[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.569 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:51:
Ik heb de NEC 20WGX2 sinds gisteren aan mijn pc'tje hangen en het is i.d.d. een erg mooi scherm. Het enige nadeel wat ik kan ontdekken zijn de enorme lichte vlekken in de hoeken :| . Vooral de linkeronderhoek is erg licht op een zwart scherm. Ben ik de enige met dit probleem of hebben alle NEC's dit verschijnsel?

Ik zal vanavond eens proberen er foto's van te maken...
Heb ik ook, maar het neemt af. Dat is backlight bleeding, in het begin was het echt heel sterk waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gisteren m'n 204T binnen gekregen en hij deed het prima op DVI, zet ik vanmorgen m 'n PC aan en geen beeld.......

Zodra ik de DVI stekker los trek zegt hij: "Check cable: Digital". Maarja, als hij er inzit geeft hij alleen zwart beeld weer. Alleen de analoge input doet het dus nog. RMA dus :(
Kent iemand dit probleem? Zo ja, is er ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik de NEC kan krijgen met pixelgarantie?

Ik zou hem wel willen bestellen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:47:
[...]

De Philips en BenQ hebben voor mij een irritant moiré patroon dat ook goed te zien is op de foto's op Face á Face; voor mij één van de redenen om voor de Acer te gaan. Ook las ik in de T.net review van de BenQ dat deze wat problemen met scaling heeft, maar dat is volgens mij via de videodriver te verhelpen.
Als ik naar de site van Face a Face ga, dan kan ik geen philips 200w selecteren? Ik wilde namelijk even vergelijken hoe erg de moire is. want ik ervaar het bij mijn 200w6 helemaal niet. Mijn scherm is voor mij visueel vergelijkbaar met de belinea 102035w. En niet zoals de de 200P4SS wat op de site staat.

http://www.lesnumeriques....ma2=47&mo2=69&p2=753&ph=1

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De backlight bleeding lijkt inderdaad al minder te zijn dan gisteravond :D
Iedere keer dat ik er naar kijk lijkt het scherm gewoon mooier te worden... lekker zeg!

Judge80, ik heb de NEC bij TakeItNow gehaald. Zij bieden een pixelgarantie die ook subpixels dekt. Wel zo lekker natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:20:
De backlight bleeding lijkt inderdaad al minder te zijn dan gisteravond :D
Iedere keer dat ik er naar kijk lijkt het scherm gewoon mooier te worden... lekker zeg!

Judge80, ik heb de NEC bij TakeItNow gehaald. Zij bieden een pixelgarantie die ook subpixels dekt. Wel zo lekker natuurlijk...
ik zie hem daar niet staan bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op pagina 2 staat hij bij NEC...

http://prf.icecat.biz/ind...roduct;shopname=takeitnow;

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm de NEC wordt wel steeds duurder, ik denk dattik toch maar voor de Acer 2051Ws ga, lekker bij Mediamarkt halen en dan gaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:44:
Hmm de NEC wordt wel steeds duurder, ik denk dattik toch maar voor de Acer 2051Ws ga, lekker bij Mediamarkt halen en dan gaan gebruiken!
Takeitnow is dan ook niet echt goedkoop. Bij OBCS is de prijs € 550,39. Alleen niet op voorraad daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt toch wel 100 euro, maar misschien is dat het kwaliteitsverschil, ben bijna klaar met sparen dus moet zo mn keuze gaan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
ReseT schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:04:
[...]

Als ik naar de site van Face a Face ga, dan kan ik geen philips 200w selecteren? Ik wilde namelijk even vergelijken hoe erg de moire is. want ik ervaar het bij mijn 200w6 helemaal niet. Mijn scherm is voor mij visueel vergelijkbaar met de belinea 102035w. En niet zoals de de 200P4SS wat op de site staat.

http://www.lesnumeriques....ma2=47&mo2=69&p2=753&ph=1
Je kan het ook gewoon op het scherm zelf zien in een winkel ;) Als je hoofd horizontaal heen en weer beweegt voor het scherm valt het (bij mij) op in egale lichte vlakken. Nogmaals, als het je niet opvalt, wees blij dat je bij die 95% van mensen hoort die het niet zien en geniet van je scherm.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:51:
Ik heb de NEC 20WGX2 sinds gisteren aan mijn pc'tje hangen en het is i.d.d. een erg mooi scherm. Het enige nadeel wat ik kan ontdekken zijn de enorme lichte vlekken in de hoeken :| . Vooral de linkeronderhoek is erg licht op een zwart scherm. Ben ik de enige met dit probleem of hebben alle NEC's dit verschijnsel?

Ik zal vanavond eens proberen er foto's van te maken...
heb het ook links onderin, maar na 1 week is het veel beter geworden. is nu gewoon acceptable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand al een dode pixel gehad in een NEC?

in hoeverre kun je een scherm terugsturen als je niet tevreden bent binnen 8 dagen?
Ik heb geen mogelijkheid om dit scherm live te zien, dus ben een beetj ebang voor die reflectie
of mag je de verpakking niet openmaken als je wilt retourneren

[ Voor 75% gewijzigd door sander817 op 24-03-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wat een keuze.. goedkope Acer of deze :'(
waarom oh god.. toch maar maandje doosparen voor de NEC dan maar ?
Pixelgarantie is echter wel 100 euries :|, aangezien deze 20.1" is en dus meer dan 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Of wachten op de LG die tussen nu en 2 maanden uit zal komen in nederland.

die heeft het zelfde als de NEC , en meschien is prijs beter.

Met de acer maak je overigens ook echt geen verkeerde keuze.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:06:
Hmm, wat een keuze.. goedkope Acer of deze :'(
waarom oh god.. toch maar maandje doosparen voor de NEC dan maar ?
Pixelgarantie is echter wel 100 euries :|, aangezien deze 20.1" is en dus meer dan 20"
;) ff gebelt met salland 75 euries voor Pixelgarantie voor de nec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

75 euro vind ik nog veel voor pixelgarantie. Maar die NEC is wel erg :9~.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:58:
[...]

dat vind ik echt schandalig. je betaalt gewoon 75 euro voor een product extra waar je in principe recht op hebt. Ik kan me voorstellen dat je er nog 20 euro voor lapt, maar 75 euro :X

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ikbengoofy schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:41:
Of wachten op de LG die tussen nu en 2 maanden uit zal komen in nederland.

die heeft het zelfde als de NEC , en meschien is prijs beter.

Met de acer maak je overigens ook echt geen verkeerde keuze.
volgens http://www.hardforum.com/...=1030376&highlight=L203WT is het niet hetzelfde
of heb ik nu weer een ander type? tis wel degene uit de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Hier de specs van de Dell 2407WFP

http://supportapj.dell.com/support/edocs/monitors/2407WFP/en/about.htm#Front%20View

[ Voor 30% gewijzigd door tHe_BiNk op 24-03-2006 17:38 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Uit de specs:
Response Time 6 ms typical (Grey to Grey) / 16 ms typical (Black to White)
Jammer dat ze bij black to white geen 11 ms zoals de 30 inch hebben toegepast. 6ms voor de grey to grey is overigens wel erg netjes.

De voet en de zilveren achterkant maken dat scherm echt "hip" _/-\o_

al prijzen bekend?

[ Voor 11% gewijzigd door ikbengoofy op 24-03-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Had iemand deze link al gevonden?

http://supportapj.dell.co...tors/2007WFP/en/about.htm

De specs van de 20 inch widescreen variant met het nieuwe uiterlijk.

http://support.euro.dell....itors/2007FP/en/about.htm

De specs van de 20 inch 4:3 variant met het nieuwe uiterlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door killercow op 24-03-2006 18:47 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
killercow schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:45:
Had iemand deze link al gevonden?

http://supportapj.dell.co...tors/2007WFP/en/about.htm

De specs van de 20 inch widescreen variant met het nieuwe uiterlijk.

http://support.euro.dell....itors/2007FP/en/about.htm

De specs van de 20 inch 4:3 variant met het nieuwe uiterlijk.
Beide monitoren staan al een weekje ongeveer in de startpost ;) Ik zal is kijken of ik de 2407 en de eerder genoemde Asus en Viewsonic monitoren er ook nog bij kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Vandaag mijn Philips 200W6CS binnengekregen. Moest de brightness wel even op 0 en contrast op 30 zetten zodat ik er ook naar kan kijken zonder een zonnebril op te zetten...
Ik heb geen idee of ik de 16 of de 8ms versie heb, volgens de site 8 maar volgens de doos 16ms maar goed, ik speel er geen games op dus wat betreft maakt het me niet zoveel uit.
Ik gebruik hem vooral voor Visual Studio en ik wilde geen 2 monitoren meer op m'n bureau hebben staan, waarom in de startpost staat dat programmeeromgevingen beter op een 4:3 monitor uitkomen is mij een raadsel.
De ingebouwde speakers klinken als een tinnen speeldoos, alleen geschikt voor systeemgeluiden imo. Als je een koptelefoon zou willen gebruiken is het erg onhandig dat de aansluiting daarvoor aan de achterkant(!) zit.
Het beeld zelf is prima in orde, geen dode pixels, minimale backlight bleeding (valt niet op tenzij je er naar zoekt), scherp beeld. Erg fijn dat hij in hoogte verstelbaar is. Voor mijn doeleinden, vooral programmeren, webbrowsen (en geluidsnotificatie voor nieuwe e-mail en contacten die online komen zonder dat ik daar extra speakers bij moest plaatsen) voldoet deze monitor goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:58:
[...]

Hoe kan je dat aangeven bij je bestelling?

[ Voor 70% gewijzigd door MelvinB op 25-03-2006 14:22 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon beeldscherm bestellen, daarna gaan naar Randapparatuur->Beeldschermen->Pixelgarantie, en die gewoon erbij in het winkelmandje pleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:12:
iemand al een dode pixel gehad in een NEC?

in hoeverre kun je een scherm terugsturen als je niet tevreden bent binnen 8 dagen?
Ik heb geen mogelijkheid om dit scherm live te zien, dus ben een beetj ebang voor die reflectie
of mag je de verpakking niet openmaken als je wilt retourneren
de mijne was zonder dode. serie nummer begint met 62xxxxx de 61 serie is slecht qua bleeding enzo.

de reflectie is idd best wel aanwezig, zelf heb ik er niet zo veel last van maar kan me voorstellen dat je er een ster in wilt slaan ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb een vraag die misschien niet helemaal in dit topic past, maar omdat hier veel "grote-tft-schermen-ervarings-deskundigen" zitten stel ik hem toch maar.

Ik heb een laptop die ik gebruik om mee te nemen naar de Uni, maar ik gebruik hem ook thuis. Als ik hem thuis gebruik met externe muis, toetsenbord en monitor.
Die monitor is een oude Packard Bell 15" CRT, erg klein dus.

Ik zit erover te denken een 20(,1)" TFT scherm te kopen (ben nog niet uit welke)
Mijn laptop heeft enkel een normale D-SUB monitor aansluiting.
Mijn vraag is nu: is het beeldkwaliteitsverlies zo groot t.o.v. aansluiting via DVI dat het eigenlijk zonde geld is om zo'n grote TFT te kopen?
Oftewel: kan ik beter wachten tot ik een desktop met DVI uitgang heb gekocht voordat ik zo'n monitor koop. (ik heb op dit moment de geldmiddelen niet om tegelijk een nieuwe pc én een nieuwe monitor te kopen)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_WgV_ schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:16:
Ik zit erover te denken een 20(,1)" TFT scherm te kopen (ben nog niet uit welke)
Mijn laptop heeft enkel een normale D-SUB monitor aansluiting.
Mijn vraag is nu: is het beeldkwaliteitsverlies zo groot t.o.v. aansluiting via DVI dat het eigenlijk zonde geld is om zo'n grote TFT te kopen?
Het hoeft geen groot probleem te zijn. Op m'n werk gebruik ik een 21" Eizo TFT die gewoon analoog op een geintegreerd Intel videokaartje aangesloten is. De beeldkwaliteit daarvan is echt niet veel slechter dan wanneer je DVI gebruikt. DVI levert nog wel een verbetering op, en is zeker aan te raden, maar ook zonder DVI is een TFT zichtbaar beter dan een CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09
Aangezien je niet weet hoe de monitor het doet op DVI zul jij het verschil iig nooit merken ;). Maar het verschil is echt niet zó groot hoor.

Ik zoek ook een monitor met veel aansluitingen. Ene met minstens een paar van de volgende: VGA voor de laptop, DVI voor mijn PC, Component voor eventuele nieuwe HD-edit-hardware ooit of een HDTV Tuner (om er ooit bij te hangen), S-Video om de huidige video-edit-hardware eraan te hangen, HDMI zou nog mooi zijn voor een Blu-Ray / HD-DVD / toekomstige videokaarten (maar zeldzaam naast de andere aansluitingen).

[ Voor 9% gewijzigd door FrenzyFreak op 26-03-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Launch € 506,50

in de startpost staat nog iets van 513

(Gaat over de 204Ts van Samsung)

@Frenzyfreak: hebben de 24 inch Samsung's dat niet allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Leuke 20" van Samsung:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/billede68.jpg

Specs:

Helderheid: 300
Contrast: 600
Kijkhoek: 160
Response: 6ms
Aansluitingen: VGA + DVI (ondersteunt HDCP)

Nog een 21" Samsung:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/5.jpg

Deze heeft meerdere aansluitingen. Ondersteunt ook PIP. Hij heeft een S-PVA paneel.

Helderheid: 300
Contrast: 1000
Kijkhoek: 178

[ Voor 40% gewijzigd door BvK P4 op 26-03-2006 15:29 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
FrenzyFreak schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:15:
Aangezien je niet weet hoe de monitor het doet op DVI zul jij het verschil iig nooit merken ;). Maar het verschil is echt niet zó groot hoor.

Ik zoek ook een monitor met veel aansluitingen. Ene met minstens een paar van de volgende: VGA voor de laptop, DVI voor mijn PC, Component voor eventuele nieuwe HD-edit-hardware ooit of een HDTV Tuner (om er ooit bij te hangen), S-Video om de huidige video-edit-hardware eraan te hangen, HDMI zou nog mooi zijn voor een Blu-Ray / HD-DVD / toekomstige videokaarten (maar zeldzaam naast de andere aansluitingen).
De Dell 2005FPW komt een heel end. Maar component aansluitingen zitten volgens mij op geen enkel (betaalbaar) 20 inch scherm, het zit wel op de 2405FPW (maarja dat is weer 24 inch, en daardoor ook een stuk duurder...).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Ik heb gister een BenQ FP202W gekocht. Mooi ding.. ben er helemaal blij mee.. geen dooie pixels enzo... perfect..

Ik weet niet of dit de jusite topic hiervoor is, en ik kan ook geen faq vinden die hier meer uitleg over geeft, maar ik zit nu met het volgende probleem.. ik zit hier al een tijdje te klooien met powerstrip en ik zit ook al een tijdje GoT af te struinen.. maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om mijn resolutie op 1680x1050 te krijgen.

Ik heb in powerstrip dit geprobeerd: Display profiles >> configure >> advanced timing options >> custom resolutions >> 1680x1050 (LCD) geselecteerd >> add new resolution >> reboot >> vervolgens zie ik nergens waar ik deze resolutie kan selecteren..

Ik heb de laatste drivers van Nvidia gedownload en geïnstalleerd..

zie ik iets over het hoofd of is er nog iets anders wat ik kan proberen?

In de manual van BenQ staat bij supported operating modes o.a.:
res: 1680x1024
hor freq. (KHz): 75
vert. freq. (Hz): 60
pix. freq. (MHz): 162

Als ik in powerstrip 1680x1050(LCD) kies, dan komen deze waarden niet overeen. Maakt dit uit? Zo ja, hoe krijg ik deze waarden wel goed? want zodra ik vert. freq op 60 zet, dan gaat automatisch hor freq op 65 en andersom als ik hor freq op 75 zet, gaat vert freq ook omhoog. en pix freq kan ik niet eens invullen... ik heb die andere 1680x1050 die in t lijstje staan ook geprobeerd, maar ook dat haalt nix uit voor zover ik kan zien...

hier een screenshot van het custom resulution scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/iljaas82/customres.png

iemand die hier meer van weet?

of ondersteunt mijn kaart het simpelweg niet? Ik heb namelijk een nogal oude kaart (ben niet echt zo een gamer en op zich voldoet deze nog prima). Ik heb een Geforce2 Ti 64 MB DDR. Ik vind het nogal vreemd dat mijn kaart wel 1920x1200 ondersteunt, maar dat kan mijn beeldscherm weer niet aan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Die Samsung monitoren zien er ook leuk uit:

Samsung SyncMaster 215TW:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/ca/products/monitor/lcd_digital/images/215tw_m.jpg

Specs:
  • Viewable Image Size: 21" Wide
  • Response time: 8ms (Gray-to-Gray)
  • Brightness (Typical): 300 cd/m2
  • Contrast Ratio: 1000:1
  • Viewing Angle (H/V): 178/178
  • Interface: Analog/Digital (15pin D-sub, DVI-D, CVBS, S-Video, Component)
  • Max/Native Resolution: 1680x1050
  • Emissions Standard: TCO '03
  • Special Features: Built-in power supply, MagicColor Pro, MagicBright, MagicTune, MagicRotation, and PIP/PBP
  • Height Adjustable, Pivot, Swivel & Tilt
  • HDCP Support!
Wat links:Een goede concurrent voor de Dell 2005/2007!

Update:

[ Voor 30% gewijzigd door rene_404 op 26-03-2006 23:05 ]

huh, heb ik dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
Die is nice! 550 dollar (http://www.hawkee.com/shop/product.php?prod_id=794724) is ook niet heel veel. Ik ga maar even de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken...

Edit: had verkeerde URL...

[ Voor 10% gewijzigd door fb_slim op 26-03-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Nox

Noxiuz

Na lang wikken en wegen, ben ik eruit gekomen dat ik de Belinea 10 20 35w (toch ?) wil kopen. Indien die te duur zou worden als ik hem in een normale winkel koop (like MM, dixons, iedere andere winkel waar ik óf een showmodel, of een getest model kan kopen) zal ik dan de Acer kopen (die met die mijns inziens rare voet, edit zo wel ff ).

Alleen, kan je die acer ook op een andere voet gooien ? want ik wil graag er ook op TV loeren, zodat ik hem simpel kan draaien en hoger/lager zetten (want als ik nu rechtop zit moet ik naar beneden kijken, of het scherm verder weg zetten ;) )

Dat is eigenlijk een van de redenen waarom ik de belinea wil hebben (en de USB uiteraard..)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
noksiejus schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:44:
Na lang wikken en wegen, ben ik eruit gekomen dat ik de Belinea 10 20 35w (toch ?) wil kopen. Indien die te duur zou worden als ik hem in een normale winkel koop (like MM, dixons, iedere andere winkel waar ik óf een showmodel, of een getest model kan kopen) zal ik dan de Acer kopen (die met die mijns inziens rare voet, edit zo wel ff ).

Alleen, kan je die acer ook op een andere voet gooien ? want ik wil graag er ook op TV loeren, zodat ik hem simpel kan draaien en hoger/lager zetten (want als ik nu rechtop zit moet ik naar beneden kijken, of het scherm verder weg zetten ;) )

Dat is eigenlijk een van de redenen waarom ik de belinea wil hebben (en de USB uiteraard..)
Je kunt ook een arm kopen die je op je bureau vastklemt. Heeft meteen als voordeel dat je de ruimte onder je monitor nuttig(er) kunt gebruiken. Kosten ca. 30-40 euro.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

brama schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:48:
[...]

Je kunt ook een arm kopen die je op je bureau vastklemt. Heeft meteen als voordeel dat je de ruimte onder je monitor nuttig(er) kunt gebruiken. Kosten ca. 30-40 euro.
Zo'n armpje klinkt ook wel horny in de oren.. :) ik maak altijd zelf mijn bureau's (2 poten, plank en 2 haken in de muur ankeren) dus dat is wel stevig te noemen.

Alleen, nu vraag ik me af hoe je die andere voet eraf haalt. ?

Indien dat er nog redelijk uitziet, ga ik voor de Acer, dan heb ik geen 100 euro voor een USB hub over :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:24
van de acer 2051ws kan je de voet niet verwijderen, alleen wegdraaien, zie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bakove schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:10:
Ik heb gister een BenQ FP202W gekocht. Mooi ding.. ben er helemaal blij mee.. geen dooie pixels enzo... perfect..

Ik weet niet of dit de jusite topic hiervoor is, en ik kan ook geen faq vinden die hier meer uitleg over geeft, maar ik zit nu met het volgende probleem.. ik zit hier al een tijdje te klooien met powerstrip en ik zit ook al een tijdje GoT af te struinen.. maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om mijn resolutie op 1680x1050 te krijgen.

Ik heb in powerstrip dit geprobeerd: Display profiles >> configure >> advanced timing options >> custom resolutions >> 1680x1050 (LCD) geselecteerd >> add new resolution >> reboot >> vervolgens zie ik nergens waar ik deze resolutie kan selecteren..

Ik heb de laatste drivers van Nvidia gedownload en geïnstalleerd..

zie ik iets over het hoofd of is er nog iets anders wat ik kan proberen?

In de manual van BenQ staat bij supported operating modes o.a.:
res: 1680x1024
hor freq. (KHz): 75
vert. freq. (Hz): 60
pix. freq. (MHz): 162

Als ik in powerstrip 1680x1050(LCD) kies, dan komen deze waarden niet overeen. Maakt dit uit? Zo ja, hoe krijg ik deze waarden wel goed? want zodra ik vert. freq op 60 zet, dan gaat automatisch hor freq op 65 en andersom als ik hor freq op 75 zet, gaat vert freq ook omhoog. en pix freq kan ik niet eens invullen... ik heb die andere 1680x1050 die in t lijstje staan ook geprobeerd, maar ook dat haalt nix uit voor zover ik kan zien...

hier een screenshot van het custom resulution scherm:
[afbeelding]

iemand die hier meer van weet?

of ondersteunt mijn kaart het simpelweg niet? Ik heb namelijk een nogal oude kaart (ben niet echt zo een gamer en op zich voldoet deze nog prima). Ik heb een Geforce2 Ti 64 MB DDR. Ik vind het nogal vreemd dat mijn kaart wel 1920x1200 ondersteunt, maar dat kan mijn beeldscherm weer niet aan. :'(
Ik heb het dan via DVI aangesloten, maar ik heb de waarden van mijn monitor (Acer AL2051Ws) even gekopieerd. Misschien heb je er wat aan, het verschilt namelijk wel iets met die van jou. BIj mij werkt het dus wel goed. :)

Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/spek0588/publiek/album/reswaarden.JPG

Misschien is het ook slim om je aspect ratio op 16:10 te zetten. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Laatst online: 29-08 11:51
weet iemand toevallig wanneer er 23" of 24" hdcp monitors met eenzelfde panel als de nec uitkomen?
en dewelke dit zijn?

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=187607

de samsung 245T ziet er anders ook niet slecht uit voor als de grotere as-ips schermen nog te lang gaan duren...

[ Voor 50% gewijzigd door Mastakilla op 27-03-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Samsung 215TW lijkt mij een fraai scherm voor Photoshop, maar ook games. Zou een 21" breedbeeld LCD even hoog zijn als een 19" normaal scherm?

Ben benieuwd of de prijs van de Samsung 215T naar beneden gaat als de 215TW er is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:54:
Die Samsung 215TW lijkt mij een fraai scherm voor Photoshop, maar ook games. Zou een 21" breedbeeld LCD even hoog zijn als een 19" normaal scherm?

Ben benieuwd of de prijs van de Samsung 215T naar beneden gaat als de 215TW er is :+
Als ik dit zie: [rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml]
Dan denk ik wel dat het zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Als ik dat zie, dan denk ik dat een 21" breedbeeld ongeveer even hoog is als een 18" normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
volgens mij is de samsung inderdaad 18inch hoog , dan is het precies wat ik zoek! _/-\o_

Nu de prijs nog , hoop rond 500 a 550 euro .. max

[ Voor 23% gewijzigd door ikbengoofy op 27-03-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

XiN schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:40:
Als ik dat zie, dan denk ik dat een 21" breedbeeld ongeveer even hoog is als een 18" normaal...
opmeten ?

in de TS staat anders _heel_ duidelijk hoe groot alles is etcetera.

zo hoog als een 17" normaal :)

EDIT:

je hebt het over een 21" stom van me :P

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 27-03-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ikbengoofy schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:21:
volgens mij is de samsung inderdaad 18inch hoog , dan is het precies wat ik zoek! _/-\o_
Niet 18" hoog, maar even hoog als een 18" 5:4 monitor.
Dat is een enorm verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
ik snap het . ik vindt, wat ik al eerder heb aangegeven de huidige 20inch breedbeeld schermen net teveel rechthoekig , dus ik denk dat dit ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Vandaag de NEC 20wgx2 gezien bij Apple Centre Den Haag (in showroom); MOOI SCHERM!
Hebbe hebbe hebbe was de reactie en dat had ik tot nu toe niet met een ander 20" scherm.
Unreal gaat gewoon uhhh snel? Geen lag!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Zo, inmiddels weer een drietal monitoren toegevoegd. Ook een aantal reviews toegevoegd, een korte samenvattingen voor nieuwe mensen welke monitoren goed zijn etc :) Mijn zegen hebben jullie en ik ben weer twee uur van mn avond kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@ Y0JR1D3R:
Over je nieuwe toevoeging aan de startpost:
Standaard 4:3 schermen (allround en gaming)
Samsung Syncmaster 204B
Samsung Syncmaster 204TS
Samsung Syncmaster 214T

Breedbeeldschermen (budget):
Acer 2016Ws
Acer 2051Ws

Breedbeeldschermen (allround, gaming):
NEC Display Solutions MultiSync® LCD20WGX2
Samsung Syncmaster 244T
Hoort de 204B echt bij de allround/gaming monitoren thuis?
Hij is wel aardig geschikt voor gamen, maar echt allround is ie niet, ik denk eigenlijk dat het vooral een iets te duur uitgevallen budgetmonitor is...

En de Acer AL2051Ws?
Hij heeft inderdaad een budgetprijs, maar hij heeft ook weer een overdrive MVA paneel, en is dus eigenlijk qua prestaties een allround-monitor(alleen net niet zo goed als de Nec).

Of heb je speciale redenen die ik over het hoofd zie om het zo te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
XiN schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:26:
@ J0YR1D3R:
Over je nieuwe toevoeging aan de startpost:

Hoort de 204B echt bij de allround/gaming monitoren thuis?
Hij is wel aardig geschikt voor gamen, maar echt allround is ie niet, ik denk eigenlijk dat het vooral een iets te duur uitgevallen budgetmonitor is...
Op zich een goed punt, maar in sommige reviews is er toch maar erg weinig verschil met de 204Ts lijkt? Aan de andere kant biedt de 204Ts meer voordelen, zal de 204B wel skippen uit de startpost :)
En de Acer AL2051Ws?
Hij heeft inderdaad een budgetprijs, maar hij heeft ook weer een overdrive MVA paneel, en is dus eigenlijk qua prestaties een allround-monitor(alleen net niet zo goed als de Nec).

Of heb je speciale redenen die ik over het hoofd zie om het zo te doen?
Heb je op zich ook een punt mee :) Ga nog wel kijken hoe ik dat ga oplossen :)

Edit: eea aangepast, beter zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

brama schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:48:
[...]

Ik zit nu te zoeken naar dat soort armpjes. Kosten minimaal 70 euro ? is wel een prijsverschil. ik weet niet welke jij in je hoofd hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
J0YR1D3R schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:46:
Edit: eea aangepast, beter zo? :)
Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
spk2go schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:23:
[...]
Ik heb het dan via DVI aangesloten, maar ik heb de waarden van mijn monitor (Acer AL2051Ws) even gekopieerd. Misschien heb je er wat aan, het verschilt namelijk wel iets met die van jou. BIj mij werkt het dus wel goed. :)

[afbeelding]
Misschien is het ook slim om je aspect ratio op 16:10 te zetten. :)
Spk2go, heb jij ook dit probleem: als ik mijn monitor op 1600x1050 instel (2051W op 7800GTX) en ik kies in de flat panel options van mijn videokaart "aspect ratio scaling", dan krijg ik een hele hoop rommel op mijn scherm maar geen deftig beeld (spring na 15sec terug). Als ik een andere resolutie kies, dan werkt het wél (ik wil 4:3 games op 4:3 spelen dus). Enkel de setting "monitor scaling" schijnt te werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuw systeem samengesteld en ik schrok een beetje aangezien mijn budget bijna afschreden is, en er dus weinig geld over is voor een 20" monitor (XiN heeft waarschijnlijk mijn post al gelezen in het 19" topic), wat echter wel kan is een 20" 2e hands monitor kopen (via ebay of marktplaats o.i.d)

Kan ik beter voor een 19" gaan of een 20" kopen van een wildvreemde? hebben mensen hier ervaring mee, aan/af te raden of..? is dit zo'n blue-red pill kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:41:
Ik heb net een nieuw systeem samengesteld en ik schrok een beetje aangezien mijn budget bijna afschreden is, en er dus weinig geld over is voor een 20" monitor (XiN heeft waarschijnlijk mijn post al gelezen in het 19" topic), wat echter wel kan is een 20" 2e hands monitor kopen (via ebay of marktplaats o.i.d)

Kan ik beter voor een 19" gaan of een 20" kopen van een wildvreemde? hebben mensen hier ervaring mee, aan/af te raden of..? is dit zo'n blue-red pill kwestie?
Take the blue pill and....

Nee, Ik zelf zou een 19" widescreen kopen dan. Ook breedbeeld, stukje minder groot. Ik weet niet welke je op het oog had, maar een Acer AL2051ws is niet duur (van het hele rijtje de goedkoopste die imo goed genoeg is, niet alleen D sub).

Een 19" widescreen is al een stuk goedkoper ;) dat is niet zo ontzettend duur, nog ruim onder de 400 meen ik.

EDIT:

Iemand al eens een Bureau-houder-klem ding gezien voor onder de 5 tientjes O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 28-03-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
spk2go schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:23:Misschien is het ook slim om je aspect ratio op 16:10 te zetten. :)
Had ik al geprobeerd...

Maar ben er al uit... ik heb alle drivers van me grafische kaart uninstalled.. reboot.. en toen met de standaarddrivers van windows opnieuw geprobeerd... en daarmee werkte het vreemd genoeg wel..

[ Voor 6% gewijzigd door Bakove op 28-03-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
lapino schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:07:
[...]

Spk2go, heb jij ook dit probleem: als ik mijn monitor op 1600x1050 instel (2051W op 7800GTX) en ik kies in de flat panel options van mijn videokaart "aspect ratio scaling", dan krijg ik een hele hoop rommel op mijn scherm maar geen deftig beeld (spring na 15sec terug). Als ik een andere resolutie kies, dan werkt het wél (ik wil 4:3 games op 4:3 spelen dus). Enkel de setting "monitor scaling" schijnt te werken :(
1600x1050? bedoel je niet 1680x1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
XiN schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:59:
[...]

+1 Oplettend 8)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noksiejus schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:58:
[...]

Take the blue pill and....

Nee, Ik zelf zou een 19" widescreen kopen dan. Ook breedbeeld, stukje minder groot. Ik weet niet welke je op het oog had, maar een Acer AL2051ws is niet duur (van het hele rijtje de goedkoopste die imo goed genoeg is, niet alleen D sub).

Een 19" widescreen is al een stuk goedkoper ;) dat is niet zo ontzettend duur, nog ruim onder de 400 meen ik.

EDIT:

Iemand al eens een Bureau-houder-klem ding gezien voor onder de 5 tientjes O-)
Nou we zullen zien, geboden op een Samsung 930BF (die snelle gaming monitor)
240 euries geboden (de helft van wat een 2051Ws kost, dus dit scheelt wel weer, die kerel geeft zelf aan dat er geen mankementen of dode pixels in zitten, en hij woont redelijk dichtbij voor mij..
Als hij aan me vraagt of ik hem wil kopen, zeg ik natuurlijk "ja" onder voorwaarde dat hij mij thuis laat zien, hoe het scherm is met gamen en films (en geen dode pixels), ik vraag niet uber veel van een scherm, ik wil er gewoon op tv kijken, dus ik denk dat het wel een goede keus was, nu alleen nog wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
Check dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Kent Hardware Discount ook pixelgarantie?

Heb interesse in de NEC MultiSync LCD 20WGX2, alleen er zijn niet veel winkels die em op voorraad hebben. Ik zou zoiezo er wel graag pixelgarantie bij willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

MelvinB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:04:
Kent Hardware Discount ook pixelgarantie?

Heb interesse in de NEC MultiSync LCD 20WGX2, alleen er zijn niet veel winkels die em op voorraad hebben. Ik zou zoiezo er wel graag pixelgarantie bij willen kopen.
Stuur mij ff een mailtje of zet een email adres in je profiel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Huigie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:11:
[...]

Stuur mij ff een mailtje of zet een email adres in je profiel.
Mail me maar. (email ff openbaar gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Das toevallig (misschien ook niet trouwens :P ) maar ik heb ook interesse bij de NEC Display Solutions MultiSync LCD20WGX2 LCD-Monitor.
Klopt het dat deze ook in een geheel zwarte versie bestaat?
Weten jullie trouwens of het een goed moment is om deze te kopen, omdat er meer 20.1 "schermen aankomen? Wat ik tot op heden heb gelezen is dit een supervet scherm en ook ideaal voor gamen, en dat heb ik nog niet vaak gelezen over lcd-schermen ;) .

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
cadamink schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:30:
Das toevallig (misschien ook niet trouwens :P ) maar ik heb ook interesse bij de NEC Display Solutions MultiSync LCD20WGX2 LCD-Monitor.
Klopt het dat deze ook in een geheel zwarte versie bestaat?
Weten jullie trouwens of het een goed moment is om deze te kopen, omdat er meer 20.1 "schermen aankomen? Wat ik tot op heden heb gelezen is dit een supervet scherm en ook ideaal voor gamen, en dat heb ik nog niet vaak gelezen over lcd-schermen ;) .
Ik heb deze vraag ook al es gesteld elders of er ook een zwarte uitvoering bestaat, maar naar het schijnt niet.

De meeste sites die het scherm aanbieden, spreken over de zilver/zwart-combinatie. Dus niet dat je moet gaan denken van dat ie er is in het zilver óf zwart. Ik wou ook wel een zwarte uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
noksiejus schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:45:
[...]

Ik zit nu te zoeken naar dat soort armpjes. Kosten minimaal 70 euro ? is wel een prijsverschil. ik weet niet welke jij in je hoofd hebt ?
Ik heb mijn hoofd gewoon op mijn nek zitten hoor, niet in een arm ;-)

Deze heb ik bij paradigit gehaald: qware ma004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

lapino schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:07:
[...]

JA. :(

En daar baal ik behoorlijk van. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik krijg dus exact hetzelfde. Eerst werkte het alleen in de spellen niet, maar nu helemaal niet meer. :( Alleen monitor scaling werkt inderdaad.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ferm klote probleem ze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Aparte maat zo, 27". Bij LCD-TV's is 28" en 32" volgens mij een gebruikelijke maat, toch? Ik ben er niet helemaal in thuis, maar wat ik zo in de boekjes voorbij zie komen qua aanbiedingen :P Sowieso is voor op een bureau 24" denk wel het maximum. Anders moet je er echt zo allejezus ver vanaf gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

brama schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:05:
[...]

Ik heb mijn hoofd gewoon op mijn nek zitten hoor, niet in een arm ;-)

Deze heb ik bij paradigit gehaald: qware ma004
wat een ***link. of dood, of zonder plaatjes blegh :P

http://www.qware.info/pro...pecifi.php?product_id=124

das een verbeterde link. Ziet er goed uit, voor die prijs! is het ook stevig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
spk2go schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:01:
[...]

JA. :(

En daar baal ik behoorlijk van. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik krijg dus exact hetzelfde. Eerst werkte het alleen in de spellen niet, maar nu helemaal niet meer. :( Alleen monitor scaling werkt inderdaad.
Ahum!
XiN schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:59:
[...]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kuch!
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/spek0588/publiek/album/reswaarden.JPG

;)

Het wil dus op een of andere manier niet werken met de AL2051Ws, kan een 3e persoon (liefst met een andere grafische kaart) dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik hoop over een week dezelfde monitor te hebben met een X800 kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

En ik wil em ook gaan halen en deze zal in eerste instantie op een 9800Pro zitten, later op een 7800GS.

Ik was vol verwachting over die AL2051Ws, alleen zie ik nu opeens wat mindere reacties over aspect ratio. Gaat bovenstaand probleem alleen over gamen wat in 4:3 formaat zou moeten? Want dat is voor mijn geen must.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat is het probleem nou precies? Ik heb de 2051Ws met een 9800 Pro, dus als iemand even kan samenvatten wat ik precies zou moeten checken dan hoor ik het graag :)

Overigens gebruik ik de Omega drivers met ATI Tray tools, dus die optie heet waarschijnlijk anders. Ik kan al wel verklappen dat het me nog niet gelukt is om 4:3 spellen met zwarte balken aan de zijkanten te krijgen, geen idee hoe ik dat moet fixen. Gelukkig speel ik eigenlijk alleen nog WoW en dat biedt native WS support :)

[ Voor 51% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-03-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dr. Strangelove schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:06:
Wat is het probleem nou precies? Ik heb de 2051Ws met een 9800 Pro, dus als iemand even kan samenvatten wat ik precies zou moeten checken dan hoor ik het graag :)

Overigens gebruik ik de Omega drivers met ATI Tray tools, dus die optie heet waarschijnlijk anders. Ik kan al wel verklappen dat het me nog niet gelukt is om 4:3 spellen met zwarte balken aan de zijkanten te krijgen, geen idee hoe ik dat moet fixen. Gelukkig speel ik eigenlijk alleen nog WoW en dat biedt native WS support :)
Ik weet het ook niet precies. spk2go en lapino hebben wel beiden een Geforce-kaart. Misschien is het puur een driver-issue ?

* Smarron gaat zo naar de MediaMarkt om het scherm met een 2-weken niet-goed-geld-terug-garantie aan te schaffen om zo de dode pixels te ontwijken. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Smarron op 29-03-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tip: Breng de monitor meteen naar het service center en zeg dat je hem daar wilt checken. Scheelt je een tripje als hij toch dode pixels blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dr. Strangelove schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:06:

Ik zal een zo goed mogelijke probleemomschrijving geven:

Zoals jullie misschien wel weten is het bij sommige monitoren in te stellen dat niet-native resoluties geschaald worden, zodat bijvoorbeeld 1024x768 exact op 1024 x 768 pixels worden weergegeven. Hierdoor hoeft de monitor niet te schalen, en blijft het beeld toch scherp.

Helaas heeft de Acer 2051 deze functie niet in zijn OSD zitten. Geen nood, nVidia heeft in zijn drivers exact dezelfde functie ziten, alleen stuurt de kaart dan een resolutie door van 1680x1050, met als werkelijk actieve pixels een vak van 1024x768.

Deze funtie wil dus totaal niet werken. Ook andere functie waarbij de kaart alleen de aspect ratio (dus de beelden in een 4:3 verhouding doorsturen en links en rechts een zwart vlak) doorstuurt, werkt niet.

Heeft iemand een oplossing? Ik neig naar een driverissue, maar omdat het alleen nog bekend is i.c.m. de Acer weet ik het nog zo net niet. Vraag is dan ook of je dit onder garantie kan onderbrengen, het zou best wel is kunnen dat het een ontwerpfout is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dr. Strangelove schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:19:
Tip: Breng de monitor meteen naar het service center en zeg dat je hem daar wilt checken. Scheelt je een tripje als hij toch dode pixels blijkt te hebben.
Doe ik, thnx!
spk2go schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:20:
Ik zal een zo goed mogelijke probleemomschrijving geven:

Zoals jullie misschien wel weten is het bij sommige monitoren in te stellen dat niet-native resoluties geschaald worden, zodat bijvoorbeeld 1024x768 exact op 1024 x 768 pixels worden weergegeven. Hierdoor hoeft de monitor niet te schalen, en blijft het beeld toch scherp.

Helaas heeft de Acer 2051 deze functie niet in zijn OSD zitten. Geen nood, nVidia heeft in zijn drivers exact dezelfde functie ziten, alleen stuurt de kaart dan een resolutie door van 1680x1050, met als werkelijk actieve pixels een vak van 1024x768.

Deze funtie wil dus totaal niet werken. Ook andere functie waarbij de kaart alleen de aspect ratio (dus de beelden in een 4:3 verhouding doorsturen en links en rechts een zwart vlak) doorstuurt, werkt niet.

Heeft iemand een oplossing? Ik neig naar een driverissue, maar omdat het alleen nog bekend is i.c.m. de Acer weet ik het nog zo net niet. Vraag is dan ook of je dit onder garantie kan onderbrengen, het zou best wel is kunnen dat het een ontwerpfout is. :(
Ok, dat is duidelijk. Mag ik vragen bij welke gelegenheden je eigenlijk kiest voor scaling, is dat puur met gamen alleen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dan hebben we het volgens mij over hetzelfde, en dan kan vooralsnog bevestigen dat het mij dus ook niet gelukt is, d.w.z. 4:3 spellen spelen met balken aan de zijkant. In een window lukt het me trouwens wel.

Overigens heet de betreffende optie in ATI Tray Tools volgens mij Scale Imag to Panel Size, dat staat default aan en heb ik dus afgezet. Dit heeft geen effect, 4:3 resoluties worden naar 16:10 geschaald (uitgerekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil het alleen met die Acer niet lukken... of?

Ik kon het bij mijn Samsung 204Ts (momenteel weg want kapot) ook niet vinden in het OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Smarron schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:36:
[...]
Doe ik, thnx!

[...]
Ok, dat is duidelijk. Mag ik vragen bij welke gelegenheden je eigenlijk kiest voor scaling, is dat puur met gamen alleen ?
Het gaat hier uitsluitend om gaming, voor office en films kan hij makkelijk op 1680x1050 staan.
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:49:
Wil het alleen met die Acer niet lukken... of?

Ik kon het bij mijn Samsung 204Ts (momenteel weg want kapot) ook niet vinden in het OSD.
Het gaat hier dus niet om de OSD, maar om de driversettings. :) Die werken blijkbaar met de Acer niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

spk2go schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:07:
Het gaat hier uitsluitend om gaming, voor office en films kan hij makkelijk op 1680x1050 staan.
Ok, dat vind ik geen minpunt persoonlijk.
Het gaat hier dus niet om de OSD, maar om de driversettings. :) Die werken blijkbaar met de Acer niet (goed).
Misschien is het ook wel handig om te weten of dit met DVI of via D-Sub is? Misschien ligt het wel aan de aansluiting ipv drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Via D-Sub zou het sowieso niet kunnen, dus ik neem aan dat iedereen hem over DVI aangesloten heeft. Ik wel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

kan iemand me zeggen of de spiegeling van de NEC vergelijkbaar is met dat van een gewone TV, waar gewoon glas voorzit? Ik wil 'm graag bestellen, maar die spiegeling zit ik een beetje mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ongeveer hetzelfde ja.
Ik heb de Nec zelf nog nooit gezien, maar ik heb wel andere moitoren met net zo'n spiegellaag gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
noksiejus schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:54:
[...]
http://www.qware.info/pro...pecifi.php?product_id=124

das een verbeterde link. Ziet er goed uit, voor die prijs! is het ook stevig ?
Ja, voelt wel stevig aan en ziet er verder prima uit. Niet dat je er ooit iets van ziet aangezien hij recht achter het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb gemaild naar nvidia (paar dagen geleden) maar geen antwoord gekregen. Ook op andere fora geen deftig antwoord. Dit schalen ging op mijn vorige pc (Dell 9300 laptop met 6800go) overigens wél prima met een 1900x1200 scherm, dus moet bijna zeker driver/scherm issue zijn.

Er zijn overigens blijkbaar (nog) geen officiele schermdrivers van Acer voor de 2051W??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
weet iemand of er een plugin bestaat voor firefox, waarbij je ruimte wordt verdeeld in een linker en een rechterhelft, zodat je 2 websites naast elkaar kan zetten...

Of software waarbij je scherm virtueel verdeeld wordt in 2 helften, zodat je makkelijk een word document precies in de ene helft kan laten passen/uitlijnen en een ander word document of pdf in de andere helft van je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat kan je, als je twee vensters open heb staan, doen door met rechts op de taakbalk te klikken en dan te klikken op 'vensters naast elkaar schikken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De Samsung 215TW
Jammer, hij ziet er niet echt snel uit...
Maar zo te zien is de kleurweergave wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
XiN schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:34:
Dat kan je, als je twee vensters open heb staan, doen door met rechts op de taakbalk te klikken en dan te klikken op 'vensters naast elkaar schikken'
oh ja... inderdaad... thanx.. dat ik daar niet aan heb gedacht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Bakove schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:47:
[...]

oh ja... inderdaad... thanx.. dat ik daar niet aan heb gedacht... |:(
maar wat als je dan nog MSN vensters en IRC geminimizet heb staan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik overweeg al een tijdje om een TFT te kopen, maar de keuze tussen 5:4 en 16:10 hield me eigenlijk tegen, ik vind 4:3 de fijnste resolutie om mee te werken en ik dacht dat er geen TFT's waren met die verhouding. Maar vandaag zei een collega tegen me dat ik eens naar 20" TFT's moest kijken, en inderdaad: 4:3 met een resolutie van 1600x1200, precies wat ik wil! Nou viel mijn oog op de Samsung 204B, die vind ik qua prijs en design wel heel okee.. hoe zijn de ervaringen hiermee? Ik heb geprobeerd om de review uit de startpost te lezen, maar blijkbaar waren die slechte cijfers voor Duits niet helemaal onterecht :X Ik wil de monitor voornamelijk gebruiken voor FPS-games en het standaard bureaublad-werk, films kijken doe ik nauwelijks op m'n PC.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

noksiejus schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:20:
[...]

maar wat als je dan nog MSN vensters en IRC geminimizet heb staan ? :)
De tile-functie schikt alleen de vensters die niet geminimaliseerd zijn, dus die andere vensters daar heb je geen last van ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.