Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.826 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dark Matter schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:56:
Zoals ik het zie valt die hoek op als je daarop focust.
Echter lijkt mij dat als je gewoon gebruik maakt van deze televisie dit helemaal niet opvalt.
Mijn oude 4:3 crt is ook niet 100% recht aan de randen.
Dit was mij echter nog nooit opgevallen.
Daarom wil ik wel graag een samsung in het echt zien om te kijken hoe het beeld daadwerkelijk is.
Tot nu toe ben ik nog positief gesteld.
De geometrie problemen van de oude generatie slimfits waren volgens mij van een hele andere aard.
De problemen van de oude generatie slimfits zat hem vooral zijn een compleet scheef beeld. Altijd. En out-of-focus in de hoeken. Het enige wat je nu ziet 'kromtrekken' hebben bijna alle CRT tv's. Gewoon signaal gaat perfect, maar bijv teletekst of het menu van je DVD-speler geeft het hetzelfde effect als dat je nu hier ziet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
Gorefest schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:31:
De vorig slimfits hadded het ook.
Samsung stuurt iemand langs die zeggen dat ze het niet kunnen oplossen en dan zit je met een kromme TV. Samsung en/of de dealer gaan er echt niet mee akkoord dat je onbeperkt je TV om kunt ruilen.
Omruilen hoeft niet. Ik heb het verhaal gelezen van iemand met een eerste generatie SlimFit die ernstige geometrie problemen en kleurvlekken had. Hij kreeg het toestel met een nagenoeg perfect beeld weer terug. Afregelen is een kunst, je moet het kunnen en er tijd in willen (en kunnen) steken. Vandaar dat veel van die toestellen ook niet goed afgeregeld uit de fabriek komen, het kost teveel tijd.
Beste is dat samsung helemaal stopt met die slimfit toestellen en weer terug gaat naar "normale" beeldbuizen en daar eens een HighDef van probeert te maken.
Dan moet je bij Philips zijn. Die heeft die buizen gehad, maar is er mee gestopt. En Samsung gaat nu niet meer beginnen aan zo'n ontwikkeling, tegen de tijd dat ze klaar zijn heb je goede platte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Dark Matter schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:56:
Zoals ik het zie valt die hoek op als je daarop focust.
Echter lijkt mij dat als je gewoon gebruik maakt van deze televisie dit helemaal niet opvalt.
Mijn oude 4:3 crt is ook niet 100% recht aan de randen.
Dit was mij echter nog nooit opgevallen.
Daarom wil ik wel graag een samsung in het echt zien om te kijken hoe het beeld daadwerkelijk is.
Tot nu toe ben ik nog positief gesteld.
De geometrie problemen van de oude generatie slimfits waren volgens mij van een hele andere aard.
Ik heb gisteren voor het eerst eens de geometrie van mijn eigen tv bekeken. Het was me nog nooit opgevallen, maar ik heb ook zo'n kromming rechtsboven. Maar ik moest echt op zoek naar een kanaal/ingangssignaal dat daar stilstaande rechte lijnen projecteert, want anders kun je het echt niet zien. Als je goed kijkt is de geometrie verre van perfect in mijn tv (5 jaar oude philips 4:3), toch vind ik het beeld bij tv en antenne onvergelijkbaar veel beter en aangenamer dan bij 90% van de lcd en plasma schermen. Er zijn maar enkele platte tv's waarvan ik het beeld acceptabel vind bij het bekijken van gangbaar materiaal.

Dus ondanks die geometrie problemen die ik nu zelf heb, zou ik nu toch weer dezelfde tv kopen ipv plasma. De prijs/prestatie verhouding is gewoon niet te vergelijken (voor mijn criteria dus! ik wil geen discussie lcd<->crt uitlokken)

Ik zag laatst zo'n oude slimfit, en dan zie je inderdaad dat het beeld niet waterpas staat, en ook een zichtbaar trapezoide-effect vertoont. Dat zou inderdaad onacceptabel zijn. Zo'n hoekje rechtsboven valt wel mee te leven, vooral als je het in de meest gangbare bronnen niet kunt zien. Zie de foto's maar: wanneer heb je er het meeste last van? bij dvd- of game menu's. Wanneer zie je het niet? tijdens de film of in-game. Dat laatste lijkt me een stukje belangrijker. Bovendien zal de komende jaren waarschijnlijk nog steeds alles wat je kijkt overwegend uit niet-hd materiaal bestaan, wat er op een crt simpelweg sneller goed uitziet dan op een lcd of plasma. Gecombineerd met de veel lagere prijs vind ik deze samsung nog steeds een goede kandidaat. Zou heel graag eens een werkend exemplaar bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---rrr--- schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:31:
Wanneer je die geometrieproblemen hebt, valt dit dan onder de garantie van Samsung en wordt de televisie dan kostenloos omgeruild? (ik ken de service van samsung niet)

Zo ja dan blijf ik net zo lang zeuren totdat ik een goed model heb waarbij de problemen meevallen. 99,5% goed beeld neem ik wel genoegen mee. Lichtelijke afwijkingen vallen vaak nieteens op maar als ik sommige foto's bekijk dan zie je vaak heel vervormd beeld.

Al dan niet of het een slechte camera is, ik neem niet graag risico's waardoor ik straks met een bagger tv zit opgescheept. Uiteraard even wachten op goede reviews en uitspraken van samsung bij eventuele problemen.
Denk je werkelijk dat Slimfit Samsung toestellen heeft die in orde zijn ?
De toestellen uit de vorige reeks hadden allemaal dit soort problemen, dus je kan blijven omruilen.
Let ook maar op dat ze niet zeggen dat het een gekend probleem is en je in de kou blijft staan.
Je kunt ook 1.5 maand wachten tot ze het komen vervangen, terwijl je ondertussen naar een vervormd beeld blijft kijken.

En dan de thesis "het ligt aan het fototoestel".
Om te beginnen had je die problemen uit het verleden die precies zijn wat je in de foto's ziet (zie maar op kieskeurig.nl naar de commentaren bij hun vorige toestellen).
Merk ook op dat er foto's van meerdere personen bij zitten, de kans dat het allemaal mensen met een slecht toestel zijn die allemaal net dezelfde vervorming tonen, die is toch wel heel extreem klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals hierboven te lezen is zouden bepaalde problemen opgelost, of dermate aanvaardelijk terug gedrongen kunnen worden door een degelijke handmatige afstelling. Lijkt mij dat je hier gewoon om kunt verzoeken als je garantie bij de winkel claimt.. en anders gewoon je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:39:
[...]
Denk je werkelijk dat Slimfit Samsung toestellen heeft die in orde zijn ?
De toestellen uit de vorige reeks hadden allemaal dit soort problemen, dus je kan blijven omruilen.
Let ook maar op dat ze niet zeggen dat het een gekend probleem is en je in de kou blijft staan.
Je kunt ook 1.5 maand wachten tot ze het komen vervangen, terwijl je ondertussen naar een vervormd beeld blijft kijken.
Elke 1,5 maand een nieuwe tv en dan een 2 jaar later je geld terugvragen omdat je nog steeds problemen hebt en geen intresse hebt in een nieuw toestel. >:)

Of ze geven je de opvolger van dit model waarbij de problemen wel zijn opgelost. Gratis dan wel! _/-\o_

Bij belinea is het zo dat als je pc-monitor stuk is je de dag erna een nieuwe in huis hebt mits je voor 15:00 oid gebeld hebt. Misschen bij Samsung ook. 3 weken bellen en je hebt misschien een goeie ertussen... die hou je dan.

[ Voor 14% gewijzigd door ---RRR--- op 12-05-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:58:
[...]

Dat kan best een exemplarische afwijking zijn. Maar waar maken we ons zo druk over, want je hebt garantie op het toestel. Zie je een onanvaardbare afwijking, dan kun je gewoon reclameren.

Laten we de zaken nog eens op een rijtje zetten.

Ook de eerste generatie SlimFits kunnen zodanig afgeregeld worden dat eventuele geometrie problemen terug gebracht worden tot een zeer aanvaardbaar niveau. Het zal niet perfect zijn, maar dat is inherent aan een beeldbuis. Geen enkel beeldbuis toestel is 100% perfect.

Ik ben nog steeds vast van plan de 409 aan te schaffen, en hem na 200 uur inbrandtijd een ISF calibratie te laten ondergaan. Dan worden geometrie en kleuren zo goed mogelijk afgeregeld. Dat kost zo'n €125 (werkzaamheden aan huis, bij een tour), maar daarna heb je dan ook het beste beeld dat met dit toestel mogelijk is. Nou lijkt €125 veel, maar de 409 kost straks €700 (advies), en dat is al €200 goedkoper dan nu! Als je daar een beeldkwaliteit voor terug krijgt waar geen LCD of plasma aan kan tippen, dan kan die €125 extra mij niet zo boeien. Ik ben dan nog steeds veel goedkoper uit dan bij aanschaf van een topkwaliteit LCD van dezelfde afmeting.
Hoe komt het, als het om een "exemplarische" afwijking gaat, we die afwijking al direct zien op een handjevol foto's ?
Je zou verwachten van een uitzondering, dat die pas opvalt bij de eigenaar van het toestel, en 1 keer op duizenden beelden.

En als die TV's in de fabriek helemaal goed te krijgen zouden zijn, zouden ze dat zeker doen, want toestellen die terugkeren, dat moet handenvol geld kosten.
Kijk, er is een reden waarom een beeldbuis zo diep is, het is precies door die beeldbuis te proberen te verkorten dat al die problemen die de Slimfit tegenkomt, ontstaan.

Ik vrees dat jullie in de hoop een perfecte HD CRT TV te vinden, nog niet eroverheen zijn dat de Samsung dit duidelijk niet is.
De afwijkingen van het vorige toestel heb ik in het echt gezien, en die zijn voor mij totaal onaanvaardbaar, die vallen heel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---rrr--- schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:48:
[...]

Elke 1,5 maand een nieuwe tv en dan een 2 jaar later je geld terugvragen omdat je nog steeds problemen hebt en geen intresse hebt in een nieuw toestel. >:)

Of ze geven je de opvolger van dit model waarbij de problemen wel zijn opgelost. Gratis dan wel! _/-\o_

Bij belinea is het zo dat als je pc-monitor stuk is je de dag erna een nieuwe in huis hebt mits je voor 15:00 oid gebeld hebt. Misschen bij Samsung ook. 3 weken bellen en je hebt misschien een goeie ertussen... die hou je dan.
Ik wist niet dat Nederlanders nog in Sinterklaas geloven :D
Misschien eens kijken op http://www.kieskeurig.nl/...EC80DC1257036004506BB.htm

Dan kun je direct zien hoe de service is : mensen die hun toestel opgehaald zien, en dat na twee weken nog niet terug is...
Ik zou zeggen : doe maar...
En ja, dit gaat over het vorige toestel, maar de service verandert niet plots omdat er een nieuw model is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:58:
[...]

Ik wist niet dat Nederlanders nog in Sinterklaas geloven :D
Misschien eens kijken op http://www.kieskeurig.nl/...EC80DC1257036004506BB.htm

Dan kun je direct zien hoe de service is : mensen die hun toestel opgehaald zien, en dat na twee weken nog niet terug is...
Ik zou zeggen : doe maar...
En ja, dit gaat over het vorige toestel, maar de service verandert niet plots omdat er een nieuw model is...
Blijkbaar zoek je heel erg naar bevestiging voor de keuze van de philips.
Cognitieve dissonantie heet dat.

De philips is een goede televisie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het, als het om een "exemplarische" afwijking gaat, we die afwijking al direct zien op een handjevol foto's ?
Je zou verwachten van een uitzondering, dat die pas opvalt bij de eigenaar van het toestel, en 1 keer op duizenden beelden.

En als die TV's in de fabriek helemaal goed te krijgen zouden zijn, zouden ze dat zeker doen, want toestellen die terugkeren, dat moet handenvol geld kosten.
Kijk, er is een reden waarom een beeldbuis zo diep is, het is precies door die beeldbuis te proberen te verkorten dat al die problemen die de Slimfit tegenkomt, ontstaan.

Ik vrees dat jullie in de hoop een perfecte HD CRT TV te vinden, nog niet eroverheen zijn dat de Samsung dit duidelijk niet is.
De afwijkingen van het vorige toestel heb ik in het echt gezien, en die zijn voor mij totaal onaanvaardbaar, die vallen heel snel op.
Ik vrees, dat jij niet door hebt dat de feauteaus uit een verkeerde hoek genomen zijn met een brakke camera en een brakke aansturing van het beeld. Steeds weer over dat vorige toestel beginnen is zwak, samsung brengt heus niet een nieuw toestel op de markt waarbij de problemen van het vorige toestel (die samsung destijds veel klanten heeft gekost) nog niet verholpen zijn. Je kunt veel van die Aziaten zeggen, maar dat nou net niet, die letten juist op wat de klant wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:09
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:53:Hoe komt het, als het om een "exemplarische" afwijking gaat, we die afwijking al direct zien op een handjevol foto's ?

Ik denk dat ik niet de enigste ben die overweegt deze TV te kopen bij een winkel waar een demo staat en niet via internet. Als je voorbereid op pad gaat met een test-dvd en DVD-speler of sat-ontvanger met HD is men op de meeste plaatsen behulpzaam bij het testen. Als je duidelijk maakt dat je eerst wilt zien wat je koopt, dan pakt men het net geteste demo apparaat in of haalt een nieuwe uit de doos om te laten zien dat die het net zo goed doet. Het zal niet de eerste keer zijn dat men mij van de stoep terughaald om de koop als nog af te ronden.
Belangrijk is wel dat je voorbereid bent en weet waar je na moet kijken, dus een vanaf de fabriek slecht ingestelde zal men moelijk aan mij kunnen slijten.
Ik heb het zelf 1 keer meegemaakt en in mijn omgeving meerdere keren gezien niet alleen met TV's, TV werd afgeleverd en gaf 5 minuten beeld tot er een klein rookpluimje uitkwam en het beeld zwart werd.
Op het moment is deze TV in Nederland nog niet leverbaar, dus we hebben nog alle tijd om ervaringen te verzamelen uit landen (Spanje. Frankrijk, Engeland) waar deze al wel leverbaar is, misschien zit daar wel iets tussen die ons op andere mening brengt.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:53:
[...]

Exemplarisch wil zeggen dat dit ene toestel die afwijking heeft, ander soortgelijk toestellen hoeven het niet te hebben.
Kun je me dan verklaren waarom een fabrikant als Metz een hele lijn TV toestellen heeft met de Philips SlimLine beeldbuis? En waarom Philips die ondiepe beeldbuizen eigenlijk maakt?
Ik heb al ettelijke rapporten gelezen van mensen die het toestel in het echt gezien hebben, en geen noemenswaardige geometrie problemen zagen. In Duitsland gebruikt men blijkbaar de zender N-TV om dat te kunnen zien (veel horizontale balken).
Zoals gezegd, dat was het vorige toestel. Ik wacht rustig de eerste testen van de 409 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Hier nog een leuk plaatje uit Frankrijk ...

Afbeeldingslocatie: http://cybergestion.free.fr/Samsung409/DSCF0652a.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door fulgore op 12-05-2006 23:56 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Dat is de transponderscan van een mediaguard satbox, die ziet er op een gewoon scherm al niet geweldig uit laat staan als je dat nog eens gaat oprekken is een 4:3 signaal

@grunnsat Wat zou het merk van de gebruikte camera zijn? (niet gezien)

[ Voor 40% gewijzigd door Domba op 13-05-2006 01:03 . Reden: edit lachspiegel camera ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
fulgore schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:49:
Hier nog een leuk plaatje uit Frankrijk ...
Nu zie ik pas hoe slecht het beeld is. Zelfs de plastic bovenrand van het toestel gaat er van bobbelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:25:
[...]

Blijkbaar zoek je heel erg naar bevestiging voor de keuze van de philips.
Cognitieve dissonantie heet dat.

De philips is een goede televisie!!!
Daar is het mij niet om te doen, het is ook een beetje simplistisch om elke kritiek direct af te doen als een poging om zijn eigen aankoop te bevestigen.
Ik heb wat rondgelezen op de verschillende fora, en zowel op de Spaanse als de Franse fora zijn er mensen die de geometrische vervormingen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Van het avforum zie ik deze foto hier niet, voor de rest klik link
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6988/fotka64034kf0cn.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Domba op 13-05-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44

Gorefest

serial killer.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:57:
[...]
samsung brengt heus niet een nieuw toestel op de markt waarbij de problemen van het vorige toestel (die samsung destijds veel klanten heeft gekost) nog niet verholpen zijn. Je kunt veel van die Aziaten zeggen, maar dat nou net niet, die letten juist op wat de klant wil!
Waarom zit dit probleem dan al in meerde slimfit toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:57:
[...]

Ik vrees, dat jij niet door hebt dat de feauteaus uit een verkeerde hoek genomen zijn met een brakke camera en een brakke aansturing van het beeld. Steeds weer over dat vorige toestel beginnen is zwak, samsung brengt heus niet een nieuw toestel op de markt waarbij de problemen van het vorige toestel (die samsung destijds veel klanten heeft gekost) nog niet verholpen zijn. Je kunt veel van die Aziaten zeggen, maar dat nou net niet, die letten juist op wat de klant wil!
Ach, komaan.
Mocht het nu over één gebruiker uit één land gaan, ik zou het nog kunnen geloven, maar het gaat over foto's uit Frankrijk en Spanje.
Dat wil dus zeggen : verschillende TV toestellen, verchillende fototoestellen, verschillende gebruikers, verschillende hoeken waarin de foto's genomen worden.
Als je dan nog steeds hetzelfde resultaat krijgt moet je toch niet meer afkomen dat het aan de foto ligt.
Trouwens, als je de teksten van de gebruikers zelf leest, geven ze ook allerlei vervormingen of problemen toe :

bijv. (Frans forum, Loum) : "Sinon, je confirme le problème sur le coté. Il est peu visible et on l'oubli très vite.
Je pense qu'il n'a rien à voir avec un problème géométrique car il dépend de la luminosité de l'image. Il est parfois invisible et parfois visible la seconde d'après quand l'image devient très claire."

Hij vindt het dus niet erg, denkt niet dat het een geometrieprobleem is, maar bevestigt wel een probleem aan de zijkant.

Een andere schrijft (zelfde forum, Codex) : "pour resumer, il est tres tres beau, polyvalent et pas excessif niveau prix. sinon peut etre petit probleme de tengente sur certains".

Dus opnieuw een bevestiging van het geometrieprobleem (wordt vernoemd in http://www.homecinema-fr....0&postorder=asc&start=660)

naar aanleiding van het on-screen keyboard, waar duidelijk problemen mee zijn.

Dat zijn dus 2 verschillende Franse gebruikers die beiden bepaalde problemen met geometrie ontdekken, en wat niets met de kwaliteit van de foto's te maken heeft.

En op het Spaanse forum van mundodvd idem ditto, allerlei probleempjes :

Daar schrijft een zekere Baus, en dit vind ik zeer verhelderend (mijn vertaling na iedere paragraaf) : "Tengo dvd por Hdmi y lo he propado 576p, 720p y 1080i Por ahora creo q el q mas me gusta es el 576p... :mmmh A 720p la imagen me sale descentrada un dedo hacia abajo y sale una linea verde y roja arriba del todo. He leido en elotrolado q dos tv más hacen lo mismo...He llamado a Samsung y no saben nada :cabreo La imagen a 576p es muy buena con pocos errores de geometria, pero apenas he visionado nada. Pero como mas subes de resolucion mas errores de geometria presenta..."

Ik heb een DVD speler aangesloten via HDMI en hem getest op 576p, 720p en 1080i.
Op dit moment geloof ik dat wat me meest bevalt 576p is, hmmm.
Op 720p lijkt het beeld niet meer gecentreerd, maar zakt een duim naar beneden en er verschijnt een groen en een rode lijn boven dit alles.
Ik heb in "elotrolado" gelezen dat 2 anderen hetzelfde voor hebben.
Ik heb naar Samsung gebeld en ze weten er niets over, grrr.
Het beeld op 576p is erg goed met weinig geometrische fouten, maar ik heb nog bijna niets gezien (van materiaal).
Maar hoe meer je de resolutie opdrijft hoe meer geometrische fouten hij vertoont...

"La Xbox 360...estoy en ello :fiu A 720p se ve mejor q a 480p, pero tambien sale la maldita linea verde y roja y pantalla descentrada hacia abajo... :cabreo Ahora voy a probar a 1080i q creo q se ve mejor...No se, no se, necesito más tiempo! :sudor"

De Xbox 360 dan. Op 720p ziet hij er beter uit dan op 480p, maar ook hier komt de vervloekte groene en rode lijn en het gedecentreerde scherm naar onderen tevoorschijn :(
Nu ga ik hem proberen op 1080i en ik geloof dat hij er beter uitziet. Ik weet het niet, ik weet het niet, ik heb meer tijd nodig.

"A 576p se ve muy bien, a 720p descentrada y requiere cambiar los ajustes de color, contraste, brillo, realce, etc en relacion a las otras resoluciones!"

Op 576p ziet hij er zeer goed uit, op 720p gedecentreerd en ik moet de instellingen voor kleur, contrast, helderheid, scherpte, enz aanpassen ten opzichte van de andere resoluties !

"Si alguien sabe como solucionar lo del descentrado de imagen a 720p q avise!!! :P He pedido a los de Samsung como se accede al menu de servicio y solucionar yo el problema...pero me han dicho q no tiene menu de servicio.."

Als iemand weet hoe ik het probleem van het decentreren van het beeld op 720p kan oplossen, dat hij mij advies geeft !!!
Ik heb aan Samsung gevraagd hoe men het service menu kan bereiken om het probleem op te lossen, maar ze hebben mij gezegd dat er geen service menu is...

Conclusie : alle gebruikers zien fouten en gebreken.
Er zijn er die ze minimaal vinden en er mee kunnen leven, die Spaanse zet meer aan tot voorzichtigheid.
Hij heeft problemen die hij niet wegkrijgt, en bij Samsung willen ze hem niet helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

grunnsat schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:59:
[...]

Exemplarisch wil zeggen dat dit ene toestel die afwijking heeft, ander soortgelijk toestellen hoeven het niet te hebben.
.
Toch zien we het op spaanse en op franse fora.
[
Kun je me dan verklaren waarom een fabrikant als Metz een hele lijn TV toestellen heeft met de Philips SlimLine beeldbuis? En waarom Philips die ondiepe beeldbuizen eigenlijk maakt?
Kun jij mij verklaren waarom philips/lg dan zelf niet met zo'n tv komen?
Ik heb al ettelijke rapporten gelezen van mensen die het toestel in het echt gezien hebben, en geen noemenswaardige geometrie problemen zagen. In Duitsland gebruikt men blijkbaar de zender N-TV om dat te kunnen zien (veel horizontale balken).
Ik heb al ettelijke rapporten gelezen van mensen die het toestel in het echt gezien hebben en zeker noemenswaardige geometrie problemen zagen (engelse, britse en franse fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:59:
[...]

[...]

[...]

[...]

Zoals gezegd, dat was het vorige toestel. Ik wacht rustig de eerste testen van de 409 af.
Ik begrijp ook wel wat exemplarisch betekent.
Alleen schijnt het "exemplarisch" voor te komen bij verschillende gebruikers in verschillende landen, toevallig bij iedereen die testen plaatst.
Wat meteen doet vermoeden dat er niets exemplarisch aan is.

Als die ondiepe buizen zo goed zijn, waarom maakt Philips er dan zelf geen gebruik meer van ?
Toch raar om je eigen technologie te verkopen, en je dan te laten beconcurreren door Samsung ermee.
Ik heb nog geen testen van de Metz toestellen gelezen overigens.
En als ik de gebruikservaringen van de Samsung lees, ook van deze nieuwe, lees ik toch veel problemen en probleempjes.

Lees eens de stukjes die ik uit het Spaanse forum vertaald heb, dat zijn toch duidelijk problemen.
Waar heb je trouwens die Duitse reviews gelezen ?
Op hifi-forum vind ik alleen verwijzingen naar andere fora, en ze bespreken dan weer die foto's.
Ook zij zien "Verzerrungen" (vervormingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:59:
Lees eens de stukjes die ik uit het Spaanse forum vertaald heb, dat zijn toch duidelijk problemen.
Op hifi-forum vind ik alleen verwijzingen naar andere fora, en ze bespreken dan weer die foto's.
Ik denk dat je beter het even naar het spaanse forum kunt springen voor de bijdragen van Baus (als ik het goed heb xbox op 720p en pas later op 1080i en TV op 1080i 60 hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 02:13:
[...]

Ik denk dat je beter het even naar het spaanse forum kunt springen voor de bijdragen van Baus (als ik het goed heb xbox op 720p en pas later op 1080i en TV op 1080i 60 hz)
Mijn vertaling was net één van de reacties van Baus, dus zo positief was ie ook weer niet.
Als ik al zijn reacties lees, lees ik dat op 1080i het er toch beter uitziet, maar merkt dan weer problemen bij het afspelen van HD filmpjes via zijn Xbox 360.
Als je wilt, wil ik ook nog wat andere van zijn reacties vertalen, maar hij is niet zo positief, hoor.
720p krijgt hij niet goed, gelukkig kan hij zich voor zijn Xbox 360 redden met 1080i (ten minste voor spellen), maar als een toestel dus alleen op 720p kan sturen, is er dus geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik denk aan deze bijdrage van Baus, waar hij tegen aanloopt zoals je ook ziet bij een 4:3 via scart die opgerekt wordt. Ik kijk nog uit naar complete analyse

BAUS 11/05/2006 8:22 www.mundodvd.com

He visto videos en Hd de la Xbox 360 y me hace lo mismo, la imagen sale con las dos rayas y descentrada hacia abajo... :bigcry

Ojala fuera un problema de configuracion, pero creo q el único q puede arreglar el descentrado es un tecnico, o poder acceder al menu de servicio... Mediante el mando se puede ajustar la inclinacion, pero no el centrado de la imagen!

La Xbox 360, yo la tengo ahora a 1080i y se ve de cojones!!! Los ultimos juegos como el Oblivion o el Doa4 ya son compatibles a 1080i sin necesidad de reescalar hacia arriba como pasa con los primeros juegos (Pgr3 o Kameo q solo son a 720p)...Pero he de decir q ni me entero cuando la xbox 360 reescala de 720p a 1080i Se ve GENIAL!!!

Lo de las rayas verde y roja no me preocupa en exceso porq yo lo veo mejor a 1080i... Al tener solo 32" y ponerle esas resoluciones tan elevadas no hay manera de distinguir si es progresivo o entrelazado :sudor Y el 1080i al tener más resolucion se ve más nítido! Y no veo los "defectos" tipicos de las señales entrelazadas (dientes de sierra, o el efecto de las lineas pares e impares) Joer es q parece progresivo!

Esta tarde intentare poner un analisis más completo, me voy al curro!

Hier is babelfish als je het wilt vertalen

[ Voor 4% gewijzigd door Domba op 13-05-2006 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 02:53:
Ik denk aan deze bijdrage van Baus, waar hij tegen aanloopt zoals je ook ziet bij een 4:3 via scart die opgerekt wordt. Ik kijk nog uit naar complete analyse
Hehe, ik ken voldoende mijn talen om niet op Babelfish te moeten rekenen :)

BAUS 11/05/2006 8:22 www.mundodvd.com

"He visto videos en Hd de la Xbox 360 y me hace lo mismo, la imagen sale con las dos rayas y descentrada hacia abajo... :bigcry"

Ik heb videos in HD gezien op de Xbox 360 en hij doet net hetzelfde, het beeld wordt getoond met de 2 lijnen (die rode en die groene die ik eerder schreef) en gedecentreerd naar onderen :bigcry

"Ojala fuera un problema de configuracion, pero creo q el único q puede arreglar el descentrado es un tecnico, o poder acceder al menu de servicio... Mediante el mando se puede ajustar la inclinacion, pero no el centrado de la imagen!"

Laat ons hopen dat het een configuratieprobleem is, maar ik denk dat de enige die het decentereren kan bijregelen een technieker is, of ik moet toegang krijgen tot het servicemenu.
Via de afstandsbediening kan men de helling bijregelen, maar niet het centreren van het beeld !

"La Xbox 360, yo la tengo ahora a 1080i y se ve de cojones!!! Los ultimos juegos como el Oblivion o el Doa4 ya son compatibles a 1080i sin necesidad de reescalar hacia arriba como pasa con los primeros juegos (Pgr3 o Kameo q solo son a 720p)...Pero he de decir q ni me entero cuando la xbox 360 reescala de 720p a 1080i Se ve GENIAL!!!"

De Xbox 360 heb ik nu op 1080i gezet en hij ziet er verdomd goed uit !!!
De laatste nieuwe spellen als Oblivion en Doa4 zijn reeds compatible met 1080i zonder te moeten uitrekken naar 1080i zoals dat gebeurde bij de eerste spellen (Pgr3 of Kameo, die slechts 720p zijn)...
Maar ik moet zeggen dat ik het niet eens merk wanneer de Xbox 360 upscalet van 720p naar 1080i.
Het ziet er FANTASTISCH uit !!!

"Lo de las rayas verde y roja no me preocupa en exceso porq yo lo veo mejor a 1080i... Al tener solo 32" y ponerle esas resoluciones tan elevadas no hay manera de distinguir si es progresivo o entrelazado :sudor Y el 1080i al tener más resolucion se ve más nítido! Y no veo los "defectos" tipicos de las señales entrelazadas (dientes de sierra, o el efecto de las lineas pares e impares) Joer es q parece progresivo!"

Dat van die groene en rode lijnen, daar maak ik mij niet te veel zorgen over omdat het er toch beter uitziet op 1080i...
Omdat hij slechts 32" meet en zulke hoge resoluties toont is het niet mogelijk progressive en interlaced uit elkaar te halen :sweat
En doordat 1080i een hogere resolutie heeft is het scherper!
En ik zie niet de typische "gebreken" van interlaced signalen (zaagtanden, of het effect van de pare en onpare lijnen).
Het ziet er verdomme progressief uit!

"Esta tarde intentare poner un analisis más completo, me voy al curro!"

Deze namiddag zal ik proberen een vollediger analyse te maken, 'k ga naar mijn werk !"

Niets boven een menselijke vertaling, nietwaar ?
Dus ik blijf bij wat ik gezegd heb.
Hij heeft problemen (met strepen, en het feit dat zijn beeld niet gecentreerd is) op 720p, en hij kan die niet oplossen, het is alleen dat hij voor zijn Xbox 360 het probleem omzeilt : namelijk gewoon die 720p niet gebruiken en alles op 1080i zetten.
Die workaround zal echter niet steeds mogelijk zijn.
Het is dus niet omdat je Xbox 360 zowel 480p als 720p als 1080i toelaat, dat je DVD recorder dat noodzakelijkerwijs ook doet, of je settopbox voor digitale TV, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik vindt dat ieder zijn eigen mening moet vormen.
Deze TV heeft 4 verschillende ingangen en kan verschillende ingangssignalen verwerken en verschillende resolutie weergeven. Dit maakt duidelijk dat niet elke mogelijke combinatie even goed gaat.
Langzaam wordt er een patroon zichtbaar
Xbox 360 via component gaat goed op met 1080i op 1080i res(Baus@Mundodvd.com & Zapiy@Avforums.com)
PAL DVD via HDMI tot nu toe het best op 576p

en een lijst met zwakke punten (zie boulder)

[ Voor 6% gewijzigd door Domba op 13-05-2006 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:59:

Als die ondiepe buizen zo goed zijn, waarom maakt Philips er dan zelf geen gebruik meer van ?
Geen idee, maar ik ben er al lang mee gestopt om te proberen het Philips beleid op het gebied van consumenten electronica te begrijpen. Zij zouden top kwaliteit producten kunnen maken maar doen het domweg niet. Of kun jij mij vertellen waarom die 9551 nu pas hier op de markt komt, nadat soortgelijke Philips producten op de Amerikaanse markt al jaren verkocht werden?

Of kun je mij vertellen waarom Philips een HDTV beeldbuis ontwikkeld heeft, en die blijkbaar niet (meer) verkoopt of gebruikt?

En ik weet ook niet waarom ze zelf hun SuperSlim beeldbuizen niet gebruiken.
Toch raar om je eigen technologie te verkopen, en je dan te laten beconcurreren door Samsung ermee.
Ik heb nog geen testen van de Metz toestellen gelezen overigens.
Ik ook nog niet, maar de reputatie van Metz op dit gebied zegt mij dat die toestellen goed zijn. Metz staat bekent als leverancier van zeer hoogwaardige en kostbare TV toestellen.
En als ik de gebruikservaringen van de Samsung lees, ook van deze nieuwe, lees ik toch veel problemen en probleempjes.
Ik wacht gewoon af, en ben heel benieuwd naar de eerste berichten van mensen die met het service menu aan de gang geweest zijn om eventuele problemen op te lossen. Er is natuurlijk een service menu, het verhaal dat er geen service menu zou zijn is kul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:54:
[...]

Geen idee, maar ik ben er al lang mee gestopt om te proberen het Philips beleid op het gebied van consumenten electronica te begrijpen. Zij zouden top kwaliteit producten kunnen maken maar doen het domweg niet. Of kun jij mij vertellen waarom die 9551 nu pas hier op de markt komt, nadat soortgelijke Philips producten op de Amerikaanse markt al jaren verkocht werden?

Of kun je mij vertellen waarom Philips een HDTV beeldbuis ontwikkeld heeft, en die blijkbaar niet (meer) verkoopt of gebruikt?

En ik weet ook niet waarom ze zelf hun SuperSlim beeldbuizen niet gebruiken.

[...]

Ik ook nog niet, maar de reputatie van Metz op dit gebied zegt mij dat die toestellen goed zijn. Metz staat bekent als leverancier van zeer hoogwaardige en kostbare TV toestellen.

[...]

Ik wacht gewoon af, en ben heel benieuwd naar de eerste berichten van mensen die met het service menu aan de gang geweest zijn om eventuele problemen op te lossen. Er is natuurlijk een service menu, het verhaal dat er geen service menu zou zijn is kul.

[...]
Ik zie toch wel enige logica in de politiek van Philips, hoewel die natuurlijk niet altijd consistent is.
De reden dat je HDTV CRT's hier zo weinig ziet en in Amerika wel, ligt :

bij het feit dat ze daar jaren geleden al met HDTV begonnen zijn, toen plasma en LCD nog totaal niet beschikbaar waren.
De consumenten waren het dus gewoon om HDTV CRT's te hebben.
Hier in Europa komen we weer 10 jaar achter, maar daardoor worden ineens LCD's en plasma's gepushed (zelf vind ik daar nogal wat nadelen in).
Ze verdienen veel meer aan die toestellen, en de hele industrie heeft nu jarenlang iedereen wijsgemaakt dat er niets beter is, dus is het eigenlijk een beetje raar om nog met HD CRT's af te komen, vanuit marketingstandpunt dan.
Als die TV's écht HD zouden tonen en geen enkel probleem hebben, zou er natuurlijk wel kunnen kannibalisatie ontstaan, maw. de verkoop van de HD CRT's zou kunnen vreten aan die van de LCD's en plasma's, wat gezien de winstmarge niet echt interessant is.
Vandaar dat ik die low-profile aanpak wel begrijp.
Ze willen enerzijds wel een alternatief bieden voor LCD en plasma voor wie toch HD wil gaan, maar ze willen het niet té goed maken om de bovengenoemde redenen.

En Slimfit gebruiken ze volgens mij niet omdat de problemen die ermee gepaard gaan zo moeilijk op te lossen zijn, hetgeen nog maar eens blijkt uit die gebruikerservaringen en de foto's waarop duidelijk problemen te zien zijn (vooral dat onscreen keyboard, waar duidelijk vervormingen inzitten).

De problemen oplossen via het servicemenu, daar geloof ik ook niet in.
Als het zo eenvoudig is, waarom doen ze dat dan niet in de fabriek ?
Elk toestel wordt immers afgeregeld voor het de kwaliteitscontrole verlaat.
Ik vermoed wel dat je het probleem wat kunt bijregelen, maar het zal toch zichtbaar blijven.

Over het merk Metz dan, ik heb eens wat op Internet gezocht.
Gezien het een Duits merk is kom ik in de bekende Duitse hifi forums terecht.
Eerst en vooral : je vergelijking klopt niet, het moet zeker over andere beeldbuizen gaan, want die Metz TV's zijn zeker niet HD compatible, maar ondersteunen alleen PAL, er zitten niet eens component, laat staan HDMI aansluitingen op.
Gezien het om PAL beeldbuizen gaat, zullen het al niet dezelfde zijn die Samsung nu gebruikt.
Verder vond ik een paar ervaringen van hun Bristol model, enkele positieve maar ook een negatieve.
Dus zelfs bij een dergelijk duur toestel zijn er mensen die totaal niet tevreden zijn :

(kort samengevat : deze gebruiker krijgt soms bij het omschakelen van zender het beeld van de nieuw gekozen zender, en het geluid van de oude ; het toestel bromt ook, blokkeert af en toe compleet, en de firma Metz weigerde te helpen, hij gaat nu een LCD/plasma kopen en moet maar zien dat ie geld genoeg oplegt...)
Dit kan om een exemplarisch probleem gaan, maar feit is dat Metz zich blijkbaar niet aan "HD Ready" Slims waagt.

"Hallo

habe gerade diesen Beitrag gelesen. Wir habe uns einen Metz Bristol 82 Slim im Dezember gekauft. Leider haben wir nur ärger mit dem Gerät.

So läst sich das Gerät nachdem ich es über den Standby Schalter eingeschaltet habe oft nicht über die Fernbedienung einschalten. Ich darf nach drücken des Standby am Gerät auf der Fernbedienung keine Knopf drücken sonst geht’s oft schief. Am Sonntag hatte ich nach umschalten von Pro7 auf N24 zwar das Bild von N24 aber den Ton von Pro7. Zuvor brauchte das Gerät fast eine Minute um von sat1 auf rtl umzuschalten. Dann blockiert ab und zu einfach mal die Fernbedienung so dass nur noch das drücken des Netzschlaters hilft. Ein anderes Mal funktionierte einfach keine Einblendung des OSD mehr. Da half auch nur der Netzschalter. Außerdem brummt irgendein Trafo laut und deutlich. Man muss die Lautstärke immer etwas erhöhen. Oft nutze ich das Bild im Bild. Ich schaue dann über den in den Metz eingebauten DVB-s Empfänger und über den am Scart angeschlossenen analogen Sat-Empfänger kann ich sehen ob auf dem anderen Programm die Werbepause zu ende ist. Aber auch mit dem Bild im Bild hatte ich schon Probleme.

Wir haben das alles natürlich bei unserem Händler reklamiert. Der Versucht nun schon seit 3 Monaten ein Funktionierendes Ersatz/Neugerät von Metz zu bekommen. Bisher hat er 5 Geräte bekommen die alle noch schlechter waren wie unseres. So sagte er z.b. dass sich ein Gerät überhaupt nicht einschalten lies und das bei einem neuen Gerät. Bei einem anderen sei die Schlitzmaske(??) viel zu groß. Ein Vertreter der Firma Metz war wohl auch schon beim Händler und hat sich das angeschaut. Der hat sich umgedreht und ist zur Tür raus. So nach dem Motto: Auch das noch. Der Händler hat ja wirklich recht das ist ja wirklich so schlimm.

Leider ist (laut unserem Händler) Metz nicht zu einem entgegenkommen bereit. Ich kann also im Moment nur von diesem Metz Gerät abraten. Dieses Modell scheint auch das einzige mit solchen problemen zu sein. Andere Metz Geräte sind sicher in Ordnung. Hier scheint wohl irgendwas ganz schön schiefgegangen zu sein. Wir bringen den Fernseher in den nächsten Tagen zurück und tauschen das Gerät gegen einen TFT/Flachbildfernseher um. Leider müssen wir noch etwas Geld drauflegen.

Grus

Steve"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Boulder je bent toch tevreden met je philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
http://www.dlp.com/home_e...inment_search_results.asp
HDTV 1080P projectie tv's
Ook wel aardig dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
En ook wel aardig off topic aangezien deze thread over een samsung HDTV CRT gaat! 8)7

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/7306/720p0og.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/3702/dash720p1hb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/4884/kameo720p13fi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/2820/kameo720p32uu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/474/motogp7220p26aj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/8734/motogp72032lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/4278/kameo720p21ti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/9084/cruzandoelrhin720p1pa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/8646/topspinlejos720p4yx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/5125/menugraw8uw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/6494/testdrive720p5rk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/2421/motogp720p19mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Mmm er is dus misschien wel een menu:
SOLUCION AL PROBLEMA DE LAS RAYAS EN 720P

Pues eso, buscando en unos foros americanos he encontrado que este modelo de Samsung tiene un equivalente en USA, el modelo es TX-S3082WH.
El caso es que en el foro decian la forma de entrar al menu de servicio del modelo americano, así que lo he intentado con esta suponiendo que sería igual. Para acceder al mismo hay que apagar la tele y pulsar en el mando estas teclas por este orden:

Info -> Menu -> Mute -> Power

Si no os sale volved a intentarlo, al final os funcionará. Advertir como siempre que no toqueis nada que no sepais lo que es en el menú de servicio y que anoteis por si acaso los valores que trae por defecto de cualquier parámetro que vayais a cambiar, podeis joder la tele si vais a lo loco.

Bien, para corregir el dichoso problema de las rayas con el menu en pantalla poned alguna fuente en 720p y entrad a la opción 720P/1080I y a continuación en V Shift.
En mi caso el valor con el que se ha quedado bien ha sido poniendolo a 1, pero puede que en cada tele sea distinto el valor idoneo. En cualquier caso la pantalla se va desplazando conforme vas cambiando el valor, así que es fácil dejarlo bien.

En este menú también se pueden configurar parámetros de geometría que supongo que nos permitirán minimizar los problemas que tiene la tele. Yo de momento no he tocado nada, voy a ver si consigo el AVIA, que es un DVD para calibrar la imagen que viene con una serie de patterns para ello, mientras tanto prefiero no tocar nada.

A disfrutar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Laatst online: 07-10-2024
De foto's hierboven zien er toch super strak uit? Nix geen vervormingen oid, en nu zijn er eindijk recht voor genomen, dus het kan toch....

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:24
wou net zeggen zie daar maar minimale vervorming (hoek foto dan), zijn die in 1080i? of 720p?

Maja dan weer met een hoek die foto :O

[ Voor 41% gewijzigd door J_star op 13-05-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
fulgore schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:13:

[...]
Natuurlijk is er een menu. Ieder modern TV toestel heeft een service menu, het antwoord van die helpdesk was onzin, of beter onwetendheid. Jammer genoeg is veel apparatuur af fabriek niet geweldig afgeregeld, en dat kan zeker ook opgaan voor de nodige 409's. Met (veel) geduld en het service menu is dat probleem echt wel op te lossen. Zoals ik al eerder schreef, ik ben zelf bereid daar nog eens € 125 aan te spenderen, het is tenslotte het eindresultaat dat telt.

De zaak waar ik vroeger mijn A/V spullen kocht (jammer genoeg ter ziele), leverde nooit een apparaat af zonder dat ze het eerst door hun technische dienst helemaal hadden laten afregelen. Dat soort zaken bestaan jammer genoeg niet veel meer.

[ Voor 14% gewijzigd door grunnsat op 13-05-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:00:
Boulder je bent toch tevreden met je philips?
Ik wacht nog op levering, en voor ik hem besteld heb, heb ik wel getwijfeld tussen deze Samsung en de Philips.
Uiteindelijk heb ik voor de Philips gekozen, onder andere omwille van de problemen uit het verleden, maar ook omdat hij in de lengte minder plaats inneemt, en daar heb ik tot hiertoe geen spijt van.
Het belangrijkste vind ik niet dat "HD Ready" etiketje, maar de beeldkwaliteit die hij biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:13:

[...]
Tuurlijk is er een servicemenu, zoals hij schrijft, heeft hij het zelf geprobeerd, en het werkte.
De toetsencombinatie om erin te raken heeft hij afgekeken van de Amerikaanse tegenhanger van dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseM schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:31:
De foto's hierboven zien er toch super strak uit? Nix geen vervormingen oid, en nu zijn er eindijk recht voor genomen, dus het kan toch....

Bas
???
Op de rechterkant van het Xbox 360 menu kun je die klaar en duidelijk zien, en deze met de pijl is natuurlijk ook heel duidelijk.
Maar het zal natuurlijk weer aan de camera liggen (hoewel het nu al over de zoveelste gebruiker, TV en camera gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:02:
[...]

Natuurlijk is er een menu. Ieder modern TV toestel heeft een service menu, het antwoord van die helpdesk was onzin, of beter onwetendheid.
Of ze zijn bang dat je je TV om zeep helpt met verkeerde instellingen, waarna je de garantie inroept...
Zoals die Spanjaard nog eens waarschuwde, prutsen met het service menu is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de foto's is het commentaar van de gebruikers zelf natuurlijk nog belangrijker.
Omdat velen de taal niet begrijpen gaan ze dus zomaar af op de foto's.
Dit schrijft "det_wt.somerset" :

"Pero hay un problemilla: el jueves al llegar a casa y conectarlo, sale una pantalla azul al no estar sintonizados los canales, weno, pues ví que había una mancha roja en la esquina superior derecha, de un tamaño... pues como una mosca de televisión, no sé, como el símbolo de Antena3 por ejemplo de grande, pero arriba. Lo dejé desconectado toda la noche y tal, para ver si se desmagnetizaba, y por la mañana la mancha se notaba bastante menos".

"Maar er is een probleempje : donderdag bij het thuiskomen en het aansluiten, kwam er een blauw scherm omdat de kanalen nog niet ingesteld waren, welnu toen zag ik dat er een rode vlek in de rechterbovenhoek zat van een grootte, als van een TV vlieg (???), ik weet niet, als het simbool van Antena3 bijv. qua grootte, maar hoger (op het scherm).
Ik liet hem heel de nacht uit het stopcontact, om te zien of hij zichzelf zou demagnetiseren, en 's morgens was de vlek al duidelijk minder zichtbaar".

Hier is wat "dodge" schrijft :

"Lo de las manchas también me pasa a mí. Según leí por ahí, no recuerdo en que foro, es algo que les pasa si no a todas a casi todas, incluso a modelos anteriores. También decian que se puede solucionar en el menú de servicio, creo que decian algo de ajustar el nivel de rojo, sería cuestión de probar."

Dat van die vlekken heb ik ook.
Volgens wat ik hier ergens las, ik weet niet meer in welk forum is het iets dat bijna met allemaal voorkomt, zelfs met de vorige modellen.
Ze zeiden ook dat het op te lossen is via het service menu, ik denk dat ze zeiden door het niveau van het rood bij te regelen, het zou een kwestie van proberen zijn.

Hmm, en dan is er nog Pazguato, de maker van de foto's die zijn ervaringen geeft :

"weno.. despues de verme un poco la sesion de moto gp en la 2.. y algo mas de tele analogica..
pues me parece la misma mierda que con un lcd o plasma.. smile_:("

Goed, nadat ik een beetje Moto GP op kanaal 2 gezien heb, en een beetje meer analoge TV lijkt het me dezelfde shit te zijn als met een LCD of plasma...

"me explico:el que quiera disfrutar de la HD q se haga a la idea q la tele "normal" la vera mejor en su televisor antiguo smile_:-p"

Ik verklaar mij nader : hij die wil van HD genieten zou beter wennen aan het idee dat "normale" TV er beter uitzien op zijn oude TV...

"habria q ver como se ve con TDT ..(esto lo sabre en breve ) ..o con digital plus y demas"

Ik moet nog zien hoe hij eruitziet met TDT (dat zal ik binnenkort weten) of met digital+ en meer (noot : dat is de digitale TV die in Spanje beschikbaar is).

"en cuanto a DVD me he visto un rato "tigre y dragon" que sin ser hd es compatible con 16:9 y la verdad es q esto ya es otra cosa.. se ve muy bien.. en este caso si bastante mejor que con mis CRT std."

"Wat DVD betreft heb ik een poosje "Tiger and Dragon" gezien dat, hoewel het geen HD is, wel compatible is met 16:9 en de waarheid is dat dat een andere zaak is, het ziet er zeer goed uit, in dit geval wel nogal beter dan met mijn standaard CRT."

"ahora bajare del bazar dele live videos a 720p.. a ver q tal.."

"Nu zal ik wat live video's in 720p downloaden uit de shop, we zullen zien hoe het eruit ziet."

"luego mas tarde ya pondre alguna foto smile_:D"

Later zal ik er een foto van opzetten...

Voila, geometrie, kleurvlekken, en maar bijregelen via het servicemenu (de PIP zou waarschijnlijk daar te activeren zijn ook, want hij staat blijkbaar standaar op disabled).
En standaard TV is ongeveer van de kwaliteit als van een LCD of plasma.

Maar ik veronderstel dat mijn vertalingen niet echt welkom zijn, want er zijn er hier die liever naar de fotootjes kijken, en blij zijn dat ze de teksten erbij niet begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:40:
[...]
???
Op de rechterkant van het Xbox 360 menu kun je die klaar en duidelijk zien, en deze met de pijl is natuurlijk ook heel duidelijk.
...
Die met de pijl is idd wel erg duidelijk. Maar voor de foto met het Xbox menu vindt ik het minder goed zichtbaar. Het xbox menu is namelijk rond van zichzelf. Net zoals de console zelf ook hol is van beide kanten.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:40:
[...]

Maar ik veronderstel dat mijn vertalingen niet echt welkom zijn, want er zijn er hier die liever naar de fotootjes kijken, en blij zijn dat ze de teksten erbij niet begrijpen...
Uhmm, van mij mag je doorgaan met vertalen. Want ik zelf kom niet zo ver in het spaans. Hartelijk dank voor het vertalen tot nu toe _/-\o_

Wat ik uit het vertaalde spaanse verhaal opmaak is dat de televisie dus niet echt aan resolutie switching doet voor pal ingang signalen, aangezien het tv beeld even "goed" is als LCD en Plasma. Dat vind ik zonde, aangezien ik wel verwacht had dat normale tv beelden er net zo goed uit zouden zien als op een non HD crt beeldbuis van deze grootte.

De eventuele geometrie afwijkingen maken mij niet veel uit, vindt ze te klein om aan te irriteren. Ik kijk nu naar een goedkope 51cm daewoo tvtje dat standaard het beeld teveel naar links zet waardoor een reep beeld mist. En bij mijn ouders doet een 100 Hz panasonic Breedbeeld crt het ook niet zo netjes qua geometrie. Daar lijken marquee's die onderin het beeld voorbij scrollen ook alsof ze in het midden groter worden...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die geometrie problemen vallen alleen op bij rechte lijnen. Hoeveel films hebben constant rechte lijnen in beeld die ook nog eens stilstaan? Ik denk dat je et gewoon eerst moet zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:32:
Die geometrie problemen vallen alleen op bij rechte lijnen. Hoeveel films hebben constant rechte lijnen in beeld die ook nog eens stilstaan? Ik denk dat je et gewoon eerst moet zien :).
Tuurlijk, dat is de ultieme test, het zelf zien in het dagelijks gebruik.
Want niet iedereen ziet hetzelfde, dat is een feit.
Indertijd deed ik aan eindgebruikers support van PC's.
Hoeveel keer ik niet voor een nagelnieuw scherm stond dat in 1024x768 op 60 Hz stond te flikkeren dat het een lieve lust was.
Dan legde ik die mensen uit dat ze op 70 of meer Hz een veel rustiger beeld zouden krijgen.
Sommigen zagen zelfs na het omswitchen niet eens het verschil.
Het kan dus gerust zijn dat het jou niet opvalt.
Met de vorige Slimfits deed mij dat echter wel heel duidelijk, ook al heb ik er maar 2 eventjes gezien.
De vervormingen waren zowel horizontaal als verticaal, en dit zie ik hier nu opnieuw.
Dat onscreen keyboard (= horizontaal) viel enorm op.
Het is ook zo dat je hier vervormingen ziet, ook in beelden waar geen echt verticaal rechte lijn loopt, en toch vervormt het beeld naar binnen toe.
Volgens mij ga je dat dus hel regematig zien.

Uiteindelijk doet iedereen wat hij wil, ik persoonlijk ben echter van het principe afgestapt van nog iets te kopen waarvan ik nu al heel duidelijke nadelen weet, in de hoop dat het dan wel zal opgelost worden door omruiling, of door een software-update, etc.
Nu ben ik van het principe : los eerst maar de problemen op, of kom maar eerst op met die beloofde features, dan zal ik wel toehappen.
Zoiets komt ook uit ervaringen van het verleden.
Op PC vlak is het mij een paar keer overkomen dat een bepaalde kaart "binnenkort" ondersteuning zou krijgen voor xyz.
Dat duurde dan eindeloos lang, en uiteindelijk kwam het er niet van.
Nog frustrerender was dan vaak dat ze een nieuw model op de markt brachten met direct support voor hetgene waarop je zat te wachten.

BTW : ook die Philips heeft bepaalde gebreken, net zoals ieder toestel.
Het is mij niet te doen om de Samsung af te breken, vandaar dat ik in tegenstelling tot anderen hem het voordeel van de twijfel gegeven heb, dat wil zeggen tot nadat hij uit was en de user reviews begonnen binnen te komen.
Nu ben ik ervan overtuigd dat de problemen met de vorige generatie niet opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntor schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:58:
Uhmm, van mij mag je doorgaan met vertalen. Want ik zelf kom niet zo ver in het spaans. Hartelijk dank voor het vertalen tot nu toe _/-\o_

Wat ik uit het vertaalde spaanse verhaal opmaak is dat de televisie dus niet echt aan resolutie switching doet voor pal ingang signalen, aangezien het tv beeld even "goed" is als LCD en Plasma. Dat vind ik zonde, aangezien ik wel verwacht had dat normale tv beelden er net zo goed uit zouden zien als op een non HD crt beeldbuis van deze grootte.

De eventuele geometrie afwijkingen maken mij niet veel uit, vindt ze te klein om aan te irriteren. Ik kijk nu naar een goedkope 51cm daewoo tvtje dat standaard het beeld teveel naar links zet waardoor een reep beeld mist. En bij mijn ouders doet een 100 Hz panasonic Breedbeeld crt het ook niet zo netjes qua geometrie. Daar lijken marquee's die onderin het beeld voorbij scrollen ook alsof ze in het midden groter worden...
Dank je :)

Wat die geometrie afwijkingen betreft, je moet er wel rekening mee houden dat hoe groter je scherm wordt hoe meer fouten opvallen.
Ik heb ook de indruk dat op een 16:9 scherm fouten ook veel meer opvallen dan op een 4:3 scherm.
Dat komt volgens mij omdat als een 4:3 TV een 16:9 beeld weergeeft je onder en boven zwarte balken krijgt, terwijl de meeste afwijking vertikaal is.
Bij een 16:9 TV die 4:3 weergeeft heb je net links en rechts zwarte balken, zodat je heel duidelijk de geometrie fouten ziet, die vooral vertikaal zich afspelen.
Ten minste, als je je beeld in de originele verhouding bekijkt.

Geometrieproblemen zijn een van de nadelen van CRT schermen, dus elk scherm heeft daar in meerdere of mindere mate last van.
Vraag is alleen hoe erg dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik heb zelf dat als ik eenmaal iets verkeerds zie ik het niets meer kan negeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vind het echt crap dat deze tv blijkbaar geometrieproblemen heeft :'(

Ik heb mijn Samsung LCD in de verkoop gezet, hij is nagenoeg verkocht al. Is niet moeilijk om eraf te komen voor een goede prijs :D Populair zijn ze zeker. Maar ik snap er niet veel van, ik heb hem 2 maanden, en ik ben nog steeds niet tevreden over de beeldkwaliteit in vele opzichten. Maar dat lijkt inherent aan lcd techniek blijkbaar. LCD is ideaal voor office werk en dergelijke, het geeft heel rustig beeld en is geometrisch 100% correct. Maar voor media zoals films vind ik het eigenlijk niet echt zo geslaagd. Vooral de zwartwaarden/contrast kon ik me aan irriteren. En als je de backlight lager zet omdat het zwart, echt niet diep zwart is, dan haal je weer heel veel detail weg in het donker. Daarnaast vond ik de kleuren vaak, zelfs na veel afstellen, nog niet helemaal precies zoals ik het wilde. Ik had overigens helemaal geen last van responsetijden die zouden tegenvallen ofzo, wat dat betreft kon ik me nergens aan irriteren raar genoeg :)

En nou ben ik enorm geinteresseerd in deze tv...
Hopelijk komen er meer fabrikanten met zulke tv's, want ik zal niet snel meer terugkeren naar lcd en ik wil wel HD in volle glorie kijken :P Heb al 600GB aan HD films :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 09:37
Bartjuh schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:09:
Ik vind het echt crap dat deze tv blijkbaar geometrieproblemen heeft :'(

Ik heb mijn Samsung LCD in de verkoop gezet, hij is nagenoeg verkocht al.
Wees gerust je bent niet de enige. Enige wat ik mezelf verwijt is dat ik niet meer en langer research heb gedaan toen ik deze tv (Samsung 32LR51) aanschafte. Had het toestel meerdere keren aan het werk gezien op meerdere bronnen en vond het gewoon goed beeld hebbenNaderhand bleek het beeld altijd een ietwat vlekkerig , wazige uiterlijk houden terwijl de kleuren om te janken zijn (erg flets) ook na de ISF calibratie bleef ik het beeld niet je dat vinden.

Maar ook ik wilde graag een HD Ready toestel en heb dus hierbij te snel toegehapt omdat ik graag wilde genieten van de HD spullen die op het internet zijn te vinden. Want daar zullen we het over eens zijn zitten soms juweeltjes tussen. Deze tv(de crt) had voor mij de oplossing kunnen zijn maar ik blijf een nitpicker wat tv's betreft en om heel eerlijk te zijn vond ik de vroegere Samsung CRT's niet om aan te zien en koos ik bijna altijd voor de Philips/Loewe tv's.Vrees dat het toch een kwestie van afwachten wordt tot de eerste moedige early adopters dit toestel hebben staan (liefst na ISF calibratie) en hun bevindingen doorgeven zodat er voor ons CRT liefhebbers toch nog goed nieuws is op HD gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door Chocovla op 13-05-2006 23:49 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:54:
[...]

???
Maar het zal natuurlijk weer aan de camera liggen (hoewel het nu al over de zoveelste gebruiker, TV en camera gaat)...
Mij hoor je niet over een camera ofzo hoor, ik zie alleen geen rare dingen. (misschien tijd voor Pearl maar ik zie het niet, zelfs niet bij die foto met die pijl)

BM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseM schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:45:
[...]

Mij hoor je niet over een camera ofzo hoor, ik zie alleen geen rare dingen. (misschien tijd voor Pearl maar ik zie het niet, zelfs niet bij die foto met die pijl)

BM
dan is deze tv precies wat voor jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

BaseM schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:45:

BM
Kijk nog eens goed naar die foto, die witte lijn op het scherm (waar die pijl naar wijst) hoort eigenlijk kaarsrecht te zijn. Op deze foto zit er dus een rare bobbel in. Zo staan er een stukje terug nog meer van soortgelijke foto's met zulke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Gorefest schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:50:
[...]

Kijk nog eens goed naar die foto, die witte lijn op het scherm (waar die pijl naar wijst) hoort eigenlijk kaarsrecht te zijn. Op deze foto zit er dus een rare bobbel in. Zo staan er een stukje terug nog meer van soortgelijke foto's met zulke problemen.
Ok ik zie het nu wel, maar (geen camera smoes), dit is bij een xbos menu, op de foto's waarbij het spel wordt gespeeld (en Recht voor de Cameralens) zie ik alleen een verdomd mooi plaatje. Dus zoals Guido zegt: Absoluut een tv voor mij.

Even nog een xtra vraagje:
Deze tv wordt inmiddels in Nederland al aangeboden door verschillende internetleveranciers, is het dan zo dat als ik deze daar bestel ik een buitenlands model koop? (omdat Samsung ze nog niet in Nederland geimporteerd heeft?)

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
En de bovenkant en onderkant van deze TV is dan waarschijnlijk ook vlak.
Netto als de foto van het Xbox menu waar ik 380 zie staan ipv 360 door de geringe resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Chocovla schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:47:
Deze tv(de crt) had voor mij de oplossing kunnen zijn maar ik blijf een nitpicker wat tv's betreft en om heel eerlijk te zijn vond ik de vroegere Samsung CRT's niet om aan te zien en koos ik bijna altijd voor de Philips/Loewe tv's.Vrees dat het toch een kwestie van afwachten wordt tot de eerste moedige early adopters dit toestel hebben staan (liefst na ISF calibratie) en hun bevindingen doorgeven zodat er voor ons CRT liefhebbers toch nog goed nieuws is op HD gebied.
De ISF calibratie zal pas eind augustus / begin september kunnen lijkt mij. Als we er van uitgaan dat de eerste 409's medio juli in Nederland worden uitgeleverd, dan moet je daar nog 200 inbranduren bij op tellen voordat een calibratie zin heeft.

Ik heb enige tijd geleden de test DVD van Peter Finzel aangeschaft, en die maar eens losgelaten op mijn Loewe Xelos. Vanzelfsprekend was alles ok, want het is geen Samsung. Nou nee dus. Ook hier komen kromme lijntjes voor, en wel in het bijzonder bij grote contrast verschillen. De geometrie was ook niet 100%, het beeld stond te ver naar links en naar boven. En zo waren er nog wel meer probleempjes.. Maar met het service menu kon ik alles heel aardig bijwerken.

Een heel grappig effect kun je zien bij BBC3 en 4 op de kabel (digitaal). Overdag zenden die niet uit, en staat er alleen een logo op het scherm. Als je daar naar toe zapt, en je kijkt naar de informatiebalk van de kabel ontvanger, dan zie je dat die balk een paar millimeter verspringt op het moment dat het logo zichtbaar wordt na de zap vertraging.

Eigenlijk is het heel eenvoudig, een CRT kan geen 100% perfecte geometrie hebben. Ik kan me de tijd nog herinneren dat we van 90° naar 110° beeldbuizen gingen. Dat was bepaald ook geen onverdeeld succes in het begin, maar er zijn nu echt geen 90° beeldbuizen meer op de markt. Of heeft de 9551 wel een 90° buis, want die is zo strak als een LCD zoals we nu weten zonder het toestel gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Je moet je wel realiseren, dat als je op een forum gaat zoeken je gemiddeld meer negatieve ervaringen dan positieve ervaringen tegenkomt. Mensen klagen sneller.
Als ik dan de foto's van de 409 bekijk, dan zijn er genoeg foto's die laten zien dat het toestel wel degelijk een mooi beeld kan tonen. Ik wil hem uiteraard wel eerst in het echt zien.

Niet om vervelend te doen maar de philips heeft ook negatief commentaar.
Geometrie: Sowohl der 9520 als auch der 9551 zeigten Geometrieprobleme, die in etwa gleich stark ausgeprägt waren. Sie ließen sich nicht vollständig durch Einstellung der Bildlage ausgleichen. Auffällig sind die Fehler vor allem im 4:3-Modus, weil die schwarzen Ränder links und rechts nicht gerade sind. Im 16:9-Betrieb waren sie bei normalem Bildmaterial nicht auffällig.
Unabhängig von den leichten Geometrie-Problemen: Zunächst war ich erschreckt, was für ein schlechtes Bild der 9551 ausgibt - vor allem im direkten Vergelich zum 9520. Den 9520 hatte ich selbst schon einige Wochen lang zuhause und deswegen ist das meine Referenz. Zur Sicherheit hab ich ihn auch im Mediamarkt daneben stehen gehabt.
Danke für deinen excellenten Bericht.
Ich habe mir den 9551 vor 2 Wochen gekauft und habe fast die gleichen Erfahrungen wie Du gemacht.
Deswegen hab ich die Röhre wieder zurückgeschickt.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-95-4601-18.html

Toch heb ik hele mooie foto's van de philips gezien.
Dus is dit waarschijnlijk ook een goede televisie.

@ boulder
Ik waardeer je commentaar, zeker al je vertalingen.
Maar je kijkt wel alleen naar de negatieve reacties en dat vind ik wel jammer.
Als de televisie goed beeld kan laten zien, is het dus duidelijk dat geometrie problemen niet hoeven voor te komen, ook al zijn er exemplaren die deze problemen wel laten zien (als het niet aan de foto ligt).

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Matter op 14-05-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Dark Matter schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:04:

Dat denk ik ook. Maar Philips heeft een heel andere filosofie gevolgd. In Amerika hebben ze al veel langer HDTV, en Philips moest voor die markt ook TV toestellen leveren. Plasma en LCD waren zeker op dat moment nog veel te duur. Omdat ze blijkbaar geen zin hadden een echt HDTV CRT toestel te ontwikkelen hebben ze toen eenvoudig een standaard chassis genomen, en daarop via een (down)scaler de HDTV tuner en de HDMI/component ingangen aangesloten. Een soort van poor man's HDTV dus. Die toestellen hebben ze nu wat aangepast (HDTV tuner er uit etc., ombouw naar PAL) en op de Europese markt uitgebracht. Het lijkt op HDTV, maar dat is het niet.

Samsung heeft nu de filosofie gevolgd van een echt HDTV CRT toestel, en heeft daarbij ook geprobeerd de beeldbuis ondieper te maken. Ze zijn daar jaren mee bezig geweest, en hopen dat er ook voor deze categorie TV's een markt is. Het grappige is alleen dat ze daarbij twee groepen van consumenten kunnen aanspreken. De ene categorie vinden we in dit forum, en dat zijn de liefhebbers van een hoge beeldkwaliteit (nee, ik geil niet op een HD-ready logo zonder de bijbehorende beeldkwaliteit). De andere categorie is de consument die eigenlijk een HD-ready LCD scherm van dezelfde afmeting wil kopen maar daar het geld niet voor heeft. Blijft de vraag aan welke categorie Samsung het meest denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door grunnsat op 14-05-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De liefhebbers van beeldkwaliteit kopen GEEN tv met geometrieproblemen, en kiezen dus liever voor de philipsofietsanders met crt en hdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:59:
De liefhebbers van beeldkwaliteit kopen GEEN tv met geometrieproblemen, en kiezen dus liever voor de philipsofietsanders met crt en hdtv.
Je hebt de thread blijkbaar niet helemaal goed gelezen. GEEN ENKEL toestel met CRT heeft een 100% perfecte geometrie, ook jouw 9551 niet. De vraag is alleen hoe goed je die problemen kunt weg regelen. Ik heb net mijn Loewe Xelos een beetje bijgeregeld, zodat een groot gedeelte van de overscan nu weer te zien is. Dat is wel handig bij 4:3, omdat de ondertiteling nu weer helemaal in beeld is als ik voor Panoramic weergave kies.

Voor het overige zijn er verder geen HDTV CRT toestellen op de markt, de Philips heeft gewoon PAL resolutie (maar dan progressive), en kan HDTV downscalen. Maar na het downscalen houd je geen HDTV over. Ik weet ook niet wat ik met die HDTV ingangen van de Philips zou moeten. De component ingang zou handig kunnen zijn omdat ik daar mijn receiver op kan aansluiten, maar dat zou met ieder ander TV toestel met component-in ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:22:
[...]

Je hebt de thread blijkbaar niet helemaal goed gelezen. GEEN ENKEL toestel met CRT heeft een 100% perfecte geometrie, ook jouw 9551 niet. De vraag is alleen hoe goed je die problemen kunt weg regelen. Ik heb net mijn Loewe Xelos een beetje bijgeregeld, zodat een groot gedeelte van de overscan nu weer te zien is. Dat is wel handig bij 4:3, omdat de ondertiteling nu weer helemaal in beeld is als ik voor Panoramic weergave kies.
ik geloof dat jij niet goed leest, hoevaak moet ik nog zeggen dat ik geen 9551 heb?
en ik doel ook niet op perfectie, maar dit is gewoon om te huilen als ik de foto's zie (en dat heeft totaal niets te maken met de hoeken waaruit ze genomen zijn, dat kan je NIEMAND wijsmaken
Voor het overige zijn er verder geen HDTV CRT toestellen op de markt, de Philips heeft gewoon PAL resolutie (maar dan progressive), en kan HDTV downscalen. Maar na het downscalen houd je geen HDTV over. Ik weet ook niet wat ik met die HDTV ingangen van de Philips zou moeten. De component ingang zou handig kunnen zijn omdat ik daar mijn receiver op kan aansluiten, maar dat zou met ieder ander TV toestel met component-in ook kunnen.
Er zijn er zoveel, je moet gewoon wat verder kijken dan je neus lang is en desnoods iets importeren uit amerika. Dan betaal je misschien wel wat meer maar dan heb je wel wat beters dan dat speelgoed van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:49:

ik geloof dat jij niet goed leest, hoevaak moet ik nog zeggen dat ik geen 9551 heb?
Laten we het dan houden op de 9551 waar je zoveel van verwacht.
en ik doel ook niet op perfectie, maar dit is gewoon om te huilen als ik de foto's zie (en dat heeft totaal niets te maken met de hoeken waaruit ze genomen zijn, dat kan je NIEMAND wijsmaken
Er zijn een aantal erg slechte plaatjes bij, maar die zijn allemaal van spelletjes. Ik weet niet wat de kwaliteit van de aansturing is. Van gewone TV beelden heb ik zulke slechte beelden niet gezien, wel heel mooie.
Er zijn er zoveel, je moet gewoon wat verder kijken dan je neus lang is
Noem eens een paar!!
en desnoods iets importeren uit amerika. Dan betaal je misschien wel wat meer maar dan heb je wel wat beters dan dat speelgoed van samsung
Waarbij je gemakshalve over het hoofd ziet dat Amerikaanse apparatuur zo goed als nooit in staat is om PAL weer te geven (576i en 576p), nog afgezien van het probleem van de voedingspanning en de tuner. En het gros van die HDTV CRT toestellen doen hetzelfde als de 9551, downscalen. Australië zou een betere mogelijkheid zijn, en Sony had daar inderdaad echte HDTV beeldbuis toestellen op de markt. Alleen waren die aardig prijzig, en worden ze nu niet meer geleverd. Ik betwijfel ook of ze HDMI hadden, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:59:
Echte liefhebbers willen een TV die én een goede geometrie heeft, HD écht kan weergeven, mooie kleuren heeft en mooi contrast heeft!

Alle tv's met een té lage resolutie voor HD vallen af, nagenoeg alle crt's dus. Alle lcd's vallen af vanwege kleuren en contrast. Bijna alle plasma's vallen af vanwege resolutie, alleen extreem dure exemplaren weten HD echt weer te geven.

Alle hoop is dus gevestigd op de Samsung.... die de laatste 3 punten zeker goed weet te doen, alleen het eerste punt is nog maar de vraag. Maar ik trek pas mijn conclusies als ik een heel aantal Nederlandse reviews/meningen van gebruikers heb gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:19: quote:
Guido schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:49:

Laten we het dan houden op de 9551 waar je zoveel van verwacht.
Guido heeft een Barco data 800 en als ik niet mis heb is dit zijn setje en als deze nog redelijk is kan hij1080i bekijken met een beeld diameter van 60-250 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:19:

Waarbij je gemakshalve over het hoofd ziet dat Amerikaanse apparatuur zo goed als nooit in staat is om PAL weer te geven (576i en 576p), nog afgezien van het probleem van de voedingspanning en de tuner. En het gros van die HDTV CRT toestellen doen hetzelfde als de 9551, downscalen. Australië zou een betere mogelijkheid zijn, en Sony had daar inderdaad echte HDTV beeldbuis toestellen op de markt. Alleen waren die aardig prijzig, en worden ze nu niet meer geleverd. Ik betwijfel ook of ze HDMI hadden, maar dat weet ik niet zeker.
Ach, waar heb je hdmi voor nodig? uiteindelijk wordt het toch mooi naar analoog omgezet op een crt. Voedingsspanning zijn genoeg kastjes voor en ik zou echt geen problemen hebben met een ntsc tuner. Wie gaat er nu als hij/zij een hdtv heeft analoog naar de kabel kijken?

Prijzig? tsja, alle waar voor zijn geld natuurlijk

En @domba: goed gezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:54:

Ach, waar heb je hdmi voor nodig? uiteindelijk wordt het toch mooi naar analoog omgezet op een crt. Voedingsspanning zijn genoeg kastjes voor en ik zou echt geen problemen hebben met een ntsc tuner. Wie gaat er nu als hij/zij een hdtv heeft analoog naar de kabel kijken?
Die Amerikaanse spullen accepteren ook geen 576i en 576p over component of HDMI, dat is toch wel knap lastig voor Europees materiaal. Natuurlijk kun je er een verhuistrafo voorzetten, en ik gebruik de tuner van mijn huidige TV ook niet.
Prijzig? tsja, alle waar voor zijn geld natuurlijk
Ik heb op een ander forum ook wel eens overwogen om een aantal van die Australische Sony's over te laten komen. Ook heb ik Sony gebeld en gevraagd of die ze konden leveren (nee natuurlijk). Toen ik enige tijd later keek waren ze verdwenen van de Australische Sony web site.

Overigens levert Philips alleen in Europa nog 16:9 CRT's, met als enige uitzondering een 27" toestel in Canada en de US (uitloop model ?)
En @domba: goed gezocht ;)
Ik heb toen die Barco zelf ook nog opgezocht, en kwam er achter dat het een projectie toestel is. Barco leverde namelijk ook CRT's voor vele toepassingen.

Maar voorbeelden van hier (of Europa) leverbare CRT's met HDTV component en/of HDMI aansluitingen heb ik nog niet gezien van je. Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KX-36MRnogiets zo uit mijn hoofd, en ja, dat zijn sony's.
Je moet gewoon ebay afstruinen en over laten komen.

Trouwens, de sanyo's die ik in de usa heb gezien accepteren alles gewoon tot 1080i hoor, ook de hele rare resoluties als 1024x768 (dat is dus raar voor een mediareso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:49:
KX-36MRnogiets zo uit mijn hoofd, en ja, dat zijn sony's.
Je moet gewoon ebay afstruinen en over laten komen.
De KVHR32M31 en de KVHR36M31(32" en 36"). Er staat nog een partijtje van 252 stuks van de KVHR32M31 in Singapore te koop voor US $455 per stuk (minimaal 5 afnemen!). Alleen hebben ze geen 480i en 480p, en ook geen HDMI. Wel hebben ze een echte HDTV Trinitron (Super Fine Pitch) beeldbuis.
Trouwens, de sanyo's die ik in de usa heb gezien accepteren alles gewoon tot 1080i hoor, ook de hele rare resoluties als 1024x768 (dat is dus raar voor een mediareso)
Dat kon ik bij de CRT's niet vinden. Dat is overigens een computer 4:3 resolutie. Die Sanyo's blijken alles te upscalen naar 1080i.

[ Voor 3% gewijzigd door grunnsat op 14-05-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:05:
[...]

De KVHR32M31 en de KVHR36M31(32" en 36"). Er staat nog een partijtje van 252 stuks van de KVHR32M31 in Singapore te koop voor US $455 per stuk (minimaal 5 afnemen!). Alleen hebben ze geen 480i en 480p, en ook geen HDMI. Wle hebben ze een echte HDTV Trinitron (Super Fine Pitch).
Inkoopactie? er zijn er hier echt wel meer dan 5 die interesse hebben in zi'n buis. Gaat die 455$ over de 36 of de 32" versie?

beter lezen, de 32 dus ;)
[...]

Dat kon ik bij de CRT's niet vinden. Dat is overigens een computer 4:3 resolutie. Die Sanyo's blijken alles te upscalen naar 1080i.
Ik weet niet meer welk type het was maar bij de desbetreffende tv werd er _niets_ gescaled, net als bij mijn barco.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:14:

Ik weet niet meer welk type het was maar bij de desbetreffende tv werd er _niets_ gescaled, net als bij mijn barco.
Bij de Sanyo HT30746 (30" CRT 16:9):
Technical Specifications

* Digital Scanning Display Format
1080i (all signals converted to 1080i display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:24:
[...]

Bij de Sanyo HT30746 (30" CRT 16:9):

[...]
Tsja, dat kan bij dat type zijn maar dat hoeft toch neit bij alles zo te zijn? bij mij gin het trouwens over een 36" 4:3 tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:14:
[...]

Inkoopactie? er zijn er hier echt wel meer dan 5 die interesse hebben in zi'n buis. Gaat die 455$ over de 36 of de 32" versie?

beter lezen, de 32 dus ;)
[...]

Count me in! :D Ik vertrouw Sony wel, tot nu toe heeft het merk me nooit laten stikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:40:
[...]

Tsja, dat kan bij dat type zijn maar dat hoeft toch neit bij alles zo te zijn?
Toch wel ben ik bang.
bij mij gin het trouwens over een 36" 4:3 tv
Tsja, die hebben ze niet meer, wel kleinere 4:3 en 16:9 CRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Bartjuh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:02:

Count me in! :D Ik vertrouw Sony wel, tot nu toe heeft het merk me nooit laten stikken :P
Vervoer van Singapore naar Nederland (70kg !)
Invoerrechten
BTW

Dat ding wordt aardig prijzig, en hoe zit het met garantie en onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:08:
[...]
Vervoer van Singapore naar Nederland (70kg !)
Invoerrechten
BTW

Dat ding wordt aardig prijzig, en hoe zit het met garantie en onderdelen?
Met btw wordt hij dan 430, verzending is alleen een probleem, groot probleem...

En garantie, is dat niet direct bij Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Bartjuh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:21:

Met btw wordt hij dan 430, verzending is alleen een probleem, groot probleem...
Niet groot, duur :*)
En garantie, is dat niet direct bij Sony?
Zou ik niet denken, het is geen Europees toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 09:37
Inderdaad ja. Als je alleen al een pakketje van 5kg laat versturen vanuit Singapore naar Nederland zit je al op het luttele bedrag van 270 dollar met UPS. Nou zullen er vast goedkopere alternatieven zijn (UPS had zelfs een maximum van 30 kg dus die tv kreeg je zowiezo niet mee) maar reken er maar gerust 200/300 euro per tv bovenop. En dan heb ik nog niet eens gekeken naar de customs.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Even een vraagje:
Heb de internetshop ff een mailtje gestuurd betreffende of deze tv een nederlands model was en de levertijd.

Mail terug van:

Het is een Nederlands model en levertijd 2 a 3 weken.

Is dit gelogen van de desbetreffende shop of??

Bas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nederlands model: er zit een Nederlandse handleiding bij (?) en nederlands menu.
Nederlands model: van de Nederlandse importeur.

Is maar net hoe je de term opvat. Dat tweede zal dus zeeer waarschijnlijk niet het geval zijn.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
BaseM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:09:

Heb de internetshop ff een mailtje gestuurd betreffende of deze tv een nederlands model was

Bas :/
Deze Sony lijkt inderdaad bruikbaar te zijn in Nederland. In Australie gebruiken ze ook PAL, en hebben ze 240V voedingspanning.

Het toestel is volgesn Sony in Nederland nooit op de markt geweest, dus garantie, onderdelen en kennis wordt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
grunnsat schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:34:
[...]

Deze Sony lijkt inderdaad bruikbaar te zijn in Nederland. In Australie gebruiken ze ook PAL, en hebben ze 240V voedingspanning.

Het toestel is volgesn Sony in Nederland nooit op de markt geweest, dus garantie, onderdelen en kennis wordt een probleem.
Dit is een heel mooi toestel, zeker met de super fine pitch tube.
Maar ik ga geen televisie zonder garantie kopen, dus valt deze gelijk alweer af.
Het blijft erg jammer dat er geen fabrikant een gewone breedbeeld crt hdtv op de markt in Nederland brengt.
Daarom focus ik nog steeds op de samsung en blijf benieuwd naar de beeldkwaliteit, die ik dus zelf wil beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik denk dat een TV die in Singapore wordt verkocht hier niet goed doet zonder modificaties. En een TV uit Australie al helemaal niet. Heeft te maken met de afstelling die beinvloed wordt door de aardmagnetische straling. Een TV die wordt verkocht in het Zuidelijk halfrond zal het hier niet goed doen, misschien wel als je hem op zijn kop zet. Dit naast het praktische feit dat vervoer heel duur gaat worden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Dark Matter schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Dit is een heel mooi toestel, zeker met de super fine pitch tube.
Maar ik ga geen televisie zonder garantie kopen, dus valt deze gelijk alweer af.
Het blijft erg jammer dat er geen fabrikant een gewone breedbeeld crt hdtv op de markt in Nederland brengt.
Daarom focus ik nog steeds op de samsung en blijf benieuwd naar de beeldkwaliteit, die ik dus zelf wil beoordelen.
Ik had het gewoon over de Samsung....

Zal het model verschillen welke uit of Duitsland of Nederland komt?
Zal de Nederlandse nog extra aangepast worden, omdat ze pas na het WK worden geleverd?

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
BaseM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:31:
[...]

Zal de Nederlandse nog extra aangepast worden, omdat ze pas na het WK worden geleverd?

Bas
Ik heb het gewoon over de sony.

De samsung uit duitsland is gelijk aan de nederlandse versie.
De garantie loopt via samsung, dus een toestel gekocht in Duitsland heeft garantie via samsung.
Of het model wordt aangepast weet ik niet, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Matter op 15-05-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
kiddyl schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:02:
Ik denk dat een TV die in Singapore wordt verkocht hier niet goed doet zonder modificaties. En een TV uit Australie al helemaal niet. Heeft te maken met de afstelling die beinvloed wordt door de aardmagnetische straling. Een TV die wordt verkocht in het Zuidelijk halfrond zal het hier niet goed doen, misschien wel als je hem op zijn kop zet. Dit naast het praktische feit dat vervoer heel duur gaat worden.
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Beeldbuizen zijn gevoelig voor het feit of ze op het noordelijk, danwel het zuidelijk halfrond gebruikt worden. Ik wist dat wel, maar het was mij ontschoten bij deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
BaseM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:31:

Ik dacht ook dat het over de Sony ging....
Nee, tenzij het typenummer gaat verschillen zoals in Engeland. Daar hebben ze twee types (beide met een afwijkend typenummer) waarvan één met een Freeview (=DVB-T/"digitenne") tuner.

Bas
Neen, Samsung Benelux kwam pas heel laat tot de ontdekking dat de 409 ook in Nederland markt potentieel heeft. Het gevolg is waarschijnlijk dat ze achteraan staan bij de bestellingen en reserveringen, en dus niet voor het WK kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Quote uit een review van de Philips 32PW9551/12.
Philips maakt in deze televisie gebruik van een beeldscherm gemaakt in de, onlangs door Philips afgestoten fabriek, LG/Philips. Deze zelfde fabriek maakt overigens ook het beeldscherm dat Samsung gebruikt in zijn nieuwe "HD-Read" CRT beeldbuis televisie. Deze Samsung zal in het derde kwartaal 2006 in Nederland op de markt gebracht worden en maakt gebruik voor een nieuwere beeldbuistechnologie dan deze Philips 32PW9551/12. Dat nieuw in het begin niet altijd beter betekend blijkt uit het feit dat Samsung op dit moment grote problemen heeft met beeldvervorming bij deze "HD-Ready" CRT televisie. Samsung zegt echter dat voordat deze televisie op de Nederlandse markt zal worden losgelaten deze problemen zullen worden opgelost. Het op de markt komen van de Samsung televisie zal zeker niet plaatsvinden voor het Wereldkampioenschap Voetbal 2006.
http://philipscrt.hardwaretesten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Ik heb zojuist een service handleiding van een eerste generatie SlimFit gevonden op een ander forum. Dat is leuke stof om door te lezen. Er zijn zeeeer vele instellingen, en zaken als geometrie moet je blijkbaar per resolutie in kunnen stellen.

Ik heb ook de indruk dat er standaard fabrieksinstellingen zijn, en dat er op de fabriek wellicht niet eens afgeregeld wordt. Maar ik weet niet zeker of ik dat juist interpreteer. Dat zou wel kunnen verklaren hoe het ene toestel bijna perfecte beelden laat zien, terwijl het andere om te huilen is. Het zou natuurlijk niet slim zijn van Samsung om niet af te regelen, maar je weet het niet.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat er gaat gebeuren als je zo'n minder geslaagd exemplaar eens goed afregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Nog een quote uit dat artikel:
Overigens lijkt het erop dat ook fabrikanten van beeldschermen er nu achter komen dat bij een aanzienlijke groep consumenten de CRT beeldbuistechniek nog steeds de voorkeur heeft. Binnenkort zal dan ook Samsung met een “HD-Ready” beeldscherm de markt betreden. De verwachting is dat nog voor het eind van 2006 de eerste “Full HDTV” CRT beeldscherm in de Nederlandse winkels te koop zal zijn.
Zo ongeveer het enige verschil tussen HD-ready en Full HDTV is de digitale tuner met MPEG-4 decodering. Wie heeft ook al weer zo'n kabeltuner op de markt gebracht? Dus aan het einde van het jaar de Samsung WS-32Z419 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Anscheinend nicht wenn man sich diese Bilder hier anschaut - das schaut ja grausam aus - Overscan und Geometrieprobleme ohne Ende. Wie es aussieht ist es ein Glücksgriff wenn man ein Modell ohne diese Prolbeme erwischt. Schaut mal auf dieses Bild, Tacho und GPS sind nicht komplett im Bild - oben rechts die Geometrieprobleme extrem

http://img362.imageshack.us/img362/5084/100b17805nx.jpg

Und hier der obere Rand

http://img133.imageshack.us/img133/669/10017277fq.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/5407/10017319ag.jpg

Ik zie er toch maar vanaf denk ik, Kilo Utrecht Tango beeld bij de meeste, denk dat t beter is om toch maar een door te sparen, of voor een Sony Grand Wega 3 LCD te gaan!(1920 x 1280)
Of heeft iemand, vanaf een ander forum wel mooie beelden??????

Bas

[ Voor 5% gewijzigd door BaseM op 15-05-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Hier is zo'n servicemanual, je kunt zeer veel instellen, zeer veel afwijkingen kunnen via het service menu opgelost worden... noemen wat dat niet tweaken?

http://downloadcenter.sam...154431015_S62A-aadj-3.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

BaseM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:27:
Anscheinend nicht wenn man sich diese Bilder hier anschaut - das schaut ja grausam aus - Overscan und Geometrieprobleme ohne Ende. Wie es aussieht ist es ein Glücksgriff wenn man ein Modell ohne diese Prolbeme erwischt. Schaut mal auf dieses Bild, Tacho und GPS sind nicht komplett im Bild - oben rechts die Geometrieprobleme extrem

http://img362.imageshack.us/img362/5084/100b17805nx.jpg

Und hier der obere Rand

http://img133.imageshack.us/img133/669/10017277fq.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/5407/10017319ag.jpg

Ik zie er toch maar vanaf denk ik, Kilo Utrecht Tango beeld bij de meeste, denk dat t beter is om toch maar een door te sparen, of voor een Sony Grand Wega 3 LCD te gaan!(1920 x 1280)

Bas
LCD :X Dan ga je van het ene probleem (geometrie) naar het andere ( slecht contrast/kleuren ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Bartjuh schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:52:
[...]

LCD :X Dan ga je van het ene probleem (geometrie) naar het andere ( slecht contrast/kleuren ).
Daar heb jij weer gelijk in ...........zucht zucht..............
joey6666 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:17:
Hier is zo'n servicemanual, je kunt zeer veel instellen, zeer veel afwijkingen kunnen via het service menu opgelost worden... noemen wat dat niet tweaken?

http://downloadcenter.sam...154431015_S62A-aadj-3.pdf
Kijk er is nog hoop, en volgens mij kan een Callibratie (ISF) ook heel wat rechttrekken!

Lekker weer in dubio...

Mannen bedankt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Bas
Je kan nog even wachten tot ze hier daadwerkelijk in de winkel liggen want zoals al eerder gequote ...
Dat nieuw in het begin niet altijd beter betekend blijkt uit het feit dat Samsung op dit moment grote problemen heeft met beeldvervorming bij deze "HD-Ready" CRT televisie. Samsung zegt echter dat voordat deze televisie op de Nederlandse markt zal worden losgelaten deze problemen zullen worden opgelost. Het op de markt komen van de Samsung televisie zal zeker niet plaatsvinden voor het Wereldkampioenschap Voetbal 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
fulgore schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:01:
[...]

Je kan nog even wachten tot ze hier daadwerkelijk in de winkel liggen want zoals al eerder gequote ...

[...]

Bas
[Je kan nog even wachten tot ze hier daadwerkelijk in de winkel liggen want zoals al eerder gequote ...

quote:
Dat nieuw in het begin niet altijd beter betekend blijkt uit het feit dat Samsung op dit moment grote problemen heeft met beeldvervorming bij deze "HD-Ready" CRT televisie. Samsung zegt echter dat voordat deze televisie op de Nederlandse markt zal worden losgelaten deze problemen zullen worden opgelost. Het op de markt komen van de Samsung televisie zal zeker niet plaatsvinden voor het Wereldkampioenschap Voetbal 2006.[...]
Dat vroeg ik dus een aantal berichten terug.
Ik kan deze tv nu dus al gewoon bestellen, met een levertijd van ongeveer 2 a 3 weken, volgens mij is dat dan ook geen "Nederlands model" tenminste niet door de Ned. importeur geleverd, kan het dan toch zo zijn dat Samsung Nederland het beeld voor de verkoopdatum aanpast zodat er geen rare lijnen meer in voor komen. (Waarschijnlijk dus fabriek af goed gecalibreert??)

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
BaseM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:21:

Kijk er is nog hoop, en volgens mij kan een Callibratie (ISF) ook heel wat rechttrekken!

Lekker weer in dubio...

Mannen bedankt.........
Op dezelfde web site waar ik die afgrijselijke foto's zag, stonden ook andere heel mooie foto's. Als je zo'n slecht exemplaar treft kun je hem linea recta terug brengen (op laten halen), dat soort afwijkingen zijn onaanvaardbaar. De dealer lost het maar op zou ik zeggen. (dus niet een paar tientjes willen besparen door hem op het internet te kopen, 60kg moeten verslepen en versturen is niet leuk!)

Blijkbaar heeft Samsung toch nog flinke problemen in de kwaliteits controle. De vraag is nu of het echte hardware problemen zijn, of dat ze afregelen op de productieband niet onder controle hebben. Persoonlijk gok (en hoop) ik op het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bas, ik zou nog even geduld hebben en afwachten tot er meer ervaringen binnen komen, en ook Nederlandse ervaringen/reviews binnen komen. Of wil je bij de innovators (mensen die altijd alles als eerste kopen) horen? Ik schaar mij liever onder de early adopters, en wacht even wat de innovators erover te melden hebben ;)

En ik kan je aanraden niet naar lcd te gaan! Ik heb de mijne net gisteren verkocht over internet na een kleine twee maanden in bezit gehad te hebben. (was een Samsung) Ik kon niet wennen aan de kleuren en contrast, ik irriteerde me eraan. Na veel afstellen nog steeds niet zoals ik het wilde, en via alle ingangssignalen vond ik het niet mooi (de een minder dan de andere).
Andere merken hebben hetzelfde, de een minder dan de andere, maar het zit allemaal ver onder de kwaliteit van plasma's / crt's tav kleuren en contrast. Bij vrienden en winkels zie ik hetzelfde bij lcd's.

Ik ben misschien wat kritischer dan de gemiddelde consument die de kwaliteit van een tv meet aan de platheid ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:42:
[...]
De geometrie was ook niet 100%, het beeld stond te ver naar links en naar boven. En zo waren er nog wel meer probleempjes.. Maar met het service menu kon ik alles heel aardig bijwerken.
Natuurlijk, geometrieproblemen zijn eigen aan CRT toestellen.
Alleen is het zo dat dat bij gewoon TV kijken of videospellen spelen maar weinig zou mogen opvallen.
Bij de vorige Samsung modellen was dit een echt probleem, zoals de kopers ervan hebben mogen ervaren.
Feit is dat je bij de - overigens enthousiaste reacties - toch leest dat de gebruikers die geometrieproblemen wel opvallen.
Ze zijn dus sterker dan bij andere toestellen, en daarover gaat het.
Het is geen toeval dat je op zo'n beperkt aantal foto's al scheve lijnen opmerkt.
Mocht het om de gewone geometrieproblemen gaan, zouden ze nauwelijks opvallen, of je zou het één keertje zien op honderd beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:04:
Je moet je wel realiseren, dat als je op een forum gaat zoeken je gemiddeld meer negatieve ervaringen dan positieve ervaringen tegenkomt. Mensen klagen sneller.
Als ik dan de foto's van de 409 bekijk, dan zijn er genoeg foto's die laten zien dat het toestel wel degelijk een mooi beeld kan tonen. Ik wil hem uiteraard wel eerst in het echt zien.

Niet om vervelend te doen maar de philips heeft ook negatief commentaar.

[...]

[...]

[...]

http://www.hifi-forum.de/viewthread-95-4601-18.html

@ boulder
Ik waardeer je commentaar, zeker al je vertalingen.
Maar je kijkt wel alleen naar de negatieve reacties en dat vind ik wel jammer.
Als de televisie goed beeld kan laten zien, is het dus duidelijk dat geometrie problemen niet hoeven voor te komen, ook al zijn er exemplaren die deze problemen wel laten zien (als het niet aan de foto ligt).
Dat je altijd meer negatieve dan positieve reacties vindt, is logisch (over om het even welk product).
En ja, er bestaan ook negatieve reacties over de Philips (de gebruiker die dit schreef is een hevige fan van Pixel Plus 2, en zoals geweten ondersteunt de 32PW9551 enkel de gewone Pixel Plus).

Ik vond die vertalingen belangrijk, omdat iedereen hier zich blindstaart op plaatjes.
Plaatjes zijn belangrijk, maar ze vertellen maar een deel van het verhaal.
Je kunt nooit 100% weergeven wat je werkelijk ziet als je een TV bekijkt via een foto.
En ik las hier ook iedere keer dat er sprake was van een vervorming het excuus van "het ligt aan de camera, of aan de hoek waarin de foto's genomen zijn".
Dat was natuurlijk makkelijk vol te houden, daar veel Nederlanders niet zo goed met vreemde talen overweg kunnen, zeker als het over Spaans gaat.
Tot je het vertaalt, en dan kan iedereen zien dat zelfs de mensen die de plaatjes posten, ook niet over alles positief zijn.
Is het daarom een slecht toestel ?
Dat hoeft niet zo te zijn, niet alles is zwart/wit, zoals ik al eens eerder zei : er zijn mensen die op een computerscherm kijken dat op 1024x768 op 60Hz draait, en niet eens merken dat het verschrikkelijk flikkert.
Een ander kan er nauwelijks op kijken.
Als jij die geometrieproblemen niet opmerkt, dan is er voor jou toch geen probleem ?
Ik geloof echter niet in het idee dat je het met die defecten gaat kopen om het dan te laten afregelen.
Mocht het zo simpel zijn dan zouden ze nooit met zo'n probleem geleverd worden.
Ik heb ook gelezen dat als je heel veel toestellen zou testen, er bij zouden zijn die minimale afwijjkingen hebben, maar dat dit niet betekent dat je na een jaar of 2 daar ook geen problemen mee zult hebben.
De vervormingen zouden dus evolueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:51:
[...]

Dat denk ik ook. Maar Philips heeft een heel andere filosofie gevolgd. In Amerika hebben ze al veel langer HDTV, en Philips moest voor die markt ook TV toestellen leveren. Plasma en LCD waren zeker op dat moment nog veel te duur. Omdat ze blijkbaar geen zin hadden een echt HDTV CRT toestel te ontwikkelen hebben ze toen eenvoudig een standaard chassis genomen, en daarop via een (down)scaler de HDTV tuner en de HDMI/component ingangen aangesloten. Een soort van poor man's HDTV dus. Die toestellen hebben ze nu wat aangepast (HDTV tuner er uit etc., ombouw naar PAL) en op de Europese markt uitgebracht. Het lijkt op HDTV, maar dat is het niet.

Samsung heeft nu de filosofie gevolgd van een echt HDTV CRT toestel, en heeft daarbij ook geprobeerd de beeldbuis ondieper te maken. Ze zijn daar jaren mee bezig geweest, en hopen dat er ook voor deze categorie TV's een markt is. Het grappige is alleen dat ze daarbij twee groepen van consumenten kunnen aanspreken. De ene categorie vinden we in dit forum, en dat zijn de liefhebbers van een hoge beeldkwaliteit (nee, ik geil niet op een HD-ready logo zonder de bijbehorende beeldkwaliteit). De andere categorie is de consument die eigenlijk een HD-ready LCD scherm van dezelfde afmeting wil kopen maar daar het geld niet voor heeft. Blijft de vraag aan welke categorie Samsung het meest denkt.
Dat de toestellen voor de VS markt allemaal "nep" HD zijn, daar geloof ik niets van.
En nog eens, ik vind het stom om te kijken in de specs naar het aantal lijnen dat ie werkelijk weergeeft om dan te zeggen of het een goed HD beeld is of niet.
Wat telt is : zie je het verschil ?
Beeldkwaliteit is VEEL meer dan het aantal pixels of beeldlijnen, geometrische vervormingen zijn daar ook een belangrijk onderdeel van, kleurechtheid, enz.

Het idee dat Samsung de dingen verder ontwikkeld heeft dan Philips klopt ook niet.
Die Slimfit beeldbuizen zijn door LG/Philips ontwikkeld, en door hen afgestoten...
Je moet je maar afvragen waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:22:
[...]

Je hebt de thread blijkbaar niet helemaal goed gelezen. GEEN ENKEL toestel met CRT heeft een 100% perfecte geometrie, ook jouw 9551 niet.
Tja, maar dan liever met 95% perfect, dan bijv. 80%.
Het verschil zul je wel merken, het idee dat je dat wel "wegregelt" is zelfbegoocheling.
Voor het overige zijn er verder geen HDTV CRT toestellen op de markt, de Philips heeft gewoon PAL resolutie (maar dan progressive), en kan HDTV downscalen. Maar na het downscalen houd je geen HDTV over.
Maar uit kijktesten blijkt dat veel gebruikers geen scherper beeld merken bij een 32" LCD tov. zo'n 32" CRT die aan downscaling doet.
Ik vind dat veel belangrijker dan de vraag hoeveel lijntjes hij toont, en of het nu "echte" HD is.
Bij de ervaringen van de Spaanse gebruikers lees je bijv. dat analoge TV er uitziet zoals op een LCD.
Dat is nu net een van de redenen waarvoor CRT fanaten NIET voor een CRT zouden kiezen, omdat ze nog in deze overgangsjaren graag een mooi PAL beeld willen hebben, naast de mogelijkheid om te genieten van HD apparatuur.
Ik weet ook niet wat ik met die HDTV ingangen van de Philips zou moeten. De component ingang zou handig kunnen zijn omdat ik daar mijn receiver op kan aansluiten, maar dat zou met ieder ander TV toestel met component-in ook kunnen.
Precies alsof het krioelt van de CRT toestellen met component ingangen.
De meeste toestellen hebben SCART, S-Video en composiet, wat iets helemaal anders is dan component.
De component is bijv. de ideale ingang om een Xbox 360 aan te sluiten, of de goedkopere variant van de PS3, die geen HDMI zal hebben.
Bij testen van de 32PW9551 blijkt overigens een duidelijke verbetering in beeldkwaliteit als 720p of 1080i aangeleverd wordt.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.