Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:10:
ik heb het niet over de cpu, maar over de chipsets. Ik ben zelf half verplicht om met de Ati chipset te draaien, daar mijn harde schijven allemaal van die DiamondMaxen zijn waar de nForce4 problemen mee heeft. Ik weet dat er mogelijkheden zijn om dit op te lossen, maar ik begin gewoon niet met het klooien aan die firmware van mijn schijven. In mijn geval blijven er dan nog 2 moederborden over: een Asus MVP en een DFI met dezelfde chipset.
In dat geval heb je ook nog de mogelijkheid om andere hardeschijven te kopen.
(Ligt dit nu aan AMD? Ligt dit nu aan de chipset? Ligt dit nu aan de Maxtor schijven?. Er zijn 2 factoren, de chipset en de hardeschijven. De Maxtor fan zal ongetwijfeld de chipset de schuld geven.
Ik zou het jammer vinden voor diegene die de combo heeft gekocht voordat het probleem bekend werd en ik zou diegene die de combo heeft gekocht nadat het probleem bekend was simpelweg een dombo kunnen noemen. (Wegens te weinig vooronderzoek))
Dit gaat wel over een ander onderwerp maar let bij problemen wel op dat je het goede merk aanwijst.
Memory leaks moeten aan de chipset te wijten zijn, want ik draaide met dezelfde latjes ram in mijn P4 als nu in mijn 4400x2.
Die memoryleaks liggen niet aan de geheugenmodules zelf. Het gaat hier om software en voor zover ik kan lezen zegt Croga dat Microsoft zelf gezegd heeft dat de slaapstand voor memoryleaks kan zorgen --> Ofwel, een software probleem.
Geheugen wordt aangestuurd door de geheugencontroller, en die bevindt zich op de cpu. Je spreekt wel over 2 notebooks, ik heb het over desktops. Naar mijn weten kan elke desktop met een ietwat deftige voeding die slaapstand gebruiken.
Maar de notebook kenden het probleem ook. Beide met Intel processoren en voor de rest verschillende hardware. De geheugencontroller zat in geval van die notebook ongetwijfeld verstopt in de Northbridge.
edit: ik ben zelf met rosetta gestopt, omdat mijn pc instabiel werd...
Dan is jouw systeem niet goed. Let daarbij wel op dat je het goede product aanwijst als boosdoender en niet klakkeloos zegt dat merk X de schuldige is.
Dit is geen reden om meteen alle AMD Athlon 64 X2 processoren af te keuren. Elke geheugencontroller heeft problemen met bepaalde geheugen. Zo kan het zijn dat de chipset van jouw XP2500+ er geen problemen mee had maar dat een andere chipset (en in jouw geval de CPU vanwege een on-die geheugen controller) dat wel heeft. Die DIMM's kunnen in systemen met een Intel processor en zelfs een Intel chipset ook problemen veroorzaken. Dit hoeft overigens ook niet persé aan TwinMOS te liggen gezien andere merken ook problemen kunnen hebben met de compatibiliteit.
Zelfde latjes nu in XP 2400+ systeem van mijn pa en doen het daar ook perfect dus het hoeft niet allemaal zo zeker weten perfect te zijn helaas

Die chipset kan waarschijnlijk wel overweg met het geheugen. Er zit dan niets anders op dan nieuw geheugen te kopen voor die AMD Athlon 64 X2. Merk op, dit ligt niet aan TwimMOS of AMD maar eerder aan beide merken die niet compatible met elkaar zijn.
Zo simpel is dat, een motor van Auto Y past misschien ook niet in een chassis van Auto X. Dat zegt niet dat beide merken slecht zijn maar dat komt omdat ze niet compatible zijn.
En het kan best wel met je Rosetta instabiliteits problemen te maken hebben dan. Bij mij crashde bijvoorbeeld elke game na 10/15 secondes !!!
Dat is misschien ook niet vreemd met incompatible geheugen

ruftman schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:21:
Ik heb een Pentium 4 (Prescott, 3 Ghz.). Bij Need For Speed Underground (deel 1) heb ik bij elke track de eerste ronde ook last van haperingetjes. Kom ik in de tweede ronde van een track, dan gaat alles vloeiend. Ik denk dat het met inladen van de levels oid te maken heeft.
Dat is heel goed mogelijk. Vaak zie je dit soort symptomen ook bij een tekort aan geheugen.
Dit is het enige spel waarbij ik daarvan last heb. Het zou dus ook aan het spel kunnen liggen ipv aan de gebruikte processor.
Of dat NFS:U meer geheugen gebruikte dan de andere geteste games. Mogelijk valt het bij NFS:U ook meer op dan bij andere spellen gezien de snellere gameplay van NFS:U.
Ik ga voor de lol trouwens es kijken of dat spel hetzelfde op mijn AMR Athlon XP 2200 vertoond, nog nooit geprobeerd eigenlijk.
Mijn broer heeft met een AMD Athlon XP 1800+ die destijds ergens op 1666MHz met een FSB 166MHz liep het spel ook gedraaid. Dit zonder problemen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Thandor op 21-03-2006 16:28
]