[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Webbah schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:58:
De nieuwe BenQ misschien nOObs, maar da's nog ff w8ten tot VersteegRob een mailtje terug krijgt over specs en levertijd (en in het ergste geval release date)

FF iets anders, ik ga nu zeker weten voor een 24"scherm, en wil dan natuurlijk games zoals far cry fear HL2 The godfather en scarface een beetje fatsoenlijk spelen. Is het dan een optie om m'n sapphire radeon x800 pro 256 MB zo lang te vervangen voor een Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB? Die is maar 132 euri. En daarna ga ik wel een nieuw pctje aanschaffen. Tegen die tijd is dat crossfire wel goed operationeel _/-\o_
Radeon X800 Pro (R480) : 12 Pipes, 475 MHz Core, 900 GHz Memory Vertex-Shader: 6
X1600 Pro 512 MB: Core: 500 MHz / Memory: 780 MHz / Pixel-Pipelines: 12 / Vertex-Shader: 5

Waarom zou je een snellere kaart inruilen voor een tragere?
Je kan beter gewoon je X800 Pro houden en het voorlopig uitzingen daarmee totdat je een nieuwe pc gaat kopen en dan een high end kaart kopen.

[ Voor 72% gewijzigd door n00bs op 20-03-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:47:
ik lees dat stukje heir ook wel zonder problemen. heb je dan de helderheid wel omlaaggeschroefd en cleartype aanstaan ?
Ja (x2). Helderheid staat op 40-50%, contrast bijna helemaal vol. Met kleurinstelllingen op 'warm' (veel rood) is het bij mij wel leesbaar maar moet ik me er veel voor inspannen. Op 'cool' (veel blauw) niet.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Ik vraag me zf die nieuwe lcd tv's van dell, zijn dat geen alternatieven? Wel DVI aansluiting, alleen zie ik nergens de reactie tijd :S

http://www1.us.dell.com/c...at2?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

En de nieuwe 30" dell is vooral erg groot, ziet er ook wel strak uit

http://www1.us.dell.com/c...dhs&~section=specs#tabtop

[ Voor 59% gewijzigd door Webbah op 18-03-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Van LCD resoluties word je nou niet echt blij: 1366 x768
En van de prijs van die 30" tft ook niet :P
Laat staan dat de meeste van ons voor DVI-D (dual link) met een native resolutie van 2560x1600 hun videokaart moeten upgraden en dan is het nog twijfelachtig of je 2560x1600 met een beetje eye candy beetje lekker kunt gamen zonder een SLI config ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
maak je er 1280 x 800 van...en het scherm wat van je afzetten. Dan moet het toch wel lukken ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:14:
Van LCD resoluties word je nou niet echt blij: 1366 x768
En van de prijs van die 30" tft ook niet :P
Laat staan dat de meeste van ons voor DVI-D (dual link) met een native resolutie van 2560x1600 hun videokaart moeten upgraden en dan is het nog twijfelachtig of je 2560x1600 met een beetje eye candy beetje lekker kunt gamen zonder een SLI config ;)
Heel wat mensen hier hebben een 7800 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
BvK P4 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:55:
maak je er 1280 x 800 van...en het scherm wat van je afzetten. Dan moet het toch wel lukken ;)
Ik koop geen groter scherm om er verder vanaf te gaan zitten ;( doe het voor een groter scherm voor brutere spel beleving ^^
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:58:
[...]
Heel wat mensen hier hebben een 7800 dus...
Ik denk nog meer dan de helft nog niet... dus de meerderheid moet gewoon upgraden (8>

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 18-03-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Hmm, breedbeeld schermen zijn toch prima geschikt voor textverwerken etc.?
Tenminste, als je een scherm heb dat 90 graden kantelbaar is. Dr zijn dacht ik zat tooltjes m je beeld ook 90 graden te draaien.

Kun je me toch ineens een behoorlijke lap text voor je snuit krijgen. :P
Iemand ervaring en/of tips hiermee/hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Ik hoor verhalen dat pivot mode(het 90graden kantelen van het beeld) op grote(23" en 24") monitoren niet echt praktisch is, maar op 20" en 21" zou het inderdaad moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ik heb niet dit hele topic nog de voorgangers helemaal doorgenomen, dus bij voorbaat mijn excuses als ik een vraag stel die reeds aan de orde is gekomen. Ik hoop in dat geval dat toch iemand bereid is een reactie te geven.

Ik overweeg een snel 20" scherm, maar wil wel graag blijven gamen met 1024x768 en soms 1280x960. De native resolutie niet gebruiken zou een relatief lelijk beeld opleveren (interpolatie), maar nu heb ik ook vernomen dat je met een zwarte rand om het gehele beeld heen bij 1024 x 768 of 1280 x 960 toch - al zei het gekunsteld - de native resolutie van het scherm kan gebruiken door gewoonweg maar een deel van het scherm te gebruiken. Graag wil ik weten of dit voor elk willekeurig 20" scherm met een resolutie van 1600 x 1200 geldt of dat wellicht alleen bepaalde drivers dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik moet zeggen dat interpolatie er op de Acer 2051Ws erg goed uitziet; ik speel PES5 in 1280x1024 (stretched) en dat is gewoon prima te doen, alleen als je er met je neus bovenop gaat zitten zie je dat de scherpte te wensen over laat. Uiteraard kan je ook met zwarte randen spelen, maar soms moet dat dan wel in een window.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

-Moondust- schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:04:
Ik heb niet dit hele topic nog de voorgangers helemaal doorgenomen, dus bij voorbaat mijn excuses als ik een vraag stel die reeds aan de orde is gekomen. Ik hoop in dat geval dat toch iemand bereid is een reactie te geven.

Ik overweeg een snel 20" scherm, maar wil wel graag blijven gamen met 1024x768 en soms 1280x960. De native resolutie niet gebruiken zou een relatief lelijk beeld opleveren (interpolatie), maar nu heb ik ook vernomen dat je met een zwarte rand om het gehele beeld heen bij 1024 x 768 of 1280 x 960 toch - al zei het gekunsteld - de native resolutie van het scherm kan gebruiken door gewoonweg maar een deel van het scherm te gebruiken. Graag wil ik weten of dit voor elk willekeurig 20" scherm met een resolutie van 1600 x 1200 geldt of dat wellicht alleen bepaalde drivers dit ondersteunen.
Als je een ATI of NVIDIA videokaart hebt kun je een optie inschakelen in het controlepaneel van de drivers om het beeld niet te schalen. NVIDIA heeft daarnaast nog wat meer van die opties om te kiezen hoe je precies wilt schalen, dus of alleen in verhouding, of over het hele beeldoppervlak, etc...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet slim om met een resolutie van 1280x1024 stretched op een 16:10 scherm te spelen. 1280x1024 is namelijk de verhouding 5:4 (wat veel tweakers hier niet weten). Je kan beter kiezen voor de verhouding 4:3 (ipv 5:4) bijvoorbeeld 1280x960.

Volgens mij kan je met de nvidia en ook de ati drivers instellen van je niet stretched wilt spelen. Dan geeft de videokaart altijd een resolutie 1680x1050 aan het scherm. Maar is dan is bij lagere resoluties een gedeelte zwart.
(Maar hier heb ik zelf geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

net ff op een gewone 4:3 geprobeerd.
je kan via de drivers de optie display adapter scaling aanzetten in digital flat panel settings.

een 1280 reso spel in een 1600 reso beeldscherm spelen heeft eigenlijk et enige nadeel dat et zwarte balken rondom het beeld zitten.
maar goed, dit is ook alleen interesant voor breedbeeld.

heb vorige week donderdag mn samsung 214T opgehaald. heeft weinig zin om hier nog een uitgebreide review van te schrijven want die zijn er al genoeg.

goed ff kort dan:

pluspunten:

-opvallend scherp met tekst
-lettergrootte is te vergelijken met een 19" (dit was nog 1 van de belangrijkste dingen voor mij met mn -7)
-zeer egaal bleedingloos beeld, geen merkbare ghosting
-zeer goed contrast en brightness managment (heb de instellingen in de drivers eindelijk uitgezet)
-pivot functie werkt feiloos

twijfelachtige minpunten:

-dikke zijkantrand (maar dat zie je natuurlijk niet)
-een wat standaard voet
-scherm op laagste stand is 14 cm van de tafel (had de vorige tft paar cm van de tafel af)

opvallend: het scherm leek de 1e uren bijna breedbeeld. vooral in vergelijking met mn oude 19" (die leek bijna perfect vierkant)
is dit altijd zo bij deze schermen?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:50

charlie

?*?

TheWickedD schreef op zondag 19 maart 2006 @ 03:51:
Tenminste, als je een scherm heb dat 90 graden kantelbaar is. Dr zijn dacht ik zat tooltjes m je beeld ook 90 graden te draaien.

Op een 21" is dit niet zo nuttig meer voor tekstverwerking.

Heb een Samsung Syncmaster 214T, en als ik hierin een pdf of een Word document open in portrait mode, komt het toch wel iets te overdreven groot op het scherm. Zelfs in landscape kan je nog vlot een volledige pagina tegelijk zien. De effectieve schermoppervlakte is immers groter dan een A3 vel...
Sowieso zijn 19+ schermen overkill voor het gewone typwerk. 8)

Als je trouwens een gewone analoge ingang gebruikt (op het werk heb ik geen DVI) is het beeld helemaal niet zo scherp meer in portrait modus.
Waarvoor is deze prortait modus dan wel interessant?
  • Om tweakers te lezen zonder veel scrolwerk...
  • Om (portrait) foto's te bekijken en te bewerken...
  • Excel sheets onder elkaar vergelijken...
  • ...
Maar meestal blijft hij gewoon in landscape staan naast mijn AL1931.

Voor dual opstellingen is een combinatie van aan 19" en een 21" eigenlijk iets minder interessant, vermits het aantal DPI sterk verschilt tussen beiden, en je dus een redelijk verschil in grootte hebt van je vensters als je ze van het ene naar het andere scherm sleept, of over twee schermen wil bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door charlie op 19-03-2006 16:38 . Reden: lay-out list ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik gebruik mijn pc voor surfen, chatten, met software klooien en gamen en af en toe filmkijken (voor de kinderen) Welke argumenten kunnen jullie aandragen om een Samsung 204Ts te nemen i.p.v. een snellere en goedkopere 204B? Een (korte) toelichting/onderbouwing stel ik erg op prijs.

[ Voor 26% gewijzigd door -Moondust- op 19-03-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:50

charlie

?*?

-Moondust- schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:38:
Welke argumenten kunnen jullie aandragen om een Samsung 204Ts te nemen i.p.v. een snellere en goedkopere 204B? Een (korte) toelichting/onderbouwing stel ik erg op prijs.
Type panel.
De T modellen hebben een kijkhoek van bijna 180°.
Deze blijven constant scherp, onder welke hoek je er ook naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Kijkhoek vind ik niet zo belangrijk. Er zitten hooguit twee personen naar het beeldscherm te turen, maar meestal gewoon een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
TheWickedD schreef op zondag 19 maart 2006 @ 03:51:

Tuurlijk, maar het is helemaal ideaal om twee documentjes, of een document en een internetpagina naast elkaar open te kunnen hebben staan! Dat werkt echt heel prettig :*)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
MUSTIS schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:43:
opvallend: het scherm leek de 1e uren bijna breedbeeld. vooral in vergelijking met mn oude 19" (die leek bijna perfect vierkant)
is dit altijd zo bij deze schermen?
Dat klopt inderdaad wel...
19" = 5:4 = 20:16 = 15:12
21" = 4:3 = 20:15 = 16:12

De 21" monitor is dus (in verhouding tot de breedte) iets minder hoog en (in verhouding tot de hoogte) iets breder...

[ Voor 16% gewijzigd door n-i-x op 19-03-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
hallo.

ik kwam dit op het net tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/matrox_triple_head_2_go_preview/images/16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/matrox_triple_head_2_go_preview/images/12.jpg

is dat even gaaf spul.

heeft iemand een idee wat voor schermen dat zijn? ze lijken namelijk verticaal hoger tezijn dan de 20.1 inch schermen van die ik hier zie (hoogte van een 17 inch)
??

Bron : Kleine preview van de 3 schermen met gamen

[ Voor 9% gewijzigd door ikbengoofy op 19-03-2006 19:52 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

XiN schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:28:
[...]

Dat klopt inderdaad wel...
19" = 5:4 = 20:16 = 15:12
21" = 4:3 = 20:15 = 16:12

De 21" monitor is dus (in verhouding tot de breedte) iets minder hoog en (in verhouding tot de hoogte) iets breder...
aha, ik wist niet dat 19" 5:4 was, dus dan klopt et idd.

die triple setup is trouwens al es eerder langs gekomen, maar het blijft mooi zon 3 tft's naast elkaar.
komt zon doosje alleen met analoge verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
ja ik zie het net toen ik op google aan het zoeken was naar meer info . dat op de frontpage het al een keer geweest was . maar ik wil weten wat voor schermen dan zijn haha. die trible is wel cool idd , maar wel erg duur zegmaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook belachelijk weinig aan als je films kijkt.. van die zwarte strepen midden in je scherm..
voor gamen of ander office werk wel extreem handig ;)

Edit: ik dat ik maar de 2051Ws ga scoren ipv de NEC, weinig verschillen, de reviews zeggen dat hij goed voor gamen is etc, en die NEC is 170 euro duurder..
Of ik neem de 2005 Dell maar daar ben ik nog niet zo zeker over aangezien de ms nogal hoog is.. 16 ms in totaal.. iemand ervaringen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
volgens mij komen er opvolgers van de huidige dell schermen , met betere ms.. had ik ergens gelezen lol.

over het dell scherm is overigen een compleet topic met ervaring , denk dat je daar wel ff wat leesvoer heb dan ;)

[ Voor 37% gewijzigd door ikbengoofy op 19-03-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:48:
Heb je ook belachelijk weinig aan als je films kijkt.. van die zwarte strepen midden in je scherm..

Edit: ik dat ik maar de 2051Ws ga scoren ipv de NEC, weinig verschillen, de reviews zeggen dat hij goed voor gamen is etc, en die NEC is 170 euro duurder..
Of ik neem de 2005 Dell maar daar ben ik nog niet zo zeker over aangezien de ms nogal hoog is.. 16 ms in totaal.. iemand ervaringen?
die 16 ms is te hoog voor gamen ga je zien dan kan je beter voor de NEC gaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Als je breedbeeld wilt zul je aan de 2051Ws geen slechte koop doen denk ik zo :) Zie ook deze review van spk2go op de frontpage.
ikbengoofy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:01:
volgens mij komen er opvolgers van de huidige dell schermen , met betere ms.. had ik ergens gelezen lol.

over het dell scherm is overigen een compleet topic met ervaring , denk dat je daar wel ff wat leesvoer heb dan ;)
Die opvolgers van Dell staan ook in de topicstart vermeld. Mooie dingen zijn het wel, het design vind ik zelf erg fijn :) Neemt niet weg dat die ook nog steeds 16ms zijn. En om daar weer even op te reageren:
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:05:
[...]
die 16 ms is te hoog voor gamen ga je zien dan kan je beter voor de NEC gaam
Staar je niet dood op ms. Ik heb het al zovaak eerder gezegd.. Ik heb zelf een 16ms scherm en daar kan ik prima op gamen. Ik heb nog geen FPS games gespeeld, maar wel Need For Speed Most Wanted, ook een spel met donkere omgevingen soms en snelle beeldwisselingen. Ik heb het scherm daar nog nooit op ghosting kunnen betrappen. Ook in films niet. Vergeet niet dat er veel verschil kan zitten tussen de tijd die de fabrikant opgeeft en wat de werkelijkheid doet... Ik heb genoeg testen gelezen om te kunnen weten dat bijvoorbeeld een 8ms scherm méér ghosting kan hebben dan mijn 16ms scherm. Simpelweg omdat dat ding bijvoorbeeld in werkelijkheid 18ms doet en dus de opgave niet haalt en mijn monitor dat juist wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Snelheid uitgedrukt in "ms" zegt weinig. Het is namelijk alleen de snelheid van grey-to-grey. Andere kleurovergangen zullen dan ook veel langer duren.

Wat belanrijk is om te kijken naar het soort paneel en of dit een overdrived paneel is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan er een paar die zo dell scherm hebben die hebben er wel last van dan gaat het om de 20 en de 24" van dell maar dan wel de 2005 type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
K wil niet zeuren hoor, maar dit:

http://www.firingsquad.co..._go_preview/images/05.jpg]

Is geen DVI

Verders leuk voor flighr sims, lijkt me wel vreemd voor AOE II, beetje breeeeeeed speelvlak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
valt me op dat de werkbalk onderaan wel wordt uitgerokken , en het spel zelf niet ..

als dan rechtboven bij het rechterscherm de enemy aankomt , en jij zit links onder op je linker scherm. heb nog de tijd om 3 ages up tegaan plus 100 man leger voordat ze erzijn geloof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Na mijn 'miskoop' (Samsung 770p bleek 6bits te zijn), ben ik weer op zoek naar een monitor waar ik wel naar kan kijken zonder me te ergeren. Nu zag ik de Samsung 204Ts staan hier, en 't ziet er voor die prijs echt te mooi uit. Hij is net 50 euro duurder dan een 17" Eizo die ik op 't oog had. Maar na mijn ervaring met de 770p ben ik nogal bang om weer een 6bits paneel in huis te halen. Kan iemand hier met een 204Ts in Photshop een gradient maken en dan met z'n neus op 't scherm gaan zitten, kijken of de overgang wel vloeiend is?

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Iwes schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:03:
Na mijn 'miskoop' (Samsung 770p bleek 6bits te zijn), ben ik weer op zoek naar een monitor waar ik wel naar kan kijken zonder me te ergeren. Nu zag ik de Samsung 204Ts staan hier, en 't ziet er voor die prijs echt te mooi uit. Hij is net 50 euro duurder dan een 17" Eizo die ik op 't oog had. Maar na mijn ervaring met de 770p ben ik nogal bang om weer een 6bits paneel in huis te halen. Kan iemand hier met een 204Ts in Photshop een gradient maken en dan met z'n neus op 't scherm gaan zitten, kijken of de overgang wel vloeiend is?
Ik zal vanavond even kijken of ik het voor elkaar kan krijgen...er staat geloof ik verder terug in dit deel of het vorige deel een link naar de site waar je dit kunt checken en ik zal kijken of ik eruit kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik ben bang dat er niet veel spellen zijn die 3 beeldschermen ondersteunen, bovendien zal je altijd met die randen zitten en zal je nooit 1 groot vloeiend beeld hebben.

16ms voor gamen is prima, en idd wat er opgegeven word is soms niet helder. (grey to grey, black to white, green to ultraviolet, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
ikbengoofy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:57:
valt me op dat de werkbalk onderaan wel wordt uitgerokken , en het spel zelf niet ..

als dan rechtboven bij het rechterscherm de enemy aankomt , en jij zit links onder op je linker scherm. heb nog de tijd om 3 ages up tegaan plus 100 man leger voordat ze erzijn geloof :P
Als je rechtsboven geen fog of war hebt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31
MUSTIS schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:14:
ik ben bang dat er niet veel spellen zijn die 3 beeldschermen ondersteunen, bovendien zal je altijd met die randen zitten en zal je nooit 1 groot vloeiend beeld hebben.

16ms voor gamen is prima, en idd wat er opgegeven word is soms niet helder. (grey to grey, black to white, green to ultraviolet, etc.)
Het is maar 1 resolutie die wordt opgesplitst door een ander apparaat naar 3 beeldschermen. Spellen ondersteunen die resolutie niet, maar daarvoor zijn oplossingen op het widescreengamingforum.

Die randen kun je niets aan doen, behalve afzien van meerdere monitoren en gaan voor 1 grote...maar vloeiend hangt toch echt van je videokaart af. over een generatie of 2 zal dat echt geen probleem meer zijn ;)

En ik weet niet hoe bruin jij wordt achter je pc, maar UV is bij mij een kleur die mijn beeldschermen niet kunnen weergeven...net als infrarood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
die 3 schermen is erg leuk voor bijvoorbeeld flightsims of racegames . Fear ondersteunt triple screen ook overigens. met die randen lijkt mij niet zo,n probleem . als je gaat gamen met 2 monitoren lijkt me wel minder , dan zit die randt echt in het midden.

die Fog of war moet je wel eerst ff weglopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie. Ik ben de gelukkige eigenaar van een Samsung 204T voor 452 euro (heeft dan wel een bijna dode pixel 4,5 cm van de rechterkant). De pixel kan alleen zwart of rood zijn, maargoed, 60 euro eraf voor dat puntje. Ik heb een sterk vermoeden dat ik er wel mee kan leven. Hij wordt vandaag opgestuurd, dus hopelijk morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
En ik weet niet hoe bruin jij wordt achter je pc, maar UV is bij mij een kleur die mijn beeldschermen niet kunnen weergeven...net als infrarood
De mijne is toch echt wel zichtbaar in het infrarood, wat denk je dat zo'n CCFL nog meer afgeeft dan alleen licht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
In infrarood zoals in Nightvision? Heatvision? Daar hebben wel meer apparaten en personen last van ;)

Maar om nou met warmte de reactietijd te gaan berekenen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Dell 2407WFP shows up on Dell Japan
[img][img]http://www.engadget.com/media/2006/03/2407wfp.jpg[/img][/img]
Posted Mar 20th 2006 8:31AM by Ryan Block
Filed under: Displays

They're not exactly telling us anything more about Dell's 2407WFP than we expected would be coming from the 2405FPW's successor (usual 24-incher specs: 1920 x 1200, addition of HDCP, 500 cd/m2 brightness, 1000:1 contrast ratio, 6ms response time, 4-in-1 card reader, etc.), but we're gonna be a little less than enthused if this thing goes in America for what they're asking in Japan: ¥157,500 -- about $1,400 US. Of course, domestic product prices gone foreign typically get inflated, we know, but it's a kind of inauspicious way to first hear about a products we've been looking forward to, ourselves. Oh, and sorry about that thumbnail, it's really the best we could dig up from Dell Japan's site. Just envision that 2007WFP, just a little taller and wider, aight?
Check: http://216.239.37.104/tra...ls_overview.asp?pid=11451
(link even copy-en en pasten, dan translate ie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
Versteegrob schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 02:13:
Hallo,

Ik heb net BENQ gemaild over de levering / prijs van de Hallo, BenQ FP241W (BFI): high definition.

Als er nieuws is dan laat ik het jullie weten.

Voor rond de 1000 euro wil ik hem zeker kopen.

Rob
He waar blijft je info nou man, ze zijn toch niet zo traag bij BenQ :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Webbah schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:32:
[...]

He waar blijft je info nou man, ze zijn toch niet zo traag bij BenQ :Z
+- €1200?

BenQ FP241W - Preisvergleich Monitor-Flatscreen - Preis ab € 1.200,00

(1e hit op Google)

-edit-

Staat hier ook:

PRAD.de

[ Voor 12% gewijzigd door MelvinB op 20-03-2006 18:42 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:45:
[...]

Ik zal vanavond even kijken of ik het voor elkaar kan krijgen...er staat geloof ik verder terug in dit deel of het vorige deel een link naar de site waar je dit kunt checken en ik zal kijken of ik eruit kan komen :)
Ik heb ff lopen vogelen met die plaatjes van deze site. Voor zover ik het eruit kon opmaken, zou je bij bepaalde gradienten dus een vreemde overgang moeten zien.
Be the way, if you do want to see dithering, then look at the gray-gradients.tif (don't zoom in or out the image, and use 24 bit or 32 bit colors in Windows). Examine the block that have 0-25 numbering over it at its left side, from very close. Of course, you will have to do it on a 970P or other TFT that uses dithering without FRC.
Anyway, dit is er bij mij uitgekomen. Allebei klikbaar btw :) Ik heb niet de allerbeste camera trouwens om het in beeld te brengen...

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/samsungpva_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/samsungpva_klein_helemaal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Is er ook ergens een plaatje van de zwarte uitvoering van de NEC LCD20WGX2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
Verdomme da's zuur, toch duurder dan de 244T, welke van de twee zouden jullie op de specs kiezen? Ook al is die BenQ duurder ik ga voor deze specs (en prijs) voor de samsung.

[ Voor 5% gewijzigd door Webbah op 20-03-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
qua specs lijkt de Samsung 244T me beter met zijn 6ms GtG tegenover de 8ms GtG van de Benq, maar de reactietijd zegt niet alles, en mischien draaid Benq's BFI de rollen wel om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

J0YR1D3R schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:03:
[...]

Ik heb ff lopen vogelen met die plaatjes van deze site. Voor zover ik het eruit kon opmaken, zou je bij bepaalde gradienten dus een vreemde overgang moeten zien.

[...]

Anyway, dit is er bij mij uitgekomen. Allebei klikbaar btw :) Ik heb niet de allerbeste camera trouwens om het in beeld te brengen...

[afbeelding]

[afbeelding]
Hey bedankt! Ik kan niet echt dingen opmaken uit de foto's (Ik kon 't bij m'n eigen foto's ook bijna niet zien). Zie je iets van dithering op 't scherm? En bij een huisgenoot van mij zijn zijn overgangen wel vloeiend, maar als je met je neus op 't scherm gaat zitten zie je ze bewegen ofzo (Dat is FRC toch, snel switchen tussen de dichtsbijzijnde kleuren?)

Als dit echt een true 8 bits scherm is, dan wordt dit zeker m'n volgende scherm ('t is dan ook de enige betaalbare 20" :P )

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 970P zou stilstaande dithering hebben...
Ik zie op die foto's in ieder geval niet zo'n patroon zoals hier, dus er is waarschijnlijk geen stilstaande dithering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik geloof dat hier wat vrolijke NEC 20WGX2 bezitters zijn. Zouden die voor mij een pic kunnen maken als morgen het zonnetje gaat schijnen? Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Iwes schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:58:
Hey bedankt! Ik kan niet echt dingen opmaken uit de foto's (Ik kon 't bij m'n eigen foto's ook bijna niet zien). Zie je iets van dithering op 't scherm? En bij een huisgenoot van mij zijn zijn overgangen wel vloeiend, maar als je met je neus op 't scherm gaat zitten zie je ze bewegen ofzo (Dat is FRC toch, snel switchen tussen de dichtsbijzijnde kleuren?)

Als dit echt een true 8 bits scherm is, dan wordt dit zeker m'n volgende scherm ('t is dan ook de enige betaalbare 20" :P )
Dithering is best wel lastig te herkennen heb ik het idee. Als ik echt met mn neus op mn scherm ga hangen heb je namelijk ook last van het feit dat het beeld is opgebouwd uit pixels en dus ook de ruimtes/randjes daartussen hebt. Maar een patroon van een herhalende pixel zoals in het voorbeeld van de 970P kan ik niet herkennen eigenlijk.
XiN schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:11:
De 970P zou stilstaande dithering hebben...
Ik zie op die foto's in ieder geval niet zo'n patroon zoals hier, dus er is waarschijnlijk geen stilstaande dithering...
Ik kan dus bovenstaand patroon ook niet terug vinden op mn scherm, het is ook nogal lastig te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MelvinB schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:52:
Is er ook ergens een plaatje van de zwarte uitvoering van de NEC LCD20WGX2?
Naar mijn weten is er geen zwarte versie van de NEC. Sommige webshops noemen 'm weleens zwart/zilver. Achterkant is zwart en voorkant is zilver zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 204B in Face à Face
Valt me eigenlijk wat tegen...
Met een opgegeven reactietijd van 5ms had ik eigenlijk een overdrive paneel verwacht, maar zo te zien is het een gewoon TN paneel, en verschilt de snelheid eigenlijk weinig van bijvoorbeeld de FP202W...
Dat betekent dat de Nec voorlopig nog even de snelste LCD monitor op het moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet zo best die samsung 204b blij dat ik voor de NEC ga :9~ als ik dat zo zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:01:
niet zo best die samsung 204b blij dat ik voor de NEC ga :9~ als ik dat zo zie
Als ik naar het verschil in filmweergave kijk dan lijkt de Samsung een stuk contrastrijker ingesteld te staan, mogelijk als je dat terugdraait dat de responsetijd een stuk zakt.

http://www.lesnumeriques....1=101&p1=1021&ma2=52&ph=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:20:
[...]

Als ik naar het verschil in filmweergave kijk dan lijkt de Samsung een stuk contrastrijker ingesteld te staan, mogelijk als je dat terugdraait dat de responsetijd een stuk zakt.

http://www.lesnumeriques....1=101&p1=1021&ma2=52&ph=3
maar ik neem hem niet voor filmweergave die nec daar heb ik een tv voor lekker spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:26:
[...]
maar ik neem hem niet voor filmweergave die nec daar heb ik een tv voor lekker spelen :9
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je het contrast wat terugdraait, naar het niveau van de NEC, dat de Samsung mogelijk minder afterglow laat zien, ook in games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
XiN schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:41:
De 204B in Face à Face
Valt me eigenlijk wat tegen...
Met een opgegeven reactietijd van 5ms had ik eigenlijk een overdrive paneel verwacht, maar zo te zien is het een gewoon TN paneel, en verschilt de snelheid eigenlijk weinig van bijvoorbeeld de FP202W...
Dat betekent dat de Nec voorlopig nog even de snelste LCD monitor op het moment is.
Blijkt dus nogmaals weer heel duidelijk, dat je je niet dood moet staren op de specs. De fabrikant zegt 5ms, maar irl blijkt hij gelijk te scoren aan de 242MP. Volgens mij ligt de score ongeveer op gelijke hoogte met mijn eigen scherm, dat ook een 16ms scherm is. Het scheelt 11ms, maar het beeld is 100% identiek.

Het voordeel van de 204B is dus eigenlijk zo goed als weg ten opzichte van de 204Ts, hooguit de voet en het design zijn voor sommige mensen een plus punt. De prijs is gelijk, de 204Ts heeft een net zo snel scherm maar toch betere kleurweergave en is echt 8 bit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
brama schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:54:
[...]
http://getahead.ltd.uk/dwr/getstarted

Op mijn CRT leest het zonder problemen. Op de Acer alleen redelijk als ik de kleuren instel op 'cool' (wat alles wel erg blauw maakt). Voornl. de stukjes script code met donkere achtergrond zijn lastig leesbaar.

Voor thuis heb ik pas een dell 2005fpw besteld, voornl. vanwege de vele input mogelijkheden (VGA, DVI, composiet, S-Video). Die zal ik komende week wel binnenkrijgen, dus dan kan ik ook TFT's onderling vergelijken.
Nou, vandaag dan de dell binnengekregen. Deze is duidelijk stukken beter dan de Acer wat betreft contrast; de pagina hierboven is op de dell veel duidelijker, ongeacht de kleurinstelling. Ook de kijkhoek is beter (wat niet vreemd is gezien de specs). De Dell was in de aanbieding en is daarmee nog zo'n 100 euro duurder dan de pricewatch prijs van de Acer, maar wel de moeite waard.

Zo heeft het ding een hoop extra features, zoals DVI-aansluiting, en S-Video/composiet. Hiermee kan picture-in-picture gekeken worden met het computer-beeld. Niet bijzonder nuttig, dus ik zal het niet zo gauw gebruiken. Wel handig is de ingebouwde USB hub.

Ik gebruik de meegeleverde standaard niet; in plaats daarvan gebruik ik een monitor-arm die aan het bureau vastgemaakt is. Deze arm (40 euro bij paradigit) heeft als voordeel dat je de monitor weg kunt duwen om plek te maken. Ook kan het scherm nu kantelen.

Als extraatje heb ik ook de speakermodule besteld; deze is te bevestigen onder het scherm. Het geluid is best aardig, voor een TFT scherm zelfs goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
en dan aangesloten op de commodore64 @ 1mhz?? :P

zie ik het nou verkeerd, of is de Dell is hoogte hoger als de Acer?? wat mij erg tegenviel aan de breedbeeld 20 inch schermen was dat ik ze bijzonder laag vondt , (17inch hoogte) ik ben meer opzoek naar een scherm wat in hoogte gewoon 19 inch is , en daarbij een stuk meer breed , of moet ik dan gelijk aan een 24 inch gaan denken? Wordt helemaal gek! , weet me god niet wat ik nu wil hebben. ik wil breedbeeld , maar ook wel goed in hoogte , maar weer niet teveel geld uitgeven.
denk dat mijn keuze niet bestaat. maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
ikbengoofy schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:34:
en dan aangesloten op de commodore64 @ 1mhz?? :P
Haha, ik had wel bedacht om een C64 op de analoge ingang aan te sluiten ja ;-) Maar behalve dat het grappig is, is het verder volstrekt nutteloos en leuk voor 1x.
zie ik het nou verkeerd, of is de Dell is hoogte hoger als de Acer?? wat mij erg tegenviel aan de breedbeeld 20 inch schermen was dat ik ze bijzonder laag vondt , (17inch hoogte) ik ben meer opzoek naar een scherm wat in hoogte gewoon 19 inch is , en daarbij een stuk meer breed , of moet ik dan gelijk aan een 24 inch gaan denken? Wordt helemaal gek! , weet me god niet wat ik nu wil hebben. ik wil breedbeeld , maar ook wel goed in hoogte , maar weer niet teveel geld uitgeven.
denk dat mijn keuze niet bestaat. maargoed.
Ik denk dat je keuze inderdaad 24" is dan. Zou ik zelf ook wel willen, maar voorlopig nog even te duur..

Is het scherm je te laag qua resolutie of fysieke grootte? Persoonlijk vind ik brede schermen juist prettig, en 1050 pixels verticaal is ruim voldoende voor alles wat ik ermee doe. Nou heb ik ook geen taakbalken (niet nodig als je virtual desktops gebruikt) en andere schermvretende applicaties, dus meer 'real estate'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
fysieke grootte gaat het mij om, revolutie van 1600 1200 vindt ik perfect . het breedbeeld van het scherm vindt ik erg mooi , alleen vindt ik hem te laag , ik zag screenshots waar nfsmw werdt gedraait op een acer , en die P 206 leek wel een porche zo plat gewoon omdat het beeld onwijs werdt uitgerekt. nu weet ik dat je dat kan instellen , maar dan krijg je of 2 zwarte balken aan bijde zijkanten (daar koop je zo,n scherm niet voor) of je mist gewoon een deel van de boven en onderkantvan het spel. dus 1 van de 3 , en ga me bij alle 3 ergeren. (ken mezelf ;) )

24 inch is een optie, alleen wil ik ook nog wel op vakantie zegmaar, en dan wordt het lastig :)

edit:
Wil het scherm overigens gebruiken voor gamen, internetten en veel , heel veel office voor huiswerk,scriptie enz.

[ Voor 15% gewijzigd door ikbengoofy op 21-03-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Bij meerdere spellen is op dezelfde manier in te stellen dat de kijkhoek groter wordt, waardoor de vervorming verdwijnt. Met een knipoog naar de toekomst moet je je hier niet zo'n zorgen om maken, want meer en meer spellen moeten breedbeeld gaan ondersteunen.

Sowieso al alle spellen die ooit hun weg willen maken naar een console of daar juist vanaf komen.

Ik wil trouwens ook het liefst een 23" of 24", met bijna alle aansluitingen (het liefst zelfs DVI of HDMI 2x), met geweldige beeldkwaliteit en voor een mooie prijs...

...net als alle anderen in dit topic. :+ :+

[ Voor 3% gewijzigd door FrenzyFreak op 21-03-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
24inch is ook gaaf , maar wel bijna dubbel zoveel geld van een doorsnee 20 inch.
met name strategiespellen op een breedbeeld zoals aoe3 lijkt me zoo gaaf , goed overzicht , mooier detail enzovoort . aoe3 is overigens (voor mij dan) niet tedoen om mijn huidige Dell 19 inch CRT , wat overigens een noodscherm is, aangezien me vriendinnetjelief mijn normale scherm wel even ging schoonmaken met allesreiniger 8)7 . (coatinglaag kapot, grote vlekken in men scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]ikbengoofy schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:20:[/b]
[edit] Wil het scherm overigens gebruiken voor gamen, internetten en veel , heel veel office voor huiswerk,scriptie enz.[/edit]
En jij wil in de eerste plaats je scherm gebruiken voor veel office: huiswerk en scriptie? Ik zou zeggen: doe vooral geen moeite, en laat je eisen daar niet door bepalen. Het heeft immers toch geen zin. Ik lees op een zestal regeltjes tekst 6 verkeerde vervoegingen waar ik spontaan misselijk van word. Om maar te zwijgen van minstens evenveel spelfouten. Of misschien moet jij juist wat meer huiswerk maken, neem dan maar zeker een 4:3 scherm 8)7

Leer toch gewoon een paar normale zinnen schrijven, hallo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:38:
[...]
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je het contrast wat terugdraait, naar het niveau van de NEC, dat de Samsung mogelijk minder afterglow laat zien, ook in games. ;)
Hmm die NEC heeft toch zo'n super contrast setting? Als ze daar nou eens op testen... stuurt iemand even een mail O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 01:04:
[...]

En jij wil in de eerste plaats je scherm gebruiken voor veel office: huiswerk en scriptie? Ik zou zeggen: doe vooral geen moeite, en laat je eisen daar niet door bepalen. Het heeft immers toch geen zin. Ik lees op een zestal regeltjes tekst 6 verkeerde vervoegingen waar ik spontaan misselijk van word. Om maar te zwijgen van minstens evenveel spelfouten. Of misschien moet jij juist wat meer huiswerk maken, neem dan maar zeker een 4:3 scherm 8)7

ben dyslexies badgast. weinig aan te veranderen. Ga lekker ergens anders mensen zitten afzeiken mafkees. Het gaat hier over monitoren, niet over spelfouten. Back on Topic plz...

[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 22-03-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
brama schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:03:
[...]

Nou, vandaag dan de dell binnengekregen. Deze is duidelijk stukken beter dan de Acer wat betreft contrast; de pagina hierboven is op de dell veel duidelijker, ongeacht de kleurinstelling.
Toch nog eens wat lopen spelen met die Acer op werk; met contrast op 50 en helderheid op 70
is het duidelijker te zien dat die pagina donkere blokken heeft waar de script code instaat, indien ik de
kleur-instelling op 'warm' instel. De kleuren zijn echter dan vrij flets, dus geen mooi beeld. Stel
je de kleuren in op 'User' met R/G/B allen op 80, dan valt die donkere achtergrond snel weg bij een hoger contrast. Een leuke testpagina dus om het contrast van je TFT scherm in de praktijk te testen.

Nog even ter herhaling die pagina:

http://getahead.ltd.uk/dwr/browser/intro

Hierbij moet je dus duidelijk donkere blokken op de pagina zien met de code erin, zoals onder de zin
Suppose we have a Java method that looks like this:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

lul lekker op man laat die man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Niet iedereen is even goed in zijn spelling of zinsbouw als dat jij misschien verwacht. Als iemand, zoals hij zelf ook aangeeft dyslectisch blijkt te zijn, is dat imho genoeg reden om hem niet aan te vallen op zijn taalgebruik. In jouw stuk wat ik net quote spot ik ook al zo twee fouten, dus wat dat betreft ben jij net zo goed niet perfect :>
ikbengoofy schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:16:

ben dyslexies badgast. weinig aan te veranderen. Ga lekker ergens anders mensen zitten afzeiken mafkees. Het gaat hier over monitoren, niet over spelfouten. Back on Topic plz...
Vind het overigens geen probleem dat je dat even meldt, weten de mensen hier tenminste die er "last" van hebben dat ze daar rekening mee kunnen houden.
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:23:
[...]
lul lekker op man laat die man :(
Case closed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dingdongding
Bent u het oneens met een post? Vindt u hem onsmakelijk?
Gebruik dan dit icoontje boven aan het topic: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif
Einde bericht
Dingdongding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:57:
[...]

Niet iedereen is even goed in zijn spelling of zinsbouw als dat jij misschien verwacht. Als iemand, zoals hij zelf ook aangeeft dyslectisch blijkt te zijn, is dat imho genoeg reden om hem niet aan te vallen op zijn taalgebruik. In jouw stuk wat ik net quote spot ik ook al zo twee fouten, dus wat dat betreft ben jij net zo goed niet perfect :>

Dan mag jij mij eens aanwijzen waar die fouten staan...Altijd gemakkelijk om zo een punt te maken.

Ten andere, dyslexie heeft hier helemaal NIETS mee te maken. Als iedereen toch zo graag dyslexie aanhaalt zouden ze op zijn minst mogen weten wat het betekent, jij dus ook. Dit dan ook telkens inroepen omdat je te dom bent om Nederlands te schrijven, of te lui om je posts te herlezen, is dan ook een heel flauwe verdediging. Als je op die redering verdergaat heeft de halve tweaker-community last van dyslexie, wat dan ook nog eens een aanfluiting is voor de personen die er echt onder lijden.

Uw eigen tekst nalezen kan geen kwaad en getuigt van begrip voor wie de tekst moet lezen of antwoorden op de gestelde vragen.

Ik volg met veel interesse deze technische threads over LCD schermen, maar dergelijke posts halen het niveau vaak helemaal onderuit. Het is hier toch niet de FOK.nl kleutertuin voor -12 jarigen? Als dat de manier van schrijven is, ga dan maar ginder posten.

Vind het overigens geen probleem dat je dat even meldt, weten de mensen hier tenminste die er "last" van hebben dat ze daar rekening mee kunnen houden.

Right...

Case closed? :)

Wat mij betreft wel, en nee, ik ga voor deze futiliteit geen topic report maken.

Aanhalen dat het off-topic is natuurlijk ook weer typisch. En als de mods deze laatste replies willen opkuisen, dat ze dan maar hun gang gaan, het kan mij ook niet schelen, ze zouden misschien beter ook wat waken over het niveau van tweakers.net en GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval heb ik nog steeds geen review over NECs gezien :O
waar blijven die bezitters met hun reviews })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben even weggeweest...... dus heb het topic niet helemaal eer gevolgd.
Maar goed heeft iemand de NEC al ?
En kan ie er mischien iets over schijven,evt foto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:54:
ben even weggeweest...... dus heb het topic niet helemaal eer gevolgd.
Maar goed heeft iemand de NEC al ?
En kan ie er mischien iets over schijven,evt foto ?
Ik heb de NEC nu iets meer dan een week binnen. Het is gewoon een perfect scherm, waarbij het enige minpuntje de reflecterende laag kan zijn. Heb er zelf niet zoveel last van, maar kan me situaties voorstellen dat bij een bepaalde lichtinval het storend kan zijn.

Kleuren zijn super, uit de doos was er verder ook weinig te calibreren.

De DV modes die er op de monitor aanwezig zijn zorgen in games nog voor wat extra scherpte, vooral merkbaar als je er een Xbox360 op aansluit. Ik draai daar zelf op photo mode mee, vind dat diepere kleuren en contrast weergeven dan bij gaming mode.

Via DVI (pc aangesloten) heb ik de sRGB mode draaien, dit zou het meest kleurecht zijn. Ook al zijn andere DV modes wel iets strakker, maar dat gaat dus ten koste van de kleurechtheid. Dat wil je niet als je gaat photoshoppen.

Snelheid in games is goed te merken, had daarvoor een 16 ms scherm en dan merk je toch redelijk wat ghosting. Daar is nu niets meer van te merken.

Als allround monitor denk ik dat je momenteel met de NEC de beste keuze maakt, alleen bij weergave van films is de monitor geen topper. Als je dus veel films kijkt via je pc dan moet je het afwegen wat je belangrijker vind. Normaal pc gebruik en gaming of weergave van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:02:
[...]

Dan mag jij mij eens aanwijzen waar die fouten staan...Altijd gemakkelijk om zo een punt te maken.

Ten andere, dyslexie heeft hier helemaal NIETS mee te maken. Als iedereen toch zo graag dyslexie aanhaalt zouden ze op zijn minst mogen weten wat het betekent, jij dus ook. Dit dan ook telkens inroepen omdat je te dom bent om Nederlands te schrijven, of te lui om je posts te herlezen, is dan ook een heel flauwe verdediging. Als je op die redering verdergaat heeft de halve tweaker-community last van dyslexie, wat dan ook nog eens een aanfluiting is voor de personen die er echt onder lijden.

Uw eigen tekst nalezen kan geen kwaad en getuigt van begrip voor wie de tekst moet lezen of antwoorden op de gestelde vragen.

Ik volg met veel interesse deze technische threads over LCD schermen, maar dergelijke posts halen het niveau vaak helemaal onderuit. Het is hier toch niet de FOK.nl kleutertuin voor -12 jarigen? Als dat de manier van schrijven is, ga dan maar ginder posten.

[...]

Right...

[...]

Wat mij betreft wel, en nee, ik ga voor deze futiliteit geen topic report maken.

Aanhalen dat het off-topic is natuurlijk ook weer typisch. En als de mods deze laatste replies willen opkuisen, dat ze dan maar hun gang gaan, het kan mij ook niet schelen, ze zouden misschien beter ook wat waken over het niveau van tweakers.net en GoT
kon het niet echt vinden in de woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
...nevermind

[ Voor 92% gewijzigd door Vandread op 22-03-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Lekker negeren zo iemand als alvi, met dat soort dingen haalt die zelf het niveau van GoT naar beneden.Bovendien haal JIJ op het moment dit topic ZELF onderuit met dat soort kanslose opmerkingen. Je zet meer jezelf dan mij voor paal gast. en nu alstublieft stoppen , het gaat werkelijk nergens over . hier hebben we allemaal niks aan.

is er overigens al een release datum bekend van de BenQ schermen? ben wel erg nieuwschierig geworden. Als het scherm een erg moderne vorm heeft is het echt wel wat voor mij. Geheel me studentenkamer is Ikea enzo ;) :9

[ Voor 10% gewijzigd door ikbengoofy op 22-03-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n 204T nu net binnen.
J0YR1D3R , als jij een venstertje versleept, krijg jij er dan ook van die 'vegen' achteraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:14:
Ik heb m'n 204T nu net binnen.
J0YR1D3R , als jij een venstertje versleept, krijg jij er dan ook van die 'vegen' achteraan?
Hmja, enigzins wel. Heb er nooit zo op gelet en stoor me er totaal niet aan eigenlijk... Heb geprobeerd wat foto's te maken maar dat wil niet echt lukken. Denk dat ik wel weet wat je bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slebber, lebber wat een prachtige dingen..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:47:
[...]

Hmja, enigzins wel. Heb er nooit zo op gelet en stoor me er totaal niet aan eigenlijk... Heb geprobeerd wat foto's te maken maar dat wil niet echt lukken. Denk dat ik wel weet wat je bedoeld :)
Ik stoor me er eigenlijk ook niet aan. Venstertjes verslepen is nu eenmaal niet mijn hobby _/-\o_
Wat me echt opvalt is dat hij enorm scherp is vergeleken met m'n oude CRT (staat er nu achter >:) )

@stijno: :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Vindt de 204Ts kwa prestaties wel een goed scherm.

Heb het alleen niet zo op de voet..

Maar dat wend vanzelf , staat er in de product Survey. ik weet het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 22-03-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

http://www.futureshop.ca/...63&catid=&test%5Fcookie=1

hopelijk komt ie snel in NL te koop, denk dat dit hem wordt
zelfde panel als de nec, en gelukkig geen "spiegel" ervoor
en http://www.hardforum.com/...=1030376&highlight=L203WT
Afbeeldingslocatie: http://us.lge.com/download/product/image/1000001031/L203WT_m_f.jpg

oh?? :'(
I bought a L203wt today at Future Shop - clear text, no backlight bleed, no dead pixels.
But poor viewing angles - color seems to shift from top of screen to bottom and from a sharp angle from below the screen goes dark. Also had a heck of a time trying to duplicate theme colors I use with my Samsung 172T. Is this a 6 bit TN panel ? Sure acts like it.

But here's the kicker : powering on monitor with menu button pressed reveals a hidden
service menu screen. Information there clearly states the panel is " LPL20W TN " Don't know what LPL means but 20W is obvious. So is TN.

[ Voor 46% gewijzigd door sander817 op 22-03-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
LG 20.1" Premium LCD Monitor (L203WT)
Our price: $649.99
Leuk prijsje ook overigens.... :/

Hoop voor je dat die in nl goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die hier 20 procent goedkoper moeten zijn, ook al lijkt me dat stug..
Mooi ding die LG,
Lijkt wel een breedbeeld maar toch niet.. Ik moet toch echt snel mn geld binnen hebben, kan niet w88 om te gamen/tv te kijken op zo'n 20" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Viewsonic VX2055wm in Face à Face
Zo te zien een overdrive MVA(aan de kijkhoek te zien), alleen het overdrive-effect is niet zo erg zichtbaar, dus weinig negatieve ghosting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Ik zit te kijken, maar kan nog steeds niet echt veel verschil vinden.

ik kan kiezen uit:

Philips 200W6CS
BenQ FP202W
Acer AL2051Ws

Welke moet ik nemen ?

Oja, ik vind het design van de BenQ wel mooi, maar door een dunne rand blacklight bleeding ?

overigens, ik heb geen zin in een scherm met dode pixels, is het zo dat je bij 1 dode pixel al terug kunt gaan naar de leverancier? kan ik me hiervoor indekken met een of andere goedkope verzekering ? (verborgen gebreken bijv. ?)

voor een tientje sluit ik graag zon verzekering af nml :)

overigens vind ik monitoren als de acer die zwart zijn en zilveren standaard niet bepaald mooi. Iemand enig idee of de phillips er ook in het zwart is ?

thnx alvast.. (ik kan niet wachten om erop te gamen :D )

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

komen die nieuwe benq's nu binnenkort uit?
Zijn er al reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:02:
heel verhaal
[...]

En als de mods deze laatste replies willen opkuisen, dat ze dan maar hun gang gaan, het kan mij ook niet schelen, ze zouden misschien beter ook wat waken over het niveau van tweakers.net en GoT

Dank u! _/-\o_ Ik stoor mij ook dagelijks aan het broddelwerk wat er door een enkele forumbezoeker afgeleverd wordt. Met inderdaad vaak het excuus: "Ja, maar ik ben dyslexisch". Nu ken ik toevallig een paar mensen die daar daadwerkelijk last van hebben. Het typische is dat die doorgaans hun teksten nalezen op fouten, en die vervolgens corrigeren. Ook is het typisch dat grammatica fouten ook worden toegekend aan dyslexie, terwijl die twee niets met elkaar te maken hebben. Ik ga er echter vanuit dat het voornamelijk pubers zijn die broddelwerk afleveren. En de zonden van de jeugd moet men maar een beetje door de vingers zien... :P Als een volwassene nog steeds zo slecht schrijft, dan is het erg moeilijk om hem nog serieus te nemen. Ik zou met zo iemand geen zaken doen in ieder geval. My two cents.

[ Voor 1% gewijzigd door Munchkin op 23-03-2006 10:34 . Reden: het was een typo, echt waar! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Prince_of_Darkness schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:39:
[...]

En de zonden van de jeugd moet men maar een beetje door de vinders zien...
:X
vingers :9

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
noksiejus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:43:
Ik zit te kijken, maar kan nog steeds niet echt veel verschil vinden.

ik kan kiezen uit:

Philips 200W6CS
BenQ FP202W
Acer AL2051Ws

Welke moet ik nemen ?

Oja, ik vind het design van de BenQ wel mooi, maar door een dunne rand blacklight bleeding ?

overigens, ik heb geen zin in een scherm met dode pixels, is het zo dat je bij 1 dode pixel al terug kunt gaan naar de leverancier? kan ik me hiervoor indekken met een of andere goedkope verzekering ? (verborgen gebreken bijv. ?)

voor een tientje sluit ik graag zon verzekering af nml :)

overigens vind ik monitoren als de acer die zwart zijn en zilveren standaard niet bepaald mooi. Iemand enig idee of de phillips er ook in het zwart is ?

thnx alvast.. (ik kan niet wachten om erop te gamen :D )
De Philips en BenQ hebben voor mij een irritant moiré patroon dat ook goed te zien is op de foto's op Face á Face; voor mij één van de redenen om voor de Acer te gaan. Ook las ik in de T.net review van de BenQ dat deze wat problemen met scaling heeft, maar dat is volgens mij via de videodriver te verhelpen.

Wat de discussie over spelling betreft: Ik sta hierin volledig achter Alvi. Wanneer mensen abominabel taalgebruik toepassen dan erger ik mij daar ook aan; dat betekent niet dat je moet struikelen over mensen die een typo maken, dat doet iedereen wel eens, zoals ook zo oplettend ( |:( ) is aangetoond hierboven. Maar wanneer mensen zo'n beetje elke vervoeging fout doen, het verschil tussen lange en korte y's niet schijnen te kennen, leestekens steevast op de verkeerde plaats zetten, en het gebruik van hoofdletters niet leuk vinden dan mag je zo iemand daar best op attent maken. Het haalt inderdaad het niveau van het forum onderuit. Het excuus van dyslexie is inmiddels bekend en totale BS zoals al genoemd.

Alvi had het wel wat subtieler kunnen brengen.

Aan goofy de vraag om hij in zijn huiswerk en scriptie ook zulke fouten laat zitten en zo nee, waarom GoT dan niet mag meegenieten van het feit dat hij het dus wel goed kan als hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Hoe bedoel je een irritant moiré patroon ?

Ik denk dat ik overigens erg overtuigd ben door de BenQ, het goede design en gunstige prijs zijn toch wel de mooie punten.

Als je na kan gaan, ik zit nu op 1024 te werken op een 15" LG Flatron schermpje ;)

Ik had eigenlijk altijd al gezegd van: Ach, ik ben gewend met 15" schermpjes. Maar nu ik op een LAN de 24" dell zag staan was ik verliefd geworden :)

Overigens valt de phillips best af, hij is slecht in zwart leverbaar en dan de chromen dikke rand eronder, nee dank je.

Dus het is nu óf de BenQ, óf de Acer.

De Acer lijkt me geen aparte beugel te kunnen krijgen, dus denk ik de BenQ.

Tenzij je me goed kan uitleggen dat de BenQ irritant is.

EDIT:

offtopic:
Ik keen goofy uit een oude clan van me, is een aardige jongen. Laat die jongen in zijn waarde en als zijn tikfouten niet zo zwaar zijn dat je de tekst niet meer kan lezen is het toch prima ? iedereen kan een tikfout maken en dyslexy mensen hebben daar zo te zien wat meer last van.

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 23-03-2006 11:40 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
noksiejus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:39:
Hoe bedoel je een irritant moiré patroon ?

Ik denk dat ik overigens erg overtuigd ben door de BenQ, het goede design en gunstige prijs zijn toch wel de mooie punten.

Als je na kan gaan, ik zit nu op 1024 te werken op een 15" LG Flatron schermpje ;)

Ik had eigenlijk altijd al gezegd van: Ach, ik ben gewend met 15" schermpjes. Maar nu ik op een LAN de 24" dell zag staan was ik verliefd geworden :)

Overigens valt de phillips best af, hij is slecht in zwart leverbaar en dan de chromen dikke rand eronder, nee dank je.

Dus het is nu óf de BenQ, óf de Acer.

De Acer lijkt me geen aparte beugel te kunnen krijgen, dus denk ik de BenQ.

Tenzij je me goed kan uitleggen dat de BenQ irritant is.

EDIT:

offtopic:
Ik keen goofy uit een oude clan van me, is een aardige jongen. Laat die jongen in zijn waarde en als zijn tikfouten niet zo zwaar zijn dat je de tekst niet meer kan lezen is het toch prima ? iedereen kan een tikfout maken en dyslexy mensen hebben daar zo te zien wat meer last van.
Ik ga je er niet op wijzen, het valt veel mensen niet op en dat maakt het leven alleen maar makkelijker, geloof me. De BenQ is afgezien daarvan ook voor mij een prima scherm.

Ik irriteer me mateloos aan een tekst waar zoveel tikfouten inzitten, dat is voor mij ook niet leesbaar. Het getuigt daarnaast van luiheid en gebrek aan respect voor de lezer. Daarbij zijn het niet alleen tikfouten maar ook gewoon spelfouten en leestekenfouten. Dat heeft zoals boven beschreven niets met dyslexie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Modbreak:Laten we weer ontopic gaan OK? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Pollewob op 23-03-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ik vindt de manier hoe jullie mij hiermee benaderen echt te erg voor worden. ik ben nu eenmaal best erg dyslextisch en kan er heel weinig aan veranderen. ik ben overigens 20, . Dom ben ik zeker niet, ik zie alleen me spelfouten niet . kan ik echter niks aan doen(hoe vaak ik het ook na lees). Dat jullie je daar aan irriteren kan ik me ergens bij voorstellen, lees erdan gewoon overheen , of bedenk voor jezelf dat jij het allemaal zoveel beter kan als diegene die typfouten maakt. als jij je daar beter van gaat voelen...
Je heb op een forum zo als dit gewoon temaken met verschillende mensen. iedereen heeft zen eigen manier van doen en laten. als je je daar aan irriteert, is mijn advies om lekker niet meer op GoT te komen . want mensen met taalproblemen blijf je houden. Niet alleen hier, maar overal.
Der zullen heus wel mensen zijn die het niks intresseert , en totaal geen aandacht geven aan de manier hoe ze iets brengen op een forum. echter zijn ze niet allemaal zo, ik doe in ieder geval wel men best om alles duidelijk en leesbaar te brengen. scheer niet iedereen over 1 kant.
en nu (nogmaals!) Back op topic. dit gezeur gaat helemaal nergens over! Mensen willen hier praten over Monitoren, niet over mijn spelfouten.

[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 23-03-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de NEC 20WGX2 sinds gisteren aan mijn pc'tje hangen en het is i.d.d. een erg mooi scherm. Het enige nadeel wat ik kan ontdekken zijn de enorme lichte vlekken in de hoeken :| . Vooral de linkeronderhoek is erg licht op een zwart scherm. Ben ik de enige met dit probleem of hebben alle NEC's dit verschijnsel?

Ik zal vanavond eens proberen er foto's van te maken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:51:
Ik heb de NEC 20WGX2 sinds gisteren aan mijn pc'tje hangen en het is i.d.d. een erg mooi scherm. Het enige nadeel wat ik kan ontdekken zijn de enorme lichte vlekken in de hoeken :| . Vooral de linkeronderhoek is erg licht op een zwart scherm. Ben ik de enige met dit probleem of hebben alle NEC's dit verschijnsel?

Ik zal vanavond eens proberen er foto's van te maken...
Op et WSG-forum wordt wel es verteld dat dit na een week of wat vaak begint weg te trekken.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.