After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
kijk, dat je niet hoeft te rebooten is mooi._AuToMaTiC_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:31:
Met crossfire hoef je niet te rebooten.
of je op je crossfire setup 2 mon. kan draaien weet ik niet
Maar ik wil wel graag weten of ik met crossfire wél dual monitor setups kan draaien mét crossfire aan
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
maar je kunt nog steeds geen dual/triple monitor setups draaien met sli aan?Peter_italia schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:04:
Hoeft met sli ook niet meer sinds een paar driver updates geleden.
[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 17-03-2006 14:08 ]
Oscar Wilde
ik doelde eigenlijk op de sli van nvidia. omdat na vele nieuwe drivers sli eindelijk uit/aan gezet kan worden zonder reboot, dus mischien kan er nu een dualmonitor setup gebruikt worden met sli aan.... of nog niet?__Deathscythe__ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:27:
nee, want je kunt maar 1 monitor op die externe kabel aansluiten bij crossfire, je moet gewoon dan crossfire uitschakelen en dan de monitors direct op de vga's
[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 17-03-2006 15:27 ]
Oscar Wilde
bij nVidia SLI kan je gewoon 4 beeldschermen aansluiten dus je hoeft niet steeds te switchen.bartgrefte schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:23:
[...]
ik doelde eigenlijk op de sli van nvidia. omdat na vele nieuwe drivers sli eindelijk uit/aan gezet kan worden zonder reboot, dus mischien kan er nu een dualmonitor setup gebruikt worden.... of nog niet?
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
waarom zijn er dan zoveel lui hier die geen dualmonitor kunnen "enablen"met sli aan? de optie dualmonitor aan wordt dan grijs/geblokkeertPiweD schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:27:
[...]
bij nVidia SLI kan je gewoon 4 beeldschermen aansluiten dus je hoeft niet steeds te switchen.
zie:
Twee monitoren op een SLI systeem, hoe?
2 Schermen op een SLI systeem hangen
SLI opstelling en dual screen
SLI met Multimonitor?
[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 17-03-2006 15:38 ]
Oscar Wilde
Omdat je dan 2 monitoren hebt en 2 videokaarten... Kan je net zo goed elke kaart 1 monitor aan laten sturen...
Omdat je op maar 1 monitor een game speelt, en je op de ander gewoon winamp oid. hebt draaien op dat moment, niks intensiefs qua vga dus. Dan houd je die power over voor je andere monitor, oftewel je gameGJ-tje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:35:
Wat is het nut van SLI icm een dualscreen setup? Je hebt het dan toch (weer) een 1:1 verhouding?
Omdat je dan 2 monitoren hebt en 2 videokaarten... Kan je net zo goed elke kaart 1 monitor aan laten sturen...
Overigens ben ik ook benieuwd of je dual monitor kan draaien op een crossfire setup, aangezien ik nu ook dual mon draai, en niet terug wil
http://www.hardware.no/nyheter/images/ati_crossfire_stor.jpg
Je houd wel die 2 laatste DVI/vga connectors over, maar werkt het ook daadwerkelijk als je hier een 2e (3e?) monitor op aansluit ?
[ Voor 33% gewijzigd door geez op 17-03-2006 18:56 ]
is er ondertussen geen "workaround"? (voor zowel sli als crossfire?)martijn- schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:14:
volgens de site (link zie nummer 9) van ati kan je alleen multi display gebruiken als crossfire niet is ingeschakelt net als bij Nvidia
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 19-03-2006 15:16 ]
Oscar Wilde
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
yeah right. als die net zo is als de dualhead2go dan hoeft het niet. die werkt met zo weinig kaarten....ikbengoofy schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:36:
dan moet je een Matrox kopen . TripleHead2go kost wel 300 euro ,
Oscar Wilde
Verwijderd
Zit zelf ook aan een Sli/Crossfire te denken maar steeds meer berichten weerhouden mij ervan. Ik weet dat het principe werkt op basis van dat iedere kaart de helft van je monitor weergeeft, om bepaalde resolutie's mogelijk te maken of sneller te laten werken.
Aangezien het al maart is w8 ik maar tot Vista uitkomt, en de daarbij behorende DX10 kaarten. Om nu, voor 9 maanden, zoveel geld te tikken terwijl DX10 voor de deur staat w8 ik nog wel eventjes want DX10 zet weer nieuwe grenzen neer. Als ik nu al de game demo's bekijk, engine development voor DX10, dan maken ze een stap die ze al jaren niet meer hebben gemaakt, een grote, 1tje die in keer een stuk vernieuwender is.
Desalniettemin hadden ze dit "euvel" wel mogen aangeven in hun specs, ik kan me voorstellen dat dit erg onwenselijk is.