Ervaringen LCD BenQ DV3750 HDTV Deel 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Matched: dv3750
KneppaH schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 05:25:
Verder vindt ik het jammer dat de overscan niet op 100% kan. Ik heb echt alles geprobeerd in het fabrieksinstellingen menu, maar ik krijg die groene lijnen dan niet weg. dan maar 98%.
Ik gebruik eigenlijk altijd 720p. Ik gebruik me HTPC ook nog wel eens voor andere dingen, zoals internetten en dergelijke en op 1080i is het gewoon niet te doen in Windows. Sowieso heb ik veel meer last van het 'judder' probleem op 1080i. Daarnaast krijg ik via DVI het beeld op 1080i niet stabiel (blijft dus altijd erg flikkeren). Via powerstrip krijg ik het soms wel goed,maar de eerste de beste restart resulteerd is een 'unsupported' weergave. Dus daar kom ik ook niet verder mee.

Op 720p kan de overscan gewoon op 100% zonder problemen. Via component krijg ik via HDTV-out het beeld op 1080i wel goed, maar dan zijn de kleuren en contrast toch minder dan via DVI. Daarbij ondersteund component geen beveiliging, waardoor op 1 of andere manier bijvoorbeeld DVD's niet willen afspelen.

Ik ben al zoveel tijd en moeite kwijt geweest met klooien dan 720p op 50Hz tot nu toe gewoon het beste compromis is. Voor DVD is 720p sowieso goed genoeg en de meeste spellen draaien op 1280x720 prima op mijn passive 7600GS. Mocht iemand nog een display driver gemaakt hebben voor de DV3750 waardoor 1080i beter te krijgen is, of als iemand mijn stap voor stap kan uitleggen hoe hij/zij 1080i stabiel heeft weten te krijgen, dan hoor ik het graag.

Sowieso, is het mogelijk in Windows MCE om windows zelf op 720p te zetten, maar films en fullscreen dingen op 1080i af te spelen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Geen matches
Sowieso, is het mogelijk in Windows MCE om windows zelf op 720p te zetten, maar films en fullscreen dingen op 1080i af te spelen?
Ik denk dat je dan op zoek moet gaan naar een of ander tweakprogrammaatje waarmee je resoluties kunt overriden en die dan configureren dat je geforceerde resoluties per programma kunt instellen. zoiets als Power Strip ofzo? Ik gebruik dit programma verder niet dus weet niet of dit programma dit ook kan.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:42
Geen matches
Net zoals Luuk1983 gebruik ik mijn TV ook alleen maar op 720P, vindt het verder ook wel prima eigenlijk, nu werkt het gewoon, vrijwel al mijn HD materiaal is ook 720P en de tv schaalt het zelf prima omhoog.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Ik ga een gokje wagen.

Een DVI uitgang op de videokaart is hoe je het ook bekijkt niet ECHT ontworpen als digitale uitgang voor een HDTV, maar als digitale uitgang voor een monitor. Dit is een (mogelijke) reden van het timingsprobleem. Een HDTV lijkt er veel op een computer monitor, maar is het niet. Je kan niet aannemen dat het gewoon meteen goed werkt als je de DVI van een videokaart pakt. Ook heb ik ergens gelezen dat NVIDIA het niet zo nauw neemt met timings en dat daarom we dus ook een 'judder' probleem hebben.

Mijn 7600GS heeft ook HDTV-out (dus via component) en dit werkt prima. Mogelijk omdat de TV via component wel goed HDTV materiaal weer kan geven, of omdat dit een ECHT HDTV signaal is, omdat dit expliciet voor HDTV's bedoeld is. Maar via component heb je geen HDCP, het beeld is toch minder scherp qua contrast en kleuren.

Anyway, ik wil nu een X1600Pro van ATI/AMD aanschaffen met een HDMI uitgang. HDMI heeft zeker de goede timings. De kaart is dan vooral bedoeld voor Media Centers.

Ik kan zo 2 dingen testen:
- Ik kan een GOED digitaal signaal testen dat bedoeld is voor HDTV's
- Ik kan NVIDIA uitsluiten is slechte drivermakers :P

Plus een X1600 is in een aantal gevallen net eventjes wat sneller dan een 7600GS (behalve in OpenGL) en Avivo is gratis, tegen een betaalde PureVideo.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
Luuk1983 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:41:
Ik ga een gokje wagen.

Een DVI uitgang op de videokaart is hoe je het ook bekijkt niet ECHT ontworpen als digitale uitgang voor een HDTV, maar als digitale uitgang voor een monitor. Dit is een (mogelijke) reden van het timingsprobleem. Een HDTV lijkt er veel op een computer monitor, maar is het niet. Je kan niet aannemen dat het gewoon meteen goed werkt als je de DVI van een videokaart pakt. Ook heb ik ergens gelezen dat NVIDIA het niet zo nauw neemt met timings en dat daarom we dus ook een 'judder' probleem hebben.

Mijn 7600GS heeft ook HDTV-out (dus via component) en dit werkt prima. Mogelijk omdat de TV via component wel goed HDTV materiaal weer kan geven, of omdat dit een ECHT HDTV signaal is, omdat dit expliciet voor HDTV's bedoeld is. Maar via component heb je geen HDCP, het beeld is toch minder scherp qua contrast en kleuren.

Anyway, ik wil nu een X1600Pro van ATI/AMD aanschaffen met een HDMI uitgang. HDMI heeft zeker de goede timings. De kaart is dan vooral bedoeld voor Media Centers.

Ik kan zo 2 dingen testen:
- Ik kan een GOED digitaal signaal testen dat bedoeld is voor HDTV's
- Ik kan NVIDIA uitsluiten is slechte drivermakers :P

Plus een X1600 is in een aantal gevallen net eventjes wat sneller dan een 7600GS (behalve in OpenGL) en Avivo is gratis, tegen een betaalde PureVideo.
Veel succes, en hou ons op de hoogte _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen matches
Nou het maakt allemaal niet zoveel verschil helaas :( Het is natuurlijk makkelijk om HDMI te hebben, maar met de standaard HDTV instellingen maakt het allemaal niks uit, de judder is er nog steeds. Sowieso heb ik het idee dat er via de ATI driver veel minder mogelijkheden zijn voor custom resoluties en timings.
Wat voor mij wel nieuw is, is dat ik volgens mij via Powerstrip het wel voor elkaar gekregen heb om 1080i een beetje fatsoenlijk zonder schokken via DVI te krijgen. Ik moet nog een beetje testen, maar het ziet er wel positief uit. Verschrikkelijk dat er een 3rd party programma voor nodig is, maar goed.

• Luuk1983
Matched: dv3750
Kickje na een jaar ofzo (A)

Maar ik heb nu een HDDVD speler, die uiteraard een goed HD signaal geeft, zowel 720p als 1080i en raad eens: de judder is gewoon nog steeds sterk aanwezig! Ik dacht dat het misschien toch met de PC te maken had, immers, de TV is natuurlijk geen monitor.

Kunnen mensen die dit probleem ook hebben (liefst met een ander apparaat dan een computer) even posten in:

BenQ DV3750 op HD source via DVI

• Luuk1983
Geen matches
Ik heb overigens ontdenkt dat als je via de computer 1080i gebruikt en het beeld op 50Hz zet, dat je zo goed als geen judder hebt als je een DVD, HD DVD of blu-ray afspeelt. Op zich ben ik nu best tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Geen matches
/kick

Ik kom er vandaag pas achter dat de TV wel automatisch uit als Windows de computer schermen uitschakelt na een periode van inactiviteit. Voorheen bleef mijn BenQ 3750 TV altijd aanstaan. Hiervoor moest ik DPMS inschakelen in het Menu -> PC.

misschien is deze informatie nog relevant voor de andere eigenaren van dit scherm. Ik kon destijds ook alleen maar op internet vinden dat deze TV dit niet zou ondersteunen. 8)7

Eigenlijk best logisch, misschien toch maar handleiding beter moeten lezen :X

/dev/null

Pagina: 1 2 Laatste