mobo met agp en pci-e

Pagina: 1
Acties:

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 12:04
Misschien is dit niet gepast of verkeerd dat ik dit post dat weet ik niet :$ dan gooien jullie het maar op slot... _/-\o_

Maar ik zit met het volgende, ik heb een p4 s775 op het oog, nu moet ik alleen een moederbord erbij hebben.
Ik heb een x850xt laatst gekocht. Dus wat ik wil is een mobo met pci-e en agp. Daar zat ik te denken aan Asus P5VD1-X maar tot mijn verbazing heeft asus alleen goedkope variante en dus geen duurdere met dus ook meer nieuwe dingen erop.

Is het dan verstandig om dit allemaal aante schaffen want ik wil eigenlijk nu gewoon een nieuw mobo en processer. En niet een hele nieuwe pc.

Verder heb ik mijn vraagtekens nog wanneer ik dit systeem met een ata- controller probeer te draaien want ik wil dan ook mijn oude ata hdd gebruiken.

Ik zie niet echt een topic waar iemand zijn ervaring deeld met zo een moederbord en de controller combinatie dus ik vraag me af of het dan ook wel verstandig is.....

iRacing Profiel

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Asrock Dual SATA 939 (wel AMD)
heb ik ook. maar 't werkt uitstekend

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• MrRobert
mja maar ik zoek eigenlijk 1 voor pentium en ;x wat ik op die andere zie is alleen amd of het ligt aan mij :$

iRacing Profiel

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die -ScuL- geeft is idd alleen voor AMD

GA-8VT880P Combo

Ik mis wel wat eigen inzet in dit topic. [google=pci and agp motherboard intel platform] deed me binnen 5 seconden dit moederbord vinden :/

[ Voor 79% gewijzigd door Gunner op 21-03-2006 16:34 ]

• MrRobert
mja kan der ook een paar vinden, maar had eerst een msi moederbord, dat vond ik niet zo chill en heb ik gewoon via tweakers gezocht. Nu kan ik er ook genoeg vinden via tweakers, maar ik weet niet welk merk dat ik het beste kan pakken.

Asus heb ik ervaring mee en dat bevalt me. Daar kom ik bij 1 mobo. Maar ik wil ook makkelijk kunnen overclocken enz en dan kan ik misschien beter hier vragen. :$ hier zijn tenminste mensen die er echt meer van weten. Verkopers bij winkels proberen je vakers wat te verkopen gewoon

iRacing Profiel

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je specifieke eisen heb zoals jij zou ik niet te veel mekkeren over het merk

offtopic:
zou je misschien die irritante MSN afkort smileys achterwege kunnen laten?

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 21-03-2006 16:39 ]

• MrRobert
Gunner schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:38:
Als je specifieke eisen heb zoals jij zou ik niet te veel mekkeren over het merk
wil alleen dat het relax werkt en dat ik er een agp kaart kan gebruiken ;) dus :$ mekkeren :p doe ik niet over merk weet alleen niet wat een goed merk is :$

iRacing Profiel

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gigabyte is ook vette shizzle :$

Dat moet wel aankomen denk ik

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 21-03-2006 16:40 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:06

brid

Onze excuses voor het ongemak

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• MrRobert
lol is aangekomen ;) heb niet echt ervaring met gigabyte ;) dus dat is wel relax waarom :x asrock ken ik wel maar lijkt me redelijk goedkoop enz :p mja en wil toch gewoon meer :x goedkoop is niet altijd duurkoop :$

iRacing Profiel

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Ik snap alleen niet helemaal waarom het moederbord pci-e én agp zou moeten hebben? Ik zie in de sp geen specifieke reden in ieder geval.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MrRobert
omdat ik een x850xt heb en die draait nog super maar het is een agp. Wanneer ik in de toekomst over wil stappen naar pci-e hoef ik alleen een nieuwe kaart te kopen ;)

iRacing Profiel

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57

Thandor

SilverStreak

Waarom koop je niet het ASRock Dual SATA 939 bord i.c.m. een AMD Athlon 64 (X2) processor. Dan heb je meteen een bekend moederbord en een processor die meer waard is voor het geld :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• MrRobert
mja kan een p4 s775 3.0ghz, fbs 800 en cache 1gb voor 100 euro krijgen :$ moet alleen nog een mobo voor erbij :$

iRacing Profiel

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MrRobert schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:48:
omdat ik een x850xt heb en die draait nog super maar het is een agp. Wanneer ik in de toekomst over wil stappen naar pci-e hoef ik alleen een nieuwe kaart te kopen ;)
Dat snap ik ook nooit zo goed. Als je over wilt stappen is die kaart die je nu hebt zo hopeloos verouderd dat je hem niet meer wilt gebruiken en dan baal je dat je niet een gewoon een knap mobo hebt gekocht waar je dan ook nog wat aan hebt

Kan je aub eens stoppen met die irritante MSN smileys, die op GoT toch niet werken?

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 21-03-2006 16:54 ]

• Stephan_jk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2022
Dit mobo heb ik laatst ook gekocht. Deze heeft niet alleen PCI-e en AGP, maar heeft ook 2x DDR I en 2x DDRII plus 2x ATA en 2x SATA. En voor niet veel geld (rond 50 euro). Eigenlijk is Asrock gewoon ASUS, maar dan goedkoper. Dat is aan sommige dingen ook wel te merken, omdat niet alles op een logische plek gezet is. Voorbeeld is dat de voeding achter de processor zit en je met een grote koeler wat problemen kan krijgen, omdat je daar omheen moet.

Maargoed, ik kan je dit bord wel aanbevelen. Het biedt veel mogelijkheden als je niet een hele nieuwe pc wil aanschaffen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
gebruik ipv :$ dan -> Afbeeldingslocatie: http://www.genealogiealblasserwaard.nl/images/UserIcons/smiley_blush.gif

PSN: djmurcielago

• MrRobert
mijn moederbord is gewoon kut en processer ook daarom wil ik iets anders hebben, mja zal smiley's eens weg laten

iRacing Profiel

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:04
ik heb die asus p5vd1-x combo in combinatie met een pentium 630 @ 3,2 Ghz, 2gig dual channel en een 6600gt agp en hij bevalt me redelijk tot goed
hij is niet echt goed te overclocken, maar wel vrij stabiel, in 2 maanden tijd geen bleu screen gehad

• MrRobert
kijk :) dat wilde ik weten. Dus het werkt goed op agp dat zeg je

iRacing Profiel

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:04
mijn agp kaart werkt goed (6600gt) ik speel voornamelijk fear en nfs most wanted zonder problemen op 1024x768 op de hoogste resolutie kan ook maar daar heeft de graka na verloop van tijd moeite mee (die wordt een beetje warm en begint te haperen ps deze is ook oc)

[ Voor 20% gewijzigd door tsunami69 op 21-03-2006 18:00 ]

Pagina: 1