[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Die Viewsonic die daar genoemd wordt is niet te koop in Nederland??

Veder gaan CRT's ook wel ghosten als ze oud worden. Ik heb hier een Philips 201B van pak hem beet 10 jaar oud, en daar zitten overal vegen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Nox

Noxiuz

Smarron schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:32:
[...]
Ik weet het ook niet precies. spk2go en lapino hebben wel beiden een Geforce-kaart. Misschien is het puur een driver-issue ?

* Smarron gaat zo naar de MediaMarkt om het scherm met een 2-weken niet-goed-geld-terug-garantie aan te schaffen om zo de dode pixels te ontwijken. :9
Wat kost die AL 2051W bij de MM ? :D

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 euro geloof ik :)
en heb je dode pixels is het snel terug naar MM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) joepie de peopie ik heb de nec 20wgx super mooi beeld had hem vrij snel binnen via salland bij het uitpakken van het scherm schrok ik toch wel had hem groter verwacht.
maar als hij aanstaat is het meer als voldoende ff een fototest gedaan wauwww wat een beeld zo scherp zo mooi maar hellaas ik heb altijd geluk 3 dode pixels :( tenminste ik zie 3 zwarte puntjes bij het testprogramma maar gelukkig dat ik pixelgarantie heb dus hij gaat weer terug en er word een nieuwe opgestuurd oohhww ik heb er ook nog ff mee ut2004 gespeeld waauuww dat is te gek in breedbeeld goed jullie horen weer snel van me groetjes frank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op dit moment zit ik ook erg te twijfelen over de Acer AL2051Ws. Het voordeel is dat ie bij de Mediamarkt inderdaad voor E500,- te koop is inclusief twee weken omruilgarantie. Het nadeel is dat ik eerste 2 dingen zeker wil weten voor ik hem koop. Ik hoop ook dat hier nog antwoord op komt.

De openstaande punten voor de Acer AL2051Ws zijn voor mij:
  1. Is er een manier om wel fixed aspect ratio scaling te gebruiken met een Nvidia (6600GT) kaart?
  2. Bevat de Acer nu echt een 8-bit paneel (en kan het dus echt 16.7M kleuren weergeven)?
Zover ik heb kunnen nagaan hebben twee mensen met een Nvidia kaart (spk2go - 6800GT & lapino - 7800GTX) problemen met non-monitor scaling (dus videokaart scaling), terwijl het met een ATI kaart wel lijkt te werken (Dr. Strangelove - 9800 Pro).

Eigenlijk ben ik ook nieuwsgierig of de andere scaling methoden (zoals display adapter scaling) bij Nvidia kaarten icm de AL2051Ws nu wel 100% werken. Is er iemand die dat zou kunnen testen? (Dan heb je dus min of meer hetzelfde als met een ATI kaart als ik het goed begrijp omdat die volgens mij ook geen fixed aspect ratio scaling hebben.)

De Acer monitor lijkt door de kijkhoek (heb hem zelf ook bij de Mediamarkt gezien) een overdrive PVA of MVA paneel te bevatten. Ook kon ik met de dithering test die eerder genoemd staat in de winkel geen dithering ontdekken wat dus op een 8-bit en dus xVA paneel zou duiden. )Maar die testpagina vat ik overigens niet helemaal.) Acer zelf geeft op de productspec pagina aan dat het echter een TN-paneel betreft. Volgens de internetkennis is 8-bit en TN echter weer niet mogelijk, en zou er dus wel dithering op moeten treden of zou het geen TN-paneel kunnen zijn. Op face-a-face staat dan weer dat het een P-MVA paneel bevat.

Toen ik Acer zelf telefonisch dit probleem voorlegde werd mij na navraag bij de NL product manager gezegd dat het wel degelijk klopte en een 8-bit TN paneel betreft. Aaargh, ik snap er echt niks meer van. |:( Ik wil gewoon een fatsoenlijk 8-bit xVA paneel met goede kijkhoek.

Op dit moment staan overigens de volgende monitoren op het lijstje, waarvan de Acer de voorkeur heeft omdat ik die real-life kan zien en om kan ruilen bij de Mediamarkt:
1. Acer AL2051Ws
2. Philips 200W6CS
3. Belinea 102035W

Hoop toch echt gauw een goeie ('goedkope') monitor te kunnen kopen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
beesting schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:06:
Op dit moment zit ik ook erg te twijfelen over de Acer AL2051Ws. Het voordeel is dat ie bij de Mediamarkt inderdaad voor E500,- te koop is inclusief twee weken omruilgarantie. Het nadeel is dat ik eerste 2 dingen zeker wil weten voor ik hem koop. Ik hoop ook dat hier nog antwoord op komt.

De openstaande punten voor de Acer AL2051Ws zijn voor mij:
  1. Is er een manier om wel fixed aspect ratio scaling te gebruiken met een Nvidia (6600GT) kaart?
  2. Bevat de Acer nu echt een 8-bit paneel (en kan het dus echt 16.7M kleuren weergeven)?
Zover ik heb kunnen nagaan hebben twee mensen met een Nvidia kaart (spk2go - 6800GT & lapino - 7800GTX) problemen met non-monitor scaling (dus videokaart scaling), terwijl het met een ATI kaart wel lijkt te werken (Dr. Strangelove - 9800 Pro).

Eigenlijk ben ik ook nieuwsgierig of de andere scaling methoden (zoals display adapter scaling) bij Nvidia kaarten icm de AL2051Ws nu wel 100% werken. Is er iemand die dat zou kunnen testen? (Dan heb je dus min of meer hetzelfde als met een ATI kaart als ik het goed begrijp omdat die volgens mij ook geen fixed aspect ratio scaling hebben.)

De Acer monitor lijkt door de kijkhoek (heb hem zelf ook bij de Mediamarkt gezien) een overdrive PVA of MVA paneel te bevatten. Ook kon ik met de dithering test die eerder genoemd staat in de winkel geen dithering ontdekken wat dus op een 8-bit en dus xVA paneel zou duiden. )Maar die testpagina vat ik overigens niet helemaal.) Acer zelf geeft op de productspec pagina aan dat het echter een TN-paneel betreft. Volgens de internetkennis is 8-bit en TN echter weer niet mogelijk, en zou er dus wel dithering op moeten treden of zou het geen TN-paneel kunnen zijn. Op face-a-face staat dan weer dat het een P-MVA paneel bevat.

Toen ik Acer zelf telefonisch dit probleem voorlegde werd mij na navraag bij de NL product manager gezegd dat het wel degelijk klopte en een 8-bit TN paneel betreft. Aaargh, ik snap er echt niks meer van. |:( Ik wil gewoon een fatsoenlijk 8-bit xVA paneel met goede kijkhoek.

Op dit moment staan overigens de volgende monitoren op het lijstje, waarvan de Acer de voorkeur heeft omdat ik die real-life kan zien en om kan ruilen bij de Mediamarkt:
1. Acer AL2051Ws
2. Philips 200W6CS
3. Belinea 102035W

Hoop toch echt gauw een goeie ('goedkope') monitor te kunnen kopen... :|
Waarom niet de NEC LCD20WGX2? Die is toch een stuk beter alleen een stukkie duurder.
Ja het voordeel is wel dat je die andere bij de Mediamarkt halen kunt, maar als het een TN paneel is zou ik het sowieso niet doen voor €500,-.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punten, komma's, hoofdletters...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:19:
[...]

Punten, komma's, hoofdletters...??
offtopic:
Het is maar een vrouw :P

500 euro voor een perfect schermpje :) klinkt goed. Ik ga zorgen dat ik genoeg geld krijg en volgende week ff naar de mediamarkt (dus eerste week van april hoop ik)

tijdens een toetsweek.. welkom onvoldoendes. :P

Maar nu twijfel ik wel: goedkoop online kopen met pixelgarantie, of bij de MM duur kopen met "gratis" pixelgarantie.. via internet is hij wel 440 euro..

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
noksiejus schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:32:
[...]

offtopic:
Het is maar een vrouw :P
Volgens zijn profiel niet :X
noksiejus schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:32:
500 euro voor een perfect schermpje :) klinkt goed. Ik ga zorgen dat ik genoeg geld krijg en volgende week ff naar de mediamarkt (dus eerste week van april hoop ik)

tijdens een toetsweek.. welkom onvoldoendes. :P

Maar nu twijfel ik wel: goedkoop online kopen met pixelgarantie, of bij de MM duur kopen met "gratis" pixelgarantie.. via internet is hij wel 440 euro..
Als ie via internet met verzendkosten en pixelgarantie nog steeds goedkoper is dan zou ik het zeker doen, dat scheelt je weer de tijd om de monitor op te halen...(mischien één onvoldoende minder...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Correctie: Het is de Doctor niet gelukt om dat op zijn 9800 Pro werkend te krijgen :) In elk geval niet met de Omega Drivers / ATI Tray tools die nu op zijn systeem zitten.

Enige nuance: sommige spellen draaien wél gewoon met het correctie aspect ratio, b.v. SMs Pirates! Dat betekent dat het display het dus blijkbaar wel kan en dat het toch ergens in de drivers zit lijkt me. De optie hiervoor in de ATI Tray tools lijkt niet goed te werken, als ik van het weekend tijd heb wil ik zo sociaal zijn om de Catalyst drivers er eens op te zetten om te zien of dat wel werkt. Mits daar grote behoefte aan is, ik ga niet voor mijn plezier drivers switchen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

XiN schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:52:
[...]

Volgens zijn profiel niet :X

[...]

Als ie via internet met verzendkosten en pixelgarantie nog steeds goedkoper is dan zou ik het zeker doen, dat scheelt je weer de tijd om de monitor op te halen...(mischien één onvoldoende minder...)
Hehe, ik denk dat ik dan nog maar even wacht en hem na de proefwerkweek ga halen.. ik ken het wel.

Dan heb je hele middagen vrij, om te gamen :Y en van leren komt niks terecht.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Nah, deel 1 van het schalingsprobleem is opgelost. :D Ik kan het geheel nu instellen, en het werkt ook nog, maar - en dat is deel 2- het werkt niet goed. :(

De oplossing van deel 1 was bij mij door wat de gaan spelen met de geavanceerde timing, en dan voornamelijk de timing standaard. Normaal staat hij namelijk CVT-RB, maar dat werkt standaard niet goed. Als je het later instelt weer wel. 8)7 Afijn, daar zat waarschijnlijk bij mij het probleem.

Nu zit ik met tweede probleem. Ik kan keurig op gecentreerde uitvoer drukken, alleen als ik vervolgens een spel ga spelen blijft deze in de verhouding 16:10 draaien, waardoor ik alsnog een raar beeld krijgt, wat dus absoluut niet klopt met wat de makers van spellen bedoeld hebben. :(

Vast aspect-verhoudingsschaal is nog erger: breedbeeld wordt dan nog breder, terwijl hij met 4:3 verhoudingen totaal geen moeite heeft - die maakt hij gewoon breedbeeld. Waarvoor schaal schermadapter voor staat snap ik nog niet - schaal monitor doet volgens mij het precies hetzelfde.

Ik zoek dus een soort van combinatie van vast aspect-verhoudingsschaal die 4:3 gewoon 4:3 maakt, en daavan een mooie gecentreerde uitvoer maakt zodat ik helemaal tevreden ben. Anyone? :9

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Bit-Tech 20" widescreen monitor review

Deelnemers:
Viewsonic 2012W
BenQ FP202W
NEC MultiSync 20WGX
Viewsonic VX2025
Acer 2032WA

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
cadamink schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:02:
Waarom niet de NEC LCD20WGX2? Die is toch een stuk beter alleen een stukkie duurder.
Ja het voordeel is wel dat je die andere bij de Mediamarkt halen kunt, maar als het een TN paneel is zou ik het sowieso niet doen voor €500,-.
Heb over die ook veel gelezen, en ik zou er graag een hebben. Punt is dat ik wel een goede 20" breedbeeld wil, maar er eigenlijk maar E400 of minder aan uit wil geven. Dat gaat dus niet, dus wordt het E500,- inclusief pixelgarantie (25% meer alweer :( ). Als ik voor de NEC ga wordt dat volgens mij toch minimaal E600,- en dan is het nog maar de vraag of er pixelgarantie bij zit. Dat wordt me toch net te veel, hoe graag ik dat scherm ook zou willen.
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:44:
Correctie: Het is de Doctor niet gelukt om dat op zijn 9800 Pro werkend te krijgen :) In elk geval niet met de Omega Drivers / ATI Tray tools die nu op zijn systeem zitten.

Enige nuance: sommige spellen draaien wél gewoon met het correctie aspect ratio, b.v. SMs Pirates! Dat betekent dat het display het dus blijkbaar wel kan en dat het toch ergens in de drivers zit lijkt me. De optie hiervoor in de ATI Tray tools lijkt niet goed te werken, als ik van het weekend tijd heb wil ik zo sociaal zijn om de Catalyst drivers er eens op te zetten om te zien of dat wel werkt. Mits daar grote behoefte aan is, ik ga niet voor mijn plezier drivers switchen.
Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Stel je bij SMs Pirates zelf in dat de aspect ratio behouden moet blijven of iets dergelijks, of komt het door je videokaartinstellingen en dat die slechts bij sommige spellen functioneren? (Anders zou het kunnen dat het spel er zelf gewoon een zwarte rand omheen maakt.)

Persoonlijk ben ik blij met elke informatie over de scaling functionaliteiten. Je moet alleen daarvoor niet je hele systeem overhoop halen. Voor mij is vooral Nvidia van belang (heb zelf een 6600GT), maar vergelijkbare oplossingen met ATI kaarten zijn natuurlijk wel interessant. Misschien blijken ze ook met de Forceware drivers te werken.
spk2go schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:39:
Nah, deel 1 van het schalingsprobleem is opgelost. :D Ik kan het geheel nu instellen, en het werkt ook nog, maar - en dat is deel 2- het werkt niet goed. :(

[...]

Nu zit ik met tweede probleem. Ik kan keurig op gecentreerde uitvoer drukken, alleen als ik vervolgens een spel ga spelen blijft deze in de verhouding 16:10 draaien, waardoor ik alsnog een raar beeld krijgt, wat dus absoluut niet klopt met wat de makers van spellen bedoeld hebben. :(

Vast aspect-verhoudingsschaal is nog erger: breedbeeld wordt dan nog breder, terwijl hij met 4:3 verhoudingen totaal geen moeite heeft - die maakt hij gewoon breedbeeld. Waarvoor schaal schermadapter voor staat snap ik nog niet - schaal monitor doet volgens mij het precies hetzelfde.
Dat eerste is goed nieuws! :D Dan is het ws. dus toch een videokaart driverissue denk ik.

Bij vast aspect-verhoudingsschaal krijg je dus bij breedbeeld zwarte balken onder en boven, en bij 4:3 gebeurt er nog wat anders? (Dit soort dingen zijn altijd lastig uit te leggen, of ik snap ze gewoon nooit, dus als je het nog eens anders zou willen proberen uit te leggen? :) ).

Overigens is het verschil tussen schaal schermadapter en schaal monitor dat er in het ene geval door de videokaart geschaald wordt en in het andere geval door de monitor. In beide gevallen wordt er op dezelfde manier geschaald, alleen het algoritme kan verschillen. Vooral bij goedkope oude monitoren zou er een groot verschil tussen kunnen zitten waarbij het beeld met een videokaart geschaalde output veel mooier is doordat er een beter schalingsalgoritme gebruikt wordt. Wel staat er verder in beide gevallen dus exact hetzelfde op je scherm (alleen mooier/minder mooi geschaald).

Overigens zoek ik precies hetzelfde als jij. Mocht dat gefixt worden dan staat hier binnenkort ook een AL2051Ws! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Zojuist gebeld door de Mediamarkt Ede. Ik kan de AL2051Ws ophalen! Deze hadden ze niet op voorraad, maar toch even over laten komen.

Ze hadden de 2016 er wel staan. Ik schrok toch wel even van het formaat. Best groot. :o

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:50
Nou lekkerding9992 volgens mij heb je geluk gehad dat je 'maar' 75 euro aan pixelgarantie kwijt bent voor de nec lcd20wgx2 bij salland. Ik wilde ook voor de nec gaan. Even gemaild van te voren hoeveel die pixelgarantie kost bij de 20,1 inch nec. Ik kreeg een mailtje terug dat het voor mij 100 euro zou gaan kosten omdat het scherm 0,1 inch groter is dan een 20 inch. Dat vind ik toch echt belachelijk veel geld. Ik denk toch maar dat ik voor de acer al2051ws ga bij MM.

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionysos1605 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:46:
Nou lekkerding9992 volgens mij heb je geluk gehad dat je 'maar' 75 euro aan pixelgarantie kwijt bent voor de nec lcd20wgx2 bij salland. Ik wilde ook voor de nec gaan. Even gemaild van te voren hoeveel die pixelgarantie kost bij de 20,1 inch nec. Ik kreeg een mailtje terug dat het voor mij 100 euro zou gaan kosten omdat het scherm 0,1 inch groter is dan een 20 inch. Dat vind ik toch echt belachelijk veel geld. Ik denk toch maar dat ik voor de acer al2051ws ga bij MM.
A = Aantal besteld | G = Aantal gereserveerd | Verwacht = verwachte datum binnenkomst

# Omschrijving A/G Prijs p.s. Subtotaal Verwacht
22115 NEC TFT MultiSync LCD20WGX2 20.1 Inch, 6 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart 1/0 484,03 484,03 30-03-2006
10497 Salland TFT-Pixelgarantie 18,1 T/m 20 Inch 1/1 63,03 63,03 gereserveerd

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal bestelling (ex BTW) 547,06
Vaste verzendkosten 7,52
Variabele verzendkosten op basis van gewicht 4,20
Rembourskosten 7,52

--------------------------------------------------------------------------------

Totaalbedrag ex BTW 566,30
BTW 19% 107,60
Subtotaal inc BTW 673,90
Remboursheffing (0,85% over het totaalbedrag inc BTW) 6,81

Totaalbedrag inc BTW 19% 680,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Dan moet je ze maar even duidelijk maken dat een 20,1" breedbeeldscherm zo'n 200.000 pixels minder heeft dan een 4:3 20" en dus dat helemaal nergens op slaat.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Als je de NEC selecteert, dan zie je onder het menuutje rechts Aanverwante producten, Salland TFT-Pixelgarantie 18,1 T/m 20 Inch, € 75,01 staan.

(http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=22115)

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 01-04-2006 12:47 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Laatst online: 10:50
Nou dan ga ik ze toch maar even bellen en kijken hoe het nu werkelijk zit. Ik wil het eigenlijk gewoon zwart op wit hebben zodat ze er later niet over kunnen gaan zeuren. Dit is nl het mailtje dat ik terugkreeg op mijn vraag via email.

Geachte heer/mevrouw,

Voor deze monitor dient u de volgende pixelgarantie te nemen.
10498 Salland TFT-Pixelgarantie Meer Dan 20 Inch

Hopelijk heb ik u hierbij voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gerjan Dollen
Hoofd Sales Department

Salland Automatisering

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk wel dat een paar minuten naar Salland bellen net zoveel kost als het verschil tussen 75 en 100 euro he! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zo, ik zit nu te kijken naar een Acer AL2051Ws.

Heb em tijdelijk via een d-sub aangesloten, aangezien ik het nog even met een 9800XL van de Aldi moet doen (2x d-sub). Binnenkort zit daar een 7800GS aan vast via dvi.

Maar wat een beeldscherm zeg !!! Erg groot, maar dat display is zo ontzettend mooi! Hij calibreert helemaal uit zichzelf. Voor zover ik nu kan zien heb ik 1 dooie sub-pixel, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Hij is in ieder geval ontzettend klein en met een lichte achtergrond niet te zien. Ik ga meteen wat testjes doen.

Troubles:

1.
Hmm, ik heb nu al een probleem dat de backlight zeg maar uitvalt. Het lijkt alsof de tft op standby gaat, maar als ik goed kijk zie ik de websites nog wel en als ik ga scrollen met de muis, zie ik het ook bewegen, evenals met het indrukken van de windows-knop van het toetsenbord. Dan zie ik als ik heel goed kijk ook gewoon het startmenu openen. Er komt dus wel gewoon een signaal vanaf de PC, alleen kapt de verlichting er gewoon mee.

2.
Kabels zijn al vervangen, dat heeft niks geholpen. Het lichtje van het scherm blijft ook gewoon blauw branden, dus geen standby. Het lijkt wel een soort van powersaver. Iemand enig idee of heb ik een defect geval ofzo? :(

3.
Ok, ik heb andere drivers geprobeerd, alleen wist ik dat het hier niet aan zou liggen. Dit klopte ook, want zelfs met alleen het opnieuw opstarten zonder driver kapte het beeld ermee. Toch de nieuwste drivers geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde.

4.
Zojuist het beeldscherm even op een andere PC aangesloten, ditmaal op een oude Radeon 8500, maar wel via dvi. Helaas was het resultaat na een paar minuten exact hetzelfde: zwart beeld.

Ik denk dat ik maandag maar terugga naar de MM, of in ieder geval even Acer bellen of ze dit al vaker hebben meegemaakt. Ik heb nu een dode pixel vrij scherm en ik ben bang dat ik met het inruilen misschien een minder goed geval krijg. Bovendien heeft de MM hem niet op voorraad, kan ik weer een tijd wachten. Heb ik weer hoor en dat op zaterdagavond. |:(

[ Voor 77% gewijzigd door Smarron op 01-04-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Bel acer op, en zeg dat je hem wilt omruilen omdat dit gewoon niet hoort.

Zeg dat je wel een pixel vrij scherm terug wilt omdat je die zo gekocht heb als pixelvrij en er meer voor betaald heb dan een ongetest scherm.

EDIT:

bij de MM heb je iig die garantie dat ie pixel perfect is.. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 01-04-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, nu ga ik het wel vreemd vinden. Ik wilde even kijken hoe films eruit zien op een volledig scherm. Zag er gaaf uit, kleine balkjes bij 16:9 films, maar het vreemde is:

De film speelt nu al ruim een uur af en het beeld blijft gewoon zichtbaar! :? Ik heb nu geen last van de zwarte schermen. Nu zit ik te denken dat er gewoon iets verkeerd zit met een signaal ofzo. Fullscreen film werkt prima dus, maar gamen niet en niks doen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
heeft de monitor mischien een standby functie ofzo?
kan je daarvan de tijd niet wat hoger instellen?

De Dell 2007FPW
Heeft zo te zien wat overdrive ghosting, maar verder ziet ie er goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

XiN schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:30:
heeft de monitor mischien een standby functie ofzo?
kan je daarvan de tijd niet wat hoger instellen?

De Dell 2007FPW
Daar dacht ik ook al aan, maar de gebruiksaanwijzing zegt er niks over en dat de monitor uitvalt is willekeurig. Niet standaard na dezelfde tijd. Zelfs als ik gewoon wat aan het typen ben gebeurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

alternatieven voor de NEC, zonder reflectie zijn er nog niet? Volgens de berichten is de nieuwe LG niet hetzelfde scherm als de NEC, dus die valt ook af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
XiN schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:30:

De Dell 2007FPW
Wow, dit laat wel even zien dat ms niet alles is. Ook het soort paneel maakt dus veel verschil!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die 16ms is waarschijnlijk zwart->wit->zwart, GtG is die Dell waarschijnlijk ook wel 8ms of 6ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ben vandaag eens gaan spelen met de standby tijd voor de monitor in XP. Ik heb deze op 1 minuut gezet en ik heb tot nu toe geen last meer gehad van spontaan zwarte schermen ...

Is er trouwens al wel een driver beschikbaar voor de AL2051Ws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beesting schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:36:
[...]

Heb over die ook veel gelezen, en ik zou er graag een hebben. Punt is dat ik wel een goede 20" breedbeeld wil, maar er eigenlijk maar E400 of minder aan uit wil geven. Dat gaat dus niet, dus wordt het E500,- inclusief pixelgarantie (25% meer alweer :( ). Als ik voor de NEC ga wordt dat volgens mij toch minimaal E600,- en dan is het nog maar de vraag of er pixelgarantie bij zit. Dat wordt me toch net te veel, hoe graag ik dat scherm ook zou willen.
Ik las toevallig je opmerking...

Daarnet had ik een foldertje vast van een Belgische grootwarenhuisketen en daarin stond de Acer AL2016Ws voor 399€

(en ik zie net dat de startpost melding maakt van 365€, dus het is zeker mogelijk)

Het design is wel niet zo schitterend, maar dan vervang je toch gewoon die voet door een voet die later eventueel nog ergens op de kop kan tikken. Die bevestigingen zijn toch standaard.

Het scherm zelf lijkt voor die prijs wel mee te vallen, alhoewel er geen dvi opzit en een TN paneel is.
Daarom is het misschien raadzaam toch een beetje boven die grens van 400 te gaan en die 2051Ws te nemen, die wel dvi heeft en waarschijnlijk een 8 bit paneel is

En opnieuw een edit :)

Ik wandel door de startpost, en wat zie ik daar... De Samsung 215TW !!
Wat een scherm, 21", dus al iets grotere dotpitch=>betere leesbaarheid)
Maar belangrijker: component, PIP en HDCP (vooral component, want meestal is dat alleen beschikbaar op de 24" 1920*1200 schermen, en HDCP voor toekomstig high def kijkplezier...

En dat voor een richtprijs van 550€. Wanneer komen die nu eindelijk eens op de markt (zoals die 2007FPW, dat blijft maar duren)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie, morgen krijg ik m'n Samsung 204Ts weer terug van garantie. Nu maar hopen dat de DVI in het wél doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan het zijn dat ik de Samsung 215TW bij de Mediamarkt in Eindhoven heb zien hangen? Er hing daar iig een Samsung breedbeeld monitor van rond de 21" met best aardige kijkhoeken en rond de 899,- euro. Ik was op zoek naar een NEC en die Samsung was iets boven mijn budget, dus ik heb er niet al te lang bij stil gestaan. De NEC hadden ze overigens niet, wel de Acer AL2051Ws, die zag er ook best aardig uit.

Is die NEC toruwens een 8-bit paneel, of niet? De specs zeggen 16M kleuren, maar dat kan ook met dithering gehaald worden.

Is het trouwens verstandig om nu een LCD te kopen, aangezien bv. Sony op het punt staat de nieuwe LED-backlight technologie te introduceren, of duurt dat nog 1-2 jaar voordat die ook in andere monitoren gebruikt gaan worden?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
zonoskar schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:59:
Kan het zijn dat ik de Samsung 215TW bij de Mediamarkt in Eindhoven heb zien hangen? Er hing daar iig een Samsung breedbeeld monitor van rond de 21" met best aardige kijkhoeken en rond de 899,- euro. Ik was op zoek naar een NEC en die Samsung was iets boven mijn budget, dus ik heb er niet al te lang bij stil gestaan. De NEC hadden ze overigens niet, wel de Acer AL2051Ws, die zag er ook best aardig uit.

Is die NEC toruwens een 8-bit paneel, of niet? De specs zeggen 16M kleuren, maar dat kan ook met dithering gehaald worden.

Is het trouwens verstandig om nu een LCD te kopen, aangezien bv. Sony op het punt staat de nieuwe LED-backlight technologie te introduceren, of duurt dat nog 1-2 jaar voordat die ook in andere monitoren gebruikt gaan worden?
Ja precies. Zo zit ik dus ook nog steeds te twijfelen, en als je zo'n bedrag neerlegt wil je er ook wel even plezier van hebben. Het lijkt er wel op dat er steeds betere tft schermen gemaakt worden, maar het is moeilijk inschatten wanneer het juiste moment daar is :9 , waarschijnlijk niet op korte termijn voor mij in ieder geval.
Mijn eisen aan een nieuw tft scherm:
  • Beter beeld dan een tn paneel laat zien.
  • Een hogere resolutie dan 1280 x 1024
  • Een snelle responsetijd wil( grey to grey <6ms & b-w >16)
  • Zwart moet zwart zijn (nog altijd niet te vinden)
Deze eisen maken het momenteel nog altijd vrij lastig voor me om een juist scherm te vinden, zoniet onmogelijk. Misschien de NEC breedbeeld 21 inch, maar even wachten totdat de andere 20.1 schermen er zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door cadamink op 03-04-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
cadamink schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:54:
Deze eisen maken het momenteel nog altijd vrij lastig voor me om een juist scherm te vinden, zoniet onmogelijk. Misschien de NEC breedbeeld 21 inch, maar even wachten totdat de andere 20.1 schermen er zijn.
Nec 21" breedbeeld? die is nieuw voor me...

Maar de monitoren die verder het beste aan lijken te sluiten op je eisen zijn volgens mij de Nec 20WG2(eigenlijk maar 700:1 contrast, maar het dynamische contrast loopt het op tot 2000:1)
244T(1000:1 is zo ongeveer het hoogste contrast dat je tegenkomt...)

[ Voor 200% gewijzigd door n-i-x op 03-04-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
XiN schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:17:
[...]

Nec 21" breedbeeld? die is nieuw voor me...

Maar de monitoren die verder het beste aan lijken te sluiten op je eisen zijn volgens mij de Nec 20WG2(eigenlijk maar 700:1 contrast, maar het dynamische contrast loopt het op tot 2000:1)
244T(1000:1 is zo ongeveer het hoogste contrast dat je tegenkomt...)
Ach ja 20 inch bedoel ik ook ;) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
cadamink schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:54:
[...]

Ik denk dan gelijk aan de eizo S2100. Kost wat, heb je ook wat ;)

klik
1600x1200
16 ms, 8 ms midtone (al zegt dat imo echt 3 keer niks, maar goed, je noemt het)
En bij eizo zit je qua kleuren vrijwel perfect, dus als zwart bij deze monitor niet genoeg zwart is, dan weet ik het ook niet meer ;)
Tipje: kijk niet teveel naar responsetijd. Snap dat je een leuke snelle monitor wil hebben, maar responsetijd kan zo snel een verkeerd beeld schetsen. Soms oogt een 16ms scherm stukken sneller dan een 3ms.

Ik zou persoonlijk, aangezien ik hetzelfde eisenpakketje heb, voor deze eizo gaan. Prijs is 1000 euro, best flink dus, maar dat heb ik X jaar geleden ook neergelegd voor een 191T van samsung. Het is maar wat je er bereidt voor bent om uit te geven :). Reden dat ik het scherm nu niet haal is omdat ik nu veels te mobiel ben (constant met laptop onderweg), en het dus zonde vind van het geld, anders had ik het wel geweten :)

[ Voor 56% gewijzigd door We Are Borg op 03-04-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 13:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoop dan maar dat de Eizo LCD schermen beter inelkaar zitten dan de CRT's, want ik heb al 2 Eizo CRT's kapot gehad net na de garantie (F56 van 4 jaar en een T765 van 3.5 jaar). Nu biedt Eizo me 20% korting aan op een LCD paneel, maar voor mij geen Eizo meer.

Ik moet zeggen, het Eizo paneel bij de Mediamarkt (ben vergeten het type op te schrijven, was idd rond de 1200 euro meen ik) zag er wel mooi uit. De menu besturingstoetsen waren wel minder vond ik: Het zijn van die aanraakknoppen, maar ze reageren soms ook al als je je vinger er vlak voor hebt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Leuk linkje dat ik op Engadget heb gevonden. Een 20" Widescreen Group Test met een paar modellen waar wij het graag over hebben: http://www.bit-tech.net/h...idescreen_monitors/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:54
zonoskar schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:59:
Hoop dan maar dat de Eizo LCD schermen beter inelkaar zitten dan de CRT's, want ik heb al 2 Eizo CRT's kapot gehad net na de garantie (F56 van 4 jaar en een T765 van 3.5 jaar). Nu biedt Eizo me 20% korting aan op een LCD paneel, maar voor mij geen Eizo meer.

Ik moet zeggen, het Eizo paneel bij de Mediamarkt (ben vergeten het type op te schrijven, was idd rond de 1200 euro meen ik) zag er wel mooi uit. De menu besturingstoetsen waren wel minder vond ik: Het zijn van die aanraakknoppen, maar ze reageren soms ook al als je je vinger er vlak voor hebt.
Dacht dat ik de enige was .... ik heb er al 5 stuk gehad in 3 jaar tijd :( EIZO heeft wel goede service..... maar bij een TFT van EIZO ligt dat anders ..... ik heb ze gebeld en bij dode pixels heb je gewoon pech :( ..... die vergoeden ze dus niet, en dat staat me erg tegen.

Moet wel zeggen dat een TFT van EIZO wel een zeer mooi beeld geeft..... maar voor die prijs kijk ik toch liever even verder.

Mijn vertrouw is een beetje weg in EIZO .... omdat ze mij toch te vaak kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
RoaDHouse schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:55:
[...]

Dacht dat ik de enige was .... ik heb er al 5 stuk gehad in 3 jaar tijd :( EIZO heeft wel goede service..... maar bij een TFT van EIZO ligt dat anders ..... ik heb ze gebeld en bij dode pixels heb je gewoon pech :( ..... die vergoeden ze dus niet, en dat staat me erg tegen.

Moet wel zeggen dat een TFT van EIZO wel een zeer mooi beeld geeft..... maar voor die prijs kijk ik toch liever even verder.

Mijn vertrouw is een beetje weg in EIZO .... omdat ze mij toch te vaak kapot gaan.
Hoe zit dit bij NEC? Iemand ervaring met hun service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou mensen, het lijkt erop dat mijn scherm (Acer AL2051Ws) last had van wat opstartproblemen ofzo. Na de problemen dat het beeldscherm er uit zichzelf mee stopte op de 1e dag (backlight wat zomaar uitging) heb ik er nu al 2 dagen geen enkele last meer van! Ik kan de hele dag achter de PC werken, zonder kuren! :? Heel vreemd, maar goed.

Ik hou het scherm voorlopig dus. Er zitten geen dode pixels in _/-\o_ , dus de 2-weken-omruilgarantie van de MM gebruik ik sowieso nog even niet. En als het probleem terugkomt, laat ik het wel via Acer doen.

Ik zal als ik hem uitgebreid getest heb, wel een reviewtje maken en op de frontpage zetten. Hier alvast wat pics:

UT2004, had de resolutie ingame nog niet op 1680*1050 gezet wat wel ondersteund wordt, daarom ff een stretched foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/acer01.jpg

Lekker surfen, zonder horizontaal scrollen, echt ideaal!

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/acer02.jpg

CoD UO, geen aangepaste resolutie, maar ik heb geen enkel probleem om dit gestretched te spelen. Het ziet er gewoon erg gaaf uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/acer03.jpg

En een mooie background, op de juiste resolutie van 16080*1050, (HIER allemaal te halen _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/acer04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Dat scherm reflecteert ook wel een beetje aan je onderstaande pic te zien. Ik bespeur enige reflectie.

Ziet er verder goed uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
Net een mailtje gehad van de Mediamarkt met het volgende scherm voor 529,-:

Belinea 102035W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
cadamink schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:03:
Net een mailtje gehad van de Mediamarkt met het volgende scherm voor 529,-:

Belinea 102035W
De 10 20 35W weet helaas niet te overtuigen; de hoogste witwaarden en laagste grijswaarden worden onvoldoende gedifferentieerd, en we nemen een lichte flikkering in fijne lijnpatroontjes waar. Tot slot wordt het grote lcd-paneel niet uniform verlicht
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
MelvinB schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:28:
Dat scherm reflecteert ook wel een beetje aan je onderstaande pic te zien. Ik bespeur enige reflectie.

Klopt, Die Acer heeft net zo'n reflecterende laag als de Nec, alleen noemen ze het bij Acer Crystalbrite
Je bron doet het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Smarron>

Moest even die background checken leek namelijk verdomd veel op een foto van de digitcontest waar ik een keer aan had meegedaan... was hem gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Belinea 102030W, ik zou me zowat afvragen wat het verschil met de 102035W is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
XiN schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:51:
[...]

Klopt, Die Acer heeft net zo'n reflecterende laag als de Nec, alleen noemen ze het bij Acer Crystalbrite

[...]

Je bron doet het niet :?
Doet et hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Nu doet ie het wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Smarron schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:48:
[...]

En een mooie background, op de juiste resolutie van 16080*1050, (HIER allemaal te halen _/-\o_ )

[...]
Achtergronden van 1920x1200 doen het over het algemeen ook erg goed hier op mijn Acer. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Laatst online: 13:36
Bedankt voor de pics! Ik ga dit scherm binnenkort ook kopen denk ik.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat ze een beetje teveel gecomprimeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Waar blijft die nieuwe BenQ FP241W nou :'(
Ben een weekje op vakantie geweest en hoopte dat ie er nu wel zou zijn... niet dus
heb wel een nieuw fototje gespot:

Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/cebit_2006/000000034753.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat testen met o.a. de Dell 2007FPW :

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1945229,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MelvinB schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:28:

Yep, hij reflecteert inderdaad. Als de zon er op schijnt, zie je echt niks. Aan de andere kant zien foto's er zo mooi uit. Veel echter dan ik normaal op een TFT (of laptop) ben gewend. En ik zit toch vaker in een wat donkere kamer, dus dat scheelt.
n00bs schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:15:
Smarron>

Moest even die background checken leek namelijk verdomd veel op een foto van de digitcontest waar ik een keer aan had meegedaan... was hem gelukkig niet :)
Nee, ik heb hem heel eerlijk van een site geplukt, maar ik ben nou wel heel benieuwd hoe jouw foto er dan uit ziet! Moet wel mooi zijn!
spk2go schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:38:
Achtergronden van 1920x1200 doen het over het algemeen ook erg goed hier op mijn Acer. :)
Helemaal over het hoofd gezien, ik was helemaal in de ban van de originele resolutie. Zometeen maar even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessant... thx

Vooral dit eigenlijk:
It's only priced about $50 more than the BenQ, and if you have a Dell coupon, you might even be able to get it cheaper. Toss in HDCP support for Blu-Ray or HD-DVD, and you've got a monitor that's ready to handle Windows Vista, too.
The new Dell seems to offer few additional features relative to the 2005FPW, but the 2007WFP offers HDCP over DVI, which makes it ready for Windows Vista HD-DVD and other set-top box connections. Subjectively, the 2007WFP also seems to have more uniform backlighting
HDCP?!! Daar heb ik in de voorlopige specs (hier en in het speciale 2007/2407 topic) niets over gelezen. Het zou wel enorm positief zijn als dit echt het geval zou zijn. Want waarschijnlijk zal dit scherm niet veel duurder zijn dan de enige andere monitor waarbij HDCP werd aangekondigd, zoals bvb de samsung 215.

Of zou dit een feature kunnen zijn die alleen in de USA dell schermen aangeboden wordt. Als dat waar is dan zou dat een serieuze afknapper zijn, alsof we hier in Europa geen nood hebben aan dat soort dingen. Zoals ook de NEC 20 inch hier NIET te verkrijgen is met tv tuner of component ingang. Ergens wordt beslist dat wij dit niet nodig hebben :)

Ik maak HDCP misschien belangrijker dan het is. Maar als later blijkt dat windows vista alleen high def video wil uitsturen als zowel pc als scherm over de beveiliging beschikken (hdcp), dan sta je daar met je dure schermen die het niet ondersteunen. Over een paar maand komen de hdcp schermen toch uit, dus het zou zonde zijn om niet daarop te wachten. Het alternatief is namelijk later een nieuw scherm moeten kopen, en daar heb ik ook weinig zin in.

En een ander belangrijk punt is dat de backlight veel uniformer is (grootste klacht bij de 2005FPW) en dat de ergonomie bij dell schermen onverslaanbaar is. Die schermen kunnen echt in alle richtingen draaien en verplaatst worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo over HDCP mauwt; kijken er zoveel mensen dan op hun monitor films? Ik ga daarvoor toch echt liever onderuit op de bank of in mijn luie stoel in de woonkamer zitten. Daarbij zijn zelfs de grootste monitoren nogal itty bitty vergeleken met een nette widescreen televisie, goede LCD of plasma TV of een beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:21:
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo over HDCP mauwt; kijken er zoveel mensen dan op hun monitor films? Ik ga daarvoor toch echt liever onderuit op de bank of in mijn luie stoel in de woonkamer zitten. Daarbij zijn zelfs de grootste monitoren nogal itty bitty vergeleken met een nette widescreen televisie, goede LCD of plasma TV of een beamer.
Voor mij is HDCP wel een issue. Allereerst wil ik gewoon de mogelijkheid open houden om eventueel HD films op m'n PC te bekijken ook al weet ik nog niet of ik ook echt gebruik ga maken van die mogelijkheid. Dat scherm moet namelijk 3-5 jaar meegaan en ik weet nu nog niet hoe ik m'n PC de komende jaren wil gebruiken.
Bovendien wil ik mijn TV de komende jaren nog niet vervangen en dus zal ik eventuele HD content wel op m'n PC moeten afspelen. 2 HD schermen in huis vind ik voorlopig te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:21:
Ik ben 17 en wil wel eens een HD pornofilm kijken.. dan ga je niet beneden zitten.

Nee, niet dat ik dat echt ga doen, maar bijvoorbeeld.

Overigens vertrouw ik er heilig in dat het hele HD TV een flop word. Iedereen die net een HD tv gekocht heeft gaat janken bij de consumentenbond omdat er HD TV ready op stond, terwijl lang niet alles de nieuwe filmstandaard ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
<bericht gewist omdat het nergens over ging :) >

[ Voor 109% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-04-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

lol doe ff normaal zeg :p
Dit lijkt wel een puberdiscussie...

Vrede op aarde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, commentaar mag, commentaar op commentaar blijkbaar niet. Dat is hier wel vaker zo. (discussieforum?)

Als je mij unquote, dan wis ik mijn bericht wel.

Feit is dat sommige mensen terecht aandacht hebben voor beeldencryptie in de nabije toekomst (hdcp) en daar een koopargument van maken. Het komt er zowieso zeker weten. Waarop jij dan denkt te moeten reageren als zou iedereen dan maar z'n films op een lcd tv moeten zien. Wat trouwens helemaal niets met elkaar te maken heeft, want ook LCD tv zijn onderhevig aan hdcp. Dan hoop ik ten zeerste dat jou tv dit ondersteunt als je over een tweetal jaar een blu ray speler aanschaft. Veel HD ready tv's die gekocht zijn of nu nog in de winkel staan ondersteunen geen encryptie, dus dit argument gaat ook daar spelen

Bottomline:
Als ik, en vele anderen met mij, zich een scherm aanschaffen met hoge resolultie (1680*1050) om toch enkele jaren te gebruiken, denken ze terecht na over het wel of niet kunnen afspelen van beschermde content via Vista. Ik laat de prijs dan nog in het midden, maakt niet uit.
Het gaat er ook niet om of het zo moet, of niet, maar het feit is dat het KAN, en ik niet op features wil inleveren als het apparaat daarvoor gewoon geschikt zou moeten zijn.

En dan zijn er twee opties:
*ofwel ga je klagen bij microsoft om hdcp support te schrappen uit vista
*ofwel koop je een scherm met hdcp

Ik denk dat je met het eerste weinig succes zal hebben ;)

Zowieso kan hdcp voor velen een koopargument zijn. Welke reden daar ook moge voor zijn. Om deze argumenten zomaar simpelweg onder tafel te vegen is nogal kort door de bocht, dat is alles.

In elk geval, als ik later een filmpje wil kijken op m'n pc, in HD content, dan wil ik dat gewoon kunnen, als ontspanning bvb. Gamen doe ik toch nauwelijks meer. Dus dan zou ik graag op een normale manier willen gebruik maken van een dergelijk mooi scherm. Ik zou graag al die puntjes op dat scherm kunnen gebruiken :p , anders kan ik gewoon een 15" 800*600 schermpje nemen :)

Nogmaals, ik weet niet in hoeverre hdcp toegang zal vinden tot de huiskamer en de consument, maar de kansen zijn reëel dat het er komt.

Verder niet slecht bedoeld, dus gelieve mij te unquoten zodat ik die reply kan deleten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
ik ben op zoek naar een TFT schermpje om in de zaak reclames (powerpoint o.i.d.) te draaien

moet dus eigenlijk iets hebben met een behoorlijke beeldhoek en wat opgehangen kan worden

is er hier iemand die iets dergelijks heeft gedaan voor zichzelf?

kan niet echt beslissen welk scherm te nemen en vraag me ook af hoe goed leesbaar alles zal zijn

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Is die Samsung 215TW wel echt 21"? Want hij heeft dezelfde reso als 20" panelen, en op de site's staan nergens de exacte afmeteningen van de 'viewable area'

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperMan schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:00:
Is die Samsung 215TW wel echt 21"? Want hij heeft dezelfde reso als 20" panelen, en op de site's staan nergens de exacte afmeteningen van de 'viewable area'
Er is volgens mij ook een gateway met exact 21". Dus in principe zou het paneel moeten bestaan en kan het wel. In hoeverre de specs van de gateway natuurlijk 100% kloppen... Ik zou zeggen dat de 21" wel correct is als het zo geadverteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik denk wel 21", want:
1. Anders zou Samsung enorm afwijken van de naamgeving die ze tot nu toe gebruikten.
2. We weten al van een 21" S-PVA paneel(in de gateway, de Eizo, en in een HP) die inderdaad dezelfde resolutie heeft als de 20" breedbeeldpanelen, maar er is nog niks bekend over een 20" S-PVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:27:
[...]
In elk geval, als ik later een filmpje wil kijken op m'n pc, in HD content, dan wil ik dat gewoon kunnen, als ontspanning bvb. Gamen doe ik toch nauwelijks meer. Dus dan zou ik graag op een normale manier willen gebruik maken van een dergelijk mooi scherm. Ik zou graag al die puntjes op dat scherm kunnen gebruiken :p , anders kan ik gewoon een 15" 800*600 schermpje nemen :)
Een praktisch probleem is wel dat je altijd een probleem hebt met HD content, 1680*1050 is namelijk niet mooi schaalbaar met één van de voorgeschreven HD resoluties 720P of 1080i/p.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 215TW is echt 21" jah, dit is mogelijk gemaakt door de pixels wat groter te maken. (of de afstand daartussen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Is er inmiddels al iemand die een goede verklaring heeft voor het feit dat Acer opgeeft dat de 2051Ws een 8 bits TN paneel zou moeten hebben en dat ie dus op een normale wijze 16.7M kleuren kan weergeven (naar mijn weten bestaat dat dus gewoon niet)

Of zou ie toch een MVA paneel hebben (lijkt mij ook stug), of toch iets anders, of... of...?

:?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
oXygeN schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:49:
Is er inmiddels al iemand die een goede verklaring heeft voor het feit dat Acer opgeeft dat de 2051Ws een 8 bits TN paneel zou moeten hebben en dat ie dus op een normale wijze 16.7M kleuren kan weergeven (naar mijn weten bestaat dat dus gewoon niet)

Of zou ie toch een MVA paneel hebben (lijkt mij ook stug), of toch iets anders, of... of...?

:?
Uit dit en dit blijkt in ieder geval dat het nooit een TN kan zijn, want die worden zwart van onderen.
Het is waarschijnlijk dus gewoon MVA.

Maar MVA blijkt niet altijd echt 16,7 miljoen kleuren te zijn. De 970P en de VP930(waarbij bij allebei geadverteerd werd met 16,7 miljoen kleuren) blijken allebei maar 18bits te zijn(6 bits per kanaal + 2 bits dithering)...
Blijkbaar is het toegestaan om gewoon te liegen over wat je product kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand interesse in een spam ? :)

Modbreak:Het is niet de bedoeling dat je hier spullen te koop aanbiedt :)

[ Voor 70% gewijzigd door Pollewob op 05-04-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Dis gewoon spam he...

[ Voor 17% gewijzigd door Pollewob op 05-04-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop hij er geen eentje bij?

Is de 214 echt sneller dan de 204 !?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nee 1" (lees insjsch) groter :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam (de ~ (m.), ~s)
1 ongevraagde e-mail, m.n. reclame => junkmail
offtopic:
Heb ik jou gemailt ? Nee. Waarom heb je het dan over spam ? Ja, het is reclame maar sommige mensen weten het verschil tussen reclame en spam niet :/

Vandread Pollewob, terecht dat je link verwijderd hebt maar jij weet blijkbaar de verschil tussen reclame en spam ook niet :P

JCV, jij hebt "spam" niet goed gelezen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
weetje wat ik pleur deze post wel weg :+ je hebt het gelezen.

[ Voor 111% gewijzigd door Vandread op 05-04-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch lekker editen...

Nevermind dan :p

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
offtopic:
Zolang de mod het ook spam vind heb ik gelijk op DIT forum :+
kusje erop en tot sinas

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 05-04-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
bloedt een beetje dood zo, no nieuws over nieuwe schermen? Nieuwe samsung schermen bv? (aangezien die aan dell leveren, en de nieuwe dell 2407 en 2007 eraan komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 244T zou je vrij nieuw kunnen noemen...(waarschijnlijk hetzelfde paneel als de 2407)
De 2007 heeft in ieder geval geen Samsung paneel, want Samsung maakt geen 20" breedbeeldpanelen., en bovendien lijkt de kijkhoek van de 2007 meer op die van een IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om zeer binnenkort een TFT monitor aan te schaffen en ik zit heel erg te twijfelen tussen de:

Samsung Syncmaster 204B en de Samsung Syncmaster 204T. De 204B heeft een snellere reactietijd (5ms) en is ook nog eens goedkoper, het is alleen wel een TN paneel, de 204T daarintegen is 10 euro duurder dan de 204B, heeft een reactietijd van 16ms en is een PVA paneel. Verder hebben beide zowel een D-Sub als DVI aansluiting dus dat maakt niet veel uit, maar wat kan ik nou beter doen de 204B of de 204T?

Wat ik op mijn machine veel doe is:
- Films kijken
- Games
- Webontwikkeling
- Van alles wat eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De philips 200w6cs 20"breedbeeld met dvi is bij de officecentre 379ex btw. Dacht laat het even weten misschien is er interesse voor.
Ook een lg 26"lcd voor 649 trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:47:
Ik ben ook van plan om zeer binnenkort een TFT monitor aan te schaffen en ik zit heel erg te twijfelen tussen de:

Samsung Syncmaster 204B en de Samsung Syncmaster 204T. De 204B heeft een snellere reactietijd (5ms) en is ook nog eens goedkoper, het is alleen wel een TN paneel, de 204T daarintegen is 10 euro duurder dan de 204B, heeft een reactietijd van 16ms en is een PVA paneel. Verder hebben beide zowel een D-Sub als DVI aansluiting dus dat maakt niet veel uit, maar wat kan ik nou beter doen de 204B of de 204T?

Wat ik op mijn machine veel doe is:
- Films kijken
- Games
- Webontwikkeling
- Van alles wat eigenlijk....
Als het design van de 204Ts je niet tegenstaat is dat de betere keuze. Het design is in ieder geval nog wel is het een moeilijk punt voor zover ik weet. De 204B heeft op papier inderdaad een lagere responsetijd, maar in de praktijk valt dat toch niet helemaal goed uit. Kijk hier voor een vergelijk tussen de 204B en de 214T (die in snelheid te vergelijken is met de 204Ts)

Zoals je ziet heeft de 204B ook een mindere kijkhoek en imho toch ook minder fijne kleurreproductie. Zou voor die 10 euro extra toch naar de 204Ts gaan, maar dat kan ook komen omdat ik er zelf een heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
Op dit moment zit ik erg te twijfelen of dit het goede moment is om een 20.1" scherm te kopen.
Ik heb behoorlijk wat reviews gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat onderstaande twee schermen de beste (en duurste) keuze zijn voor de eisen die ik stel aan een nieuw scherm.

1. ViewSonic VX2025WM
2. NEC Display Solutions MultiSync® LCD20WGX2 (snelste 20.1" op dit moment).

Nou heb ik in een bepaalde review gelezen dat de Dell 2007WFP een zeer interresant scherm is net als de Samsung Samsung 215TW die beide voor ongeveer de zelfde prijs beschikbaar zullen zijn als de Viewsonic en de NEC. Heeft iemand enig idee wanneer de Dell en de Samsung op de Nederlandse martk zullen komen en of het het wachten waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
cadamink schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:38:
Op dit moment zit ik erg te twijfelen of dit het goede moment is om een 20.1" scherm te kopen.
Ik heb behoorlijk wat reviews gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat onderstaande twee schermen de beste (en duurste) keuze zijn voor de eisen die ik stel aan een nieuw scherm.

1. ViewSonic VX2025WM

Nou heb ik in een bepaalde review gelezen dat de Dell 2007WFP een zeer interresant scherm is net als de Samsung Samsung 215TW die beide voor ongeveer de zelfde prijs beschikbaar zullen zijn als de Viewsonic en de NEC. Heeft iemand enig idee wanneer de Dell en de Samsung op de Nederlandse martk zullen komen en of het het wachten waard is?
Ik wacht in ieder geval nog. Heb hier de hele dag zon in mijn kamer en weet gewoon dat ik me ga ergeren aan de reflectie van de NEC. Wil ook HDCP support. De BenQ en de Asus moeten ook eens doorkomen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
cadamink schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:38:

1. ViewSonic VX2025WM

De Dell is mischien het wachten waard omdat die ook een overdrive IPS paneel heeft.
De Samsung 215TW lijkt wat minder snel, maar met de beeldkwaliteit zit het wel weer goed, dus de 215TW lijkt me alleen het wachten waard als je niet al te fanatiek gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

fb_slim schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:11:
[...]

Ik wacht in ieder geval nog. Heb hier de hele dag zon in mijn kamer en weet gewoon dat ik me ga ergeren aan de reflectie van de NEC. Wil ook HDCP support. De BenQ en de Asus moeten ook eens doorkomen trouwens :)
same here, heb recht achter me een raam, computer cooral overdag, dus heb ik besloten de NEC niet te kopen. Ik hoop dat de samsung snel uitkomt, dat gaat het(tot nu toe ) worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Escrimador schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:40:
ik ben op zoek naar een TFT schermpje om in de zaak reclames (powerpoint o.i.d.) te draaien

moet dus eigenlijk iets hebben met een behoorlijke beeldhoek en wat opgehangen kan worden

is er hier iemand die iets dergelijks heeft gedaan voor zichzelf?

kan niet echt beslissen welk scherm te nemen en vraag me ook af hoe goed leesbaar alles zal zijn
Je zit veel in de zon in de etalage/zaak ?

Overigens, zit je nog met het idee om een plasma TV te nemen ? lagere reso en groter scherm ?

ophangen kan altijd wel, dat is bij 95% van de schermpjes zo. Wil je iets hebben voor op de toonbank ?

Als priijs een redelijke rol speelt zou ikzelf voor de Acer 2016ws gaan. scherm met redelijk dunne randen goede kijkhoek en niet duur. Dat er alleen VGA opzit maakt voor een ppt presentatie niet veel uit denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
XiN schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:18:
[...]

De Dell is mischien het wachten waard omdat die ook een overdrive IPS paneel heeft.
De Samsung 215TW lijkt wat minder snel, maar met de beeldkwaliteit zit het wel weer goed, dus de 215TW lijkt me alleen het wachten waard als je niet al te fanatiek gamed.
De vraag is alleen in hoeverre je die ghosting die er lijkt te zijn gaat merken tijdens het gamen. Het lijkt overeen te komen met mijn scherm, maar ik vind het niet echt te merken tijdens het gamen :) Misschien moet ik voor de gein maar is een keer een FPS gaan proberen en kijken of het daarbij opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:30
Photoshop op 20": gaat dat zonder bril? Ik las ergens dat bij 1600x1200 de lettertjes in Photoshop erg klein zijn en dat deze ook niet te schalen zouden zijn... 8)7

Kan iemand dit bevestigen/ ontkennen?

Zou het jammer vinden als ik kippig wordt van het fotobewerken in PS CS op een 20"/21". In dat geval koop ik liever een goede 19", zoals de NEC 1990SXI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

dudok12 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:43:
Photoshop op 20": gaat dat zonder bril? Ik las ergens dat bij 1600x1200 de lettertjes in Photoshop erg klein zijn en dat deze ook niet te schalen zouden zijn... 8)7

Zou het jammer vinden als ik kippig wordt van het fotobewerken in PS CS op een 20"/21". In dat geval koop ik liever een goede 19", zoals de NEC 1990SXI...
Ik denk dat het gewoon aan je ogen ligt? Probeer het sowieso te testen in een winkel ofzo.

Ik heb een Dell laptop, deze is 15" en daar is de resolutie 1600*1200. PS werkt prima. Anderen hebben daar meer moeite mee.

Maar 20" is 1600*1200 een hele normale en naar mijn mening ook een dik leesbare resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op een 20" hoef je geen problemen te verwachten tenzij je met een 17" ook problemen hebt. Als jij een 17" ook te klein vindt maar een 19" wel goed dan kun je voor 1600x1200 misschien beter een 22" scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

Klein is natuurlijk relatief. Als je minder goede ogen hebt of er niet aan gewend bent kan het inderdaad wel als klein ervaren worden. Een 19" is juist naar verhouding weer erg groot. Ik heb al aardig wat fotootjes bewerkt en dat ging prima in Photoshop CS2.
/downtime/ schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:27:
Op een 20" hoef je geen problemen te verwachten tenzij je met een 17" ook problemen hebt. Als jij een 17" ook te klein vindt maar een 19" wel goed dan kun je voor 1600x1200 misschien beter een 22" scherm nemen.
20" is wel ietsje kleiner nog dan 17". Wel aardig te vergelijken though. Deze tabel laat zien wat de resoluties zijn en de bijbehorende DPI. 21" zou trouwens een betere maat zijn in zijn geval.
Smarron schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:09:

Ik denk dat het gewoon aan je ogen ligt? Probeer het sowieso te testen in een winkel ofzo.
Ik heb een Dell laptop, deze is 15" en daar is de resolutie 1600*1200. PS werkt prima. Anderen hebben daar meer moeite mee.
Maar 20" is 1600*1200 een hele normale en naar mijn mening ook een dik leesbare resolutie.
Het is inderdaad zoals ik al eerder zei een ogenkwestie. Op mn stage heb ik regelmatig mensen die meekijken op mijn laptop scherm (15" / 1400x1050) en die vinden dat er erg kleine letters op staan. Ik heb er totaal geen moeite mee :) Een winkel lijkt me overigens toch ook weer niet de beste plaats, mooiste zou zijn dat je de monitor een paar dagen mag testen oid. Bij Mediamarkt krijg je dat misschien wel voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

J0YR1D3R schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:34:
Het is inderdaad zoals ik al eerder zei een ogenkwestie. Op mn stage heb ik regelmatig mensen die meekijken op mijn laptop scherm (15" / 1400x1050) en die vinden dat er erg kleine letters op staan. Ik heb er totaal geen moeite mee :) Een winkel lijkt me overigens toch ook weer niet de beste plaats, mooiste zou zijn dat je de monitor een paar dagen mag testen oid. Bij Mediamarkt krijg je dat misschien wel voor elkaar :)
Yep, 2 weken niet goed, geld terug! Zou ik dan zeker gebruik van maken.

Volgens mij heeft 1400*1050 @ 15" veel weg van 1600*1200 op 19", dus 20" moet helemaal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Smarron schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:19:
[...]
Volgens mij heeft 1400*1050 @ 15" veel weg van 1600*1200 op 19", dus 20" moet helemaal geen probleem zijn.
Ik heb het allebei zelf ;) Het scheelt natuurlijk wel dat je achter een laptop er dichter op zit. Daar moet je ook rekening mee houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Werk hier met 1400x1050 op een Dell 14" en nee, geen 8) op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoeft ook helemaal niet :) Tenzij je het fijner vind om grotere letters te hebben. Mn ouders werken op 1024x768 op een 18" TFT bijvoorbeeld.

Ohja, Deeltje 5 alweer:
[rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 5[/rml]

_/-\o_
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.