[Case] MCE behuizingen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

delorean7 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:35:
[...]
AC3/DTS e.d. kan je gewoon over elke kaart on board of niet doorgeven aan een receiver.

MP3, wave en PCM sources gaan door de windows mixer en komen in de regel resampled (audiofielen lezen verkracht) uit de kaart.

M-Audio. Terratec en de Trust 512 DX zijn voorbeelden van kaarten die met de juiste instellingen de windows mixer by passen.

Met een Logitech geluidsset hoef je daar allemaal niet over na te denken omdat je het verschil simpel weg niet zal horen.

Dit wellicht gedeeltelijk obscure onderwerp valt onder het kopje audiofielen only ;)
Dus wat je hier zegt in principe is;
Als ik een dvd via een goede dvd speler digitaal aangesloten op me versterker afspeel krijg ik beter geluid dan dat ik een dvd afspeel via mijn pc digitaal aangesloten op me versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 22:01

delorean7

Let's take the Aston toni

Bartjuh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:18:
[...]

Dus wat je hier zegt in principe is;
Als ik een dvd via een goede dvd speler digitaal aangesloten op me versterker afspeel krijg ik beter geluid dan dat ik een dvd afspeel via mijn pc digitaal aangesloten op me versterker?
Zolang je DVD content afspeelt is dat nagenoeg altijd een versleuteld signaal waar de windows mixer niet bij kan (DD/DTS).

Dus voor DVD content geldt: geen verschil mits digitaal aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is er ook een manier dan om bijv. WAVE / MP3 / etc. niet door de Windows mixer te laten gaan? Er zal toch wel iemand op het idee zijn gekomen hier een leuk tooltje voor te schrijven oid?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

CelestialCelebi schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:54:
Is er ook een manier dan om bijv. WAVE / MP3 / etc. niet door de Windows mixer te laten gaan? Er zal toch wel iemand op het idee zijn gekomen hier een leuk tooltje voor te schrijven oid?
Op genoemde soundcards en dan ASIO drivers gebruiken of direct kernel streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117053

Ik zoek me al een aantal weken rot naar een MCE behuizing die aan mijn eisen kan voldoen. Helaas zonder enig succes. De case moet naar mijn idee aan het volgende voldoen:
  • Het moet een display hebben.
  • Een frontje voor een dvd speler hebben.
  • Er moet een full size ATX moederbord inpassen.
  • Er moet een standaard ATX voeding in passen.
  • Alle videokaarten moeten erin passen.
  • Hij moet niet duurder zijn dan 300 euro
  • Er moet een IR poort op zitten.
  • Het moet een strakke minimalistische kast zijn.
Alleen de ORIGEN X15E voldoet aan 7 van mijn punten. Maar met een prijskaartje van 550,- vindt ik hem te duur voor een kale kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik vind sowieso dat er vrij weinig betaalbare MCE behuizingen zijn die er een beetje uitzien en die redelijk wat functies hebben.

Op dit moment ga ik nog steeds voor een Silverstone LC14. Nog vrij duur, maar die vind ik er wel redelijk uit zien. En deze heeft media knoppen zoals play etc op de speler zelf, dat lijkt me ook handig!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:31

Exirion

Gadgetfetisjist

delorean7 schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:18:
Kent iemand een behuizing die lijkt op het sjeike grijs/antraciet uiterlijk van mijn NAD spulletjes?
NAD heeft een heel eigen kleurtje en zelfs NAD componenten onderling verschillen nogal eens van kleur. Ik heb een tijdje een T-163 voorversterker met een T-533 DVD-speler gehad en de T-163 is een stuk meer richting zwart dan de T-533. Het bleek dat alles met een plastic front (erg smerig in die prijsklasse overigens) lichter gekleurd is dan de spullen met een metalen front (o.a. de receiver en preamp uit de T-serie).

Maar afgezien daarvan: het matcht prima met zilverkleurig. Veel beter dan met zwart, dus je rot zoeken naar iets met een NAD-grijze kleur lijkt me loze moeite, want je zult nooit iets vinden dan echt matcht en dan kun je beter iets nemen wat een contrast maakt.
Bobje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:33:
Dan doe ik met je mee. Ik heb zelf de Ahanix DVine 5

[afbeelding]

191 Euro inclusief voeding en verzendkosten bij iComputers.
En dit vind ik toch wel de mooiste kast die ik ken :Y)

Past perfect bij m'n audio zut.

[ Voor 22% gewijzigd door Exirion op 05-04-2006 10:41 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Exirion schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:39:
[...]

NAD heeft een heel eigen kleurtje en zelfs NAD componenten onderling verschillen nogal eens van kleur. Ik heb een tijdje een T-163 voorversterker met een T-533 DVD-speler gehad en de T-163 is een stuk meer richting zwart dan de T-533. Het bleek dat alles met een plastic front (erg smerig in die prijsklasse overigens) lichter gekleurd is dan de spullen met een metalen front (o.a. de receiver en preamp uit de T-serie).

Maar afgezien daarvan: het matcht prima met zilverkleurig. Veel beter dan met zwart, dus je rot zoeken naar iets met een NAD-grijze kleur lijkt me loze moeite, want je zult nooit iets vinden dan echt matcht en dan kun je beter iets nemen wat een contrast maakt.

[...]

En dit vind ik toch wel de mooiste kast die ik ken :Y)

Past perfect bij m'n audio zut.
toon volledige bericht
Nuja zo heel apart is het nou ook weer niet: Neovo TFTs (van een collega) en mijn Antec kast hebben dezelfde kleur.

Maar ik vind die gelinkte kast errug mooi en dan zou ik inderdaad voor die zilveren gaan. Vind HTPC kasten wel erg duur zo zonder voeding!!!

Ben overigens nog steeds in afwachting van mijn reseller als het goed om een eventueel defecte NAD behuizing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

delorean7 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:47:
Maar ik vind die gelinkte kast errug mooi en dan zou ik inderdaad voor die zilveren gaan. Vind HTPC kasten wel erg duur zo zonder voeding!!!
191 euro met verzending en alles is echt niet duur. Ik ken wel kasten zonder display die een basisprijs van 250 euro hebben, en die zijn echt niet mooier of steviger. Maar ja, ik heb onlangs dan ook 300 euro betaald voor 2 kale behuizingen voor eindversterkers O-)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

Standeman

Prutser 1e klasse

Laagvliegerke schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:19:
[...]

Waarom heb je dan nog precies zoveel PCI sloten nodig? Indien je onboard video, audio en netwerk hebt? Ik wou ook altijd zoveel mogelijk PCI sloten maar ik deed er bijna nooit iets mee :p Ik heb er weliswaar nu wel 2 bezet waardoor ik inderdaad geen meer vrij heb :P

Ik heb nu even snel zitten zoeken en de enige ATX moederborden met onboard VGA en SPDIF die ik kon vinden, waren er van Sapphire. Voor zowel Intel als voor AMD en voor verschillende sockets. Misschien kan je daar een kijkje nemen. Je bent dan wel gebonden aan de ATi chipset waarvan de southbridge zeker niet mijn voorkeur geniet. Maar misschien is dat voor jou geen probleem.
uhmmm
- wireless kaart.
- tv-kaart.
- videokaart (ooit in de toekomst, mocht onboard toch niet meer voldoen).
- geluidkaart (ooit in de toekomst, mocht onboard toch niet meer voldoen).
- firewire / whatever kaart die in de toekomst misschien handig kan zijn

Dus eigenlijk heb ik maar 2 PCI en 1 PCI-e sloten nodig en misschien dat ik in de toekomst mogelijk iets wil uitbreiden ofzo.. Ik vermoed alleen dat ik de extra sloten never nooit ga gebruiken.. hmmm.. Miscchien de "eis" van meer dan 2 PCI sloten gewoon laten vallen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
wat dachten jullie van de coolermaster cavalier? ze staan bij de pricewatch onder desktops maar door hun design zou je best als htpc kunnen gebruiken, er gaat fullsixe atx in en er zit een 300 watt voeding bij http://www.coolermaster-e...=product_list&p_class=610
en ze zijn goedkoop:d

[ Voor 6% gewijzigd door IRCfreAk op 05-04-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:23

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik vind zelf deze erg mooi, alleen jammer dat hij zo verschikkelijk duur is (€350,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/4315-4-c.jpg
Je kunt dan overigens wel een complete passive gekoelde pc maken, werkt met heatpipes.

[ Voor 24% gewijzigd door DyStiC op 05-04-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DyStiC schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:20:
Ik vind zelf deze erg mooi, alleen jammer dat hij zo verschikkelijk duur is (€350,-)
[afbeelding]
Je kunt dan overigens wel een complete passive gekoelde pc maken, werkt met heatpipes.
Oeh! Hebbe hebbe :9

Hoewel die andere wat bescheidener en strakker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23:46
Standeman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:42:
[...]

uhmmm
- wireless kaart.
- tv-kaart.
- videokaart (ooit in de toekomst, mocht onboard toch niet meer voldoen).
- geluidkaart (ooit in de toekomst, mocht onboard toch niet meer voldoen).
- firewire / whatever kaart die in de toekomst misschien handig kan zijn

Dus eigenlijk heb ik maar 2 PCI en 1 PCI-e sloten nodig en misschien dat ik in de toekomst mogelijk iets wil uitbreiden ofzo.. Ik vermoed alleen dat ik de extra sloten never nooit ga gebruiken.. hmmm.. Miscchien de "eis" van meer dan 2 PCI sloten gewoon laten vallen..
De wireless kaart kan je eventueel in USB-variant nemen. Voor de videokaart AGP of PCI-E. Stel dat je toch een mATX moederbord zou kopen dan zijn er zeker te vinden met onboard VGA, DVI en firewire. Dan heb je enkel nog een PCI slot nodig voor de TV kaart en eventueel een geluidskaart. Dus 2 PCI sloten zoals je zei.
De 2 PCI sloten van mijn mobo zijn momenteel bezet door een TV-kaart en een wireless kaart. Maar ik ben momenteel op zoek naar een te verbouwen woning en dan voorzie ik zeker centraal in de woning een router en bij de TV 2 netwerkaansluitingen voor HTPC, XBOX of andere device die je kan bedenken. Geen wireless meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Laagvliegerke schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:06:
[...]

De wireless kaart kan je eventueel in USB-variant nemen. Voor de videokaart AGP of PCI-E. Stel dat je toch een mATX moederbord zou kopen dan zijn er zeker te vinden met onboard VGA, DVI en firewire. Dan heb je enkel nog een PCI slot nodig voor de TV kaart en eventueel een geluidskaart. Dus 2 PCI sloten zoals je zei.
De 2 PCI sloten van mijn mobo zijn momenteel bezet door een TV-kaart en een wireless kaart. Maar ik ben momenteel op zoek naar een te verbouwen woning en dan voorzie ik zeker centraal in de woning een router en bij de TV 2 netwerkaansluitingen voor HTPC, XBOX of andere device die je kan bedenken. Geen wireless meer ;)
Ik denk dat ik voor een Asus A8N-VM CSM ga.. Kan ik ook gelijk een leuke bracket bij kopen met SPDIF. Overigens ga ik voor wifi voor een USB uitvoering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Iemand er al eens over nagedacht om bijv. een platenspeler aan je media center te hangen?

Ik zat er over te denken mijn stereo + platenspeler te verkopen (Pioneer spul, goede kwaliteit enzo). Dit omdat de platenspeler alleen op een specifiek model Pioneer stereo's aangesloten kan (mag) worden.

Nu zoek ik dus eigenlijk een leuke platenspeler om bij de Enlight EN-7473 kast te zetten en die dus ook fatsoenlijk aan te sluiten is op die PC. Heeft iemand daar toevallig iets voor? Een platenspeler heeft nl. een phono uitgang en die zal eerst door een versterker of iets dergelijks moeten.

EDIT: Nu zegt dus iemand dat dit niet waar is en dat de computer het signaal versterkt. Klopt dit???

[ Voor 9% gewijzigd door Tanuki op 06-04-2006 19:06 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

CelestialCelebi schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:33:
Iemand er al eens over nagedacht om bijv. een platenspeler aan je media center te hangen?

Ik zat er over te denken mijn stereo + platenspeler te verkopen (Pioneer spul, goede kwaliteit enzo). Dit omdat de platenspeler alleen op een specifiek model Pioneer stereo's aangesloten kan (mag) worden.

Nu zoek ik dus eigenlijk een leuke platenspeler om bij de Enlight EN-7473 kast te zetten en die dus ook fatsoenlijk aan te sluiten is op die PC. Heeft iemand daar toevallig iets voor? Een platenspeler heeft nl. een phono uitgang en die zal eerst door een versterker of iets dergelijks moeten.

EDIT: Nu zegt dus iemand dat dit niet waar is en dat de computer het signaal versterkt. Klopt dit???
Dat geldt natuurlijk voor elke geluidsbron die op een line-in van een computer aangesloten gaat worden.

Ik ga er nog steeds vanuit dat het uitgangs-signaal van een platenspeler zo laag is dat deze via een aparte "phono" ingang versterkt zal moeten worden. Verbeter me als ik ongelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Standeman schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:10:
[...]

Ik denk dat ik voor een Asus A8N-VM CSM ga.. Kan ik ook gelijk een leuke bracket bij kopen met SPDIF. Overigens ga ik voor wifi voor een USB uitvoering..
Is dit bordje niets? http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat is inderdaad ook een mooie mobo. Maar ik weet niet wat nu het slimste is.. een NForce 430 chipset of een ati xPress 200 chipset? Ik heb nog geen vergelijking op het internet kunnen vinden.

Het heeft wel een PCI slot extra :*)

Om toch een beetje ontopic te blijven: Dit is ook wel een grappige kast. Ik zou 'm nooit kopen, maar goedkoop (~ €100) is deze wel :)

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 07-04-2006 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772

Topicstarter
Verschrikkelijke kast man :P

Maar heeft iemand een antwoord op deze vraag?
Anoniem: 130772 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:13:
Dan nog iets anders, dit was een vraag die ik 2 dagen geleden heb gesteld maar de topic is beetje inactief geworden:

Even een vraagje.. als je een tv-kaart op je computer hebt, neem ik aan dat voordat je tv wilt gaan kijken de pc wel aan moet (dus in je bed liggen, de tv aan doen met remote en dan uitdoen (terwijl je nog in je bed ligt met de remote is er niet meer bij).. met een HTPC die een VDF (IR) en een remote heeft (Silverstone LC16M) is het dan wel mogelijk om met de remote, de Silverstone aan te zetten en dan via Windows Media Center tv te kunnen kijken? om later gewoon weer met de remote de HTPC uit te zetten?

Gevonden op Q&A Silverstonetek.com

Q: Does included VFD/IR work with Microsoft’s Windows MCE (Media Center Edition)?
A: The VFD/IR and remote control in the LC16M will work automatically with Windows MCE after the included software & driver (on a CD) is installed. However, the LC16M does not support Microsoft’s MCE remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Laatst online: 21:53
Anoniem: 130772 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:23:
Verschrikkelijke kast man :P

Maar heeft iemand een antwoord op deze vraag?

[...]
Zoals Silverstone het zelf al aangeeft; De ingebouwde ir receiver werkt niet me de standaard MCE control maar wel met de bij de kast geleverde remote (iMon geloof ik). Hiermee is het ook mogelijk de pc uit standby te zetten/halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772

Topicstarter
Mooi, ja dus een MCE abbo kopen is doelloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ziet er leuk uit. :) Geen idee eigenlijk, of PCI-Express een beetje vereiste is bij een mediacenter, denk het niet, want de geluidskaarten/tv kaarten etc. zijn nu nog voornamelijk gewoon PCI.

Wat wel minder is, is dat er geen DVI aansluiting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 19:57
Standeman schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 07:25:
[...]

Dat is inderdaad ook een mooie mobo. Maar ik weet niet wat nu het slimste is.. een NForce 430 chipset of een ati xPress 200 chipset? Ik heb nog geen vergelijking op het internet kunnen vinden.

Om toch een beetje ontopic te blijven: Dit is ook wel een grappige kast. Ik zou 'm nooit kopen, maar goedkoop (~ €100) is deze wel :)
Ati Xpress 200 is lang niet zo goed als de 6150 van nvidia ( hardware.info iets van 2 nummers terug stond goeie test in). oftewel 6150 bordjes heerschen 8)7

Als je wat van msi neemt; neem dan deze:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=702

Met goed topic erover op anandtech:

http://forums.anandtech.c...did=1803985&enterthread=y

En dan wel de "fid" editie nemen. Maar dan heb je super boardje ;)
Komt ook beter uit dan de ASUS A8N-VM CSM.

Deze wil ik dan ook in mijn toekomstige HTPC :9

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Mielmania schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:32:
[...]

Ati Xpress 200 is lang niet zo goed als de 6150 van nvidia ( hardware.info iets van 2 nummers terug stond goeie test in). oftewel 6150 bordjes heerschen 8)7

toon volledige bericht
Wat kan je dan doen met een PCI-Express slot in een media center..? Voor zover ik weet zijn geluidskaarten, tv kaarten, etc. allemaal gewoon PCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Mielmania schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:32:
[...]

toon volledige bericht
Dat kan wel zijn maar met 6150 is het ook geen koek en ei, zie: http://www.google.com/sea...=nvidia+6150+problems&lr=

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23:46
Standeman schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 07:25:
[...]

De SB450 southbridge van ATi zet geen al te goede prestaties neer. Geen idee hoe het zit met de SB400? De nForce4 doet het daarentegen wel goed. Maar ik heb ook geen idee hoe de nForce430 het dan weer doet :p Zelf ben ik voorlopig nog geen geen voorstander van een mobo met on-board VGA maar dat is vooral omdat mijn "kleine" PC vooral gebruikt wordt als PC en niet als HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Na het lezen van een vrachtwagenlading aan reviews, toch de Silverstone SST-LC-17 maar besteld in het zilver.

pro's voor mij zijn a. het uiterlijk, b. de mogelijkheid om alle meuk uit m'n huidige tower hierin kwijt te kunnen en c. de prijs

Kan niet wachten totdat ik kan gaan sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
pjlgt schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:20:
Na het lezen van een vrachtwagenlading aan reviews, toch de Silverstone SST-LC-17 maar besteld in het zilver.

pro's voor mij zijn a. het uiterlijk, b. de mogelijkheid om alle meuk uit m'n huidige tower hierin kwijt te kunnen en c. de prijs

Het ziet er inderdaad uit als een mooie kast. Ik vind alleen het grootste nadeel dat je alleen mATX moederborden kan gebruiken.

EDIT: Oh nee, ik zie op de site van Silverstone dat het wel mogelijk is om gewone ATX te gebruiken. Foutje van Salland ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 12-04-2006 13:43 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Anders had ik hem ook niet gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Kan er dan ook een normale ATX voeding in.. Want dat haal ik er niet echt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Als het goed is, kan er idd een standaard ATX voeding in

Specs:
Material

Aluminum front panel, 0.8 mm SECC body
Color Black
Silver
Motherboard Standard ATX, Micro ATX
Model LC17B – (Black)
LC17S – (Silver)
Drive Bay External

5.25” x 2
3.5” x 1
Internal
3.5” x 6
Cooling System Front

2 x 92mm or 80mm fan slots
Rear 2 x 80mm exhaust fan, 2050rpm, 21dBA
Side 1 x 80mm fan slot
Expansion Slot
7

Front I/O Port

USB2.0 x 4
IEEE1394 x 1
audio x 1
MIC x 1
Power Supply Optional standard PS2 (ATX)
Net Weight
6.8 kg
Dimension 425 mm (W) x 170mm (H) x 425 mm (D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
pjlgt schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:46:
Als het goed is, kan er idd een standaard ATX voeding in

Specs:
Material

Aluminum front panel, 0.8 mm SECC body
Color Black
Silver
Motherboard Standard ATX, Micro ATX
Model LC17B – (Black)
LC17S – (Silver)
Drive Bay External

5.25” x 2
3.5” x 1
Internal
3.5” x 6
Cooling System Front

2 x 92mm or 80mm fan slots
Rear 2 x 80mm exhaust fan, 2050rpm, 21dBA
Side 1 x 80mm fan slot
Expansion Slot
7

Front I/O Port

USB2.0 x 4
IEEE1394 x 1
audio x 1
MIC x 1
Power Supply Optional standard PS2 (ATX)
Net Weight
6.8 kg
Dimension 425 mm (W) x 170mm (H) x 425 mm (D)
toon volledige bericht
Oeh, misschien ga ik deze dan wel halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Luuk1983 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:08:
[...]

Oeh, misschien ga ik deze dan wel halen :P
Ik zit er ook aan te denken. Eerst was ik van plan om voor de Ahanix D5 te gaan. Maar aangezien deze kast ongeveer 100 euro goedkoper is en praktisch net zo mooi (alleen geen schermpje) lijkt het me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Skoezie, schrijf je ff je ervaringen op als je die kast binnen hebt?? Zo kan ik toch weer 20 a 30 euro van mijn toekomstige HTPC afhalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online

Gisteren kast opgehaald en aan het sleutelen geslagen.

Ding is helaas nog niet helemaal af, maar kan al wel wat dingen melden.

Ruimte is vrij beperkt, zeker als je van een tower komt :X.

Heb in 1 van de 3,5"drivebays nu 2 schijven en een fan gehangen, maar hierdoor word de ruimte aan de kant waar de kabels gemonteerd moeten worden wel wat krapjes. Zowel wanneer je de drivebay gebruikt die op dezelfde hoogte zit als je voeding & wanneer je de middelste drivebay gebruikt ter hoogte van je AGP slot. Hier zit dan je videokaart, in mijn geval een 9800 Pro, in de weg.

Oplossing in mijn geval is om geen fan te gebruiken voor de koeling van je harde schijven. Dit deed ik in mijn tower ook nooit, en daar heb ik nog nooit geen problemen gehad met overleden schijven, dus zal wel loslopen.

(Over)Morgen weer een update (+ eventueel wat pics), aangezien ik vandaag helaas geen tijd heb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Zie nu pas dat de laatste post al bijna 2 weken oud is.

Er is natuurlijk maar één echte, stijlvolle, HTPC kast. Dat is de silverstone LC11 fanboy :Y)

Anyway, even serieus. Deze Silverstone LC11 is echt erg mooi. Ik ben er zeer over te spreken. De case heeft wel een risercard, maar ik ondervind daar geen enkele hinder fan. Mijn fanless radeon 9550 draait er goed in. Zelfs een radeon 9800 pro kan er OC'ed goede presetaties in leveren.

Specs: AMD Athlon XP 1900+
MB: Gigabyte Cheapass m-ATX bordje (zal nog even kijken welk type)
Mem: 2x 256MB ram (Kingston CAS 2,5)
Liteon DVD-speler
Sound Blaster Live 5.1

Dit is mijn oude systeem wat ik dus heb omgebouwd naar een HTPC, het project is nog niet afgerond. Groot nadeel aan deze kast vind ik dat je geen Zalman koeling op de processor kan bouwen zonder één van de casefans te verwijderen. De geluidsproductie is om te zoenen, mijn vrouw laat deze case zelfs toe in de woonkamer.

Mijn 'werkpaard' heb ik in een Aspire X-Qpack (silver/black). Over deze rommel ben ik niet echt te spreken. Hij is erg geluidruchtig en de ruimte is nogal beperkt. De kabels op de meegleverde voeding zijn netjes afgewerkt maar VEEL te lang, daardoor wordt het een geprop in de kast. Bovendien is de fan van mijn voeding 'kaput'. Gelukkig bij Azerty gehaald, dus kan ik rekenen op goede service. Ik hoop dat ik de case om kan ruilen.

De case is erg licht en makkelijk mee te nemen, het systeem waarin het mobo in een tray ligt die je in en uit kunt schuiven is erg handig. Dit zijn de enigste voordelen van deze case.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Bash op 01-05-2006 11:43 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

the_bash schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:42:
Zie nu pas dat de laatste post al bijna 2 weken oud is.

Er is natuurlijk maar één echte, stijlvolle, HTPC kast. Dat is de silverstone LC11 fanboy :Y)

Anyway, even serieus. Deze Silverstone LC11 is echt erg mooi. Ik ben er zeer over te spreken. De case heeft wel een risercard, maar ik ondervind daar geen enkele hinder fan. Mijn fanless radeon 9550 draait er goed in. Zelfs een radeon 9800 pro kan er OC'ed goede presetaties in leveren.

Specs: AMD Athlon XP 1900+
MB: Gigabyte Cheapass m-ATX bordje (zal nog even kijken welk type)
Mem: 2x 256MB ram (Kingston CAS 2,5)
Liteon DVD-speler
Sound Blaster Live 5.1

Dit is mijn oude systeem wat ik dus heb omgebouwd naar een HTPC, het project is nog niet afgerond. Groot nadeel aan deze kast vind ik dat je geen Zalman koeling op de processor kan bouwen zonder één van de casefans te verwijderen. De geluidsproductie is om te zoenen, mijn vrouw laat deze case zelfs toe in de woonkamer.

Mijn 'werkpaard' heb ik in een Aspire X-Qpack (silver/black). Over deze rommel ben ik niet echt te spreken. Hij is erg geluidruchtig en de ruimte is nogal beperkt. De kabels op de meegleverde voeding zijn netjes afgewerkt maar VEEL te lang, daardoor wordt het een geprop in de kast. Bovendien is de fan van mijn voeding 'kaput'. Gelukkig bij Azerty gehaald, dus kan ik rekenen op goede service. Ik hoop dat ik de case om kan ruilen.

De case is erg licht en makkelijk mee te nemen, het systeem waarin het mobo in een tray ligt die je in en uit kunt schuiven is erg handig. Dit zijn de enigste voordelen van deze case.
toon volledige bericht
Helaas dat ik 'm nogal *uche* lelijk vind :/ Zeker dat nep-houten frontje in het midden. Maar gelukkig kan je over smaak niet twisten :)

Zelf heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor de LC-17. Een mooie strakke kast waar je niet hoeft te klooien met low-profile / riser kaartjes e.d. Er kan een normale ATX voeding in, extra 5,25" bay en nog wat voordelen (in mijn ogen).

Ik heb 'm in het zwart besteld en deze zal dus mooi moeten passen bij mijn zwarte pioneer versterker.. Ik ben benieuwd wanneer ik 'm binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Standeman schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:08:
[...]

Helaas dat ik 'm nogal *uche* lelijk vind :/ Zeker dat nep-houten frontje in het midden. Maar gelukkig kan je over smaak niet twisten :)
Ik heb ook de zilveren uitvoering, die met het 'nephout' is idd niet mooi! De zilveren uitvoering heeft dat dus ook niet. De LC17 is idd ook mooi, maar die vind ik te groot voor in de woonkamer.

[ Voor 44% gewijzigd door The_Bash op 02-05-2006 17:12 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb laatst een iuneed hv7 gekocht. Een hele mooie goed afgewerkte kast. Het viel me alleen flink tegen hoe diep die kasten wel niet zijn. Veel langer dan mijn audio componenten. Het past nog maar net in mijn kast. Nu kan ik mijn kast een stuk verder naar achteren schuiven als ik een dvi kabel kan vinden met een knik erin. Is iemand al eens dergelijke kabels tegen gekomen? Ik vindt het ook jammer dat de display alleen aangestuurd wordt bij Windows MCE. Ik wil het aan de praat krijgen met Meedio Essentials. Vooral omdat ik niet bekend ben met Windows MCE. Ik heb het nog nergens kunnen zien draaien, en trails zijn niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 117053 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:09:
Ik heb laatst een iuneed hv7 gekocht. Een hele mooie goed afgewerkte kast. Het viel me alleen flink tegen hoe diep die kasten wel niet zijn. Veel langer dan mijn audio componenten. Het past nog maar net in mijn kast. Nu kan ik mijn kast een stuk verder naar achteren schuiven als ik een dvi kabel kan vinden met een knik erin. Is iemand al eens dergelijke kabels tegen gekomen? Ik vindt het ook jammer dat de display alleen aangestuurd wordt bij Windows MCE. Ik wil het aan de praat krijgen met Meedio Essentials. Vooral omdat ik niet bekend ben met Windows MCE. Ik heb het nog nergens kunnen zien draaien, en trails zijn niet beschikbaar.
Windows MCE is gewoon windows XP met een programma wat makkelijk te bedienen is met een afstandsbediening. Maar behalve dat programma is het eigenlijk gewoon XP. Je zou in google es kunnen zoeken naar afbeeldingen van MCE. Zoals hier.

Windows MCE OEM versie kost ongeveer 100 euro. Ik vind dat de moeite niet waard als je XP al hebt in ieder geval. Je zou media portal kunnen gebruiken of MythTV voor Linux. Beiden zijn gratis en hebben ongeveer dezelfde opties.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 03-05-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk1983 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:38:
[...]

Windows MCE is gewoon windows XP met een programma wat makkelijk te bedienen is met een afstandsbediening. Maar behalve dat programma is het eigenlijk gewoon XP. Je zou in google es kunnen zoeken naar afbeeldingen van MCE. Zoals hier.

Windows MCE OEM versie kost ongeveer 100 euro. Ik vind dat de moeite niet waard als je XP al hebt in ieder geval. Je zou media portal kunnen gebruiken of MythTV voor Linux. Beiden zijn gratis en hebben ongeveer dezelfde opties.
Die paar afbeeldingen en die demo op de website zeggen me niks. Er is niet te zien wat er te customizen valt. Bij Meedio kan ik mijn hele menu customizen. Ik heb een speciale menu entry voor spellen die ik direct kan starten vanuit meedio. Ik heb zelf mijn hele menu samen gesteld met een mooie background in elk menu. En ik heb een plugin die uit IDMB een korte samenvatting jaartal acteurs, reviews en de covers weergeeft van mijn films. In de demo zag ik dergelijke zaken niet naar voren komen. MCE komt op mij over als een vereedelde videorecorder. En dat is niet wat ik wil dan koop ik wel een veel goedkopere echte videorecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Off-topic, gaat hier om behuizingen, maar toch ff reageren op hierboven:
My movies toevoegen aan MCE en je kan ook covers, acteurs en de hele meuk aan je films toevoegen.

Heb zelf Mediaportal getest, maar vond het in vergelijking met MCE enorm sucken. Buggy en veel dingen die niet out of the box werkten, waar dat bij MCE in 2 muisklikken geregeld is.

Meedio geen ervaring mee helaas. (En niet meer te downloaden zover ik dat kon zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
pjlgt schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:44:
Heb zelf Mediaportal getest, maar vond het in vergelijking met MCE enorm sucken. Buggy en veel dingen die niet out of the box werkten, waar dat bij MCE in 2 muisklikken geregeld is.
Dan doe ik ook nog ff 1 keer offtopic mee ;) Hoe lang is het geleden dat je media portal gebruikt hebt? Het wordt steeds beter! Ik ben het er zeker mee eens dat niet alles out of the box werkt, maar aangezien het een gratis programma is en er een enorme community achter zit is alles wel veel flexibeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik heb zelf nu ook al sinds een paar maand een MCE behuizing. Deze heb ik 2e hands gekocht via marktplaats maar ik heb geen idee welk merk/type het is. De verkoper ook niet. Misschien dat iemand weet welke kast het is ?:)
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/1674/dsc002285uc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:09:
[...]

Dan doe ik ook nog ff 1 keer offtopic mee ;) Hoe lang is het geleden dat je media portal gebruikt hebt? Het wordt steeds beter! Ik ben het er zeker mee eens dat niet alles out of the box werkt, maar aangezien het een gratis programma is en er een enorme community achter zit is alles wel veel flexibeler!
Weekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb mijn Silverstone LC17B binnen \o/

Ik moet zeggen dat het een mooie kast is, zowel wel binnen in als van buiten. Zeker qua 3,5" kan je er een hoop ik kwijt :)

Het enige wat ik me afvraag is of andere mensen inmiddels deze kast hebben en of ze het panel wat je los kan halen ook zo rot er weer opkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Welke panel bedoel je? :?

Niets geen problemen gehad met het weer in elkaar schroeven van het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

pjlgt schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:17:
Welke panel bedoel je? :?

Niets geen problemen gehad met het weer in elkaar schroeven van het ding
Het panel om overal bij te komen, die aan de bovenkant. Deze sluit gewoon niet goed aan op het front en de zijkanten van de kast. :/

Niet dat het overigens een vreselijk probleem is. Maar ik vroeg het me af.. Misschien is er iets uit het lood geslagen tijdens transport ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Standeman schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:57:
[...]

Het panel om overal bij te komen, die aan de bovenkant. Deze sluit gewoon niet goed aan op het front en de zijkanten van de kast. :/

Niet dat het overigens een vreselijk probleem is. Maar ik vroeg het me af.. Misschien is er iets uit het lood geslagen tijdens transport ofzo :?
Ja bij mij gaatie ook niet altijd even makkelijk dicht. Maar ach, beetje duwen en trekken en hij zit zo weer op z'n plaats. Volgens mij sluit dat ding gewoon net iets TE goed aan. Als ie ook maar een beetje scheef zit wordt het al lastiger om 'm dicht te krijgen.

Verder inderdaad niks dan lof over deze kast! Vind alleen de standaard 80mm fans beetje luidruchtig. Ik heb d'r maar 1 van de 2 aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een kleine tip voor mensen met een Uneed HV7. Haal een dun velletje foam. En knip en plak dit achter de frontjes van de cd-rom drives. De bijgeleverde frontjes sluiten niet aan op je cdrom speler. Hierdoor maakt het buitengewoon veel kabaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Luuk1983 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:12:
[...]

Ja bij mij gaatie ook niet altijd even makkelijk dicht. Maar ach, beetje duwen en trekken en hij zit zo weer op z'n plaats. Volgens mij sluit dat ding gewoon net iets TE goed aan. Als ie ook maar een beetje scheef zit wordt het al lastiger om 'm dicht te krijgen.

Verder inderdaad niks dan lof over deze kast! Vind alleen de standaard 80mm fans beetje luidruchtig. Ik heb d'r maar 1 van de 2 aangezet.
Dat had ik ook al bedacht. De fans waren eerst direct op mijn voeding aangesloten, maar dat was toch nog een beetje luidruchtig aangezien ze allebei op max stonden te blazen. Op mijn MB (Asus A8N-VM CSM) zit 1 case-fan aansluiting. Daar heb ik nu 1 fan op aangesloten en de andere gewoon losgelaten. Scheelt wel weer in geluid.

Ik moet alleen nog op mijn TV kaart wachten.. Toen ik deze uitpakte rolde er direct een condensatortje uit de verpakking :/ Ik heb 'm dus teruggestuurd naar Salland. Ik hoop dat ik dit weekend een andere binnen heb...

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 17-05-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
De Duitsers hebben een mooi overzicht van alle htpc behuizingen; http://wiki.htpc-news.de/wiki/index.php?title=Geh%C3%A4use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Laatst online: 26-06 19:57
@tele

Handig overzicht! Alleen jammer dat er al weer een hoop pics dood zijn.

Salland nu ook een leuke (nieuwe?) kast.

De:

http://www.yycase.com/yy-a211.htm

Tof dingetje! en dat voor 47 euries.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

Ik sta op het punt een DIGN H5 kast te kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.iuneed.com/FRONTIMG/hv5big.jpg

Wie weet of hier een 12cm fan in de bodem gezaagt kan worden?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/chassisandmobo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 16:22
het lijkt of ik al eeuwen bezig ben om een htpc samen te stellen.
Ik weet wel wat ik wil, ik loop enkel steeds vast op de behuizing.

Uiterlijk is erg persoonlijk, dus daar zal in niet naar vragen. Maar iemand suggesties voor een behuizing met beperkte afmeting in diepte en het meest belangrijkste is de hoogte!

Voorbeeld is de onlangs geintroduceerde schuttle xpc m 2000. Enkel deze is wel erg prijzig. Wil er wel vergelijkbare onderdelen instoppen, enkel grafische kaart vind ik een beetje te.

http://global.shuttle.com/Product/System/M2000.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Bibosjakie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:21:
het lijkt of ik al eeuwen bezig ben om een htpc samen te stellen.
Ik weet wel wat ik wil, ik loop enkel steeds vast op de behuizing.

Uiterlijk is erg persoonlijk, dus daar zal in niet naar vragen. Maar iemand suggesties voor een behuizing met beperkte afmeting in diepte en het meest belangrijkste is de hoogte!

Voorbeeld is de onlangs geintroduceerde schuttle xpc m 2000. Enkel deze is wel erg prijzig. Wil er wel vergelijkbare onderdelen instoppen, enkel grafische kaart vind ik een beetje te.

http://global.shuttle.com/Product/System/M2000.asp
Wauw! :o Wat een mooi ding!! Maar ziet er inderdaad wel erg klein uit. Weinig ruimte voor hardware, dus dat gaat lekker warm (lees: veel herrie) worden ben ik bang. Plus hij ziet er inderdaad wel erg duur uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Ik heb zelf een Silverstone LC14m met VFD display, erg mooie kast. Alleen die standaard fans maken te veel herrie, ik heb ze op 5 volt gezet en nu valt het wel mee. Jammer dat je een apparte IR receiver moet gebruiken voor het Microsoft MCE keyboard. Ook resoneerd (2 samsung spinpoints binnenkort vervangen door 2 seagate 750Gb drives, alle dvd's op mijn HTPC :) )de kast best erg, ik heb tochttape gebruikt om de vibratiegeluiden te onderdrukken, ik snap niet dat daar nooit iets aan gedaan wordt bij zo'n dure case!
VFD display is heel mooi laat ook allerlei nuttige info zien alleen is de driver vrij brak, ik heb de driver al 2 maal opnieuw moeten installeren. Nu laat hij soms weer geen goede info zien, ik heb geen zin om hem opniew te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Na een tijdje weer een normale kast te hebben gebruikt, heb ik toch maar besloten om voor een HTPC behuizing te gaan. Het punt is dat dit voor mij niet echt makkelijk is. Er zijn namelijk niet teveel behuizingen die aan mijn PC/Eisen voldoen. Hier even de eisen/problemen

1. Hij moet goed staan bij mijn versterker (Klik)
2. Mijn volledige PC moet erin kunnen, met de volgende knelpunten:
-7800GTX Met silencer (de lengte)
-4 Hdd's (meeste behuizingen hebben plek voor 1 t/m 3)
-Mijn voeding gaat mee vanwege mijn opstelling (580Watt Hiper ATX)
-Goeie ventilatie (ik werk nu met een AMD64 3700+ @ 3GHz)
3. Liefst een VFD met iMon afstandsbediening (kan ik ook los kopen maargoed)

Kasten die het net niet halen
Silverstone LC16-M Waarom? Hij is niet compatible met mijn VGA kaart. Verder is dit echt de kast van mijn dromen
Ahanix D4 Waarom? Er kunnen maar 2 harde schijven in...
Silverstone LC20-M Waarom? Hij is te strak voor mijn versterker. Op mijn versterker zitten veel knopjes en als je er dan een behuizing onderzet met geen lijkt me dat geen gezicht :P.

Kasten die ik in overwegingneem
Silverstone LC17 Waarom ? Hij is groot, goede ventilatie, PSU past. Nadeel: geen VFD en misschien net als bij de LC20 iets te strak.

Zalman HD160 Waarom? Net als bij de vorige is hij groot, alles past erin. Een paar knopjes voorop, dus lijkt goed te staan bij de versterker. Nadelen: Er zit 1 harde schijf bakje in voor 3 harde schijven. Is het veilig om ze zo dicht op elkaar te doen zonder airflow ?

Welke kast past het beste bij mij ? Of heeft iemand nog een andere kast welke beter bij mij past ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29
*KICK* :)

Aangezien ik op zoek ben naar HTPC cases van 3r Systems maar eens een schopje in dit topic.
Jammer dat er de afgelopen jaren geen noemenswaardige nieuwe modellen van HTPC cases uitkomen.

OrigenAE komt binnenkort wel met een nieuwe lijn, maar mijn oog viel op deze cases van 3r Systems.

Met name de HT-1000 en HT-2000 vind ik zeer mooi kasten.
Nu is mijn vraag of iemand misschien weet waar deze kasten te krijgen zijn in Nederland of omstreken en wat ze kosten.

Verder heb ik voor kennis een HTPC gebouwd met de OriginAE X15e case.
Mooie kast alleen heb ik wat problemen met het calibreren van het touchscreen.
Tijde het calibreren moet je je vinger of pda-pen oid op een kruisje drukken (4x in de hoeken).
Daarna slaat ie de instellingen op en wijkt dan af. Waar ik mijn vinger zet verschijnt het pijltje 1,5 cm verderop. (Vista Home Premium)
Meer mensen met deze ervaringen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
fryskmantsje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:43:

Aangezien ik op zoek ben naar HTPC cases van 3r Systems maar eens een schopje in dit topic.
Jammer dat er de afgelopen jaren geen noemenswaardige nieuwe modellen van HTPC cases uitkomen.

OrigenAE komt binnenkort wel met een nieuwe lijn, maar mijn oog viel op deze cases van 3r Systems.

Nu is mijn vraag of iemand misschien weet waar deze kasten te krijgen zijn in Nederland of omstreken en wat ze kosten.
.............
Is toch niet zo moeilijk; gewoon even zoeken op 3rsystems & prijs en je ziet vele aanbieders die cases van 3rsystems kunnen leveren (vast ook die HT lijn).
Sterker nog: Azerty heeft de 1100 staan (265 eu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
kwam toevallig deze link tegen http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29829446 hier staan zo'n beetje alle htpc cases die er nu zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Anoniem: 53287 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:01:

[afbeelding]

[afbeelding]
Je bedoelt de D-Vine D5?

Nope, geen 12cm fan. Maar hoezo wil je dat? Onde de CD-drive zitten aanzuiggaten, en achter gaat de lucht er weer uit met 2 fans. Airflow is er wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

Nee, de DIGN (oftewel OrigenAE) H5 volgens mij. Hele mooie kast, maar zonde dat er alleen maar een 5.25'' vooraan zit en geen USB aansluitingen e.d.

Ik vind zelf de nieuwe OrigenAE S14v heel mooi, ben benieuwd wanneer deze beschikbaar is en tegen welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
kaajee schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:00:
[...]

Is toch niet zo moeilijk; gewoon even zoeken op 3rsystems & prijs en je ziet vele aanbieders die cases van 3rsystems kunnen leveren (vast ook die HT lijn).
Sterker nog: Azerty heeft de 1100 staan (265 eu).
Als het niet zo moeilijk was om de rest van die HT-lijn te krijgen had ik hier niet gepost.
Kan hem op Duitse sites ook niet vinden. Vandaar dat ik wat hulp inroep op GoT.

Capice? ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:21
Heb net deze besteld.
De Antec Fusion V2

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/Fusion_new_f.jpg

Goede warmte verdeling en ziet er mooi uit (en niet duur..)

[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 15-08-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Kwam deze ook tegen tijdens het zoeken naar een case.
De GMC Noblesse AVC-S1

Afbeeldingslocatie: http://www.gmc.co.kr/products/itemImages/2_2_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gmc.co.kr/products/itemImages/2_5_1.jpg\

Voor € 169,--, wel via Duitsland.
Iemand hier ervaring mee met bestellen via Duitsland qua pc toebehoren?

Specs

• MaDLiVe
  • Laatst online: 13-07 22:51

MaDLiVe

.-Observer-.

Wellicht dat iemand hier het weet. Ik heb sinds kort de cm260 van coolermaster. Op de slordige afwerking na en wat details een prima kast. Echter wil ik de normale MCE remote gaan bebruiken ipv van degene die erbij zit. Helaas pakt de imon ir sensor de regular mce remote niet. Alleen de bijgeleverde werkt. Ander probleem is dat de MCE remote van MS niet zomaar het systeem kan aanzetten vanuit de uit positie. Iemand suggesties?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 08:27

SgtStrider

Fractal Switchover!

(jarig!)
MaDLiVe schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:03:
Wellicht dat iemand hier het weet. Ik heb sinds kort de cm260 van coolermaster. Op de slordige afwerking na en wat details een prima kast. Echter wil ik de normale MCE remote gaan bebruiken ipv van degene die erbij zit. Helaas pakt de imon ir sensor de regular mce remote niet. Alleen de bijgeleverde werkt. Ander probleem is dat de MCE remote van MS niet zomaar het systeem kan aanzetten vanuit de uit positie. Iemand suggesties?
Ik heb ook de 260 met iMON pakket, maar waarom zou je in godsnaam de MCE remote willen gebruiken van MS? Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt iets is wat die remote kan en die van MS wel...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• kaajee
SgtStrider schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:23:
[...]

Ik heb ook de 260 met iMON pakket, maar waarom zou je in godsnaam de MCE remote willen gebruiken van MS? Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt iets is wat die remote kan en die van MS wel...
Nou bijvoorbeeld het aan/uitzetten......
En bij de iMon remote werkt de text ingave via de nummer (triple tap/sms) niet.....

Ik heb een CM 250 met ook die iMon toestand erin, die ik niet wilde. Ik heb de MS remote open geschroeft, de IR ontvanger die daar in zit als het ware verlengd. Dus een nieuw IR ontvanger met een 3 aderige kabel er parallel aan gesoldeerd. (zo één) Deze ipv de iMon IR ontvanger in de kast geplaatst en de originele iMon ir ontvanger losgekoppeld. Nu zit op de plaats van de originele iMon ir ontvanger dus de (extra) MS ir ontvanger. Het MS USB kastje heb ik gewoon ergens los in de kast liggen. Als daar geen plek voo is kun je overwegen het plastic (onhulsel) van de MS ontvanger weg te laten en alleen het printplaatje ergens in je kast de leggen/monteren. Daar is vast plaats voor.

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 16-08-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 13-07 22:51

MaDLiVe

.-Observer-.

Thanks voor deze usefull reply. Moet eerlijk zeggen dat ik mij van te voren kennelijk niet goed genoeg had ingelezen en lichtelijk naief was over de wereld die IR heet (dat was toch hardstikke universeel? Ik ben wel redelijk handig maar niet zo handig om een ir sensor te vervangen en het dan netjes weg te werken :P

Ik vind de Imon remote niet lekker in de hand liggen. Bovendien heb ik een MCE remote die licht in het donker geeft :+ wel zo makkelijk bij film kijken. Bovendien werkt de input idd veel lekkerder. Aan en uitzetten gaat dus wel met de imon remote... maar niet met een MCE remote.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb in de kelder een home cinema waar sinds kort een pc staat voor HD materiaal af te spelen. Dit was zo'n geweldige verbetering t.o.v. dvd's kijken dat ik ook een pc voor bij de tv in de woonkamer wil. Nu staat er in de kelder gewoon een zwarte midi tower onder de rest van de apperatuur, valt toch niet op in het donker ;) Maar voor de woonkamer moet alles netjes en klein zijn, dus op zoek naar een slim line kast.

Onze "oude" plasma tv heeft echter geen dvi/hdmi inputs maar alleen scart en component. Het moederbord van de pc bij de beamer is een m2a-vm hdmi, waar een pcie kaart bij zit voor o.a. component video. Geweldig dus maar die past weer niet in een slimline kast.

Deze week komt echter de gigabyte ga-ma69gm-s2h uit waar de component video op aan het moederbord aan te sluiten kabel zit :) Die past dus zonder problemen in een slim line kast. Als de plasma vervangen wordt dan is het probleem helemaal opgelost omdat de dvi/hdmi gewoon op het moederbord zelf zit. Deze wordt het van Lian li : de pc-c35b :

Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/244734.jpg

Slechts 8,5cm hoog en inclusief voeding 129 euro. Zodra ik hem heb schrijf ik wel een reviewtje

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 19-08-2007 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
HaseMike schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 08:05:
..............
Deze week komt echter de gigabyte ga-ma69gm-s2h uit waar de component video op aan het moederbord aan te sluiten kabel zit :) Die past dus zonder problemen in een slim line kast. Als de plasma vervangen wordt dan is het probleem helemaal opgelost omdat de dvi/hdmi gewoon op het moederbord zelf zit. Deze wordt het van Lian li : de pc-c35b :

..............

Slechts 8,5cm hoog en inclusief voeding 129 euro. Zodra ik hem heb schrijf ik wel een reviewtje
Prachitge kast! (voor niet te veel geld idd)
Ik ben alleen benieuwd hoe stil ie is of te krijgen is....
De voeding heeft een kleine fan zo te zien en ook kun je maximaal (2x) een 4cm fan gebruiken voor case cooling. In de regel zijn 4cm fans natuurlijk wel herriemakers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
Ik ben ook van plan de OrigenAE x15e aan te schaffen alleen is de prijs bij salland vrij laag, bij diverse shops staat dat er veel versie 1's worden verkocht die goedkoper zijn.
Ik heb salland gemaild en die geeft aan dat het de versie 2 moet zijn. Prima dus alleen klopt de omschrijving op de site dan niet geheel.
Ik las op mceforum dat met clonestand gewerkt moet worden. En dat de display wel 1920x1080 input aankan alleen dat het dan natuurlijk vrij klein is allemaal. Maar het kan wel.
Kan iemand dat bevestigen?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Anoniem: 53287 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:01:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb de Origen AE H6 recent gekocht en op deze plaats staat in de H6 een HDD-rack, maar gezien de H5 maar 1 harde schijf support heeft, is een fan wel te doen, al kan ik je niet de grootte zeggen. Maar links ervan is ook nog een redelijke ruimte ter beschikking.

• kaajee
wouter1971 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:54:
Ik ben ook van plan de OrigenAE x15e aan te schaffen alleen is de prijs bij salland vrij laag, bij diverse shops staat dat er veel versie 1's worden verkocht die goedkoper zijn.
Ik heb salland gemaild en die geeft aan dat het de versie 2 moet zijn. Prima dus alleen klopt de omschrijving op de site dan niet geheel.
Ik las op mceforum dat met clonestand gewerkt moet worden. En dat de display wel 1920x1080 input aankan alleen dat het dan natuurlijk vrij klein is allemaal. Maar het kan wel.
Dat is idd niet (meer) duur zeg!!

Speaking off V1 & V2, wat is het verschil eigenlijk buiten het feit dat v2 meer 80mm fans heeft (3 ipv 1) ? Als ik verder de specs lees zijn ze exact hetzelfde......

En laat anders Salland per email bevestigen dat het om v2 gaat met 3 fans dus....als ze dan toch v1 leveren stuur je hem (op hun kosten) terug........

• Fryskmantsje
wouter1971 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:54:
Heb paar weken terug nog 1 in elkaar gezet die bij Salland vandaan kwam. Was Versie 2 voor ongeveer €330,-- Het display ingesteld op 800X600.(imo beste res. voor Media Center) Calibreren is wel beetje ruk maar weet niet of dat aan de hardware of software ligt. (Zie ook 1 van vorige posts van mij)
Maar aangezien hij niet bij mij staat ben ik er nog aan toe gekomen daar eens beter naar te kijken.

Edit;V2 heeft plek voor 4 hd's en V1 voor 3 hd's.
Kan morgen wel ff foto's plaatsen voor diegene die daar interesse voor heeft. (Met alles erin gebouwd)
Vooropgesteld dat ik ze nog kan vinden.
Oh en die intake fan kun je verwaarlozen. Wat een lawaaiig ding zeg. De 2 outakefans zijn daarentegen verassend stil.

Edit 2;
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/9583/juliaugustus2007023fp6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/7051/juliaugustus2007027la7.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Fryskmantsje op 25-08-2007 10:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdruten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-02-2023
fryskmantsje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:43:

Verder heb ik voor kennis een HTPC gebouwd met de OriginAE X15e case.
Mooie kast alleen heb ik wat problemen met het calibreren van het touchscreen.
Tijde het calibreren moet je je vinger of pda-pen oid op een kruisje drukken (4x in de hoeken).
Daarna slaat ie de instellingen op en wijkt dan af. Waar ik mijn vinger zet verschijnt het pijltje 1,5 cm verderop. (Vista Home Premium)
Meer mensen met deze ervaringen?
toon volledige bericht
Ik heb hetzelfde probleem, de muiscursor staat 2cm naar links en 1,5cm naar onder

• Fryskmantsje
frankdruten schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, de muiscursor staat 2cm naar links en 1,5cm naar onder
Precies. Is een hels karwei om dat een beetje fatsoenlijk te calibreren. Misschien dat het opgelost is met een driverupdate en anders maar eens een mailtje richting OrigenAE.

Nieuwe kasten van Thermaltake.
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/desktop/dh101/+_image/03_angleView_450.gif

http://www.thermaltake.co...top/dh101/DH101_index.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/desktop/dh102/+_image/03_angleView_450.gif

http://www.thermaltake.co...sktop/dh102/vh2001bns.asp

Eindelijk eens fatsoenlijke kasten van Thermaltake. :9~
Vond de rest echt niks maar ja das persoonlijk.
Ben benieuwd wat ze gaan kosten en of/waar ze te krijgen zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Kent iemand de Nox mediacenter kast?

Afbeeldingslocatie: http://uk.nox-xtreme.com/images/produtos/media.jpg

Deze behuizing wil ik kopen echter vraag ik me af of mijn nvidia 8800gts hierin past, kan iemand me hiermee helpen?

De website van de producent is: http://uk.nox-xtreme.com/pagina.php?id=97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
  • Laatst online: 18-01-2024
Hallo allemaal. Ik zoek me een ongeluk naar een mediacenter case die aan mijn specificaties voldoet. Ik heb al heel wat gegoogled en forums afgezocht, maar nog niets gevonden, hoop dat iemand van jullie mij kan helpen;

Ik heb een draaiend mediacenter in een 'normale tower', ik wil hiervoor graag een case die wat formfactor betreft in het rijtje past met mijn audioset. Daarom zoek ik een case die niet te hoog is (max 90mm). Low-profile kasten genoeg te vinden alleen heb ik een Asus M2A-VM HDMI board die met een full-profile PCI-e kaart voor de HDMI ondersteuning zorgt en een hauppage wintv MCE150. Ik zoek dus eigenlijk een low-profile kast met ondersteuning voor minimaal twee full-profile kaarten.
Ik zoek wat uiterlijk betreft een beetje in de betaalbare minimalistische hoek: zoiets als de ahanix (http://ahanix.com/products/mce/mce_302.php).

Wie weet er een goede case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Kansloos, sorry to say!
De standaard (gestandaardiseerde) hoogte van de bracket van een PCI kaart, dat is dus alleen het beugeltje waarmee ie in de kast zit, is standaard al ruim 10cm hoog. In de meeste gevallen is dat in het geval van een PCI kaart nog niets hoger vanwege de printplaat. So do the math yourself.........

Bij full height PCI kaarten zit je dus sowieso al aan minstens 12cm > (waarschijnlijk nog wel meer 14+)

Zie evt. deze PDF

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 30-03-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Dank je, handige PDF! Dat laat mij dus met twee alternatieven:
- Kleinst mogelijke Full-PCI case 12 á 14cm).
- of de HDMI ondersteuning laten schieten en voor een low-profile kast gaan (de ahanix). Dat neemt alleen wel weer andere problemen met zich mee: dan moet ik denk ik een andere tv-tuner (heb nu een 150MCE, is die te modden?) en dan moet ik DVI> HDMI gaan gebruiken. Iemand ervaring met DVI > HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42
MichelvW schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:37:
Dank je, handige PDF! Dat laat mij dus met twee alternatieven:
- Kleinst mogelijke Full-PCI case 12 á 14cm).
- of de HDMI ondersteuning laten schieten en voor een low-profile kast gaan (de ahanix). Dat neemt alleen wel weer andere problemen met zich mee: dan moet ik denk ik een andere tv-tuner (heb nu een 150MCE, is die te modden?) en dan moet ik DVI> HDMI gaan gebruiken. Iemand ervaring met DVI > HDMI?
Van de 150MCE bestaat ook een low-profile-versie, als je het geld er nog wilt aan uitgeven.

DVI -> HDMI wordt gewoon hetzelfde als gewone HDMI, je moet gewoon zien dat je de audio dan ook nog naar je TV/receiver krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

kaajee schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:06:
Kansloos, sorry to say!
De standaard (gestandaardiseerde) hoogte van de bracket van een PCI kaart, dat is dus alleen het beugeltje waarmee ie in de kast zit, is standaard al ruim 10cm hoog. In de meeste gevallen is dat in het geval van een PCI kaart nog niets hoger vanwege de printplaat. So do the math yourself.........

Bij full height PCI kaarten zit je dus sowieso al aan minstens 12cm > (waarschijnlijk nog wel meer 14+)

Zie evt. deze PDF
Daar zijn in principe riser kaarten voor (dacht ik). Met zoiets zijn er misschien wel mogelijkheden. Alleen moet denk ik wel je kast het ondersteunen of je moet gaan modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Met een riser werken zou inderdaad ook nog een goede tussenoptie zijn. Bedankt! Dat brengt natuurlijk wel weer andere problemen met zich mee. De hdmi kaart ziet in de pci-e 16x. Daarnaast moet ik ook nog een tv-tuner kunnen inpluggen.

Dan zoek ik dus naar:
- een low-profile kast met horizontale full-pci slots
- een flexibele pci-e 16x riser
- een oplossing voor mijn tuner kaart

Het wordt er niet makkelijker op :P maar ik heb gewoon het liefst niet zo'n bakbeest in mijn kamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hier staat een hele batterij aan riser cards.
Kun je eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Wellicht kun je er 1 voor PCI-e nemen en 1 voor een PCI slot. Dan moet je beide kaarten plat in je kast (boven elkaar) kwijt kunnen. Maar het zal wel een hoog knutsel/hobby gehalte gaan hebben.

Je kunt eens naar Silverstone kijken, die hebben een heel scala aan HTPC kasten.
Bijvoorbeeld de SST-LC11, 96mm hoog.
of de LC19 slechts 68mm hoog, ook slechts ruimte voor 1 kaart, wel inclusief 2 riser cards!!

[ Voor 35% gewijzigd door kaajee op 31-03-2009 18:00 ]

Pagina: 1 2 Laatste