De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 48.286 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Matched: 9731
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:40:
Ik heb vandaag mijn bestelde 32PF9731 ontvangen, en gelijk zag ik al een probleem...

[afbeelding]

rechtsonder is er iets teveel "lightbleed", dus meteen Philips een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie hierop
mail sturen, nou dan kan je lang wachten op antwoord denk ik!, wacht al weken op reactie, ook via de telefoon zijn ze niet vlot, ik zou namelijk terug gebelt worden door de TD van philips voor het weekend, nou heb nog steeds niks vernomen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb vandaag mijn bestelde 32PF9731 ontvangen, en gelijk zag ik al een probleem...

[afbeelding]

rechtsonder is er iets teveel "lightbleed", dus meteen Philips een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie hierop
Is dat niet vrij normaal voor LCD's?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor een LCD TV wat tot de topmodellen behoort vrees ik van niet nee.

Mijn Samsung 40M51 heeft er toch geen last van, dus we zullen zien wat Philips hiervan gaat zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 16:52
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.voorthuizen/Pictures/pf9731.JPG

Vandaag bij de BCC geweest om te kijken en wat Ambilight LCD's te vergelijken.
Zoals ik al heb aangegeven twijfel ik tussen een 37pf9731 en een 42pf9731.
Ze hadden een Full HD demo draaien van een een soort Jazz-unplugged sessie.
Super mooie beelden, haarscherp en helder.
Toen de HD-demo de aftiteling begon te draaien (witte tekst op een donker bruine achtergrond van onder naar boven lopend) viel mij iets storends op.
Bij overwegend dunne karakters verscheen er een soort witte ruis onder de karakters (zie afbeelding)[img]c:\temp\pf9731.jpg[/img].
De verkoper(s) hierover aangesproken en gevraagd of ze demo een keertje wilden terug"spoelen" om hun een verklaring hiervoor te laten geven.
Toen ze dit zagen, was hun reaktie natuurlijk dat ze dit voor het eerst zagen.
De enige verklaring die ze konden geven is dat het type "PF9731" dit probleem dan heeft en andere typen niet.
Ik heb tijdens de aftiteling ook andere Philips panelen en andere merken vergeleken en alleen alle PF9731-modellen hadden dit probleem.
Kan iemand dit eens controleren of dit d.m.v. een instelling aangepast kan worden?
Als dit probleem er niet was geweest had ik vandaag nog de 42pf9731 besteld (uiteraard niet bij BCC, aktieprijs €3200,-- was nog véél te duur), nu wil ik eerst eens weten of dit wel een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Voorthuizen schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:20:
De enige verklaring die ze konden geven is dat het type "PF9731" dit probleem dan heeft en andere typen niet.
Ik heb tijdens de aftiteling ook andere Philips panelen en andere merken vergeleken en alleen alle PF9731-modellen hadden dit probleem.
Misschien ook een toestel met een Sharp paneel (aangezien ik begrepen heb dat die in de PF9731 gebruikt zijn)? Ik mag toch aannemen dat in de meeste Philips toestellen hun "eigen" LG.Philips panelen zitten en die hebben het dan misschien niet?
Of waren er ook Sharp toestellen bij de anderen die je bekeken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zou eerst eens proberen om het toestel in de winkel van de "shop"settings af te halen en hem op thuis zetten. Dit scheelt al aanmerkelijk, die shop settings zien er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@DapperDen,

Philips gebruikt vrijwel geen LG.Philips schermen! Philips is namelijk ook al uit deze samenwerking gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:15:
@DapperDen,

Philips gebruikt vrijwel geen LG.Philips schermen! Philips is namelijk ook al uit deze samenwerking gestapt.
Oh. Weer wat geleerd 8)7
Dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:02:
Ik zou eerst eens proberen om het toestel in de winkel van de "shop"settings af te halen en hem op thuis zetten. Dit scheelt al aanmerkelijk, die shop settings zien er echt niet uit.
Dus het was volgens jou dan toeval? Dat alle PF9731-modellen op "shop"-settings stonden en alle andere op de "thuis" instelling? Dat gaat er mij niet in zo'n verklaring.
Wat bedoel je trouwens met deze "shop" en "thuis"-instelling?

Welke 32,37 of 42PF9731 bezitter kent dit verschijnsel en kan verklaren dat dit m.b.v. instellingen ongedaan kan maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Voorthuizen,

waar Rene op doelt is dat er veel aan de instellingen gekloot wordt in de winkels. Hierdoor is de kans dat je een perfect beeld ziet vrijwel uitgesloten.
Verder is het dus zo dat je een LCD van Philips in kan stellen op "Shop" of "Home". Dit is iets was Philips in de toestellen zet. Thuis wil je dit kreng echt niet in de Shop modus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorthuizen schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:14:
[...]

Dus het was volgens jou dan toeval? Dat alle PF9731-modellen op "shop"-settings stonden en alle andere op de "thuis" instelling? Dat gaat er mij niet in zo'n verklaring.
Wat bedoel je trouwens met deze "shop" en "thuis"-instelling?

Welke 32,37 of 42PF9731 bezitter kent dit verschijnsel en kan verklaren dat dit m.b.v. instellingen ongedaan kan maken???
Als je nou geen enkel idee hebt waar ik het over heb flame me dan ook niet af!!!!!!!!! Nergens voor nodig, ik zeg toch niet dat het niet zo is of wel?! Als er wordt gevraagd of dit met een instelling is op te lossen geef ik hier alleen maar antwoord op, zelf zie je het namelijk het best omdat je weet waar je naar moet kijken en in de winkel hebben ze ook nog eens dezelfde demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Heb afgelopen vrijdag mijn backlight probleem aangemeld bij Philips. Ik heb er behoorlijk last van (midden, onderste helft) op mijn 37PF9731 en lijkt elke dag erger te worden en is duidelijke te zien tijdens TV kijken.

ESK (één van de 3 technische service service centers van Philips) heeft vandaag gebeld en gemeld dat men bekend is met het probleem maar dat de finale oplossing nog niet bekend is. Philips heeft aangegeven (aan ESK) dat de oplossing er in februari zou zijn, waarschijnlijk een vervanging van het panel ter plekke.

Ik zou gebeld worden door ESK zodra men wist wat de oplossing zou zijn.

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Geen matches
Kun jij er misschien een goede foto van maken tyfoon_2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kijk dat zijn goede berichten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:23:
[...]

Als je nou geen enkel idee hebt waar ik het over heb flame me dan ook niet af!!!!!!!!! Nergens voor nodig, ik zeg toch niet dat het niet zo is of wel?! Als er wordt gevraagd of dit met een instelling is op te lossen geef ik hier alleen maar antwoord op, zelf zie je het namelijk het best omdat je weet waar je naar moet kijken en in de winkel hebben ze ook nog eens dezelfde demo.
Rene, mijn opmerking was niet zo bedoeld, sorry 8)7
Wat ik bedoel met mijn reaktie is dat als een tv-verkoper dit tegen mij zou zeggen ik dit niet zou geloven zonder eerst een goed beeld te hebben gezien.
Bezit jij een pf9731? Als jij dan zo'n scene (1080) hebt waarin tekst wegloopt, zie je dit verschijnsel dan niet. Dan ben ik al tevreden, omdat ik dan weet dat het niet hoort bij dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

hey ik heb de mijne vandaag gekregen, wat is dat voor een screenprint? Ik ben ook benieuwd of ik daar last van heb.
Hoe heb jij je instellingen eigenlijk gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Geen matches
Dephaezer schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:37:
[...]

Zelfde hier bij mijn precies zoals je het omschijft! Lijkt net of hij moet opwarmen! volgens mijn verdwijnt het na een kleine 15 min zeer vreemd
* curry684 meldt.

Vorige week viel het mij voor het eerst op dat de ondertiteling bij een programma in het midden vaalgrijze letters leek te hebben, terwijl het aan de linker- en rechterkant wel helder wit was. In eerste instantie dacht ik dat het gezichtsbedrog was, en ik schonk er geen aandacht meer aan omdat het me even later niet meer opviel. Vandaag viel het me weer op, en toen heb ik er wat langer naar gezocht. Op het blauwe non-signal scherm is het overduidelijk: 4 horizontale strepen waarin het lichtelijk donkerder is, en een grote wolk midden onderin waarin het merkbaar donkerder is. Bij felwitte beelden is het ook duidelijk waarneembaar.

Na een stuk of 3 uur aan staan is het vrijwel weg, zie ik alleen nog een klein wolkje en de onderste 'lamel'. Ik ga nu het probleem bij Mokio aanmelden, mogen ze laten zien wat een goede service ze hebben ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
MrFABLE:

is van mijn digitale decoder wat er op hangt, was de enige zender wat gewoon zwartweergave deed, waarop ik het duidelijk kon laten zien.

mijn settings:
contrast: 78
helderheid: 56
kleur: 58
scherpte: 3

Dit is een foto van gisteren... (kabelsignaal)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/dB/32PF9731.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@voorthuizen

Ik zou dan eerst een demo moeten afspelen, die heb ik niet voorhanden. Wat je volgens mij het beste eerst even kan proberen is teruggaan naar die winkel en dan opnieuw naar de demo kijken, op 1 van de 9731 toestellen de settings veranderen naar thuis (even in de manual online kijken), en de ander zo laten staan. Je wilt toch het liefst zelf zien of het scheelt :) Mensen die thuis de setting wel eens op shop hebben gehad kunnen beamen dat dit een wereld van verschil is, het ziet er thuis werkelijk niet uit. De 9731 heeft weer andere techniek aan boord dan andere modellen, misschien heeft het er wat mee te maken. Die shop settings zijn bedoeld om zo de eigenschappen beter te laten uitkomen in fel licht, aftiteling op een zwarte achtergrond zal het niet voor bedoeld zijn. Is op ze minst het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:19:
MrFABLE:

is van mijn digitale decoder wat er op hangt, was de enige zender wat gewoon zwartweergave deed, waarop ik het duidelijk kon laten zien.

mijn settings:
contrast: 78
helderheid: 56
kleur: 58
scherpte: 3

Dit is een foto van gisteren... (kabelsignaal)
[afbeelding]
ah oke, en de settings komen redelijk overeen zo te zien.
wat heb jij eigenlijk aan staan en op welke sterktes zoals pp3 en DNR enz?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Geen matches
My-life schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:14:
Kun jij er misschien een goede foto van maken tyfoon_2?
Ik heb wat foto's. Heb jij een plekje waar ik ze neer kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:15:
@DapperDen,

Klopt gedeeltelijk. Philips gebruikt ook panels van andere fabrikanten maar Philips is nog steeds aandeelhouder in LG Philips LCD met een belang van ~ 33 procent, vrijwel het zelfde belang als LG in het bedrijf heeft. De rest van de aandelen is vrij verhandelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

Geen matches
curry684 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:09:
* curry684 meldt.

Vorige week viel het mij voor het eerst op dat de ondertiteling bij een programma in het midden vaalgrijze letters leek te hebben, terwijl het aan de linker- en rechterkant wel helder wit was. In eerste instantie dacht ik dat het gezichtsbedrog was, en ik schonk er geen aandacht meer aan omdat het me even later niet meer opviel. Vandaag viel het me weer op, en toen heb ik er wat langer naar gezocht. Op het blauwe non-signal scherm is het overduidelijk: 4 horizontale strepen waarin het lichtelijk donkerder is, en een grote wolk midden onderin waarin het merkbaar donkerder is. Bij felwitte beelden is het ook duidelijk waarneembaar.

Na een stuk of 3 uur aan staan is het vrijwel weg, zie ik alleen nog een klein wolkje en de onderste 'lamel'. Ik ga nu het probleem bij Mokio aanmelden, mogen ze laten zien wat een goede service ze hebben ;)
Exact zelfde verschijnsel bij mij.

Maar even iets anders, jij (en wellicht nog anderen?) hebben een xbox360 op de tv aangesloten. Ik was benieuwd naar welke kabel je hiervoor gebruikt. Ik heb het tot nu toe via de bijgeleverde kabel op 1080i gedaan, en bevalt prima.

Probleem is nu dat ik mijn Nintendo Wii ook via component wil aansluiten. Nu kan ik de Xbox 360 aansluiten via de VGA kabel, of op zoek naar een XCM console component switch.

Ik heb de VGA kabel van een collega even mogen proberen, maar tot mijn verbazing kan ik dan de 1920x1080 resolutie niet selecteren (scherm blijft blauw), dus zit je max op 1280x720 omdat deze resoluties dus blijkbaar alleen progressive zijn. Ziet er op zich prima uit maar vind ik toch een beetje zonde als het scherm een native resolutie heeft van 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb vandaag van ESK te horen gekregen dat ze mijn 37PF9731D nog niet kunnen repareren omdat Philips heeft toegezegd dat er ongeveer half februari een nieuw LCD panel wordt geleverd waarin de beschreven problemen op dit forum, namelijk het backlight probleem, verholpen zouden moeten zijn.

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Geen matches
oZy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:48:
[...]

Exact zelfde verschijnsel bij mij.

Maar even iets anders, jij (en wellicht nog anderen?) hebben een xbox360 op de tv aangesloten. Ik was benieuwd naar welke kabel je hiervoor gebruikt. Ik heb het tot nu toe via de bijgeleverde kabel op 1080i gedaan, en bevalt prima.
Splitter voor je componentkabels dan :) Ik heb er ook een Wii naast staan, die nu nog op composite staat, maar hier komt ook een splitter.

Mokio heeft vandaag namens mij contact gehad met Philips, welke het probleem erkennen en overnemen van de leverancier. Ze hebben het in behandeling genomen en koppelen terug zodra ze een fatsoenlijke oplossing hebben. Ik moet ze nog even bellen voor exacte details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
tyfoon_2 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Ik heb wat foto's. Heb jij een plekje waar ik ze neer kan zetten?
Kom maar op: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/68059/FFFFFF/000000/1 zet ik ze wel online.

Vandaag weer even bij de plaatselijk BCC langs gelopen. Ze hebben alle LCD tv's opnieuw ingedeeld en neergezet. Eén wand is Philips only. Deze waren ook een stuk beter afgesteld als de vorige keer.
Het blijft een mooi beeld hoor :9~ . Dan maar gaan 1080p, als er binnen nu en 2 maanden geen opvolger is (waar het niet naar uitziet) hang hij binnenkort bij mij aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Geen matches
Vandaag ben ik terug gebeld door een service medewerker van philips, deze melden mij inderdaad dat er in februari nieuwe panelen komen, ze zouden als deze binnen waren gelijk opbellen, hij zei ook dat waarschijnlijk dit paneel thuis er in gezet kan worden.We wachten dan maar rustig af, meer kan je toch niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:06:
Het telefoonnummer is: 0900-8407.
Zorg dat je he aankoopnota bij de hand hebt en het serie nummer (na te kijken via het indrukken van 1-2-3-6-5-4).
Ook ik heb vanmorgen dat nummer gebeld, probleem werd niet ontkend , word doorgespeeld naar een andere afdeling en die nemen contact met me op.
Nu FF afwachten waneer ze bellen en wat ze eraan gaan doen.

Heb nog 3 foto's bijgevoegd zodat jullie kunnen zien welk
probleem er bij mij speeld en dat ik niet voor niets heb gebeld

Deze foto is gemaakt nadat de TV net aan was gezet:
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/1566/496049092cc.jpg

En deze 2 zijn gemaakt nadat de TV al een paar brand uren erop heeft zitten:

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8128/593610436wa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4663/386231824bz.jpg

Word vervolgd.

ps ik ben geen fotograaf , dus mijn excuus voor deze scheve foto's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Geen matches
Oei bandietje, jij hebt het wel heel ernstig. Bij mij begint het meer zoals op de eerste foto en trekt het na een paar uur juist grotendeels weg (totdat ie weer een half uur heeft uitgestaan). Ik stoor me er in ieder geval nauwelijks tot niet aan tijdens gamen of gewoon TV kijken.

Ik heb net Philips teruggebeld en je krijgt een heel spannend blaatverhaal dat ze het probleem erkennen en aan het onderzoeken zijn, en als het met een softwareupdate opgelost gaat worden krijg je een USB-stick etc. etc. Naja, ze erkennen het iig, en er zijn technisch meer capabele mensen naar aan het kijken ;)

[edit]
Ter illustratie, zo manifesteert het probleem zich bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/backlightprobleem.jpg

De 'wolk' onderin is irritanter dan de 'luxaflexen', daar je bij ondertiteling vaak veel wit ziet, en dan zijn de middelste letters dus merkbaar grijs.

[ Voor 19% gewijzigd door curry684 op 24-01-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Allejesus bandiet, hoe lang zit je hier al naar te kijken? Ziet er werkelijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Geen matches
Ach ze gaan zich vast vermaken met het vervangen van een paar duizend panels bij mensen thuis 8)7

Zal leuke rekening zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Dan hebben ze denk ik weer geluk dat ze panelen van Sharp gebruiken. Die veroorzaken het probleem toch? Leuke rekening inderdaad, maar ik mag hopen voor Philips dat het een rekening voor Sharp is ;) .

@bandietjoo7
Dat is echt erg ja. Dat je nu pas gebeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Geen matches
Heb een plekje gevonden om ze neer te zetten. Als je dacht dat de vorige foto's erg waren.... Ik moet zeggen dat het snel erger is geworden binnen een paar weken tijd.

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/24/f_IMG6810rei_faa4m_210768d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/24/f_IMG6811rei_faa4m_6a45ba1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Ook behoorlijk beroert ja.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit door stof kan komen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClearMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05-2023
Voorthuizen schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:20:
[afbeelding]

Vandaag bij de BCC geweest om te kijken en wat Ambilight LCD's te vergelijken.
Zoals ik al heb aangegeven twijfel ik tussen een 37pf9731 en een 42pf9731.
Ze hadden een Full HD demo draaien van een een soort Jazz-unplugged sessie.
Super mooie beelden, haarscherp en helder.
Toen de HD-demo de aftiteling begon te draaien (witte tekst op een donker bruine achtergrond van onder naar boven lopend) viel mij iets storends op.
Bij overwegend dunne karakters verscheen er een soort witte ruis onder de karakters (zie afbeelding)[[url=c:\temp\pf9731.jpg]afbeelding[/url]].
De verkoper(s) hierover aangesproken en gevraagd of ze demo een keertje wilden terug"spoelen" om hun een verklaring hiervoor te laten geven.
Toen ze dit zagen, was hun reaktie natuurlijk dat ze dit voor het eerst zagen.
Kan iemand dit eens controleren of dit d.m.v. een instelling aangepast kan worden?
Als dit probleem er niet was geweest had ik vandaag nog de 42pf9731 besteld (uiteraard niet bij BCC, aktieprijs €3200,-- was nog véél te duur), nu wil ik eerst eens weten of dit wel een probleem is?
Ik kan bevestigen dat dit optreed bij 1080i input als er wit-zwart overgangen in het beeld zitten die slecht een pixel hoog zijn. Het ziet er idd uit als een soort witte ruis. Het zou kunnen dat dit ook echt een analoge storing is aangezien ik de tv via analoog component heb aangesloten.

In de praktijk heb ik dit (behalve op een testimage) slecht een keer gezien terwijl ik een foto bekeek. Op bewegend beeld heb ik het nooit gezien.

PS 42PF9731 gewoon lekker bestellen. Perfekt apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Geen matches
rene2004 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:08:
Allejesus bandiet, hoe lang zit je hier al naar te kijken? Ziet er werkelijk niet uit.
De TV heb ik 22-12-06 geleverd gekregen en het probleem heb ik eigelijk vanaf het begin al gezien maar toen trok het weg na een uurtje, en dacht ik dat het bij de techniek hoorde.
Maar nadat ik hier las dat het een probleem was en niet iedereen het had en het probleem ook nog eens erger word , heb ik gisteren maar ff gebeld.
Ik kan natuurlijk terug gaan naar BCC waar ik de TV gekocht heb , maar rechtstreeks met Philips leek me beter.

[ Voor 43% gewijzigd door bandietjeoo7 op 25-01-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Geen matches
tyfoon_2 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:07:
Heb een plekje gevonden om ze neer te zetten. Als je dacht dat de vorige foto's erg waren.... Ik moet zeggen dat het snel erger is geworden binnen een paar weken tijd.

[afbeelding]

[afbeelding]
Tering :X * curry684 slaat kruisje en bidt dat de zijne het niet zo bont gaat maken voor de replacement eris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de 9831 te kopen. Toch enkele vragen aan de gebruikers hier van de 9731.
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting wireless? er staat "optionele wifi-bridge vereist"
Ik vind dit apparaat nochtans nergens op site van philips? wie gebruikt deze feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 05:15:
Ik overweeg de 9831 te kopen. Toch enkele vragen aan de gebruikers hier van de 9731.
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting wireless? er staat "optionele wifi-bridge vereist"
Ik vind dit apparaat nochtans nergens op site van philips? wie gebruikt deze feature?
Heb je deze search al geprobeerd? ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
neen, niet met die zoekwoorden >:)

Er stond een goede vraag in nochtans waar ik zelf ook niet het antwoord op ken, en niemand heeft ze daar beantwoord;

1.
Computer formats gaan tot 1024x768 (bv. bij een 42PF9830), maar videoformats tot 1080i. Hoe moet ik dat zien? Sluit ik mijn HTPC op DVI-in van de TV: zie je dan desktop slechts in 1024x768? Geldt dat dan ook als je straks videokaarten krijgt met HDMI poort en je die dus op HDMI van je TV kunt aansluiten? of gaan die in 720p of 1080i/p weergegeven worden

2; (bijkomende vraag van mij)

Stel je sluit je laptop aan op de philips via hdmi, en je speelt een film af via de laptop. Er gebeuren al een reeks bewerkingen op de videokaart dan, het signaal komt vervolgens in de philips, daar krijgt het de clear lcd, natural motion etc nog eens op zich los. Zal de technologie van de beeldkaart niet gaan vechten met dat van de tv zelf?
of gaat deze redenering niet op omdat de beeldkaart niets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:04:
[...]

neen, niet met die zoekwoorden >:)

Er stond een goede vraag in nochtans waar ik zelf ook niet het antwoord op ken, en niemand heeft ze daar beantwoord;

1.
Computer formats gaan tot 1024x768 (bv. bij een 42PF9830), maar videoformats tot 1080i. Hoe moet ik dat zien? Sluit ik mijn HTPC op DVI-in van de TV: zie je dan desktop slechts in 1024x768? Geldt dat dan ook als je straks videokaarten krijgt met HDMI poort en je die dus op HDMI van je TV kunt aansluiten? of gaan die in 720p of 1080i/p weergegeven worden

2; (bijkomende vraag van mij)

Stel je sluit je laptop aan op de philips via hdmi, en je speelt een film af via de laptop. Er gebeuren al een reeks bewerkingen op de videokaart dan, het signaal komt vervolgens in de philips, daar krijgt het de clear lcd, natural motion etc nog eens op zich los. Zal de technologie van de beeldkaart niet gaan vechten met dat van de tv zelf?
of gaat deze redenering niet op omdat de beeldkaart niets mee te maken heeft?
1. Via DVI tot 1080i input en via VGA tot 1024x768 (dat laatste dus middels DVI-VGA adapter). Let op: de wat oudere laptops kunnen op hun eigen scherm bv. 1600x1200 weergeven, maar de max. output via VGA-out kan slechts 1024x768 zijn! Nieuwere laptops hebben hogere output resoluties. Die zijn dus ook van belang wil je evt. een beamer met je laptop aansturen.

2. Eerst gaat je videokaart het beeld verwerken (incl. evt. hardwarematige HD decoding) en alle andere opties die je hebt aanstaan. Dat signaal wordt vervolgens via DVI danwel HDMI verstuurd naar je TV waar het door de Faroudja chip wordt bewerkt (deinterlacing) en de rest van de bewerkingen ondergaat (DNR, clear LCD, etc.) om als 1080p te worden weergegeven.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zucht!!!!

Ik moet er ook aan geloven. Ik zit (mijn zoontje dan) Dribbel te kijken. Dribbel heeft een witte achtergrond.

Tot mijn schrik zie ik ook het bekende backlight probleem!! :( 8)7

Is het verstandig om gelijk het 0900 nummer te bellen van Philips of de (internet)winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Balda: Ik zou direct het 0900 nummer bellen. Heb ik ook gedaan. Ben prima en vriendelijk geholpen. Ze vragen je NAW gegevens, dag van aankoop en serienummer. Dit alles noteren ze met een duidelijke klacht omschrijving.

Vervolgens neemt een erkend Philips service center contact op. Bij mij gaven ze aan dat Philips in de laatste fase is van het probleem onderzoek/oplossing. Ik Word zodra er een oplossing is weer gebeld om een afspraak te maken (de persoon die belde dacht binnen 2 a 3 weken).

Kortom, erg vervelend dit, maar voorlopig lijkt Philips de klacht wel degelijk te onderkennen en gaan het proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@sl1200

Mag ik vragen waar je de informatie vandaan hebt, dat de 37PF7931D in het bezit is van een Faroudja deinterlacer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:09:
Is het verstandig om gelijk het 0900 nummer te bellen van Philips of de (internet)winkel?
De leverancier is in eerste instantie verantwoordelijk voor garantieafhandeling, dus de winkel. Deze meldt je vervolgens aan bij Philips waarna deze jou bellen. Dat je toch bij Philips uit komt vervolgens is secundair aan het feit dat degene die jouw garantie levert op de hoogte moet zijn van het feit dat jouw apparaat wordt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb de klacht van het backlight probleem bij zowel Philips als de leverancier gemeld.

Philips heeft alle info genoteerd en zegt zoals bij de meeste dat het probleem bekend is en dat men nog aan het zoeken is naar een oplossing. Ik word teruggebeld.

0900-8407

Voor het serienummer van de tv. Aanzetten en op willekeurig kanaal de toetsen 1-2-3-6-5-4 achter elkaar indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mijn Ambilight is reeds tweemaal kapot gegaan aan de linkerzijde. Volgens de reparateur van Philips is dit ook een bekend probleem en adviseerde me te wachten tot februari als Philips met een nieuwe printplaat of iets dergelijks komt waarbij het probleem verholpen wordt.

Ik wacht dus ook af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mij lijkt dat we dit, net zoals de HD decoder van Samsung, maar eens moeten gaan aanmelden bij Kassa en Tros Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Waarom? Philips doet volgens mij hun best om het op te lossen.

Waarom zou je gaan klagen? Denk je dat het dan sneller gaat?
Het is blijkbaar een structureel probleem waar een structurele oplossing voor moet komen. Dit begint hoogstwaarschijnlijk weer opnieuw bij de tekentafel. Het lijkt mij dan ook niet vreemd dat dit tijd kost.

Bij alle berichten die ik heb gelezen wil Philips zijn klanten goed helpen.

Denk je dat Philips jou express een slechte tv heeft verkocht zodat ze hem nu op eigen kosten kunnen gaan repareren?

Wat wil je bereiken door je agressief op te stellen?

[ Voor 17% gewijzigd door My-life op 30-01-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:53:
Mij lijkt dat we dit, net zoals de HD decoder van Samsung, maar eens moeten gaan aanmelden bij Kassa en Tros Radar.
Sorry dat ik het zeg maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als het nou zo is dat er niks aan gedaan wordt of als er niks aan gedaan kan worden en je krijgt je geld niet terug ok. Maar vooralsnog erkennen ze het probleem en wordt er naar een oplossing gezocht dus is er, wat service betreft, niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ho ho heren, niet zo snel oordelen. Stel je voor;
Ik koop een high-end TV, en een HDTV decoder (DCB-H360R (HDTV)). Enkele maanden terug, en ik geloof nog steeds, toch wel een aardige combinatie, voor aardig wat Euri.
Eerst heb je dan weken te maken met alle perikelen rondom de DCB-H360R (HDTV), uitzending in Kassa, omruilactie voor alle decoders (want HDMI werkt niet goed) etc. Als je een beetje volgt wat er zo rondom HDTV gebeurt heb je dat niet kunnen missen.

Oh ja, en dan heb je ook nog weken bij @Home moeten bellen om ze te vertellen dat wij toch echt wel een kabelaansluiting hebben, en dus een digitaal + HD abonnement kunnen krijgen. Maar dat even terzijde.

Dan is eindelijk de decoder zoals ie bedoelt is, en kun je haarscherp HDTV kijken op je, jawel high-end philips tveetje, komt het volgende om de hoek kijken. De foto's zoals hier getoond, dat heb ik dus ook, lamellen en zwarte vlekken.

Daar wordt ik dus wel een beetje moe van.

Ik wil me dus niet agressief opstellen, en ben het ook met jullie eens dat Philips het probleem erkent etc. Maar eigenlijk, eigenlijk, eigenlijk had het gewoon niet moeten gebeuren. Het is belangrijk dat producenten scherp blijven. Daar zijn ook deze tv programma's voor.
Natuurlijk doen ze zoiets niet met opzet, maar ik koop wel een Philips, oa omdat het NL is, en deze tv gewoon een top tv is.
Dus tja, het is gewoon teveel wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zou ook nog de problemen met je koffiezetapparaat en de wasmachine erbij optellen.
Ga verder niet meer op reageren op deze, met alle respect, onzin. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Sorry gardan ik ben het toch met je eens. Opgeven aan het programma Radar dat Philips.

Hun hebben toch zo'n 'warme douche' item in de show zitten. Als ik jou was zou ik ze hiervoor opdragen.

Jij hebt inmiddels veel te maken gehad met producten die te kort komen en blijkbaar is Philips de enige die dit netjes wil oplossen.

"En daarom geeft ik aan Philips de warme douche ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Geen matches
My-life schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:43:
Sorry gardan ik ben het toch met je eens. Opgeven aan het programma Radar dat Philips.

Hun hebben toch zo'n 'warme douche' item in de show zitten. Als ik jou was zou ik ze hiervoor opdragen.

Jij hebt inmiddels veel te maken gehad met producten die te kort komen en blijkbaar is Philips de enige die dit netjes wil oplossen.

"En daarom geeft ik aan Philips de warme douche ;) "
_/-\o_ Iets negatiefs positief krijgen, geweldig. Konden er dat maar meer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tja heren ik vind sommige reacties toch wel het toppunt van het Nederlandse poldermodel.
Iedereen mag kiezen hoe ie zich wil opstellen, zonder dat ik daar agressie bij wil opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Maar sommige dingen hebben wel gevolgen...

Tis inmiddels bij februari en de tijd dat ik een tv ga kopen komt eraan :P .
Ben echt benieuw hoe snel Philips het heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:23:
Tja heren ik vind sommige reacties toch wel het toppunt van het Nederlandse poldermodel.
Iedereen mag kiezen hoe ie zich wil opstellen, zonder dat ik daar agressie bij wil opwekken.
Maar denk je serieus door je zo "aggressief" op te stellen, dat Philips nog steeds welwillend is om het probleem op te lossen :? Als het 6 - 9 - 12 maanden duurt, ok... Maar ze geven nu pas aan ermee bezig te zijn. Geef ze even tijd, of weet jij wel een kant-en-klare oplossing? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
d:)b :Y

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Laatst online: 21-08 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:47:
Omdat niemand heeft gereageerd zal ik het nog eens posten.

ik heb een vraagje over de Connected Planet van de 37PF9731. Het lukt me fantastisch om materiaal door te sturen naar de TV. Maar het enige dat ik maar niet aan de praat krijg zijn de ondertitels. De Philips Media Manager die op mijn PC staat laat nochtans toe om ondertitels van het srt. formaat toe te wijzen aan een videofile. Dit doe ik dan ook maar het moment dat ik de video dan afspeel via de LCD dan geeft die gewoon geen ondertitels. Is er iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Een 2de probleem dat ik heb is dat mijn beelden van PC altijd worden uitgerokken in de hoogte. Ik kan het beeldformaat nergens aanpassen. Is dit al ergens opgelost in een firmware update of zal dit nooit kunnen worden opgelost ?

Bedankt alvast !
Heeft iemand al een oplossing gevonden??? Mij lukt het ook niet om de ondertitels eronder te krijgen!

Graag reactie!

Edwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heren,

Wellicht zijn er andere agenda's, maar bij mijn weten ben ik het niet die een oplossing moet zoeken?
Het uitgangspunt is; consument koopt een produkt, kiest een zg. high-end produkt, betaald daar veeel geld voor, verwacht de komende 15 jaar geen problemen?

Het is vooral in de sector consumenten electronica, energiemarkt, en verzekeringen, dat er teveel concessies gedaan worden aan veel zaken door de leverancier.
Prijs/kwaliteit verhouding is dan ietwat scheef?

En natuurlijk ik wacht ook geduldig, heb respect voor de engineers die dit moeten oplossen, die staan ook onder druk, en ga zo maar door.

Punt is dat er wel pricipieel iets scheef is, en tja je zou het kunnen doodzwijgen....
of je probeert er iets aan te doen.
Kweet niet, maar jullie schijnen erg zeker van je zaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja en hou er nou maar over op!! Gaat werkelijk helemaal nergens meer over nu!! Zou zeggen bel jij fijn de vara en de tros en doe ze de groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:40:
Ja en hou er nou maar over op!! Gaat werkelijk helemaal nergens meer over nu!! Zou zeggen bel jij fijn de vara en de tros en doe ze de groeten.
Waarom zo'n gestresste reactie?
Je kan ook gewoon een post negeren of een TR aanmaken.

Philips heeft nu eenmaal een probleem met een vlaggeschip onder hun LCD-schermen.
Dat er dan een schakering van reacties daarop los kan komen, is niet meer dan logisch:
- niet beseffen dat er iets mis is
- wel beseffen dat er iets mis is, maar hopen dat het overgaat (ik denk een zeer groot gedeelte)
- probleem melden en heel geduldig afwachten
- probleem melden, niet alleen bij Philips, maar ook bij andere podia
- vreselijk kwaad en agressief doen (en dat doet gardan niet!)
etc.

Al die reacties hebben imho recht op een plekje op dit forum. Daarnaast is het melden bij andere openbare podia (zoals radar) niet wezenlijk anders - agressiever - dan melden in dit topic. Philips is een groot en volwassen bedrijf die gewoon goed om moet kunnen gaan met technische problemen die in de openbaarheid komen. Een goede communicatie is geen plicht van de gedupeerde consument maar van het bedrijf in kwestie. Daarnaast leert de ervaring dat wanneer de publicitaire druk groter wordt, de urgentie voor een snelle oplossing ook groter wordt.

Natuurlijk zit Philips daar niet op te wachten, maar suggereren dat het allemaal contraproductief, agressief en/of off-topic is, is weer het andere uiterste. Als één van onze GoT-ers het waard vindt om e.e.a. te melden bij andere media (GoT is ook een openbaar medium... alleen met een minder grote impact), dan ben ik in ieder geval geïnteresseerd in de voortgang.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Geen matches
Maar aangezien Philips heeft aangegeven dat zij het probleem gelocaliseerd hebben, en er alles aan zullen doen deze te verhelpen, heeft het weinig zin om je aggresief op te stellen (kassa/radar inschakelen).

Daar waar geproduceerd wordt, worden fouten gemaakt. High end of low end. Fouten maken is niet erg, zolang de manier waarop deze hersteld worden maar goed is. En philips heeft mij nog niet het gevoel gegeven daar steken te laten liggen, sterker nog: die eerder genoemde warme douche lijkt mij beter.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Geen matches
Erik_van_H schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:12:
Maar aangezien Philips heeft aangegeven dat zij het probleem gelocaliseerd hebben, en er alles aan zullen doen deze te verhelpen, heeft het weinig zin om je aggresief op te stellen (kassa/radar inschakelen).

Daar waar geproduceerd wordt, worden fouten gemaakt. High end of low end. Fouten maken is niet erg, zolang de manier waarop deze hersteld worden maar goed is. En philips heeft mij nog niet het gevoel gegeven daar steken te laten liggen, sterker nog: die eerder genoemde warme douche lijkt mij beter.
Dat is prima. Wellicht is het inschakelen van kassa en radar effectief, wellicht niet. Daar moet gardan gewoon met de medelezers van dit topic zijn gedachten over kunnen wisselen. Het discussieren over de beste manier van reageren is zoals het hoort op dit forum. Je kan gewoon met elkaar van mening verschillen, zonder een ander af te serveren. Althans...dat is wat ik gewend ben van GoT...

Persoonlijk denk ik dat een groot bedrijf continu bezig is met het oplossen van problemen en dat de inzet van mankracht bepaald wordt door de prioritering en ernst van het desbetreffende probleem. Nu is dit probleem een best wel vervelend probleem, maar volgens mij niet echt één met de allerhoogste prioriteit voor Philips. "De massa" heeft namelijk geen weet van dit vervelende fenomeen dat met een redelijke kans zou kunnen optreden bij dit type scherm. Ik zou daarom niet bij voorbaat willen uitsluiten dat het verhogen van de publicitaire druk een behoorlijk prioriteitsverhogend effect zou kunnen hebben en daardoor een mogelijke versnelling van de oplossing. En dat is wat sommigen hier met kracht lijken te willen suggereren.

Kortom: als gardan besluit met dit probleem "op avontuur te gaan" bij radar en kassa, dan ben ik zeer geïnteresseerd in zijn verhaal hier op GoT. De mensen die niet in dat verhaal zijn geïnteresseerd kunnen altijd zijn posts negeren...

[ Voor 11% gewijzigd door The_Sukkel op 02-02-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Geen matches
The_Sukkel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Je kan gewoon met elkaar van mening verschillen, zonder een ander af te serveren. Althans...dat is wat ik gewend ben van GoT...
Helemaal mee eens, daarom brand ik Gardan ook niet af.
Persoonlijk denk ik dat een groot bedrijf continu bezig is met het oplossen van problemen en dat de inzet van mankracht bepaald wordt door de prioritering en ernst van het desbetreffende probleem. Nu is dit probleem een best wel vervelend probleem, maar volgens mij niet echt één met de allerhoogste prioriteit voor Philips. "De massa" heeft namelijk geen weet van dit vervelende fenomeen dat met een redelijke kans zou kunnen optreden bij dit type scherm. Ik zou daarom niet bij voorbaat willen uitsluiten dat het verhogen van de publicitaire druk een behoorlijk prioriteitsverhogend effect zou kunnen hebben en daardoor een mogelijke versnelling van de oplossing. En dat is wat sommigen hier met kracht lijken te willen suggereren.

Kortom: als gardan besluit met dit probleem "op avontuur te gaan" bij radar en kassa, dan ben ik zeer geïnteresseerd in zijn verhaal hier op GoT. De mensen die niet in dat verhaal zijn geïnteresseerd kunnen altijd zijn posts negeren...
Ook al ben ik het niet met zijn acties eens, natuurlijk ben ik wel benieuwd naar zijn ervaringen hiermee, en hoop ook dat hij deze wil delen op dit forum. Mensen die hier niet in geintresseerd zijn kunnen hier inderdaad overheen lezen. (maar of ze het ook doen is een tweede :X )

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zo ik ook fijn afgebrand, iedereen blij. Maar een punt achter zetten nu vind je niet? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja Laten we de hele zaak maar eens gewoon afwachten. :) Hoe het ook is/wordt, de komende twee weken zullen we moeten wachten, en hopen dat Philips iets fraais weet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Hoe kom jij bij twee weken? Ik heb nog niets anders gelezen als februari?

Hopelijk heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sorry, de reperateur, verantwoordelijk voor mijn klacht, geeft aan dat Philips, half februari, met een oplossing komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Ok, ik hoop dat hij gelijk heeft.

Zou iemand uit zo'n monteur kunnen krijgen of nieuwe types al andere panelen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:57:
Sorry, de reperateur, verantwoordelijk voor mijn klacht, geeft aan dat Philips, half februari, met een oplossing komt.....
Dat mag ook wel want ik vind tv,DVD kijken of een spelletje spelen, geen Kl***n meer aan.
Ondertitels bijna niet meer te lezen in het midden, spelletje op de ps2 spelen met een donkere vlek onderin het is net of er een reuze schaduw met het poppetje mee loopt , wil ik een savonds een beetje tv kijken moet ik de tv smorgens al aanzetten en dan is het iets minder.

De afdeling van Philips die over dit probleem gaat heeft nog niets van zich laten horen.
Het is nu al bijna 2 weken geleden dat ik dit bij philips gemeld heb.
Lieten ze maar wat van zich horen dan wist ik tenminste iets, wat ik nu weet is allemaal uit de tweede hand en gemeld hier op het forum.

Ik ben BCC geweest die zeggen dat ik het callcenter moet bellen en die zegt op zijn beurt weer dat er een monteur naar moet komen kijken.
Ben nu op het punt aan geland dat ze de monteur mogen sturen, die er dan achterkomt dat het op het moment niet te repareren is, zodat deze mij de kleine broer kan leveren de
32PF9731D/10 en 1000 euro terug op mijn rekening kan storten, dan maar geen Full HD en 3D ambilight.

De 37PF9731D/10 die ze vanaf het begin, dat deze tv uit kwam, er hebben staan heeft er geen last van, super strak beeld en geen vlek met strepen aan beide zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb er iid nu ook last van,

al had ik het niet gezien als ik dit topci niet had gelezen :P

vooral als je hem aanzet en het blauwe beeld ziet(geen video input dus) zie je de vlekkken erg goed....

zal maandag maar eens philips bellen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de discussie over de oplossingen blijft nog een andere onbenoemd: de LCD teruggeven aan de leverancier en de koop ongedaan maken. In mijn geval is de LCD inclusief al het Philips toebehoren (design stand behorende bij de 9731d alsook de DVD recorder) terug naar de BCC. Ik moet zeggen men heeft dit ten tweede male keurig opgelost na een eerdere 'flash in the pan' ervaring met de 9830.

Zoals eerder aangegeven was de Philips eind oktober vorig jaar bij mij geplaatst en na circa vijf weken openbaarde zich het probleem. Ook bij mij was het aan het einde werkelijk geen kijken meer (@bandietjeoo7: bellen met de BCC!!!). Bij mij was doorslaggevend het ontbreken van zichtbare doortastendheid bij Philips als het gaat om het erkennen en het oplossen van het probleem. Let wel: op het moment dat ik mijn klacht meldde, stroomde over geheel Europa de backlight problemen over internet. Niets is zo frusterend te horen van call center dat jij de allereerste bent die deze klacht meldt, terwijl op internet het tegendeel blijkt. Ik ben vanmorgen nog even op de Philips site geweest bij productondersteuning. Het zal aan mij liggen, maar terwijl jullie worstelen met dit probleem zie ik nog steeds geen fabrikant die zijn klanten serieus neemt. De omschrijving van dit probleem ontbreekt nog immer onder de veel voorkomende vragen. Dat geeft toch te denken.
Sales levert in beginsel meer op dan after sales, maar als je nu pretendeert high end te leveren laat dat dan ook terugkomen in je service en niet alleen in de prijs van het toestel. Negeren is heden ten dage het meest slechte wat je kunt doen....

Goed inmiddels prijkt bij mij een probleemloze Sony KDL 40W2000 met Sony HD recorder. Wellicht niet high end en zonder ambilight, maar wel uniform en EUR 1.500 goedkoper (dankzij een BTW actie en een EUR 100 retour. Da's toch wel een prettig gevoel.

Succes aan allen en dat Philips maar snel het licht moge zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tja de kampen zijn verdeeld, in diegene die wel vertrouwen hebben in Philips , en diegene die langzaam maar zeker wat sceptischer worden...(en eventueel eens de alarmbellen willen laten rinkelen) :P

Ik wacht nog even af...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 12-09 23:15
Geen matches
Veel scces met je tv pwk echter hij is nu nog te jong om er iets van te kunnen zeggen hoe hij zich houd de philips deed het de eerste weken ook goed.
Als je wist hoe sony vroerger met hun klanten van de beruchte c7 video omging vertrouwde je daar niet zo op nu, ik ken me diverse mensen waar 3 keer per jaar voor 400 gulden nieuwe koppen in gingen en geloof me niets garantie.
Maar ik hoop voor je dat het nu beter gaat met je tv want het blijft niet leuk natuurlijk.
Overigens een pluim voor bcc want daar heb je gekocht en die zijn verantwoordelijk voor "hun"produkt.
Maar het blijft natuurlijk vervelend voor de gene die er mee zitten.

Toch heb ik er vertrouwen in dat het goed komt.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:46:[KNIP]
Ik ben vanmorgen nog even op de Philips site geweest bij productondersteuning. Het zal aan mij liggen, maar terwijl jullie worstelen met dit probleem zie ik nog steeds geen fabrikant die zijn klanten serieus neemt. De omschrijving van dit probleem ontbreekt nog immer onder de veel voorkomende vragen. Dat geeft toch te denken.
Het lijkt mij vrij logisch dat die niet tussen de veel voorkomende vragen staat. Wat verwacht je?
  • Mijn tv vertoont lichte en donkere horizontale vlakken verder zit er midden onderin een donkere wolk.
  • Bij een aantal van dit type tv's kan het inderdaad voorkomen dat dit defect optreed. Wij zijn nog aan het zoeken naar de beste oplossing.
Dit schrikt natuurlijk potentiële klanten behoorlijk af.
Het lijkt mij ook dat je als fabrikant een klant liever persoonlijk te woord staat als zij met een dergelijk defect zit. Volgens mij worden hardware matige defecten nog gemeld in de meest gestelde vragen over een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15
Geen matches
Misschien domme vraag, maar heeft het kleinere 32 inch model ook deze problemen?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Niet dat hier bekend is volgens mij.
(Helemaal geen domme vraag trouwens hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Geen matches
De nieuwe modellen zijn ook alweer bekend, beschikbaar vanaf juni 2007

32PFL7332D
42PFL7432D
42PFL9832D
47PFL7432D
47PFL9732D
52PFL7432D

LED ambilight is een van de veranderingen.

Afbeeldingslocatie: http://i136.photobucket.com/albums/q175/more4fun2you/47pfl9732d_02.jpg
LAS VEGAS – Celebrating its 10th anniversary of the FlatTV, Philips showcased its leadership in display technology with the launch of its 2007 range of Ambilight FlatTVs today at the 2007 Consumer Electronics Show (CES). Philips was the first company to publicly demonstrate the world’s first FlatTV 10 years ago and has continued to revolutionize the FlatTV experience with innovative technologies such as Ambilight and ClearLCD™. Building on a decade of leadership, the 2007 Philips’ Ambilight range features larger screen sizes and new LED illumination offering the most compelling picture processing features and delivering a dramatic viewing experience.
Boasting the highest resolution available for consumers, advanced picture processing and unrivaled style, Philips’ new Ambilight FlatTVs deliver powerful performance that will impress today’s most demanding consumers. Philips’ new Ambilight LCD FlatTVs range in size from 32- to 52-inches (32PFL7332, 42PFL7432D, 42PFL9832D, 47PFL9732D, 47PFL7432D and 52PFL7432D). The 42-, 47- and 52-inch models now boast 1080p resolution, Perfect Pixel HD Engine to maximize 1080p content for the best picture, Pixel Plus 3 HD, Digital Natural Motion and ClearLCD, the peak of high-definition (HD) for today’s demanding consumer.
“Ambilight backlight technology is the perfect complement for the consumer who wants the latest HDTV viewing,” said Todd Richardson, vice president of Connected Displays, Philips Consumer Electronics, North America. “Ambilight features a dramatic color and light effect to draw consumers even deeper into the action. This use of custom backlighting reduces eyestrain, improves the perceived picture detail, contrast and color and creates a deeper, more immersive viewing environment. Ambilight, coupled with our new design and picture processing advancements, makes a Philips FlatTV the perfect set for any room in the home.”

Philips’ recent research shows that 85 percent of consumers who bought a FlatTV set with Ambilight backlighting in the past year hail the product as either “good” or “excellent.” In addition, Ambilight offers much more relaxed viewing experience by significantly reducing eye strain. This is achieved by decreasing pupillary contractions caused by changing on-screen light intensities.
The Ambilight backlight technology has already gained the recognition and support of the SMPTE (Society of Motion Picture and Television Engineers), which said the optimum level of ambient light should be less than 10 percent of the peak white output of the television. In line with the SMPTE’s recommendation, Ambilight background technology allows the user to choose a static warm or cool white effect. For customization, consumers can select the active mode where the software determines the color of the light. Or just specify the ambient light color to suit personal preference.

Ambilight goes LED
Underlining its reception with consumers, Philips recently announced it manufactured its millionth Ambilight FlatTV. Ambilight continues to evolve in 2007 as the Ambilight effect is now created by an innovative LED light source. The LED generates more saturated colors, allows for a more compact set design and consumes less power than prior models. With the new LED illumination, consumers can enjoy a more immersive viewing experience.
Picture quality performance – 1080p, ClearLCD, Perfect Pixel HD technology
Research indicates that picture quality is a leading factor when choosing a new TV. Philips’ 42- to 52-inch Ambilight models now boast 1080p resolution – the pinnacle of picture quality. Perfect for showcasing 1080p Blu-ray™ discs, the next-generation format for home entertainment, the powerful FlatTV provides consumers with the movie theater experience in the comfort of their own home.

The innovation of the Perfect Pixel HD engine offers the unique combination of superior sharpness, natural detail, vivid color and smooth natural motion on HD, standard TV signals and multimedia content. Perfect Pixel HD Engine offers consumers the processing power and processing accuracy to best display 1080p images. Each pixel of the incoming picture is enhanced to better match the surrounding pixels, resulting in a more natural picture. Artifacts and noise in all sources from multimedia to standard TV to highly-compressed HD are detected and reduced ensuring, that the picture is clean and razor sharp.
Further elevating the quality and clarity of the sets, ClearLCD technology addresses two common limitations of LCD TVs: motion artifacts in fast-moving pictures and reduced contrast in rooms with low ambient illumination. Philips’ ClearLCD provides razor sharp moving images, dramatically increased black levels and contrast and a much wider viewing angle than found in previous LCD sets. Complementing the ClearLCD feature, the 42PFL9832D, 47PFL9732 and 52PFL7432 sets feature a 120 hertz picture refresh rate. By doubling the picture refresh rate from the standard 60 hertz, the sets deliver fast, streak-free action without the blurring previously experienced on LCD FlatTVs.
Ambilight– Completing the HD experience with color
Ambilight Full Surround emits light from the left, right, top and bottom of the screen. This “surround-sight” effect allows consumers to enjoy a visual extension from all sides of the screen while creating a more relaxing entertainment experience. In addition, the entire display is surrounded by an integrated canvas that makes the screen appear to be floating when hung on the wall, producing a dramatic, saturated color effect. The canvas also frees consumers to place the set wherever they desire, regardless of the color or surface of the wall.
Expanding the viewing experience through independent colors, Philips’ Ambilight 2 Channel technology creates a stereo, two-sided lighting environment. The light mode can be customized to match the same colors on each side of the set or independent colors on each side. The Ambilight 2 Channel feature has increased light output, as well as new software that ensures an accurate match between colors on the screen and light displayed throughout the room.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Waarom nou geen nieuwe 37" heh |:( .

Zijn de specs van de 32" al bekent? Als die 1080p en full surround ambilight is neem ik zeker genoegen met ee kleiner scherm. 37" is toch aan de grote kant voor mijn huidige kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Geen matches
My-life schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:33:
Waarom nou geen nieuwe 37" heh |:( .

Zijn de specs van de 32" al bekent? Als die 1080p en full surround ambilight is neem ik zeker genoegen met ee kleiner scherm. 37" is toch aan de grote kant voor mijn huidige kamer.
Ik denk niet dat de 32" 1080p ondersteunen. Het is zeker opmerkelijk dat ze de 37inc eruit hebben gelaten. Tenzij de 42incher opeens een stuk goedkoper wordt...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Ik denk dat het idd om marketing redenen is. Als ze nu weer een nieuwe 37" uitbrengen moet de oude goedkoper worden. Er moet wel een goed verschil tussen verschillende modellen blijven zitten natuurlijk.

Van mij mogen ze dit model wel upgraden door 1080p te ondersteunden en de ambilight door de nieuwe Full surround LED ambilight :9~. Dan hoeven ze verder niks te veranderen en verkopen ze er iig één aan mij :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Geen matches
Erg leuk dat ambilight LED en natuurlijk echte 1080p ondersteuning... maar nog veel belangrijker hoop ik dat ze dat vlekkenprobleem inmiddels hebben opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Het zijn sowieso andere panelen, want het zijn ander formaat schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geen matches
el frikandel schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:12:
De nieuwe modellen zijn ook alweer bekend, beschikbaar vanaf juni 2007
Die zijn idd al weer een tijdje bekend ;) Zelfs al zou ik een berg geld hebben, dan zou ik nog niet weten welke te kiezen. Ik zou ieg 120Hz, ClearLCD en 1080P willen. Maar er zijn 3 interessante modellen met die punten, een 42, 47 & 52 inch. Daarvan is de 47" de goedkoopste, alleen omdat hij geen surround ambilight heeft 8)7 Ieg allemaal erg mooi wat specs betreft. Jammer dat ze allemaal verspreid over het jaar uitkomen.

Plaatje met samenvatting van specs.

[ Voor 7% gewijzigd door Okyah op 05-02-2007 19:23 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Die had ik al een keer gezien ja. Zijn dat definitieve specs?
Die 42" heeft mooie specs, maar is helaas toch echt te groot voor bij mij aan de muur.
denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten we die Lindsay Woods ff gaan bellen? Ik had bijna de 37PF9731D/10 gekocht.
Denk dat ik toch maar ga voor een 42' inch. Hoop dat er niet teveel kinderziektes in zitten.

Tis alleen zo lang wachten tot juni, als het al in juni beschikbaar is....

http://www.ces.philips.co...ll%20Surround%20final.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Misschien toch een 37'inch model?? :*)
En in april leverbaar in de UK...

Spannend! Kan niet wachten... :9~

http://www.unbeatable.co....D-TV-unveiled/281812.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
@thrickie
Kinderziektes worden wel verholpen met firmware updates.
The flagship model will be available in 32, 37, 42, and 47-inch and will have the new backlight technology to provide an improved picture performance. Philips has gone engine crazy by providing the 42PFL9832D with their well known pixel plus engine alongside their new HD digital motion engine, and clear LCD engine.
Dit bericht snap ik niet helemaal. 'Het vlaggeschip' word gemaakt in 32, 37 42 en 47". Het lijkt mij sterk dat dit allemaal schermen zijn met dezelfde specs. Er zit nogal verschil tussen de 32 en 47" qua afmetingen, prijs en dus ook doelgroep.

kVind dit bericht niet echt betrouwbaar overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Geen matches
My-life schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:57:
@thrickie
Kinderziektes worden wel verholpen met firmware updates.
[...]
Ik zie dat vlekkenprobleem toch echt als een kinderziekte welke niet door firmwareupdates kan worden verholpen. Hoeveel gratis USB sticks Philips met zogenaamde nieuwe firmware met dé oplossing ook uitdeelt...

Of zie jij dat anders?

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 06-02-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Geen matches
Tja ik verwacht dat ze deze maand nog m'n TV komen omruilen voor een nieuwe. Als ze dat niet doen: dan hebben ze ruzie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Geen matches
Wat ik mij nog even afvraag.

Hij heeft een digitale DVB-t tuner. Kan deze als vervanger optreden voor mijn panasonic kastje van Multikabel, ik bedoel, met chiplezer en al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Geen matches
Nee helaas TF.
Multikabel is een modern, dynamisch Noord-Hollands bedrijf met ruim 400 medewerkers. Wij leveren communicatiediensten via de kabel.
DVB-T staat voor Digital Video Broadcasting - Terrestrial en is de open standaard voor uitzending van digitale video met behulp van zendmasten.
DVB-T is dus de standaard die gebruikt word door bijvoorbeeld Digitenne die het signaal door de lucht stuurt. Multikabel stuurt het signaal over de kabel en die standaard heet DVB-C.

Vanwege het niet samen werken van kabelmaatschappijen en tv producenten zullen deze decoders vollopig nog wel niet standaard in tv's komen zitten.
The_Sukkel schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 01:53:
[...]

Ik zie dat vlekkenprobleem toch echt als een kinderziekte welke niet door firmwareupdates kan worden verholpen. Hoeveel gratis USB sticks Philips met zogenaamde nieuwe firmware met dé oplossing ook uitdeelt...

Of zie jij dat anders?
Dat zie ik idd niet als een kinderziekte, maar meer als een kind dat een hart transplantatie nodig heeft :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hey mensen!

Ik was eind augustus 2006 een van de eerste die dit toestel in bezit had en had al na 2 weken last van het inmiddels overbekende backlight probleem. 19 februari aanstaande wordt het toestel eindelijk bij mij opgehaald voor een wisseling van het paneel. Indien er hier interesse is, kan ik jullie op de hoogte stellen van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:19:
Indien er hier interesse is, kan ik jullie op de hoogte stellen van het resultaat.
Interessant, mijn tv stamt van 21 augustus en ik hang net Philips op om ze van het probleem op de hoogte te brengen.
Niet om de discussie van eerdere pagina's verder aan te wakkeren, maar ik vond dat ik uiterst correct en vriendelijk te woord ben gestaan. Ik kreeg wel te horen dat de oplossing van het (inmiddels bekende) probleem nog niet gevonden is.

Dus, Janeway, ik heb zeker interesse in het resultaat!

Overigens vroeg de vriendelijke dame van Philips of ik een 9731D/10 of een /12 heb. Is die /12 de nieuwe versie waar ik hier over gelezen heb?

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@MagicMau

Over dat het probleem niet bekend zou zijn, kan ik je nog een leuk verhaaltje vertellen:

Vanmorgen belde ik het door Philips toegekende servicecenter (Elan) en zei vertelden mij inderdaad dat de oplossing voor het probleem nog niet bekend was. Nu werk ik zelf (als bijbaan) bij een Audio/Video zaak. Enige tijd later belde ik hetzelfde nummer, maar gaf nu te kennen dat ik over een dealernummer beschikte en toen was het probleem alsmede de oplossing ineeens wel bekend :? . Dit verhaal is echt niet als flame aan het adres van Philips bedoeld, maar het zet je op zijn minst aan het denken ;) .

Zodra het paneel is gewisseld, laat ik je uiteraard mijn bevindingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen matches
Wat is de oplossing dan, behalve omwisselen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zoals ik reeds zei, de oplossing is het omwisselen van het paneel. Maar deze door philips gecertificeerde technische dienst beweerde tijdens mijn eerste gesprek met hen, dat er nog geen oplossing voor handen was en toen ik te kennen gaf dat het een bekend probleem was en dat een paneelwissel de oplissing zou moeten zijn, gaven zij te kennen dat het probleem niet bekend was en ze niet van plan waren om een paneelwisseling uit voeren.

Toen ik later terugbelde als dealer zijnde kon het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Ook hier geldt: we zijn al ruim over de 1000 posts heen. Een frisse wind en een nieuw topic zijn dus wel op zijn plaats! Op naar deel 2!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
En dat nieuwe deel is Philips 37PF9731D/10 [deel 2]...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.