Twee monitoren op een SLI systeem, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Royal-Tweety
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 18:57
Ik heb een A8N SLI Deluxe met twee Leadtek 6600GT's. Mijn tweede monitor (een beamer via de VGA uitgang, actually) werkt wel in non-SLI mode, maar zodra ik het aanzet en reboot, geeft hij geen beeld.

nVidia zegt hierover het volgende
When a system with two GPUs installed is operating in non-SLI technology mode, the system supports up to four video outputs. When a system is operating in SLI technology mode, only one monitor is supported.
:(

Om je dood te ergeren, dit wist ik niet van tevoren. Film kijken betekent dus in menuutjes klooien en rebooten. Wil ik daarna gamen, moet ik weer in menuutjes klooien en weer rebooten. Is dit gedrag inherent aan SLI techniek, of zal het met toekomstige driverupdates mogelijk worden om met SLI aan twee schermen te kunnen gebruiken?

Kan ik als alternatief een oud S3 PCI videokaartje gebruiken voor de beamer?

[ Voor 17% gewijzigd door Royal-Tweety op 06-05-2005 18:57 ]

Carpe Noctem

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 10:14

Sjod

Ik ben goed luisterend

Je kan toch TV tool gebruiken ?

• Royal-Tweety
Dat werkt alleen voor de TV-out, ik heb het ding met een VGA kabel aangesloten, dus je moet het zien als een tweede monitor. :) Via S-video is geen optie, ik heb niet voor niets een 10m lange VGA kabel gekocht. Afgezien van de betere kwaliteit natuurlijk.

Carpe Noctem

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Zet je toch nog een video kaart (pci) in je pc :?

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Verwijderd

sluit pc aan op de beamer en vanaf de beamer naar de monitor want de meeste beamers hebben een vga splitter mja dan hebde alleen gecloont beeld

• Royal-Tweety
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:06:
sluit pc aan op de beamer en vanaf de beamer naar de monitor want de meeste beamers hebben een vga splitter mja dan hebde alleen gecloont beeld
De mijne niet, daarnaast is de kabel 10m lang want hij hangt aan het plafond :)

Ik heb een tweede PCI kaart geprobeerd, maar bij twee exemplaren van S3 makelij krijg ik "Dit apparaat start niet. (Code 10)" met een uitroepteken in apparaatbeheer. :(

Ik ben zelf maar op onderzoek uitgegaan en vond dit:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=1675

Hierin wordt precies mijn probleem besproken, maar nVidia weigert respons te geven of het nou een "product limitation" is, of dat het met een toekomstige driver release opgelost zal worden. Afwachten dan maar.

Sorry maar als je steeds moet rebooten om je tweede scherm aan te zetten dan neem ik je niet meer serieus. Kut nVidia.

Carpe Noctem

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sommige pci kaarten willen dat je boot van die kaart. Mijn rage kaartje bijvoorbeeld moet ik de bios primary VGA zijn anders werkt het niet. De Geforce 2 kaart wordt in windows vanzelf weer primary. (kaarten van mijn server trouwens)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 11:20
Huh, dat is dus even schrikken, ik was eigenlijk van plan om op korte termijn een tweede 6800gt en een tweede tft aan mijn systeem te hangen.

Nu zit ik even te denken, het is dus eigenlijk alleen klooien in het menu om van sli naar non-sli te switchen? Dan kan het toch ook met een soort gameprofile ingesteld worden of is dat alleen met de ati drivers? (had hiervoor een 9800pro en daar zat zoiets in voor de instellingen) Dan zou ik dus alleen bij elk spel even moeten zeggen dat hij voordat ie het spel start sli activeerd en bij terugkomst op de desktop weer naar non-sli modus? Of is dat weer te simpel gedacht?

edit:

ooh sh*t, ik las dus ook nog over het rebooten heen... neehe, dat is toch geen werken. Dat snap ik eerlijk gezegd niet waarom dat zou moeten, dat je die 2e kaart niet kan gebruiken als video output kan ik nog wel bedenken en dat ingame de 2e aansluiting niet werkt ook maar dat je moet rebooten?? Wie bedenkt nu zoiets?

Ik heb nog geen sli opstelling dus ik kan eea niet checken. Wie heeft de oplossing?

[ Voor 20% gewijzigd door Vorlon op 07-05-2005 22:45 ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Royal-Tweety
Het probleem is dat nVidia niet inzichtelijk maakt of het nou technisch gezien niet mogelijk is om met SLI twee monitoren aan te sturen, of dat dit in een toekomstige driverrelease opgelost zal worden.

Carpe Noctem

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-07 12:48
tis inderdaad een bekend probleem en nvidia geeft geen
antwoord.

het wil dus niet... probleem of het nou een hw matige beperking is of een driver issue laten ze ook niet los.

Rare is dat als je in stelt op SLI en je klikt dan op reboot er net voor de pc afsluit de andere monitor weg valt.. dus in theorie werkt het dan al wel..

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Een VGA-splitter lijkt mij (voor de beamer situatie) een prima oplossing, toch?

Voor 2 monitoren is het idd flink minder dat je zo moeilijk kan switchen. (en dat het uberhaupt moet)

[ Voor 40% gewijzigd door Iet op 09-05-2005 11:46 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Pagina: 1