Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Is het zinvol om 2 x 1 GB aan te gaan schaffen? Want ik zou verder niet kunnen weten waar het aan kan zou liggen....
Bedankt, 7800GS bezitters!
[ Voor 4% gewijzigd door ck2000nl op 26-03-2006 14:51 ]
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Misschien ligt het wel aan je hoge resolutie hoor... Ik weet niet hoe andere 7800gs'en presteren op zo'n reso maar het kan te hoog gegrepen zijn hoor.ck2000nl schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:51:
Sinds 3 weekjes heb ik een Club3D 7800 GS @ 490/1400 draaien en ik speel CS:Source op 1680x1050 (Belinea 20,1" TFT) met alles op high. Daarbij merk ik dat ik tijdens het spelen soms wat kleine "vertragingen" ondervind. Kan dit aan het feit liggen dat ik maar 1GB aan werkgeheugen heb? Het betreft een verse Windows installatie sinds ik de kaart heb en alle recente drivers. Ook worden games vanaf een WD Raptor 36 GB schijfje geladen, maar toch deze nare "vertragingen". De ping ligt overigens tussen de 30 - 50.
Is het zinvol om 2 x 1 GB aan te gaan schaffen? Want ik zou verder niet kunnen weten waar het aan kan zou liggen....
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Ik heb een behoorlijk vet Anime filmpje die gereleased is in H.264 op 720p. Deze wil ik natuurlijk soepeltjes kunnen zien, maar als ik het met Media Player Classic open dan happert mn PC er helemaal uit als ik full screen kijk!
Bij mn Spakle zat een leuke PowerDVD 6.0 cd-rom. Nu kan je een codec kopen en 84.21 installen en dan kan PowerDVD H.264 versnellen
Als ik tijd heb zal ik van ergens ali illegali die codec downloaden en kijken hoe het werkt!
Mmmm, ik weet bijna zeker dat op die clocks de 7800GS het aan zou moeten kunnen...ck2000nl schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:51:
Sinds 3 weekjes heb ik een Club3D 7800 GS @ 490/1400 draaien en ik speel CS:Source op 1680x1050 (Belinea 20,1" TFT) met alles op high. Daarbij merk ik dat ik tijdens het spelen soms wat kleine "vertragingen" ondervind. Kan dit aan het feit liggen dat ik maar 1GB aan werkgeheugen heb? Het betreft een verse Windows installatie sinds ik de kaart heb en alle recente drivers. Ook worden games vanaf een WD Raptor 36 GB schijfje geladen, maar toch deze nare "vertragingen". De ping ligt overigens tussen de 30 - 50.
Die vertragingen, zijn het framedrops, of haperingen? Hoe ziet de rest van je systeem eruit?
Wat voor scores haal je? Misschien kan je CS:S es proberen op 470/1400mhz en kijken of het dan niet gebeurt.
[ Voor 51% gewijzigd door XanderDrake op 26-03-2006 15:20 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Het zijn haperingen (kon ff niet op dat woord komenXanderDrake schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:16:
Mmmm, ik weet bijna zeker dat op die clocks de 7800GS het aan zou moeten kunnen...
Die vertragingen, zijn het framedrops, of haperingen? Hoe ziet de rest van je systeem eruit?
Wat voor scores haal je? Misschien kan je CS:S es proberen op 470/1400mhz en kijken of het dan niet gebeurt.
Welke programma's heb je nog in de achtergrond draaien? Want ik dacht dat 1024mb ram wel volstond voor css?ck2000nl schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:45:
[...]
Het zijn haperingen (kon ff niet op dat woord komen). Het lijkt wel of de comuter even bij moet laden in een fractie, en dan heb ik bijvoorbeeld al een stukje gelopen (met CS:S) terwijl ik het loopproces niet heb gezien. De kaart wordt overigens ook niet te warm, want na een uurtje gamen zit ie nog op de 48 C. Heb een vrij goede airflow in de kast d.m.v. 12 cm fans in/out.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Dat ligt aan de source engine.ck2000nl schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:45:
[...]
Het zijn haperingen (kon ff niet op dat woord komen). Het lijkt wel of de comuter even bij moet laden in een fractie, en dan heb ik bijvoorbeeld al een stukje gelopen (met CS:S) terwijl ik het loopproces niet heb gezien. De kaart wordt overigens ook niet te warm, want na een uurtje gamen zit ie nog op de 48 C. Heb een vrij goede airflow in de kast d.m.v. 12 cm fans in/out.
De werkelijke klacht is dat de engine geluiden niet fatsoenlijk precached en deze snel wil raadplegen als ze toch voorkomen.
Maar omdat je harde schijf een bepaalde accesstijd heeft krijg je een hapering.
Heel veel mensen hebben hier last van en er is momenteel maar 1 oplossing te vinden namelijk een preload config maken die alle geluiden precached. Dat is redelijk klote omdat je deze iedere keer moet laden als je CSS opstart.
Wat je ten eerste al zou kunnen doen mocht je dit nog niet gedaan hebben dat is het vergroten van je heap size. Je heap size is bepalend voor de grootte van het geheugen dat CSS mag gebruiken.
Deze stel je in door in Steam R. muikslik te doen op CSS en dan Properties.
Vervolgens ga je naar Set Launch Parameters en voeg je deze toe:
- heapsize ####
Waar #### een grootte is in kilobytes die CSS mag raadplegen.
Ik heb 2 x 512 mb geheugen en de heapsize staat bij mij op 700 MB.
In kilobytes is dit dus: 700 x 1024 = 716800
(De parameter word dan dus -heapsize 716800 ).
Vaak verbeterd dit de performance een hoop.
Success.
[ Voor 21% gewijzigd door Da_maniaC op 26-03-2006 16:18 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Er is toch een betachauffeurXanderDrake schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:16:
Tijd voor een experimentjeeen H.264 experimentje!
Ik heb een behoorlijk vet Anime filmpje die gereleased is in H.264 op 720p. Deze wil ik natuurlijk soepeltjes kunnen zien, maar als ik het met Media Player Classic open dan happert mn PC er helemaal uit als ik full screen kijk!
Bij mn Spakle zat een leuke PowerDVD 6.0 cd-rom. Nu kan je een codec kopen en 84.21 installen en dan kan PowerDVD H.264 versnellen
Als ik tijd heb zal ik van ergens ali illegali die codec downloaden en kijken hoe het werkt!
[...]
Mmmm, ik weet bijna zeker dat op die clocks de 7800GS het aan zou moeten kunnen...
http://www.nzone.com/obje...winxp_2k_32bit_84.12.htmlRelease Highlights:
Updated March 3, 2006: Updated driver to include support for GeForce 6800 GS AGP.
Adds support for GeForce 7300 GS and GeForce 7300 LE GPUs.
New NVIDIA PureVideo features and enhancements. Please visit the NVIDIA PureVideo website for more information on PureVideo technology and system requirements.
Support for high definition H.264 hardware decode acceleration on GeForce 6 and 7 series GPUs.
Support for high definition MPEG-2 inverse telecine.
Support for high definition MPEG-2 spatial temporal de-interlacing.
Adds mixed vendor support for NVIDIA SLI.
TV-Out/HD-out support for NVIDIA SLI.
Added support for VSync on Direct3D games when running NVIDIA SLI.
Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support
Resultaten eerste poging: MisluktJoepi schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:41:
Er is toch een betachauffeur![]()
http://www.nzone.com/obje...winxp_2k_32bit_84.12.html
Reden: de PowerDVD AVC Packs illegaal zijn, voor mij tenminste, onvindbaar... Ik heb waarschijnlijk alles draaiende behalve dat onderdeel. En kopen doe ik niet.... Ik ga geen 30$ uitgeven aan een freaking codec!
Ik heb geprobeerd Windows Media Player te fixen, er komt wel wat uit, alleen de kleuren zijn totaal verkrast. Ik kan wel de "Use Overlay" optie forceren, maar dan lijkt de kwaliteit weer minder...
Media Player Classic schokt nog steeds. VLC doet het wel goed, maar ik vind de speler zelf slecht.
Jammer jammer dus.
Edit: Voor de mensen die willen zien waarom ik zo graag purevideo aan de praat wil hebben; ik wil deze anime serie volgen: Ergo Proxy
[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 27-03-2006 01:13 ]
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=104277
http://cccp-project.net/wiki/index.php?title=CoreAVC
anders deze maar kopen
http://www.cyberlink.com/oem/nVidia/0602/enu/index.jsp
[ Voor 15% gewijzigd door Joepi op 27-03-2006 02:09 ]
Hij maakte echt een heel hard piep geluid! Leek wel of die fan aaliep!
Dit was dus ook het geval... Onder dat zwarte plaatje wat over heel je koeling zit zat nog een laag plastic
Ik heb dus die zwarte plaat eerst eraf geschroefd (6 schroefjes of zo), plastic aan de onderkant van die zwarte plaat afgehaald en weer terug geplaatst. Nu doet hij het perfect.
Lekker stil is ie zeg! Zeker nu ik ook een Zalman 460 voeding heb
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
LOL, iddJoepi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:24:
Hehe![]()
[afbeelding]
http://www.xfxforce.com/f...a?threadID=3326&tstart=15
Idd een blunder van XFX!
Ik had het stiekem ook al gelezen op een andere site (voordat ik de kaart in huis had).
Guru3D had in de review over de 7800GS XT geschreven dat als je dit tegen zou komen je de kaart terug zou moeten sturen ivm een fabrieksfout! Want het verwijderen van het plastic zou _extreem_ moeilijk zijn.
Daarom wist ik gelukkig ook snel waar te zoeken en was het verwijderen eigenlijk best simpel
Wel apart dat ze dit gewoon echt vergeten zijn. Van een blunder kan je wel spreken jah, te maf
[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 27-03-2006 08:39 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Zou dit te maken kunnen hebben met Purevideo/nVidia Drivers dan?XanderDrake schreef op maandag 27 maart 2006 @ 01:04:
[...]
Resultaten eerste poging: Mislukt![]()
Reden: de PowerDVD AVC Packs illegaal zijn, voor mij tenminste, onvindbaar... Ik heb waarschijnlijk alles draaiende behalve dat onderdeel. En kopen doe ik niet.... Ik ga geen 30$ uitgeven aan een freaking codec!
Ik heb geprobeerd Windows Media Player te fixen, er komt wel wat uit, alleen de kleuren zijn totaal verkrast. Ik kan wel de "Use Overlay" optie forceren, maar dan lijkt de kwaliteit weer minder...
Media Player Classic schokt nog steeds. VLC doet het wel goed, maar ik vind de speler zelf slecht.
Jammer jammer dus.
Edit: Voor de mensen die willen zien waarom ik zo graag purevideo aan de praat wil hebben; ik wil deze anime serie volgen: Ergo Proxy![]()
[afbeelding]
Ik heb namelijk ook een probleem met filmpjes...
Eerst kon ik WMP altijd direct afsluiten als het filmpje afgelopen was.. nu moet ik steeds een paar seconden wachten totdat de slider weer terugstaat op 0 voordat wmp weer reageerd (Dat ging hiervoor altijd meteen).
Dat is op zich een optie. Maar op dit moment heb ik een socket 754 moederbord met een Athlon 64 3000+. Dat betekent dat ik een nieuw socket 939 moederbord en bijbehorende CPU zal moeten kopen. Moederbord + videokaart + processor loopt toch aardig in de papieren voor een 'simpele upgrade'.willyfreak schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:44:
kun je beter een 7800 gt (pci-e) nemen plus een pic-e mobo dat is nog goedkoper dan aleen de koort op agp en dan heb je meteen een pci-e slot en mss wel meer/beter features.
[ Voor 3% gewijzigd door Tackleberry op 27-03-2006 10:38 ]
Zoals ik al zei, het kopen van zo'n codec vind ik absurdJoepi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:03:
Probeer anders winamp of CoreAVC
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=104277
http://cccp-project.net/wiki/index.php?title=CoreAVC
anders deze maar kopen![]()
http://www.cyberlink.com/oem/nVidia/0602/enu/index.jsp
Ik weet niet of het daar aan ligt, ik weet ook niet zeker of dat onderdeel wel werkt of niet... Er is geen mogelijkheid om dat te testen.DJ_The_SP schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:45:
Zou dit te maken kunnen hebben met Purevideo/nVidia Drivers dan?
Ik heb namelijk ook een probleem met filmpjes...
Eerst kon ik WMP altijd direct afsluiten als het filmpje afgelopen was.. nu moet ik steeds een paar seconden wachten totdat de slider weer terugstaat op 0 voordat wmp weer reageerd (Dat ging hiervoor altijd meteen).

Week 41 2005, core A2 = zelfde? er staat GT!
[ Voor 13% gewijzigd door Joepi op 27-03-2006 14:31 ]
Hij heeft ook 20 pipelines.
PS.
Ik heb inmiddels antwoord terug van Alternate.nl zeggend dat zij geen andere Gainward producten meer in het assortiment zullen nemen.
Ik heb daarom nu een email gestuurd naar Alternate.de om te kijken of ik mijn huidige nieuwe kaart daar misschien in kan ruilen voor een Gainward Bliss met ev. waarde vermindering.
[ Voor 72% gewijzigd door Da_maniaC op 27-03-2006 15:03 ]
Verwijderd
Doe ik dus nooit meer daar.
Stond bij binnen 24uur geleverd, ook op zaterdag dus (alleen geen rembours en dat was het ook niet) Direct betaald via IDeal.
Hoor helemaal niets. Zaterdag stuur ik een mail wanneer hij komt.. lees ik dat hij zaterdag ochtend op de bus is gegaan en vandaag (maandag) zou komen.. naja niet binnen 24 uur maar goed.
Vandaag wachten.. niets. Ik weer mailen. krijg ik als reactie dat hij nog niet eens op de bus is gegaan! en pas morgen of woensdag komt.. 24 uur/ 4 dagen.. toch wel een verschil.
pff ik hoop maar dat hij morgen komt.. baal wel iig! en ga niet bij Alternate.nl nog wat bestellen.. haal het volgende keer wel op.
En ik had me zo verheugd erop
Kan dit überhaupt kloppen? Ik dacht dat er helemaal geen 7800 GS PCI-e was? Zeker niet voor die prijs!

Zal wel niet kloppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 27-03-2006 17:30 ]
Nee, helaas...het instellen van de heapsize heeft niet voor verbetering gezorgd. Nog steeds af en toe die hapering. Dus het ligt niet aan m'n 7800GS dat ie te traag is?DJ_The_SP schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:16:
[...]
Dat ligt aan de source engine.
De werkelijke klacht is dat de engine geluiden niet fatsoenlijk precached en deze snel wil raadplegen als ze toch voorkomen.
Maar omdat je harde schijf een bepaalde accesstijd heeft krijg je een hapering.
Heel veel mensen hebben hier last van en er is momenteel maar 1 oplossing te vinden namelijk een preload config maken die alle geluiden precached. Dat is redelijk klote omdat je deze iedere keer moet laden als je CSS opstart.
Wat je ten eerste al zou kunnen doen mocht je dit nog niet gedaan hebben dat is het vergroten van je heap size. Je heap size is bepalend voor de grootte van het geheugen dat CSS mag gebruiken.
Deze stel je in door in Steam R. muikslik te doen op CSS en dan Properties.
Vervolgens ga je naar Set Launch Parameters en voeg je deze toe:
- heapsize ####
Waar #### een grootte is in kilobytes die CSS mag raadplegen.
Ik heb 2 x 512 mb geheugen en de heapsize staat bij mij op 700 MB.
In kilobytes is dit dus: 700 x 1024 = 716800
(De parameter word dan dus -heapsize 716800 ).
Vaak verbeterd dit de performance een hoop.
Success.
Ik had overigens deze haperingen niet met m'n oude 9800 PRO (1280x960), toch vreemd. Andere tips zijn welkom!
Zoals Xander zou zeggen: Format Cck2000nl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:59:
[...]
Nee, helaas...het instellen van de heapsize heeft niet voor verbetering gezorgd. Nog steeds af en toe die hapering. Dus het ligt niet aan m'n 7800GS dat ie te traag is?
Ik had overigens deze haperingen niet met m'n oude 9800 PRO (1280x960), toch vreemd. Andere tips zijn welkom!

[ Voor 71% gewijzigd door ck2000nl op 27-03-2006 21:50 ]
Geloof me, dat is altijd het beste wat je kan doen. Anders weet je nooit of je problemen nou hardwarematig of softwarematig zijn. Door een frisse WinXP install verwijder je de mogelijkheid dat het softwarematig isck2000nl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:49:
Het is een verse Windows installatie speciaal voor de komst van mijn 7800GS kaartje![]()
[ Voor 13% gewijzigd door Syntagma op 28-03-2006 08:58 ]
Ik had gister dus voor bijna het eerst tijd om te gamen op mijn 7800GS XT en ging dus ook FarCry testen uiteraardDJ_The_SP schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:16:
[...]
Ik speel op 1280x1024x32 met alle eye candy aan, alles loopt verder soepel maar die belichting is niet natuurgetrouw.
Precies hetzelfde had ik... !
Ik heb GoT en Google afgestruind en iedereen zegt wat anders. De ene fixed het met een Nvidia driver update (maar ik had de laatste al) en de ander weer met zijn configfile.
Ik heb het ook opgelost
Hoe? Door maar 1 patch te draaien! 1.33_t of zo
Gewoon met die patches spelen.
Ik draai em nu op Ultra High helemaal vloeiend
En ik wou hem nog wel vandaag hebben. Dan maar via internet ofzo.
Kan iemand nog mijn vraag over die Zalman cooler beantwoorden? Thanks.
Verwijderd
Na dat gezeik over de late verzending etc, kwam hij vanmorgen eindelijk binnen. Ik helemaal blij, doos was al wel een keer duidelijk opgemaakt maar goed. Gelijk plasticje verwijderen (wat nogal een probleem was bij sommige), ging allemaal prima.
Stop ik de kaart erin, wil de power aansluiten... past niet.
Haal de kaart eruit. Wat zie ik..
Hebben ze ipv een Vrouwtje->2x vrouwtje power cable een Mannetje->2x Vrouwtje cable meegestuurd.
Heb er dus nog niets aan. Probeer ik te bellen sta ik 30min in de wacht.. pff moet nu weg ga het straks wel weer proberen,.
Ga daar dus niet weer bestellen

Maar je kan dat ding toch gewoon vanuit je voeding voeden? (of mis je een speciale PCI-Ex molex, vandaar zeker die 'converter' die nu niet klopt..)Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:32:
Ik heb het nu ECHT gehad met Alternate.
Na dat gezeik over de late verzending etc, kwam hij vanmorgen eindelijk binnen. Ik helemaal blij, doos was al wel een keer duidelijk opgemaakt maar goed. Gelijk plasticje verwijderen (wat nogal een probleem was bij sommige), ging allemaal prima.
Hebben ze ipv een Vrouwtje->2x vrouwtje power cable een Mannetje->2x Vrouwtje cable meegestuurd.
Heb er dus nog niets aan. Probeer ik te bellen sta ik 30min in de wacht.. pff moet nu weg ga het straks wel weer proberen,.
Ik had em btw na 1 dag al binnen die XFX XT via 4launch in eindhoven en ik zit in Delft
[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 28-03-2006 10:35 ]
Verwijderd
Zoals ik al zei heb ik ook die kaart sinds een paar dagen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:36:
nee heeft dubbele power nodig (extreem version).. maja met zo'n kabel gaat dat niet .. volgende keer ook maar bij 4launch
Ik denk dat jij dus de PCI-Ex versie hebt? Ik kan hem namelijk gewoon op mijn voeding donderen met 1 molexje die in de zijkant van mijn kaart gaat vanuit mijn voeding.
XFX 7800GS 256MB Extreme AGP heb ik dus.
Man wat lul je.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:32:
Ik heb het nu ECHT gehad met Alternate.
Kap er AUB mee Alternate daarvan de schuld te geven.
Ik heb al 7800GS Extreme kaarten gehad van verschillende leveranciers en die hadden allemaal zon stekker.
Die voedingsstekker is dus helemaal niet om te splitsen maar om je kaart nou net extra te kunnen voorzien van een stabiele stroomlijn omdat 80% van de mensen of meer geen A-merk voeding in zijn pc heeft zitten.
Jij weet wel hoe je mensen slecht praat zeg. Binnen 24 uur leveren wil niet eens zeggen dat je de kaart dan ook daadwerkelijk hebt want dat ligt allemaal aan wanneer je besteld (Tijdstip/dag).
Om een 7800GS te koelen komt er wat meer bij kijken.Syntagma schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:13:
Potver! Geen enkele winkel hier in Woerden verkoopt de (AGP)7800GS...snif
En ik wou hem nog wel vandaag hebben. Dan maar via internet ofzo.
Kan iemand nog mijn vraag over die Zalman cooler beantwoorden? Thanks.
De Zalman koeler pas wel, maar je moet 2 andere gaatjes in de beugels maken om te zorgen dat je hem vast kan schroeven. Daarnaast komt er dan een Bridgechip bloot te liggen die je ook nog dient te koelen. (Wat waarschijnlijk wel kan met een goeie northbridge koeler).
Ik wil niet vervelend doen maar de 7800GS is er niet in PCi-e.DeMoN schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:54:
[...]
Zoals ik al zei heb ik ook die kaart sinds een paar dagen.
Ik denk dat jij dus de PCI-Ex versie hebt? Ik kan hem namelijk gewoon op mijn voeding donderen met 1 molexje die in de zijkant van mijn kaart gaat vanuit mijn voeding.
XFX 7800GS 256MB Extreme AGP heb ik dus.
[ Voor 41% gewijzigd door Da_maniaC op 28-03-2006 11:18 ]
Rustig kinders, braaf spelenDJ_The_SP schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:14:
Man wat lul je.
Kap er AUB mee Alternate daarvan de schuld te geven.
Ik heb al 7800GS Extreme kaarten gehad van verschillende leveranciers en die hadden allemaal zon stekker.
Maar je hebt wel gelijk, dat stekkertje klopt, Alternate zit hier niet fout. Ik zou de kaart gewoon in de kast stoppen en kijken of ie het doet David_Smit, en daarna kijken of je em weg wilt doen.
Helemaal correct, het is jammer maar de 7800GS wijkt teveel af om er zo'n third party cooler zoals die Zalman erop te knallen... Teveel risico's.Om een 7800GS te koelen komt er wat meer bij kijken.
De Zalman koeler pas wel, maar je moet 2 andere gaatjes in de beugels maken om te zorgen dat je hem vast kan schroeven. Daarnaast komt er dan een Bridgechip bloot te liggen die je ook nog dient te koelen. (Wat waarschijnlijk wel kan met een goeie northbridge koeler).
Ok dus dan kan ik beter die Radeon 9800xl + de Zalman cooler erop verkopen.XanderDrake schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:54:
[...]
Helemaal correct, het is jammer maar de 7800GS wijkt teveel af om er zo'n third party cooler zoals die Zalman erop te knallen... Teveel risico's.
Is de stock cooler van de 7800GS goed genoeg om nog te kunnen oc'en of moet er een andere op?
DJ_The_SP schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:14:
Ik wil niet vervelend doen maar de 7800GS is er niet in PCi-e.
Dat zou best eens kunnen idd.
Maar dat zou je bijna gaan denken na dat vage voedingverhaal, toch?
Btw, had je nog wat aan mijn FarCry tip?
Ik heb gewoon de patches toegepast in de volgorde die _Arthur me verteld heeft.
De handleiding van XFX suggereert inderdaad dat je de kabel dubbel moet aansluiten. Vond ik ook heel verwarrend, maar de afbeelding klopt gewoon niet. Je kunt 'm enkel aansluiten.Maar je hebt wel gelijk, dat stekkertje klopt, Alternate zit hier niet fout. Ik zou de kaart gewoon in de kast stoppen en kijken of ie het doet David_Smit, en daarna kijken of je em weg wilt doen.
Als ik me goed herinner hebben ze in de handleiding alleen het verloopstukje van een pci-e spanningstekker naar molex behandelt, wat inderdaad slecht is van ze.r_mnk schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:13:
[...]
De handleiding van XFX suggereert inderdaad dat je de kabel dubbel moet aansluiten. Vond ik ook heel verwarrend, maar de afbeelding klopt gewoon niet. Je kunt 'm enkel aansluiten.
[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 28-03-2006 16:19 ]
Best apart allemaal.DJ_The_SP schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:17:
[...]
Als ik me goed herinner hebben ze in de handleiding alleen het verloopstukje va pci-e spanningstekker naar molex behandelt, wat inderdaad slecht is van ze.
- Plastic tussen koeler en plaatje.
- Niet volledige handleiding.
M.a.w, ze hebben gewoon niet het eindproduct laten testen (met manual) door een leek waar ze bij stonden.. kan bijna niet anders. Gewoon meteen geshipped die hap, zo lijkt het wel
Verder werkt hij prima hoor
Mijn XFX extreme is 'terug' van RMA, --> Azerty had 'm niet meer en de eerstvolgende die in de buurt kwam was een EVGA OC. Geen problemen meer hier. Wel een dure grap uiteindelijk. Het overkloktooltje gaf 490/1,41 aan als mogelijk. Heb op die snelheid 3DMark 2005 gedraaid, maar gaf artifacts; wel 6844 punten, maar ik heb 'm maar snel teruggezet op stock. Vind het wel best zo.
Verwijderd
edit : ik heb btw 6907 gehaalt mijn mijn club3D
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 17:48 ]
..en..Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:46:
omg, speelde ik net even lekker oblivion, ineens bam scherm in No signal.... en toen ineens bleef het geluid hangen..... mijn eerste Black screen na.... 3 weken ofzow hopen dat et eenmalig blijft!
.. dus toch niet zo heel erg stabieledit : ik heb btw 6907 gehaalt mijn mijn club3Dstabiel als de t*ring
Jammer, verder prima score die 6907 lijkt me.
Dus het probleem wat ik en de meeste andere ook hadden met hun 7800gs extreme versieVerwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:46:
omg, speelde ik net even lekker oblivion, ineens bam scherm in No signal.... en toen ineens bleef het geluid hangen..... mijn eerste Black screen na.... 3 weken ofzow hopen dat et eenmalig blijft!
edit : ik heb btw 6907 gehaalt mijn mijn club3Dstabiel als de t*ring
die van mij ging rma..
dus hoop voor je dat het eenmalig was
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb misschien wat te snel met een schuldige vinger gewezen. Mijn excuses daarvoor. Ik werdt overgens vandaag prima geholpen door Alternate over de vraag hoe het nou zat met die kabel (las pas net de reactie op tweakers
Alles draaide prima! behalve... Oblivion na 5 sec (of eerder soms) knalt hij eruit
Is er al een werkende oplossing voor gevonden onderhand?
David
--Edit--
Lees op sommige forums over een Bios upgrade, kan iemand die aanraden?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 22:08 ]
Verwijderd
das dus et vreemde, ik heb 3/4 weken die hard gegamed en gedaan op deze clock snelheden zonder eenige probleem, en dan nuj ineens 1 keer.... maja was restart en weer verder met obilvion xD tot nu toe geen black screen gehad_Arthur schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:54:
[...]
..en..
[...]
.. dus toch niet zo heel erg stabiel
Jammer, verder prima score die 6907 lijkt me.
Edit: Hier geen problemen met Oblivion, loopt perfect...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 22:09 . Reden: Oblivion ]
wat bedoel je precies met knalt hij eruit?Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:27:
[...]
Ik heb misschien wat te snel met een schuldige vinger gewezen. Mijn excuses daarvoor. Ik werdt overgens vandaag prima geholpen door Alternate over de vraag hoe het nou zat met die kabel (las pas net de reactie op tweakers). Wel 3 kwartier in de wacht gestaan, maar goed het is opgelost.
Alles draaide prima! behalve... Oblivion na 5 sec (of eerder soms) knalt hij eruitde Beta drivers al geinstalleerd maar helaas geen geluk nog ermee...
Is er al een werkende oplossing voor gevonden onderhand?
David
--Edit--
Lees op sommige forums over een Bios upgrade, kan iemand die aanraden?
krijg je een zwart scherm met hangend geluid?
of reset je pc meteen?
in het geval van de eerste kan je je kaart rma stuuren. dit is namelijk een probleem wat bij allee 7800gs merken voor komt. Heb het zelf ook gehad met een xfx extreme versie. na de rma en een nieuwe versie kaart is het probleem helemaal weg
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Ik zit ook aan de extreme te denken maar als dat zoveel problemen geeft..
Return Material AuthorizationSyntagma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:36:
Wat is rma?
Dat je de hap mag terugsturen dus
edit: Ik heb ook de XFX XT maar nog niks geks meegemaakt gelukkig.
Waar komen deze problemen vandaan? Zoals eerder gevraagd; kan dit aan het oudere BIOS liggen (die 5 versie)
[ Voor 32% gewijzigd door DeMoN op 29-03-2006 09:43 ]
Helaas is hij niet leverbaar

"Bij deze moet ik u helaas mededellen dat de verwachtte leverdata van het door u bestelde product onbekend is.
Wij kunnen u dan ook geen enkele indicatie geven. Dit stond ook aangegeven op onze website tijdens het plaatsen van de bestelling."
Weet iemand hier wanneer er weer een nieuwe lading naar NL komt? Bij de meeste winkels staat hij namelijk pre order of langere levertijd. (zoals salland, komplett en informatique)
Klopt het trouwens dat je voor de extreme edition minstens een 400 Watt voeding moet hebben? Dat las ik ergens.. maar ik heb maar 350
Verwijderd
op de XFX forums had iemand de http://ngohq.com/ drivers geprobeerd en dat werkte. Heb ze zojuist geinstalleerd en Oblivion en Battlefield voor een half uur kunnen draaien (daarna zelf gestopt want moet werken) dus ga vanavond of straks ff flink testen. Maar hij houd het nu iig al langer vol! Hopelijk ook helemaal voor altijd
Als dat zo is, is het gewoon een driver probleem.
nog meer mensen ervaringen met deze drivers?
Verwijderd
gaat mij aleen om dat battlefield 2 ermee goed draait op 1600/1200
op dit moment lukt dat wel aleen in een 64 man karkand is het huilen kwa fps.
op 1280/1024 met 2x aa loopt daarin tegen wel beter.
maar heb liever mijn native 1600/1200 lcd resolutie voor games.
zag dat hij in een shuttle paste dus dat moet wel lukken in mijn geval.
maar alle reviews zijn zo tegenstrijdig met elkaar, ene review zegt dat de kaart sneller is dan een X800
andere review zegt dat ie weer gelijk is.

Verwijderd
Niet helemaal, ze maken ze voor beide inderdaad, maar het zijn (als ik het goed heb) wel 2 aparte downloads.Syntagma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:27:
Vaag, die Ngo drivers zijn voor zowel Ati als Nvidia..
Op stock snelheid zijn beide kaarteb evensnel, maar dankzij politiek/economische overwegingen is de 7800GS zeer laag geclockt en kan daardoor erg zwaar worden overclockt, meestal tussen de 25%-33%! Als je 486/1450mhz kan draaien, dan lukt BF2 wel op 1600x1200, en ook op Karkand, denk ik tenminsteVerwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:29:
is het intressant om van een X800 XTPE over te stappen naar XFX 7800 GS extreme?
gaat mij aleen om dat battlefield 2 ermee goed draait op 1600/1200
op dit moment lukt dat wel aleen in een 64 man karkand is het huilen kwa fps.
op 1280/1024 met 2x aa loopt daarin tegen wel beter.
maar heb liever mijn native 1600/1200 lcd resolutie voor games.
zag dat hij in een shuttle paste dus dat moet wel lukken in mijn geval.
maar alle reviews zijn zo tegenstrijdig met elkaar, ene review zegt dat de kaart sneller is dan een X800
andere review zegt dat ie weer gelijk is.
Met de stock cooler of moet er perse iets anders op?XanderDrake schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:47:
[...]
Op stock snelheid zijn beide kaarteb evensnel, maar dankzij politiek/economische overwegingen is de 7800GS zeer laag geclockt en kan daardoor erg zwaar worden overclockt
Verwijderd
oki thnx, ik ga ff aankijken wat ik doe, wil namelijk in aug toch een compleet nieuwe pc halen vind aleen het fps gehalte nu erg frusty, kan de kaart halen en maak later van mijn barebone toch een media center. maar goed de x800 is daar ook al goed genoeg voorXanderDrake schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:47:
[...]
Op stock snelheid zijn beide kaarteb evensnel, maar dankzij politiek/economische overwegingen is de 7800GS zeer laag geclockt en kan daardoor erg zwaar worden overclockt, meestal tussen de 25%-33%! Als je 486/1450mhz kan draaien, dan lukt BF2 wel op 1600x1200, en ook op Karkand, denk ik tenminste
Wat Mediacenter mogelijkheden betreft, de 7800GS ondersteunt H.264 versnelling, terwijl de X800pro dat niet kan...Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:12:
oki thnx, ik ga ff aankijken wat ik doe, wil namelijk in aug toch een compleet nieuwe pc halen vind aleen het fps gehalte nu erg frusty, kan de kaart halen en maak later van mijn barebone toch een media center. maar goed de x800 is daar ook al goed genoeg voor
Er zijn nog geen alternatieven dus ja met stock coolerSyntagma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:50:
Met de stock cooler of moet er perse iets anders op?
Oh lol dat wist ik nietXanderDrake schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:29:
[...]
Er zijn nog geen alternatieven dus ja met stock cooler
Dus die is goed genoeg om er nog wat bij te clocken? Mooi. Tot hoever kan die gaan dan ongeveer? Tot extreme edition snelheden of dat niet?
Makkelijk, zoniet nog hoger. Het mem van de EE staat standaard op 1300Mhz, richting de 1400Mhz is bij velen ook al haalbaar zonder een EE-edition. En de core op 440, terwijl de 500 ook gehaald kan worden.Syntagma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:33:
Oh lol dat wist ik niet
Dus die is goed genoeg om er nog wat bij te clocken? Mooi. Tot hoever kan die gaan dan ongeveer? Tot extreme edition snelheden of dat niet?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dan toch maar ff zoeken naar een leuke 'gewone' 7800 GS.
[edit]
Besteld bij Alternate
[ Voor 16% gewijzigd door Syntagma op 29-03-2006 14:29 ]
Verwijderd
Ik speel(de) BF2 op 1600X1200 @ 6x AA met een X800XL, die GS moet er toch meer uit kunnen persen?
Ging wel smooth op 40 fps.
Volgens Pcsilent.nl raden ze deze aan. Vraag me af of dat klopt.XanderDrake schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:29:
[...]
Er zijn nog geen alternatieven dus ja met stock cooler
Ik heb de kaart trouwens bij Alternate besteld, en toen stond er 'binnen enkele minuten ontvangt u een bevestigingsmail' ofzo.. het is nu enige uren verder en nog niets gehad. Is dit normaal of loopt mn levering al gevaar?
[edit] Even gebeld en de mail is gefixt. Hopelijk morgen de kaart binnen!
[ Voor 33% gewijzigd door Syntagma op 29-03-2006 16:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
hij past wel, maar de pci->agp bridge moet ook gekoelt wordenSyntagma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:31:
[...]
Volgens Pcsilent.nl raden ze deze aan. Vraag me af of dat klopt.
Ik heb de kaart trouwens bij Alternate besteld, en toen stond er 'binnen enkele minuten ontvangt u een bevestigingsmail' ofzo.. het is nu enige uren verder en nog niets gehad. Is dit normaal of loopt mn levering al gevaar?
[edit] Even gebeld en de mail is gefixt. Hopelijk morgen de kaart binnen!

Jonge, serieus, 40 fps is bij lange na niet smooth, dat is een diashow imho.Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:23:
Wat heeft iedereen het bij BF2 het toch over lage resoluties.
Ik speel(de) BF2 op 1600X1200 @ 6x AA met een X800XL, die GS moet er toch meer uit kunnen persen?
Ging wel smooth op 40 fps.
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Verwijderd
40 fps diashow? ga fietsenTubby schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:48:
[...]
Jonge, serieus, 40 fps is bij lange na niet smooth, dat is een diashow imho.

EVGA e-GeForce 7800 GS CO SuperClock AGP

http://www.mvktech.net/content/view/2978/
Zal wel lastig TV voor je kijken zijn dan.Tubby schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:48:
[...]
Jonge, serieus, 40 fps is bij lange na niet smooth, dat is een diashow imho.
(TV beeld is 25 FPS, sneller dan dat gaat het menselijk oog niet merken qua verschil)
[ Voor 13% gewijzigd door DeMoN op 29-03-2006 17:02 ]
Stock @ 460/1350MHzJoepi schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:57:
We mogen een uitstekende review toevoegen![]()
[afbeelding]

Best ok!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ja leuke review, beetje jammer dat hij alleen met de 6800 GT word vergeleken, want dat ie sneller is dan een 6800GT dat was mij ook wel duidelijk.Joepi schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:57:
We mogen een uitstekende review toevoegen![]()
[afbeelding]
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Idd, waarschijnlijk moet Tubby zich nog even ergens in verdiepen voordat hij zulke uitspraken doet.DeMoN schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:01:
[...]
Zal wel lastig TV voor je kijken zijn dan.
(TV beeld is 25 FPS, sneller dan dat gaat het menselijk oog niet merken qua verschil)
Een game is van VEEEL meer dingen afhankelijk dan je framerate.
Je kaart kan met de resources die hij tot zijn beschikking heeft mssn wel 100 FPS renderen, maar als je spel continue aan he swappen is omdat je te weinig geheugen hebt dan ziet het er nog niet uit.
Ik speel nu Oblivion met 20 frames en dat gaat best ok. Maar voor een vette online shooter ofzo zul je wel meer nodig hebben.
Maar dat zullen dan ook wel de laatste AGP kaarten worden. Sneller heeft weinig zin doordat de socketA cpu's bijvoorbeeld het niet meer bij kunnen benen. Alhoewel ik aardig safe zit met mijn athlon barton mobile 2525mhz (fsb 220-2-2-2-5)
ToFast schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:03:
Denk dat deze toch wel te vergelijken is met een XP3700+ oftwel pentium4 3.7ghz en AMD Athlon 64 3500+.

overgins is AGP al een tijdje dood aan het gaan. Het feit dat er een 7 serie AGP is gekomen is meer een stuiptrekking dan een voorbode. AGP is done, er worden geen (echte) agp mobo's meer gemaakt en alles wat nvidia en ati maken is pci-e native.
Steam Inventaris
Zolang er agp kaarten op de markt blijven komen, is agp nog niet aan het sterven:) Zeg nou zelf met die gainward bliss 512mb wordt er nog heel wat uit agp gehaald. Ook nog de moeite waard voor mensen met een 6800ultra..Natuurlijk veel sneller heeft geen zin (want de cpu wordt niet meer verbeterd en daarom is agp uitstervende) De feiten pci_express en ddr2 zijn onzin. ddr2 is door de hoge latencies niks sneller dan ddr. Zeker niet bij de overclockers die veelal (ddr500) fsb 250-2-2-5 of nog hoger draaien fsb320 2.5-3-3-4 etc! pci-e heeft wel voordelen boven agp, maar is zeker niet noodzakelijk. De bandbreedte van agp8x is op heden meer dan genoeg en qua stroomtoevoer maakt het ook nog weinig uit.K1n9_N01z3 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:44:
[...]
<-
overgins is AGP al een tijdje dood aan het gaan. Het feit dat er een 7 serie AGP is gekomen is meer een stuiptrekking dan een voorbode. AGP is done, er worden geen (echte) agp mobo's meer gemaakt en alles wat nvidia en ati maken is pci-e native.
Maar zoals altijd kan je op een gegeven moment blijven zeuren, er komt steeds wat nieuwers. Ik ga zelf ddr2 en de nieuwe socket van AMD overslaan. Ik wacht totdat er echt iets beters/snellers op de markt komt en niet 5-15% per megaherzt prestatieverhoging alleen voor de CPU. Zelfs ddr3 is nog geen zaak om over te stappen.
Misschien stap ik straks weer van AMD af en ga naar de intel conroe, wanneer ze beter geheugen gebruiken:) Deze cpu lijkt me wel interessant, maar alleen voor de cpu is het niet te doen. Het is een combinatie van CPU/FSB/MEM/chipset immers. Videolandje is wel lekker op dreef, daar maak ik mij geen zorgen over
[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 29-03-2006 20:57 ]
Oke een barton M op 2640Mhz (240 2-2-2-5 T1 x11) is prima te doen voor games en in de meeste games is m'n 6800GT op 430-1200 (dagelijs gebruik) de beperkende factor. Maar hoeveel mensen hebben een 2,5+ gig AMD XP of iets vergelijkbaars. Die markt is gewoon heel beperkt.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Het is ook gewoon niet financieel aantrekkelijk om high end kaarten te lanceren voor AGP. Voor zowel de consument als de producers: kijk naar de 7800GS, bijna net zo duur als een 7900GT maar wel een héél stuk langzamer. Ik vind het nog heel wat van nVidia om de 7800GS te releasen, ik zie het ATi niet doenmartijn_tje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:50:
AGP is al lang aan het sterven omdat er geen hele series meer voor uit komen. AGP = dood Face it. Alles van nvidia na de 6X00 serie is een stuiptrekking. Zonder top modellen en instap modellen heeft een platform geen toekomst.
Oke een barton M op 2640Mhz (240 2-2-2-5 T1 x11) is prima te doen voor games en in de meeste games is m'n 6800GT op 430-1200 (dagelijs gebruik) de beperkende factor. Maar hoeveel mensen hebben een 2,5+ gig AMD XP of iets vergelijkbaars. Die markt is gewoon heel beperkt.
Ikzelf ga nog 1 reepje Corsair XMS en misschien een Ageia PPU halen, maar daarna wacht ik toch echt braaf op SocketAM2 of AM3 met 65nm AMD CPU's
Ik heb net een 7800GS besteld... ik wacht nog ff met alles vernieuwen. Maar in welk opzicht is deze dan een héél stuk langzamer? Als ik ff ruw de specs vergelijk scheelt het niet veel en bovendien issie goed te OC'en naar men zegt.XanderDrake schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:18:
[...]
kijk naar de 7800GS, bijna net zo duur als een 7900GT maar wel een héél stuk langzamer. Ik vind het nog heel wat van nVidia om de 7800GS te releasen, ik zie het ATi niet doen
Door de minder pipelines is ie wat minder snel.
Door de ietse oudere core (78xx ipv 79xx) is ie wat minder 'futureproof' (Zie 3DMark06 benches voor 7900 kaarten).
Daarnaast heeft hij wel ontzettend veel overclock potentieel.
Maar let wel dat we nu echt Lamborghini's met Ferrari's aan het vergelijken zijn.
Ja ach en dan nog hoor, je hebt niks te vrezen. Mijn 7800GS Extreme blaast echt heerlijk zeg... tijden nooit zo lekker weer gegamed.Syntagma schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:27:
[...]
Ik heb net een 7800GS besteld... ik wacht nog ff met alles vernieuwen. Maar in welk opzicht is deze dan een héél stuk langzamer? Als ik ff ruw de specs vergelijk scheelt het niet veel en bovendien issie goed te OC'en naar men zegt.
Jammer alleen dat niet alles lekker wil lopen met cedega, moet ik weer elke keer Windows XP booten
Waarom maken zou niet eens een keer ook een linux-versie?
Verder ben ik er echt erg blij mee. Wat ik vooral wel lekker vind is dat hij best stil is en toch rap is. Far Cry met alles op Ultra high loopt als een zonnetje!!
Och het is gewoon een kwestie van marketing, sluis een snelle pci-e kaart door naar agp, maar zorg ervoor dat ie niet zo snel is als de pci-e kaarten (GS), gok er op dat ati geen agp kaarten meer uitbrengt, leg de prijslat te hoog en hoppa tel op die winst. Mensen die een snelle agp kaart willen hebben leggen het geld er wel voor neer en de andere mensen stappen dan over naar pci-e (om daar een snellere kaart te kopen voor minder geld).XanderDrake schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:18:
[...]
Ik vind het nog heel wat van nVidia om de 7800GS te releasen, ik zie het ATi niet doen
Steam Inventaris
Als ik mijn BF2 fps lock op 40 fps dan speelt ie niet smooth, heel simpel. Als ik 'm niet lock (100fps) voelt ie wel smooth. Heel simpel. Maar als jij 40fps fijn en smooth vind spelen moet je dat vooral geloven, maar als ik jouw in bv bf2 tegenkom ben je een easy target.DeMoN schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:01:
[...]
Zal wel lastig TV voor je kijken zijn dan.
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Hierbij vergeet je wel dat nVidia een compleet nieuwe kaart heeft moeten ontwikkelen, die totaal afwijkt van alle vorige ontwerpen! Dat hebben ze niet eens gedaan bij de 7800GTX, bijvoorbeeld, deze kaart lijkt sprekend op elke andere 6800 serie kaart. Ook zijn de productiekosten van een 110nm 7800GS core + HSI chip aanzienlijk hoger dan een enkele 90nm 7900GT core. Verder zijn de verkoopbare aantallen redelijk laag vergeleken met de 7800GT of 7900GT. De markt is kleiner, en dus de winst/omzet ook.K1n9_N01z3 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:48:
Och het is gewoon een kwestie van marketing, sluis een snelle pci-e kaart door naar agp, maar zorg ervoor dat ie niet zo snel is als de pci-e kaarten (GS), gok er op dat ati geen agp kaarten meer uitbrengt, leg de prijslat te hoog en hoppa tel op die winst. Mensen die een snelle agp kaart willen hebben leggen het geld er wel voor neer en de andere mensen stappen dan over naar pci-e (om daar een snellere kaart te kopen voor minder geld).
Als je het zo kijkt is het een zeer klantvriendelijke move van nVidia richting de AGP gebruikers
Je hebt gelijk. Ik heb zelf rg veel Quake 3 gespeeld en weet hoe belangrijk fps zijn. Die lockte ik zelfs op 125 FPS omdat sommige sprongen dan net wat beter gingen.Tubby schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:54:
[...]
Als ik mijn BF2 fps lock op 40 fps dan speelt ie niet smooth, heel simpel. Als ik 'm niet lock (100fps) voelt ie wel smooth. Heel simpel. Maar als jij 40fps fijn en smooth vind spelen moet je dat vooral geloven, maar als ik jouw in bv bf2 tegenkom ben je een easy target.
Het was meer een overdreven reactie op de reactie dat 40 FPS een diashow was
Steam Inventaris
Jup, als ik cod2 mp speel dan neem je echt geen vrede met minder dan 60fps hoor maar als je dan Most Wanted ofzo speelt is 30fps weer meer dan voldoende.K1n9_N01z3 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:45:
Over fps kan ik maar 1 ding zeggen, volgens het menselijk oog is 30 fps "smooth" (zoals ook in de FAQ staat) alleen verschilt dit per spel. Bij het ene spel is 10 fps al smooth (ja die bestaan echt ja) en bij sommige pas bij 50>.
Verwijderd
Ik helemaal blij
Ik keek op de kaart zelf en zag dat het een versie 1.0 was,
ik was al bang dat ik misschien problem zou gaan krijgen. Zoals dat zwarte scherm en een geluidsloop.
Eerst ff met drivercleaner alle oude drivers eraf sodemieteren, daarna me graka erin plaatsen etc etc.
Als eerst wat ik raar vond dat mijn beeld onregelmatig bleef knipperen bij mijn bootloader waar ik kan kiezen wat ik wil booten.
Aangekomen in bij het inlogscherm van Xp was alles in orde.
Drivertje ff gezocht op nvidia en hoppa geinstalleerd. (84.21)
Dat geflikker in het begin was weg, nadat ik de driver had geinstalleerd.
Gelijk ff met Lost Coast begonnen, (Wat ziet dat er bloedmooi uit met HDR
Dat ging prima, goede framerates etc.
Daarna begon ik met COD2. Tijdens het spelen, na 5 min..BAM!
Mijn monitor sloeg op standby, geen geluid meer.
Niets reageerde meer, moest met een harde reset alles weer opnieuw starten.
Ff weer COD2 proberen, kreeg weer hetzelfde.
Ik dacht laat ik een paar andere spellen proberen.
FarCry draaide als een tiet
Battlefield draaide ook als een tiet
Start ik SeriousSamII op, staat er dat me videokaart veranderd is blablablah etc.
Ik ff naar opties gaan, vraagt dat ding om autodetect te doen.
Naja,Ik klik op autodetect, begint allerlei dingen te testen. Shader dit dat etc.
Wham! Weer me monitor op standby.

Na een reset weer proberen, ik doe dit keer geen autodetect maar handmatig alles instellen.
Alles op hoog gezet, een level gestart, alles draait prima. Goede framerates.
Ik dacht eraan om mijn kaart misschien RMA te doen.
Ga ik vandaag ff weer cod2 spelen om te kijken of het nog steeds vastloopt.
Niks, alles draait prima. Geen enkele zwarte scherm of wat dan ook.
Ga ik weer ff in SS2 om dat autodetect te doen, krijg ik wel een scherm die standby gaat.
Nu twijfel ik enorm of ik hem moet RMA'en of niet.

Stuur ik het op, krijg ik misschien te horen dat alles in orde is en dat ik mag gaan dokken voor alle onkosten.

Opsturen of niet?
Specs:
AMD Athlon 64 3400+
2x 512Mb PC3200
Asus K8v Deluxe
2x 80Gb WD RAID0
XFX 7800 GS eXTreme (Voorheen had ik een 9800pro)
3DMark05: 6454
Biosversie van mijn 7800GS XT:
5.70.02.33.05
Die score is vrij normaal, maar wat veel mensen hier niet weten is dat standby problemen heel vaak voorkomen bij wat slechtere voedingen.
Daarnaast zou ik proberen de klacht reproductief bij een bepaald spel te krijgen.
Als je het nu 6 keer acher elkaar krijgt bij SS2 dan kun je hem dus makkelijk RMA doen.
Het is tenslotte een bekende klacht bij de XFX7800 GS XT dus XFX weet ervan.
(Ik moet echter zeggen dat ik met allebei de XFX 7800GS Xttjes totaal geen last heb gehad van deze klacht....)
Suc7.
Ja dit is weer zon typisch voorbeeld... Het vervelende in jou geval is dat je er last van hebt op "stock" snelheden, en ik heb er pas last van op zwaar overclockte snelheden. Ik zat ook even te dobben om em te RMA-en, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, al dat gedoe van terug sturen, en dat je em zeer waarschijnlijk (zoals jij al heel bewust aangafVerwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:26:
Kheb eergister mijn XFX 7800GS XT binnen gekregen.
Ik helemaal blij![]()
Ik keek op de kaart zelf en zag dat het een versie 1.0 was,
ik was al bang dat ik misschien problem zou gaan krijgen. Zoals dat zwarte scherm en een geluidsloop.
Eerst ff met drivercleaner alle oude drivers eraf sodemieteren, daarna me graka erin plaatsen etc etc.
Als eerst wat ik raar vond dat mijn beeld onregelmatig bleef knipperen bij mijn bootloader waar ik kan kiezen wat ik wil booten.
Aangekomen in bij het inlogscherm van Xp was alles in orde.
Drivertje ff gezocht op nvidia en hoppa geinstalleerd. (84.21)
Dat geflikker in het begin was weg, nadat ik de driver had geinstalleerd.
Gelijk ff met Lost Coast begonnen, (Wat ziet dat er bloedmooi uit met HDR)
Dat ging prima, goede framerates etc.
Daarna begon ik met COD2. Tijdens het spelen, na 5 min..BAM!![]()
Mijn monitor sloeg op standby, geen geluid meer.
Niets reageerde meer, moest met een harde reset alles weer opnieuw starten.
Ff weer COD2 proberen, kreeg weer hetzelfde.
Ik dacht laat ik een paar andere spellen proberen.
FarCry draaide als een tiet![]()
Battlefield draaide ook als een tiet![]()
Start ik SeriousSamII op, staat er dat me videokaart veranderd is blablablah etc.
Ik ff naar opties gaan, vraagt dat ding om autodetect te doen.
Naja,Ik klik op autodetect, begint allerlei dingen te testen. Shader dit dat etc.
Wham! Weer me monitor op standby.
Na een reset weer proberen, ik doe dit keer geen autodetect maar handmatig alles instellen.
Alles op hoog gezet, een level gestart, alles draait prima. Goede framerates.
Ik dacht eraan om mijn kaart misschien RMA te doen.
Ga ik vandaag ff weer cod2 spelen om te kijken of het nog steeds vastloopt.
Niks, alles draait prima. Geen enkele zwarte scherm of wat dan ook.![]()
Ga ik weer ff in SS2 om dat autodetect te doen, krijg ik wel een scherm die standby gaat.
Nu twijfel ik enorm of ik hem moet RMA'en of niet.![]()
Stuur ik het op, krijg ik misschien te horen dat alles in orde is en dat ik mag gaan dokken voor alle onkosten.![]()
Opsturen of niet?
Specs:
AMD Athlon 64 3400+
2x 512Mb PC3200
Asus K8v Deluxe
2x 80Gb WD RAID0
XFX 7800 GS eXTreme (Voorheen had ik een 9800pro)
3DMark05: 6454
Ik zou als ik jou was dus nog even wachten en het aankijken (hoe dom het ook mag klinken). En als je het echt niet trekt, gewoon terug sturen en er bij zeggen wat er aan de hand is.
Verwijderd
Kheb een Enermax EG465, 460 watt, 33 ampére op de 12 volt lijn.
Dat zit wel goed denk ik.
Wat ik wel raar vind, dat ik bij COD2 2x een standby scherm kreeg.
Maar nu kan ik makkelijk een mission uitspelen.
@XanderDrake
Ik denk ook dat ik een tijdje ermee wacht, straks is het gewoon een driver probleempje en komt nVidia met een nieuwe driver.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 00:39 ]
Je zou zeggen van wel.... maar ik heb met Enermax zeer slechte ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:37:
@DJ_The_SP
Kheb een Enermax EG465, 460 watt, 33 ampére op de 12 volt lijn.
Dat zit wel goed denk ik.
Lang leve Fluke meters en Stroom-spanning-schakelingen...
Verwijderd
Ik heb hierzo een goedkope multimetertje, echt 100% vertrouw ik dat ding ook nietJe zou zeggen van wel.... maar ik heb met Enermax zeer slechte ervaring.
Lang leve Fluke meters en Stroom-spanning-schakelingen...
(CT-brand ofzoiets is het merk)
Maar op het moment van typen zegt asus probe mij dat 11,776 volt staat op de 12-volt lijn.
Dat is zelfs volslagen belachelijk voor een voeding die zogenaamd 33 A op de 12 voltlijn zou hebben.
Die zou zeker tot de 28 A belasting niet in mogen zakken en daar zit je met jou systeem echt niet aan.
En met mijn fluke meter + stroom-spannings schakelingen duid ik dus puur op een zeer nauwkeurige methode om stabiliteit te kunnen meten.
Met een regelbaar weerstandje voer je gewoon de belasting op en fabeltjes als 33 A verdwijnen als sneeuw voor de zon.
(en dan hebben we het dus nog over een zuivere weerstand op gelijkstroom he, laatstaan componenten die de voeding capacitief en inductief beinvloeden).
Dit topic is gesloten.