• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Beste medetweakers,

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die een BenQ DV3750 hebben en behalve de computer tegenwoordig een ander HD apparaat via DVI aan de TV hebben hangen. Dit kan bijvoorbeeld ook een PS3 of XBox 360 (met HDMI uitgang) zijn.

Zoals al duidelijk geworden is in het 'grote BenQ Dv3750' topic hebben veel mensen problemen met de TV in combinatie van een HD bron via de DVI poort. Het beeld schokt nogal, er zit een duidelijk 'judder' in het beeld. Ik heb lange tijd de computer op de TV aangesloten gehad en ik dacht dat het probleem de computer was. Immers; een LCD TV is geen monitor en ik dacht dat NVIDIA niet een 100% compatible HD signaal genereerd met hun videokaart. Dus ik heb het eigenlijk daar bij gelaten.

Echter, ik heb nu een HDDVD speler en (ergens niet verassend) schokt het beeld dus zowel op 720p en 1080i als de klere.

Ik wil dus graag van andere gebruikers horen of er meer mensen zijn die dit probleem hebben (en ik vermoed iedereen) en daarbij ook graag weten of er mensen zijn die dit probleem NIET hebben.

Voordat ik heibel ga mensen bij de helpdesk heb ik eigenlijk wat medestanders nodig namelijk :)

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 28-02-2008 12:56 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Waar zijn alle BenQ DV3750 gebruikers gebleven :'( Heeft iedereen de TV alweer gedumpt voor wat beters? :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239350

Het dumpen van deze TV lijkt me een uitstekend plan. Op de componentaansluiting kan ik geen DVD speler aansluiten omdat het beeld dan groen is. Op de DVI ingang krijg ik het bekende schokkende beeld. DVD kijken doe ik nu dus via Scart en dat is het toch niet echt.
XBOX 360-en gaat echter perfect (Component). En het via de 360 afspelen van Divx-en of HD filmpjes gaat ook prima. Lost ziet er bijvoorbeeld perfect uit in WMV HD! Toch zit ik langzamerhand te denken aan een andere TV zonder al deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 20:48
Ik heb deze TV ook nog steeds, bij mij valt de Judder wel mee, alleen bij de aftiteling na een film valt het wel erg op (via DVI), in een film zelf vrijwel geen last van (wellicht ben ik er inmiddels aan gewend :))

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Het 'grappige' is dat als ik via de HD-DVD speler een DVD afspeel op 1080i hij op 1080i50 gaat spelen. Op 50Hz is de judder minder storend aanwezig en is het beeld best mooi, maar helaas kan het dus niet met 1:1 pixelmapping omdat er dan 2 groene randen in beeld staan. Alle HD-DVD spelen op 1080i60 af en daar is het schokken en de judder dus erg aanwezig. Oftewel: alle LEGALE HD content speelt brak af en daar baal ik verschrikkelijk van.

Wat is het eigenlijk toch een k*t TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 07:04
Hey Luuk, grappig om te zien dat er nog steeds een redelijke recente topic is over onze Benq :)

Ik heb van UPC nu al een half jaar een HD-decoder box voor digitale televisie.
Nu heb je maar een handjevol HD zenders beschikbaar, maar je ziet echt duidelijk het verschil! Heel mooi beeld!

Bijv. Discovery-HD & National geographic-HD zijn erg mooi om naar te kijken. In de instellingen van de HD-box kun je kiezen voor 720 & 1080i. Beiden werken goed zonder trillen of schokken.
Misschien kan het aan het verloopstukje liggen van je HDMI kabel naar DVI? Ik heb begrepen dat er hiervan erg veel verschillende soorten van zijn, de één met meer en/of minder pinnetjes dan de ander.

Mvg,

Morscha (tweaker-noob ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
morscha schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:01:
Hey Luuk, grappig om te zien dat er nog steeds een redelijke recente topic is over onze Benq :)

Ik heb van UPC nu al een half jaar een HD-decoder box voor digitale televisie.
Nu heb je maar een handjevol HD zenders beschikbaar, maar je ziet echt duidelijk het verschil! Heel mooi beeld!

Bijv. Discovery-HD & National geographic-HD zijn erg mooi om naar te kijken. In de instellingen van de HD-box kun je kiezen voor 720 & 1080i. Beiden werken goed zonder trillen of schokken.
Misschien kan het aan het verloopstukje liggen van je HDMI kabel naar DVI? Ik heb begrepen dat er hiervan erg veel verschillende soorten van zijn, de één met meer en/of minder pinnetjes dan de ander.

Mvg,

Morscha (tweaker-noob ;) )
Hee Morscha,

Een kleine update. Ik heb in de tussentijd een blu-ray/HD DVD lezer in mijn mediapc gebouwd en deze via DVI op de TV aangesloten. Op mijn computer kan ik specifiek 1080i50 specificeren. Op deze instelling is het beeld al veel meer schokvrij dan via mijn HD DVD speler die dus standaard op 1080i60 uitvoert. Op 50Hz is het dus wel te doen. Perfect is het nog steeds niet en dankzij die stomme bug in het menu van de BenQ kan je eigenlijk geen 1 op 1 pixelmapping aanzetten, aangezien je dan zo'n stomme groene lijn aan de rand krijgt.

Maar ik ben in ieder geval wel meer tevreden op de TV dan eerst, maar het blijft stom dat je truukjes moet uithalen om het in orde te krijgen. Ik ben nu bezig met verhuizen, maar als straks alles klaar is, en er is geld over, dan komt er absoluut een andere TV die sowieso 24Hz filmmodus heeft.

Pagina: 1