden.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Met het wiki was mijn idee nog altijd om deze meer onderwerp gerelateerd te maken. Kijk bijvoorbeeld naar de huidige Topicstart bij een denkbeeldig groot topic genaamd 'Het grote webbrowsers topic - deel 58' De topicstart zou naar een Wiki entry 'Webbrowsers' kunnen linken alwaar er informatie is te vinden over IE, Konqueror en Firefox; ook staan daar alle mogelijkheden tot customizatie, en alles wat anders in die topicstart terecht zou komen. De topicstart kan daarmee uit een paar regels bestaan; zonder dat alle kennis van voorgaande topics erin verzameld hoeft te worden.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Superdeboer schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:40:
Ieder persoon heeft één account op GoT / T.net. Inloggegevens aan een ander geven, betekent dat meer mensen van één account gebruik maken (dat is dus accountsharing) en dat is verboden. Net zo verboden als wanneer één persoon meerdere accounts heeft (clone-accounts). Daar gaat de oplossing dus zeker niet zitten... ;)
Dit probleem heb je niet als je letterlijk de user in de TS wijzigt... (De oude TS kan dan niet meer in zijn post; voor de volledigheid is een kleine vermelding wie de originele topic starter is voldoende).

Overdragen lijkt me naast een Wiki een goede oplossing voor het TS 'probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

GJ-tje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:01:
[...] Het 'grote' topic volgen is dan ook een must voor de topicstarter... :)
Wil je dat niet? Dan begin je gewoon geen groot topic... :)
Buiten dat het in mijn ogen onmogelijk is om mensen dingen te verplichten, is het lijkt me zo dat het wel 's gebeurd dat mensen "onbedoeld" een groot topic starten, of door omstandigheden helaas niet meer in staat zijn tot het bijhouden als ze dat wil willen :) .

Eerlijkgegegd denk ik dat het, naast de wiki oplossing, misschien ook best non-technisch op te lossen is :) . Er zijn denk ik maar een beperkt aantal topics die door iemand anders dan de TS moeten worden bijgehouden, waarom voor die gevallen niet gewoon een moderator vragen de startpost aan te passen :) ? Dit is ook altijd de uitkomst geweest van eerdere discussies hierover, en persoonlijk kan ik me er wel in vinden.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
JHS schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:07:
[...]
Buiten dat het in mijn ogen onmogelijk is om mensen dingen te verplichten, is het lijkt me zo dat het wel 's gebeurd dat mensen "onbedoeld" een groot topic starten, of door omstandigheden helaas niet meer in staat zijn tot het bijhouden als ze dat wil willen :) .

Eerlijkgegegd denk ik dat het, naast de wiki oplossing, misschien ook best non-technisch op te lossen is :) . Er zijn denk ik maar een beperkt aantal topics die door iemand anders dan de TS moeten worden bijgehouden, waarom voor die gevallen niet gewoon een moderator vragen de startpost aan te passen :) ? Dit is ook altijd de uitkomst geweest van eerdere discussies hierover, en persoonlijk kan ik me er wel in vinden.
Dan stel ik voor om dit in een Faq op te nemen (voor zover dit niet al is gebeurt) om alle onduidelijkheid weg te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebje op 28-03-2006 17:11 ]

Pagina: 1