Moi, ik heb zo'n wireless ontvangertje, maar nu zag ik tot mijn verbasing dat ik kan internetten via de buren! Maar zien de buren hier iets van als ik dat zou doen? Of iemand anders? Hetzei ISP of wat dan ook?
groete
groete
[ Voor 10% gewijzigd door MADG0BLIN op 14-03-2006 19:07 ]
[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 14-03-2006 19:07 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
The devil is in the details.
[ Voor 64% gewijzigd door TheLunatic op 14-03-2006 19:10 ]
Mother, will they like this song?
Misschien hebben zij een sneller abonnement?TheLunatic schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:09:
Je hebt zelf blijkbaar ook internet, waarom zou je die van je buren uberhaupt willen gebruiken?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Of als je druk aan het downloaden bent is het ook wel handig om hun internet ff te gebruiken tijdens het online gamenAngeloonie schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:10:
[...]
Misschien hebben zij een sneller abonnement?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 19:16 ]
Verwijderd
Dat vind ik dan wel weer een beetje asociaal... Dat je het vraagt om te voorkomen dat je beschuldigd gaat worden van misbruik daar zou ik in kunnen komen. Maar vragen zodat je er gebruik/misbruik van kan maken zonder je zorgen te maken is niet bepaald netjes.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:14:
ik kan trouwens ook in hun router komen... ze hebben geen wachtwoord er op
maar daar zal ik verder ma nie kloten... strax verpest ik et voor mezelf...
![]()
mooi dat alles wat open staat je mag gebruiken... gebruik ik et dus mooi
groeten en bedankt voor jullie reacties
Vindt het wel een beetje kort door de bocht. Alles wat openstaat mag je gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:14:
![]()
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Specs: Server, WS boven, WS beneden
Misbruik van iemand anders z'n verbinding maken dus.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:18:
ik wou et eem weten... voor et geval dat ik even wat sneller wil downloaden ofzo... of als ik ergens geband ben
Dan ben ik die tv kwijt... maar als je dr na gaat kijken, buiten... vind ik het niet ergDarkSide schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:17:
[...]
Vindt het wel een beetje kort door de bocht. Alles wat openstaat mag je gebruiken.
Als jouw raam thuis openstaat zou je het dan ook niet erg vinden als ik jouw tv "gebruik" zeg maar. Niet helemaal hetzelfde.....maar toch.
gebruik van iemands verbinding maken...December schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:19:
[...]
Misbruik van iemand anders z'n verbinding maken dus.
Betaal jij ervoor? Nee, dus dan moet je er ook vanaf blijven. Ik betwijfel het overigens ten zeerste of je er uberhaupt wel op mag komen, zeker als er sprake is van een datalimiet zou je anderen zo in de kosten kunnen jagen. Dat lijkt me nou niet bepaald de bedoeling.
Powered By C8H10N4O2
Totdat de datalimiet is bereikt. Niet zo handig dus om zoiets te flikken bij je buren. Je moet er ook nog naast wonen, weet je.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:19:
[...]
Dan ben ik die tv kwijt... maar als je dr na gaat kijken, buiten... vind ik het niet erg
Ik steel die router ja niet af, en hun kunnen er rustig op door internetten...
ik maak gewoon van buiten gebruik van die router...
[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-03-2006 20:49 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
^^ Met hem .... as posted before!Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:24:
@TS
Als je een vent bent ga je bij de buren langs, en breng je ze op de hoogte van het probleem. Misschien zou je zelfs even een beveiligingtje kunnen instellen... Hoeveel moeite kost dat nou?![]()
Een betere maatschappij begint bij jezelf
Powered By C8H10N4O2
vet!!!BootVluchteling schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:26:
offtopic:
mijn zwager ging via de draadloze router een A4tje uitprinten bij dezelfde buren met de boodschap, dat zn netwerk open lag :P:+
Verwijderd
De shared printer opzoeken?
alternativ
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 19:36 ]
Verwijderd
je kunt ook gewoon aanbellen en zéggen dat hun netwerk open staatVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:35:
hoe moet ik nu weten wat voor werkgroup die mensen zitten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 19:37 ]
Snuffelen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:30:
Maar hoe wil je anders er achter komen welke ip adressen worden gebruikt en subnetmask zonder dhcp ?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ehm ja en nee, het is wel onrechtmatig gebruik maken van de verbinding van een ander. Volgens mij mag dat juridisch gezien nu eenmaal niet.
Powered By C8H10N4O2
Verwijderd
Als we je stap voor stap gaan uitleggen hoe je de printer van je buren kunt misbruiken begint het er wel op te lijken
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Verwijderd
net view ?
[ Voor 52% gewijzigd door ID-College op 14-03-2006 19:43 ]
Helaas mag je het dus niet gebruiken. Het is nog steeds computervrede-breuk en vergelijkbaar met huisvredebreuk (zegmaar vergelijkbaar met inbraak). Als jij thuis een raam openlaat en er gaat iemand door naar binnen is dat huisvredebreuk (inbraak) en strafbaar. Dit is exact hetzelfde. je kan er een strafblad mee opbouwen. Niet doen is mijn advies. Wijs je buren er op en maak desnoods een regeling. Jij beveiligt het en mag er ook gebruik van maken... Lijkt me ook voor de buren een leuke optie.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:14:
![]()
Verwijderd
Ik denk dat hij met snuffelen meer op een programma als ethereal doelt om alle datapakketten die over het netwerk vliegen te bekijken en te analyseren. Moet je wel wat van de internetprotocollen afweten wil je er iets wijs uit worden. Helaas lukt het niet om bij mijn laptop de wireless interface in promiscious mode te zettenVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:40:
[...]
net view ?
Heb dit laatst ook gedaan bij buren van een kennis.
Netjes uitgeprint op hun printer dat hun netwerk openlag en
we ff langs kwamen om de boel te fixen![]()
( leuk die verbaasde gezichten dan)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 19:45 ]
Verwijderd
Met net view zie je zo de workgroups en eventuele pc's/printers etc.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:43:
[...]
Ik denk dat hij met snuffelen meer op een programma als ethereal doelt om alle datapakketten die over het netwerk vliegen te bekijken. Helaas lukt het niet om bij mijn laptop de wireless interface in promiscious mode te zetten
Ontopic: beter een goede buur dan een verre vriend. Wees eens aardig en beveilig dat netwerk voor hun in plaats van op eigen gewin te gaan. en als ze je geen koffie aanbieden, dan weet je altijd met welke wachtwoorden je het beveiligd had
Verwijderd
zie je met netview dan ook welke ip-adressen de DHCP toewijst? en wat je in moet stellen als gateway en DNS? De kunst was nou juist dat je niet via DHCP het netwerk op wildeVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:46:
[...]
Met net view zie je zo de workgroups en eventuele pc's/printers etc.
niks te datapacket sniffers voor nodig. Die zijn handig voor als je passwords
wilt hebben (smb, pop3) etc. Mensen die hun netwerk zo open hebben, hebben
meestal ook geen userpasswords in windows.
En anders tegen een hoge vergoeding het wachtwoord weer van hun router halen.Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:19:
Kijk, als je nu nog alleen van plan zou zijn om je mail te lezen en af en toe eens GoT te checken dan zou het nog min of meer aanvaardbaar zijn om iemand's internet te gebruiken. Maar dan nog zou ik eens naar je buren gaan, de situatie uitleggen en eventueel tegen een lage vergoeding van hun verbinding gebruik maken voor deze activiteiten.
En als jou netwerk het nou was van zijn buren? Je maakt gewoon misbruik van mensen die niet evenveel weten als een heleboel Tweakers (en ook niet Tweakers) over netwerken/computers? Ik zou gewoon me laptop makken (als ik die had) en naar me buren lopen (eerst uiteraard even een A4'tje uitprinten vanaf jou huis), dan vraag je of je even binnen mag komen. En laat je gewoon zien wat het probleem is: "ik plant me laptop neer en ik kan internetten, toevallig uw draadloze internet verbinding? .... .... En als er nou een kwaadwillend persoon hetzelfde deed?"ID-College schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:41:
Gewoon lekker veel via usenet binnehale.
Gaat alles 2x zo snel, bij de buren op 1 pc maximaal leegtrekken en op je eigen ook. Wou dat ik zulke buren had.
Connect je met een onbekende, kijk je in hun modem staat er 8192/1024
hehe, lekker met 800 kb/s downloaden![]()
En wat maakt het uit, mocht je in de problemen komen, dan zeg je toch gewoon dat je niks van computers afweet en dat je dat niet wist. Kzie geen probleem
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
ah, oe sorry. overheen gelezenVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:47:
[...]
De kunst was nou juist dat je niet via DHCP het netwerk op wilde
Verwijderd
Ja, die zijn gek, dan wordt de dag daarop je helpdesk overspoelt met onbegrijpelijke vragen van driehonderd verschillende merken Access Points. Het beste kan de overheid een campagne voeren over de verantwoordelijkheid en de gevaren die bij internet kan zitten. Dat is de enige partij zonder commercieel belang met een flinke dot duiten achter de hand. Of iemand moet een gesponsorde stichting opzetten omtrent dergelijke dingen.zimbab schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:48:
[...]
<knip>
Ik weet niet wat de ISP's daar nu al aan doen, maar iets meer voorlichting zou misschien aan te bevelen zijn.
PSN: djmurcielago
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Wel even een A4'tje uitprinten met de tekst:webfreakz.nl schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:49:
Zoek hun werkgroep op, print een A4'tje uit (indien ze een printer hebben). Loop erheen, leg het probleem uit, ontvang een bedankje + vergoeding, en
Ik bedoel wel de IPS's die zelf zo'n ding meegeven bij (één of meerdere van) hun abbo's hè. Daar kunnen ze wel een zo'n blad bij doen, net als zo'n quick install blad, waar ze het één en ander even onder de aandacht brengen. Tuurlijk ga je geen ondersteuning bieden voor de routers die de mensen zelf kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:53:
[...]
Ja, die zijn gek, dan wordt de dag daarop je helpdesk overspoelt met onbegrijpelijke vragen van driehonderd verschillende merken Access Points. Het beste kan de overheid een campagne voeren over de verantwoordelijkheid en de gevaren die bij internet kan zitten. Dat is de enige partij zonder commercieel belang met een flinke dot duiten achter de hand. Of iemand moet een gesponsorde stichting opzetten omtrent dergelijke dingen.
[ Voor 44% gewijzigd door zimbab op 14-03-2006 20:01 ]
[ Voor 8% gewijzigd door engelbertus op 14-03-2006 19:58 ]
Verwijderd
Maar wel overtuigend bewijs voor ze dat er iets niet klopt natuurlijk.zimbab schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:56:
Zo'n pagina uitprinten schrikken ze zich het leplazerus van.
Het niveau gaat -echt- omlaag hier.. Buiten dat er vrijwel -nooit- modems op 8192 trainen (houd de cap op 8064), kan het ook zijn dat de beste gozer een datalimiet oid. heeft.ID-College schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:41:
Gewoon lekker veel via usenet binnehale.
Gaat alles 2x zo snel, bij de buren op 1 pc maximaal leegtrekken en op je eigen ook. Wou dat ik zulke buren had.
Connect je met een onbekende, kijk je in hun modem staat er 8192/1024
hehe, lekker met 800 kb/s downloaden![]()
Stel dat ik gebruik zou maken van zijn/haar draadloze netwerk zal ik wel even uitzoeken of ze 'gebruik maken van' een datalimietYapser schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:06:
[...]
Het niveau gaat -echt- omlaag hier.. Buiten dat er vrijwel -nooit- modems op 8192 trainen (houd de cap op 8064), kan het ook zijn dat de beste gozer een datalimiet oid. heeft.
buiten dat, 8192 kbit hebben en dan maar met 800 kbit downen
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Dan nog hoor je sowieso niets te doen op die verbinding. Als je snel(ler) internet wilt, neem dan lekker een duurder abonnement.webfreakz.nl schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:40:
[...]
Stel dat ik gebruik zou maken van zijn/haar draadloze netwerk zal ik wel even uitzoeken of ze 'gebruik maken van' een datalimietLijkt me niet moeilijk om achter te komen 1) Je kunt hun IP adres opzoeken en met dnsstuff.com kan je erachter komen welke provider ze hebben 2) Je weet de snelheid van hun internet abonnement dus je kan kijken welk abonnement het is en of er daar een datalimiet bijhoort
Verwijderd
Omdat dat natuurlijk ook weer nergens op slaatVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:14:
In usa staat daar een straf van 5 jaar op. waarom dat hier nog niet is snap ik ook niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 10:25 ]
Verwijderd
ik durf het wel te verwedden dat je er niet op mag komen, lees: dat je onrechtmatig bezig bent.December schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:22:
[...]
Betaal jij ervoor? Nee, dus dan moet je er ook vanaf blijven. Ik betwijfel het overigens ten zeerste of je er uberhaupt wel op mag komen, zeker als er sprake is van een datalimiet zou je anderen zo in de kosten kunnen jagen. Dat lijkt me nou niet bepaald de bedoeling.
Maar fantasie levert geen strafbare feiten op.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:20:
[...]
ik durf het wel te verwedden dat je er niet op mag komen, lees: dat je onrechtmatig bezig bent.
In het verleden is al uitgesproken door de HR dat het aftappen van electriciteit (geen tastbaar goed) ook onder diefstal valt. Het vereist weinig fantasie om dit door te trekken naar bitjes.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is ronduit onfatsoenlijk om daar uitgebreid gebruik van te maken. Maar helaas is daar in dit topic al veel vaker op gewezen, en gezien de reactie van TS lijkt hij daar niet echt gevoelig voor. Dat zegt mij al genoeg over TS. Het zijn zijn buren !Dan kun je nog betwisten of er sprake van schade is, maar aangezien je bandbreedte welke beperkt is gebruikt en evt datalimitiet kom je daar ook redelijk snel aan.
Dat ze het niet beveiligd hebben is mijninziens geen excuus voor misbruik; dat je per ongeluk connect naar het verkeerde netwerk kan gebeuren, maar bewust langdurig gebruik valt weldegelijk onder onrechtmatig gebruik.
Als TS nu eens zijn adresgegevens post, dan kunnen we er een proefproces van makenMaar goed; er is hier geloof ik nog not een rechtzaak over geweest en aangezien het een redelijk "vers" probleem is is het maar afwachten wat de rechter er van vindt.
Abort, Retry, Quake ???
Verwijderd
Voor dat arrest was het helemaal niet duidelijk dat ontastbare dingen als electriciteit ook gestolen konden worden! dat is dus eenzelvde situatie als er nu is.aZuL2001 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:35:
[...]
Maar fantasie levert geen strafbare feiten op.
Je redenatie is niet verkeerd, maar helaas is wifi radiosignalen, en daar geldt wat anders voor, die mag je gewoon ontvangen.
mjah, maar dus niet alleen onfatsoenlijk. Ook mogelijk strafbaar en/of onrechtmatig . Er is geen duidelijkheid of het wel of niet onder de huidige wetgeving op dit gebied valt; bij het opstellen van deze wetgeving was er nog niet zoiets en daar is dus ook geen MvT oid bij. Zonder rechtspraak welke uitsluiting geeft kun je allebei de kanten op redeneren, maar ik neig toch zwaar de kant van de strafbaarheid en onrechtmatigheid op.[...]
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is ronduit onfatsoenlijk om daar uitgebreid gebruik van te maken. Maar helaas is daar in dit topic al veel vaker op gewezen, en gezien de reactie van TS lijkt hij daar niet echt gevoelig voor. Dat zegt mij al genoeg over TS. Het zijn zijn buren !
[...]
Als TS nu eens zijn adresgegevens post, dan kunnen we er een proefproces van maken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 10:42 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Dan zal het in NL gelijk zijn aan een moordVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:14:
In usa staat daar een straf van 5 jaar op. waarom dat hier nog niet is snap ik ook niet.
Verwijderd
gezond verstand.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:42:
[...]
Dan zal het in NL gelijk zijn aan een moord![]()
Maar zonder gekheid heb je ook onbeveilgde wifi vebindingen zoals de hotspots van kpn waar het weer wel is toegestaan om er verbinding mee te maken. (Vooral erg handig op station utrecht als je wilt weten of je trein nog rijdt)
Hoe kan je nou van te voren weten of het nou plublic wifi spot of prive ?
Bij mij in de buurt (Amsteram Zuid Oost) zijn bijna alle wifi acces pionts wel beveiligd met wpa.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 10:46 ]
Dat kun je prima weten. Voor niks gaat in het algemeen de zon op. Als je verbinding maakt met kpn kom je in een loginscherm op een ander niveau. Naar alle redelijkheid kun je inschatten of dat zo is.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:42:
[...]
...
Hoe kan je nou van te voren weten of het nou plublic wifi spot of prive ?
Verwijderd
meen je dat.. daar voor moet je in nederland minstens 2 mensen in koele bloedde vermoorden wil je dat krijgenVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:14:
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 11:01 ]
Daarbuiten heb je er totaal niks aan om van de verbinding van je buren gebruik te makenJanoz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:41:
Wat en 'om de brei draaierij' hier zeg. Volgens mij wordt het tijd dat er op de basis/middelbare school weer eens iets meer ethiek gegeven wordt.
Omdat we niet zo snel een wetje op kun lepelen over waarom het niet zou mogen mag het wel? Omdat je het zelf niet erg zou vinden vinden andere mensen het dus ook niet erg?
Het feit alleen al dat je je afvraagt of de buren er achter kunnen komen moet toch voor jezelf al een signaal zijn dat het eventueel niet door de beugel zou kunnen? Wil je graag via het draadloze netwerk van de buren surfen, dan bel je toch aan en vraag je of ze het niet erg vinden?
Als mijn buurman een kraan aan de buitenkant van zijn huis heeft is het toch ook not done dat ik deze zomaar gebruik om mijn tuin te sproeien?
Los daarvan zit in de overeenkomst met je ISP ergens wel een clausule dat de aansluiting alleen voor dat pand geldt. Doordat je via je buren gaat surfen zorg je er dus voor dat zij contractbreuk plegen. Maar goed, de heerzende egocentrische ethiek hier in nederland luidt tegenwoordig blijkbaar 'Als de voordeur open staat dan mag je zomaar binnenlopen'.
🌞🍃
Verwijderd
Dacht dat in sommige landen, ze nu gewoon "PRIVATE" voor de SSID zetten, en daarmeeVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:46:
[...]
gezond verstand.
Uit omstandigheden mag je wel opmaken dat als je in een woonwijk woont en je ziet een netwerk "linksys18278" dat dit niet public is. Zie je daarin tegen op een NS station een netwerk "KPN Hotspots" dan is juist weer duidelijk dat je aan mag nemen dat het public is.
Daar tussenin zit inderdaad weer een grensgebied, maar dat blijf je altijd houden. Gezond verstand moet je hier gewoon toepassen; als je in zo'n geval al serieus aan jezelf gaat vragen of het wel de bedoeling is, is dit het waarschijnlijk niet.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 12:12 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Sherlock op 15-03-2006 12:12 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ja dat is heel slim in het kader van beveiliging ja. Wat dom natuurlijk.. Als je overal wilt internetten dan kan je beter een umts kaartje kopen zodat je overal beschikbaar bent.-whodini- schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:20:
Hoi Wifi gebruikers.
Ik heb mijn router ook open staan (lekker belangrijk wie er gebruik van maakt). ik heb er nooit problemen mee gehad.Mijn router stuurt mijn iedere dag een mailtje over mijn verbinding. kan ik zien wie er gebruik van heeft gemaakt.
Als iedereen zijn router open zet, heeft iedereen en overal internet zonder dat je weer een extra abonnement moet nemen voor internet onderweg.
Maarja .......waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Op mijn werk heeft ook iemand in de buurt zijn router open staan met een versterker. Ik blij kan ik lekker met mijn laptop internetten.
Als je je accesspoint open laat staan voor andere gebruikers wil dat nog niet zeggen dat ze bij ded gegevens op je PC kunnenandreict schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:26:
Ben je nooit in jou hoofd gaan afvragen wat mensen met jou bank gegevens kunnen doen als je je lijn niet goed beveiligd hebt?
Zoef
Heb je dit topic dan verder helemaal niet gelezen? Dat je niet kunt zien of het wel of neit de bedoeling is zou voor mij eerder betekenen dat ik er dan vanuit ga dat het niet de bedoeling is. Als iemand vergeten is zijn voordeur op slot te zetten en het regent, vind jij het dan ook normaal dat je dan gewoon dat huis binnen mag, ook al steel je niks?Ik zie dan ook geen probleem bij het gebruiken van zo'n verbinding.
Verwijderd
toch vind ik inloggen op een niet beveiligde router een ander verhaal.Janoz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:11:
[...]
Heb je dit topic dan verder helemaal niet gelezen? Dat je niet kunt zien of het wel of neit de bedoeling is zou voor mij eerder betekenen dat ik er dan vanuit ga dat het niet de bedoeling is. Als iemand vergeten is zijn voordeur op slot te zetten en het regent, vind jij het dan ook normaal dat je dan gewoon dat huis binnen mag, ook al steel je niks?
Ik vind eigenlijk dat je het prima kunt zien. Als mijn wireless lan kaartje aan de DHCP-server van mijn buren vraagt of ik een IP-adres mag leasen en zo van het netwerk gebruik mag maken, en ik krijg vervolgens het gevraagde... dan hoef ik me toch niet meer te gaan afvragen of die apparatuur juist staat ingesteld?Janoz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:11:
[...]
Heb je dit topic dan verder helemaal niet gelezen? Dat je niet kunt zien of het wel of neit de bedoeling is zou voor mij eerder betekenen dat ik er dan vanuit ga dat het niet de bedoeling is. Als iemand vergeten is zijn voordeur op slot te zetten en het regent, vind jij het dan ook normaal dat je dan gewoon dat huis binnen mag, ook al steel je niks?
Zoef
Verwijderd
Als je een beetje manieren hebt dan bel je aan bij je buren, legt uit dat hun draadloos netwerk publiekelijk openstaat, en steek je er 10 minuten van je tijd in om de security aan te zetten of uit te leggen hoe je dat moet doen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:14:
![]()
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
klopt, maar dan zit je nog wel met het vraagstuk diefstal kwa strafbaarheid.ZjieB schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:47:
Volgens WvS art. 138a (computervredebreuk) is het lenen van de verbinding niet strafbaar indien alles openstaat en je dus niet hoeft in te loggen of een login omzeilt.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 14:28 ]
Ik neem aan dat je ervan bewust bent dat als er iemand je pakketjes kan onderscheppen, dat er dan ook een hoop informatie uit te halen is?Zpottr schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:38:
[...]
Als je je accesspoint open laat staan voor andere gebruikers wil dat nog niet zeggen dat ze bij ded gegevens op je PC kunnen... andreict.
En als je het hebt over internetbankieren e.d.: Je bankgegevens vul je als het goed is alleen in in een beveiligde context. Zo niet, dan is security toch al een verloren zaak aangezien die gegevens vervolgens via een willekeurige set machines bij je bank terecht gaan komen. Daar heb je verder geen enkele controle op.
Ik kan jouw post op geen enkele manier betrekken op de mijne. Wat bedoel je in vredesnaam? Het is geen vergelijking die ik trek, maar gewoon wat er in realiteit gebeurt. En wat betreft het aankloppen, dat gaat over andermans (slechte) analogie met insluipen waarin ik de denkfout aangeef.Janoz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:13:
@Zpottr:
Sorry hoor, maar die vergelijking vind ik van hetzelfde niveau als een bezwaarschrift indienen tegen een snelheids bekeuring omdat je er vanuit ging dat de verkeersborden meters per seconde aangaven.
Zoef
Hoe bedoel je diefstal? Diefstal van bandbreedte? Diefstal van het signaal?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:26:
[...]
klopt, maar dan zit je nog wel met het vraagstuk diefstal kwa strafbaarheid.
<<knip>>
Als ik een beveiligde verbinding met mijn bank maak ben jij een knappe jongen als je daar iets uit weet te halen, hoeveel pakketjes je ook onderschept. Alles is te kraken, inclusief mijn systeem maar voor de gegevens van een enkele bankrekeing is dat simpelweg niet de moeite.andreict schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:49:
Ik neem aan dat je ervan bewust bent dat als er iemand je pakketjes kan onderscheppen, dat er dan ook een hoop informatie uit te halen is?
Jawel, en het heeft hier absoluut niets mee van doen. Je wordt er echt niet geloofwaardiger op als je met termen gaat smijten waarvan je de betekenis niet kent.Weleens van phising gehoord??
Zoef
Verwijderd
diefstal zoals ik het een pagina terug ook al uitlegde..ZjieB schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:01:
[...]
Hoe bedoel je diefstal? Diefstal van bandbreedte? Diefstal van het signaal?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq