Starforce en games

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Iedereen zal zich wel afvragen waarom dit topic, nou, de reden is redelijk simpel. Hoe ver kan een bedrijf eigenlijk gaan?
Iedereen kent vast wel de game Galactic Civilizations II. De devs hebben er voor gekozen om geen beveiliging (Lees: Starforce) te gebruiken voor de game. Starforce was hier blijkbaar erg verontwaardigd over, want kort daarna verscheen deze image op hun website. Een kopieerbeveiliging die torrents gaat aanbieden om te downloaden? Hoe ver kan je zinken dat je zulke dingen gaat doen?
Zie ook de officiele Galactic Civilizations II site.
Gamer.nl nieuws link hier over.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf moet zowiezo helemaal niks met Starforce te maken hebben.
Daarom boycott ik die troep altijd.

Het heeft al een keer een HDD, en een DVD-lezer naar de klote geholpen van mijn .. door ze op hele lage toeren te laten draaien, en zo kapot gingen!
Sinds dit gebeurde moet ik niks .. maar dan ook niks te maken hebben met Starforce.
Ik kijk altijd eerst uitbundig of er Starforce opzit of niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Een spel ten download aanbieden die je niet kunt spelen zonder de originele CD. Ik zie er wel voordelen aanzitten:
Voordelen
Als het gekraakt word, kun je in de toekomst verbeteringen maken op basis van de crack(betatest achtig)
• Als het niet gekraakt kan worden, is dat beter voor hun productie
• Het toont wel lef: Download maar lekker hóór! Spelen kan toch niet zonder ehm aan te schaffen!

Nadelen
• Wekt interesse op voor het downloaden van games
• Als het gekraakt word, ben je als bedrijf zelf aansprakelijk voor de schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

DeX schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:15:
Een spel ten download aanbieden die je niet kunt spelen zonder de originele CD.
errrrr...... Ik weet niet in welk topic jij denkt beland te zijn, maar mischien moet je de teksten achter de linkjes eens lezen....

GalCiv2 is volledig speelbaar zonder dat er iets voor "gehacked" hoeft te worden. Het spel wordt zelfs als download verkocht. Je hebt de originele CD dus geheel niet nodig.

Vervolgens heeft iemand op de StarForce forums links geplaatst naar downloads van het spel om te "bewijzen" dat StarForce nodig is omdat anders het spel gecopieerd wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeie of het gratis is niet of niet .. het installeerd bij de setup een shitload aan drivers op je PC, die op allerlei hardware effect hebben ..
Ik ga het echt niet downloaden .. ik vertik et ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oh, 'ze' in de TS slaat op het kopieerbeveiligingsbedrijf (moest het ff 3x lezen).
Wat heeft zo'n bedrijf er nou mee te maken of een spelontwikkelaar hun bescherming wel of niet gebruikt? Gaan ze dit ook doen als spelontwikkelaars kiezen voor een andere bescherming dan starforce?
Buiten het feit dat ik ook z min mogelijk games koop met starforce vind ik dit lijken op mafiapraktijken: "als je onze beveiliging niet koopt, zal je wel merken wat de gevolgen zijn!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:23:
Boeie of het gratis is niet of niet .. het installeerd bij de setup een shitload aan drivers op je PC, die op allerlei hardware effect hebben ..
Ik ga het echt niet downloaden .. ik vertik et ;)
urrrr...... En waar heb jij het nu weer over?

- GalCiv2 is niet gratis
- GalCiv2 installeert geen drivers op je PC
- GalCiv2 heeft geen effect op je hardware
- StarForce is niet te downloaden
- StarForce installeert wél al die shit op je PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik weet niet of deze game voornamelijk een online game is, wat is dan het probleem? Het gaat toch om die serial die jou op internet kan laten spelen? Als ze dat goed bijhouden, dan is het geen probleem toch?

als het niet online is dan is het nog steeds lame van starforce dat ze die links lekker maken om hun te zieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik vind het een grof schandaal dat starforce dat heeft gedaan. Ik hoop dat ze er dikke juridische problemen mee krijgen!
Ik kocht al geen games met starforce meer vanwege problemen met mijn systeem in combinatie met die rommel maar het bedrijf zelf heeft wederom bewezen dat het stinkt :r

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15
Ik vind het ontzettend stoer van StarDock, de makers van Galactic Civilizations II, dat ze besloten hebben hun game zonder kopieerbeveiliging te verkopen, en hiermee compleet tegen de spiraal van steeds zwaardere en dieper op je PC ingrijpende kopieerbeveilingen in gaan! _/-\o_ StarDock accepteert dat je piracy nooit 100% kunt uitbannen, en dat je beter door bonussen en goodies de kopers kunt belonen, ipv. de legale kopers te straffen met beveiligingsingrepen die zo'n impact op de PC hebben.

Kopieerbeveiligingsbedrijven als StarForce hebben er baat bij om een sfeer van angst te creeëren. Angst bij gameproducenten dat hun produkten gepirated worden, en dat ze veel geld verliezen als ze niet aan beveiliging doen. Hun actie tegen Gal. Civ. 2 om op hun forum een link te geven met torrents waar je die game illegaal kunt downloaden, als "bewijs" dat ze toch beter hun copy-protection hadden kunnen gebruiken, is echt ongehoord! Wat een kinderlijk zielig gedrag!

Ik zit er serieus over te denken om Gal. Civ. 2 te kopen via hun website om ze te belonen voor het feit dat ze hun spelers niet als criminelen behandelen, maar juist de kopers belonen door ze regelmatig van uitbreidingen en extra content te voorzien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Wow! The openingspost is niet erg duidelijk: wat er dus is gebeurd dat iemand (ik neem aan een gebruiker) een topic opende op het forum van starforce over een artikel over GalCiv2. Waarna een starforce medewerker in zijn reply een torrent adres van GalCiv neerzet!

Lijkt me een erg slechte zet, zeker als StarDock daar nu van op de hoogte is.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Haay schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:44:
Ik zit er serieus over te denken om Gal. Civ. 2 te kopen via hun website om ze te belonen voor het feit dat ze hun spelers niet als criminelen behandelen, maar juist de kopers belonen door ze regelmatig van uitbreidingen en extra content te voorzien. 8)
Maar beloon ze vooral voor het maken van een enorm strakke game die slechts concurentie kent van MoO2.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er is maar 1 ding dat je daadwerkelijk kunt doen op dit moment, en dat is Stardock steunen in deze beslissing. Steunen doe je door hun product te kopen.

Wie heeft hem al gekocht?

Op de site kun je hem aanschaffen voor minder dan E40. Dat is toch helemaal niet veel voor het supporten van dit nobele streven?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 21:06

Vuurvoske

Nunquam cede!

Dat hele starforce gebeuren heeft nooit geklopt. De oprichter is een oud warez cracker / no-cd schrijver en vond een methode die zeer moeilijk te kraken was. Maarja eens een hacker altijd een hacker... Ik vind het ook niet raar dat er heel veel mensen zijn die ineens zoveel problemen hebben met hun computer nadat die in contact geweest is met starforce.

Hier nog een mooie quote:
"The purpose of of copy protection is not making the game uncrackable - it is impossible. [...] After several months of sails even we recommand the publishers to release patches that remove the copy protection just to make the game play more comfortables to the customers." Captured source, from the official Starforce forum.
En over die crackbaarheid; reloaded is er sinds 3.5 al meerdere malen in geslaagd om Starforce te kraken, getuige de spellen die ik gedownload heb en gespeeld (Waar wel starforce op hoorde te zitten).

[ Voor 49% gewijzigd door Vuurvoske op 13-03-2006 10:57 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

Cyphax

Moderator LNX
Janoz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:52:
Er is maar 1 ding dat je daadwerkelijk kunt doen op dit moment, en dat is Stardock steunen in deze beslissing. Steunen doe je door hun product te kopen.

Op de site kun je hem aanschaffen voor minder dan E40. Dat is toch helemaal niet veel voor het supporten van dit nobele streven?
Dan moeten ze nog NET iets nobeler zijn dan ze nu zijn.
(het draait alleen op Windows :P)
Toch zou me dit, mits het spel interessant is, aansporen om 'm te kopen, zo gek ben ik dan ook wel weer. Ik vind dat Stardock er een hele sympathieke houding op nahoudt en voor mij (en velen met mij geloof ik wel) vinden dat ook niet helemaal onbelangrijk. :)
Kopieerbeveiligingen als Starforce belemmeren mij trouwens bij voorbaat al om een spel te draaien.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 15:37

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Cyphax schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:56:
Mee eens maar je kunt ook te veel willen in een keer :)
Toch zou me dit, mits het spel interessant is, aansporen om 'm te kopen, zo gek ben ik dan ook wel weer. Ik vind dat Stardock er een hele sympathieke houding op nahoudt en voor mij (en velen met mij geloof ik wel) vinden dat ook niet helemaal onbelangrijk. :)
Ik denk dat je hier in ook gelijk hebt. Verder zou zo'n houding ook wel eens verkoop bevorderend kunnen werken, mits ze met dit verhaal genoeg publiciteit krijgen.
Kopieerbeveiligingen als Starforce belemmeren mij trouwens bij voorbaat al om een spel te draaien.
Zo is het !!

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Cyphax schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:56:
Let wel dat Galactic Civilisations ooit is begonnen als (het enige echte) OS2 spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Kluk-Kluk schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:02:
Mee eens maar je kunt ook te veel willen in een keer :)
Toch lijkt mij Stardock wel het type bedrijfje waar je zo'n suggestie kunt doen, waarna ze er nog over nadenken ook. Blijkbaar denken zij niet blindelings alleen maar aan "meer geld ten koste van alles"? Ik heb dat idee wel bij vele andere van die ontwikkelaars.
Ik denk dat je hier in ook gelijk hebt. Verder zou zo'n houding ook wel eens verkoop bevorderend kunnen werken, mits ze met dit verhaal genoeg publiciteit krijgen.
Al werkt het niet bevorderend: het zal ze ook geen inkomsten kosten gok ik. En ach, al die andere spellen met kopieerbeveiligingen worden ook gedownload, net zoveel als deze wed ik. Uiteindelijk bespaart Stardock het geld dat ze kwijt zouden zijn aan Starforce. Ik weet niet wat het kost om die troep in je spel te mergen maar dat kan nooit goedkoop zijn.
Croga schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:12:
[...]

Let wel dat Galactic Civilisations ooit is begonnen als (het enige echte) OS2 spel ;)
Ooee, nog een heel klein beetje nobeler, ze zijn er bijna! :+
Ik ken heel Galactic Civilisations niet, had er nog nooit van gehoord. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 13-03-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je troep op je pc wil moet je dit erop zetten.
kijk het is wel de beste beveileging die er op het moment is.
je moet best wel moeite toen en even wat doorlezen en veranderen wil je dit kraken.
maar er zijn nu al zoveel programma's die het omzeilen en verwijderen.
gooi de handoek nou is in de ring en geef op het is kwestie van tijd dat het toch gekraakt wordt.
en wij moeten voor die prijzen betalen en het enigen wat ze er veel terug krijgen is niks,ja boze klanten en een hoop gezeur en veel minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57

drice

Loading...

Ik snap best dat de bedrijven een beveiliging willen maar de manier waarop starforce werkt klopt gewoon niet.
Ik heb zelf het vermoeden dat mijn pc er bijna door kapot is gegaan. Ik had Trackmania nations gedownload (legaal gratis spel) en kort daarna had ik problemen met mijn schrijver. Niet meer kunnen lezen van schijven en enorm lange spintijden.

Uiteindelijk spel gedeinstalleerd en removal tool eroverheen gegooid. Sindsdien geen problemen meer.
Bedrijven moeten gewoon realiseren dat een spel altijd gecracked gaat worden. Maar als ik een spel koop doe ik het voor de goodies en voor een blijk van waardering aan de developers

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
het is omdat deze game me erg saai lijkt anders had ik hem uit respect voor de makers gekocht \0/.
ik moet wel zeggen (ik weet dat illigaal jopie style niet gewaardeert wordt, maar mischien een intressante aanvulling op de topic van illigale jopie himself ) dat ik games met starforce beveiliging niet meer download tenzij ik ze echt moet spelen want het cracken ervan is altijd weer een heel proces, maar lukt eindelijk wel dus dan vraag ik me af wat voor zin het nou heeft. Hoeveel mensen zullen nou een game downloaden en dat ze hem vervolgens door de sf beveiliging niet aan de praat krijgen en ze hem vervolgens braaf gaan kopen? En hoeveel mensen boycotten sf? zijn er volgens mij al meer. Een cdkey aan de andere kant met een goede online mogelijkheid is voor de enige motivtaie een spel te kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door evilpin0 op 13-03-2006 15:13 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
SP even wat duidelijker gemaakt :)
Maar inderdaad, ik vind dat je dit als bedrijf toch echt niet kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 12-10 18:29
drice schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:54:
Ik snap best dat de bedrijven een beveiliging willen maar de manier waarop starforce werkt klopt gewoon niet.
Ik heb zelf het vermoeden dat mijn pc er bijna door kapot is gegaan. Ik had Trackmania nations gedownload (legaal gratis spel) en kort daarna had ik problemen met mijn schrijver. Niet meer kunnen lezen van schijven en enorm lange spintijden.

Uiteindelijk spel gedeinstalleerd en removal tool eroverheen gegooid. Sindsdien geen problemen meer.
Bedrijven moeten gewoon realiseren dat een spel altijd gecracked gaat worden. Maar als ik een spel koop doe ik het voor de goodies en voor een blijk van waardering aan de developers
Semi off-topic: Ik heb bij Trackmania Nations simpelweg de Starforce removal tool eroverheen gegooid en het spel laten staan. Het spel werkt gewoon probleemloos en ik heb ook geen last van nare effecten van Starforce. Waarom TM Nations Starforce uberhaubt mee installeerd is mij nog steeds een raadsel (het is immers een gratis te downloaden spel), maar het spel werkt iig perfect zonder...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34

defiant

Moderator General Chat
Hankey schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:40:
Semi off-topic: Ik heb bij Trackmania Nations simpelweg de Starforce removal tool eroverheen gegooid en het spel laten staan. Het spel werkt gewoon probleemloos en ik heb ook geen last van nare effecten van Starforce. Waarom TM Nations Starforce uberhaubt mee installeerd is mij nog steeds een raadsel (het is immers een gratis te downloaden spel), maar het spel werkt iig perfect zonder...
Starforce installeert zich telkens opnieuw, de reden waarom je daar niks van merkt is omdat de starforce die op trackmania nations zit niet z'n eigen cd-rom drivers installeert (die zijn ook niet nodig), en je dus ook niet hoeft te herstarten.

Het starforce incident krijgt trouwens best veel publiciteit, en het werd ook wel eens tijd.

Hier staat ook nog een goed opinie stuk erover: the problem with protection

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Defiant schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Starforce installeert zich telkens opnieuw, de reden waarom je daar niks van merkt is omdat de starforce die op trackmania nations zit niet z'n eigen cd-rom drivers installeert (die zijn ook niet nodig), en je dus ook niet hoeft te herstarten.

Het starforce incident krijgt trouwens best veel publiciteit, en het werd ook wel eens tijd.

Hier staat ook nog een goed opinie stuk erover: the problem with protection
Ja, inderdaad, het leek mij ook van belang om hier even wat aandacht aan te besteden, want zulke dingen kan je toch echt niet maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook een manier of programma hoe je weet of star force op je pc zit of niet.
ik zie dat mensen hier ook problemen mee krijgen qua hardware en het begint mij ook op te valle.
sinds ik de nieuwe prince of perisa erop heb gezet maakt mijn harde schijf een raar geluid alsof hij erop krast.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, My computer - properties - hardware - device manager - (show hidden devices "aan") - non plug-en-play drivers moet hij bijstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:23:
Ja, My computer - properties - hardware - device manager - (show hidden devices "aan") - non plug-en-play drivers moet hij bijstaan...
u wordt heel vriendelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hankey schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:40:
Waarom TM Nations Starforce uberhaubt mee installeerd is mij nog steeds een raadsel (het is immers een gratis te downloaden spel), maar het spel werkt iig perfect zonder...
Dit komt omdat TM Nations gebaseerd is op de originele TM games. Deze hadden wel de Starforce beveiliging 'nodig'. Het was blijkbaar teveel moeite om Starforce compleet uit de game te verwijderen voor deze gratis game, dus hebben ze het maar laten zitten. :) Ookal is het wel in-actief volgens mij.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:13:
Ik zelf moet zowiezo helemaal niks met Starforce te maken hebben.
Daarom boycott ik die troep altijd.

Het heeft al een keer een HDD, en een DVD-lezer naar de klote geholpen van mijn .. door ze op hele lage toeren te laten draaien, en zo kapot gingen!
Sinds dit gebeurde moet ik niks .. maar dan ook niks te maken hebben met Starforce.
Ik kijk altijd eerst uitbundig of er Starforce opzit of niet ..
Software dat het toerental van je HDD kan beinvloeden :?
Een dvd op lagere toeren maakt minder herrie en veroorzaakt minder krachten, hoe kan je speler daar van stuk gaan:?
Oftewel, ik plaats jouw post onder het kopje broodje aap.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MeNTaL_TO schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:21:
[...]

Een dvd op lagere toeren maakt minder herrie en veroorzaakt minder krachten, hoe kan je speler daar van stuk gaan:?
In dat geval ging het geloof ik om het branden van dvd's waarbij de lagere snelheid in de weg ging zetten. Of de boel stuk ging weet ik niet, maar het scheen wel voor een flink aantal extra misburns te zorgen.

Ook dit is nooit écht bevestigd trouwens, zoals eigenlijk alle klachten over de Starforce Protectie. Maar dan is het nog steeds wel erg toevallig dat het altijd bij mensen met die bepaalde games optreed.. Geen idee wat er nu werkelijk waar en niet waar is. :/

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:29

nwagenaar

God, root. What's the differen

MeNTaL_TO schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:21:
[...]

Het "gerucht" dat de ronde doet over de Starforce beveiliging, is dat het misbruik maakt van "undocumented features" van het gebruik van de CD-ROM/DVD-ROM. Hierbij maken ze gebruik van een low-level driver die bepaalde informatie uitleest van de gebruikt CD/DVD. Op zich niet erg, maar helaas heeft deze kopieerbeveiliging een bepaald probleem icm Windows XP.

Op een één of andere manier detecteerd Windows dat de CD/DVD, voorzien van de Starforce beveiliging, een fout heeft en daardoor de snelheid van de unit blijft verlagen tot op het punt dat het in 16-bit modus terecht komt. Diverse drivers schijnen hier problemen mee te helpen waarna het kan leiden tot hardware problemen.

Het is dus (theoretisch) mogelijk dat een HDD hier problemen mee kan krijgen als deze aangesloten is op dezelfde IDE port als van de CD-ROM speler. Want op dat moment gaat de HDD namelijk ook in 16-bit modus draaien wat resulteert in slechtere doorvoer van gegevens.

Overigens is deze manier van kopieerbeveiliging niet nieuw, in mijn Atari ST tijd werd hier veelvuldig gebruik van gemaakt (al waren het toen diskettes) en in een ver verleden heb een soort gelijke kopieerbeveiliging voor een bedrijf geschreven (die zowel nog DOS en MS-Windows 3.11 compatible was). Verder maken ze gebruik van auth-servers voor verdere controles.

Alhoewel ik zelf nooit schade heb ondervonden bij het gebruik van (originele) Starforce beveiligde games, heb ik in de afgelopen maanden meerdere keren problemen gehad bij het branden van diverse media (mijn buffer zat te fluctueren en ging op sommige momenten zo raar doen dat ik een toaster kreeg). Het verwijderen van de Starforce low-level drivers zorgde in mijn geval ervoor dat dit probleem werd opgelost.

Ook een ander probleem is het gebruik van Alcohol 120% en/of Daemon-tools. Diverse games weigeren te draaien vanwege mijn legaal aanschafte Alcohol 120%. En aangezien ik nogal wat (legaal) gedownloade MSDN ISO's heb en die ik vaak gebruik, heb ik eigenlijk geen zin om dit allemaal te verwijderen. Zodoende wacht ik een tijdje op een NO-CD of NO-DVD zodat ik mijn officieel gekochte game kan spelen (gelukkig heb ik niet al te veel tijd, dus soms blijft zo'n game weken liggen).

Beetje de omgekeerde wereld, maar tsja. Wij kunnen er zeer weinig aan doen, ze luisteren toch niet naar ons. Het is gewoon David tegen Goliath, en wij raken niks met onze slinger.

[ Voor 25% gewijzigd door nwagenaar op 13-03-2006 20:48 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik heb gehoord van een workaround. Die masked the deamon of alcohol device, waardoor de game weer werkt. SD4hide heet het ofzo...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening:

Ze vertellen leuk dat spellen beter verkopen maar sorry hoor ik koop echt geen StarForce games. Ik download ze. (niet toegestaan ik weet het, geef alleen info hoe ik erover denk).
Andere games zoals Quake4, World of Warcraft en ga maar door? Ik koop ze allemaal, geen probleem…
Maar starforce alsjeblieft niet op mijn pc...
Het gaat gewoon te ver als je het mij vraagt, lekker eerlijk voor mensen die het wel kopen.
En ik snap hun punt niet, je kan alle ge download SF games toch spelen door te kloten met je cd drives enz.
Het is jammer dat uitgevers van spellen hiervoor kiezen, rommelen met computers van andere mensen, en waarvoor?

Goede site voor info en om de troep, om het zo te noemen van je pc te verwijderen:
http://www.glop.org/starforce/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
wolkje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:15:
[...]

Dit komt omdat TM Nations gebaseerd is op de originele TM games. Deze hadden wel de Starforce beveiliging 'nodig'. Het was blijkbaar teveel moeite om Starforce compleet uit de game te verwijderen voor deze gratis game, dus hebben ze het maar laten zitten. :) Ookal is het wel in-actief volgens mij.
Volgens mij was het juist om te verkomen dat tracks tussen beide games uitgewisseld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MeMoRy schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:49:
Ik heb gehoord van een workaround. Die masked the deamon of alcohol device, waardoor de game weer werkt. SD4hide heet het ofzo...
SafeDisk en Starforce zijn 2 compleet verschillende beveiligingen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik kwam dankzij de uitleg van dadarkman er net achter dat op mijn pc ook Starforce is geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb, en al mijn games doen het gewoon. Ook Nero ImageDrive (vergelijkbaar met Daemon Tools en Alcohol) werkt normaal.

Ik wist wel van het bestaan ervan en dacht toen ik een tijdje geleden de verhalen hoorde dat het echt iets vreselijks moest zijn, maar ik heb de afgelopen maand wat spellen gekocht en zonder dat ik me ervan bewust was is Starforce mijn pc binnengeslopen...

Lekker dan :/ vanaf nu ga ik dus terecht of onterecht alle problemen met mijn pc op Starforce afschuiven, terwijl ik verder zou hebben gezocht naar een andere oorzaak als ik dit topic niet gelezen had.

Wat ik hiermee wil zeggen: kan het zijn dat vooral juist Tweakers last hebben van Starforce, en dat de onwetende gamekoper zich van niks bewust is en ook helemaal niets nadeligs merkt?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Benotti schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:06:
Volgens mij was het juist om te verkomen dat tracks tussen beide games uitgewisseld werden.
Mwah dat zou ook wel kunnen, ookal lijkt me dat wel een erg rigoreuze maatregel. Het was dan makkelijker geweest om een nieuw trackformaat op te zetten.

Daarnaast zijn er nog meer overblijfselen van de oorspronkelijke game blijven hangen. Dat zie je wel eens als je keihard crashed. Dan komen er stuntbonuses boven in je scherm te zijn, waar je dus in TM:Nations niets mee kunt :) Het zou me dus niet verbazen als Starforce ook een overblijfsel is.

Maargoed, dit alles gaat vrij offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:01
ingaand op Canaria,

Ik heb precies hetzelfde. ER wordt naar mijn mening te snel een zondebok gezocht voor eventuele problemen met de computer. Ik zie ook een heel rijtje Starfocre staan in mijn apparaatbeheer. Eerlijk gezegd nog nooit last gehad van problemen die betrekking kunnen hebben op het feit dat ik het op mijn pc heb staan.

Wie weet is het een kwestie van andere factoren? ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb slechts een keer een StarForce spel aangeschaft, Solderis: Heroes of World War 2, en ook ik had gelijk problemen.

Op random momenten in het spel viel de hardeschijf waar het spel op stond gewoon uit. Het spinnen stopte en dat was het. Zelfs een harde reset zorgde er niet altijd voor dat het ding weer ging draaien. Die harde schijf zat trouwens niet hetzelfde IDE kanaal als de cd-rom.

Gelukkig is het een van de StarForce spellen waar een No-CD voor beschikbaar is, want anders had ik het gewoon niet kunnen spelen. Die crack werkt gelukkig ook na het uninstallen van StarForce overigens, dus ik ben helemaal SF vrij. Jammer van TM: Nations wel.

Dit soort grapjes houdt mij ook tegen om Trackmania Sunrise etc. aan te schaffen. Met de demo's heb ik nooit problemen gehad, maar 40 Euro is me een te groot bedrag om het te riskeren.

Toch lijkt het Nadeo wel wat op te leveren, aangezien ze het maar blijven gebruiken (TM -> TM: Sunrise, TM: Nations was het waarschijnlijk niet waard om verder aan te passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 15:15
Grootste probleem van Starforce is, dat het toch wel gekraakt wordt, en dus mensen die het spel downloaden, hebben nergens last van. Maar mensen die de game officieel kopen, krijgen wel die troep geinstalleerd, en hebben dus wel kans op problemen.

Ik zelf heb geen problemen met StarForce, zit er ook alleen op door demo's, want spellen met StarForce vertik ik gewoon om te kopen. En er zijn vast veel mensen die dit nu zeggen, maar daarnaast ook nauwelijks games kopen. Ik koop iig wel veel games, dus ik download sowieso niet veel. TrackMania had ik iig graag willen hebben, maar ze hebben dus gewoon geld misgelopen omdat ik die game niet heb gekocht omdat er StarForce opzat.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat ze een Torrent link op een site zetten. Ik hoop, net als velen andere, dat ze eens goed gesued worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
No StarForce in NA SpellForce 2

In response to some negative reactions to the inclusion of StarForce copy protection in the recent SpellForce 2 demo (story), Aspyr sends along a clarification that although the demo features StarForce, the North American release of the game will incorporate some other form of copy-protection:

Aspyr Media is responsible for publishing the North American release of Spellforce 2. We wanted everyone to know that Starforce will *not* be included in the retail release of this game. Starforce is being used in the demo in cooperation with the European publishers of the title, JoWood Productions. This is to help prevent reverse engineering that could lead to our product being put up on illegal software networks. We apologize for any inconveniences Starforce may have caused and would again like to reassure everyone that we have chosen alternative copy protection software for our final release product. Thank you for your interest in Spellforce 2!
bron: bluesnews

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet enkel dat de laatste keer dat ik X3 wou spelen mijn DVD-schrijver compleet gek werd...
laten we zeggen een paar wieken erop en hij steeg op
pc vast tijdens "checking disc" om vervolgens een error te geven dat ik disc key moet ingeven dat trouwens nie bestaat want het is niet de key op het boekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:32
Ik zal wel een unicum hebben hier maar ik heb helemaal geen last van starforce.
niet met slecht draaiende dingen en zelfs niet met gedownloade games.. alles blijkt in 1x te werken ondanks de hele handleidingen die je schijnt te moeten volgen om die werkende te krijgen :X (en jah daar zitten ook clones tussen met de beveiliging er dus nog bij).

Maar als ik t allemaal zo lees lijkt het erop dat meer makers/uitgevers starforce laten liggen. Wel mooi als het idd zo'n schadelijke beveiliging is. heb er alleen nog niks van gemerkt.
1. You must have Windows XP with SP2 in order of playing xxxxx
2. IDE PCI Controller Drivers MUST be OS STANDARD IDE PCI Drivers.
3. Unpack file sfcure01 that's in tools.rar and launch file !setup.bat
through MS-Dos Prompt and reboot your box.
4. If u have AMD64, then use sfcure_x64 that works same way as the other.
5. Mount Alcohol 120% img and install the game.
6. Once installation is complete, launch sfdrup.exe to update StarForce3
drivers and reboot the box.
7. Launch through MS-Dos Prompt the file !start.bat that's in the unpacked
file sfcure01.
8. Unpack file sfn.rar e launch sfn.exe (StarForce Nightmare 1.12)
9. Select in this order "Disable node" , "Disable CD" , "Disable node" , and
the IDE channel you use for real CD/DVD units (Pr. Slave , Sc. Master o Sc.
Slave ) , depending on how your IDE units are connected
10. Launch the game and use this serial: .
11. Play.
Nu moet ik zeggen dat zo'n handleiding wel helpt tegen het downloaden :P
Hell, heb er zelfs 1 gelezen waar je al je IDE drivers hardwarematig moest ontkoppelen :X
Ik denk alleen dat de Starforce te systeem specifiek is. op bepaalde configs wel werken, op andere niet, op de mijne als beveliging zijnde compleet niet werken..

[ Voor 61% gewijzigd door LordMithril op 13-03-2006 22:39 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 10-10 07:51
Een tijd geleden hadden de makers van Starforce een wedstrijd uitgeschreven. Degene die naar moskou kwam en kon aantonen dat een pc blijvende schade op kon lopen door Starforce kreeg een bedrag van <veel> dollar. Niemand is toen naar Moskou gekomen. Misschien gaat hardware iets anders werken tijdens een Starforce game, maar echt kapot. Het vervelende is dat ook al gaat iets echt kapot door Starforce, het is zo verdomde moeilijk aan te tonen. Exact dezelfde hardware/software/windows installatie etc krijg je niet gereproduceerd vrees ik. En wie weet had de hardware wel een fabrieksfoutje...

Ik denk dat je games best mag beveiligen, maar of kopieerbeveiligingen the way zijn... Mmorpg's worden eigenlijk al beveiligd door hun betaalde abonnementen. Half-Life 2 was leuk beveiligd, maar een server app schrijven die de gewenste reply's geeft en daarmee de client doet denken met de echte master te communiceren, tja das voor gamedevelopers lastig af te vangen.

Misschien dat er straks met de hardware drm achtige zaken iets tegen softwarepiraterij gedaan kan worden. In het begin zal dat denk ik niet lukken omdat ze de compatibility met niet-drm-systemen ook willen garanderen... (Halo 2 werkt pas vanaf Windows Vista, ik dacht dat dat ook met beveiliging te maken had).

Tja beveiliging, het is en blijft lastig. Zolang netjes in de overeenkomst bij de game staat dat er evt beveiligingszaken worden geinstalleerd kun je weinig doen. Er staat waarschijnlijk ook in dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade bla bla, maar als de fout echt in de kopieerbeveiliging zit dan sta je erg sterk, mits je het aan kun tonen...

@Lord_Mithril: Starforce Nightmare, dat is/was echt een nightmare idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Gody op 13-03-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:49:
als je troep op je pc wil moet je dit erop zetten.
kijk het is wel de beste beveileging die er op het moment is.
je moet best wel moeite toen en even wat doorlezen en veranderen wil je dit kraken.
maar er zijn nu al zoveel programma's die het omzeilen en verwijderen.
gooi de handoek nou is in de ring en geef op het is kwestie van tijd dat het toch gekraakt wordt.
en wij moeten voor die prijzen betalen en het enigen wat ze er veel terug krijgen is niks,ja boze klanten en een hoop gezeur en veel minder geld.
die clones dervan zijn nu heel makkelijk speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:15

DataGhost

iPL dev

Canaria schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:16:
....

Wat ik hiermee wil zeggen: kan het zijn dat vooral juist Tweakers last hebben van Starforce, en dat de onwetende gamekoper zich van niks bewust is en ook helemaal niets nadeligs merkt?
Ik heb zelf geen starforce op mn pc en ook niks vreemds gemerkt, hoewel ik me goed voor kan stellen dat er van een placebo-effect GEEN sprake is. Tweakers zijn (duh) tweakers en de meesten streven naar een zo vlot mogelijk werkende pc. De onwetende gamekoper is meestal dat soort persoon dat eens in de zoveel tijd een tweaker erbij haalt 'omdat de pc traag is' (understatement) als deze zegmaar 50x langzamer reageert dan normaal en een bult virussen/spyware heeft waar je U tegen zegt. Dat soort personen kan het niks schelen dat de pc iets / een stuk langzamer wordt 'want het werkt toch?' en 'dat is toch normaal omdat de harde schijf voller staat?'.
En het zijn volgens mij ook vooral de tweakers die het weten te communiceren op een forum als GoT, waar de onwetende gamekoper geen idee heeft van dat soort dingen en door de computerwinkel ook niet echt verder op weg geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
De reden waarom starforce zo veel problemen geeft is omdat ze aan de 'bleeding edge' willen qua beveiliging, ze willen zowel cloning als cracking tegengaan, om dit te bewerkstelligen moet je een hoop dingen doen die redelijk buiten de specificaties gaan. En met de diversiteit aan hardware en drivers die er nu eenmaal zijn in de PC wereld kan dat een hoop problemen geven, zelfs normale fabrikanten hebben daar al last van (nforce4/maxtor probleem).

Overigens zal binnen een paar jaar protecties die werken zoals starforce verdwenen zijn denk ik. Alle opvolgers zullen gebruik maken van het Trusted Computing platform, waarbij de gebruiker alle rechten op zijn eigen computer kwijt raakt, en alleen door de fabrikant en publishers goedgekeurde programma's worden gedraaid. De hele verkoop truuk van Trusted Computing is dat het virussen/malware/etc tegengaat, maar ook wat er wel en niet kan met programma's wordt door publishers vastgelegd.
Meer informatie hier: http://www.againsttcpa.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:16:
Ik kwam dankzij de uitleg van dadarkman er net achter dat op mijn pc ook Starforce is geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb, en al mijn games doen het gewoon. Ook Nero ImageDrive (vergelijkbaar met Daemon Tools en Alcohol) werkt normaal.

Ik wist wel van het bestaan ervan en dacht toen ik een tijdje geleden de verhalen hoorde dat het echt iets vreselijks moest zijn, maar ik heb de afgelopen maand wat spellen gekocht en zonder dat ik me ervan bewust was is Starforce mijn pc binnengeslopen...

Lekker dan :/ vanaf nu ga ik dus terecht of onterecht alle problemen met mijn pc op Starforce afschuiven, terwijl ik verder zou hebben gezocht naar een andere oorzaak als ik dit topic niet gelezen had.

Ik heb TrackMania terug gebracht naar de winkel, omdat het spel hier gewoon niet werkte, bleef maar schrapen over de CDROM, en iedere keer weer: Insert CD.
Defiant schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:31:
De reden waarom starforce zo veel problemen geeft is omdat ze aan de 'bleeding edge' willen qua beveiliging, ze willen zowel cloning als cracking tegengaan, om dit te bewerkstelligen moet je een hoop dingen doen die redelijk buiten de specificaties gaan. En met de diversiteit aan hardware en drivers die er nu eenmaal zijn in de PC wereld kan dat een hoop problemen geven, zelfs normale fabrikanten hebben daar al last van (nforce4/maxtor probleem).

Overigens zal binnen een paar jaar protecties die werken zoals starforce verdwenen zijn denk ik. Alle opvolgers zullen gebruik maken van het Trusted Computing platform, waarbij de gebruiker alle rechten op zijn eigen computer kwijt raakt, en alleen door de fabrikant en publishers goedgekeurde programma's worden gedraaid. De hele verkoop truuk van Trusted Computing is dat het virussen/malware/etc tegengaat, maar ook wat er wel en niet kan met programma's wordt door publishers vastgelegd.
Meer informatie hier: http://www.againsttcpa.com/
Nee, lijkt mij niet haalbaar om binnen een paar jaar iedereen zo'n chip aan te praten. Ze willen natuurlijk niet dat er maar 10% van alle gamers die game kan spelen omdat die wel een chip heeft, zo blijven er helemaal geen inkomsten meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

FnF schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:33:
Nee, lijkt mij niet haalbaar om binnen een paar jaar iedereen zo'n chip aan te praten. Ze willen natuurlijk niet dat er maar 10% van alle gamers die game kan spelen omdat die wel een chip heeft, zo blijven er helemaal geen inkomsten meer over.
En als zowel Intel als AMD het integreren in hun processors dan heb jij helemaal niets meer te kiezen..... Als Microsoft zegt: Ons OS draait niet zonder die chip, dan heeft niemand meer iets te kiezen..... "Iedereen zo'n chip aanpraten" heeft er niets mee te maken, "Iedereen zo'n chip opdringen" wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:47:
[...]

En als zowel Intel als AMD het integreren in hun processors dan heb jij helemaal niets meer te kiezen..... Als Microsoft zegt: Ons OS draait niet zonder die chip, dan heeft niemand meer iets te kiezen..... "Iedereen zo'n chip aanpraten" heeft er niets mee te maken, "Iedereen zo'n chip opdringen" wel....
Vista zal dat niet hebben, en voordat het volgende OS op de markt komt, ben je minstens weer een 4 tot 6 jaar later denk ik. Ook verwacht ik dan nog zeker ondersteuning voor PC's zonder zo'n chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Dat is heel leuk bedacht, maar je denkt toch niet echt dat alle computer bezitters in het komende jaar állemaal hun hardware vervangen? De komende 5 jaar (zeker wel) blijven er mensen werken met de hardware van nu hoor. Wij tweakers upgraden dan wel aan de lopende band, maar niet iedereen is zo :)

Dus opdringen is leuk bedacht, maar ook dat werkt pas op de lange termijn. En daarnaast zou Microsoft nooit zo stom zijn om hun OS alleen op pc's met zo'n chip te laten draaien, ze zouden nooit zoveel omzet mis willen lopen. Nee ik denk dat dit alles nog wel even op zich laat wachten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk spellen die met Starforce beveiligd zijn die populair zijn (niet dat ik weet iig) :? Niet om dan met het argument te komen dat mensen deze spellen links zouden laten liggen omdat er Starforce op zit maar juist omdat het moeilijk tot niet te kraken valt neemt de populariteit daarmee ook af. De al oude bekende voorbeeld is Windows (welliswaar geen spel, maar toch groot geworden mede dankzij dat het mogelijk was/is het illegaal te gebruiken). Unreal Tournament is misschien wel een groots spel die hier ook van geprofiteert heeft.

Illegaal blijft illegaal natuurlijk wil er niets mee goed praten, maar men moet niet zo zwart/wit gaan denken dat de verkopen dan zullen stijgen, ik gok er juist op dat ze zullen dalen omdat er geen 'mond tot mond reclame' is omdat het niet van te voren 'getest' kan worden.

Sad but true denk ik, alleen multiplayer games zullen nog een winstgevende inkomstenbron kunnen zijn voor developers aangezien je daar online een redelijke check kunt uitvoeren om illegaliteit tegen te gaan en zo services bieden aan legale spelers die illegale spelers niet kunnen gebruiken. Illegale spelers kunnen alsnog 'ff checken' of het spel wat is en als ze tevreden zijn zal vanzelf wel een aankoop worden gedaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:57:
Zijn er eigenlijk spellen die met Starforce beveiligd zijn die populair zijn (niet dat ik weet iig) :? Niet om dan met het argument te komen dat mensen deze spellen links zouden laten liggen omdat er Starforce op zit maar juist omdat het moeilijk tot niet te kraken valt neemt de populariteit daarmee ook af. De al oude bekende voorbeeld is Windows (welliswaar geen spel, maar toch groot geworden mede dankzij dat het mogelijk was/is het illegaal te gebruiken). Unreal Tournament is misschien wel een groots spel die hier ook van geprofiteert heeft.

Illegaal blijft illegaal natuurlijk wil er niets mee goed praten, maar men moet niet zo zwart/wit gaan denken dat de verkopen dan zullen stijgen, ik gok er juist op dat ze zullen dalen omdat er geen 'mond tot mond reclame' is omdat het niet van te voren 'getest' kan worden.

Sad but true denk ik, alleen multiplayer games zullen nog een winstgevende inkomstenbron kunnen zijn voor developers aangezien je daar online een redelijke check kunt uitvoeren om illegaliteit tegen te gaan en zo services bieden aan legale spelers die illegale spelers niet kunnen gebruiken. Illegale spelers kunnen alsnog 'ff checken' of het spel wat is en als ze tevreden zijn zal vanzelf wel een aankoop worden gedaan :)
TrackMania Nations wordt toch veel gespeeld, alhoewel je daar geen CD voor nodig hebt.
En inderdaad, veel games worden gekocht voor de MP. Ze kunnen geld beter in extra goodies stoppen dan in beveiligingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om eerlijk te zijn ik koop games ook alleen om de mp.
de rest download je ook want de kwaliteit van games is niet meer wat het was.
en daarom zoveel geld te betalen.
ik bedoel komop mensen dik 50 60 euro voor een spel.
dat is gewoon teveel.
en dan ook nog een keer deze gekke beveiligingen die je pc naar de ... helpen
en downloade is heus niet zo slecht.
goede reclamen eerst een game testen voordat je hem koop etc etc.
als ze eens die prijzen zouden verlagen word er meer verkocht.
al dat geld uitgeven aan beveiligingen geef da maar beter uit aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:34:
om eerlijk te zijn ik koop games ook alleen om de mp.
de rest download je ook want de kwaliteit van games is niet meer wat het was.
en daarom zoveel geld te betalen.
ik bedoel komop mensen dik 50 60 euro voor een spel.
dat is gewoon teveel.
en dan ook nog een keer deze gekke beveiligingen die je pc naar de ... helpen
en downloade is heus niet zo slecht.
goede reclamen eerst een game testen voordat je hem koop etc etc.
als ze eens die prijzen zouden verlagen word er meer verkocht.
al dat geld uitgeven aan beveiligingen geef da maar beter uit aan het spel.
dus mensen werken aan een spel , investeren hier in
en dan ga jij hem lekker downloaden
gewoon omdat het single player is , zie je dit als een argument?

de kwaliteit is niet meer zoals vroeger? doel je dan op pacman ofzo...

kvind persoonlijk ook dat die beveiligingen niet hoeven , mensen die hem willen downloaden doen dat ook en geen enkele beveiliging zal ze tegen houden , de mensen die het spel willen kopen doen dit ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:51:
[...]

dus mensen werken aan een spel , investeren hier in
en dan ga jij hem lekker downloaden
gewoon omdat het single player is , zie je dit als een argument?

de kwaliteit is niet meer zoals vroeger? doel je dan op pacman ofzo...

kvind persoonlijk ook dat die beveiligingen niet hoeven , mensen die hem willen downloaden doen dat ook en geen enkele beveiliging zal ze tegen houden , de mensen die het spel willen kopen doen dit ook...
ik bedoel alleen dat de kwaliteit niet meer zo als vroeger is.
eerst was ik dik een week bezig met een spel.
nu maar 1 dag en is het al uit.
en daar betaal je 60 euro voor.
kijk ik vind 60 euro heel veel geld voor een spel dat na 1 dag uitgespeelt word.
en als er dan een leuke mp is vind ik het zijn geld wel waard.maar anders niet.
en dat er dan mensen die het spel downloaden heb ik alle begrip voor.
je houdt het toch nooit tegen dus stop met die beveiligingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 20:48

switchboy

-ruimte te huur-

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:10:
[...]

ik bedoel alleen dat de kwaliteit niet meer zo als vroeger is.
eerst was ik dik een week bezig met een spel.
nu maar 1 dag en is het al uit.
Dat komt omdat het je nu niet meer om het spel gaat maar om het "bezitten". Ik had hetzelfde ook door de "downloaddrift" was ik een tijdlang na drie dagen al uitgekeken op een spel dit had verschillende redenen:
-Er is/was meer dan genoeg om te downloaden
-Doordat het zo makkelijk te krijgen is voel je je minder beloont als je het hebt
-Als ik voor iets hard heb moetn werken dan heb ik er op een of andere manier meer plezier van. Maar misschien komt dat wel door alle spullen die je bij bv een collectors edition er omheenkrijgt. Kaarten van omgevingen soms kleine poppetjes the making of dvd's
Toen ik dus doorhad dat ik spellen die opzich helemaal zo slecht nog niet waren al na een paar uurtjes spelen aan de kant legde en eigenlijk nooit meer opstarten heb ik eens hard op de rem getrapt. Ik heb mezelf een limiet gestelt van 2 á 3 nieuwe spellen per maand. En die speel ik dan ook zoals vanouds helemaal grijs.
Zo had ik tot mijn spijt FEAR na een paar levels alweer laten liggen. Nu was ik er pas opnieuw aan begonnen. En ik moet zeggen, ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het is namelijk een goed spel. zelfde geld voor call of duty 2. SP missies? Nooit eerder gedaan. Het ging me alleen maar om de multiplayer op LANs.

Er is natuurlijk ook een hoop 20 in een dozijn pulp op de markt. Maar als je de juweeltjes eruit weet te halen dan zie je dat de games zich steeds verder ontwikkellen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beetje laat, maar...
Janoz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:52:

Op Play.com heb je hem voor €25,- ofzo :)

En het is een geweldig spel, de updates/extra content is prima, en al met al de moeite waard :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik boycot starforce spellen en sony muziek cd's, en tot nu heb ik nog niks gemist :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb net hezelfde , kwas overlaatst op een lan , CSS en BF 2 werkte niet dus zat ik wat met DC++ te prutsen en leechte ik 2 games.
best wel goeie games (the movies en tycoon city : new york) maar gewoon door het feit dat ze niet gekocht zijn speel ik ze niet graag en ik speel er daarom ook niet op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

switchboy schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:58:
[...]
Dat komt omdat het je nu niet meer om het spel gaat maar om het "bezitten". Ik had hetzelfde ook door de "downloaddrift" was ik een tijdlang na drie dagen al uitgekeken op een spel dit had verschillende redenen:
-Er is/was meer dan genoeg om te downloaden
-Doordat het zo makkelijk te krijgen is voel je je minder beloont als je het hebt
-Als ik voor iets hard heb moetn werken dan heb ik er op een of andere manier meer plezier van. Maar misschien komt dat wel door alle spullen die je bij bv een collectors edition er omheenkrijgt. Kaarten van omgevingen soms kleine poppetjes the making of dvd's
Toen ik dus doorhad dat ik spellen die opzich helemaal zo slecht nog niet waren al na een paar uurtjes spelen aan de kant legde en eigenlijk nooit meer opstarten heb ik eens hard op de rem getrapt. Ik heb mezelf een limiet gestelt van 2 á 3 nieuwe spellen per maand. En die speel ik dan ook zoals vanouds helemaal grijs.
Zo had ik tot mijn spijt FEAR na een paar levels alweer laten liggen. Nu was ik er pas opnieuw aan begonnen. En ik moet zeggen, ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het is namelijk een goed spel. zelfde geld voor call of duty 2. SP missies? Nooit eerder gedaan. Het ging me alleen maar om de multiplayer op LANs.

Er is natuurlijk ook een hoop 20 in een dozijn pulp op de markt. Maar als je de juweeltjes eruit weet te halen dan zie je dat de games zich steeds verder ontwikkellen.
ik snap wat je bedoel maar als je kijk naar een game als f.ea.r binne 8 uur uitgespeeld.
tuurlijk het is een hardstikke leuk spel.
en heb er veel plezier aan gehad maar voor 8 uur 60 euro uit te geven dat doe je niet.
als het gratis kan ga ik er geen 60 euro aan uitgeven.
en kijk stel dak dit gekocht had met me eigen geld had ik een hoop spijt van.
kan je toch van uitgaan of iets anders.
kijk was het minder geld ok maar alles boven de 30 is voor mij veel en veels te veel.
en er zijn hoop mensen die dat met mij eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
Starforce is gewoon troep.
Er worden veel driver installeerd op je pc daarom moet je pc ook eerst opnieuw opstarten voordat je ken spellen.
Veel games hebben Starforce en veel mensen hoeven die troep niet dus die gaan die ook niet kopen.

Omzeilen gaat met één manier.

Image maken met Alcohol 120% van de CD/DVD die je nodig om te kunnen spelen.
http://www.alcohol-soft.com/

Deamon Tools instaleren.
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php

Mount de Image met Deamon Tools.

Trek je trekkers van alle cd-rom dvd spelers eruit.
Doe dit als je computer uit staat anders heb je kans op kortsluiting.
En spelen maar.

Maar het is ook heel erg veel gedoe om je ide stekker uit te trekken.

Maar als je de spel gekocht hebt mag je alles kraken want dat is legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 10-10 07:51
Evertt schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:32:[knip]
Maar als je de spel gekocht hebt mag je alles kraken want dat is legaal.
Lees al die EULA enzo maar eens, daar staat in dat je geen toestemming hebt om zomaar hun .exe om te gaan lopen bouwen.

Probeer trouwens de volgende keer iets rustiger te typen en lees je eigen tekst nog eens na, dan haal je wellicht wat typfouten eruit. In zowat elke zin zit er wel eentje. No hard-feelings verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Gody op 15-03-2006 19:42 . Reden: wijziging laatste zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:23:
Heb eens gekeken haha, starforce driver 1.x en 2.x staan er hier op :r . Iemand een goede tool om die zooi eraf te halen (link)? Heb het er liever niet op staan, en heb er nu ook geen spellen opstaan die het gebruiken op TM Nations na dan. Maar die heeft het toch niet nodig.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
mach2 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:15:
[...]

Heb eens gekeken haha, starforce driver 1.x en 2.x staan er hier op :r . Iemand een goede tool om die zooi eraf te halen (link)? Heb het er liever niet op staan, en heb er nu ook geen spellen opstaan die het gebruiken op TM Nations na dan. Maar die heeft het toch niet nodig.
http://www.onlinesecurity-on.com/protect.phtml?c=55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is ook nog een andere manier.
maar deze post ik hier neit geen warez enz ik hou me wel aan die regel.
daar hoef je alleen proggie aan te klikke klikken op starforce uit en het staat uit en als je klaar ben zet je het weer aan.

perfect :D B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

It is obvious that all the rumors around StarForce hazards are spread by international piracy groups. Our recent contest has just proven that StarForce does not damage optical drives.
*zucht*

Die wedstrijd heeft helemaal niets bewezen. En het ging trouwens voornamelijk om softwareproblemen veroorzaakt door StarForce.

Maar goed, stelletje l*llo's dat het zijn. Ik heb zelf ook een paar games met StarForce (o.a. X3 Reunion) en godzijdank heb ik geen problemen - tot nu toe.
Zijn er eigenlijk spellen die met Starforce beveiligd zijn die populair zijn (niet dat ik weet iig) :?

[..]
Splinter Cell 3 is er iig eentje... en natuurlijk Trackmania Sunrise.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 16-03-2006 00:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:43:
[...]

*zucht*

Die wedstrijd heeft helemaal niets bewezen. En het ging trouwens voornamelijk om softwareproblemen veroorzaakt door StarForce.

Maar goed, stelletje l*llo's dat het zijn. Ik heb zelf ook een paar games met StarForce (o.a. X3 Reunion) en godzijdank heb ik geen problemen - tot nu toe.

[...]

Splinter Cell 3 is er iig eentje... en natuurlijk Trackmania Sunrise.
Ja, gelukkig zijn sommige winkels nog wel eens schappelijk met het terug brengen als een game Starforce beveiliging heeft. Ik heb één keer zonder dat ik het wist een Starforce game gekocht, en die bleef maar vragen om de CD. Ik ben toen gewoon terug naar de winkel gegaan, en gezegd dat ik de game niet aan de praat kon krijgen, en gewoon mijn geld terug wou hebben. Na enig overleg met de chef heb ik toen toch nog mijn geld terug gekregen. Zij vonden het ook erg vervelend, en zouden hier over even overleg hebben met de leverancier e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:48:
[...]

ik snap wat je bedoel maar als je kijk naar een game als f.ea.r binne 8 uur uitgespeeld.
tuurlijk het is een hardstikke leuk spel.
en heb er veel plezier aan gehad maar voor 8 uur 60 euro uit te geven dat doe je niet.
als het gratis kan ga ik er geen 60 euro aan uitgeven.
en kijk stel dak dit gekocht had met me eigen geld had ik een hoop spijt van.
kan je toch van uitgaan of iets anders.
kijk was het minder geld ok maar alles boven de 30 is voor mij veel en veels te veel.
en er zijn hoop mensen die dat met mij eens zijn.
Ben het hier voor 100% mee eens. De meeste spellen speel ik in x aantal uur uit, dus daar ga ik echt geen 50 euro voor neertellen. Mocht het spel echt de moeite waard zijn dan ga ik het wèl legaal spelen.
Games met Starforce erop komen er sowieso niet legaal op. Ik weiger dat soort meuk op mn pc te installeren, dus ik speel die spellen illegaal, of niet. Ik weiger er voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Om een beetje meer ontopic te gaan:

http://theinquirer.net/?article=30347
Starforce says sorry to Stardock

MAKERS of DRM software Starforce have said sorry to Stardock for publishing a link to a pirated version of its Galactic Civilizations II software.
Werd ook tijd trouwens.

En:
http://forums.galciv2.com...orumid=161&aid=107193&c=1

Daar staat ook onder andere:
There is probably some irony that this whole thing occurred just before last week's EBGames.com top selling games list got posted on their site. They list Galactic Civilizations II as the top telling PC title and the #2 overall (all platforms). And that was before this incident.
Wie zegt dat beveiligingen nodig zijn, een game verkoop je door een goede game te maken denk ik :)

[ Voor 46% gewijzigd door Phyxion op 16-03-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat een beetje over het randje jaOf zeg ik nu alweer teveel? >:)

Ik heb gelukkig Starforce niet op mijn pc, maar je hoeft je stekkers er niet uit te pluggen.. plaatje.. Een hele flauwe actie van Starforce. En starforce is heus niet onkraakbaar. Zoals je ziet. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 17-03-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:29

nwagenaar

God, root. What's the differen

Een kleine bump van dit topic, maar zeker niet onbelangerijk over hoe ver dat het kan gaan. De nieuwste editie van Starforce zal binnenkort beschikbaar komen en schijnt een leuke anti-kopy feature in zich te hebben (BRON):
This latest identified threat by Futuremark is one that relates to a driver being installed on your computer that gains RING0 access (the highest level of access to your computer). The installation requires Administrator level access to install the driver, which runs all of the time regardless of whether or not you're playing a game with Starforce DRM.

With such a high level of processor access (sharing the same levels the operating system enjoys), the Starforce driver can do anything to your computer at any time. This very ability is demonstrated, since the Starforce driver will force a reboot (not a shutdown) when it thinks it has discovered suspicious activity related to copying. The reboot occurs instantly, and any and all unsaved data could be lost.
Dat bedrijven antikopieerbeveiliging in gebruik neemt is te begrijpen. Dat er mogelijk een stukje software geinstalleerd wordt: ok, is redelijk begrijpbaar wanneer het alleen bedoeld is voor de kopieerbeveiliging en wanneer het geen invloed uitoefend op de werking van het systeem. Maar een reboot zodra Starforce 'denkt' dat er sprake is van verdachte activiteit? Dit vind ik wel heeeeel erg ver gaan.

What's next? Bij verdachte activiteit wordt je HDD geformateerd? Sorry hoor, maar dit valt toch wel enorm buiten de grens voor waar een kopieerbeveiliging voor bedoeld is. De kopieerbeveiliging is bedoeld om het maken en/of draaien van een kopie tegen te gaan (waarbij dus een foutmelding wordt weergegeven) maar zodra zij echt zaken gaan doen met mijn systeem (zoals een reboot) dan zijn zij behoorlijk verkeerd bezig.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
nwagenaar schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:33:
Een kleine bump van dit topic, maar zeker niet onbelangerijk over hoe ver dat het kan gaan. De nieuwste editie van Starforce zal binnenkort beschikbaar komen en schijnt een leuke anti-kopy feature in zich te hebben (BRON):

[...]

Dat bedrijven antikopieerbeveiliging in gebruik neemt is te begrijpen. Dat er mogelijk een stukje software geinstalleerd wordt: ok, is redelijk begrijpbaar wanneer het alleen bedoeld is voor de kopieerbeveiliging en wanneer het geen invloed uitoefend op de werking van het systeem. Maar een reboot zodra Starforce 'denkt' dat er sprake is van verdachte activiteit? Dit vind ik wel heeeeel erg ver gaan.

What's next? Bij verdachte activiteit wordt je HDD geformateerd? Sorry hoor, maar dit valt toch wel enorm buiten de grens voor waar een kopieerbeveiliging voor bedoeld is. De kopieerbeveiliging is bedoeld om het maken en/of draaien van een kopie tegen te gaan (waarbij dus een foutmelding wordt weergegeven) maar zodra zij echt zaken gaan doen met mijn systeem (zoals een reboot) dan zijn zij behoorlijk verkeerd bezig.
Ja, ik las dit bericht net. Ik vind dit echt veel te ver gaan, stel je eens voor dat je met iets belangrijks bezig bent, en SF controleert je CD/DVD, en vind hem niet goed, restart, nou, dat vind ik dus echt niet meer normaal. Als ze zulke dingen gaan doen, dan ga ik echt nimmer nooit meer SF games komen. Ik zelf zat nog een beetje op de rand van wel of niet een SF game kopen, maar dit is echt de druppel die de cd/dvd deed overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zelfs Apple werkt eraan mee :X En de bedoeling is zelfs dat als je straks geen TPM enabled PC hebt je niet eens op het internet komt :r Cisco werkt hier heeeel graag aan mee namelijk :/

En het meest trieste eraan is dat dit al minimaal 5 a 6 jaar bekend is en niemand er wat aan doet !!!

Trouwens :
code:
1
2
game            Protection
XIII (Dreizehn)     Tagês

Dit staat op de Daemon Tools site, maar volgens http://www.glop.org/starforce/ zou XIII StarForce hebben :? Dit klopt niet denk ik sinds ik dan XIII nooit had gekocht :D

Kan iemand mij meer info verschaffen over hoe en wat ?? Misschien dat ik dan weer XIII uit de kast haal en een image kan maken om verder te spelen.
Elke keer met een CD/DVD kloten verlaagt bij mij flink de zin om te gamen, omdat ik bang ben dat mijn Games dan minder lang goed blijven :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Jammer dat er nog te weinig "normale" gebruikers weten wat Starforce kan aanrichten.

Ik heb trouwens door TM: Nations te installeren ook Starforce op m'n computer gekregen. Vond ik wel vrij jammer eigenlijk. Ik wist niet dat hij dat aan boord had namelijk. Heb het al weer verwijderd ondertussen. Gelukkig deed het mijn computer niks, maar als ik zo hoor wat het kan doen, ben ik wel blij dat het mijn computer nog niks had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eghie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:21:
Heb het al weer verwijderd ondertussen.
Heb je Starforce apart verwijderd? Want het de-installeren van het spel haalt die malware namelijk niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk spellen die met Starforce beveiligd zijn die populair zijn
Ik zou zeggen, kijk eens in deze lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Heb je Starforce apart verwijderd? Want het de-installeren van het spel haalt die malware namelijk niet weg...
Apart verwijderd, met een of ander vaag tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar een reboot zodra Starforce 'denkt' dat er sprake is van verdachte activiteit? Dit vind ik wel heeeeel erg ver gaan.
Het schijnt zelfs zo te zijn, dat die reboot al plaatsvind als je een DVD kopieert, en er in een ANDERE drive een starforce spel zit ! ( Bron : http://www.cdfreaks.com/news/13212 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 23:46
http://www.gamer.nl/nieuws/29795
eh ik heb normaal wat tegen amerikanen die om niets iemand of iets voor de rechter slepen maar als se het hier tegen doen heb ik er niks op tegen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het lijkt wel of die plaat steeds dikker wordt... die plaat die sommige mensen voor de kop hebben. Man man man.
Futuremark heeft ontdekt dat de nieuwste versie van de StarFoce-kopieerbeveiliging in staat is je PC te rebooten wanneer je dingen doet die StarForce als verdacht beschouwt.
Dit is ronduit arrogant, en niets minder. De eerste gedachte die in mij opkomt is "wie denken ze dat ze zijn?". Als het mis gaat, heb je een steeds rebootende PC.. daar ben je mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 23:20
Ik had vanaf het begin al een schurfthekel aan dat Starforce, maar na het GCII incident is bij mij de emmer over gelopen: Starforce komt er niet meer in. Nu dat ik dit lees ben ik nog onwrikbaarder geworden en zal ik zelfs niet voor het allerbeste spel ooit oid Starforce tolereren. Het is klantenpesterij, want alleen de legale kopers hebben er last van (Ali Illegali draait alles prima via Alcohol en hoeft zich nergens druk over te maken) en daarbovenop hebben ze bewezen zelfs de meest vriendelijke ontwikkelaars gewoon af te persen. Ik vind het walgelijk gedrag en werk er onder geen beding meer aan mee. Ik zou iedere gamer op willen roepen hetzelfde te doen, want dit kan en mag niet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik denk zelf wel dat door de StarF*K ik die games juist als reloaded wil hebben i.p.v. uit de winkel. Op BT sites zie je deze trand ook dat men de CD en DVDclone versies links laat liggen en gaat voor de reloaded of andere gekraakte versie, ook al moeten ze daar langer op wachten.

Ik snap de makers wel dat ze deze kant opgaan maar neem nou Prince of persia, een heel mooi spel maar ik speel hem niet omdat ik die starF*K niet op mijn pc wil. Anders zou ik daar mijn geld wel voor over hebben.

Ja ook ik heb wel gekochte spelen, alleen die ik het waard vindt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf was redelijk sceptisch over gemolde hardware. Daarnaast zag ik het helaas als een noodzakelijk kwaad dat de kopieerbescherming zo drastisch werd.

Nu zijn ze imho toch te ver gegaan. Vanwege een HD crash heb ik net mijn systeem opnieuw geinstalleerd dus deze is mooi schoon. Starforce games (legaal of illegaal) komen er bij mij gewoon niet meer op.

Eens even op zoek naar mijn creditcard, ik moet ff Galactic Civilizations II aanchaffen..

add:

Doe me dan maar Steam. Natuurlijk vervelend dat je verbonden moet zijn met internet om te kunnen spelen, maar steam bied tenminste ook nog voordelen (preloaden, makkelijk aanschaffen en automatische updates downloaden)..

[ Voor 21% gewijzigd door Janoz op 21-03-2006 17:43 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En het was weer een storm in een glas water.
There have been discussions and news posts (Geek.com, cdfreaks.com etc.) on the net that Futuremark would have investigated, researched or uncovered something about a software protection system called StarForce (Protection Technology).

All the recent news and discussions claiming Futuremark would have done any kind of research into StarForce are based solely on threads and posts posted by individual users on Futuremark's public discussion boards. Futuremark as a company has not done any investigations, research or uncovered anything in regards to StarForce.

The material found on the discussion boards is published "as is", and does not represent the official views and opinions of Futuremark Corporation.

Best Regards,

Nicklas Renqvist
Benchmark Development Architect
Over het rebooten kunnen we het beste pas verder discussiëren wanneer er bewijs is dat het echt zo is. Momenteel is het alleen maar een willekeurige user die op het Futuremark forum wat heeft geroepen, meer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 21-03-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 23:20
Dat betekent volgens mij juist iets heel anders, namelijk dat A) Futuremark geen zin heeft in gedonder met StarForce (hoe zou dat nou komen) en iemand anders lekker dit nieuws officieel naar buiten gaat laten brengen, of B) dat ze een boze brief van StarForce hebben gehad.

Dat er niets van waar is lijkt me de minst waarschijnlijke verklaring.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:40:
Ach ik denk zelf wel dat door de StarF*K ik die games juist als reloaded wil hebben i.p.v. uit de winkel. Op BT sites zie je deze trand ook dat men de CD en DVDclone versies links laat liggen en gaat voor de reloaded of andere gekraakte versie, ook al moeten ze daar langer op wachten.
Precies, zo doe ik dat nu ook. StarForce? Helaas... Ik wacht wel op Reloaded als ik het spel echt wil hebben, al duurt het een jaar, en anders maar niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 21-03-2006 20:19 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

Heeft er iemand hier last van het gaelicum virus gehad in de installatie .exe van TM: Nations? Of was dat toeval en niet starforce-related?

Het was in ieder geval knap irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:46:
En het was weer een storm in een glas water.

[...]

Over het rebooten kunnen we het beste pas verder discussiëren wanneer er bewijs is dat het echt zo is. Momenteel is het alleen maar een willekeurige user die op het Futuremark forum wat heeft geroepen, meer niet.
Dit hoeft nog niet te betekenen dat het niet waar is, vaak hebben gebruikers van dergelijke forums meer of dezelfde kennis over gerelateerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 15:15
Het zou me niets verbazen als het waar was.
Gelukkig brengen ze ook vaak zelfde game voor console uit dus dan download ik hem toch voor de xbox ipv te kopen voor PC. Daaag Starforce. :P

Er zijn iig een aantal games die ik graag had willen kopen, maar niet heb gedaan ivm starforce.
- Broken Sword 3 (ben grote fan van 1 en 2 dus had deze ook willen hebben maar helaas)
- GTR
- DTM race driver 3, (1 op PS2 en 2 op xbox, en wou 3 voor PC, maar nu maar gedownload voor xbox)
- Trackmania, erg leuke game maar helaas door SF niet gekocht.

Ik hoop iig dat het gerucht van resetten waar is. Kunnen ze misschien eens leuke rechtzaak krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Albinoraptor schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:58:

[..]

Ik hoop iig dat het gerucht van resetten waar is. Kunnen ze misschien eens leuke rechtzaak krijgen. :P
Dan gaan ze idd veels te ver. Je zult maar net met iets heel belangrijks bezig zijn terwijl de StarForce drivers opeens denken "hee, die klojo is illegaal bezig!" en dan *floep*, reboot.

Als het idd dus zo is, kan het alleen maar een keer goed fout gaan bij verschillende users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 11:49
Albinoraptor schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:58:
Het zou me niets verbazen als het waar was.
Gelukkig brengen ze ook vaak zelfde game voor console uit dus dan download ik hem toch voor de xbox ipv te kopen voor PC. Daaag Starforce. :P

Er zijn iig een aantal games die ik graag had willen kopen, maar niet heb gedaan ivm starforce.
- Broken Sword 3 (ben grote fan van 1 en 2 dus had deze ook willen hebben maar helaas)
- GTR
- DTM race driver 3, (1 op PS2 en 2 op xbox, en wou 3 voor PC, maar nu maar gedownload voor xbox)
- Trackmania, erg leuke game maar helaas door SF niet gekocht.

Cycling Manager 4 had eerst starforce dacht ik, maar toen ik het een jaar na de release kocht toen zat het er volgens mij niet meer op. Het kan dus zijn dat latere releases geen starforce meer hebben. Kun je mete enige vertraging toch je games nog spelen, en ze kosten waarschijnlijk nog wat minder ook.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Blaatschaap11 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:34:
[...]

Cycling Manager 4 had eerst starforce dacht ik, maar toen ik het een jaar na de release kocht toen zat het er volgens mij niet meer op. Het kan dus zijn dat latere releases geen starforce meer hebben. Kun je mete enige vertraging toch je games nog spelen, en ze kosten waarschijnlijk nog wat minder ook.
In de latere patches is het er per ongeluk uitgehaald, en de laatste shippings waren met die patch, dus ja, dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
StarForce is me een doorn in het oog. Niet zozeer omdat het het kopieren van games moeilijker maakt maar ook omdat het zo'n gezeur is om mijn legale games met StarForce aan de praat te krijgen. Bij verschillende games mag Nero 6 niet geinstalleerd zijn en mogen utils als Daemon Tools niet draaien. Ik beslis welke software er op mijn bak staat, niet zij.

Nog erger was het toen ik mijn Club3D X800XR kocht, daar zat Colin McRae 2005 bij.(een game waar ik best naar uitkeek) Het is me niet gelukt om de game na het installeren te spelen, de StarForce beveiliging zei simpelweg dat mijn DVD niet origineel was. :/ Ik heb deze game dus enkel met een crack aan de praat gekregen en dan heb ik weer het gezeur dat ik zo'n "door de kraakpartij" aangeleverde serial moet gebruiken, zodat ik niet online kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Fokkie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:55:
StarForce is me een doorn in het oog. Niet zozeer omdat het het kopieren van games moeilijker maakt maar ook omdat het zo'n gezeur is om mijn legale games met StarForce aan de praat te krijgen. Bij verschillende games mag Nero 6 niet geinstalleerd zijn en mogen utils als Daemon Tools niet draaien. Ik beslis welke software er op mijn bak staat, niet zij.

Nog erger was het toen ik mijn Club3D X800XR kocht, daar zat Colin McRae 2005 bij.(een game waar ik best naar uitkeek) Het is me niet gelukt om de game na het installeren te spelen, de StarForce beveiliging zei simpelweg dat mijn DVD niet origineel was. :/ Ik heb deze game dus enkel met een crack aan de praat gekregen en dan heb ik weer het gezeur dat ik zo'n "door de kraakpartij" aangeleverde serial moet gebruiken, zodat ik niet online kan spelen...
Het is echt te zot om los te lopen. Zoals hierboven gezegd:
Ik bepaal wat er draait op mijn bak en niet een k*tkopieerbeveiligingsprogje. Ik bepaal wanneer ik een reboot do en niet dat k*tproje. Zijn ze helemaal belazerd. Je moet als betalende consument steeds gekkere trucks uit gaan halen om je games aan de praat te krijgen. Bij mij komt starforce er niet meer in. Punt uit, rot maar mooi op met je rotzooi.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/1116/grrstarforce3zh.th.jpg

starForce op je pc veroorzaakt dit met dvd's
die streep is gesmolten plastic doordat mijn drive niet meer rond geing maar slechts iets naar recht dan naar links enz.
maar de lazer bleef branden :( .
ook reageerde mijn drive niet meer op ejecten of wat dan ook.

dit alles mede StarForce.
K*T software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Ik heb deze game dus enkel met een crack aan de praat gekregen en dan heb ik weer het gezeur dat ik zo'n "door de kraakpartij" aangeleverde serial moet gebruiken, zodat ik niet online kan spelen...
Onzin, je kunt nog altijd je legale serial gebruiken hoor. De crack verwijdert de kopieerbeveiliging en de serials zijn bijgeleverd voor mensen met een niet-legale CD (die hebben immers geen serial).

-- Edit: I stand corrected. Het is bij StarForce idd zo dat serials gekoppeld kunnen zijn aan een batch van CD's waardoor je legale key weleens niet zou kunnen werken op een cracked versie, omdat de originele CD daarvan uit een andere batch komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 23-03-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:25:
[...]

Onzin, je kunt nog altijd je legale serial gebruiken hoor. De crack verwijdert de kopieerbeveiliging en de serials zijn bijgeleverd voor mensen met een niet-legale CD (die hebben immers geen serial).
Nee, zo werkt het niet. Starforce werkt anders. Bij Starforce zit één serial bij de CD die je kan activeren bij de CD, ik geloof dat het per land een bepaalde reeks heeft. In ieder geval werkt een US serial niet op een EU versie en omgekeerd. Het gaat hier dan ook puur om het serial voor de SF CD. De ingame serial kan dan wel weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

Als je even op de site van club3d had gekeken had je gezien dat ze hier allang een oplossing voor hebben.
Ze hebben gewoon een stuk of 3 werkende serials geplaatst die ook met jouw dvd werkt!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Nieuw discussievoer

Starforce Admin are up to their usual antics yet again. We are not even 2 weeks down from when they posted warez links to Stardocks Galactic Civilizations II.

Now they have resorted to, posting libelous comments claiming my research into partitioned primary SATA/SCSI drives and how Starforce spreads accross all partitions as well as any networks drive with read/write capability.

Lees meer op: R-FORGE.ORG

Pagina: 1 2 Laatste