Zo, nu een dagje met mn Acer AL2016W gespeeld. De vervanger van 2 17" CRT schermen, 1 Viewsonic en 1 Iiyama. Het is echt een perfect scherm.
Ik kon kiezen: 399€ bij de Paradigit of 379€ bij de nieuwe Mediamarkt in arnhem.
Ik ben voor de 399€ gegaan, aangezien ze bij de paradigit een soepelere pixelgarantie hebben.
Paradigit: 1 dode pixel of 3 dode subpixels
Mediamarkt: 2 dode pixels of 6 dode subpixels
THuis meteen het scherm uitgepakt. Bij het uitpakken kom je 3 voedingskabels tegen, hij is dus in heel Europa te gebuiken

. Ook zit er een VGA kabel bij, hij is vrij dun, maar geeft toch perfect beeld. De voet zit er ook los bij, die kun je er zo opklikken (alleen de vraag of ie er nog af kan).
Scherm aangezet. Wow, wat is dat groot. Het is wel even wennen, niet meer heen en weer hoeven te kijken. Gelukkig heeft mijn scherm geen enkele dode pixel

. Bij het veranderen van resolutie zie je het beeld even omhoog, omlaag, links en rechts bewegen waarna het precies in het midden stil blijft staan. Mooi werk, aangezien dat bij mn CRT's nog wel eens mis ging.
Net zoals de andere meteen de helderheid wat omlaag gezet. Als je eerst naar het scherm keek en dan naar het toetsenbord zag je niets meer

. De kleuren van het scherm doen zeker niet onder voor mijn oude CRT schermen. Aan de zijkanten zie je bij zwart wel wat lichtere randen, maar dat is bijna niets. Het viel mij iig niet direct op.
Toen even en film aangezet. Wow, bijna geen zwarte randen meer onder en boven. Film kijken is echt geweldig. Je moet er alleen wel wat verder van af gaan zitten, anders is het beeld een beetje korrelig, maar dat is logisch door de vergroting.
Daarna eens NFS:MW gespeeld. Dat is echt mooi, gamen op zo'n scherm. Middels een patch kon ik het spel in de native resolutie spele. Daar heeft mn videokaart (een Geforce FX 5700Ultra) toch wel moeite mee. Dan maar een lagere resolutie. Ook dat ziet er nog perfect uit, ondanks het beeld wat uitgerekt wordt. Ghosting heb ik ook nog niets van gezien.Perfect scherm dus.
Het enige wat me opviel is dat de Aan/Uit knop wat los zit. Niet dat die er direct af valt, maar hij wiebelt wat. Verder vind ik het ook een beetje irritant dat je iedere keer als je m aan zet groot ACER op je beeld te staan krijgt voor 5 sec...
Misschien dat ik er ooit nog eens 1 bij koop (als ik weer geld heb), maar nu eerst sparen voor een laptop. Acer heeft een perfect scherm gemaakt met de AL2016W.
[
Voor 4% gewijzigd door
DP Kunst op 17-03-2006 19:20
]