Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Dat klopt. Of ze moeten geverifieerd zijn door symbian. Echter zullen er geen problemen optreden.pposthoorn schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:52:
nou heb ik elke keer als ik een application installeer dat hij zegt dat de maker niet geverifieerd kan worden of iets dergelijks. Kan dit kwaad, of zegt hij dat bij alle niet nokia programma's?
Echter als er staat dat het mogelijk niet compatible is, dan heb je kans dat het inderdaad niet werkt. Probleem is echter dat de telefoon (altijd op de geheugenkaart zetten) niet meer goed reageerd op het menu. Dus beheer (of FExplorer) even aan je snelkeuze toevoegen, of met een cardreader verwijderen
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:41:
Iemand ervaring met screenprotectors?
Verwijderd
kun je nakijken welke winkel? welk product id?Macer schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:07:
Ik heb gewoon de eerste de beste genomen op Ebay. Niet echt een risico voor 10 euro.
outlook is misschien handig maar office kopen is een beetje een overkill.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:26:
geen idee maar outlook vind ik verrekte handig ^_^ (sinds een week of twee)
het is al helemaal vervelend als je geen windows draait.
extra pc + windows + office aanschaffen om je agenda in je gsm te updaten
Ja ik, deze week binnengekregen van Brando. De ultra clear screen protecter. Ik had al ervaring met het merk ivm mijn Ipaq.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:16:
ervaring screenprotectors?
Echt niet te zien dat je hem erop hebt, en is afwasbaar en antireflecterend en beschermend.
15 euro incl verzendkosten. Elke euro waard, vooral als je hem langer mooi wilt houden...
[ Voor 5% gewijzigd door Rwin op 02-06-2006 13:52 ]
Verwijderd
Cojones: 2x
Lt Marx: 1x
Als we nou eens een mooi lijstje aan animo opzetten dan kunnen we eventueel een groupbuy starten op ia.net of vegrelijkbaar websiteje....
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Interesse peiling Nokia N70 frontjes :
- Cojones
- Lt. Marx
- Sandertje
Denk dat het verstandiger is om hier een aparte groupbuy topic voor te openen (Mits dit uiteraard wordt toegestaan door tweakers...) Iemand??
Wise enough to play the fool
Nou, ik heb dus ook een frontje laten komen uit Hongkong, ziet er precies hetzelfde uit als deze, maar het is dus zeker géén origineel frontje.Macer schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:32:
Ik heb nog een paar foto's gemaakt van mijn orginele zwarte Nokia frontje uit Azië via Ebay.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"N70" op de voorkant staat ietsje scheef, "NOKIA" op de voorkant is erop gedrukt in plaas van verzonken letters. Verder is het venster zachter dan het normale Nokia frontje en het keypad is ook minder fijn.
Nu maakt dat voor die paar Euro natuurlijk niks uit, maar onthoud dat het geen origineel is.
[ Voor 5% gewijzigd door priens op 02-06-2006 20:08 ]
Verwijderd
brando. ok ik zal eens kijken. bedankt voor de tipRwin schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:52:
[...]
Ja ik, deze week binnengekregen van Brando. De ultra clear screen protecter. Ik had al ervaring met het merk ivm mijn Ipaq.
Echt niet te zien dat je hem erop hebt, en is afwasbaar en antireflecterend en beschermend.
15 euro incl verzendkosten. Elke euro waard, vooral als je hem langer mooi wilt houden...
Hierbij een link naar degene waar ik hem vandaan heb.
http://stores.ebay.de/OEM-Accessories-Kingdom
[ Voor 62% gewijzigd door M@cer op 03-06-2006 00:50 ]
Verwijderd
http://www.shieldzone.com/item_description/NOKN70.html dit is mss ook wel wat. (ze hebben namelijk ook DS-lite protectors. (als ik dan toch aan het shoppen ben)
cover + screen protector enzo
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Kan iemand mij dit uileggen?
Verwijderd
Verwijderd
een algehele reset leverder zeker ook niks op.Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:15:
Door iets teveel te rommelen met Fexplorer heb ik blijkbaar wat bestanden verwijderd die de gegevens over de lettertypes bevatten. Een firmware upgrade haalde niets uit, blijkbaar zit het toch in de data die niet wordt overschreven bij de flash. Kan iemand een zipje maken van de bestanden en mappen die verwijderbaar zijn en mij die toesturen? Of liever nog.. de bestanden die de lettertypes bevatten.
mss kun je op mylittleworld of hoe die ene n70 site ook heet zoeken naar font verandering. Kun je meteeen je eigen custom font erop zetten
Verwijderd
Een algehele reset werkt inderdaad ook niet.
Verwijderd
Een jacht!?! ok de volgende tip kost je vijf euro die kun je makkelijk missen ^_^Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:06:
Door het lettertype tahoma.ttf in c:\System\Fonts te plaatsen heb ik in ieder geval geen halve letters meer in de Aplicatietitels (en providernaam op de frontpage). Wat nog wel corrupt lijkt is dat in de agenda bijvoorbeeld in plaats van 08:30 - mijn jacht poetsen het volgende in beeld komt 08:30Πmijn jacht poetsen en dit vind ik persoonlijk irritant.
Een algehele reset werkt inderdaad ook niet.
http://crazylittleworld.c...-out-of-nokia-n70-part-3/
hier staat meer info over custom fonts. mss dat je daar iets aan hebt?
Verwijderd
Bedankt voor de link; alleen die heb ik al helemaal uitgeplozen, vandaar ook de plaatsing van het lettertype in de betreffende map. Blijkbaar mis ik gewoon een basisbestandje. Ik kan mij herinneren dat ik ergens een bestand heb verwijderd dat in de explorer een pictogrammetje had van een jongen achter een pc. Dat vond ik zo wazig en heb die verwijderd. Kan iemand dat bestand vinden?Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:16:
[...]
Een jacht!?! ok de volgende tip kost je vijf euro die kun je makkelijk missen ^_^
http://crazylittleworld.c...-out-of-nokia-n70-part-3/
hier staat meer info over custom fonts. mss dat je daar iets aan hebt?
Verwijderd
en wat dat bestand betreft geen idee waar ik zou moeten gaan zoeken
Jups, er bestaat ook geen mogelijkheid om dat te fiksen. Ik heb reeds 7 kopieen staan, zoiets als alleen de nieuwe foto's opslaan snapt die niet.Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:43:
Heeft er iemand trouwens ook dat de
image store van de pc-suite de hele tijd dezelfde fotoos opslaat.
ik heb nu ongeveer wel 20 kopieetjes van bepaalde fotoos
Verwijderd
nokia site service points zoekenRein_stein schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:23:
kan je in Leiden/Delft ergens firmware van de N70 updaten? ik ben nu al 2x naar schiphol gegaan, maar daar ligt t systeem er iedere keer uit...
En hoeveel GB kun je maximaal in je N70 kwijt aan SD?
[ Voor 13% gewijzigd door Alm4riC op 04-06-2006 20:36 ]
Verwijderd
kan nietLuukieeee schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:30:
Ik heb sinds kort ook m'n N70 binnen maar hoe kun je het licht van de camera aandoen? Dus niet de flitser maar zoals bij veel andere telefoontoestellen het licht van de camera, zodat je bijvoorbeeld iets kan bijlichten
En hoeveel GB kun je maximaal in je N70 kwijt aan SD?
en 1gb?
Ik geloof dat ik daar weleens een (betaald?) programma'tje voor heb gezien. Zou alleen niet meer weten waarLuukieeee schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:30:
Ik heb sinds kort ook m'n N70 binnen maar hoe kun je het licht van de camera aandoen? Dus niet de flitser maar zoals bij veel andere telefoontoestellen het licht van de camera, zodat je bijvoorbeeld iets kan bijlichten
Verwijderd
Dit bestand moet in ieder geval op C staan. Misschien dat een ander dit wel kan vinden. Ook de Nokia Service Point kwam er niet uit (na een minuut of vijf op allerlei knopjes te drukken om het toestel te leren kennenVerwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:42:
stuur een mail naar de customer service van nokia. die zijn erg behulpzaam.
en wat dat bestand betreft geen idee waar ik zou moeten gaan zoeken

Inmiddels een mailtje gestuurd naar customer service. Toch vreemd dat met een firmware flash blijkbaar niet alle bestanden vernieuwd/overschreven worden. Ben ik dan de enige die dit heeft, zou je haast denken. Ik daag allen uit: wie kan met Fexplorer het bestand vinden dat de pictogram heeft van een jongen achter een pc. Te vinden in de bestandsmappen van de phone.
Verwijderd
kun je niet naardatzelfde nokia service point gaan. en even een n70 lenen om te mogen blieken in die foon met een fe exploren
Verwijderd
*sorry als ik volgens jullie niet lang genoeg heb gezocht maar ik kan het niet gevonden krijgen
Verwijderd
als ik 'Gallerij' open, zie ik onder 'Afbeeldingen' direct alle foto's. Ik heb mappen aangemaakt, en deze foto;s hierin geplaatst.
Maar dan nog zie ik als ik 'Afbeeldingen' open direct alle bestanden, maar wel gekoppeld aan een map. Ik zou graag willen dat als ik 'Afbeeldingen' open, ik niet alle bestanden zie, maar alleen de mappen.
Verwijderd
is dat hetzelfde als gsm?Macer schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:31:
Als je geen UMTS gebruikt kan je deze beter uitzetten en overzetten op GPRS, dat scheelt aardig in batterijverbruik.
waar is die instelling te vinden?
Die veranderen van Dual Mode naar GSM.
[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 05-06-2006 17:45 ]
Verwijderd
dus ik doe er ongeveer 1.5 dag mee als ik filmpjes kijk en veel bel? ik vind het niet erg om hem iedere dag 's avonds aan de oplader te leggen maar niet dat hij na een uur al leeg is ofso.
Verwijderd
goed idee maaar kan volgens mij nietVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:17:
ik heb deze telefoon eergisteren gehaald, maar wat me niet lukt is het volgende:
als ik 'Gallerij' open, zie ik onder 'Afbeeldingen' direct alle foto's. Ik heb mappen aangemaakt, en deze foto;s hierin geplaatst.
Maar dan nog zie ik als ik 'Afbeeldingen' open direct alle bestanden, maar wel gekoppeld aan een map. Ik zou graag willen dat als ik 'Afbeeldingen' open, ik niet alle bestanden zie, maar alleen de mappen.
Verwijderd
best kut... ik heb namelijk best wat gewaagde foto's
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Verwijderd
idd of fotos van gerechten. ook niet boeiend om iedere keer in je galerij tegen te komen, maar wel leuk om af en toe te voorschijn toveren.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:47:
[...]
best kut... ik heb namelijk best wat gewaagde foto'sDie wil ik dus in een map stoppen zodat ze niet direct voor iedereen zichtbaar zijn
Stuur een feedback mail naar nokia!
Instrumenten->Beheercypress3d schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:38:
ik ben ook steeds aan het klooien met symbian software en games. als ik games erop zet via de nokia software dan komen ze keurig op de n70 maar als ik ze wil verwijderen... HOE doe je dat? ik kan ze nergens vinden op de memory card van de foon. ik zal wel iets verkeert doen ?
Volgens de specificaties op de Nokia website moet de batterij er ongeveer 11 dagen over doen.
Ik heb mijn verbinding al op GSM gezet, in plaats van Dual mode.
Ook staat bluetooth uit.
Naar mijn idee zijn alle stroomslurpers uitgeschakeld, maar de batterij heeft er nog weinig zin in..
Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik doe exact hetzelfde met beide tel's (gemiddeld 15 min bellen, 1 smsje, wekker 's morgens afzetten, 1 foto maken en bekijken, per dag) maar de N70 haalt dit lang niet, die zit inderdaad op max 3 dagen. Ik heb hem ook al op alleen GSM, screenlight na 5 sec uit, energyspaarstanddingen allemaal op AAN...
Ik weet het ook niet, misschien gewoon meer leren leven dat een fabrikant er gewoon 400% bij mag fantaseren bij de specs?
Ik vind het eigenlijk alleen niet kunnen.

Ik heb mijn N70 opgeladen op zondag avond, en nu net ging die leeg.
Nou heb ik misschien 20 min. gebeld een paar sms berichten verstuurd. Geen wilde acties.
Ik ga er mee terug naar de winkel, ik vind het ook niet kunnen.
Verwijderd
ik heb mn gsm laten updaten naar de
v5.0609.2.0.1
01-03-06
RM-84
versie zonder poespas van tmobile enzo.
ook heb ik de telefoon al n aantal keer terug geboot naar fabrieksinstellingen, maar wat ik ook doe dat icoontje dat komt niet terug
wie kan me helpen
Verwijderd
ben beniewt
http://www.gpsplaza.nl/page.htm?screen-protector.asp
Ik heb nu toevallig mijn oude 6630 op mijn bureau liggen zonder simkaart en dus in offline modus. Die ligt er nu al een week en de batterij is nog steeds niet leeg... nog 3 streepjes ofzo. Dus zo zullen ze wel aan die 11 dagen komen.Rwin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:38:
.....
Ik weet het ook niet, misschien gewoon meer leren leven dat een fabrikant er gewoon 400% bij mag fantaseren bij de specs?
Ik vind het eigenlijk alleen niet kunnen.
Als je dus een simkaart in de tel doet dan zoekt ie netwerken en houdt ie daar contact mee. Dat zal wel stroom slurpen!
Laat svp hier ook nog een keer weten wat ze zeggen. Thnx.ZroBioNe schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:49:
Ik denk niet dat ze het erbij fantaseren, want sommige mensen zijn wel dik tevreden met de batterij (bij hun gaat ie dan ook langer dan 3 dagen mee).
Ik heb mijn N70 opgeladen op zondag avond, en nu net ging die leeg.
Nou heb ik misschien 20 min. gebeld een paar sms berichten verstuurd. Geen wilde acties.
Ik ga er mee terug naar de winkel, ik vind het ook niet kunnen.
Ik ga er iig niet mee terug, want ik kan er wel mee leven en ik kan er niet mee leven als ik mijn tel mis, en ik wil gewoon niet elke zoveel dagen de SIM gaan wisselen contactpersonen terugzetten etc etc etc
Anyway, feit is gewoon dat bij NIEMAND dat ding 11 dagen meegaat, laat staan 7 dagen bij normaal gebruik.
7 dagen zou gewoon acceptebel zijn als je er ook mee belt etc. want dan slinkt de accuduur behoorlijk, maar dat staat ook vermeld... maar 3 a 4 dagen bij bijna niet gebruiken, dat vind ik eigenlijk niet kunnen, zet dan in de specs:
- 11 dagen als je hem NIET gebruikt (ook niet om te kijken hoe laat het is)
- 4 dagen als je hem ook als wekker en klok gebruikt
- 1 - 2 dag als je meer dan 2 functies gebruikt en ook nog belt (!!)
of ben ik zo irreeël veeleisend?
zo, die is meer dan 50% goedkoper dan de mijne (15,- inclusief verzendkosten) en verder is dat dus dezelfde...Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:52:
ik heb deze screen protector net bestelt.
ben beniewt benieuwd
ik hoop dat alles goed gaat, maar dat zal wel...
[ Voor 4% gewijzigd door Rwin op 06-06-2006 14:15 ]
Hmm, misschien ook een puntje om veel te besparen:jwstoop schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:09:
[...]
Ik heb nu toevallig mijn oude 6630 op mijn bureau liggen zonder simkaart en dus in offline modus. Die ligt er nu al een week en de batterij is nog steeds niet leeg... nog 3 streepjes ofzo. Dus zo zullen ze wel aan die 11 dagen komen.
Als je dus een simkaart in de tel doet dan zoekt ie netwerken en houdt ie daar contact mee. Dat zal wel stroom slurpen!
ik heb net het operator netwerk handmatig op die van vodafone gezet ipv op AUTOMATISCH. Ik hoop dat ie de rest nu "loslaat" zodat het misschien ook weer batterijen spaart... ik laat het hier wel weten.
Doe ikRwin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:13:
[...]
Laat svp hier ook nog een keer weten wat ze zeggen. Thnx.
Ik vraag wel om een vervangende telefoon tijdens de reparatie denk ik. Misschien kunnen ze het me ook wel vertellen of een nieuwe batterij gevenRwin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:13:
Ik ga er iig niet mee terug, want ik kan er wel mee leven en ik kan er niet mee leven als ik mijn tel mis, en ik wil gewoon niet elke zoveel dagen de SIM gaan wisselen contactpersonen terugzetten etc etc etc
Ik denk dat mijn telefoon niet goed functioneerd, dus hoeven ze dat niet in de specs te zettenRwin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:13:
Anyway, feit is gewoon dat bij NIEMAND dat ding 11 dagen meegaat, laat staan 7 dagen bij normaal gebruik.
7 dagen zou gewoon acceptebel zijn als je er ook mee belt etc. want dan slinkt de accuduur behoorlijk, maar dat staat ook vermeld... maar 3 a 4 dagen bij bijna niet gebruiken, dat vind ik eigenlijk niet kunnen, zet dan in de specs:
Als je dan toch gaat verbeterenVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:52:
ik heb deze screen protector net besteltd.
ben beniewtd
Stay safe
Verwijderd
hmm interessant. ik volg het gespannenRwin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:20:
[...]
Hmm, misschien ook een puntje om veel te besparen:
ik heb net het operator netwerk handmatig op die van vodafone gezet ipv op AUTOMATISCH. Ik hoop dat ie de rest nu "loslaat" zodat het misschien ook weer batterijen spaart... ik laat het hier wel weten.
wist niet dat alarm ook zo veel energie koste.Rwin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:13:
ik heb hier ook standaard minute-beep, smsplanner
ja ik vond em goedkoop. maar het was het eerste van google toen ik zocht op brando screen protector. ik had laatste veels te lang naar een product gezocht waar die goedkoop was. Daar had ik geen zin in. ik denk nah 7E dat zal wel goed zijn.Rwin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:15:
[...]
zo, die is meer dan 50% goedkoper dan de mijne (15,- inclusief verzendkosten) en verder is dat dus dezelfde...
ik hoop dat alles goed gaat, maar dat zal wel...
Dat was een suggestie aan de fabrikant, geen echte gegevens.. (toch?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:08:
[...]
wist niet dat alarm ook zo veel energie koste.
ik heb hier ook standaard minute-beep, smsplanner, outlook agenda, en alarmanager aan staan.
ja, was cynisch, maar klopt wel ongeveer (nouja, als je dan ook nog belt 15 min per dag en 1 smsje per dag stuurt)ZroBioNe schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:43:
[...]
Dat was een suggestie aan de fabrikant, geen echte gegevens.. (toch?)
Verwijderd
Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik ook heb. Hoe zit het met het streepje tussen het tijdstip en de afspraak in je agenda? Zie je hier ook dit leeg vierkantje?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:51:
ik heb een ander probleem met mijn n70, als ik deze op "stil" zet dan krijg ik boven in beeld geen muziektoontje met een streepje erdoorheen te zien maar een leeg vierkantje.
ik heb mn gsm laten updaten naar de
v5.0609.2.0.1
01-03-06
RM-84
versie zonder poespas van tmobile enzo.
ook heb ik de telefoon al n aantal keer terug geboot naar fabrieksinstellingen, maar wat ik ook doe dat icoontje dat komt niet terug
wie kan me helpen
Nogmaals de oproep: Kan iemand de kopieerbare (cq verwijderbare) bestanden gezipt naar m'n email sturen? Dit zou moeten lukken, aangezien dit euvel zich voordoet nadat ik te rigoureus bestanden van m'n phone heb zitten wissen.
Verwijderd
jah dus jij hebt dit probleem ook, hoe ist dat bij jou ontstaan, heb je met FE exploire zitte klote of was t bij jou net zoals bij mij gewoon door veranderen van thema (dat is t geen dak ik weet dat ik veranderd heb)Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:07:
[...]
Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik ook heb. Hoe zit het met het streepje tussen het tijdstip en de afspraak in je agenda? Zie je hier ook dit leeg vierkantje?
Nogmaals de oproep: Kan iemand de kopieerbare (cq verwijderbare) bestanden gezipt naar m'n email sturen? Dit zou moeten lukken, aangezien dit euvel zich voordoet nadat ik te rigoureus bestanden van m'n phone heb zitten wissen.
Verwijderd
Verwijderd
Ook ik ben een trotse bezitter van de N70 maar kan niet verbinden met PC SUITE
Na het instaleren van de software geeft PC SUITE aan dat er geen telefoons zijn aangesloten, rechts onder zijn de pijltjes ondertussen wel aan het draaien bij het klikken op "verbinding maken" kom ik in de WIzard verbinding maken waar je vervolgens "volgende" kan aanklikken.
Hier verschijnt dus het volgende bericht:
X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten.
Vervolgens moet ik weer PC Suite opnieuw instaleren, dit heb ik natuurlijk al gedaan, zelfs de laatste update via Nokia.nl.
Ik heb er al vele uren inzitten, Vodafone gebeld die gaan daar niet over melden zij, Nokia Helpdesk gebeld die zouden me nog bellen....maar nooit gebeurd. en al veel gegoogled maar daar zit ook steeds niet de oplossing bij.
mijn gevoel zegt me dat het softwarematig is en/of bepaalde instellingen in me telfoon niet goed zijn waardoor er geen signaal naar PC SUITE gaat.
wie o wie ?
alvast bedankt
Hoe heb je hem aangesloten, door middel van bluetooth of de kabelVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:02:
[...]
Verwijderd
de oplossing is al eerder gepost als t goed is:Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:02:
Goedenmiddag,
Na het instaleren van de software geeft PC SUITE aan dat er geen telefoons zijn aangesloten, rechts onder zijn de pijltjes ondertussen wel aan het draaien bij het klikken op "verbinding maken" kom ik in de WIzard verbinding maken waar je vervolgens "volgende" kan aanklikken.
Hier verschijnt dus het volgende bericht:
X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten.
Vervolgens moet ik weer PC Suite opnieuw instaleren, dit heb ik natuurlijk al gedaan, zelfs de laatste update via Nokia.nl.
Ik heb er al vele uren inzitten, Vodafone gebeld die gaan daar niet over melden zij, Nokia Helpdesk gebeld die zouden me nog bellen....maar nooit gebeurd. en al veel gegoogled maar daar zit ook steeds niet de oplossing bij.
mijn gevoel zegt me dat het softwarematig is en/of bepaalde instellingen in me telfoon niet goed zijn waardoor er geen signaal naar PC SUITE gaat.
wie o wie ?
alvast bedankt
voer t volgende eens uit en kijk of dat dat werkt
> Omdat er toch wel enkele factoren zijn die van belang zijn hierbij, ga ik
> u hierbij de volledige stappen-procedure geven :
> Eerst zorgt u ervoor dat de CA-53 kabel niet op de pc aangesloten is.
>
> 1) Nu gaat u eerst alles weer verwijderen op uw PC van Nokia : u gaat naar
> Start -> Configuratiescherm -> Software en verwijdert daar alles dat u
> tegenkomt van Nokia
> 2) U herstart uw computer
> 3) U schakelt alles uit van antivirus-software, antispyware-software en
> firewall-software
> 4) U downloadt de laatste versie van PC Suite zoals u deze kan vinden op
> http://www.nokia.com/pcsuite
> 5) U start de installatie op van dit programma
> 6) Op het einde van de installatie zal hij u de verbindingswizzard tonen.
> U drukt hier op Annuleren
> 7) U herstart uw computer
>
> 9) U gaat naar Verbinding maken -> drukt op volgende -> u kiest voor
> kabel -> u drukt op volgende
> 10) Nu sluit u uw kabel aan op uw pc. Let op: dit moet rechtstreeks op de
> pc, dus niet via een zogenaamde usb-hub. Als uw pc zowel vooraan als
> achteraan USB-poorten heeft, dan neemt u de usb-poorten achteraan.
> 11) Uw pc zal nu nieuwe hardware ontdekken, en de nodige software er voor
> installeren
> 12) Uw PC Suite zal hierna uw telefoon vinden
hopelijk werkt het
Tenzij een ander iemand er echt op staat dat hij/zij het doet
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
^O^SanderTje! schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:36:
Ik wil even melden dat ik deel 3 zal aanmaken zodra we op/over de 1000 zijn..Is dat alvast geregeld.
Tenzij een ander iemand er echt op staat dat hij/zij het doet
zijn er veel nieuwe dingen bij de op bijgekomen?
kunnen we mooi al die bliep doorverwijzen naar de OP en de search
Ik had het programma autolock geinstalleerd (de gratis versie).
Deze heb ik er nu af gehaald om te kijken of de batterij nog steeds kort meegaat.
Rwin: had je deze tool ook geinstalleerd?
ja, die heb ik er ook op staan! (hmmm verdacht
(maar, ik heb mijn batterij de laatste keer opgeladen op van zondag-nacht op maandag, en ik heb gisteren, dinsdag dus, die operator op manual gezet. Tot nu toe heb ik nu nog 5 accustreepjes vd 7 over)
Ik ga eerst deze test doorlopen, als dat niet echt iets oplevert ga ik daarna ook die autolock proberen.
kijk eens met Fexplorer in e:\system\fonts (e: = mmc kaart)Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:15:
Door iets teveel te rommelen met Fexplorer heb ik blijkbaar wat bestanden verwijderd die de gegevens over de lettertypes bevatten. Een firmware upgrade haalde niets uit, blijkbaar zit het toch in de data die niet wordt overschreven bij de flash. Kan iemand een zipje maken van de bestanden en mappen die verwijderbaar zijn en mij die toesturen? Of liever nog.. de bestanden die de lettertypes bevatten.
ik zelf heb daar de 5 originele GDR files staan. deze bestanden bevatten de originele fonts voor de n70. default dus. voor alles (agenda, sms gewoon alles)
maak een map aan op je c:
c:\system\fonts en copy alle 5 de files hierin en reboot.
bestond de c:\system\fonts map al --> rename hem dan naar b.v. "fontstemp" en maak een nieuwe map fonts aan.
als het goed is hem je nu je originele lettertypes weer terug.
staan de 5 files NIET in je e:\system\fonts map mail me dan even (jos_zwa@hotmail.com) dan maak ik een zip file voor je en mail ik die terug.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
die hebben 3 verschillende operators.
Verwijderd
Geen idee. ik ben eigenlijk wel tevreden met mijn anderhalve dag.Rwin schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:42:
tsja, dat is inderdaad wel lastig dan... maar dan kan je denk ik wel handmatig kiezen, maar als je dan geen bereik hebt, kan ie niet schakelen denk ik?
Als jij nou mijn test afwacht, wacht ik jouwes afRwin schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:52:
@ZroBioNe
ja, die heb ik er ook op staan! (hmmm verdacht)
(maar, ik heb mijn batterij de laatste keer opgeladen op van zondag-nacht op maandag, en ik heb gisteren, dinsdag dus, die operator op manual gezet. Tot nu toe heb ik nu nog 5 accustreepjes vd 7 over)
Ik ga eerst deze test doorlopen, als dat niet echt iets oplevert ga ik daarna ook die autolock proberen.
Ik heb m gister avond opgeladen, van 18.30 tot 1.30 ongv. Wel iets te lang maar ik was niet thuis.
Heb al 1 sms bericht gestuurd, en de batterij is nog vol
Ik kom van mijn werk en haal hem vol van de carkit af rond een uur of 19:30 vervolgens kom ik de volgende ochtend beneden om 5:30 en is me batterij leeg.
Dit is me al meerdere malen gebeurd maar niet elke dag.
Snap er niets meer van.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Nou het batterij verhaal kan in de toekomst wel eens interresant zijn voor de TS. Daarnaast staat dit topic bol van de vragen over de firmware, misschien handig om daar een stuk over op te nemen.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:51:
[...]
^O^
zijn er veel nieuwe dingen bij de op bijgekomen?
kunnen we mooi al die bliep doorverwijzen naar de OP en de search
Heb je ook dat autolock tooltje erop? Of eventuele andere custom software?SteveV schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:04:
Ik heb af en toe last van dat ie mijn batterij leeg trekt in 1 nacht.
Ik kom van mijn werk en haal hem vol van de carkit af rond een uur of 19:30 vervolgens kom ik de volgende ochtend beneden om 5:30 en is me batterij leeg.
Snap er niets meer van.
Verwijderd
Als eerste bedankt voor je snelle reactie
Ik heb alles Exact uitgevoerd zoals is gemeld maar bij punt 9 ga ik dus verbinding maken---> druk op volgende--> en hier blijft hij weer hangen met de volgende mededeling:
X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten
Vervolgens moet ik weer PC Suite opnieuw instaleren...(dit heb ik nog niet gedaan)
Nou heb ik de CA-53 kabel rechtstreeks op me usb poort aangesloten, en hij vindt nu dus wel N70 en heeft ook het een en ander geinstalleerd en alles is ready to use volgens windows. Windows ziet ook bij "device manager"--> modems--> het nokia toestel.
Ook als ik PC Suite weer wil verwijderen geeft ie aan dat er een nokia telefoon aan een cable aangesloten zit en dat die eerst losgekoppeld moet worden.
maar ik hou de foutmelding: X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten
ik draai met XP en SP2 alles geupdate en mijn systeem loopt smooth.
Ik hoop dat er een 2de mogelijkheid bestaat om dit op te lossen.
alvast bedankt.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:41:
[...]
de oplossing is al eerder gepost als t goed is:
voer t volgende eens uit en kijk of dat dat werkt
> Omdat er toch wel enkele factoren zijn die van belang zijn hierbij, ga ik
> u hierbij de volledige stappen-procedure geven :
> Eerst zorgt u ervoor dat de CA-53 kabel niet op de pc aangesloten is.
>
> 1) Nu gaat u eerst alles weer verwijderen op uw PC van Nokia : u gaat naar
> Start -> Configuratiescherm -> Software en verwijdert daar alles dat u
> tegenkomt van Nokia
> 2) U herstart uw computer
> 3) U schakelt alles uit van antivirus-software, antispyware-software en
> firewall-software
> 4) U downloadt de laatste versie van PC Suite zoals u deze kan vinden op
> http://www.nokia.com/pcsuite
> 5) U start de installatie op van dit programma
> 6) Op het einde van de installatie zal hij u de verbindingswizzard tonen.
> U drukt hier op Annuleren
> 7) U herstart uw computer
>Nu start u PC Suite op
> 9) U gaat naar Verbinding maken -> drukt op volgende -> u kiest voor
> kabel -> u drukt op volgende
> 10) Nu sluit u uw kabel aan op uw pc. Let op: dit moet rechtstreeks op de
> pc, dus niet via een zogenaamde usb-hub. Als uw pc zowel vooraan als
> achteraan USB-poorten heeft, dan neemt u de usb-poorten achteraan.
> 11) Uw pc zal nu nieuwe hardware ontdekken, en de nodige software er voor
> installeren
> 12) Uw PC Suite zal hierna uw telefoon vinden
hopelijk werkt het
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 14:30 ]
Verwijderd
iets over covers,
screenprotectors 7E inc,
AD-15 audio kabels (kun je beter een orginele kopen denk ik)
tasjes (die nep zooi is iig zwaar nep
USB 2.0 Card Reader/Writer SD/MMC/RS-MMC 8E inc. (net binnen. ong 1mb per seconde. Best snel!)
mogelijk een programma wat niet is afgesloten... check via het programma APP manager (dacht ik? anyone?) welke programma's er allemaal "opgestart" staan.SteveV schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:04:
Ik heb af en toe last van dat ie mijn batterij leeg trekt in 1 nacht.
Snap er niets meer van.
Verwijderd
Helaas het mocht niet baten. De vijf lettertypes heb ik erin gezet, maar geen succes? Dit moet toch gewoon kunnen! Nog geen reactie van Nokia zelf...jos_zwa schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:19:
[...]
kijk eens met Fexplorer in e:\system\fonts (e: = mmc kaart)
ik zelf heb daar de 5 originele GDR files staan. deze bestanden bevatten de originele fonts voor de n70. default dus. voor alles (agenda, sms gewoon alles)
maak een map aan op je c:
c:\system\fonts en copy alle 5 de files hierin en reboot.
bestond de c:\system\fonts map al --> rename hem dan naar b.v. "fontstemp" en maak een nieuwe map fonts aan.
als het goed is hem je nu je originele lettertypes weer terug.

Verwijderd
Ik zal eens kijken hoe lang mijn Nokia het volhoudt. Vannacht 8 uur opgeladen.
Verwijderd
Mijn bluetooth staat ook standaard aanVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:13:
Mijn bluetooth stond aan geen wonder dat hij snel leeg was.
Ik zal eens kijken hoe lang mijn Nokia het volhoudt. Vannacht 8 uur opgeladen.
Yep autolock is geinstalleerd en draait.ZroBioNe schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:33:
[...]
Heb je ook dat autolock tooltje erop? Of eventuele andere custom software?
Verder draait er geen enkele app dus begin toch te vermoeden dat er iets niet helemaal lekker is met autolock.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Goed idee! ik zit nog steeds op 5 streepjes, en heb net sms ontvangen en weer teruggestuurd!ZroBioNe schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:49:
[...]
Als jij nou mijn test afwacht, wacht ik jouwes afDat scheelt weer...
het is zowiezo erg vaag met die lettertype. ik rebootte mijn gsm op een dag eens en toen had ik ineens een heel dun vaag lettertype. ook de muzieknoot in de "stil" stand was gewoon een vierkantje geworden. ik hoorde al snel dat ik de map fonts op de C: eens moest renamen (wissen werkt niet)Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:09:
[...]
Helaas het mocht niet baten. De vijf lettertypes heb ik erin gezet, maar geen succes? Dit moet toch gewoon kunnen! Nog geen reactie van Nokia zelf...
dan zou hij weer terug moeten springen op default font, maar nix werkte. toen ondekte ik dus de default font files die ik weer heb kunnen gebruiken. erg vaag allemaal.
misschien dat je dat dus eens kan proberen ook al werkte het bij mij niet: je fonts map op je C renamen of de inhoud ervan wissen.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ook dat geprobeerd; ik word er gestoord van. Maar ik krijg hoop nu ik hoor dat het jou wel gelukt is! Kun je mij die 5 gdr bestandjes eens sturen? Wellicht zijn die van mij corrupt. Ik heb je zojuist een mail gestuurd.jos_zwa schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:16:
[...]
misschien dat je dat dus eens kan proberen ook al werkte het bij mij niet: je fonts map op je C renamen of de inhoud ervan wissen.
Nee dat mag niet. Je sluit bij debitel een abonnement bij een provider af en kan ze niet alledrie gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:22:
ik zit bij debitel dus ik heb geen idee of ik wel handmatig mag kiezen.
die hebben 3 verschillende operators.
Hier zit ik nog op 7 strepenRwin schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:26:
[...]
Goed idee! ik zit nog steeds op 5 streepjes, en heb net sms ontvangen en weer teruggestuurd!![]()
Verwijderd
bij het kiezen van verbindingstype (usb of bluetooth) vraagt nokia pc suite, ook of je n bestandje op je telefoon wil instaleren, ik kies nu eventjes USBVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:14:
Reezer,
Als eerste bedankt voor je snelle reactie
Ik heb alles Exact uitgevoerd zoals is gemeld maar bij punt 9 ga ik dus verbinding maken---> druk op volgende--> en hier blijft hij weer hangen met de volgende mededeling:
X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten
Vervolgens moet ik weer PC Suite opnieuw instaleren...(dit heb ik nog niet gedaan)
Nou heb ik de CA-53 kabel rechtstreeks op me usb poort aangesloten, en hij vindt nu dus wel N70 en heeft ook het een en ander geinstalleerd en alles is ready to use volgens windows. Windows ziet ook bij "device manager"--> modems--> het nokia toestel.
Ook als ik PC Suite weer wil verwijderen geeft ie aan dat er een nokia telefoon aan een cable aangesloten zit en dat die eerst losgekoppeld moet worden.
maar ik hou de foutmelding: X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten
ik draai met XP en SP2 alles geupdate en mijn systeem loopt smooth.
Ik hoop dat er een 2de mogelijkheid bestaat om dit op te lossen.
alvast bedankt.
[...]
als je dat als opdracht geeft via je pc krijg je op je telefoon een melding binnen om een programmaatje te installeren op je n70 dit moet je doen dan kan je communiceren met je pc
succes ermee
Verwijderd
X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt.
Ik kan hier dus geen USB of bluetooth selecteren (vanuitgaande dat die optie hierna komt)
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:55:
[...]
bij het kiezen van verbindingstype (usb of bluetooth) vraagt nokia pc suite, ook of je n bestandje op je telefoon wil instaleren, ik kies nu eventjes USB
als je dat als opdracht geeft via je pc krijg je op je telefoon een melding binnen om een programmaatje te installeren op je n70 dit moet je doen dan kan je communiceren met je pc
succes ermee
je moet ff alles uninstallen en dan met http://nds2.nokia.com/fil..._PC_Suite_Cleaner_3_3.exe er nog een keer over heen.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:18:
dat is dus het probleem, als ik in PC SUITE verbinding wil maken---> druk op volgende--> ....en hier blijft hij weer hangen met de volgende mededeling:
X er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt.
Ik kan hier dus geen USB of bluetooth selecteren (vanuitgaande dat die optie hierna komt)
[...]
dan de laatste versie van pc suit installen en dan moet alles werken.
Verwijderd
Even over de batterij.
Bij heel weinig gebruik, 1 sms per dag en klein belletje gaat de n70 ongeveer 3 a 4 dagen mee bij mij.
Bij gemiddeld gebruik, 2-3 smsjes per dag wat meer minuten bellen houd die et anderhalve dag tot 2 dagen uit.
En bij intensief gebruik, voornamelijk filmen, gamen en bellen trek ik de foon makkelijk binnen een dag leeg.
Mijn ervaringen.... Ik heb niet het vermoeden dat de batterij te snel leeg is, of defect zoals veel mensen hier implementeren. Die 11 dagen standby is waarschijnlijk op een lege kale symbian OS getest zonder extra applicaties en zonder SIM kaart. Test het maar eens en ik garendeer je dat elke N70 het zo lang kan volhouden.
Bij aanschaf van de N70 rammen de meeste mensen hun foon vol met allerlei apps waar zowiezo een virusscanner meegeleverd wordt. Zo'n scanner alleen al zal een bepaalde impact hebben op je batterijverbruik, laat staan alle andere apps die erbij komen.
Extra programmas die open bijven staan en vergeten worden (druk je menu knop maar eens 3 seconden in en je ziet alle apps die open staan) zuipen je batterij leeg. Vaak gehad dat mensen een spelletje spelen op me telefoon en vevolgens met een knop naar de desktop gaan zonder af te sluiten.. De app staat dan nog open, en je telefoon trek de batterij binnen de kortste keren leeg. Verder, de periode dat ik geen virusscan erop had staan, had ik via de standaard apps van bijv www.mysymbian.com al een mechwarrior virus binnen. Die vreet, kan ik je zeggen, heel veel stroom weg en je batterij trekt het dan nog maar 1 dag maximaal. Na installeren van een virusscanner was het euvel verholpen.
just my 2 cents....
Dit topic is gesloten.