Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:57:
[...]
Ik vrees, dat jij niet door hebt dat de feauteaus uit een verkeerde hoek genomen zijn met een brakke camera en een brakke aansturing van het beeld. Steeds weer over dat vorige toestel beginnen is zwak, samsung brengt heus niet een nieuw toestel op de markt waarbij de problemen van het vorige toestel (die samsung destijds veel klanten heeft gekost) nog niet verholpen zijn. Je kunt veel van die Aziaten zeggen, maar dat nou net niet, die letten juist op wat de klant wil!
Ach, komaan.
Mocht het nu over één gebruiker uit één land gaan, ik zou het nog kunnen geloven, maar het gaat over foto's uit Frankrijk en Spanje.
Dat wil dus zeggen : verschillende TV toestellen, verchillende fototoestellen, verschillende gebruikers, verschillende hoeken waarin de foto's genomen worden.
Als je dan nog steeds hetzelfde resultaat krijgt moet je toch niet meer afkomen dat het aan de foto ligt.
Trouwens, als je de teksten van de gebruikers zelf leest, geven ze ook allerlei vervormingen of problemen toe :
bijv. (Frans forum, Loum) : "Sinon, je confirme le problème sur le coté. Il est peu visible et on l'oubli très vite.
Je pense qu'il n'a rien à voir avec un problème géométrique car il dépend de la luminosité de l'image. Il est parfois invisible et parfois visible la seconde d'après quand l'image devient très claire."
Hij vindt het dus niet erg, denkt niet dat het een geometrieprobleem is, maar bevestigt wel een probleem aan de zijkant.
Een andere schrijft (zelfde forum, Codex) : "pour resumer, il est tres tres beau, polyvalent et pas excessif niveau prix. sinon peut etre petit probleme de tengente sur certains".
Dus opnieuw een bevestiging van het geometrieprobleem (wordt vernoemd in
http://www.homecinema-fr....0&postorder=asc&start=660)
naar aanleiding van het on-screen keyboard, waar duidelijk problemen mee zijn.
Dat zijn dus 2 verschillende Franse gebruikers die beiden bepaalde problemen met geometrie ontdekken, en wat niets met de kwaliteit van de foto's te maken heeft.
En op het Spaanse forum van mundodvd idem ditto, allerlei probleempjes :
Daar schrijft een zekere Baus, en dit vind ik zeer verhelderend (mijn vertaling na iedere paragraaf) : "Tengo dvd por Hdmi y lo he propado 576p, 720p y 1080i Por ahora creo q el q mas me gusta es el 576p... :mmmh A 720p la imagen me sale descentrada un dedo hacia abajo y sale una linea verde y roja arriba del todo. He leido en elotrolado q dos tv más hacen lo mismo...He llamado a Samsung y no saben nada :cabreo La imagen a 576p es muy buena con pocos errores de geometria, pero apenas he visionado nada. Pero como mas subes de resolucion mas errores de geometria presenta..."
Ik heb een DVD speler aangesloten via HDMI en hem getest op 576p, 720p en 1080i.
Op dit moment geloof ik dat wat me meest bevalt 576p is, hmmm.
Op 720p lijkt het beeld niet meer gecentreerd, maar zakt een duim naar beneden en er verschijnt een groen en een rode lijn boven dit alles.
Ik heb in "elotrolado" gelezen dat 2 anderen hetzelfde voor hebben.
Ik heb naar Samsung gebeld en ze weten er niets over, grrr.
Het beeld op 576p is erg goed met weinig geometrische fouten, maar ik heb nog bijna niets gezien (van materiaal).
Maar hoe meer je de resolutie opdrijft hoe meer geometrische fouten hij vertoont...
"La Xbox 360...estoy en ello :fiu A 720p se ve mejor q a 480p, pero tambien sale la maldita linea verde y roja y pantalla descentrada hacia abajo... :cabreo Ahora voy a probar a 1080i q creo q se ve mejor...No se, no se, necesito más tiempo! :sudor"
De Xbox 360 dan. Op 720p ziet hij er beter uit dan op 480p, maar ook hier komt de vervloekte groene en rode lijn en het gedecentreerde scherm naar onderen tevoorschijn

Nu ga ik hem proberen op 1080i en ik geloof dat hij er beter uitziet. Ik weet het niet, ik weet het niet, ik heb meer tijd nodig.
"A 576p se ve muy bien, a 720p descentrada y requiere cambiar los ajustes de color, contraste, brillo, realce, etc en relacion a las otras resoluciones!"
Op 576p ziet hij er zeer goed uit, op 720p gedecentreerd en ik moet de instellingen voor kleur, contrast, helderheid, scherpte, enz aanpassen ten opzichte van de andere resoluties !
"Si alguien sabe como solucionar lo del descentrado de imagen a 720p q avise!!!

He pedido a los de Samsung como se accede al menu de servicio y solucionar yo el problema...pero me han dicho q no tiene menu de servicio.."
Als iemand weet hoe ik het probleem van het decentreren van het beeld op 720p kan oplossen, dat hij mij advies geeft !!!
Ik heb aan Samsung gevraagd hoe men het service menu kan bereiken om het probleem op te lossen, maar ze hebben mij gezegd dat er geen service menu is...
Conclusie : alle gebruikers zien fouten en gebreken.
Er zijn er die ze minimaal vinden en er mee kunnen leven, die Spaanse zet meer aan tot voorzichtigheid.
Hij heeft problemen die hij niet wegkrijgt, en bij Samsung willen ze hem niet helpen...