DinoDe passage van Josephus Flavius over Jezus wordt gezien als een latere toevoeging aan zijn werk. Interessant is bijvoorbeeld dat de passage nooit werd aangehaald totdat Eusebius ermaa op de proppen kwam in de vierde eeuw. (Eusebius vond ook liegen ter bevordeing van het geloof prima, trouwens.)[1]
Tacitus schreef pas na 117 AD 1 passage waarin hij Christus aanhaalt, maar als "de grondlegger van de sekte die zich Christenen noemt". Hij beweert nergens dat hij feiten heeft om het bestaan van die Christus te onderbouwen. Hij rapporteert slechts wat hij weet van "de sekte die zich Christenen noemt".[2]
Nogal een bewijs.
Die twee had ik trouwens al verwacht, heb je er meer?[3]
1. Josephus Flavius vermeld Jezus twee keer: De eerste keer in verband met Jezus broer Jakobus die gestenigd werd en de passage die jij aanhaalt. Die trouwens gezien wordt als geheel authentiek met enkele interpolaties.
2. Om Tacitus aan te halen:
“De benaming is ontleend aan Christus, die tijdens de regering van Tiberius door een van onze procurators Pontius Pilatus, met de doodstraf was bestraft.”
3. Ik wou alleen aantonen dat Jezus bestaan ook wordt vermeldt in buiten bijbelse historische werken uit de eerste eeuw(waar er maar heel weinig van zijn) en dat is naar mijn weten gelukt. Meer is dus niet nodig.
Maak anders ook eens vergelijking tussen het bewijs voor het bestaan van Mohammed en Jezus, als je met het bovenstaande niet tevreden bent.
Wat een bewijs! Alle beelden, schilderijen, tekeningen en relikwieen van andere goden, dwergen, reuzen, kabouters, elven, feeen, eenhoorns, draken, etc. bewijzen dat ze bestaan (hebben)?[1]
En op de lijkwade ga ik niet eens in. Dat ding is een vervalsing.
Urgh! Discutabel. De vier evangelien komen van maximaal twee bronnen, waarbij het nog maar zeer de vraag is of die twee bronnen Jezus ooit in levende lijve gezien hebben.[2]
Dit is op geen enkele manier een argument voor zijn bestaan. Het christelijk geloof is ontstaan door de verhalen over het leven van Jezus. Wat het met boeken van zijn hand te maken heeft ontgaat me, voor zover we weten heeft ie nooit een letter opgeschreven.[3]
1. Inderdaad wat een bewijs. Darwin's potretten en schilderijen zijn dus geen bewijs voor zijn bestaan.
2. Ik wil niet ingaan op jou mening dat de vier evangeliën uit maximaal twee bronnen komen, maar jou de vraag stellen waarom ik de bronnen over Darwin wel moet geloven en de evangeliën niet.
3. Het darwinisme is dus geen bewijs voor het bestaan van Darwin? De boeken van Darwin waren de oorzaak voor het ontstaan van het darwinisme. Jezus leven en zijn getuigenissen ook al werden die mondeling overgebracht zijn de oorzaak van het ontstaan van het christelijke geloof. Dat is het verband.
Je gaat er dus van uit dat evolutie een doel heeft. Dat is pertinent onjuist.
Dat doel kun en mag je er zelf best bijverzinnen, maar dat onderschrijft noch ondergraaft evolutie zelf.
Een schip zonder bemanning heeft ook geen doel, maar ik kan aan de hand van het roer, wind en stroming wel nagaan wat zijn koers is en met een beetje geluk zijn eind- en beginpunt berekenen. Dit geldt ook voor evolutie.
Hoe dat mogelijk is? Omdat jij "the fittest" verwart met de sterkste. Wederom een absurde interpretatie van evolutie.
Oké verbeter mij eens en geef dan ook gelijk aan, waarom de groepen mensen(gehandicapt, arm, zwak(laag iq en lichamelijk zwak)) die ik hierboven noemde niet weg geselecteerd zullen worden.
Waarom ga je daar dan niet eerst eens met bijvoorbeeld Hovind over in discussie?[1]
Mgoed, aangezien je nu aangeeft dat je veelvuldig bewijs voor bijbelse creatie hebt: ik heb er 250.000 euro voor over als je me dat bewijs onomstotelijk kunt leveren.[2]
1. Waarom, ik heb jou toch?

2. Lijkt me niet zo handig ik heb de geestelijke creatie op het oog, zoals je uit mijn vorige post en vooral in de reactie op Yoozer kon opmaken.
YoozerAh, waarde-oordelen en sociaal darwinisme, dat weer. Waarom zouden ze van dit "evolutionistisch" oogpunt gewaardeerd moeten worden?
1. Natuurlijke selectie is nauw verweven met leven op zich. Zonder leven is er geen natuurlijke selectie en zonder natuurlijke selectie is er geen leven zoals wij dat vandaag kennen.
2. Natuurlijke selectie houdt in dat entiteiten die zich het best aanpassen aan hun omgeving en op die manier meer nakomelingen voortbrengen uiteindelijk de overhand zullen krijgen.
3. Echter entiteiten kunnen ook hun eigen selectie proces een handje helpen door entiteiten van hetzelfde soort te doden of het leven zuur te maken en andere die hem meer gunstig gezind(bijvoorbeeld familie) zijn te helpen. Deze entiteiten zullen zonder meer de overhand krijgen.
4. Wat uiteindelijk leidt tot de conclusie dat hoe nauwer natuurlijke selectie verweven is met een entiteit des te gauwer zal hij de overhand krijgen in een populatie. Dit kunnen we ook zien in de wereld rondom ons. Mensen de kroon van het evolutie proces(en naar mijn redenering het nauwst verweven met natuurlijke selectie) maken elkaar het leven zuur en moorden meer dan enig ander levend wezen op deze planeet.
En vanuit punt 4 geredeneerd zouden hoogmoed en arrogantie geen slechte eigenschappen zijn. Hoogmoed is nodig om jezelf te overtuigen van de noodzaak tot zelf selectie en arrogantie is een manier om dat te uiten.
Helaas, Darwin had een mep moeten krijgen toen hij het formuleerde als "fittest", want al die domme Nederlanders vertalen het woord als "fitste" (lichamelijke conditie) terwijl het om "to fit", e.g. "passen" gaat.
De sterkste wint helemaal niet altijd; da's natuurlijk onzin. Zie het voorbeeld van de eerder genoemde kleurverandering in de motten; lichamelijke sterkte en intelligentie heeft er geen ju mee te maken, en een lichter gekleurd exemplaar heeft als enige hoop dat 'ie zich beter kan verstoppen; de kleur is de bepalende "fitheids"-factor.
Ja dat is inderdaad een fout van mijn kant. Dus het gaat er uiteindelijk om dat mensen zich aanpassen aan hun omgeving, om te overleven en zo de meeste nakomelingen voort brengen. Dan zit ik nu met de volgende vraag: Welke groep in onze samenleving heeft zich het best aangepast aan onze huidige maatschappij en leefomgeving?
Dacht jij dat ontwikkeling en beschaving puur leunen op fysieke fitheid? Tuurlijk niet; toen we eenmaal landbouwers waren en gereedschap hadden ging het veel meer om hoe goed je je hersens gebruikt. Goed; voor de industriële revolutie speelde fysieke kracht nog wel mee, maar was het meer een kwestie dat zo iets niet per definitie automatisch opgewekt kon worden.
Daar je met zo'n landbouw (en domesticatie van dieren) een stukken beter controleerbaar resultaat krijgt dan een jacht kun je je overschot veroorloven. Wij hebben hier in de westerse wereld genoeg overschot en we kunnen genoeg vooruitkijken dat we weten dat 1 keer vallen niet gelijk betekent dat je iemand moet laten liggen.
Er hoeft geen fysieke inspanning meer geleverd te worden voor voedsel te krijgen. Je hoeft niet te jagen en niet op het land te werken als je dat niet wil vanwege de mechanisatie van de landbouw. Fysieke eigenschappen zijn dus niet noodzakelijkerwijs essentieel voor overleven. Ergo, de zieke en gehandicapten zijn niet zwak en tellen niet als "not fittest" mee.
De vraag van "miljoenen jaren" die jij stelt loopt dus van de oorspronkelijke mens tot de ontwikkeling van de landbouw en de domesticatie van dieren. Daarna telde fysieke conditie opeens stukken minder dan dat 't eerst deed.
Dus je wilt eigenlijk het volgende zeggen:
1. Je hebt inderdaad gelijk dat zwakkere* entiteiten normaliteit weg worden geselecteerd.
2. Maar dat is tegenwoordig niet meer van toepassing door het overschot dat we hebben.
Verder geef je aan dat lichamelijke sterkte/fitheid een kleinere rol speelt in het hedendaagse selectie proces.
*Degenen die zich niet of minder hebben aangepast aan hun omgeving en daarom minder nakomelingen voortbrengen.
SpheroidHet niet gebruiken van condooms. Onze sexdrive is diep in ons wezen geworteld, vandaar dat het prediken van onthouding niet werkt en dat nooit zal doen. Zelfs katholieke priesters lukt het niet, laat staan normale mensen.
Christenen prediken niet onthouding, maar sex binnen het huwelijk. Dit zou een oplossing zijn voor het AIDS probleem, omdat AIDS zich niet meer vrijelijk kan verspreiden door de populatie, waardoor natuurlijke selectie vat erop kan krijgen en het kan weg selecteren.
Het gebruik van condooms zal juist het tegenovergestelde effect hebben. Door condooms zal het vrije seksuele moraal zich verder verspreiden en uiteindelijk door gebrek aan condooms(door armte bijv.) ook AIDS, want onthouding is geen optie daarvoor is onze sexdrive te diep in ons wezen geworteld.
Alleen niet met de fysieke werkelijkheid.
Daar denkt de ID beweging anders over.
Onzin, want natuurlijke selectie komt niet noodzakelijkerwijs neer op het recht van de sterkste. Sociale dieren hebben in veel opzichten voordelen tegenover solitair levende dieren, maar sociale samenlevingen werken alleen als je rekening houdt met anderen. Degenen die die eigenschappen hebben hebben dus in veel gevallen grotere overlevingskansen
Met andere woorden: Dieren zijn niet sociaal, omdat ze een hoge dunk hebben van andere dieren, maar omdat dit voordelen oplevert voor henzelf. Wat inhoudt dat ze zichzelf hoger achten dan anderen.
Veelvuldig bewijs als je beschikt over een roze bril vermoed ik.
Voldoet een zwarte ook?

Ik heb de geestelijke creatie op het oog, zoals je uit mijn vorige post en vooral in de reactie op Yoozer kon opmaken.
BacterieDat is niet mogelijk, de reden dat men in onze maatschappij behulpzaam is naar zwakkeren toe, komt omdat er zoveel zwakkeren zijn. Al die zwakkeren stemmen bijv. op politieke partijen die hulp willen geven aan zwakkeren. Zodoende ontstaat er een maatschappij die goed is voor de zwakkeren.
Anderen denken daar anders over. Zie hierboven.