Van single monitor naar dual monitor.

Pagina: 1
Acties:

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik heb op dit moment een Creative Anihilator pro (Geforce DDR) op een Asus A7V.

Nu wil ik graag overstappen van 1 naar twee monitoren.
M'n GeForce moet de primaire kaart blijven.

Maar ik wil dus niet hebben dat m'n systeem de soep in gaat omdat de hardware niet compatible is.

Hebben mensen hier ervaringen, adviezen, links voor?

Verwijderd

Gewoon goedkoop PCI kaartje als tweede monitor, in je bios aangeven PCI/AGP wordt AGP/PCI.... staat het er niet ff bios flashe, en windows doet de rest...!

Verwijderd

Errug makkelijk idd... kijk wel uit als je win2k draait dat ie PCI tweede ondersteund... S3 trio Virge kun je bijv vergeten als tweede mon kaart in win2k...

Vergeet ook niet dat je systeem aanzienlijk trager gaat werken, helemaal met 3 monitor (heb ik)....

• The - DDD
Ook in games? Dat zou minder zijn ;)

Ik dacht altijd dat wanneer OpenGL of DirectX je systeem overneemt en naar fullscreenm mode switched dat dan je secondaire kaart uitgeschakeld wordt.

• Unknown
  • Niet online
sommige games werken niet omdat ze wat verward raken door twee kaarten maar met progies als multimon 2 kan je met een klik een monitor uit en aan zetten, dan werken de games wel goed. (als je het eenmaal gewend bent kan je niet meer zonder (net als mn muis wieltje))

zelf gebruiker van een 21" en een 17" systeempje onder win2k

• The - DDD
Noem is wat goeie "tweede" kaarten op dan.

Ik had zelf iets als een G200, TNT of iets van die kwaliteit in gedachte.

Liefste een G200 vanwege de beeldkwaliteit :P

En dan een 15 inch monitortje erbij.

Een G400 dual head zou ook wreed zijn >:)

Verwijderd

2 monitoren in win 98 gedaan. ging prima2 monitoren van 20" en 1280*1024 geen probleem

g400 en een s3 kaartje.

gaat prima en is niet traag ook niet bij games

Verwijderd

Matrox millenium (g200 is geloof ik alleen agp), voodoo3, en zo'n beetje elke non-s3 kaart die je kan vinden....

• The - DDD
Ok dus alles behalve s3. :)

Da's lekker makelijk.

• Milmoor
  • Laatst online: 11:55

Milmoor

Footsteps and pictures.

Om het leven helemaal makkelijk te maken ;)
Met een El Cheapo S3 kaartje werkt het ook (s3-virge 4Mb meen ik). Er staat bij MS een lijst van ondersteunde kaarten. De Matrox Mystique deed het na installatie van de WHLQdinges-gecertificeerde drivers.
Het systeem wordt inderdaad trager met meer monitoren.
De nieuwe Powerstrip Beta heeft leuke gadgets, zeker voor multi monitor. Je kan bijv. bij het opstarten van een specifiek programma de tweede monitor automatisch laten uitzetten. Ook kan je de verschillende kaarten individueel heel precies aansturen.

< vaudjes ferweidert >

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1