Om eerlijk te zijn vind ik 20-30 nog goed speelbaar, be happy. Het is een RPG, je hebt geen 60 fps nodig
.
Anoniem: 113541
Ik vindt Oblivion voorlopig nog helemaal niks. Konstant crashed het spel naar mn desktop met de volgende melding: Vastgelopen toepassing: oblivion.exe, versie: 0.1.0.228, vastgelopen module: oblivion.exe, versie: 0.1.0.228, vastgelopen op: 0x00130057.
Ben niet de enigste met dit probleem heb ik al gezien, maar tot nu toe nog geen oplossing. Iemand?
Ben niet de enigste met dit probleem heb ik al gezien, maar tot nu toe nog geen oplossing. Iemand?
Anoniem: 171524
Ik denk dat die vastlopers door brakke drivers of geheugen fouten onstaan, mischien dan?
Ik heb nergens last van met Force Ware 81.87, speel op 1280x720 (breed beeld) op mijn 17"laptop met een 6800GO, heb de distance view wat verminderd en speel nu buiten met 25-30 fps. En het ziet er allemaal nog erg goed uit! beetje tweaken met de settings scheelt iig al best veel!
Ik heb nergens last van met Force Ware 81.87, speel op 1280x720 (breed beeld) op mijn 17"laptop met een 6800GO, heb de distance view wat verminderd en speel nu buiten met 25-30 fps. En het ziet er allemaal nog erg goed uit! beetje tweaken met de settings scheelt iig al best veel!
Enigste wat je niet te veel moet doen is Alt-tabben, kan oblivion duidelijk niet tegen. Verder is het spel volledig stabiel bij mij.
Deze fix heb ik uit een ander forum gehaaldAnoniem: 113541 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:45:
Ik vindt Oblivion voorlopig nog helemaal niks. Konstant crashed het spel naar mn desktop met de volgende melding: Vastgelopen toepassing: oblivion.exe, versie: 0.1.0.228, vastgelopen module: oblivion.exe, versie: 0.1.0.228, vastgelopen op: 0x00130057.
Probeer dit bestand "mpeg2dmx.ax" in je windows\system32 eens te renamen naar bv mpeg2dmx_ORIGINAL.ax ofzo... dat heeft voor mij geholpen. Kan 'm nu uren spelen zonder problemen.
Schijnt iets met een codec ofzo te zijn dat bugt met Oblivion
[ Voor 3% gewijzigd door Potame op 23-03-2006 23:11 ]
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Mmmmz AA gebruiken op een x1900xtx is blijkbaar een no-go
Iemand die nog dit probleem heeft met water-fouten?
http://users.skynet.be/catscratch/obwatererror.JPG
(screenshotje snel in paint omgezet, niet op de kwaliteit letten
)
(screenshotje snel in paint omgezet, niet op de kwaliteit letten
Anoniem: 169058
Jij ook al?Pandemic schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:08:
Dus, lvl 6 rogeu nu. Ik pown de jsit. Ben al redelijk ver met mainquestspoiler:moet nu een of andere cave in om 6 vampieren te killen voor een of andere god en ben eliminator bij de dark brotherhood
Wel vet spel iig, en verslavend.
Ik ben ook lvl 6 rogue eliminator bij DB
Alleen nog niet zo ver met main quest. Kdoe eerst alle DB shit.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 169058 op 23-03-2006 23:35 ]
Anoniem: 26474
En ook ik zal maar voedsel inslaan, want ik kreeg eenzelfde berichtje van bolAnoniem: 35113 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:44:
[...]
Hier ook. This is gonna be an awesome weekend!
tsja ik kan niet wachten tot ik hem binnen heb, want als ik zo het draadje volg, gaat alles er wel erg mooi en goed uit zien...
Anoniem: 33358
Het lukt mij niet want ik krijg geen questupdates.. zie spoiler:aapenootjes schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:34:
Voor de mensen die vast zitten met de quest van de countess van chorol:
spoiler:Eerst moet je met de hulpjes van haar praten (chanel en een oude man, allebei in private quarters) en je moet nog praten met een of andere guard captain, (ze heefd alle namen genoemd toen ze de quest gaf). Als je met die 3 personen heb gepraat moet je naar de westelijke toren (ingang vanuit private quarters), daar is een luikje naar beneden. Achter alle dozen daar staat een schilderij, je krijgt een quest update. Hierna ga je naar de dining room, deze is vanuit de main hall te bereiken. Op het tapijt liggen ergens verfvlekken, weer een questupdate als je die vind. Volgens mij moet je hierna eens gaan kijken in de kamer van chanel, ze heeft daar wat verfspullen verstopt in een kistje.
Als je dit hebt gedaan moet je chanel acusen, je krijgt hierna 2 keuzes.
1 je geeft haar aan bij de countess en krijgt wat goud
2 je geeft haar niet aan en verteld de countess dat ze het allebei niet waren, als je hierna met channel praat zal ze in 3 weken tijd een portret van je schilderen.
zoiets was het iig.
Er zijn trouwens altijd mogelijkheden om te achterhalen hoe een quest verder moet als de oplossing nergens op het internet te vinden is. * Aapenootjes mompeld iets over de CS
spoiler:
Als ik naar dat schilderij ga, dan krijg ik wel een handje en er staat, unusual painting, maar verder gebeurd er niets, daarnaast als ik ga naar die verfvlekken idem, krijg wel en 'speciale handje' maar geen questupdate, en dat kistje in haar kamer kan ik niet openen omdat er een stoel tegen aan staat...
Een bug of doe ik iets verkeerd?
Please help me..
ik krijg zowel mn SE en CE morgen binnen (SE eerder besteld maar wilde toch CE hebben..) iemand interesse in de SE
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR
Anoniem: 130938
Iemand toevallig een idee waar je Empty Grand Soul Gem's weghaald , die heb je nodig wil je van vampire afkomen.
euh, waarom heb je je armbandjes nog om?Catscratch schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:11:
Mmmmz AA gebruiken op een x1900xtx is blijkbaar een no-go
(screenshotje snel in paint omgezet, niet op de kwaliteit letten)
Net even gespeeld, graphics zijn echt mooi, een van de eerste spellen waar de bladeren er mooi uit zien (Far Cry ook maar palmbomen zijn natuurlijk makkelijker te tekenen) alleen jammer dat je weer pokke einden moet lopen / paardrijden bijv. als je die zoon naar het Blade hoofdkwartier moet brengen.
Kreeg toch een beetje lord of the rings gevoel bij oblivion:

Anoniem: 33358 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:37:
[...]
Het lukt mij niet want ik krijg geen questupdates.. zie spoiler:
spoiler:Als ik naar dat schilderij ga, dan krijg ik wel een handje en er staat, unusual painting, maar verder gebeurd er niets, daarnaast als ik ga naar die verfvlekken idem, krijg wel en 'speciale handje' maar geen questupdate, en dat kistje in haar kamer kan ik niet openen omdat er een stoel tegen aan staat...
Please help me..
spoiler:
je krijgt pas de updates na dat je met al die NPC's gepraat hebt. Heb je er ook voor gezorgd dat ze wel wat vertellen (als ze je niet vertrouwens helpen ze niet zo goed). Verder zou ik nog proberen met iedereen te praten in die private quarters.
Ik heb ook best lang vast gezeten tot ik met die guard gast praate (weet z'n naam niet meer). Ook al geprobeert om eerst het kistje op de tafel in chanel's kamer te openen?
Ik heb ook best lang vast gezeten tot ik met die guard gast praate (weet z'n naam niet meer). Ook al geprobeert om eerst het kistje op de tafel in chanel's kamer te openen?
Ik heb trouwens gisteren al een mod gemaakt waarmee je 10x zoveel kan dragen. Ik weet het, het is een beetje cheaten, maar ik kan er zo slecht tegen als ik niet alle loot mee kan nemen
Even esp op server gezet
[ Voor 6% gewijzigd door Aapenootjes op 23-03-2006 23:53 ]
kan ik die ergens neerhalen? heb er namelijk wel interesse in, ben namelijk zelf ook zon persoonaapenootjes schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:49:
[...]
spoiler:je krijgt pas de updates na dat je met al die NPC's gepraat hebt. Heb je er ook voor gezorgd dat ze wel wat vertellen (als ze je niet vertrouwens helpen ze niet zo goed). Verder zou ik nog proberen met iedereen te praten in die private quarters.
Ik heb trouwens gisteren al een mod gemaakt waarmee je 10x zoveel kan dragen. Ik weet het, het is een beetje cheaten, maar ik kan er zo slecht tegen als ik niet alle loot mee kan nemen
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR
Heb hem al op mijn server gezet (zie vorige post). Voor de mensen die 10x te weinig vinden kan ik op verzoek nog wel andere waardes maken. Ik ben wel van plan om voor me zelf nog wat andere dingen te gaan modden, maar eerst wil ik eens flink spelen. Als er iets leuks uit komt zal ik dat wel laten weten
Bij die kant waar er een stal isAnoniem: 77857 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:09:
[...]
welke ingang van capital city zit het precies?
ff een vraagje......ik zit nog helemaal in het begin bij Find the heir en bij de eerste gate to oblivion.
Buiten staat een of andere loser die niet mee naar binnen wil en binnen die gate bij kvatch staat martin die niet mee naar buiten wil zonder dat de rest mee veilig naar buiten kan zegmaar.
Leuk en aardig allemaal, maar die flikker wat buiten staat durft niet mee naar binnen en die lul van een martin wil niet mee naar buiten?!
Kan iemand ff in een spoilertag zetten wat ik over het hoofd zie aub?
Buiten staat een of andere loser die niet mee naar binnen wil en binnen die gate bij kvatch staat martin die niet mee naar buiten wil zonder dat de rest mee veilig naar buiten kan zegmaar.
Leuk en aardig allemaal, maar die flikker wat buiten staat durft niet mee naar binnen en die lul van een martin wil niet mee naar buiten?!

Ik heb presies hetzelfde probleem. Die soldaat zegt wel dat je die poort moet sluiten. Dus ik ben door de poort gegaan en daar kom je weer iemand tegen en daar moet je weer wat voor doen maar dat lukt dus niet want die mensen daar zijn veel ste sterkvosss schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:58:
ff een vraagje......ik zit nog helemaal in het begin bij Find the heir en bij de eerste gate to oblivion.
The laat gepre-ordered.... ik neem aan dat de mensen die als eerst hun order hebben geplaatst hem eerder krijgen. Bol.com is ook maar afhankelijk van wat ze toegezonden krijgen van de leverancier. Mij is overigens vandaag verteld dat ie op weg is, dus ik ben benieuwd.Anoniem: 170213 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:41:
ik kreeg net een mail van Bol:
Beste klant,
Onlangs heeft u de game ‘Elder Scrolls IV: Oblivion Collectors Edition’ bij ons
besteld met bestelnummer: 6178870590.
De leverancier heeft ons kort geleden laten weten dat
dit artikel niet meer uitgebracht zal worden. Om die reden
zullen wij uw bestelling dan ook moeten annuleren. Onze
excuses voor het ongemak.
We willen u wel graag wijzen op de normale game ‘The Elder Scrolls 4, Oblivion 360’.
Dit artikel met EAN: 5026555245296 is wel verkrijgbaar op onze site.
wat een klote streek! en weer bedankt BOL! pre-orderen heeft dus ook geen zin.
[...]
vosss schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:58:
spoiler:
Je moet iemand in de toren in Oblivion redden. Die zegt hoe je de gate kan sluiten. Zodra je dat doet ga je terug naar Kvatch
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Chester schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:01:
[...]
spoiler:Je moet iemand in de toren in Oblivion redden. Die zegt hoe je de gate kan sluiten. Zodra je dat doet ga je terug naar Kvatch
spoiler:
En die toren in oblivion is waar precies? Als we die gate doorgaan was alleen een kerk waar martin stond en volgens mij konden we daar alleen omlaag; 3 deuren, ervan is niks en 2 andere kan ik niet binnen!? Is in dat gebouw waar martin staat nog een omhoog dan ofzo? Of moeten we aan de buitenkant omhoog ofzo? 
Als je voor de gate staat moet je op spatie drukkenvosss schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:04:
[...]
spoiler:En die toren in oblivion is waar precies? Als we die gate doorgaan was alleen een kerk waar martin stond en volgens mij konden we daar alleen omlaag; 3 deuren, ervan is niks en 2 andere kan ik niet binnen!? Is in dat gebouw waar martin staat nog een omhoog dan ofzo? Of moeten we aan de buitenkant omhoog ofzo?
ik heb hem vanmiddag gehaald bij de dynabyte, en heb sindsdie een uur of 6 gespeeld. ziet er allemaal netjes uit, met ongeveer 20fps buiten en iets meer binnen op een 3500+ en een 6600GT met 1gb ram. dit alles op 1024*768 geen aa of af, grass distance op iets onder vol, boom en character schaduwen aan maar gras schaduwen uit, want die gaven framedrops naar 10 fps als ik van de weg afging. draw distance staat wel op vol.
heb alleen dat als het spel afsluit dat ik een foutmelding krijg, weet allen niet welke, want er staat dan alleen maar dat er een fout is opgetreden in oblivion.exe en dat deze moet worden afgesloten. vervolgens wordt me comp ontzettend traag en duurt het minstens 2 minuten voordat ik me bureaublad fatsoenlijk terug heb. hebben anderen dit ook en weet iemand toevallig wat eraan te doen is?
heeft het verder voordelen om 2gb ram te hebben ipv 1?
heb alleen dat als het spel afsluit dat ik een foutmelding krijg, weet allen niet welke, want er staat dan alleen maar dat er een fout is opgetreden in oblivion.exe en dat deze moet worden afgesloten. vervolgens wordt me comp ontzettend traag en duurt het minstens 2 minuten voordat ik me bureaublad fatsoenlijk terug heb. hebben anderen dit ook en weet iemand toevallig wat eraan te doen is?
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Misschien zou je zelf ook een spoiler tag kunnen gebruiken...vosss schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:58:
KNIP
[ Voor 48% gewijzigd door SaN op 24-03-2006 00:34 ]
mooi verhaalvosss schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:58:
hopelijk kan ik het morgen ook zelf spelen
Anoniem: 34043
bij mij draaid het echt heerlijk en ik ben ook echt verkocht.
de game voldoet aan mijn verwachtingen.
dus morgen ga ik hem kopen
voor de 360
de game voldoet aan mijn verwachtingen.
dus morgen ga ik hem kopen
voor de 360
Anoniem: 71555
Woei, Elder Scrolls en mij loopt telkens uit op een character met stats die negatief zijn beinvloed door "iets".
Mijn twee keer Morrowind had ik beide keren last van lage stregth en endurance stats (door een ondood ding).
Maar nu heb ik dus bij Oblivion bij die quest om mensen on-onzichtbaar te maken (ook bekend als zichtbaar), staat mijn luck ineens op 7 (van 50).
Hoe krijg ik dit weer goed?
HULP
.
Daarnaast geweldige game, goed journal systeem (vond ik irritant bij Morrowind) en een goed map systeem. Daarnaast vind ik al die ingesproken teksten erg fijn.
Ik heb niet de beste pc en heb soms wel eens wat tragere battles. Maar goed dat was toen ik Morrowind voor de eeste keer speeld een heel stuk erger
.
Mijn twee keer Morrowind had ik beide keren last van lage stregth en endurance stats (door een ondood ding).
Maar nu heb ik dus bij Oblivion bij die quest om mensen on-onzichtbaar te maken (ook bekend als zichtbaar), staat mijn luck ineens op 7 (van 50).
Hoe krijg ik dit weer goed?
HULP
Daarnaast geweldige game, goed journal systeem (vond ik irritant bij Morrowind) en een goed map systeem. Daarnaast vind ik al die ingesproken teksten erg fijn.
Ik heb niet de beste pc en heb soms wel eens wat tragere battles. Maar goed dat was toen ik Morrowind voor de eeste keer speeld een heel stuk erger
Wat een KUT-spel!
Ik merk nu al dat m'n studie eronder gaat lijden.
Tis echt zo'n spel van... "nog 5 minuten!" en dat zeg je dan een uur of 2 lang
ik heb hem vanmiddag om 15.30 op gehaald bij de dynabyte de CE versie. Gespeeld van 16.00 uur tot 01.00 uur. Ik had niet gedacht dat het met mijn oude ATI 9800 XT nog zo goed uit zag.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
zelfde probleem hierjpiwf schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:32:
ik heb hem vanmiddag gehaald bij de dynabyte, en heb sindsdie een uur of 6 gespeeld. ziet er allemaal netjes uit, met ongeveer 20fps buiten en iets meer binnen op een 3500+ en een 6600GT met 1gb ram. dit alles op 1024*768 geen aa of af, grass distance op iets onder vol, boom en character schaduwen aan maar gras schaduwen uit, want die gaven framedrops naar 10 fps als ik van de weg afging. draw distance staat wel op vol.
Ik kom echt niet uit die quest met die countess en het schilderij, ik heb alles gedaan wat ik hier gelezen heb (alleen dat kistje in Chanel's kamer kan ik niet openen). Het enige pijltje op mn map is die kerel die van drinken beschuldigd is, maar daar kan ik verder niks mee, Clues geeft ie niet (bribe kan maar 1x) en accuse werkt ook niet.
Hier komt iets hips te staan
is er al een overzicht met alle tweaks en settings?
en een overzicht met codes?
ik wil graag de code weten voor:
- frames weergave
- screenshots
- benchmarks
Daarnaast heb ik wel wat bugs inmiddels ontdekt. In imperial city liep ik tegen een huis aan en toen zat ik ineens in de muur (soort noclip effect).
Is er al bekend waarom bij sommige mensen het intro filmpje niet draait?
wel gaaf spel
buiten overtreft alle verwachtingen, maar de gezichten blijven k*t, onrealistische rimpels en onrealistische binnenmondse belichting, het lijkt of ze een zaklamp hebben ingeslikt soms.
Verder is dit dus het spel om je videokaart te testen, ik heb een 6800LE die altijde 16/6 heeft gedraaid (doom3 etc) maar nu blijkt toch 1 pipe defect want Oblivion draait alleen op 12/6
En dat paardrijden, ik hoop dat daar een patch voor uitkomt, ik ben gewent om te navigeren met de muis, maar dat paard moet perse met a en d worden bestuurd daardoor zit ik soms zowat omgedraaid op mijn paard
en een overzicht met codes?
ik wil graag de code weten voor:
- frames weergave
- screenshots
- benchmarks
Daarnaast heb ik wel wat bugs inmiddels ontdekt. In imperial city liep ik tegen een huis aan en toen zat ik ineens in de muur (soort noclip effect).
Is er al bekend waarom bij sommige mensen het intro filmpje niet draait?
wel gaaf spel
Verder is dit dus het spel om je videokaart te testen, ik heb een 6800LE die altijde 16/6 heeft gedraaid (doom3 etc) maar nu blijkt toch 1 pipe defect want Oblivion draait alleen op 12/6
En dat paardrijden, ik hoop dat daar een patch voor uitkomt, ik ben gewent om te navigeren met de muis, maar dat paard moet perse met a en d worden bestuurd daardoor zit ik soms zowat omgedraaid op mijn paard
Dat ligt niet aan het spel, dat ligt aan de persoon die er achter zit en zijn dwang om iets te gaan doen.Legion schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:09:
Wat een KUT-spel!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Waar moet dat bestand heen?aapenootjes schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:49:
[...]
spoiler:je krijgt pas de updates na dat je met al die NPC's gepraat hebt. Heb je er ook voor gezorgd dat ze wel wat vertellen (als ze je niet vertrouwens helpen ze niet zo goed). Verder zou ik nog proberen met iedereen te praten in die private quarters.
Even esp op server gezet
Data folder in Oblivion mapje, dus in:
***\Bethesda Softworks\Oblivion\Data
En dan natuurlijk aanvinken bij "Data Files" in het scherm wat je krijgt voor je Oblivion kan starten
***\Bethesda Softworks\Oblivion\Data
En dan natuurlijk aanvinken bij "Data Files" in het scherm wat je krijgt voor je Oblivion kan starten
[ Voor 87% gewijzigd door GG85 op 24-03-2006 07:02 ]
oh ja,
heeft iemand al 1368*768 aan de praat? ik draai nu in 720p
heeft iemand al 1368*768 aan de praat? ik draai nu in 720p
Ik neem aan dat het sarcastisch word bedoeld, zoniet is ie echt een kneus om daarom het spel af te kraken.FnF schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 06:43:
[...]
Dat ligt niet aan het spel, dat ligt aan de persoon die er achter zit en zijn dwang om iets te gaan doen.
gistren rond 20:00 het spel bij MM gehaald voor de 360.
Anoniem: 114996
Hoi tweakers,
zo he sommige zijn al driftig bezig geweest. Ik heb het gisteravond laat gespeeld ( moest naar de vriendin
)
Ik heb een Asus 7900 GTX en kon HDR enz gewoon inschakelen nou dacht ik laat die super grahics maar komen, maar als ik eerlijk ben vind ik het dus redelijk ( niet subliem of zo ) de super graphics.
In de dungeons vind ik het wel allemaal prachtig en heel mooi gemaakt, maar echt die super realistische natuur die ze ons beloofd dus niet, die vond ik zwaar tegen vallen. Gras is nog steeds een bitmap ( groen
)zeker als je in de verte kijkt. Het water vond ik er dus niet uitzien echt niet realistisch en de bomen nou nou die leken bij verre niet op wat ze op de demo's lieten zien van de E3.
De gameplay vind ik wel zwaar in orde. Vooral het lockpicken vind ik erg leuk en mooi gemaakt.
Ik hoop dat ik bepaalde instellingen nog niet goed heb ingevuld ( heb alleen de graphic settings in de setup meegegeven en nog niet ingame zeg maar ) maar anders is Oblivion wel qua graphics een tegenvaller geworden
PS Mijn kaart werd niet herkend door Oblivion
en hij gaf wel de mededeling dat hij alles op medium grahics had gezet. Mischien dat dat het probleem is.
zo he sommige zijn al driftig bezig geweest. Ik heb het gisteravond laat gespeeld ( moest naar de vriendin
Ik heb een Asus 7900 GTX en kon HDR enz gewoon inschakelen nou dacht ik laat die super grahics maar komen, maar als ik eerlijk ben vind ik het dus redelijk ( niet subliem of zo ) de super graphics.
In de dungeons vind ik het wel allemaal prachtig en heel mooi gemaakt, maar echt die super realistische natuur die ze ons beloofd dus niet, die vond ik zwaar tegen vallen. Gras is nog steeds een bitmap ( groen
De gameplay vind ik wel zwaar in orde. Vooral het lockpicken vind ik erg leuk en mooi gemaakt.
Ik hoop dat ik bepaalde instellingen nog niet goed heb ingevuld ( heb alleen de graphic settings in de setup meegegeven en nog niet ingame zeg maar ) maar anders is Oblivion wel qua graphics een tegenvaller geworden
PS Mijn kaart werd niet herkend door Oblivion
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114996 op 24-03-2006 08:19 ]
het spel moet het ook niet van de graphics hebben, dat is trouwens ook teveel opgehyped dus dat valt altijd wat tegen.
ook vind ik het nogal druk buiten met al die planten ed, dus ik heb gras nu volledig uit gezet.
alles is veel overzichtelijker, et scheelt weer zon 8 fps en geen stiekume kauwende wolfen aan je enkels.
ook vind ik het nogal druk buiten met al die planten ed, dus ik heb gras nu volledig uit gezet.
alles is veel overzichtelijker, et scheelt weer zon 8 fps en geen stiekume kauwende wolfen aan je enkels.
Je kunt in de .ini bestanden ook nog een heleboel instellen, onder andere de afstand waarbij gras geladen wordt en dergelijke.Anoniem: 114996 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:15:
PS Mijn kaart werd niet herkend door Oblivionen hij gaf wel de mededeling dat hij alles op medium grahics had gezet. Mischien dat dat het probleem is.
Ik heb gister ook even de "Demo" gespeeld, hopelijk komt bol.com zijn belofte na en kan ik vanavond het origineel in ontvangst nemen
Hoe negatief is iedereen over de interface zeg, ik vind het juist een erg prettige en intuïtieve interface, vooral het inventoryscherm is een verademing tov morrowind. Wat ik ook erg mooi vind is dat hij ook breedbeeld resoluties ondersteund. lekker spelen op 1380x768 op mijn 26 inch lcdtv
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Zelfs bij alt-tab krijg ik geen problemen, even terug naar de desktop om bijvoorbeeld je mail te bekijken is geen enkel probleem.aapenootjes schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:01:
Enigste wat je niet te veel moet doen is Alt-tabben, kan oblivion duidelijk niet tegen. Verder is het spel volledig stabiel bij mij.
Gaaf trouwens dat toorsen ook gewoon opbranden. Nu loont het de moeite om er een paar op voorraad te hebben.
-
Anoniem: 137281
Zet alles maar eens vol open dan, dat trekt je kaart makkelijk en dan ziet het er een stuk beter uit buiten. Enige minpuntje vind ik dat wanneer je ver weg kunt kijken de textures vrij snel beginnen te blurren (zelfs met alle settings op max) en dan vind ik er niet uit zien.Anoniem: 114996 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:15:
PS Mijn kaart werd niet herkend door Oblivionen hij gaf wel de mededeling dat hij alles op medium grahics had gezet. Mischien dat dat het probleem is.
Aan de andere kant ziet de wereld in je directe omgeving er echt imposant uit met gras en bladeren die mee wiegen in de wind. Zelfs een simpele tots ziet er gaaf uit met de bump/displacement mapping die er op wordt uitgevoerd.
Zo nu ga ik een tweak zoeken om dat texture blurren te kunnen verminderen hoop dat er een is....
Ik heb gisteren de X360 versie gekocht alleen hebben meer mensen er last van dat in het filmpje in het begin (na het starten van een nieuw game) het geluid om de paar seconden stil blijft hangen?
verder is het een geweldig spel
Anoniem: 154012
Ik weet niet of iemand het al getest heeft, maar lees net in het forum dat je voor FPS de console moet openen en dan 'tdt' ingeven.
Console = ` btw.
Console = ` btw.
Iemand? Ik word helemaal gekwoutertje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:36:
hmm ik zit vast in dagon shrine:
spoiler:Ik moet escapen met dat boek maar ik heb een key nodig voor een deur, je raad het al
die key heb ik niet, kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden?
Edit: Woei ik ben er uit
[ Voor 5% gewijzigd door woutertje op 24-03-2006 09:17 ]
Ik had vanmorgen me bus gemist... Dan maar ff bij de FRS op het station kijken en toch maar Oblivion gekocht.
Ik had hem op me PC 'getest' en vond em wel gaaf... Dus hij kan weer van me PC af en heb em nu op me xbox.
Alleen ben ik er nog niet uit welk ras ik wil.
De introductie in de handleiding is erg leuk trouwens! En dat je je eigen potions en spells kan maken wist ik ook niet
Ik heb er wel zin in... Maar WoW blijft voorrang krijgen
Ik had hem op me PC 'getest' en vond em wel gaaf... Dus hij kan weer van me PC af en heb em nu op me xbox.
Alleen ben ik er nog niet uit welk ras ik wil.
De introductie in de handleiding is erg leuk trouwens! En dat je je eigen potions en spells kan maken wist ik ook niet
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ja dat werkt.Anoniem: 154012 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:55:
Ik weet niet of iemand het al getest heeft, maar lees net in het forum dat je voor FPS de console moet openen en dan 'tdt' ingeven.
Console = ` btw.
Had het gister avond even geprobeerd, rechts boven staat dan je fps.
Heb gelukkig wel een CE (FRS A'dam-N) kunnen bemachtigen, die dingen gingen als warme broodjes
Moet de game alleen nog wat tweaken, maar het loopt redelijk 20-40 fps.
Ik speel ze gewoon allebei tegelijkReCreator schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:22:
AQ40 raiden op het ene scherm, oblivion op de andere. Ik hoor op ventrilo wel wanneer er gepulled wordt
Kan iemand me vertellen hoe je precies een lock moet open krijgen
Ik heb hier namelijk veel moeite mee. Als ik een "very easy" lock open moet krijgen is dat niet zo'n probleem gewoon de eerste pin omhoog drukken en dan gauw nog een keer klikken.
Maar als ik een "easy" heb moet je twee van die pinnen omhoog werken. Ik heb een level 9 skill, maar als ik er twee heb, is die eerste pin allang weer naar beneden voordat ik bij de tweede ben. Ook het boekje maakt mij niet echt duidelijk hoe het nou precies moet.
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie
Maar als ik een "easy" heb moet je twee van die pinnen omhoog werken. Ik heb een level 9 skill, maar als ik er twee heb, is die eerste pin allang weer naar beneden voordat ik bij de tweede ben. Ook het boekje maakt mij niet echt duidelijk hoe het nou precies moet.
Anoniem: 83846
Neej, helemaal geen last van gehad. Vreemd dat dit bij jou wel het geval is! Ik vind hem op de xbox toch een stuk beter spelen tov de pc (met mn schamele x800 en xp 3200+), loopt lekker soepel en ziet er goed uit. Ook het spel zelf is gewoon geweldig! Heb gister 5 uur achter elkaar gespeeld, wat voor mijn doen erg veel te noemen is. Ik vind het een stuk relaxter gamen vanuit mijn relax bank, echt ultiem!Dyoma schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:51:
Ik heb gisteren de X360 versie gekocht alleen hebben meer mensen er last van dat in het filmpje in het begin (na het starten van een nieuw game) het geluid om de paar seconden stil blijft hangen?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 83846 op 24-03-2006 09:38 ]
Jep, je skill level is gewoon laag. Ik heb zelf een zielige 19 a 20 nu en krijg easy locks soms nog moeilijk open en average locks zijn gewoon een probleem.cardinal808 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:30:
Kan iemand me vertellen hoe je precies een lock moet open krijgenIk heb hier namelijk veel moeite mee. Als ik een "very easy" lock open moet krijgen is dat niet zo'n probleem gewoon de eerste pin omhoog drukken en dan gauw nog een keer klikken.
En aan die andere tweakert. Het is inderdaad een k*t spel, mijn eerste nacht tot 0400 er al weer opzitten.
Je moet ze een-voor-een klikken, niet allemaal tegelijkcardinal808 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:30:
Kan iemand me vertellen hoe je precies een lock moet open krijgenIk heb hier namelijk veel moeite mee. Als ik een "very easy" lock open moet krijgen is dat niet zo'n probleem gewoon de eerste pin omhoog drukken en dan gauw nog een keer klikken.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeldAnoniem: 154012 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:37:
[...]
Je moet ze een-voor-een klikken, niet allemaal tegelijk
Gokje, je moet als die helemaal boven is ook klikken met je muis.
I had similar issues, but now that I read this, it'll help. I always "Clicked" when I first pushed it up, thinking it was a race to get all the pins up (though not locked) all at once.
[ Voor 44% gewijzigd door Cardinal op 24-03-2006 09:43 ]
Anoniem: 114195
Hmm net gisteren gekocht samen met een collega (snel even de stad in tijdens de pauzeAnoniem: 83846 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:30:
[...]
Neej, helemaal geen last van gehad. Vreemd dat dit bij jou wel het geval is! Ik vind hem op de xbox toch een stuk beter spelen tov de pc (met mn schamele x800 en xp 3200+), loopt lekker soepel en ziet er goed uit. Ook het spel zelf is gewoon geweldig! Heb gister 5 uur achter elkaar gespeeld, wat voor mijn doen erg veel te noemen is. Ik vind het een stuk relaxter gamen vanuit mijn relax bank, echt ultiem!
Als je er eentje omhoog tikt en het goed timed "zet" je hem vast en kun je de volgende omhoog tikken en vastzetten. Totdat je het slot open hebt
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 114195 op 24-03-2006 09:42 ]
het grappige aan dat hele lockpicken is dat het ook nog eens klopt met de werkelijkheid,
een slot zit zo in het echt ook in elkaar.
Ik denk dat er binnekort wel weer rechtzaken te vinden zijn die claimen dat het Oblivion verantwoordelijk is voor de opleiding van dieven
Maar erg goede feature vind ik nog een paar jaar en dan word alles zo realistisch dat je echt even naar een andere wereld kan stappen en ook kan voelen/ruiken/horen/ zien. ( Ik bedoel Elder Scrolls V die hopelijk VR achtige functionaliteit krijgt )
Ik denk dat er binnekort wel weer rechtzaken te vinden zijn die claimen dat het Oblivion verantwoordelijk is voor de opleiding van dieven

Maar erg goede feature vind ik nog een paar jaar en dan word alles zo realistisch dat je echt even naar een andere wereld kan stappen en ook kan voelen/ruiken/horen/ zien. ( Ik bedoel Elder Scrolls V die hopelijk VR achtige functionaliteit krijgt )
Anoniem: 114195
Volgens mij was er zo'n zelfde systeem al bij Thief 3 te vindenAnoniem: 114996 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:42:
het grappige aan dat hele lockpicken is dat het ook nog eens klopt met de werkelijkheid,
Ik denk dat er binnekort wel weer rechtzaken te vinden zijn die claimen dat het Oblivion verantwoordelijk is voor de opleiding van dieven![]()
Als je een krachtige PC hebt, de PC.Anoniem: 91397 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:42:
Welke heeft beste graphics in deze game?
Xbox360 of de "normale" PC.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik heb even een kleine vraag. Weet iemand of dit spel gebruik maakt van Dual core processoren? Ben n.l. van plan een nieuw systeempje bij elkaar te scharrelen met een AMD X2 cpu. Ik twijfel aangezien ik lees dat mensen met SLI videokaarten niet echt een merkbare prestatiewinst halen...
offtopic:
Edit: de search werkt hier slecht. Zit op mijn werk achter zo'n uber-trage terminal
Edit: de search werkt hier slecht. Zit op mijn werk achter zo'n uber-trage terminal
[ Voor 17% gewijzigd door Nyarlathotep op 24-03-2006 09:57 ]
bedankt hoor btw, ik heb een paard!
echt dit spel is wreed, laatst was ik zo in zo'n grot voor een missie (ik zeg niets
) ineens zon groot monster, die ik nooit kon verslaan, achter me aan, ik dus dik wegrennen, me hart begon gwoon te ruig te kloppen ....
echt dit spel is wreed, laatst was ik zo in zo'n grot voor een missie (ik zeg niets

spoiler:
die missie met dat schilderij in zo'n plaats waar ook de fightersgild is (waar ik ff de naam van kwijt ben, niet anvil, maar die andere
...) is echt lache
Ik wil reply'ers een beetje voor zijn maar ik denk dat geur echt wel mogelijk word voor TV en computer na te bootsen.
Het is natuurlijk een onmogelijk taak om daadwerkelijk geuren aan te maken met een apparaat.
Ik zie het meer in het volgende:
je neus vangt door allerlei sensoren bepaalde stoffen op en zet dit om in een elektrisch signaal naar de hersenen.
Ik denk dan zo: als we de geur niet stantepede kunnen namaken( op commando ) kunnen we waarschijnlijk wel dat elektrisch signaal nabootsen en omzetten in geurcodes.Een simpele aansluiting op je geurzenuw en klaar. ( geef toe vergezocht maar das wel te doen denk ik zo over pakweg 5-10 jaar )
Het is natuurlijk een onmogelijk taak om daadwerkelijk geuren aan te maken met een apparaat.
Ik zie het meer in het volgende:
je neus vangt door allerlei sensoren bepaalde stoffen op en zet dit om in een elektrisch signaal naar de hersenen.
Ik denk dan zo: als we de geur niet stantepede kunnen namaken( op commando ) kunnen we waarschijnlijk wel dat elektrisch signaal nabootsen en omzetten in geurcodes.Een simpele aansluiting op je geurzenuw en klaar. ( geef toe vergezocht maar das wel te doen denk ik zo over pakweg 5-10 jaar )
Anders doe je voor de grap even een search in dit topique op "dual" ofzo? Het is maar een suggestie, hoorNyarlathotep schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:45:
Ik heb even een kleine vraag. Weet iemand of dit spel gebruik maakt van Dual core processoren? Ben n.l. van plan een nieuw systeempje bij elkaar te scharrelen met een AMD X2 cpu. Ik twijfel aangezien ik lees dat mensen met SLI videokaarten niet echt een merkbare prestatiewinst halen...
Mijn ervaring > even veel fps met 1 & met 2 cores.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Goed ideeGimbooze schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:30:
[...]
Ik speel ze gewoon allebei tegelijk
AQ40 raiden op het ene scherm, oblivion op de andere. Ik hoor op ventrilo wel wanneer er gepulled wordt
Splinter cell geloof ik ook zoiets...Anoniem: 114195 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:43:
[...]
Volgens mij was er zo'n zelfde systeem al bij Thief 3 te vindenIk herkende het in ieder geval al ergens anders van. Wellicht hebben die het weer van Morrowind hoor, dat heb ik nooit gespeeld.
En inderdaad moet het in het echt ook zo.. wel geinig...
Kheb zelf een tijdje geleden voor de grap ook een Lockpicksetje gekocht met allemaal gereedschapjes enzo... Best leuk om hangsloten open te maken
Ben ook een keer bij een vriend van me naar binnen gegaan d.m.v. het gereedschap... Is niet eens zo gek moelijk eigenlijk
Maar ze zullen er niet voor aangeklaagt worden... Op internet valt er genoeg over te vinden...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik wil geen geur in TES4, al die stinkende goblins/orcs/sewers enzoAnoniem: 114996 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:47:
<Geur verhaaltje>
Oja, verkeerde thread
Woei, bol.com heeft gister ook mijn kopie verstuurd. Straks lekker gamen als ik thuis kom. 
Misschien al genoemd, misschien niet, maar sowieso handig voor de volgende topicstart: Technical FAQ op het Oblivion-forum. Hier staan ini-tweaks, crash-fixes, installatie-issues, je eigen gezicht op je character etc etc.
Misschien al genoemd, misschien niet, maar sowieso handig voor de volgende topicstart: Technical FAQ op het Oblivion-forum. Hier staan ini-tweaks, crash-fixes, installatie-issues, je eigen gezicht op je character etc etc.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Gisteren ook eindelijk Oblivion kunnen spelen.
Die character generator is echt uitgebreid.
Alleen al een aantal keer de fout gemaakt om de leeftijd aan te passen
,
kon ik weer opnieuw het uiterlijk gaan veranderen.
Het eerste dat ik al hoorde tijdens het intro, was de stem van Patrick Stewart.
Echt heerlijk om naar te luisteren.
Ik zit nog steeds in de eerste grotten, maar werd gisteren waarschijnlijk tegen het einde
van die grotten afgemaakt door een aanval.
Heb wel al het probleem ondervonden dat ik teveel zooi op pak en dus uiteindelijk een
deel weg moet gooien.
Nog geen idee wat die inktpotjes e.d. doen, maar wel al alchemie gedaan.
Ik denk dat ik binnenkort weer even opnieuw begin om te kijken wat ik precies wil gaan doen.
Wordt bij mij over het algemeen wel weer magiër. Maar lockpicking is op zich ook wel leuk als extraatje. Denk dat ik voor een fighter mage ga. Magie is toch meestal mijn eerste aanval op het
moment.
Indoors loopt mijn systeem erg goed met alles op max en 1024x768.
Nu was het gisteren dan het probleem dat tijdens het grotere gevecht de personen schokkend over het beeld gingen, niet super, maar wel lichtelijk iritant.
Maar ja, denk dat ik Oblivion mijn settings maar laat uitzoeken. Kan altijd nog dingen wijzigen.
Mijn systeem is overigens een 9800pro, AMD 3000+ en 768 MB ram.
Dus viel me alles mee hoe het spel op dit moment draait. Nu nog afwachten of het buiten ook nog te doen is.
Wel heb ik last van schaduw glitches, maar dat zal dan wel weer mijn videokaart zijn die het niet volledig ondersteund.
Ben echt zeer benieuwd.
Tot op heden is het wel een boeiend spel, dit aangezien ik niet echt door Morrowind heen kwam (naast de crashes af en toe).
@_the_crow_,
Die link is ontzettend interessant en ik ga zeker kijken naar de ini aanpassingen.
Vooral de glanzende haren en muren uitschakelen vind ik erg interessant.
Die character generator is echt uitgebreid.
Alleen al een aantal keer de fout gemaakt om de leeftijd aan te passen

kon ik weer opnieuw het uiterlijk gaan veranderen.
Het eerste dat ik al hoorde tijdens het intro, was de stem van Patrick Stewart.
Echt heerlijk om naar te luisteren.
Ik zit nog steeds in de eerste grotten, maar werd gisteren waarschijnlijk tegen het einde
van die grotten afgemaakt door een aanval.
Heb wel al het probleem ondervonden dat ik teveel zooi op pak en dus uiteindelijk een
deel weg moet gooien.
Nog geen idee wat die inktpotjes e.d. doen, maar wel al alchemie gedaan.
Ik denk dat ik binnenkort weer even opnieuw begin om te kijken wat ik precies wil gaan doen.
Wordt bij mij over het algemeen wel weer magiër. Maar lockpicking is op zich ook wel leuk als extraatje. Denk dat ik voor een fighter mage ga. Magie is toch meestal mijn eerste aanval op het
moment.
Indoors loopt mijn systeem erg goed met alles op max en 1024x768.
Nu was het gisteren dan het probleem dat tijdens het grotere gevecht de personen schokkend over het beeld gingen, niet super, maar wel lichtelijk iritant.
Maar ja, denk dat ik Oblivion mijn settings maar laat uitzoeken. Kan altijd nog dingen wijzigen.
Mijn systeem is overigens een 9800pro, AMD 3000+ en 768 MB ram.
Dus viel me alles mee hoe het spel op dit moment draait. Nu nog afwachten of het buiten ook nog te doen is.
Wel heb ik last van schaduw glitches, maar dat zal dan wel weer mijn videokaart zijn die het niet volledig ondersteund.
Ben echt zeer benieuwd.
Tot op heden is het wel een boeiend spel, dit aangezien ik niet echt door Morrowind heen kwam (naast de crashes af en toe).
@_the_crow_,
Die link is ontzettend interessant en ik ga zeker kijken naar de ini aanpassingen.
Vooral de glanzende haren en muren uitschakelen vind ik erg interessant.
[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 24-03-2006 10:05 ]
Je vergeet de geur van vers gemaait grasAnoniem: 114996 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:02:
ik doelde meer op de geur van bloed/open haard en van het bos etc
OT: tof spel, vanavond begin ik ff opnieuw samen met een vriend (en een krat bier
)
Hier gaan heel wat uurtjes inzitten.
In eerste instantie toen ik nog in die grotten liep dacht ik "hey WTF, dat mn 9800pro dit kan zeg, ik hoef helemaal geen X1900XTX te kopen!!".
Toen ik de eerste keer buiten kwam viel het me toch enigsinds tegen, maar dat is misschien ook omdat je daar meteen 10km ver kan kijken ofzo. Doorgaans kan je niet zover kijken waar ik tot nui toe geweest ben en valt het eik niet eens zo heel erg op die groene vlakken in de verte.
Prima te doen na een tijdje spelen, maar ik denk toch dat ik tzt een x1900xtx koop om de settings wat omhoog te kunnen schroeven
Hier gaan heel wat uurtjes inzitten.
In eerste instantie toen ik nog in die grotten liep dacht ik "hey WTF, dat mn 9800pro dit kan zeg, ik hoef helemaal geen X1900XTX te kopen!!".
Toen ik de eerste keer buiten kwam viel het me toch enigsinds tegen, maar dat is misschien ook omdat je daar meteen 10km ver kan kijken ofzo. Doorgaans kan je niet zover kijken waar ik tot nui toe geweest ben en valt het eik niet eens zo heel erg op die groene vlakken in de verte.
Prima te doen na een tijdje spelen, maar ik denk toch dat ik tzt een x1900xtx koop om de settings wat omhoog te kunnen schroeven
Je vergeet de geur van vers gemaait grasAnoniem: 114996 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:02:
ik doelde meer op de geur van bloed/open haard en van het bos etc
ja of van undead of de geur van versgemaakt healing elixer ben ik ook wel benieuwd naar
Zie je het al voor je komt je mam naar je kamer heb je de hele kamer ondergekotst ja mam viel net in een berg undead stront

Ik zie de mogelijkheden wel, maar goed MS zal het waarschijnlijk allang gepatenteerd hebben ( het idee ).
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 114996 op 24-03-2006 10:10 ]
Kan je niet lezen? Hij zegt NORMALE pc.
Als je een Game normale pc hebt gok ik op 2,5 a 3 ghz proc met 1gb ram en een 6600gt.
Ik zou zeggen de xbox 360, die speelt soepel op een hoge resolutie aa aan met hdr.
Ik heb trouwens een goede tweak gevonden weet niet of het al eerder gepost is, en heb zelf nog niet kunnen proberen want moet de game nog ontvangen. Als je een Nvidia kaart heb gaat het zo:
Installeer coolbits dat is te vinden op guru3d.com en gaat naar additional direct3d tweaks in je control panel. En verander Max frames to render ahead van 3 naar 0.
Voor Ati gebruikers schijnt dezelfde optie flip queue Size te heten zet deze ook naar 0 (standaard Undefined)Ik heb gelezen dat sommige mensen een boost krijgen van 10 a 15 fps!! en sommige zelfs 30 fps! (hangt van je syteem config af hoeveel effect het heeft) Alhoewel 30 mij zelf beetje stug lijkt in iedergeval niet in open gebieden waar je veel view distance hebt. Misschien in een huisje wel ofzo.
Installeer coolbits dat is te vinden op guru3d.com en gaat naar additional direct3d tweaks in je control panel. En verander Max frames to render ahead van 3 naar 0.
Voor Ati gebruikers schijnt dezelfde optie flip queue Size te heten zet deze ook naar 0 (standaard Undefined)Ik heb gelezen dat sommige mensen een boost krijgen van 10 a 15 fps!! en sommige zelfs 30 fps! (hangt van je syteem config af hoeveel effect het heeft) Alhoewel 30 mij zelf beetje stug lijkt in iedergeval niet in open gebieden waar je veel view distance hebt. Misschien in een huisje wel ofzo.
Bij mij maakte dat dus geen drol uitReconhell schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:24:
Ik heb trouwens een goede tweak gevonden weet niet of het al eerder gepost is, en heb zelf nog niet kunnen proberen want moet de game nog ontvangen. Als je een Nvidia kaart heb gaat het zo:
Ik had graag gehad dat je een soort fog kon instellen voor de minder bedeelde
/edit
Mensen deze tweak al getest:
http://www.elderscrolls.c...99&showtopic=285612&st=20
[ Voor 7% gewijzigd door Redje op 24-03-2006 10:33 ]
Zoek eens op coolbits in het topicReconhell schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:24:
Ik heb trouwens een goede tweak gevonden weet niet of het al eerder gepost is...
Wat zie ik hier weinig screenshots btw 
Anyways, hier een paar screenshots van mij. Dit zijn er weinig omdat ik geen tijd heb gehad om de rest om te zetten naar jpg
Deze screenshots zijn ook nog zonder forced AA en ook zonder tweaks (dus geen hogere grass viewing disctance enzo).
Anyways, hier een paar screenshots van mij. Dit zijn er weinig omdat ik geen tijd heb gehad om de rest om te zetten naar jpg
Voor de meeste mensen schijnt het te werken de meeste zeggen thank you fps increase blahblahRedje schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:29:
[...]
Bij mij maakte dat dus geen drol uit
Ik had graag gehad dat je een soort fog kon instellen voor de minder bedeelde
/edit
Mensen deze tweak al getest:
http://www.elderscrolls.c...99&showtopic=285612&st=20
Ik zal een posten welke tweaks ik inmiddels heb verzameld, scheelt weer een berg topics doornemen. Misschien ook handig voor de volgende TS.
Het pre-renderen verminderen neemt de druk van de videokaart af, en heeft meer tijd voor de actuele rendering. Getest en werkt, voornamelijk in steden. Buiten locaties geen effect gemerkt.
Het pre-renderen verminderen neemt de druk van de videokaart af, en heeft meer tijd voor de actuele rendering. Getest en werkt, voornamelijk in steden. Buiten locaties geen effect gemerkt.
Buitenlocaties hebben voornamelijk veel tijd nodig voor gras. Gras zorgt zeker voor drops, zeker te merken als je door de wildernis loopt. Onderstaande tweak zorgt ervoor dat de hoeveelheid gras verminderd, maar niet weghaalt.Voor mensen met een nVidia kaart, installeer Coolbits (Als je het nog niet had gedaan), en zet Max frames to render ahead op 0. Schijnt soms zo maar 10-15 fps winst te geven
install CoolBits, then go into your display settings under Advanced. Open the nVidia settings tab, and then look for a section called "Additional Direct3D Settings". Change the "Max frames to render ahead:" value to 0 and save the settings. Huge improvement for me. I didn't overclock my card beyond the factory settings
The same setting can be found in "rivatuner" in Direct Draw / direct3d settings under "vsync " and im also curious as to if this isnt just another way to disable vsync.
Onderstaande moet ik nog testen. Is voor oorspronkelijk bedoeld voor Dual/HT, maar single core is ook beverstigd dat het werkt. Zelf moet ik het nog testen[Grass]
iMinGrassSize=80
fGrassEndDistance=4000.0000
fGrassStartFadeDistance=3000.0000
iThreads=20
iOpenMPLevel=20
iPreloadSizeLimit=2000000000
ik zit ziek thuis.... gna gna gna wat een kwelling aangezien ik sinds gister oblivion heb
alleen zit ik redelijk in het begin al vast.
alleen zit ik redelijk in het begin al vast.
spoiler:
ik ben nu door die portal voor het eerst in oblivion (?) (je moet de zoon van de koning halen, je komt daar stad afgebrand -> portal). op een gegeven moment kom je bij een toren waar je in kunt, kunje wat lui butsen maar verder niets volgens mij
. Dus ik loop verder kom je bij een grote gate... als je die probeerd te openen krijg je de melding dat je die ergens anders open moet doen.... ik loop daar nu al ene uur te zoeken maar ik kan het niet vinden!
en jah ik ben een noob
en jah ik ben een noob
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Met die eerste gate zat ik afgelopen nacht ook te friemelen. Ben uiteindelijk maar naar bed gegaan.
Vanavond begin ik opnieuw en ga ik denk ik eerst maar eens op avontuur. Beetje rondkijken waar ik allemaal de held uit kan hangen ipv meteen aan de mainquest te beginnen
Vanavond begin ik opnieuw en ga ik denk ik eerst maar eens op avontuur. Beetje rondkijken waar ik allemaal de held uit kan hangen ipv meteen aan de mainquest te beginnen
Veel mensen denken dat je gewoon door een poort van oblivion moet lopen, maar dat heeft geen zi, je moet het echt als een deur beschouwen die je met je hotkey opent.
Anoniem: 19476
Damn... ik voel me net een 10 jarig kind wat met kerstmis zijn eerste fiets krijgt 
Dinsdag mijn nieuwe pc in elkaar geschroefd, woensdag kon ik mijn nieuwe monitor ophalen en donderdag lag Oblivion klaar!
Gisteravond gelijk geïnstalleerd en ik ben tot een uurtje of 3 's nachts bezig geweest... OMFG wat een spel zeg! Ik heb nu alle eye-candy open staan (op AA na) en het spel loopt zo vloeiend als een kanarie!
1 klein minpuntje: In afgesloten ruimters (dungeons, sewers, huizen, etc.) heb ik vaak een irritante zoem op de speakers als ik een bepaalde richting op kijk (bijv. alleen als mijn character naar het noorden kijkt.)
Misschien is het dat brakke AC97 onboard kaartje...
Dinsdag mijn nieuwe pc in elkaar geschroefd, woensdag kon ik mijn nieuwe monitor ophalen en donderdag lag Oblivion klaar!
Gisteravond gelijk geïnstalleerd en ik ben tot een uurtje of 3 's nachts bezig geweest... OMFG wat een spel zeg! Ik heb nu alle eye-candy open staan (op AA na) en het spel loopt zo vloeiend als een kanarie!
1 klein minpuntje: In afgesloten ruimters (dungeons, sewers, huizen, etc.) heb ik vaak een irritante zoem op de speakers als ik een bepaalde richting op kijk (bijv. alleen als mijn character naar het noorden kijkt.)
Misschien is het dat brakke AC97 onboard kaartje...
Werkt hier ook, zag een leuk verschil, en dat met Single CoreReconhell schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:42:
[...]
Voor de meeste mensen schijnt het te werken de meeste zeggen thank you fps increase blahblah
Yeeesss! Mijn vriendin kan vanavond niet komen!
Ik ga dat vanavond ook eens proberen.
BTW, hoe spelen jullie? HDR of Bloom? En hebben jullie dan met Bloom, AA aan ofniet?
Ik wil ook wel even weten wat screenshot maken is, dan kan ik het verschil tussen bloom en HDR eens goed bekijken. Of zijn daar al screens van?
BTW, hoe spelen jullie? HDR of Bloom? En hebben jullie dan met Bloom, AA aan ofniet?
Ik wil ook wel even weten wat screenshot maken is, dan kan ik het verschil tussen bloom en HDR eens goed bekijken. Of zijn daar al screens van?
[ Voor 57% gewijzigd door krouwen op 24-03-2006 11:21 ]
Anoniem: 110235
Het menu-systeem is blijkbaar in xml. Ik ga me vandaag eens bezighouden om dat te tweaken.
WOW-stijl maken ofzo, ik hoop dat ik eruit kom.
verder nog bezig om een mini-map op het scherm te krijgen in een hoekje dmv hotkey ( handig voor in dungeons, moet je niet steeds naar je inventory ).
WOW-stijl maken ofzo, ik hoop dat ik eruit kom.
verder nog bezig om een mini-map op het scherm te krijgen in een hoekje dmv hotkey ( handig voor in dungeons, moet je niet steeds naar je inventory ).
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 110235 op 24-03-2006 11:25 ]
dualcore tweak werkt waarschijnlijk wel, oblivion gebruikt wel beide procs maar niet voor 100% ze hangen beide rond de 60-80%, met deze tweak laat je ze meer werk doen als ik het goed leescardinal808 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:01:
Onderstaande moet ik nog testen. Is voor oorspronkelijk bedoeld voor Dual/HT, maar single core is ook beverstigd dat het werkt. Zelf moet ik het nog testen
[...]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25436060krouwen schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:20:
Yeeesss! Mijn vriendin kan vanavond niet komen!![]()
En er stonden screens in dit topic, maar die zijn niet meer te bekijken helaas (imageshack). HDR is mooier, maar zwaarder.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Screenshot maken kan met printscreen als ik het goed hebIk wil ook wel even weten wat screenshot maken is, dan kan ik het verschil tussen bloom en HDR eens goed bekijken. Of zijn daar al screens van?
Ik speel btw niet met bloom, mn 9800pro kan het geloof ik wel (SM2.0b als ik me niet vergis), maar dan draait het voor geen meter.
Zonder bloom en HDR vind ik het al erg mooi uitzien, en dat op een 20inch TFT slechts op 1024x768.
Dat had ik echt niet verwacht.
Mensen die klagen over performanceproblemen met een dikke snelle pc en dito videokaart kunnen wmb best hun resolutie terugschroeven naar 1280x1024 ofzo, dat verschil met 1600x1200 doet er toch niet toe? Leuk als je pc het trekt, maar als ie het niet trekt dan zet je dat toch gewoon wat lager.
Ik ben voorlopig iig dik tevreden met hoe het draait op mijn pc en wacht nog ff tot mn vakantiegeld voordat ik een X1900XTX aanschaf (ook prijstechnisch gezien wat gunstiger dan nu
Is het nog geen 5 uur ofzo?
Ik ben ook een van de gelukkigen die sinds gisteren Oblivion heeft. Het is een waardige opvolger van Morrowind. De Graphics zijn niet schokkend, maar ik denk dat alle spellen vanaf nu wel tegen een andere meetlat worden gelegd. De immersie die door deze graphics wordt veroorzaakt is gewoon enorm. Je waant je echt in Cyrodiil. De pluspunten van het spel zijn voor mij dat het een stuk toegankelijker is geworden dan Morrowind. Zelfs een niet RPG-nerd kan z'n weg (denk ik) nu vrij gemakkelijk vinden. Het Fasttravellen is ook wel erg handig, scheelt je enorme reistijden. Maar dit is ook weer jammer juist.. In Morrowind kwam je zo ontzettend veel dingen tegen als je lekker ging wandelen enzo.. en nu kies je natuurlijk uit gemak voor Fasttravel.. Het is ook niet bijster realistisch ivm met de rest van het spel. Als ze er nu nog een leuk verhaaltje en wat spells aan gekoppeld hadden
.
Ook is de drang om de hoofdquest te volgen er wat meer dan in Morrowind. Daar moest je juist eerst een guild joinen om je karakter wat sterker te maken dmv een aantal quests. Bij Oblivion ben je al vrij snel vrij sterk en kan je dus in het begin al vrij pittige tegenstanders verslaan. Dit haalt het character advancement een beetje weg voor mij... Jammer.
De gesproken dialogen zijn wel weer een geweldige verbetering. Zorgt voor een veel leuker spel zo.. Al met al is het gewoon het beste spel van de afgelopen tijd voor mij. Maar ik vind het spijtig dat ze het (onder commerciele druk?) wat oppervlakkiger en toegankelijker hebben gemaakt.
Ook is de drang om de hoofdquest te volgen er wat meer dan in Morrowind. Daar moest je juist eerst een guild joinen om je karakter wat sterker te maken dmv een aantal quests. Bij Oblivion ben je al vrij snel vrij sterk en kan je dus in het begin al vrij pittige tegenstanders verslaan. Dit haalt het character advancement een beetje weg voor mij... Jammer.
De gesproken dialogen zijn wel weer een geweldige verbetering. Zorgt voor een veel leuker spel zo.. Al met al is het gewoon het beste spel van de afgelopen tijd voor mij. Maar ik vind het spijtig dat ze het (onder commerciele druk?) wat oppervlakkiger en toegankelijker hebben gemaakt.
Zo te zien is Chaoss wel door de portal gegaan via de hotkey, aangezien hij het over een toren heeft.NG schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:11:
Veel mensen denken dat je gewoon door een poort van oblivion moet lopen, maar dat heeft geen zi, je moet het echt als een deur beschouwen die je met je hotkey opent.
spoiler:
De tovenaars die ik daar tegenkwam waren nog veel te sterk voor me, dus ik ben na een tijdje maar afgetaaid. Ik verwacht dat je beide tovenaars moet doden om zo'n ander mannetje (eentje van de garde die was meegenomen) te bevrijden, maar ik heb geen id of je dan ook de grote poort open kan maken of de oblivion gate kan sluiten
Anoniem: 62696
Ben maar weer opnieuw begonnen, was begonnen als thief maar kwam erachter dat ik toch meer van armor en zwaarden hou.
Ik begin ook opnieuw en dan ook iets met zwaarden en hacken en slashen.Anoniem: 62696 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:44:
Ben maar weer opnieuw begonnen, was begonnen als thief maar kwam erachter dat ik toch meer van armor en zwaarden hou.
Toverspreuken zijn voor mietjes
Anoniem: 130680
Zo ik heb hem ook gehaald, straks maar eens even instaleren en dan gaan we onze eerste stapjes in de wereld van Tamriel zetten
Even wat afwisseling naast WoW. Ik zat er al lang op te wachten eens kijken of dit ook net zo'n hoge verslavingsfactor heeft als WoW
Dat was ook een van mijn punten, je kan binnen een seconde dwars door het land crossen, geef dan een vorm van vervoer, dan heeft het nog enige vorm van realisme, zoals silt-striders/Boten uit Morrowind.Fasttravellen is ook wel erg handig, scheelt je enorme reistijden. Maar dit is ook weer jammer juist.. In Morrowind kwam je zo ontzettend veel dingen tegen als je lekker ging wandelen enzo.. en nu kies je natuurlijk uit gemak voor Fasttravel.. Het is ook niet bijster realistisch ivm met de rest van het spel. Als ze er nu nog een leuk verhaaltje en wat spells aan gekoppeld hadden
Anoniem: 169058
Ik hou nog steeds van mn assassin dude. Net eerste oblivion gate geclosed bij kvatch alleen ik deed dit zo maar en niet via main quest. Respawned ding nu? Zit ik fucked?
Wel komisch zo'n gate.
Misschien dat ik vanmiddag nog een keer een mage dude probeer, maar ben bang dat ik dan met mn kicke assassin stop om mn mage te spelen maar moet ik alles weer over nieuw doen
Wel komisch zo'n gate.
Misschien dat ik vanmiddag nog een keer een mage dude probeer, maar ben bang dat ik dan met mn kicke assassin stop om mn mage te spelen maar moet ik alles weer over nieuw doen
Ik heb hem vanochtend aangeschaft. Collectors edition natuurlijk 
Even werken en dan vanavond uitproberen \o/ Ik kan echt niet wachten.
Even werken en dan vanavond uitproberen \o/ Ik kan echt niet wachten.
Als TPG nou opschiet kan ik spelen, ahhhhhhh
Dit topic is gesloten.
Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.