Starforce en games

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:47:
Nieuw discussievoer

Starforce Admin are up to their usual antics yet again. We are not even 2 weeks down from when they posted warez links to Stardocks Galactic Civilizations II.

Now they have resorted to, posting libelous comments claiming my research into partitioned primary SATA/SCSI drives and how Starforce spreads accross all partitions as well as any networks drive with read/write capability.

Lees meer op: R-FORGE.ORG
Verbaasd me toch hoe aggresief die mensen van starforce zijn:
"What are you talking about??
SF in a MBR?? Spread across every partition and shared network drive?? What a nonsense!
You mister are talking tales.

I understand your attitude to SF, but talking pure LIES???
What kind of person you are?

Or, rather should i ask how much you get paid for those posts?"
...????....???....!...

nog even van dat warez verhaal:
Had er beter iemand een topic gemaakt met een link naar een starforce beveiligd spel + starforce crack.
Dan hadden ze wel groen gelachen (8>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:56:
[...]

Verbaasd me toch hoe aggresief die mensen van starforce zijn:

[...]

...????....???....!...

nog even van dat warez verhaal:
Had er beter iemand een topic gemaakt met een link naar een starforce beveiligd spel + starforce crack.
Dan hadden ze wel groen gelachen (8>
Ja, dat valt me ook op, verschrikkelijk aggresief zijn ze, geen manier om je producten aan te prijzen lijkt mij ;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
ik ga echt geen spel kopen met een starforce beveileging, want voordat je het weet is je pc kapot door die k** beveileging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal erg dubbel. Enerzijds zijn dit soort technieken domweg nodig omdat je anders geen spellen kunt verkopen. De argumenten daarvoor dragen bepaalde mensen in deze thread al aan. (Dat ik een hekel heb aan dat soort verzamelaars spreekt voor zich. Als je een spel niks vindt download het dan niet!)

Anderzijds gaat het mijns inziens te ver dat StarForce zich erg agressief gedraagt. Dat Stardock geen vorm van kopieerbeveiliging toepast is een goede zaak, maar voor hen ligt het allemaal anders.

Zij hoeven minder investeringen terug te verdienen, ze hebben een specifieke afzetmarkt (al die verzamelaars hebben een hekel aan intelligente spellen zoals GalCiv2), je krijgt ook support met een soort van registratiecode en ze hebben een on-line download optie (iets wat ze al langer doen). Ze zijn dus niet afhankelijk van een distributeur; de partij die meestal ervoor kiest om die beveiliging toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk zowiezo dat CD-keys enzo meer effect hebben, als het om online games gaat weliswaar.
Zoals BF 2 maar dit brengt dan ook weer nadelen mee door mensen die keys stelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Maar betekent het bericht hierboven ergens dat StarForce ook na een format op je andere partites blijft :? Dat zou wel erg zijn zeg :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:09:
Maar betekent het bericht hierboven ergens dat StarForce ook na een format op je andere partites blijft :? Dat zou wel erg zijn zeg :X
dat lijkt me toch wel heel straf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige die ze ermee hebben (pesten) is de consument. Wil men dat iets niet gekopieert wordt: SIMPEL breng géén software uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat er door al de ophef rond starforce ook minder gebruik van gemaakt worden.
Want volgens mij zorgt starforce net voor slechte verkoopscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:20:
Volgens mij gaat er door al de ophef rond starforce ook minder gebruik van gemaakt worden.
Want volgens mij zorgt starforce net voor slechte verkoopscijfers.
Er zijn toch al een aantal bedrijven geweest die zeggen, SF wil ik niet op mijn producten, dus wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 22:06
Ik denk wel dat Starforce hogere verkoopcijfers met zich mee brengt. De "hardcore" downloaders die de starforce beveiliging omzeilen kopen toch geen games. Het gaat zich juist om de doelgroep die er minder verstand ervan heeft. Degene die niet verder komen als het spel kopiëren crack erop zetten klaar. Die moeten nu dus de game kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik niet met je eens, je ziet zoals ik eerder al zei dat men gewoon wat langer wacht op de reloaded vesie. Persoonlijk pak ik alleen die reloaded versie, ik wil die SF gewoon niet op mijn pc. Een spel die ik normaal zou kopen omdat ik het waard vindt, laat ik nu liggen en pak de reloaded versie omdat daar geen SF opzit.

Laat die gasten dan maar iets als steam pakken, ook niet fijn maar draait alleen als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Het spel is niet echt mijn genre, maar ik zit eraan te denken het spel alleen al te kopen omdat ze er bewust voor kiezen geen sf te gebruiken. En ook omdat sf een linkje naar een torrent geplaatst heeft gehad om "hun gelijk" aan te tonen... :r

Maarja, €40,-- voor dit nobele doel vind ik net een beetje aan de hoge kant, gezien mijn budget...
misschien moet ik niet zo zeuren en mijn genre gewoon "even aanpassen"... En moet ik het net als smaak van etenswaar zien. Ik vind veel dingen nu wel lekker die ik voorheen niet zo lekker vond, smaken veranderen... :*)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 21:28
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 07:41:
Dat ben ik niet met je eens, je ziet zoals ik eerder al zei dat men gewoon wat langer wacht op de reloaded vesie. Persoonlijk pak ik alleen die reloaded versie, ik wil die SF gewoon niet op mijn pc. Een spel die ik normaal zou kopen omdat ik het waard vindt, laat ik nu liggen en pak de reloaded versie omdat daar geen SF opzit.

Laat die gasten dan maar iets als steam pakken, ook niet fijn maar draait alleen als ik dat wil.
Even tussendoor:

Zelfs bij gecrackte reloaded / deviance versies installeer je nog steeds SF, alleen door een gekraakte .exe zoekt het spel niet meer naar die drivers / heeft ze niet meer nodig. Kijk maar eens in je apparaatbeheer, de starforce drivers staan er nog steeds op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een linkje op BT zetten zegt niets over SF. Zeker niet op een open BT site, juist daar komen de meeste mensen die niet eens weten of SF eropzit en wat het inhoud. De rest van je post snap ik niet. :?

Dat met smaak of zo :?

@MoiZie kzal vanmiddag eens kijken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ja en dan heb ik het zelfs zo leuk dat StarForce niet op mijn systeem wil werken (Windows XP).
Ik kan gewoon legale CD/DVD hebben en dan werkt het nog niet.

Maar als je StarForce spellen installed moet je je HDD's op een andere IDE controller zetten dan je CD/DVD-rom spelers. Anders krijg je ook spindowns op je HDD's.

[ Voor 11% gewijzigd door ErikRedbeard op 27-03-2006 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me net af, draait SF ook op Lunux :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ejorne schreef op maandag 27 maart 2006 @ 07:57:
Het spel is niet echt mijn genre, maar ik zit eraan te denken het spel alleen al te kopen omdat ze er bewust voor kiezen geen sf te gebruiken. En ook omdat sf een linkje naar een torrent geplaatst heeft gehad om "hun gelijk" aan te tonen... :r

Maarja, €40,-- voor dit nobele doel vind ik net een beetje aan de hoge kant, gezien mijn budget...
misschien moet ik niet zo zeuren en mijn genre gewoon "even aanpassen"... En moet ik het net als smaak van etenswaar zien. Ik vind veel dingen nu wel lekker die ik voorheen niet zo lekker vond, smaken veranderen... :*)
ghe... ik heb 't spel net aangeschaft ihkv 'nobel doel', al is het mijn genre helemaal niet. 't Is natuurlijk een long shot, maar ergens heb ik wel de hoop dat mijn 40 pleuro bijdraagt in dat hele starforce gedoe. Ik download een boel, maar spellen die ik leuk vind, koop ik. Nu ben ik door dat starforce banger voor de 'beveiliging' van een legaal gekocht spel dan voor een virus bij een illegaal spel 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Apie! op 27-03-2006 08:23 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:04:
Een linkje op BT zetten zegt niets over SF. Zeker niet op een open BT site, juist daar komen de meeste mensen die niet eens weten of SF eropzit en wat het inhoud.
Ik meen mij te herinneren dat ik ergens las dat op de site van SF een linkje naar een torrent-file stond, waarmee het spel te downloaden was. Kennelijk is dit dus niet waar en/of was het een andere site waarop dit heeft gestaan... Neemt niet weg dat ik het met de manier van SF niet eens ben en vrijwel zeker nooit meer een game met SF erop koop...
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:04:
De rest van je post snap ik niet. :?

Dat met smaak of zo :?
Hoeft mi ook niet. Maar ik wil het je graag uitleggen, mocht je het na nog een keertje goed lezen nog steeds niet begrijpen...
Apie! schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:23:
[...]

ghe... ik heb 't spel net aangeschaft ihkv 'nobel doel', al is het mijn genre helemaal niet. 't Is natuurlijk een long shot, maar ergens heb ik wel de hoop dat mijn 40 pleuro bijdraagt in dat hele starforce gedoe. Ik download een boel, maar spellen die ik leuk vind, koop ik. Nu ben ik door dat starforce banger voor de 'beveiliging' van een legaal gekocht spel dan voor een virus bij een illegaal spel 8)7
:P
Ik download ook eenb boel, maar voornamelijk demo's. Met muziek heb ik er een andere kijk op nagehouden. Ik probeer de artiest van mijn keuze zoveel mogelijk te sponsoren met bezoekjes aan zijn/haar optreden. Maar gezien ik een bepaald bedrag over een leeg schijfje moet betalen alleen omdat ik eventueel zou kunnen gebruiken om een kopie van te kunnen maken, heeft mij doen inzien dat ik dan ook maar kopietjes moet gaan maken. Ik weet dat dit misschien nogal "zwart-wit" door mij gezien wordt, maar het past wel goed in mijn budget zo, zo houd ik ook nog geld over om daadwerkelijk de concerten te bezoeken.... :+

[ Voor 40% gewijzigd door Ejorne op 27-03-2006 09:12 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:01:
[...]

Even tussendoor:

Zelfs bij gecrackte reloaded / deviance versies installeer je nog steeds SF, alleen door een gekraakte .exe zoekt het spel niet meer naar die drivers / heeft ze niet meer nodig. Kijk maar eens in je apparaatbeheer, de starforce drivers staan er nog steeds op :)
Niet bij alle reloaded versies, er zijn SFgames waarbij de starforce er wel helemaal afgehaald zijn.
, SF is dan ook wel te kraken, maar het duurt een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 12-10 16:39
ik hoed maar een ding te zegen. ook starforce games worden door duizenden menseng ewon gedownload. het aantal mensen die het download is gewoon even groot. want reloaded of andere release groups heben indezelfde download ook een crack verwerkt of een clone met instructies. in andere woorden eht duurt misschien alleen langer maar downloaden doet iedereen het starforce of niet.
ik vind eht gewoononprofessionel gedrag van die gasten dat ze evve een linkje posten naar een niet protected game, bedoel meoten wij maar eens met z'n allen op hun forum links gaan posten van starforce games die down te loadne zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 14-10 21:28
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:16:
[...]

Niet bij alle reloaded versies, er zijn SFgames waarbij de starforce er wel helemaal afgehaald zijn.
, SF is dan ook wel te kraken, maar het duurt een tijdje.
Niet? Oh, mijn ervaring is dat alle games met SF ook daadwerkelijk de driver installeren, omdat de installatie niet gecracked is maar de .exe / .dll wel. Heb ook (puur uit wetenschappelijk oogpunt uiteraard ;) ) nooit anders meegemaakt dan dat er een driver werd geinstalleerd (die het toch niet deed omdat ik x64 heb :P). Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :) Het neigt wel richting warez, maar valt nog wel binnen de policy volgens mij --> weet je toevallig een voorbeeld van een spel waarbij SF er echt helemaal uit is? Alleen de naam uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MoiZie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Niet? Oh, mijn ervaring is dat alle games met SF ook daadwerkelijk de driver installeren, omdat de installatie niet gecracked is maar de .exe / .dll wel. Heb ook (puur uit wetenschappelijk oogpunt uiteraard ;) ) nooit anders meegemaakt dan dat er een driver werd geinstalleerd (die het toch niet deed omdat ik x64 heb :P). Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :) Het neigt wel richting warez, maar valt nog wel binnen de policy volgens mij --> weet je toevallig een voorbeeld van een spel waarbij SF er echt helemaal uit is? Alleen de naam uiteraard :).
Drivers worden pas geïnstalleerd als je het spel ook daadwerkelijk uitvoert, dan komt er: Application succesfully installed, reboot now? te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bekende warezgroep heeft een starforce Reverse-Engineering tool uitgebracht, zodat er ook andere dev/crackers er naar kunnen kijken en er over te praten, zo kan er sneller een oplossing gevonden worden om van die @##$starforce af te komen. ;)

/edit

Hmm zit best mooie dingen in om te bestuderen, maar een gewone leek zal hier niks aan hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb in mijn hidden computercomponents gekeken maar ik ben CLEAN :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:45

Vrijdag

De Zwarte

Crap, lees net in die Starforce lijst dat Beyond Divinity ook SF heeft. Die heb ik een hele tijd geleden eens geïnstalleerd. Ik moet maar eens met zo'n detection/removal tool aan de slag dan.

En Spellforce 2 gaat het ook krijgen :( :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
TroonStaal schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:06:
Crap, lees net in die Starforce lijst dat Beyond Divinity ook SF heeft. Die heb ik een hele tijd geleden eens geïnstalleerd. Ik moet maar eens met zo'n detection/removal tool aan de slag dan.

En Spellforce 2 gaat het ook krijgen :( :'(
Spellforce 2 EU is Starforce, Spellforce 2 US wordt zeer waarschijnlijk Tages, maar in ieder geval geen Starforce.

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 31-03-2006 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ubisoft aangeklaagd vanwege gebruik StarForce

Ik ben erg benieuwd waar dit heen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 10-10 20:37
Van mij mag Starforce gewoon naar de maan toe. Securom 7 vind ik zelfs moeilijker om te omzeilen. Ik koop bijna al mijn games legaal, maar starforce vind het nodig om eerst mijn verbinding eruit te meppen, dan het spel zowat te laten crashen om dan hakkend en stotterend op te starten. Ik vind dat dit gewoon verboden moet worden. Dan denk ik: verbrand, ik kijk zelfs eerst of het spel starforce heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Denizz op 03-04-2006 19:34 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
In its latest battles with end users, StarForce, famous for creating copy protection schemes that violated user privacy rights as well as causing notable system problems, has created a website called OnlineSecurity ON. A StarForce employee implies that OnlineSecurity ON is an independent security website (his quote has since been modified) which reviews and writes about software security. Interestingly, he points to an article called "The Truth about StarForce Drivers," which claims:

It is obvious that all the rumors around StarForce hazards are spread by international piracy groups. Our recent contest has just proven that StarForce does not damage optical drives.

Of course, one only needs to do a reverse host look up to show that is StarForce and OnlineSecurity-On.com is one and the same:

[kristopher@arthur]$ nslookup star-force.com
Name: star-force.com
Address: 195.90.131.214

[kristopher@arthur]$ nslookup onlinesecurity-on.com
Name: onlinesecurity-on.com
Address: 195.90.131.214
bron: dailytech

Een wel erg doorzichtige poging van SF op z'n minst.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Defiant schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:27:
[...]

bron: dailytech

Een wel erg doorzichtige poging van SF op z'n minst.
Ja, en zelfs op hun forum zeggen zie hier eigenlijk niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FnF schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:15:
[...]

Spellforce 2 EU is Starforce, Spellforce 2 US wordt zeer waarschijnlijk Tages, maar in ieder geval geen Starforce.
Ik las gisteren een duits gamesmagazine waar een uitgebreide review van Spellforce 2 staat (geweldig blad trouwens, ook omschreven wat de performance per config is). Echter, in het hele artikel komt het nergens ter sprake. Eigenlijk zou het erbij vermeld moeten worden wmbt, maar wellicht riskeren ze dan claims omdat het minder verkocht wordt oid :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Neem nou de laatste game =ubersoldier die is protected met starforce 3.7, als je dus de game installeerd op je computer dan wordt er geen starforce drivers geinstalleerd (ook niet als je het spel uitvoert), dus je computer blijft starforce vrij maar je kan toch spelen, dus gekraakt ;)
FnF schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Drivers worden pas geïnstalleerd als je het spel ook daadwerkelijk uitvoert, dan komt er: Application succesfully installed, reboot now? te staan.
Klopt, mits hij natuurlijk gekraakt is dan natuurlijk niet, maar bij een originele starforce game klopt dit, drivers worden pas geinstalleerd als je het spel uitvoert.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
TroonStaal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:06:
[...]

Ik las gisteren een duits gamesmagazine waar een uitgebreide review van Spellforce 2 staat (geweldig blad trouwens, ook omschreven wat de performance per config is). Echter, in het hele artikel komt het nergens ter sprake. Eigenlijk zou het erbij vermeld moeten worden wmbt, maar wellicht riskeren ze dan claims omdat het minder verkocht wordt oid :?
Nee, dat denk ik niet, de reden waarom ik denk dat ze het doen is omdat de meerderheid van de mensen geen idee heeft wat een beveiliging is, laat staan dat ze weten wat het verschil er tussen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had last van het probleem dat een aantal _legale_ spellen niet meer goed werkten in mijn DVD speler. Nu kwam ik er achter dat StarForce op mijn pc was geinstalleerd. Nu ik StarForce heb verwijderd werken de spellen gewoon weer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FnF schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:41:
[...]

Nee, dat denk ik niet, de reden waarom ik denk dat ze het doen is omdat de meerderheid van de mensen geen idee heeft wat een beveiliging is, laat staan dat ze weten wat het verschil er tussen is.
Hm, jammer. Ik stond gisteren in de FRS te kijken op welke spellen beveiliging hadden, maar alleen maar af en toe staat er iets heel kleins in de zin van "this game contains copy protection". Veel te vaag, ik zie liever dat er op staat wélke beveiliging er bij zit.

Voor race, platform en sportspellen kan ik altijd nog de consoleversies aanschaffen, de laatste Splinter Cell bijvoorbeeld. Echter, fps, rts en rpg speel ik het liefst op de pc. Vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

Cyphax

Moderator LNX
De eerste is over:
nieuws: Ubisoft laat StarForce vallen
En meteen een grote ook nog. Ik sta er niet van te kijken. Dit is natuurlijk het beste dat je kunt hebben: een beetje uit angst droppen ze StarForce maar het lijkt mij dat ze nog wel 2 keer nadenken alvorens ze een nieuwe beveiligingsmethode uitzoeken. In dat licht hoop ik eigenlijk dat ze toch moeten betalen zoals in dat artikel staat, dan weet je zeker dat ze de volgende keer wel uitkijken, en dan hopelijk andere ontwikkelaars/distributeurs ook.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:45:
Ik had last van het probleem dat een aantal _legale_ spellen niet meer goed werkten in mijn DVD speler. Nu kwam ik er achter dat StarForce op mijn pc was geinstalleerd. Nu ik StarForce heb verwijderd werken de spellen gewoon weer. :|
Hehe dat had ik dus ook met BF2, mijn dvd speler pakte de dvd niet van BF2 (is dan ook 1 van de eerste dvd spelers die beschikbaar was voor de pc, dacht dat het dat was), maar Starforce troep verwijderd en BF2 DVD deed het weer :) (terwijl EA/bf2 dvd geen starforce beveiliging gebruikt :/ )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:18
Eigenlijk had iemand nadat die torrent link gepost was, ff een paar linkjes naar antiblaxx etc moeten posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik was dus Trackmania Nations op mijn Windows XP Pro x64 en kreeg onder de install een error dat de drivers niet 64 bit waren. :D Ik vond dat wel mooi dat de starforce versie die bij Trackmania zit niet werkt op Windows x64.
Het spel doet het overigens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ErikRedbeard schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:46:
Ik was dus Trackmania Nations op mijn Windows XP Pro x64 en kreeg onder de install een error dat de drivers niet 64 bit waren. :D Ik vond dat wel mooi dat de starforce versie die bij Trackmania zit niet werkt op Windows x64.
Het spel doet het overigens perfect.
en voor de x32 windows kun je het spel ook spelen zonder te installeren.
je kunt dus bv gewoon ff op een vmware installatie het spel installeren en dan de installatie dir naar je eigen installatie kopieren.
Zo heb je geen starforce, maar wel trackmania :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

NiaX schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:25:
[...]

en voor de x32 windows kun je het spel ook spelen zonder te installeren.
je kunt dus bv gewoon ff op een vmware installatie het spel installeren en dan de installatie dir naar je eigen installatie kopieren.
Zo heb je geen starforce, maar wel trackmania :-)
Dat is niet helemaal waar. Ik dacht in het begin dat dit zo ook was, maar spel installeert ook de Starforce drivers als je het spel opstart en hij detecteerd dat er geen bestaande drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik kwam er ook net achter dat ik SF op m'n Windows XP x64 heb staan (64 bit SF :( ).
Komt blijkbaar van Colin MCrae Rally 2005 af. :'(

Heb ik gewoon in de Device Manager van de 3 SF drivers de Properties geopend.
Daarna naar de Driver tab gegaan en Startup Type veranderd naar Disabled.

Nu maar hopen dat dat werkt. Herinstalled de game het ook niet telkens. :P
Want de drivers zijn er nog gewoon (alleen staan ze niet aan).

Na restart van het systeem zijn de SF devices in de Device Manager niet gestart, normaal starten ze meteen bij een boot.

Zal morge ff kijken wat er gebeurt als ik een spel start.

Hij zet startup mode gewoon weer op Boot. :'(

[ Voor 43% gewijzigd door ErikRedbeard op 11-07-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 08:46
Colin McRae doet het helemaal niet op x64? Hier niet althans? Had met Starforce inderdaad te maken :(, maar het is al weer een hele tijd geleden dat ik het geprobeerd had :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarstraks vond ik deze website. Een website die te maken heeft met het boycotten van StarForce. En daar vond ik onder andere een lijst met games waar er toevallig ook enkele op mijn PC zijn geïnstalleerd op dit moment, zoals bijvoorbeeld Splinter Cell Chaos Theory, TrackMania Nations, en XIII (allemaal legaal!). Vervolgens ben ik eens op zoek gegaan op de manier die op de website zorgvuldig beschreven staat naar het het StarForce gebeuren. En binnen een paar seconden had ik het al gevonden. Vervolgens de StarForce Removal Tool er tegen aan gegooid, en de boel verwijderd. Daarna de PC opnieuw opgestart, gekeken of het weg was, en het was inderdaad allemaal verdwenen als sneeuw voor de zon.

Zojuist nog eens eventjes TrackMania Nations opgestart, en dat werkte allemaal naar behoren! :Y) En er is ook niets opnieuw geïnstalleerd wat met StarForce te maken heeft daarna. Daarmee bedoel ik dus dat de games het zelf niet opnieuw hebben geïnstalleerd. Games die StarForce beveiliging hebben zal ik gewoon blijven installeren, maar ik zal voortaan wel altijd eventjes de removal tool gebruiken na het voltooien van een installatie!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:47:
Daarstraks vond ik deze website. Een website die te maken heeft met het boycotten van StarForce. En daar vond ik onder andere een lijst met games waar er toevallig ook enkele op mijn PC zijn geïnstalleerd op dit moment, zoals bijvoorbeeld Splinter Cell Chaos Theory, TrackMania Nations, en XIII (allemaal legaal!). Vervolgens ben ik eens op zoek gegaan op de manier die op de website zorgvuldig beschreven staat naar het het StarForce gebeuren. En binnen een paar seconden had ik het al gevonden. Vervolgens de StarForce Removal Tool er tegen aan gegooid, en de boel verwijderd. Daarna de PC opnieuw opgestart, gekeken of het weg was, en het was inderdaad allemaal verdwenen als sneeuw voor de zon.

Zojuist nog eens eventjes TrackMania Nations opgestart, en dat werkte allemaal naar behoren! :Y) En er is ook niets opnieuw geïnstalleerd wat met StarForce te maken heeft daarna.
TrackMania Nations gebruikt FrontLine Pro, die installeert de drivers gewoon wanneer je de game weer opstart :) Dus als je nu in je devicemanager kijkt, zie je de drivers er weer inzitten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:53:
[...]

TrackMania Nations gebruikt FrontLine Pro, die installeert de drivers gewoon wanneer je de game weer opstart :) Dus als je nu in je devicemanager kijkt, zie je de drivers er weer inzitten ;(
Nee hoor, ik kan echt helemaal niets vinden...

Edit: Zucht, na de PC eventjes opnieuw te hebben opgestart is mijn machine weer voorzien van het fantastische StarForce! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10Tacle heeft ook besloten om Starforce te dumpen :D GTR2 zal dus niet verschijnen met Startforce, ze gaan nu securom gebruiken :)

Bron: http://www.bhmotorsports.com/board/viewtopic.php?t=38715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
Ik wil helemaal niets te maken hebben met Starforce.
Ik heb 2 games met Starforce liggen verder niets.
Het installeert drivers waar je niets van af weet en zijn ook moeilijk te verwijderen
Ze draaien op lage snelheid meer kans op beschadiging van cd/dvd speler.
En je mag eens niet een kopie maken voor je zelf van een game.

Starforce maakt gewoon misbruik van zijn klanten.
Ik vindt het al zo knap hoe lang ze al beveiliging leveren volgens mij al 3 jaar lang.

Als ik een tip mag geven maak een image van de cd/dvd met Alcohol 120%.
Image mounten met Alcohol 120% of Deamon Tools.
En de kabels los treken van je cd/dvd speller met een uitschakelde computer.
Voor een laptop is dat moeilijke.
En je kan spelen zonder dat je cd/dvd naar de knoppen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 10:49
Evertt schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:30:
Ik wil helemaal niets te maken hebben met Starforce.
Ik heb 2 games met Starforce liggen verder niets.
Het installeert drivers waar je niets van af weet en zijn ook moeilijk te verwijderen
Ze draaien op lage snelheid meer kans op beschadiging van cd/dvd speler.
En je mag eens niet een kopie maken voor je zelf van een game.

Starforce maakt gewoon misbruik van zijn klanten.
Ik vindt het al zo knap hoe lang ze al beveiliging leveren volgens mij al 3 jaar lang.

Als ik een tip mag geven maak een image van de cd/dvd met Alcohol 120%.
Image mounten met Alcohol 120% of Deamon Tools.
En de kabels los treken van je cd/dvd speller met een uitschakelde computer.
Voor een laptop is dat moeilijke.
En je kan spelen zonder dat je cd/dvd naar de knoppen gaat.
Lekker handig wil je ff snel een spel doen moet je eerst pc uit kabels los pc weer aan mouten en dan pas spelen. Wil je vervolgens wat van een cd/dvd afspelen moet je alles weer herhalen maar dan de kabels vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 11:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Kan me iemand eigenlijk eens uitleggen wat er zo slecht is aan StarForce? (Hiermee wil ik SF niet ophemelen, maar ik weet er gewoon niks van af :) )
Ik heb een dozijn spellen geïnstalleerd staan (Splinter Cell, GTR, GTL enz enz) met SF, maar ik heb nog geen enkel probleem gehad. Zowel hardwarematig als softwarematig niet.

Tenzij dat ik problemen heb waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen, daarom dat ik even vraag wat er zo slecht is aan SF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59
-ETz-Memphis Z schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:55:
Kan me iemand eigenlijk eens uitleggen wat er zo slecht is aan StarForce? (Hiermee wil ik SF niet ophemelen, maar ik weet er gewoon niks van af :) )
Ik heb een dozijn spellen geïnstalleerd staan (Splinter Cell, GTR, GTL enz enz) met SF, maar ik heb nog geen enkel probleem gehad. Zowel hardwarematig als softwarematig niet.

Tenzij dat ik problemen heb waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen, daarom dat ik even vraag wat er zo slecht is aan SF :)
Lees het topic eens door, doe een got search of gebruik google....Veel leesplezier de eerst komende 20 jaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ETz-Memphis Z schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:55:

Afgezien van hardwarematige schade, het grootste probleem dat ik met starforce heb is dat een aantal games het niet doen als Demontools, Alcohol, en Nero (alle 3 volstrekt legale progs) geinstalleerd zijn. Ook werken sommige spellen die je legaal in je bezit hebt niet als je een starforce game hebt geinstalleerd.
Heb je een starforce game geinstalleerd, dan kan het voorkomen dat het branden van CD's/DVD's vaak mis gaat.
De laatste generatie Starforce drivers instaleren zich ook op andere disks, en zelfs network drives.

Niet voor niets dat steeds meer game publishers Starforce laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:17:
[...]

De laatste generatie Starforce drivers instaleren zich ook op andere disks, en zelfs network drives.
Kun je een (aantal) game(s) noemen die de Starforce versie bevatten die dit gedrag vertoont?
Vooral het kopiëren naar network drives klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:17:
[...]

Afgezien van hardwarematige schade, het grootste probleem dat ik met starforce heb is dat een aantal games het niet doen als Demontools, Alcohol, en Nero (alle 3 volstrekt legale progs) geinstalleerd zijn. Ook werken sommige spellen die je legaal in je bezit hebt niet als je een starforce game hebt geinstalleerd.
Heb je een starforce game geinstalleerd, dan kan het voorkomen dat het branden van CD's/DVD's vaak mis gaat.

Niet voor niets dat steeds meer game publishers Starforce laten vallen.
Als ik dit zo lees mag ik wel van geluk spreken dan :o

Hier werkt alles in harmonie :*) (tot nu toe toch :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:20:
[...]

Kun je een (aantal) game(s) noemen die de Starforce versie bevatten die dit gedrag vertoont?
Vooral het kopiëren naar network drives klinkt interessant.
Ik weet zo niet welke games, maar hier kun je er meer over lezen. (werd overigens ook al in deze post genoemd een paar paginas terug)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Omg 8)7

Ben ik zo dom geweest om die Starforce removal tool te runnen. Nu werkt Flatout 2 niet meer :P
Hij vraagt altijd om de drivers van Starforce te installeren, en dat doe ik dan, maar na de reboot zijn ze weer weg :P

Weet iemand een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
GTR2 geen starforce, das een stap vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:44
Benotti schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:19:
GTR2 geen starforce, das een stap vooruit :)
Goeie zet idd, maar er waren dan ook een hele schare fans die hadden aangekondigd GTR2 te boycotten als het van starforce gebruik zou maken.

De met starforce beveiligde games die ik vorig jaar heb aangeschaft (o.a. GTR en Silent Hunter III) veroorzaken niet alleen problemen met mijn optische drive maar ook winamp gaat totaal over de zeik.

Ik weet niet of andere gebruikers die problemen ook hebben, maar na het starten van een met starforce beveiligd spel terwijl winamp (een live stream) speelt, heeft als resultaat dat winamp stopt met weergave en tijdens het spel komen er at random vage fragmentjes geluid voorbij die er niet thuis horen. Gaat misschien iets mis met de geluidsbuffers of zo.
Als ik winamp stop vlak voor het starten van het spel en weer verder laat afspelen na de starforce check dan heb ik geen problemen.

Anyway... starforce.. u wordt bedankt :/

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:15
Het is nog onbekend in welke landen in Europa Focus Home Interactive het spel Call of Juarez uitgeeft, maar dan treffen we helaas StarForce...

http://www.boycottstarforce.net/?p=26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oh crap :/ Dat leek me juist zon leuk spel. Nouja jammer dan, ben nog altijd niet van plan iets te kopen met Starforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
D. Ninjai schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:50:
Het is nog onbekend in welke landen in Europa Focus Home Interactive het spel Call of Juarez uitgeeft, maar dan treffen we helaas StarForce...

http://www.boycottstarforce.net/?p=26
Call of Juarez, published by Focus Home Interactive, has been confirmed to have Starforce in Europe.

The North American version, published by Ubisoft, probably will not (I never imagined I’d say that).

Update: This is only true for the Focus Home Interactive published version of the game. There are apparently multiple publishers releasing the game in Europe. Ascaron is releasing the game in the U.K. Details about the copy protection used in their release has not been confirmed.
Focus gebruikt altijd Starforce, dus dat was te verwachten.
Ubisoft gebruikt zeer waarschijnlijk SecuROM.
Ascaron gebruikt zeer waarschijnlijk TÀGES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 19:15
Je kunt geen red alert 2 meer spelen na het installeren van starforce zooi. geeft gewoon een fout, removal tool erover en hij werkt weer perfect.

edit: en dan kun je denken wie speelt er nu nog zo'n oud spel: ik!

[ Voor 19% gewijzigd door bastian433 op 21-08-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
RoD schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:57:
Oh crap :/ Dat leek me juist zon leuk spel. Nouja jammer dan, ben nog altijd niet van plan iets te kopen met Starforce.
Ik ook, echt ontzettend jammer.
FnF schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:58:
Focus gebruikt altijd Starforce, dus dat was te verwachten.
Ubisoft gebruikt zeer waarschijnlijk SecuROM.
Ascaron gebruikt zeer waarschijnlijk TÀGES.
Klopt. Ik heb een e-mail gestuurd naar Focus waarin ik vraag in welke Europese landen ze Call of Juarez uitgeven. Hopelijk sturen ze mij een e-mail terug met het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
starwars is volgens mij echt zonde van het geld, als ik een game met sf zie wacht ik 1 a 2 weken en dan staat die al weer met .exe crack op usenet zodat je ook geen enkel gezeik van sf hebt in de vorm van crashes/perfomence of andere bugs. Als van dat geld nou 2 extra mensen inhuren voor extra content.

[ Voor 17% gewijzigd door evilpin0 op 22-08-2006 09:39 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:55
evilpin0 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:38:
starwars is volgens mij echt zonde van het geld, als ik een game met sf zie wacht ik 1 a 2 weken en dan staat die al weer met .exe crack op usenet zodat je ook geen enkel gezeik van sf hebt in de vorm van crashes/perfomence of andere bugs. Als van dat geld nou 2 extra mensen inhuren voor extra content.
Het probleem is dan wel dat je niet online kunt spelen, toch?

Heb zelf spellforce 2 en wil hem dus niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Heb ook vaak met starforce liggen klooien maar wat ik me nu afvroeg en wat ik nergens echt duidelijk kon vinden:

Is na een format C alles starforce troep weg? Of is het mogelijk dat er toch iets achterblijft las dat sommige mensen na een format toch nog problemen hadden of is dit een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ja na een format c is je partitie weg ! starforce kan bijv. niks in je bios opslaan en ook niet in je partitietabel of mbr.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een format is je partitie niet weg, hooguit leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Kun je nog op een of andere manier detecteren of nog iets van die starforce rommel geactiveerd is? Handig als ik weer eens een pc van iemand uit de knoei moet halen die niet meer weet wat hij allemaal ooit geinstalleerd heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 08:46
Staat een starforce apparaat onder Software en/of Apparaatbeheer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ergens op het internet een lijst met spellen welke de door mij gehate starforce bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 10:00

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:24:
is er ergens op het internet een lijst met spellen welke de door mij gehate starforce bevatten?
google eens op starforce games

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Twanjo
Heb al heet wat spellen geintalleerd op mijn os en weer eraf genkikkerd het is al lang geleden dat ik een clean install heb gedaan.

Hoe kan ik zien of ik starforce drivers of iets van die shit op mijn pc heb?

• PromoX

PromoX

Flying solo

Twanjo schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:28:
Hoe kan ik zien of ik starforce drivers of iets van die shit op mijn pc heb?
http://www.boycottstarforce.net/detection/

Zoeken in dit topic of met google had je overigens minder tijd gekost dan de vraag hier te stellen...

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 2 Laatste