Ervaringen LCD BenQ DV3750 HDTV Deel 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 13:04
Geen matches
Ok dat suckt zwaar, want dan is deze mooie LCD echt niet bruikbaar. Maar het is wel vreemd dat andere gebruikers geen judder probleem ondervinden, misschien heb je gewoon een maandag-morgend toestel gekocht ofzoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34

DarkDante

Soeplepel

Matched: dv3750
Ik las net op hear.nl een toch wel leuk nieuwtje :)

http://www.hear.nl/cgi-bi.../index.cgi?nieuws_id=2934

ik qoute:

VA serie:
De ‘VA lijn’ staat voor de perfecte vervanging van conventionele CRT televisies. Met een hoge resolutie WXGA (1366 x 768 pixels) scherm en HDMI interface bestaat de VA reeks uit vier modellen: de 26-inch VA261, de 32-inch VA321, de 37-inch VA371 en de 42-inch VA421. Alle modellen zijn HDTV compatibel (1080i, 720p), hebben een contrastverhouding van 1000:1 8) vel, een HDMI B) interface en een reactietijd van 8 ms.

VL serie:
BenQ’s ‘VL lijn’ bestaat uit vier geavanceerde LCD TV’s: de 26-inch VL2633, de 32-inch VL3233, de 37-inch VL3733 en de 42-inch VL4233. Deze modellen zijn vooral gericht op gebruikers die hoge specificaties voor een betaalbare prijs zoeken. De ‘VL lijn’ onderscheidt zich met een aantrekkelijk uiterlijk en geavanceerde kenmerken zoals HDTV compatibiliteit (480i, 480p, 720p, 1080i, !!1080p!! _/-\o_ ) en “human care” eigenschappen.

P serie:
De PL4271 is HDTV compatible (720p, 1080i, 1080p) en beschikt over volledige HD 1920 x 1080 hoge resolutie.

Wanneer dit uitkomt is (bij mij) nog niet bekend. Wilde eerst voor DV3750 gaan, maar wacht toch ff op de VL serie 8)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkDante op 31-03-2006 11:54 ]

Don't ever underestimate the power of the Dark side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:14
Ach ja, zo blijf je bezig, er komen elke keer wel nieuwe modellen uit. Betaal je dan het topbedrag voor het nieuwste, of koop je een iets oudere, maar ja, dat blijf je houden.

Je moet vooral zelf bepalen wat je belangrijk vind en waar je je prioriteiten legt. Vind je het erg belangrijk dat je een 1000:1 of een 800:1 contrast ratio hebt? Vind je een HDMI poort belangrijk? (HDMI kabels zijn DUUUUR), is 1080p input belangrijk? Wil je 1920x1080 of is 1366 x 768 genoeg? Nou zet dit allemaal af tegen de prijs en je kan je keuze maken. Hoe duur deze worden is nog niet bekend, maar de DV3750 is in ieder geval goedkoop voor wat je krijgt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
En weet niemand antwoord op mijn probleem? :(

Ik doe blijkbaar iets fout. Ik krijg het zover dat ik de tv op 1080i-RCA krijg met powerstrip. Ik sla dit vervolgens op als profiel, maar als ik een ander profiel laad en daarna mijn 1080i-RCA profiel weer wil laden krijg ik een 'unsupported' bericht. Hopelijk doe ik zelf wat fout, das namelijk makkelijk op te lossen.

Het gaat om de volgende hard en software:
- Powerstrip 3.63
- Forceware 84.20
- Intel Pentium!!! 1GHz, 512MB PC133, GeForce FX5900XT

Ik zal stap voor stap beschrijven wat ik doe.

- Ik begin met 720P (1280x720) als default.
- Installeer powerstrip
- Reboot

- Bij het quicksetup scherm houd ik alles default
- Ik rechts-klik op het powerstrip icoontje in de systray en kies Display profiles --> configure
- Ik laat de resolutie op 1280 x 720 staan en kies 'advanced timings'
- Hier klik ik op 'Custom resolutions'
- Hier stel ik in:

Resolutie uiteraard 1920 en 1080 pixels
Horizontal Refreshrate: 34
Horizontal Front Porch: 88
Horizontal Sync width: 44
Horizontal Back porch: 148
Vertical Refreshrate: 30
Vertical Front Porch: 3
Vertical Sync Width: 6
Vertical Back Porch: 36
Allebei laat ik positive aangevinkt staan
Uiteraard vink ik interlaced aan
Aspect ratio laat ik op 'any' staan

- Ik klik op 'add new resolution'. Dit geeft 1080i-RCA
- Ik klik op 'close'
- In het 'advanced timing' scherm zijn alle goede waarden nu ingevuld die ik net ook ingevuld heb bij de custom resolutions.
- Ik klik nu op 'OK'
- Ik krijg nu het hoofd display profiles scherm. Hier staat inderdaad 1920x1080 op 30Hz en bij timings staat 'custom timings'
- Ik klik op 'save as' en geef het profiel de naam '1080i-RCA'

Als ik nu dus een ander profiel kies, zoals het default profiel en ik kies daarna weer mijn 1080i-RCA profiel dan krijg ik even een heel slecht 1080i60 scherm te zien, kort daarna springt hij op 'unsupported' en moet ik met ctrl + alt + s powerstrip resetten. Ik kan niet meer bij de timings, want dan moet je de resolutie op 1920 x 1080 instellen, wat dus een zwart scherm geeft.

Ik wordt hier helemaal gek van. Iemand een idee???

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen matches
Zoals ik idd al bij deel 1 aangaf, TV's horen in AV :z
Voortaan als je een mod iets wil vragen topicreport gebruiken ipv in-topic, dat zien we namelijk veel sneller en hindert de verdere discussie minder...

Move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Geen matches
de link in de startpost doet het hier niet, Deze wel.

Ik denk dat niemand een oplossing voor je weet luuk1983, om nu 3 keer dezelfde post te plaatsen in enkele dagen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164002

Geen matches
Ola mensen,

Ik heb dit scherm gekocht wegens prijs/ prestatieverhouding.
Ik had alle voors en tegens bekeken. En had zoiets van, als het via de pc niet soepel loopt koop ik wel een of ander 1080 stream bakkie.
En moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Mijn Xbox 360 ziet er geweldig uit.

Alleen het tearing probleem via de pc is inderdaad vervelend, heb wat films gekeken. en op die resolutie is het toch fijn als het vloeiend loopt.

Maar, nu komt het.. na een avondje kloten heb ik geen tearing (judder) meer.
Allesch loopt soepel. Geen 15fts gevoel meer bij pans. prachtig!

Het probleem is dat ik niet weet waar ik het 'opgelost' heb. Heb namelijk alle instellingen in windows/powerstrip en op de tv aangepast. maar het is in ieder geval mogelijk.
Nu heb ik prachtig vloeiend beeld op 1080-RCA.

Ik heb de tv via mijn radeon 9800xt via vga (D-sub heet dat officieel toch?) aangesloten aan de tv.
En als er interesse is zet ik vanavond als ik thuis ben even mijn powerstrip settings in dit topic.

Ik merkte ook dat als ik mijn overlay op het tweede scherm (tv) aan had, hij standaard de resolutie naar het bronmateriaal zette. En dan kon ik met mijn profiel wel weer naar 1080-RCA. maar werkte niet lekker.. dus ik heb nu de overlay uitgezet, en bij het opstarten van mediaplayer classic veranderd hij de resolutie naar 1080-RCA, vervolgens sleep ik gewoon mijn mediaplayer naar de tv, full screen en klaar.

Ik zal binnenkort eens een dvi kabel kopen om te kijken of het dan ook werkt.

Ik weet niet of het iemand helpt, maar het is vast fijn om te weten dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Het blijft toch raar dat het blijkbaar allemaal wel kan, maar dat het nogal een geklooi is. Misschien is het toch tijd voor een BIOS update van de TV ofzo?

Of we moeten gewoon handtekeningen gaan verzamelen en BenQ onder druk gaan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 21:53
Geen matches
Anoniem: 164002 schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:40:Maar, nu komt het.. na een avondje kloten heb ik geen tearing (judder) meer.
Allesch loopt soepel. Geen 15fts gevoel meer bij pans. prachtig!

Het probleem is dat ik niet weet waar ik het 'opgelost' heb. Heb namelijk alle instellingen in windows/powerstrip en op de tv aangepast. maar het is in ieder geval mogelijk.
Nu heb ik prachtig vloeiend beeld op 1080-RCA.

Ik heb de tv via mijn radeon 9800xt via vga (D-sub heet dat officieel toch?) aangesloten aan de tv.
En als er interesse is zet ik vanavond als ik thuis ben even mijn powerstrip settings in dit topic.
Posten die handel, als het klopt dat je het judderprobleem hebt opgelost, dan kan je in ieder geval mij al HEEL gelukkig maken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Ik ga denk ik ook es een D-Sub kabeltje regelen en daar es een beetje mee klooien, kijken wat het verschil is met DVI. Aangezien ik binnenkort mijn HTPC binnen heb kan ik daar goed mee experimenteren :)

- Nukem - heb jij dat judder probleem alleen op bijvoorbeeld 1920x1080 of ook op andere resoluties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Geen matches
Op alle resoluties en alle ingangen met enkele uitzonderingen.
- Op DVI en D-sub heb ik het altijd (zowel bij PC als Xbox360 op VGA aangesloten)
- Op component heb ik het ook met mijn DVD speler als die gebruikt wordt als Divx speler (xbox360 op component is dan weer perfect judderloos bij het afspelen van HD materiaal via de MCE), ik zou het nog eens moeten testen met gewone DVD's (want die kijk ik via de xbox360)
- composite en s-video heb ik het ook als ik de PC erop aansluit, maar bij andere bronnen (zoals een Digitale Videocamera) dan weer niet.

Volgens mij heeft het allemaal te maken met de framerate van het bronmateriaal (en niet de ingang of resolutie), maar ik kan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Geen matches
Heb enige problemen met deze tv als ik gamecube en xbox aansluit via component kabel.
Hij geeft aan dat hij op 525P staat (is hetzelfde als 480P) maar kleur van scherm wordt groen en beeld is niet meer in het midden, wordt naar links geschoven.
Als ik mijn xbox360 op 480P zet is er totaal geen probleem en krijg ik ook geen groen achtige waas over scherm heen.
Weet iemand waar dit aan kan liggen of moet ik ergens een setting aanzetten of uitdoen....xbox en gamecube zenden allebei wel NTSC uit als dat wat uitmaakt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
JVLK schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:35:
Heb enige problemen met deze tv als ik gamecube en xbox aansluit via component kabel.
Hij geeft aan dat hij op 525P staat (is hetzelfde als 480P) maar kleur van scherm wordt groen en beeld is niet meer in het midden, wordt naar links geschoven.
Als ik mijn xbox360 op 480P zet is er totaal geen probleem en krijg ik ook geen groen achtige waas over scherm heen.
Weet iemand waar dit aan kan liggen of moet ik ergens een setting aanzetten of uitdoen....xbox en gamecube zenden allebei wel NTSC uit als dat wat uitmaakt? :?
Hmm, ik had met mijn lifetec DVD speler (van de aldi) ook dat als ik 'm via component aansloot dat het beeld veeeeel te groen was op een gegeven moment. Ik dacht dat ik OF iets verkeerds had ingesteld of dat het aan de DVD speler lag. Die speler was namelijk niet zo relaxed op component (dus in de progressive mode van dat ding). Heb ik 'm nu via Scart RGB (dus geen progressive mode), dus weet niet hoe dat nu zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Geen matches
T'is idd een vreemd probleem omdat als ik bv de xbox in mediacenter op 720P of 1080i zet het beeld gewoon normaal wordt weergegeven, maar zodra ik hem weer op 480P zet wordt het beeld te groen en is het beeld verschoven.
Maar meeste (US) xbox spellen spelen alleen in 480P dus op 720P laten staan heeft ook weinig nut.
En omdat probleem niet alleen met xbox maar ook met GC is (panasonic Q) denk ik toch dat het aan de TV ligt inplaats van xbox of GC.

[ Voor 19% gewijzigd door JVLK op 04-05-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
-NuKeM- schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:58:
Op alle resoluties en alle ingangen met enkele uitzonderingen.
- Op DVI en D-sub heb ik het altijd (zowel bij PC als Xbox360 op VGA aangesloten)
- Op component heb ik het ook met mijn DVD speler als die gebruikt wordt als Divx speler (xbox360 op component is dan weer perfect judderloos bij het afspelen van HD materiaal via de MCE), ik zou het nog eens moeten testen met gewone DVD's (want die kijk ik via de xbox360)
- composite en s-video heb ik het ook als ik de PC erop aansluit, maar bij andere bronnen (zoals een Digitale Videocamera) dan weer niet.

Volgens mij heeft het allemaal te maken met de framerate van het bronmateriaal (en niet de ingang of resolutie), maar ik kan het fout hebben.
Ik merk nu eindelijk wat je bedoeld. Ik heb nu windows XP naast mijn TV staan en als ik DVD's afspeel is het inderdaad zo dat het beeld 'stottert'. Dat merk je inderdaad vooral bij een panorama, of als bijvoorbeeld de Enterprise langs vliegt. Dit is inderdaad wel erg gaar! Bij DVD via Scart (RGB) is dit niet het geval. Misschien moeten we met een paar mensen eens naar BenQ mailen met de klachten en kijken of een eventuele bios update zou kunnen werken.

Tussen haakjes, hoe kan je in godsnaam de firmware van je TV updaten :|

Maar het is wel gaar, ik heb nu een dedicated computer voor dingen als films en dvd afspelen gekocht, maar ik erger me er nu al aan :( Ik dacht eerst dat het onder andere aan de purevideo decoder lag, maar dat was niet. Volgens mij klopt er gewoon niet zoveel van timings en is de TV gewoon niet geschikt voor europese timings. Ga maar na: 1080i is mogelijk, alleen door timings aan te passen, tijmenjan zegt de judder opgelost te hebben, door (jawel) timings aan te passen.

EDIT: OK, mogelijke 'oplossing' is door de refreshrate op 50Hz te zetten. De TV geeft dan 720P50 ipv 60 aan. Ik heb het idee dat het stutteren een stuk minder is!! Ik heb dit wel bij de geavaceerde instellingen van de NVIDIA control panel moeten doen, maar het ziet er een stuk beter uit! :) In dat geval zou het dus een pull-down probleem zijn. Misschien moet 1080i dan wel 25Hz interlaced zijn in powerstip ipv 30Hz.

[ Voor 24% gewijzigd door Luuk1983 op 05-05-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Geen matches
Het klopt dat je met timings het probleem al voor een deel kan oplossen. Zo is een veelvoud van 24 geen slechte keuze (48 of 72Hz). Het stotteren vermindert dan aanzienlijk (maar is nog steeds storend aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164002

Geen matches
Hier mijn settings, Ik heb echt 0 tearing/judder problemen.

horizontal: 1920,88,48,152,2208

vertical: 1080,3,6,36,1125

laat even horen wat dit bij jullie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 22-05 23:37
Geen matches
Anoniem: 164002 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:37:
Hier mijn settings, Ik heb echt 0 tearing/judder problemen.

horizontal: 1920,88,48,152,2208

vertical: 1080,3,6,36,1125

laat even horen wat dit bij jullie doet.
ik krijg deze gegevens niet in powerstrip ingevoerd,
zou jij een echte export kunnen maken met jouw instellingen?

hoe zit het met de groene lijn rechts bij 100% overscan ?

[ Voor 14% gewijzigd door vriesdude op 08-05-2006 11:24 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Welke versie van powerstrip gebruiken jullie sowieso?? Ik heb met versie 3.63 nog wel eens proberen (zie eerste post van dit topic)

Ik heb je timings geprobeerd en ze doen het in ieder geval wel bij mij in powerstrip. Het resultaat is (inderdaad) 1080i. Ik weet nog niet zeker of het judder probleem opgelost is. Zoals je weet zie je altijd vanalles als je erop let. Voorlopig houd ik deze timings aan, ik moet er gewoon een tijdje tegenaan kijken voor de zekerheid :)

Die groene lijnen rechts komen volgens mij door een fout in het OSD. Weinig aan te doen. Ik heb mijn overscan maar op 99 gezet ipv 100. Wel zonde moet ik zeggen, maar weinig aan te doen. Misschien toch BenQ es mailen??

EDIT:
En ja hoor, WEER HETZEFDE GEZEIK! Werkt 1080i-RCA prima met de timings van vriesdude, heb ik 'm opgeslagen in een profiel en zodra de computer restart of ik kies een ander profiel en ga daarna weer terug naar mijn opgeslagen profiel gaat het beeldscherm op zwart met 'not supported'. Godverdegodver... Hier kan ik dus totaal niks mee. Waardeloos programma dat powerstrip.

[ Voor 99% gewijzigd door Luuk1983 op 09-05-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Ik las dit:

maxleung
01-21-05, 03:05 PM
Also, the current NVIDIA cards cannot output the HDTV timings correctly anyways. For example, you cannot output 1280x720@59.94Hz using the standard EIA/CEA HDTV timings on any Geforce 6x00 cards (not sure about the earlier ones), even with PowerStrip. You have to fudge the porch and other timings, and the net result is that you have a pixel clock rate far from the spec - very bad for digital displays that may expect a different refresh rate because of the difference.

It is a fundamental hardware limitation on the NVIDIA cards right now. The real-world effect is that you get a bit more judder and possibly even tearing on digital displays (shouldn't affect CRT displays much though). It's rather annoying.

Maybe the next iteration of NVIDIA cards will have correct hardware clocks that can support all the HDTV standard timings. Not this half-assed 59.814 hertz timing I get when using so-called "720p" HDTV timings that NVIDIA thinks is good enough. [/rant]

Hier: http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-482155.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
Hier nog een test van de BenQ

Test filmpje: Test

Beoordeling is niet alles helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Geen matches
Zou er een revisie worden uitgebracht met een HDMI port of zouden ze die bewaren voor een nieuwe versie?
Ben op zich wel geinteresseerd in deze tv, maar vind het missen van de HDMI port toch wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
ShellGhost schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:40:
Zou er een revisie worden uitgebracht met een HDMI port of zouden ze die bewaren voor een nieuwe versie?
Ben op zich wel geinteresseerd in deze tv, maar vind het missen van de HDMI port toch wel jammer.
Waarom? Er zijn gewoon DVI --> HDMI converters. (als in: verloopkabels). HDMI is hetzelfde als DVI, alleen dan met geluid erbij en een ander connectortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 15:35
Geen matches
waar blijven de nieuwe modellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Weet iemand of als je een Videokaart haalt met HDTV out (die je dus op component kan aansluiten), of deze dan geen problemen heeft met judder??

Ik wil best een nieuwe videokaart halen als dit helpt, maar ik weet dit niet zeker :S Het is toch wel zo dat de TV beter omgaat met component??

Bijvoorbeeld: http://www.sallandautomat...tinfo.php?pid=23774&tab=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Geen matches
hellrazor schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:59:
waar blijven de nieuwe modellen ?
Goede vraag. De 3750 is voor mij op het ontbreken van minimaal 1x SCART na de enige waardige en betaalbare opvolger voor mijn inmiddels 5 jaar oude TV welke daarvoor nog model was ook (plankmodel)...

Tevens wil ik hem als secundaire monitor gaan gebruiken, ook voor games...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
skullsplitter schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:55:
[...]

Goede vraag. De 3750 is voor mij op het ontbreken van minimaal 1x SCART na de enige waardige en betaalbare opvolger voor mijn inmiddels 5 jaar oude TV welke daarvoor nog model was ook (plankmodel)...

Tevens wil ik hem als secundaire monitor gaan gebruiken, ook voor games...
Huh? De DV3750 heeft gewoon 2 scart aansluitingen hoor!

Edit: Oh je bedoeld dat het er 3 hadden moeten zijn :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 14-06-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Luuk1983 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:57:
[...]

Huh? De DV3750 heeft gewoon 2 scart aansluitingen hoor!

Edit: Oh je bedoeld dat het er 3 hadden moeten zijn :Y)
Grappig, maar ik haal dat niet uit de specs. Het kleine broertje (3251) heeft WEL scart.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
skullsplitter schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:06:
[...]

Grappig, maar ik haal dat niet uit de specs. Het kleine broertje (3251) heeft WEL scart.
Ik heb 'm hier staan en ik kan je verzekeren dat er 2 keer scart op zit ;)

Linkje naar de handleiding: linky. Daar staat het allicht in. Op dit moment doet de BenQ site het niet zo goed, dus het kan dat de link het niet doet. Dan doet ie het later vast nog wel.

Ook op deze pagina van BenQ international site staat SCART wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 14-06-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Geen matches
Grappig dat het niet op de Nederlandse site staat of ook maar op de pagina van alle webshops die ik tot nu toe bezocht had. Maar toch bedankt: dit apparaatje gaat er wel komen denk ik...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154473

Geen matches
Lang niet meer op bezoek geweest, nuttige topic moet ik zeggen.

Ik heb een verzoekje aan iemand van jullie die 1920x1080i en 100% overscan voor elkaar heeft.

Ik heb een uitgebreid verzoek aan BenQ gestuurd met een aantal wensen + de vraag of er al een firmware update is voor de 3 groene lijnen bij die resolutie. Ook heb ik gevraagd of ze dit probleem naar de makers wilde doorsturen indien dit nog niet is opgelost. Tot mijn verbazing krijg ik vandaag bericht met de vraag of ik een duidelijke foto van de 3 lijnen + de overscan kan maken bij die resolutie zodat ze die naar Taiwan kunnen sturen!
Nou is mijn probleem het volgende: Mijn HTPC is afgebrand......De AOpen 6600-PCX128LP passief gekoelde videokaart danwel. Dit is de 2e keer al dat de machine uitgaat met een korte klik en heel veel stank.

Kan iemand van jullie misschien een goede foto maken van de 3 groene lijnen met het service menu geopend op de overscan pagina met 100% ??? Misschien ook nog een detailfoto van een hoek met daarin de windows startbalk???

Dan kan ik dat doorsturen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Luuk1983 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:24:
Die groene lijnen rechts komen volgens mij door een fout in het OSD. Weinig aan te doen. Ik heb mijn overscan maar op 99 gezet ipv 100. Wel zonde moet ik zeggen, maar weinig aan te doen. Misschien toch BenQ es mailen??
Raar dat jouw machine dat profiel niet onthoudt. Helaas heb ik geen enkele oplossing daarvoor. Ik gebruik ook versie 3.63.
De overscan op 99 zetten vindt ik gewoon geen optie. Dat is als het ware een resolutie van 1902x1078i uitsmeren over 1920x1080, en dat neemt meteen alle scherpte weg. Ik stoor me er niet zo heel erg aan als ik een full HD film op die resolutie kijk.

Ben jij in staat om de foto's te maken die ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Anoniem: 154473 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:59:
[...]

Raar dat jouw machine dat profiel niet onthoudt. Helaas heb ik geen enkele oplossing daarvoor. Ik gebruik ook versie 3.63.
De overscan op 99 zetten vindt ik gewoon geen optie. Dat is als het ware een resolutie van 1902x1078i uitsmeren over 1920x1080, en dat neemt meteen alle scherpte weg. Ik stoor me er niet zo heel erg aan als ik een full HD film op die resolutie kijk.

Ben jij in staat om de foto's te maken die ik nodig heb?
Zal vanavond thuis even kijken of dat lukt. Tenzij iemand me voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Anoniem: 154473 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:40:
Lang niet meer op bezoek geweest, nuttige topic moet ik zeggen.

Ik heb een verzoekje aan iemand van jullie die 1920x1080i en 100% overscan voor elkaar heeft.

Ik heb een uitgebreid verzoek aan BenQ gestuurd met een aantal wensen + de vraag of er al een firmware update is voor de 3 groene lijnen bij die resolutie. Ook heb ik gevraagd of ze dit probleem naar de makers wilde doorsturen indien dit nog niet is opgelost. Tot mijn verbazing krijg ik vandaag bericht met de vraag of ik een duidelijke foto van de 3 lijnen + de overscan kan maken bij die resolutie zodat ze die naar Taiwan kunnen sturen!
Nou is mijn probleem het volgende: Mijn HTPC is afgebrand......De AOpen 6600-PCX128LP passief gekoelde videokaart danwel. Dit is de 2e keer al dat de machine uitgaat met een korte klik en heel veel stank.

Kan iemand van jullie misschien een goede foto maken van de 3 groene lijnen met het service menu geopend op de overscan pagina met 100% ??? Misschien ook nog een detailfoto van een hoek met daarin de windows startbalk???

Dan kan ik dat doorsturen. Alvast bedankt.
Goed idee, ik zal ze benodigde foto's maken
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:02:
[...]

Zal vanavond thuis even kijken of dat lukt. Tenzij iemand me voor is ;)
Ik dus :)

1080ix50 weergave, met 3 groene lijntjes, ook hier wordt de lijntjes weergave onderbroken (iets lager dan het blokje met de resolutie zelf, slecht te zien op deze foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1121181/IMG_0152.jpg

Scherm bij normaal gebruik, de 3 groene lijnen zijn goed zichtbaar rechts
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1121181/IMG_0140.jpg

Close-up van de lijnen rechts in het beeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1121181/IMG_0148.jpg

Menu overscan staat open, de lijnen worden rechts gedeeltelijk onderbroken ongeveer ter hoogte van het menu. Overscan staat op 100%
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1121181/IMG_0143.jpg

Met met overscan staat open, de groene lijnen zijn rechts verdwenen want overscan staat op 99%
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1121181/IMG_0145.jpg

NB, ik heb de afbeeldingen met opzet niet verkleind om de detail weer te kunnen geven.

[ Voor 34% gewijzigd door vriesdude op 20-06-2006 12:32 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
WOW !!!!!

Request......Served.

Thank you dude!

Ik heb de persoon van BenQ Europe ook al op dit forum gewezen om aan te geven dat dit niet een probleem van slechts 1 unit is.

Ik stuur de foto's door

Thanks, RamJam......Bij mij staat ie trouwens op 1080i-RCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Anoniem: 154473 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:37:
WOW !!!!!

Request......Served.

Thank you dude!

Ik heb de persoon van BenQ Europe ook al op dit forum gewezen om aan te geven dat dit niet een probleem van slechts 1 unit is.

Ik stuur de foto's door

Ik draai mijn scherm eigenlijk altijd op 1280 * 720 ivm groene lijntjes enzo, ik sleepte hem met me windows beeldschemr eigenschappen naar 1920 en toen kwam die zo goed als trillingsvrij op deze instelling terecht, mij hoor je niet klagen :o (koste me vroeger wel wat meer moeite namelijk)

Heb jij msn, zoja, zou je mij willen adden Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/52852/FFFFFF/000000/1 is wellicht makkelijk als je nog meer info nodig hebt about scherm

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Anoniem: 154473 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:37:
WOW !!!!!

Request......Served.

Thank you dude!

Ik stuur de foto's door

Nette foto's! Erg duidelijk! Misschien als we hiermee verder gaan dat ik de topicstart ga aanpassen om de vorderingen bij te houden.

Zeker via powerstrip?? Ik blijf problemen houden dat hij de instellingen niet kan onthouden. Ik kan prima 1080-RCA krijgen, maar zodra de PC herstart is of ik kies een ander profiel en daarna mijn 1080i-RCA profiel dan zegt de TV 'not supported' en kom ik powerstrip niet meer in :(

Zou je de eerste (of tweede post) van dit topic nog eens willen lezen en kijken of je iets raars tegenkomt?? Of dat ik iets fout doe??

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 20-06-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:43:
[...]

Nette foto's! Erg duidelijk! Misschien als we hiermee verder gaan dat ik de topicstart ga aanpassen om de vorderingen bij te houden.

Zeker via powerstrip?? Ik blijf problemen houden dat hij de instellingen niet kan onthouden. Ik kan prima 1080-RCA krijgen, maar zodra de PC herstart is of ik kies een ander profiel en daarna mijn 1080i-RCA profiel dan zegt de TV 'not supported' en kom ik powerstrip niet meer in :(

Zou je de eerste (of tweede post) van dit topic nog eens willen lezen en kijken of je iets raars tegenkomt?? Of dat ik iets fout doe??
Probeer het volgende eens:
sluit Powerstrip af,
zet in c:\program files\powerstrip\pstrip.ini de volgende regel onder de tag [Display Profile]

code:
1
BenQ 3750, 1920 x 1080 pixels, TrueColor (32 bit) HDTV (DFIC On)=BenQ 3750, 1920 x 1080 pixels, TrueColor (32 bit) HDTV (DFIC On)

en helemaal onder aan in het document:
code:
1
2
[BenQ 3750, 1920 x 1080 pixels, TrueColor (32 bit) HDTV (DFIC On)]
HW.014010DE.21181682.0501=1920,1080,32,60,0

herstart daarna powerstrip en laad dit profiel,
dit is overigens wel een 1080ix50 profiel maar bij mij met DFIC aan geeft dit nagenoeg trillignsvrij beeld, of het moet op 1080RCA nog beter zijn, maar dat weet ik niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door vriesdude op 20-06-2006 13:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:43:
[...]

Ik zal er eens doorheen bladeren. Op dit moment kan ik gewoon niks en wacht ik op mijn rma die 1 tot 5 weken kan duren.
Ik heb trouwens in het begin ook dat soort dingen gehad, maar je weet hoe dat gaat: pielen tot je er bij neervalt, en ineens doet ie het, dan pak je een biertje en wil je er de eerste paar dagen niets meer van weten en vergeet je hoe je het gedaan hebt. (zo gaat dat bij mij tenminste).

@vriesdude: ik heb geen msn, raar he? Maar ga dit binnenkort wel effe doen want dat is toch wel handig. Ik zet je op de lijst en zal het even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Anoniem: 154473 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:57:
[...]
@vriesdude: ik heb geen msn, raar he? Maar ga dit binnenkort wel effe doen want dat is toch wel handig. Ik zet je op de lijst en zal het even laten weten.
Komt vanzelf wel goed :) 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
vriesdude schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:56:
herstart daarna powerstrip en laad dit profiel,
dit is overigens wel een 1080ix50 profiel maar bij mij met DFIC aan geeft dit nagenoeg trillignsvrij beeld, of het moet op 1080RCA nog beter zijn, maar dat weet ik niet :P
Mijn ervaring is dat 1080i-RCA zeker beter is, alleen moet DFIC dan wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Nou ik heb nu een GeForce 7600GS gehaald met HDTV out.

Mijn ervaringen:
- Via HDTV-out (component) kan je de TV makkelijk op 1080i instellen en het beeld is dan ook prima, bijna flikkervrij, net als met 1080-RCA.
- DVI oogt in ieder geval wel helderder en scherper dan via component, maar dat wil niet zeggen dat component er verkeerd uitziet.
- De kleuren via component zijn veel te groen, maar ik heb het idee dat ik ooit eens iets verkeerd ingesteld heb in het servicemenu. De instellingen terug naar de fault zetten helpt ook niet. Ik had hetzeldeprobleem met mijn progressive DVD speler.
- DVD's kan je niet afsprelen als je de Tv out op 1080i hebt staan, dan gaat hij zeiken over beveiliging en de DVD speelt simpelweg niet af. Dit geld voor NVIDA purevideo decoder en de Cyberlink MPEG2 decoder. Dit is dus gewoon kut en zorgt ervoor dat het hele component gebeuren voor mij totaal geen nut heeft.
- Omdat de timings als het goed is precies 1080i is lijkt het erop dat het 'judder' probleem een stuk minder is. Ook heb in nu het idee dat via DVI het judder probleem minder is, maar hier moet ik nog even goed naar gaan kijken. Ik hoop het wel inieder geval, anders heb ik deze keer eigenlijk voor niks.

Conclusie: HDTV out kan op zich prima werken, maar heeft ook een aantal zeer essentiele nadelen waardoor het de moeite niet waard is...

I'll keep you posted, ik ga er natuurlijk nog flink mee klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 00:05
Geen matches
Kan de benq 1080i 1:1 weergeven? tegen over gesteld van de toshiba [rml][ LCD] Nieuwe Toshiba WL 66P schermen[/rml] die dit niet kan.

Ik wil met alle opzet een 1080i panel, maar het contrast is het enige dat me tegenhoud.
Echt alternatieven voor een 37" 1080i 1:1 scherm zijn er niet voor onder de 1500euro of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Morph666 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:02:
Kan de benq 1080i 1:1 weergeven? tegen over gesteld van de toshiba [rml][ LCD] Nieuwe Toshiba WL 66P schermen[/rml] die dit niet kan.

Ik wil met alle opzet een 1080i panel, maar het contrast is het enige dat me tegenhoud.
Echt alternatieven voor een 37" 1080i 1:1 scherm zijn er niet voor onder de 1500euro of wel?
Ja dat kan. Het heeft echter nog wel 1 nadeel dat hopelijk met een firmware updage opgelost kan worden.

Als je in het servicemenu de overscan op 100% zet dan kan de benq gewoon 1920x1080 1 op 1 weergeven. Echter, er lopen dan 2 groene lijnen helemaal aan de rechterkant door het beeld. Het valt op zich niet ZO op, maar het hoort er gewoon niet. Met de overscan op 99 zijn deze lijnen weg, maar uiteraard is er dan geen 1 op 1 weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
@vriesdude:

Welke versie van Powerstrip gebruik jij eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Luuk1983 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:21:
@vriesdude:

Welke versie van Powerstrip gebruik jij eigenlijk??
Versie 3.63 Build 540, not registered

JamJam, kun je ons al een update geven over het contact met BenQ

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 01-10-2024
Geen matches
Heb em ook even gehaald bij de Mediamarkt, maar donders. Het is lekker groot beeld, maar ik vind de scherpte echt 3 keer niets. Het menu van me digitale tv komt niet eens zonder storen strak door!

Op m'n samsung le26m51b ziet het echt zoveel puiker uit.. Ook vanaf grote afstand vd benq.

Slechte aankoop, full hd dan wel, maar dan wil je bij normale tv ook nog wel redelijk beeld neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 18:42

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geen matches
Matthijs schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:48:
Heb em ook even gehaald bij de Mediamarkt, maar donders. Het is lekker groot beeld, maar ik vind de scherpte echt 3 keer niets. Het menu van me digitale tv komt niet eens zonder storen strak door!

Op m'n samsung le26m51b ziet het echt zoveel puiker uit.. Ook vanaf grote afstand vd benq.

Slechte aankoop, full hd dan wel, maar dan wil je bij normale tv ook nog wel redelijk beeld neem ik aan.
Heb je het scherm dan niet in actie gezien? Wat is dan het verschil wat je in Mediamarkt heb gezien en thuis? Je geeft, denk ik, te snel de schuld aan de TV.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 01-10-2024
Geen matches
Ik heb ze allebei in huis, en naast elkaar is de Samsung significant beter. (Vanaf zo'n 4 meter, dus de grootte van de Benq speelt geen rol meer dan). Met digitale tv krijg de benq het gewoon nog voor elkaar om het er niet mooi uit te laten zien, terwijl het zelfde beeld op de samsung wél strak is.

My 0,02$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
De weinige reviews die er zijn, zijn inderdaad niet al te positief over het verwerken van een analoog signaal (via component is nog steeds analoog!). Ik heb mijn HTPC via DVI aangesloten en dat geeft een beduidend beter beeld. Zeker bij het afspelen van DVD :) Ik ben overigens best redelijk tevreden met het beeld van de gewone kabel.

Maar 'naast elkaar' geloof ik best dat de samsung beter is, maar hoe zit dat niet 'naast elkaar' gezien? Wat vind je van de TV an sich, dus zonder te vergelijken? Ik heb ook wel eens dat ik iets best mooi vind of er tevreden over ben, maar als ik dan ga vergelijken dat iets anders toch beter is. Maar dat wil niet meteen zeggen dat de ander dan meteen slecht is omdat er iets is wat beter is.

Maar al met al is de TV zeker niet perfect en zijn er absoluut betere. Maar voor het geld is het zeker geen slechte koop, aangezien de TV nu voor iets van 1300,- te koop is.

Tja en het blijft jammer dat de 'nieuwe' TV's zoals LCD, plasma etc gebasseerd zijn op hele andere principes dan de oude beeldbronnen (interlaced vs progressive, lage vs hoge reolutie, digitaal versus analoog) en dat je allerlei truukjes moet uithalen om die oude beeldbronnen toonbaar te maken, terwijl zo'n TV er EIGENLIJK niet voor ontworpen is. Maar ja, je kan moeilijk anders he :)

[ Voor 48% gewijzigd door Luuk1983 op 28-07-2006 10:02 ]

Anoniem: 185290

Geen matches
Hoi :-)

ik will een LCD TV aanschaffen. Ook ik vind deze BenQ ech gaaf.
Maar als het alleen erg is dat de HDMI aansluiting er niet is, waarom kan ik dan niet gewoon de 3250i halen? of is dan het 1080p/i probleem iet opgelost? bestaat dat probleem alleen bij de 3750? en als ik de TV alleen voor TV kijken en playstation 2 spelen en dvd kijken gebruik, en hem dus niet aan de pc aansluit, dan bestaat dat 1080p/i probleem voor mij dus ook niet? dan kan ik deze tv gerust kopen omdat ik hem niet als monitor voor mijn pc wil gebruiken.
af en toe las ik dat deze v dan ook niet echt HD ready zal zijn. dat snap ik nog niet. Hoe komen jullie erop?

alfast bedankt groetjes vrouwtje

Anoniem: 159816

Geen matches
Matthijs schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:26:
Ik heb ze allebei in huis, en naast elkaar is de Samsung significant beter. (Vanaf zo'n 4 meter, dus de grootte van de Benq speelt geen rol meer dan). Met digitale tv krijg de benq het gewoon nog voor elkaar om het er niet mooi uit te laten zien, terwijl het zelfde beeld op de samsung wél strak is.

My 0,02$
HD? Of gewone digitale tv? Wat wil je? De native resolutie van het scherm is 4 keer zo hoog als PAL, dus het ligt waarschijnlijk gewoon aan de bron.

• Luuk1983
Anoniem: 185290 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 04:26:
Hoi :-)

ik will een LCD TV aanschaffen. Ook ik vind deze BenQ ech gaaf.
Maar als het alleen erg is dat de HDMI aansluiting er niet is, waarom kan ik dan niet gewoon de 3250i halen? of is dan het 1080p/i probleem iet opgelost? bestaat dat probleem alleen bij de 3750? en als ik de TV alleen voor TV kijken en playstation 2 spelen en dvd kijken gebruik, en hem dus niet aan de pc aansluit, dan bestaat dat 1080p/i probleem voor mij dus ook niet? dan kan ik deze tv gerust kopen omdat ik hem niet als monitor voor mijn pc wil gebruiken.
af en toe las ik dat deze v dan ook niet echt HD ready zal zijn. dat snap ik nog niet. Hoe komen jullie erop?

alfast bedankt groetjes vrouwtje
De BenQ is zeker wel HD-ready. Vereisten HD-Ready:

- Minstens 720 beeldlijnen (DV3750 heeft 1080)
- Accepteerd HD signalen via: YPbPr (DV3750 heeft 2 poorten)
- Accepteerd HD signalen via: DVI of HDMI (DV3750 heeft DVI, hoewel officieel deze maar toe 1024 x 768 gaat kan er prima een 720p en een 1080i signaal overheen gestuurd worden)
- DVI of HDMI poort moet DHCP hebben (check)

Het missen van HDMI is niet zo erg, dat is namelijk gelijk aan DVI, maar dan met geluid erbij. Er zijn gewoon DVI --> HDMI stekkers en andersom.

Anoniem: 185290

Geen matches
dank je voor de snelle reactie. ik ben nu bijna zeker dat ik deze tv haal. het enige waarom ik hem niet zou kopen is:

was gisteren bij de REAL in Duitsland en heb daar een Grundig LXW 82-6612 gezien. tegenover alle andere TV´s had deze echt een veel beter beeld. maar als is dat al mooi vind, dan zou de BenQ denk ik nog beter uitzien.
hier wat gegevens van de Grundig
32" / 81 cm
1399 x 768 pixel
contrast ratio 800:1
helderheid 500cd/m²
15ms
16:9
2 scart aansluitinegen
met speakers
HDMI ingang
HD ready

en achter heeft die echt ontzettend veel aansluitingen , ik kan ze gaa niet meer allemaal opnoemen

de TV moet 899 euro kosten en ik kan hem zo ophalen in de winkel. maar de BenQ kost bijna net zo veel via internet is is dan nog 37" dus...ik moet hem een keer ergens kunnen zien als die aan staat.

groetjes Vrouwtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166402

[b]Luuk1983 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:24:Waardeloos programma dat powerstrip.
Ba nee ... je moet gewoon weten hoe powerstrip werkt

Ik heb een DV3750 driver gemaakt vanuit powerstrip voor dit scherm. In windows kan je dan de driver upgraden naar een file die uit powerstrip rolt.

Voordelen :

- 1920x1080 resolutie blijft na het switchen tussen 3D en een gewone applicatie op het scherm, voordien switchte het scherm steeds naar 1280x1024 als ik uit theatertek ging

- niks van judder , stutter of schokken met deze driver + 1080-RCA

- color gamut is ruimer gezien HDTV tov RGB colorspace

Dit is een simpele file die ik eens zal posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 166402 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:40:
[...]

Ik heb een DV3750 driver gemaakt vanuit powerstrip voor dit scherm. In windows kan je dan de driver upgraden naar een file die uit powerstrip rolt.

Voordelen :

- 1920x1080 resolutie blijft na het switchen tussen 3D en een gewone applicatie op het scherm, voordien switchte het scherm steeds naar 1280x1024 als ik uit theatertek ging

Als je mij die driver zou kunnen mailen (luukpeters [AT] xs4all. [DOT] nl) dan kan ik deze op me server hosten en in de TS zetten.

Misschien weet ik inderdaad niet goed hoe powerstrip werkt. Ik heb 1080i-RCA voor elkaar gekregen, maar zodra je ook maar 1 keer van resolutie of profiel wisselde dan was het 'unsupported' en dan was het afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 11:25

thomaske

» » » » » »

Geen matches
Ben ook erg benieuwd naar je driver! Alvast bedankt..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Anoniem: 166402 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:40:
[...]

Voordelen :

Ik ben ook erg benieud naar de driver, ik kan hem ook hosten, maar Luuk was me voor (+hij is TS-er, dus is het net zo makkelijk als hij het doet denk ik)

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar de status van RamJam die contact op zou nemen met BenQ over de overlay bij 1920i op 100% overscan. :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
vriesdude schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:30:
Overigens ben ik ook erg benieuwd naar de status van RamJam die contact op zou nemen met BenQ over de overlay bij 1920i op 100% overscan. :)
Wat ik me daarover afvroeg he: hoe gaat het eigenlijk in z'n werk? Firmware van een TV updaten? Gaat dat via 1 van de poorten ofzo? En kan je dat zelf of moet je daarvoor langs een servicepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Luuk1983 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:01:
[...]

Wat ik me daarover afvroeg he: hoe gaat het eigenlijk in z'n werk? Firmware van een TV updaten? Gaat dat via 1 van de poorten ofzo? En kan je dat zelf of moet je daarvoor langs een servicepunt?
Volgens mij kan dat thuis, er zit een communicatie poort achterop de TV waarmee een technisch on-site medewerker van BenQ een firmware kan plaatsen. Misschien is het zelfs mogelijk om het zelf te doen. :+

/dev/null

• Luuk1983
Geen matches
Es een kick :)

ub4b, heb je die driver nog?? Die zouden we graag hier willen hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-05 20:52
Geen matches
Iemand wellicht al ervaring met de opvolger de VL3735?
edit:
wellicht niet de opvolger omdat het een andere serie is de VL en niet de DV.

Als ik de specs mag geloven ondersteund die 1080p50/60 input en deze staat in de pricewatch voor 1.679.
Tevens een Contrast ratio van 1200:1. En dan denk ik dat ik dat het prijs verschil wel waard vind.
Alleen jammer dat de speakers zo zijn gedaan want dat vind ik vrij lelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Rusty op 29-09-2006 14:02 ]

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Rusty schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:00:
Iemand wellicht al ervaring met de opvolger de VL3735?
edit:
wellicht niet de opvolger omdat het een andere serie is de VL en niet de DV.

Als ik de specs mag geloven ondersteund die 1080p50/60 input en deze staat in de pricewatch voor 1.679.
Tevens een Contrast ratio van 1200:1. En dan denk ik dat ik dat het prijs verschil wel waard vind.
Alleen jammer dat de speakers zo zijn gedaan want dat vind ik vrij lelijk.
De TV ziet er kwa specs en design iets strakker uit dan ze kleine broertje, en die speakers, als ze optioneel zijn weglaten en een fatsoenlijke dolby set erbij kopen :+).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:34
Geen matches
vriesdude schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:38:
[...]

De TV ziet er kwa specs en design iets strakker uit dan ze kleine broertje, en die speakers, als ze optioneel zijn weglaten en een fatsoenlijke dolby set erbij kopen :+).
Ik was bijna ook verleid om voor de vl te gaan, maar deze heeft dus geen native resolution van 1920x1080 ondersteuning maar WXGA (1366x768). Dit is toch een behoorlijk verschil. Maar zoals je zei hij ziet er wel een stuk mooier uit.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Geen matches
ChristianD schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:25:
[...]

Ik was bijna ook verleid om voor de vl te gaan, maar deze heeft dus geen native resolution van 1920x1080 ondersteuning maar WXGA (1366x768). Dit is toch een behoorlijk verschil. Maar zoals je zei hij ziet er wel een stuk mooier uit.
Volgens de specs heeft de vl3735 wel een resolutie van 1980x1080.
http://www.benq.com/produ...t=904&page=specifications

Of bedoel je een andere uit de vl serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:34
Rusty schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:53:
[...]

Volgens de specs heeft de vl3735 wel een resolutie van 1980x1080.
http://www.benq.com/produ...t=904&page=specifications

Of bedoel je een andere uit de vl serie?
Ik ben zelf ook een beetje verward. Als deze net als de DV3750 true 1920x1080 ondersteunt vind ik het de prijs van 1699 wel waard. Zeker gezien je er een hoger contrast voor terug krijgt en ingebouwde speakers. Ook de automatisch afstemming van het contrast aan de omgeving en een lager verbruik is natuurlijk top.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
ChristianD schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:46:
[...]

Ik ben zelf ook een beetje verward. Als deze net als de DV3750 true 1920x1080 ondersteunt vind ik het de prijs van 1699 wel waard. Zeker gezien je er een hoger contrast voor terug krijgt en ingebouwde speakers. Ook de automatisch afstemming van het contrast aan de omgeving en een lager verbruik is natuurlijk top.
Dat vind ik dus ook, zal hem als ik in mijn nieuwe huis zit maar eens gaan aanschaffen :D.
Duurt nog wel 2 maanden ofzo, maar zal uiteraard tegen die tijd mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mensen laten we het wel over de DV3750 hebben :) Open voor eventuele andere modellen graag een nieuw topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Luuk1983 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:47:
Mensen laten we het wel over de DV3750 hebben :) Open voor eventuele andere modellen graag een nieuw topic!
Goed punt inderdaad, helaas ben ik niet handig met mooie opening posts maken. Wellicht voelt iemand zich geroepen ;)
Excuses voor het offtopic gaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rusty op 03-10-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Luuk1983 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:47:
Heb je wel gelijk in, jammer alleen dat er zo weinig leven in dit topic zit.
Het zou mooi zijn als JamJam ooit nog eens iets van zich laat horen over het contact met BenQ over de streep aan de zijkant.

Verder is me tijdens het (vrijwel dagelijkse gebruik) iets opgevallen.
Heel soms reageert de aan(/uit) knop niet op het toestel. Stekker er eventjes uit en dan doet ie het weer. Voor de rest ben ik een tevreden gebruiker.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 11:25

thomaske

» » » » » »

on-topic!
Vraagje: Ik gebruik de dv3750 al enkele maanden naar volle tevredenheid. Omdat ik hem gebruik voor TV en Media-Center (via DVI), vroeg ik me af of er aan makkelijker manier is om van input te switchen van TV -> DVI, behalve dan 10 keer op de input knop te drukken?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
thomaske schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:13:
on-topic!
Vraagje: Ik gebruik de dv3750 al enkele maanden naar volle tevredenheid. Omdat ik hem gebruik voor TV en Media-Center (via DVI), vroeg ik me af of er aan makkelijker manier is om van input te switchen van TV -> DVI, behalve dan 10 keer op de input knop te drukken?
Volgens mij is d'r geen snellere manier voor :)
Ik gebruik te TV ook vooral als Media Center, maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik irriteer me mateloos aan het feit dat de TV niet in staat is bewegingen vloeiend weer te geven, vooral 'pans' (dus camera gaat van links naar rechts over een landschap) stotterd het beeld. Op 720p50 en 1080i50 is het minder erg dan 720p60 en 1080i60, maar het is nog steeds aanwezig. Ik heb me TV ook via component aangesloten (mijn videokaart heeft HDTV-out). Daar is het stotteren bijna weg en op 1080i60 is het beeld vrij rustig. Alleen ben ik daar weer niet te spreken over de kwaliteit van het beeld. Contrast en helderheid en kleuren zijn beduidend minder dan via DVI. Ook doet DVD het via component om 1 of andere vage reden de helft van de tijd het niet. Ik krijg dan een foutmelding dat de 'tvoutput' niet goed ingesteld is.

Ik heb tot nu toe het idee (theorie dus :P) dat behalve een niet geweldige ondersteuning voor HDTV via DVI van de TV, ook NVIDIA nogal gare instellingen gebruiken in hun drivers. Heeft iemand een ATI kaart en werkt zonder tussenkomst van allerlei programma's zoals powerstrip 720p / 1080i zonder problemen en stotteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 23:03

Smarron

The bend

Geen matches
Kickje

De TV is inmiddels onder de € 1000,- gedoken. Echt een koopje!

http://www.misco.nl/produ...ch%2094CM%20FULL%20HD.htm

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Jean-Paul.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Geen matches
Helaas heeft een 8800 GTS ook geen invloed op het gebeuren. Judder is nog aanwezig. Met de nieuwe drivers van NVIDIA kun je wel de timings aanpassen maar je kan niet meer naar 50hz. Het is dus 60hz en dan de timings op 50 zetten maar de televisie blijft gewoon zeggen dat deze op 60hz staat :-( Ik denk dat ik hem ritueel ga verbranden.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:10
Geen matches
Jean-Paul.nl schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:08:
Helaas heeft een 8800 GTS ook geen invloed op het gebeuren. Judder is nog aanwezig. Met de nieuwe drivers van NVIDIA kun je wel de timings aanpassen maar je kan niet meer naar 50hz. Het is dus 60hz en dan de timings op 50 zetten maar de televisie blijft gewoon zeggen dat deze op 60hz staat :-( Ik denk dat ik hem ritueel ga verbranden.
Foto's?

>:)

Hop,hop,hop!

• Luuk1983
Geen matches
Heeft iemand nou al eens een ATI kaart geprobeerd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat NVIDIA qua HDTV timings er gewoon een zooi van maakt en zich niet 100% aan de specs houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Geen matches
Kan iemand mij even helpen om de timing fine tune settings (advanced setup -> Graphic signal) door te geven als het signaal op 480P (525P) staat via component.
Krijg nu telkens unsupported als ik mijn wii op 480P zet, en oude settings (fabrieks instelling) weet ik niet meer.

Deze settings moet ik dus even weten.

Clamp Place
Clamp Duration
Pre-Coast
Post-Coast
SOG Threshold
Overscan Rate
Separator Thr

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Geen matches
Kan je die dingen niet herzetten via de Factory OSD -> Factory en daar voor 'Load factory default settings' te kiezen?

Ik zal toch even mijn waarden hier doorgeven:
Clamp Place +130
Clamp Duration +10
pre-coast +10
post-coast +7
SOG Threshold +23
Overscan Rate +95
Separator Thr +23

Laat iets weten als het werkt, ik ben misschien ook van plan een Wii met component kabel te kopen en het zou dus wel nuttig zijn te weten of hij het gaat doen of niet ;)

Add: Ow, sorry, dat waren de settings als hij op TV stond. Straks eens kijken of ik die van op 480p of 576p kan geven.

[ Voor 70% gewijzigd door NuKeM op 25-12-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Geen matches
Heb inmiddels wel weer beeld maar er zit een zwarte balk midden in het beeld, en er zit een groene waas overheen.
Als je het even met 480P settings zou kunnen testen wat hij dan aangeeft in timing fine tune zou dat mooi zijn, en geef me ook meteen even de YPbPr format waarden door.

Maar beeld heb ik inmiddels wel weer dus een stap in de goede richting, fabrieks instellingen werken niet omdat ik aan het begin die eigen instellingen opgelsagen had als fabriek defaults 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Geen matches
Bij 525p:
Clamp Place +35
Clamp Duration +10
Pre-Coast +10
Post-Coast +35
SOG Threshold +14
Overscan Rate +92
Separator Thr +32

YPbPr Format
Brightness +60
Contrast +189
Pb Gain +92
Pr Gain +97
Pb Offset +47
Pr Offset +51

480p kon ik niet direct verkrijgen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Geen matches
Super, alles staat in 1x goed 8)
480P is hetzelfde als 525P geloof ik, maar bedankt voor je settings want beeld is nu super van de wii.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Geen matches
Ik heb deze tv nu zo'n 4 maanden en ik zal mijn bevindingen eens delen in dit topic.

Via de xbox360 ziet 720p en 1080i er mooi uit. Ik heb alleen het idee dat de xbox360 gewoon de 720p resolutie upscaled naar 1080i, ook in het dashboard. Er word verder niks gerenderd op 1080i.
Windows mediacenter via de xbox360 ziet er prachtig uit en WMV-HD videobestanden zien er adembenemend mooi uit. Geen schokken of andere nare effecten te bespeuren.

In het Benq systeemmenu kan ik net zoals de meeste hier de overscan niet op 100% zetten.
99% is het maximale en anders krijg ik de 3 groene lijnen. Erg jammer want zo krijg je nooit helemaal de native resolutie van deze tv, waardoor je niet helemaal de volledige scherpte krijgt, die je normaal wel op je pc monitor gewend bent. (gelukkig zit je normaal gesproken ook niet op 40cm van je tv af en valt het vanaf anderhalve meter afstand al niet meer op.)
Ik heb gisteren geprobeerd de pc rechtstreeks aan de tv te hangen door middel van DVI en VGA met een ATI videokaart. Alle andere mensen in dit topic hebben geprobeerd met Nvidia kaarten.

VGA is minder scherp dan DVI op deze tv, dus ben gelijk met DVI gaan klooien.
DVI pakt ie standaard op 1280x1024. Dit ziet er al heel strak uit, alleen is 1280x1024 geen 16:9 formaat. je kunt em ook instellen op 1280x720, dan is de verhouding wel goed, maar de resolutie is dan nog lager.
Toen ben ik gaan proberen om hem 1080i (1920x1080) weer te laten geven.
Het is wel mogelijk en hij accepteerd het signaal, alleen de flikkeringen vanwege de 30Hz interlaced zijn niet om aan te zien. Meteen powerstrip geinstalleerd en de timings uit dit topic toegepast en zelf een hoop timings uitgeprobeerd, de flikkering werd ietsje minder, maar nog steeds niet prettig om naar te kijken.
Na een tijdje lijkt het minder te worden omdat je er gewoon aan went, maar zodra je een flikkervrije resolutie selecteerd (1280x720 ofzo) en em daarna weer terugzet op 1080i zie je weer hoe groot dat verschil wel niet is. Tijdens gamen valt het op zich wel mee, maar op het windows bureaublad is er gewoon niet mee te werken. Eigelijk wel jammer want zo heb je weinig aan 1920x1080.
Van de andere kant is 1080i een veel te hoge resolutie als je op de bank zit. De letters zijn van zo'n 3 á 4 meter afstand gewoon niet meer te lezen. 1080i heeft pas zin bij TV's met een minimale diameter van 42inch denk ik.

Conclusie, het is dat deze tv zo goedkoop was, (heb er 1280,- voor betaald) maar een 720p tv was net zo goed geweest. De 1080i van deze tv is zo goed als onbruikbaar. De xbox360 staat weliswaar op 1080i, maar 720p geeft weinig verschil.
Verder heeft deze TV een strak helder en standaard een fel beeld, je moet de fabrieksinstellingen wel wat verder tweaken om het beeld naar je eigen wens te krijgen (bij weergave vanuit de pc of xbox360 is dat niet nodig, maar bij het bekijken van digitale tv wel)
Nu ik bij familie en vrienden andere 720p en 1080i Tv's heb gezien, ben ik eigelijk best tevreden over deze tv.
De zwartwaardes zijn voor een LCD heel ok.
De vormgeving krijgt na het verwijderen van de grote lompe standaard ook een dikke plus.

PC
GPU :Ati Radeon X850XT PE
CPU :AMD 64 3500+
RAM :2GB pc 3200 DDR

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3672/2345.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3672/2344.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3672/2348.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door KneppaH op 28-12-2006 13:25 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Anoniem: 135673

Geen matches
KneppaH schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:03:
[...]
Na een tijdje lijkt het minder te worden omdat je er gewoon aan went, maar zodra je een flikkervrije resolutie selecteerd (1280x720 ofzo) en em daarna weer terugzet op 1080i zie je weer hoe groot dat verschil wel niet is. Tijdens gamen valt het op zich wel mee, maar op het windows bureaublad is er gewoon niet mee te werken. Eigelijk wel jammer want zo heb je weinig aan 1920x1080.
Van de andere kant is 1080i een veel te hoge resolutie als je op de bank zit. De letters zijn van zo'n 3 á 4 meter afstand gewoon niet meer te lezen. 1080i heeft pas zin bij TV's met een minimale diameter van 42inch denk ik.

Conclusie, het is dat deze tv zo goedkoop was, (heb er 1280,- voor betaald) maar een 720p tv was net zo goed geweest. De 1080i van deze tv is zo goed als onbruikbaar. De xbox360 staat weliswaar op 1080i, maar 720p geeft weinig verschil.

[...]
Hoezo, je hebt weinig aan 1080i?
Bij het kijken van films of series heb ik hem altijd op 1080i staan, niet alleen omdat het er mooier uit ziet (alleen op het bureaublad heb je last van flikkeren, niet tijdens films), maar ook omdat alles wat ik wil afspelen op 720p begint te stotteren

Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat zodra je er een bluray of hd dvd drive op aansluit (bv ps3)

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Geen matches
...Hoezo, je hebt weinig aan 1080i?
Bij het kijken van films of series heb ik hem altijd op 1080i staan...
KneppaH schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:03:
....Windows mediacenter via de xbox360 ziet er prachtig uit en WMV-HD videobestanden zien er adembenemend mooi uit. Geen schokken of andere nare effecten te bespeuren....
HD videomateriaal ziet er ook erg goed uit, maar omdat ik zelf nog niet veel HD videos heb, heb ik aan dit gedeelte inderdaad wat te weinig aandacht besteed. Ik heb hoofdzakelijk mijn bevindingen over het DVI verhaal gepost.

[ Voor 17% gewijzigd door KneppaH op 28-12-2006 23:43 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
De TV is ook helemaal niet bedoeld als computermonitor, dus nee 1080i is inderdaad niks op een windows bureaublad. 1080i is bedoeld voor HD materiaal is 1080i en daar zie je helemaal niet dat het interlaced is, maar daar zie je WEL de hogere resolutie, wat gewoon een super lekker beeld geeft. Als ik echt in windows wil gaan werken, dan is 720p inderdaad een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Lang gelden dat er in dit topic gepost is :)

Het leek me een goed moment om eens te reflecteren op langer gebruik van de DV3750 en eventuele problemen of defecten.

Ik heb 'm nu geruime tijd in gebruiken en ben eigenlijk tegen geen enkele nieuwe defecten aangelopen. Ik ben tevreden over het scherm dat ik dus zowel voor TV als voor Media Center gebruik. Op 1 of andere manier heb ik 720p nu zover dat films bijna niet schokken. Prima te doen dus. 1080i vind ik sowieso minder interessant omdat tekst in een browser dan bijna niet te lezen is.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

@KneppaH, welke en waar heb jij je muurbeugels gehaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Luuk1983 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:05:
Lang gelden dat er in dit topic gepost is :)

Het leek me een goed moment om eens te reflecteren op langer gebruik van de DV3750 en eventuele problemen of defecten.

Ik heb 'm nu geruime tijd in gebruiken en ben eigenlijk tegen geen enkele nieuwe defecten aangelopen. Ik ben tevreden over het scherm dat ik dus zowel voor TV als voor Media Center gebruik. Op 1 of andere manier heb ik 720p nu zover dat films bijna niet schokken. Prima te doen dus. 1080i vind ik sowieso minder interessant omdat tekst in een browser dan bijna niet te lezen is.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Ik zal ook mijn lange termijn ervaringen eens delen. Ook hier nog steeds tevreden met het scherm. Weinig last van het schokken op 720p, alleen bij bijvoorbeeld de aftiteling van een TV-opname is het merkbaar. 1080i en ik eigenlijk niet echt meer in geïnteresseerd, blijft een beetje flikkeren, en vrijwel al mijn HD materiaal is 720p, of de PC of de TV het nu omhoog maakt mij niet zoveel uit.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Ik heb laatst toch maar de speakers van de TV besteld. Ze zijn toch wel een stuk goedkoper dan toen de TV net nieuws was (nog steeds wel duur, dat wel), maar ik vind het toch handiger dat ik niet telkens mijn Logitech Z-5500 aan moet zetten als ik TV wil gaan kijken en ik 2 afstandsbedieningen nodig heb. Ook heb ik de wallmount van BenQ besteld. Deze is steeds slechter leverbaar en ondanks dat er natuurlijk universele beugels zijn had ik sowiets van: nu of nooit :)

Ik heb ze op dit moment nog niet nodig, maar als mijn huis over een klein jaartje klaar is wil ik toch de TV ophangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 22-05 14:22

C@SP

Biertje ??

Geen matches
Ik ben tot op heden ook erg tevreden over dit scherm. Sta nu op het punt een TViX media speler te kopen voor de weergave van HD-materiaal.

Helaas is mijn scherm vorige week overleden. Het power lampje gaat nog wel groen branden, maar hij geeft helemaal geen beeld meer. Als het goed is wordt ik gebeld door iemand van Benq om m te laten maken. Eens kijken hoe het met de service van Benq is gesteld.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Geen matches
Ik zal ook even mijn lange termijn ervaring geven.
Ik gebruik het scherm voornamelijk voor het gewoon TV kijken en Xbox 360 te spelen in 1080i.
Aan de computer sluit ik hem niet aan, dat schokken, daar wen ik niet aan. Wel heb ik een oude xbox gemod en een HD component kabel ervoor gekocht waardoor ik via die xbox alsnog op 720p gewoon geupscaled videomateriaal zo goed als schokvrij kan bekijken.

Ik ben dus wel vrij tevreden. Het enige dat ik nog zou willen is een fix voor die letterbox die niet 100% in orde is.

Heeft iemand eigenlijk al HDMI (met HDCP dus) geprobeerd op deze Benq? Ik heb me een HDMI -> DVI adaptertje gekocht maar heb nog geen HDMI toestel, dus heb ik het nog niet kunnen testen.
Eind deze maand zou ik misschien een 720p/1080i TV decoder nemen (ze beginnen hier met HD-TV over kabel) en die box heeft HDMI (en component). Hopelijk werkt die dan op die DVI ingang met HDCP (en schokt het niet, mijn grootste angst).

Heeft iemand misschien al een PS3 aangesloten gehad op HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Geen matches
Ik heb de muurbeugel van Vogel's. Kostte 70 euro dacht ik. Gewoon bij een webwinkel besteld.
Typenr. VFW 040. Beugel zit met 5 dikke M13 bouten in de betonmuur. Die krijg ik er nooit meer van af.

Er is ook nog een ander model de VFW140 en dan kun je de tv ook iets kantelen maar die is veel te duur.

Ik was eerst van plan om zelf een beugel te maken op het werk, maar heb er toch maar van af gezien en zo mooi afgewerkt als zo'n fabrieksbeugel krijg je em zelf toch niet.

Verder vindt ik het jammer dat de overscan niet op 100% kan. Ik heb echt alles geprobeerd in het fabrieksinstellingen menu, maar ik krijg die groene lijnen dan niet weg. dan maar 98%.

[ Voor 45% gewijzigd door KneppaH op 30-05-2007 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
KneppaH schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 05:25:
Verder vindt ik het jammer dat de overscan niet op 100% kan. Ik heb echt alles geprobeerd in het fabrieksinstellingen menu, maar ik krijg die groene lijnen dan niet weg. dan maar 98%.
Ik gebruik eigenlijk altijd 720p. Ik gebruik me HTPC ook nog wel eens voor andere dingen, zoals internetten en dergelijke en op 1080i is het gewoon niet te doen in Windows. Sowieso heb ik veel meer last van het 'judder' probleem op 1080i. Daarnaast krijg ik via DVI het beeld op 1080i niet stabiel (blijft dus altijd erg flikkeren). Via powerstrip krijg ik het soms wel goed,maar de eerste de beste restart resulteerd is een 'unsupported' weergave. Dus daar kom ik ook niet verder mee.

Op 720p kan de overscan gewoon op 100% zonder problemen. Via component krijg ik via HDTV-out het beeld op 1080i wel goed, maar dan zijn de kleuren en contrast toch minder dan via DVI. Daarbij ondersteund component geen beveiliging, waardoor op 1 of andere manier bijvoorbeeld DVD's niet willen afspelen.

Ik ben al zoveel tijd en moeite kwijt geweest met klooien dan 720p op 50Hz tot nu toe gewoon het beste compromis is. Voor DVD is 720p sowieso goed genoeg en de meeste spellen draaien op 1280x720 prima op mijn passive 7600GS. Mocht iemand nog een display driver gemaakt hebben voor de DV3750 waardoor 1080i beter te krijgen is, of als iemand mijn stap voor stap kan uitleggen hoe hij/zij 1080i stabiel heeft weten te krijgen, dan hoor ik het graag.

Sowieso, is het mogelijk in Windows MCE om windows zelf op 720p te zetten, maar films en fullscreen dingen op 1080i af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Geen matches
Sowieso, is het mogelijk in Windows MCE om windows zelf op 720p te zetten, maar films en fullscreen dingen op 1080i af te spelen?
Ik denk dat je dan op zoek moet gaan naar een of ander tweakprogrammaatje waarmee je resoluties kunt overriden en die dan configureren dat je geforceerde resoluties per programma kunt instellen. zoiets als Power Strip ofzo? Ik gebruik dit programma verder niet dus weet niet of dit programma dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Net zoals Luuk1983 gebruik ik mijn TV ook alleen maar op 720P, vindt het verder ook wel prima eigenlijk, nu werkt het gewoon, vrijwel al mijn HD materiaal is ook 720P en de tv schaalt het zelf prima omhoog.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Ik ga een gokje wagen.

Een DVI uitgang op de videokaart is hoe je het ook bekijkt niet ECHT ontworpen als digitale uitgang voor een HDTV, maar als digitale uitgang voor een monitor. Dit is een (mogelijke) reden van het timingsprobleem. Een HDTV lijkt er veel op een computer monitor, maar is het niet. Je kan niet aannemen dat het gewoon meteen goed werkt als je de DVI van een videokaart pakt. Ook heb ik ergens gelezen dat NVIDIA het niet zo nauw neemt met timings en dat daarom we dus ook een 'judder' probleem hebben.

Mijn 7600GS heeft ook HDTV-out (dus via component) en dit werkt prima. Mogelijk omdat de TV via component wel goed HDTV materiaal weer kan geven, of omdat dit een ECHT HDTV signaal is, omdat dit expliciet voor HDTV's bedoeld is. Maar via component heb je geen HDCP, het beeld is toch minder scherp qua contrast en kleuren.

Anyway, ik wil nu een X1600Pro van ATI/AMD aanschaffen met een HDMI uitgang. HDMI heeft zeker de goede timings. De kaart is dan vooral bedoeld voor Media Centers.

Ik kan zo 2 dingen testen:
- Ik kan een GOED digitaal signaal testen dat bedoeld is voor HDTV's
- Ik kan NVIDIA uitsluiten is slechte drivermakers :P

Plus een X1600 is in een aantal gevallen net eventjes wat sneller dan een 7600GS (behalve in OpenGL) en Avivo is gratis, tegen een betaalde PureVideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Luuk1983 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:41:
Ik ga een gokje wagen.

Een DVI uitgang op de videokaart is hoe je het ook bekijkt niet ECHT ontworpen als digitale uitgang voor een HDTV, maar als digitale uitgang voor een monitor. Dit is een (mogelijke) reden van het timingsprobleem. Een HDTV lijkt er veel op een computer monitor, maar is het niet. Je kan niet aannemen dat het gewoon meteen goed werkt als je de DVI van een videokaart pakt. Ook heb ik ergens gelezen dat NVIDIA het niet zo nauw neemt met timings en dat daarom we dus ook een 'judder' probleem hebben.

Mijn 7600GS heeft ook HDTV-out (dus via component) en dit werkt prima. Mogelijk omdat de TV via component wel goed HDTV materiaal weer kan geven, of omdat dit een ECHT HDTV signaal is, omdat dit expliciet voor HDTV's bedoeld is. Maar via component heb je geen HDCP, het beeld is toch minder scherp qua contrast en kleuren.

Anyway, ik wil nu een X1600Pro van ATI/AMD aanschaffen met een HDMI uitgang. HDMI heeft zeker de goede timings. De kaart is dan vooral bedoeld voor Media Centers.

Ik kan zo 2 dingen testen:
- Ik kan een GOED digitaal signaal testen dat bedoeld is voor HDTV's
- Ik kan NVIDIA uitsluiten is slechte drivermakers :P

Plus een X1600 is in een aantal gevallen net eventjes wat sneller dan een 7600GS (behalve in OpenGL) en Avivo is gratis, tegen een betaalde PureVideo.
Veel succes, en hou ons op de hoogte _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Nou het maakt allemaal niet zoveel verschil helaas :( Het is natuurlijk makkelijk om HDMI te hebben, maar met de standaard HDTV instellingen maakt het allemaal niks uit, de judder is er nog steeds. Sowieso heb ik het idee dat er via de ATI driver veel minder mogelijkheden zijn voor custom resoluties en timings.
Wat voor mij wel nieuw is, is dat ik volgens mij via Powerstrip het wel voor elkaar gekregen heb om 1080i een beetje fatsoenlijk zonder schokken via DVI te krijgen. Ik moet nog een beetje testen, maar het ziet er wel positief uit. Verschrikkelijk dat er een 3rd party programma voor nodig is, maar goed.

• Luuk1983
Kickje na een jaar ofzo (A)

Maar ik heb nu een HDDVD speler, die uiteraard een goed HD signaal geeft, zowel 720p als 1080i en raad eens: de judder is gewoon nog steeds sterk aanwezig! Ik dacht dat het misschien toch met de PC te maken had, immers, de TV is natuurlijk geen monitor.

Kunnen mensen die dit probleem ook hebben (liefst met een ander apparaat dan een computer) even posten in:

BenQ DV3750 op HD source via DVI

• Luuk1983
Geen matches
Ik heb overigens ontdenkt dat als je via de computer 1080i gebruikt en het beeld op 50Hz zet, dat je zo goed als geen judder hebt als je een DVD, HD DVD of blu-ray afspeelt. Op zich ben ik nu best tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
/kick

Ik kom er vandaag pas achter dat de TV wel automatisch uit als Windows de computer schermen uitschakelt na een periode van inactiviteit. Voorheen bleef mijn BenQ 3750 TV altijd aanstaan. Hiervoor moest ik DPMS inschakelen in het Menu -> PC.

misschien is deze informatie nog relevant voor de andere eigenaren van dit scherm. Ik kon destijds ook alleen maar op internet vinden dat deze TV dit niet zou ondersteunen. 8)7

Eigenlijk best logisch, misschien toch maar handleiding beter moeten lezen :X

/dev/null

Pagina: 1 2 Laatste