Goed, commentaar mag, commentaar op commentaar blijkbaar niet. Dat is hier wel vaker zo. (discussieforum?)
Als je mij unquote, dan wis ik mijn bericht wel.
Feit is dat sommige mensen terecht aandacht hebben voor beeldencryptie in de nabije toekomst (hdcp) en daar een koopargument van maken. Het komt er zowieso zeker weten. Waarop jij dan denkt te moeten reageren als zou iedereen dan maar z'n films op een lcd tv moeten zien. Wat trouwens helemaal niets met elkaar te maken heeft, want ook LCD tv zijn onderhevig aan hdcp. Dan hoop ik ten zeerste dat jou tv dit ondersteunt als je over een tweetal jaar een blu ray speler aanschaft. Veel HD ready tv's die gekocht zijn of nu nog in de winkel staan ondersteunen geen encryptie, dus dit argument gaat ook daar spelen
Bottomline:
Als ik, en vele anderen met mij, zich een scherm aanschaffen met hoge resolultie (1680*1050) om toch enkele jaren te gebruiken, denken ze terecht na over het wel of niet kunnen afspelen van beschermde content via Vista. Ik laat de prijs dan nog in het midden, maakt niet uit.
Het gaat er ook niet om of het zo moet, of niet, maar het feit is dat het KAN, en ik niet op features wil inleveren als het apparaat daarvoor gewoon geschikt zou moeten zijn.
En dan zijn er twee opties:
*ofwel ga je klagen bij microsoft om hdcp support te schrappen uit vista
*ofwel koop je een scherm met hdcp
Ik denk dat je met het eerste weinig succes zal hebben
Zowieso kan hdcp voor velen een koopargument zijn. Welke reden daar ook moge voor zijn. Om deze argumenten zomaar simpelweg onder tafel te vegen is nogal kort door de bocht, dat is alles.
In elk geval, als ik later een filmpje wil kijken op m'n pc, in HD content, dan wil ik dat gewoon kunnen, als ontspanning bvb. Gamen doe ik toch nauwelijks meer. Dus dan zou ik graag op een normale manier willen gebruik maken van een dergelijk mooi scherm. Ik zou graag al die puntjes op dat scherm kunnen gebruiken

, anders kan ik gewoon een 15" 800*600 schermpje nemen
Nogmaals, ik weet niet in hoeverre hdcp toegang zal vinden tot de huiskamer en de consument, maar de kansen zijn reëel dat het er komt.
Verder niet slecht bedoeld, dus gelieve mij te unquoten zodat ik die reply kan deleten ...