Anoniem: 87300 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:36:
Graag jullie mening over het volgende.
Ik zit net even te browsen in het guild-forum waar ik lid van ben en kwam een stukje tegen over Guild-Bank. Iets waar ik dus op tegen ben.
Mijn mening is dat Guild-Bank niet verplicht is, en dat het aan de guild-members is of zij hier aan mee willen doen of niet.
Wat wil het geval. Om het bestaan van de Guild-Bank te garanderen, zijn er een aantal regels aan verbonden. Regels waar ik niets mee te maken wil hebben, daar ik ervoor gekozen heb om geen gebruik te maken van de Guild-Bank.
Wekelijks dient er 1-3 Gold per member betaald te worden aan de Bank. Een ieder die betaald, heeft dan ook de mogelijkheid om Gold te lenen tegen 1 Gold / Day rente.
Tevens is het mogelijk om je eigen Gold, een x bedrag, te storten op de Bank en daar rente voor te krijgen. Er wordt een periode afgesproken dat jij het Gold laat staan en mocht je het eerder opnemen, ben je je rente kwijt.
Tevens is het mogelijk om Items, die je eigenlijk zou willen verkopen, te sturen naar AH, alszijnde donatie. Donatie kan overigens ook in Gold. Dit item ben je dus vervolgens kwijt.
Iets waar ik als Enchanter dus onder andere tegen op ben: Item > Disenchant > Dust / Shard > level up in Enchanting. Duidelijk neem ik aan.
En nu komt in mijn ogen het meest belachelijk van allemaal.
Dit alles willen ze koppelen aan DKP. Je krijgt x DKP voor dit en x DKP voor dat. En degeen die niet mee doet heeft pech.
Iets waarvan ik denk dat er een stelletje malloten met een borreltje teveel op over gedacht hebben.
Het komt er op neer dat wanneer ik level 60, een high-instance in ga en er mede voor zorg dat een boss gekilled wordt, ik nagenoeg geen recht heb op een eventuele mooie drop voor mijn classe.
Dit omdat ik niet genoeg DKP heb, of bijna gezegd, helemaal geen DKP heb.
Een ieder die wel mee doet met de leuke regels, waar dus niet over nagedacht is, en dus DKP spaart, kan heerlijk alles voor mijn neus wegkapen. En ik maar m'n tijd verdoen in de instance. Wel wipen, wel kosten eraan hebben, maar geen rechten.
Is dit nou terecht?