Ik heb voor mijn nieuwe CAD/3D bak zojuist een Rioworks DUAL plankie besteld...zit enige levertijd op, maar ach...
Verder moeten er twee 800 mhz proccies op komen en in eerste instantie 256 PC133 mb ram. (later koop ik wel meer, maar het is nu zo belachelijk duur). Rioworks plankie heeft onboard RAID, dus waarschijnlijk komen er 2 of 3 IBM of MAXTOR schijven in, maar het schijnt dat MAXTOR schijven niet zoveel profiteren van RAID, dus waarschijnlijk IBM. De monitor houdt ik voorlopig nog ffies (Pyama 17", als ik weer centjes heb, ga ik voor 22" of de 21", die laatste schijnt voor CAD iets fijner te zijn).
En tja...dan nog een videokaart. Ik zit te denken aan een ELSA Geforce 2 64Mb, maar het schijnt dat de Hercules even goed presteert, maar wel een stuk goedkoper is. Het enige voordeel van ELSA zou dan de garantie van 6 jaar kunnen zijn. Dit alles gaat in een Aopen HX08 bigtower met verder alle relevante shit.
Het geheel zal gaan draaien op WinNT en Win2k omdat die combo me tot nog toe uitstekend bevalt (WinNT is zo slecht nog niet).
Overclocken ben ik in principe niet van plan ("...eeej... wat doe je hier dan bij tweakers.net???"), omdat ik op mijn systeem moet kunnen vertrouwen. Misschien dat ik wel eens wat probeer, maar het is niet het uitgangspunt om met waterkoeling en alles de boel persé boven de Gig te brengen.
Advies: zelf bouwen (is vaak goedkoper en veel meer op jouw wensen gericht), en bespaar niet op de componenten, want remember, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Tot slot zou ik willen zeggen, kies in deze voor Intel. De support van merken als AutoDesk en Discreet etc. richt zich vooral op Intel procs en hun SSE instructies.
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz