[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.543 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772

Anoniem: 120284 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:48:
[...]

Hey! Dat is handig zeg! Bedankt _/-\o_
Er is echter ook nog een optie dat je precies alle vensters naast elkaar hebt en dat het totaal beeldvullend wordt. Ik heb dat een keer gehad toen ik een beetje spastisch zat te klikken rechtsonderin. Toen had ik de 6-8 vensters die ik open had allemaal netjes naast en onder elkaar. Hoe kan dat?
HDMI connectiviteit :) jammie
al hoewel vind ik die NEC nog steeds mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Verkeerde quote? :lol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
gehe

ik vind het kut, kunnen er niet gewoon een paar nieuwe schermen per jaar uitkomen. luxe problemen zijn arrogant en kut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fb_slim schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:22:
gehe

ik vind het kut, kunnen er niet gewoon een paar nieuwe schermen per jaar uitkomen. luxe problemen zijn arrogant en kut...
Of je besluit op een gegeven moment toch een keuze te maken en er een te kopen ;)

Ik heb ook een hele tijd zitten kijken, de 204Ts viel me al langere tijd op vanwege het soort paneel, de prijs en de kleurweergave. Ik heb er op een gegeven moment een gekocht, jammer dat hij nu alweer goedkoper te koop is, maar in 20" 4:3 zijn er nog geen beter monitoren te krijgen. Misschien de komende Dell 2007FP, maar voor de rest geen. Een TN paneel kan nooit zo goed zijn qua kleur als de PVA in mijn Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
Zojuist onderstaande mail van Philips gekregen:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons recentelijk gevraagd of uw monitor 8ms response tijd heeft.

Mijn excuses voor de verwarring die mijn collega heeft veroorzaakt. Dit betreft een redelijk nieuw model en het kan zijn dat hij nog niet op de hoogte is van de precieze specificaties van dit model of dat hij het typenummer heeft verward met een andere type.

De 200W6CS-serie beschikken allemaal over een response-time van 8ms. Uw monitor dus ook.

Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp verzoeken wij u melding te maken van het volgende referentienummer: xxxxxxxxxxxxx

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxxx
Dus als ik het goed begrijp heb je, indien er CS achter de typeaanduiding staat, met een 8ms scherm te maken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
Hallo,

Ik heb net BENQ gemaild over de levering / prijs van de Hallo, BenQ FP241W (BFI): high definition.

Als er nieuws is dan laat ik het jullie weten.

Voor rond de 1000 euro wil ik hem zeker kopen.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170746

DeepSeven schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Bij OBCS voor € 612.93, en das ook thuis bezorgen, pixelgarantie en nederlands :). Ze zijn wel niet telefonisch bereikbaar, maar ach, moet niet maken toch? Zij hebben trouwens als verwachte datum 18 maart staan. De meeste verwachten hem dus deze week, gelukkig. Kan niet wachten om die doos uit te pakken :Y) .

Atelco mail:

[...]
Kan wel zijn maar bij takeitnow heb je volledige garantie, en bij OBCS niet..........
Garantie:

- Indien pixelgarantie niet binnen de bepalingen van de Fabrikant vallen, staat deze garantie-uitbreiding garant voor garantie tot 1 dode pixels.

Uitsluitingen:

- subpixels vallen niet binnen de garantie

Aanspraak op Garantie:

- Aanspraak op garantie dient binnen 2 dagen na ontvangst van het product aangemeld te worden.
- Hierna komt de extra garantie te vervallen, en is alleen de gewone garantie-bepaling van de Fabrikant nog van toepassing.

Voorwaarden:

- Aanspraak op garantie dient binnen 2 dagen na ontvangst van het product aangemeld te worden.
- Product dient nog inclusief al het verpakkingsmateriaal en toebehoren te zijn.
- Indien het product niet in orginele staat verpakt kan worden vervalt direct de pixelgarantie-uitbreiding.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 170746 op 14-03-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Nou Alternate heeft toch ook geconstateerd dat m'n Samsung 204Ts een defect vertoonde.
Ik weet alleen niet of dat ze m'n OSD melding van de pivot functie bedoelen, of dat ze m'n dooie pixel bedoelen. In ieder geval krijg ik binnenkort een nieuwe 204Ts toegezonden.
Netjes hoor van Alternate, toch wel blij met m'n dode pixel garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Versteegrob schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 02:13:
Hallo,

Ik heb net BENQ gemaild over de levering / prijs van de BenQ FP241W (BFI): high definition.

Als er nieuws is dan laat ik het jullie weten.

Voor rond de 1000 euro wil ik hem zeker kopen.

Rob
Houd ons op de hoogte, rond die prijs, (off 100 euri meer net als de 244T van samsung) ben ik zeker ook geintresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
Webbah schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:12:
[...]

Houd ons op de hoogte, rond die prijs, (off 100 euri meer net als de 244T van samsung) ben ik zeker ook geintresseerd!
Zeker weten, Azerty.nl had ook gebelt naar BenQ maar er is nog niks bekend. Verder heeft BenQ mijn mail in behandeling, heb namelijk een persoonlijke mail terug gehad. Ik ben echt benieuwd, vaak zijn ze scherm geprijsd en ze hebben zwarte schermen. Dit klinkt goed en er is dan ook een goede concurrentie voor Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 17:37
De NEC 20WGX2 binnen, was zaterdag en maandag niet thuis toen de monitor werd bezorgd vandaag dus maar opgehaald op het postkantoor. Eerste indruk, wow!

Heb eerst de monitor gechecked op dead pixels, gelukkig 0.
Beeld in Windows even snel gechecked, zeer scherp met de geavanceerde opties op de NEC nog een stuk scherper.
Ook nog een snelle test gedaan met mijn Xbox360 op die monitor, downscalen naar 1280x768 gaat zeer goed. Vergeleken met mijn oude Acer een verademing, snelheid van de monitor komt zeer goed tot zijn recht.

Enige minpuntje, de reflecterende laag op de monitor. Maar goed dat wist ik toen ik de monitor kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gefeli Ericr!! Fijn dat je geen dode pixels hebt. En heb je last van Backlight Bleeding? Op widescreenforum hebben er nogal wat mensen last van. Doch blijkt het na een aantal dagen spontaan over te kunnen gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
XeNoBiTe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:00:
Gefeli Ericr!! Fijn dat je geen dode pixels hebt. En heb je last van Backlight Bleeding? Op widescreenforum hebben er nogal wat mensen last van. Doch blijkt het na een aantal dagen spontaan over te kunnen gaan!
Bedankt, nog niet uitvoerig genoeg gechecked verder, moest weer aan het werk. Voor mij was eigenlijk het belangrijkste of de downscaling goed was, i.v.m. aansluiten Xbox360. Die was in PGR3 bijzonder goed, zal vanavond de andere games proberen. Dan ook films afspelen en foto's bekijken, films zouden wat minder zijn volgens de Behardware review maar goed ik speel toch bijna nooit films af op een pc monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:49

n00bs

Het is weer Zomer!

Backlight bleeding zal ook binnenkort tot het verleden gaan horen:
http://www.behardware.com...ung-led-on-their-way.html geen CCFL meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ericr schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:28:
[...]

Bedankt, nog niet uitvoerig genoeg gechecked verder, moest weer aan het werk. Voor mij was eigenlijk het belangrijkste of de downscaling goed was, i.v.m. aansluiten Xbox360. Die was in PGR3 bijzonder goed, zal vanavond de andere games proberen. Dan ook films afspelen en foto's bekijken, films zouden wat minder zijn volgens de Behardware review maar goed ik speel toch bijna nooit films af op een pc monitor.
Ik neem aan dat je via een tv-tuner of tv-out (of zo iets dergelijks) je xbox360 erop heb aangesloten?
=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 11:17
n00bs schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:37:
De vraag is alleen, wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Anoniem: 130772 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:46:
[...]

Ik neem aan dat je via een tv-tuner of tv-out (of zo iets dergelijks) je xbox360 erop heb aangesloten?
=
HD Vga kabel, jammer dat de Xbox360 geen DVI ondersteunt. Met een HD Vga kabel is het scherper dan met component op een Dell 24 inch, maar de kleuren zijn bij component wel iets feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09
n00bs schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:37:
Niet helemaal...
Ik heb begrepen dat Backlight bleeding komt doordat de behuizing te sterk tegen het paneel aandrukt, waardoor het paneel licht door gaat laten.
En dat blijf je natuurlijk houden met Led-backlight...

Het beeld zal waarschijnlijk wel een stuk uniformer worden, dat zou vooral in het wit merkbaar moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Breepee schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:45:
Zojuist onderstaande mail van Philips gekregen:

[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je, indien er CS achter de typeaanduiding staat, met een 8ms scherm te maken.
Wat ik wel weet is dat het laatste letter voor de kleur staat. CS voor de kleur SIlver. Want er is ook een 200w6CB, Black dus.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze hebben 5 schermen bij takeitnow op voorraad (de beroemde NEC)

http://www.takeitnow.nl/r...f=&crit_keywords=60001690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
En 5 bij centralpoint.nl en 5 bij obcs.nl. Ik heb hem net bij takeitnow besteld, via iDeal voor de eerste keer :), werkt erg fijn moet ik zeggen (geen zenuwachtig gedoe of je wel het juiste banknr hebt ingevoerd :P). Hopelijk heb ik hem morgen of vrijdag binnen.

[ Voor 25% gewijzigd door DeepSeven op 15-03-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
Pfff, bij inkoopakties staat de Dell Ultrasharp 2405 FPW nu voor 863 te koop. Dat is toch wel verleidelijk. Nu nog ff afwachten wat de specs zijn van die nieuwe 24" BENQ schermen

[ Voor 3% gewijzigd door Webbah op 15-03-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Misschien een beetje een domme vraag, maar bedoelen ze met het volgende nou dat je alleen de doos moet bekijken of ook het product zelf?
AFLEVERING THUIS OF OP KANTOOR
Producten op voorraad kunnen al vanaf de volgende dag afgeleverd worden, in de regel is dat 1 á 3 werkdagen. LET OP: alle schade aan de doos MOET direct gemeld worden bij de vervoerder, niet achteraf. Inspecteer de zending dus zorgvulding en bij een beschadigde zending dient u direct een aantekening hiervan laten maken door de chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom lees ik hier nix over de nieuwe dell schermen, de 2007FP en 2007WFP? Volgens mij komen ze binnenkort toch al uit? Mij lijkt het wel een mooi en goed scherm alleen btje weird dat er weinig over wordt gesproken, een reden?

Hiet btw wat info voor degenen die hem niet kennen ;)

[url]http://http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1188[/url]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeepSeven schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:20:
En 5 bij centralpoint.nl en 5 bij obcs.nl. Ik heb hem net bij takeitnow besteld, via iDeal voor de eerste keer :), werkt erg fijn moet ik zeggen (geen zenuwachtig gedoe of je wel het juiste banknr hebt ingevoerd :P). Hopelijk heb ik hem morgen of vrijdag binnen.
laat aub even weten hoe het gegaan is al je hem hebt, kwa bestelling/afhandeling enz enz
en dode pixels.... en hoe mooi hij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:13:
Waarom lees ik hier nix over de nieuwe dell schermen, de 2007FP en 2007WFP? Volgens mij komen ze binnenkort toch al uit? Mij lijkt het wel een mooi en goed scherm alleen btje weird dat er weinig over wordt gesproken, een reden?
de 2007WFP is wel heel mooi moet ik zeggen :)
ziet er veelbelovend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

DeepSeven schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:57:
Misschien een beetje een domme vraag, maar bedoelen ze met het volgende nou dat je alleen de doos moet bekijken of ook het product zelf?

[...]
De doos,

De winkel verstuurd een onbeschadigde doos, en kan er dus zodoende vanuit gaan dat het product ook niet beschadigd is.,
Als de doos bij jou thuis wel schade heeft, is die dus veroorzaakt door de vervoerder en moeten zij een aantekening maken. Zodoende kan eventuele schade aan de aparatuur achteraf nog geclaimed worden bij de vervoerder.
Als de doos niet kapot is, maar het apparaat wel heeft de vervoerder geen schuld (ervanuit gaande dat product goed verpakt is).
Het is gewoon een voorwaarde die door de vervoerders opgesteld is.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=3585

Hier is wat te lezen over het nieuwe LG scherm. Daar zit hetzelfde paneel in als de NEC, maar de LG heeft en MAT scherm. Wel interessant dus voor mensen die absoluut geen glanzend scherm willen of kunnen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maakt dat zoveel uit dan dat glanzend ?
heb je toch niet echt last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 170746 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:08:
maakt dat zoveel uit dan dat glanzend ?
heb je toch niet echt last van ?
Hangt ervan af waar je monitor staat.
De mijne staat naast het raam, dus ik wil echt een matte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 20:51

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

DeepSeven schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:20:
centralpoint levert geen pixelgarantie, uitsluitend de garantie van de fabrikant,. Net over gemaild

Die LG lijkt mij ook wel wat, ipv die glanzende NEC...denkdat ik daar toch reflectieproblemen mee krijg. Maar weer langer wachten dan

[ Voor 13% gewijzigd door sander817 op 15-03-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
fb_slim schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:22:
gehe

weer wat langer wachten idd...

Edit:
ik zie op deze Zweedse site dat de LG een brightness van 300 cd/m2 heeft en de 20wgx2 heeft 470cd/m2.

De reflecterende laag lijkt mij nogal rot, ook al zit er geen raam achter mij, ik denk dat ik me ga irriteren. Is het zo erg als behardware laat zien?

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/15/IMG0015804.jpg

Edit 2: Heeft iemand al eens via: http://www.inkoopacties.net/ia/slyzw2fq besteld?

[ Voor 54% gewijzigd door fb_slim op 15-03-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
Nee die heeft een spiegel gebruikt om ons te foppen 8)7

Jah ik heb al eens wat dingen via inkoop acties besteld. En het feit dat dit al inkoopactie deel 7 is, maakt het duidelijk dat er al vele tevreden afnemers voor u waren

[ Voor 61% gewijzigd door Webbah op 15-03-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:25:
[...]

Ik heb ook een hele tijd zitten kijken, de 204Ts viel me al langere tijd op vanwege het soort paneel, de prijs en de kleurweergave. Ik heb er op een gegeven moment een gekocht, jammer dat hij nu alweer goedkoper te koop is, maar in 20" 4:3 zijn er nog geen beter monitoren te krijgen. Misschien de komende Dell 2007FP, maar voor de rest geen. Een TN paneel kan nooit zo goed zijn qua kleur als de PVA in mijn Samsung :)
http://www.hardforum.com/...?p=1029083843&postcount=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
fb_slim schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:02:
[...]

weer wat langer wachten idd...

Edit:
ik zie op deze Zweedse site dat de LG een brightness van 300 cd/m2 heeft en de 20wgx2 heeft 470cd/m2.
Is het trouwens niet hetzelfde scherm als deze? Alleen de soundbar eronder is anders, de specs lijken wel hetzelfde..

Gevonden :)
M203WX – To meet the needs of even the most demanding multimedia users, LG’s M203WX is a must-have for gamers, movie buffs and digital photographers. Complete with a 20-inch wide screen, 8ms response time, stunning 1,680 x 1,050 resolution and 300cd/m2 brightness, this monitor is an enthusiast’s dream. With a 4-in-2 memory card slot, memory cards can be inserted directly into the monitor to view images, eliminating the need to download images to the computer before viewing. The M203WX is also compatible with any MMC, MS, SD and CF card. Featuring 5W x 5W multi-media speakers, and a slew of on-screen viewing options, including picture-in-picture, picture-by-picture and picture-on picture, the M203WX gives users several viewing options. Complete with DVI, CVBS, S-video and Component video inputs, creating even more opportunities for consumers to enjoy the unique features of this monitor. Its sister model, the L203WT, offers many of the same amenities, in addition to an impressive 700:1 contrast ratio and LG’s proprietary f-Engine technology.
Ik heb het gelezen, kan ook gewoon een persoonlijke mening zijn... Als ik een 930BF naast mijn monitor zie, vind ik het wel minder diep qua kleur. Het ligt ook heel erg aan de instellingen, hoe fel staat je contrast, brightness, welk kleurprofiel heb je in gebruik, etc :) Hoe mooi kleuren zijn en welk paneel het beste is blijft persoonlijk. Er loopt hier op het forum ook iemand rond die beweert ghosting te zien op het nieuwe 940BF scherm met 2ms responsetijd, mij is het nog nooit opgevallen op een 16ms scherm en dat zal het ook nooit gaan doen ook... :)
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:13:

Hiet btw wat info voor degenen die hem niet kennen ;)

[url]http://http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1188[/url]
Ze staan zsm in de startpost onder komende monitoren, net als de LG.

[ Voor 31% gewijzigd door J0YR1D3R op 15-03-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yippie ik heb me nec 20wgx binnen :D. besteld bij www.hd.nl blijkbaar is de 29e veranderd in de 15e :D.

meer info komt nog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er loopt hier op het forum ook iemand rond die beweert ghosting te zien op het nieuwe 940BF scherm met 2ms responsetijd, mij is het nog nooit opgevallen op een 16ms scherm en dat zal het ook nooit gaan doen ook...
Ik dacht dat mijn huidige TFT ook redelijk ghostvrij was, totdat ik vorige week weer eens m'n oude crt uit de kast haalde en die ernaast zette. Ik weet niet of dit onder ghosting valt, maar duidelijk is te zien op de crt dat (in games) als je snelle muisbewegingen maakt dat objecten minder vervagen, dus scherper blijven. Ik noem het eigenlijk meer "motion blur" ipv ghosting.

Anyway, morgen ga ik even langs Alternate in de hoop dat zij de 204B en 204T naast elkaar hebben staan, ben benieuwd naar het verschil in "motion blur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
XeNoBiTe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:00:
En heb je last van Backlight Bleeding? Op widescreenforum hebben er nogal wat mensen last van. Doch blijkt het na een aantal dagen spontaan over te kunnen gaan!
Backlight bleeding komt inderdaad voor, vooral als ik mijn Xbox360 gebruik. Bij films in breedbeeld mode is het minder storend. Als ik game op mijn 360 overigens niet echt storend, alleen bij de laadschermen merk je het door de overmaat aan zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen,

Ik ben op zoek naar een 20" widescreen tft. Ik hoor iedereen het maar hebben over de NEC (die moeilijk te krijgen is) maar is de NEC als scherm vele malen beter dan de Philips of de Acer?

De Acer kan ik namelijk ophalen zodra ik wil, fysiek, dus met "pixelgarantie" (voor nog geen 500 Euro) en die NEC dat kan nog wel dagen (misschien wel weken) duren.

20" TFT WideScreen.
Wat is het "beste" scherm in het rijtje?

Wat is wijsheid?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb ook een klein vraagje, ik zit erover te denken misschien een BenQ FP202W aan te schaffen en daarbij een nvidia 7800gs te nemen, omdat ik geen zin heb ook nog een nieuw pci-e mobo erbij te hoeven kopen. maar mijn vraag is kan die 7800gs wel die hoge resolutie van dat beestje aan?

Resolution & Refresh van een 7800gs
240 Hz Max Refresh Rate
2048 x 1536 x 32bit x 85 Hz Max Analog
1600 x 1200 Max Digital

Resolution & Refresh van een 7800gt
240 Hz Max Refresh Rate
2048 x 1536 x 32bit x 85 Hz Max Analog
2560 x 1600 and 1600 x 1200 Max Digital

bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Gefeli ikbenrichard! Toch nog snelle levering van HD! Ben erg benieuwd of je een perfect exemplaar hebt. Hoor het hier wel of op WSGF :D

Een 7800GS is echt wel voldoende om 1680x1050 te spelen. Ligt natuurlijk ook n beetje aan de rest van je systeem, maar de meeste huidige games kan je dan wel op hoge kwaliteit spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XeNoBiTe schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:37:
Gefeli ikbenrichard! Toch nog snelle levering van HD! Ben erg benieuwd of je een perfect exemplaar hebt. Hoor het hier wel of op WSGF :D

Een 7800GS is echt wel voldoende om 1680x1050 te spelen. Ligt natuurlijk ook n beetje aan de rest van je systeem, maar de meeste huidige games kan je dan wel op hoge kwaliteit spelen..
Ik speel met mijn GF6800 tot nu toe alles gewoon op 1680x1050. OK, dat betekend wel dat je bij FEAR oid de hoogste setting kunt vergeten, maar dat ligt meer aan de 'leeftijd' van de videokaart dan aan de pixels die er meer gerenderd moeten worden tov. 1280x1024 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNoBiTe schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:37:

hehe idd zal het wel melden daar ;).

heb ook een 7800GT pci-x maar weet niet of ik oblivion wel kan spelen op max :P met de native resolutie.

btw: heb jij hem nou al besteld?.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
Versteegrob schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:24:
[...]

Zeker weten, Azerty.nl had ook gebelt naar BenQ maar er is nog niks bekend. Verder heeft BenQ mijn mail in behandeling, heb namelijk een persoonlijke mail terug gehad. Ik ben echt benieuwd, vaak zijn ze scherm geprijsd en ze hebben zwarte schermen. Dit klinkt goed en er is dan ook een goede concurrentie voor Dell.
Ik ben zooooooooooo benieuwd |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Webbah op 16-03-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:43:
Mannen,

Ik ben op zoek naar een 20" widescreen tft. Ik hoor iedereen het maar hebben over de NEC (die moeilijk te krijgen is) maar is de NEC als scherm vele malen beter dan de Philips of de Acer?

De Acer kan ik namelijk ophalen zodra ik wil, fysiek, dus met "pixelgarantie" (voor nog geen 500 Euro) en die NEC dat kan nog wel dagen (misschien wel weken) duren.

20" TFT WideScreen.
Wat is het "beste" scherm in het rijtje?

Wat is wijsheid?

Bedankt.
Bekijk het !!!
;)
Bij Etappe 3 kan je trouwens kiezen waar je ze in wilt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
XiN schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:45:
[...]

Bekijk het !!!
;)
Bij Etappe 3 kan je trouwens kiezen waar je ze in wilt vergelijken.
Je kan de NEC voor 570 met pixelgarantie kopen. Lijkt mij de beste optie. Maar de BenQ en de LG zijn ook fijn. Argh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:41:
[...]

hehe idd zal het wel melden daar ;).

heb ook een 7800GT pci-x
PCI-e neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 22:53

Paladin

Play Ball!

Dinsdag ook mijn Samsung 204Ts opgehaald, thuis gekomen direct getest en helaas een always on rode subpixel bijna midden in het beeld, erg irritant en ik ben nu toch wel heel erg blij met mijn pixelgarantie, er wordt een nieuwe besteld door azerty en ze gaan nu direct kijken of hij pixel perfect is, wel zo prettig scheelt een hoop heen en weer gezeul als er onverhoopt weer een defect of iets dergelijks inzit.

verder moet ik zeggen dat er extreem veel licht vanaf komt dus moet nog even uitvinden hoe we dat minder gaan maken :)

verder heb ik niets dan lof over deze monitor.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nee, ik heb de NEC nog niet besteld. Ik ben in onderhandeling met mijn contact bij NEC om een testexemplaar te krijgen voor een review voor www.gamevillage.nl (sorry, reclame). Maar, ik krijg er dus wel één binnen als het goed is! Ben errrrrg benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Paladin schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:44:
Dinsdag ook mijn Samsung 204Ts opgehaald, thuis gekomen direct getest en helaas een always on rode subpixel bijna midden in het beeld, erg irritant en ik ben nu toch wel heel erg blij met mijn pixelgarantie, er wordt een nieuwe besteld door azerty en ze gaan nu direct kijken of hij pixel perfect is, wel zo prettig scheelt een hoop heen en weer gezeul als er onverhoopt weer een defect of iets dergelijks inzit.

verder moet ik zeggen dat er extreem veel licht vanaf komt dus moet nog even uitvinden hoe we dat minder gaan maken :)

verder heb ik niets dan lof over deze monitor.
Het tweede knopje van links, zorgt ervoor dat je verschillende profielen kunt kiezen. Standaard staat hij waarschijnlijk entertain, dat is 100% brightness. Als je er een keer op drukt krijg je internet, die is al een stuk donkerder. Vervolgens heb je een die nog een klein stukje donkerder is en die heet text. Je kunt ook nog zelf een eigen instelling maken, die volgt als je nogmaals op het knopje drukt. Zo kun je dus snel switchen tussen verschillende profielen. Erg fijn, want als ik film zit te kijken gaat ie op entertain, net als in spellen. Maar in Windows heb ik hem op Internet of text staan omdat dat veel fijner aan je ogen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die ja, al die termen de laatste tijd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNoBiTe schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:55:
Nee, ik heb de NEC nog niet besteld. Ik ben in onderhandeling met mijn contact bij NEC om een testexemplaar te krijgen voor een review voor www.gamevillage.nl (sorry, reclame). Maar, ik krijg er dus wel één binnen als het goed is! Ben errrrrg benieuwd..
zoooo beters man :). testen zonder te kopen, ik wou dat ik dat kon doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Jij hebt 'm al in huis! Dat lijkt me nog fijner!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:14:
[...]

Hangt ervan af waar je mostaat.
De mijne staat naast het raam, dus ik wil echt een matte...
hmzz bij mij staat hij ook naast het raam......
Nu heb ik een sony trinitron en daar kan ik ook niet mee computeren als de zon erop schijnt...
Zou het veel erger zijn met dit scherm ?
of ongeveer gelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 170746 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:24:
[...]

hmzz bij mij staat hij ook naast het raam......
Nu heb ik een sony trinitron en daar kan ik ook niet mee computeren als de zon erop schijnt...
Zou het veel erger zijn met dit scherm ?
of ongeveer gelijk ?
Ik heb in de winkel wel eens een monitor met zo'n glimmende laag gezien, en het ziet er eigenlijk gewoon uit als een glasplaat, net als op de CRT dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil zelf ook van mijn 17" tft afstappen en het wat hoger op zoeken. Nu twijfel ik alleen tussen een normalen en een breedbeeld. vervormd alles niet bij een breedbeeld tft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:03:
Wil zelf ook van mijn 17" tft afstappen en het wat hoger op zoeken. Nu twijfel ik alleen tussen een normalen en een breedbeeld. vervormd alles niet bij een breedbeeld tft?
Nee, i.p.v. 4:3 verhouding heb je nu een 16:10 verhouding. De balken bij films zullen minder groot zijn, aangezien dit in de buurt van 16:9 zit. Nieuwere games kunnen in breedbeeld worden gespeeld, waardoor niets uitrekt, maar je juist extra veel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:14:
[...]
Nieuwere games kunnen in breedbeeld worden gespeeld, waardoor niets uitrekt, maar je juist extra veel ziet.
En toch heb ik op de één of andere manier een vreemd gevoel als ik in widescreen game met bijv. Counterstrike Source. Ik mis "hoogte" in het beeld.
Ben ik één van de weinige die dit heeft? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Ik kan voor 452 euro een Samsung 204Ts krijgen waar 5 a 10 cm van de rechterkant een kapotte rode subpixel zit. Volgens de winkel valt het alleen op bij lichte achtergronden. Zal ik dit doen? Zelf vind ik de prijs echt :9~ , maarja, ik weet niet of het echt opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Zo, ik heb me nec binnen. Heel mooi design, heb me pc kast meteen op de grond gezet en ziet er erg strak uit op zo'n groot bureau. Wel heb ik een ongelovelijk sterke reflectie, ik zit 2 meter langs een raam (maar de zon staat hier nooit op), en het lijkt wel een donkere spiegel. Ik zal me er zelf niet zo aan storen denk ik, doe toch amper andere dingen op me kamer behalve computeren en slapen. Maar voor mensen die weten dat ze hier een hekel aan hebben is het dus geen aanrader.

Verder niks dan goeds over de monitor. Alles ziet er erg goed uit, en ik zie niks van ghosting. Ik heb ook totaal nog geen blacklight leakage, maar ik las dat het bij sommige pas na een tijdje kwam, dus dat is nog ff afwachten. Kijkhoek is simpelweg perfect. Geweldig scherm _/-\o_ . Foto's volgen nog, al kan ik er geen van ghosting maken, omdat ik ze alleen met me gsm camera kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:46:
[...]

Je kan de NEC voor 570 met pixelgarantie kopen. Lijkt mij de beste optie. Maar de BenQ en de LG zijn ook fijn. Argh
In Duitsland waarschijnlijk? Want in de pricewatch komt hij bij mij niet voor...

Als ik op Face a Face kijk zit er niet bijster veel verschil tussen de NEC en de Acer.
Misschien na calibratie zijn de kleuren van de NEC "net" iets beter.
Wat ik echter niet begrijp is dat er geen lijn op te trekken is welk scherm er nou "beter" is. Bij Anandtech zweren ze bij de Dell en kan je nergens NEC vinden.
Hier wordt NEC steeds geopperd.
En bij de Face a Face kan ik de Dell weer niet vinden.
Het wordt er niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:53:
Ik kan voor 452 euro een Samsung 204Ts krijgen waar 5 a 10 cm van de rechterkant een kapotte rode subpixel zit. Volgens de winkel valt het alleen op bij lichte achtergronden. Zal ik dit doen? Zelf vind ik de prijs echt :9~ , maarja, ik weet niet of het echt opvalt?
Als ie alleen opvalt bij lichte achtergronden dan is het waarschijnlijk een dode subpixel...

Als je wilt weten hoe erg het opvalt, maak dan een screenshot, plak em in paint, en zet ongeveer op de goede plaats een zwart stipje neer.(zwart stipje is eigenlijk een complete dode pixel, maar als je daarmee kan leven dan kan je ook met een dode subpixel leven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:20:
Als ik op Face a Face kijk zit er niet bijster veel verschil tussen de NEC en de Acer.
De Nec is een klein beetje sneller(de Acer geeft namelijk nog een klein beetje overdrive ghosting weer), heeft voor kleurkalibratie betere kleuren, en heeft een grotere kijkhoek.
Dat betekent niet dat de Belinea 102035W en de Acer AL2051W slecht zijn, maar de Nec scoort gewoon net iets beter...
Wat ik echter niet begrijp is dat er geen lijn op te trekken is welk scherm er nou "beter" is. Bij Anandtech zweren ze bij de Dell en kan je nergens NEC vinden.
De Dell 2007FPW staat eigenlijk nog niet eens op de Dell site en het is nog niet bekent wat voor paneel er in zal komen(hier staan wel specs, maar daar zeggen ze PVA/IPS)
Zonder dat te weten kan je moeilijk iets over de mogelijke prestaties van de monitor zeggen...
Van monitoren zoals de Nec, de Acer AL2051W, en de Belinea 102035W is wel bekent wat voor paneel ze hebben en hoe ze presteren...
En over Dell die niet in de Face á Face staat:
Er zijn wel meer vrij bekende monitoren die er niet in staan.
Mischien komt ie er later nog in, maar mischien komt ie er weer nooit in...

Ik zag net trouwens dat viewsonig nog een paar nieuwe overdrive MVA monitoren heeft: De VP2030, de VP2130, en de VP2330.
Ze zijn niet zo heel leuk geprijsd, maar de specs zijn wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:46
Yeah, sinds vanmiddag de gelukkige eigenaar van een Acer AL2016Ws. Ik moet zegge, mooi schermpje :D. Een hele verbetering ten opzichte van mn 2 oude 17" CRT's. K zal strax wel ff wat meer ervaringen posten, nu eerst ff teste :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die LG lijkt me wel wat, iemand hier informatie over? of moet hij nog uitkomen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Komt een grappig 20" asus scherm:
http://www.theinquirer.net/?article=30164
The unit has a 16:10 aspect ratio, 1680x1050 rez, a built in 1.3MP camera, and all the usual video ins. It also has a USB hub and speakers, and gives the impression of a very solid monitor that will look good on your desktop.
Op de achterkant zitten een hele verzameling aansluitingen :9~

http://www.ixbt.com/news/dvd/bugz/asus-PW201.jpg
plaatje ff copye pasten...

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.de/media/presse/4172/pw201.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 16-03-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 16:11
VET VET VET VET mooi scherm :9~

zal denk ik wel een behoorlijk prijskaartje aanhangen..

edit : van de asus site
http://www.asus.nl/produc...=0&model=1040&modelmenu=1

[ Voor 95% gewijzigd door ikbengoofy op 16-03-2006 22:37 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mwoah als Asus concurerend wil zijn zullen ze toch rond de prijs van de NEC enzo gaan zitten.
Dus valt denk ik wel mee.
Op de 20" lijken me HD achtige groen/blauw/rode aansluitingen te zitten die op de 19" niet zitten.
Wss leuk voor xbox360 eigenaren.

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 16-03-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:14
Dat heet een component aansluiting en dat heeft geen directe relatie met HD materiaal, het wordt al jaren voor NTSC en mindere mate PAL signalen gebruikt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ah weet ik ook weer wat er bij me videokaart zit :+

Uhm, waarom heet het hier dan hdtv output?
http://www.svideo.com/6110017500.html

[ Voor 46% gewijzigd door Vandread op 16-03-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

maar wel leuker :P.
stja dell heeft tog echt technisch mindere schermen qua kleur en zwart weergave. maar ieder ze smaak hee, ik zie hier mensen die zelfs nog een benq willen, ik bedoel maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:32:
[...]

maar wel leuker :P.
stja dell heeft tog echt technisch mindere schermen qua kleur en zwart weergave. maar ieder ze smaak hee, ik zie hier mensen die zelfs nog een benq willen, ik bedoel maar....
tjonge tjonge waar baseer je dat op?
dit soort uitspraken slaat helemaal nergens op, alsof jij dat weet.
het ligt er net aan welk type scherm je hebt, dell is heel erg goed, mits je het WUXGA scherm hebt, acer is waardeloos dat weet iedereen, gezien de gammele constructie, asus is heel erg goed, sony ook, hp ook, maar die heeft niet zulke zware spec's, de rest doet niet mee, klaar uit, lekker duidelijk, maar wel waar.
dell heeft helemaal geen slechte zwart weergave, heb je waarschijnlijk nog nooit gezien.

het 1920*1200 WUXGA scherm van dell is de beste die ik ooit gezien heb, en ja, ik heb zelf ook andere laptops gehad.

net zoiets als dat samsung 930BF het beste scherm voor desktop is, er zijn veel betere schermen, maar ja, das de onnozele commercie he, die de mensen op het verkeerde been zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Nec review

De [url=http://www.viewsonic.com/products/desktopdisplays/lcddisplays/xseries/vx2025wm/]Viewsonic VX2025 ziet er ook wel goed uit...
Een overdrive MVA of overdrive IPS paneel voor een leuke adviesprijs.
Hier staat een review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:40:
[...]

het ligt er net aan welk type scherm je hebt, dell is heel erg goed, mits je het WUXGA scherm hebt, acer is waardeloos dat weet iedereen, gezien de gammele constructie, asus is heel erg goed, sony ook, hp ook, maar die heeft niet zulke zware spec's, de rest doet niet mee, klaar uit, lekker duidelijk, maar wel waar.
dell heeft helemaal geen slechte zwart weergave, heb je waarschijnlijk nog nooit gezien.
Dus eerst zeg je dat dat soort uitspraken nergens op slaan, en dan doe je er zelf een paar? :?

Ik dacht dat het over het algemeen aardig bekend was dat de prestaties voor een groot deel samenhangen met het gebruikte paneel(blijkt ook uit de reviews), dus spreken over goede of slechte merken lijkt me dan vrij nutteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 16:11
het valt me op bij de nec dat die in verticale lijn hoger lijkst dan bijv de acer .

kan dat kloppen? of zie ik dat verkeerd?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik denk dat je abuis bent...

Die Nec review is trouwens gewoon dezelfde als op widescreengamingforum.com.

De Viewsonic ziet er goed uit trouwens, jeej de markt breekt open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

het 1920*1200 WUXGA scherm van dell is de beste die ik ooit gezien heb, en ja, ik heb zelf ook andere laptops gehad.

net zoiets als dat samsung 930BF het beste scherm voor desktop is, er zijn veel betere schermen, maar ja, das de onnozele commercie he, die de mensen op het verkeerde been zet :)
ik zeg niet dat dell slecht is, het kan alleen beter. dell levert veel voor weinig geld. maar het kan beter maar daar betaal je dan wel weer voor.
XiN schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 02:20:
[...]
Ik dacht dat het over het algemeen aardig bekend was dat de prestaties voor een groot deel samenhangen met het gebruikte paneel(blijkt ook uit de reviews), dus spreken over goede of slechte merken lijkt me dan vrij nutteloos...
dat bedoel ik. kleurweergave is nou eenmaal beter op het ene paneel type dan op een andere.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Waar baseer jij je uitspraken op kan ik me ook wel afvragen... Ik kan ook wel zeggen van, ja Dell is waardeloos, want mijn ervaring met 1 scherm is dat hij heel slecht in elkaar zit qua voet, dode pixels heeft etc. Dan is Dell toch ook niet direct een slecht merk met waardeloze monitoren?

Acer is totaal niet waardeloos, zij hebben hooguit een andere markttactiek en een ander management. Zij willen proberen om tegen een voor de klant acceptabel tarief een goede monitor neer te zetten. Wat ze met bijvoorbeeld de 2051Ws heel goed lukt, heb ik het idee.

HP heeft ook weer een heel andere markt, zij zijn toch veel zakelijker gericht. Op mijn school staan alleen maar HP monitoren, voor waar ze voor gebruikt worden zijn ze prima. Je kunt er heel fijn op internetten en een brief typen, een beetje gamen op vrijdagmiddag etc. Daar let je toch niet zo op beeldkwaliteit. Afwerking is over het algemeen wel goed, ze krijgen toch wat meer te verduren dan de monitor bij de thuisgebruiker die er toch zuiniger op is.

Sony is ook weer een verhaal apart, zij onderscheiden zich vaak toch door bijvoorbeeld hun Vaio-lijn bij notebooks en de apart gestileerde modellen tussen de monitoren. Ze zijn wat kwetsbaarder, soms wat minder actueel qua techniek maar ze smoelen wel. Zij kiezen juist daar weer voor en daar is ook een markt voor :)

Dat jij gaat roepen dat "de rest" niet mee doet...vergeet je dan niet bepaalde merken, zoals LG.Philips die wereldwijd ook een erg grote afzet hebben? Vergeet je, behalve dat ze ook panelen maken die andere monitoren zitten, ook niet Samsung? Denk je dat een bedrijf als NEC geen ervaring heeft in het maken van monitoren? Vaak zijn de panelen die gebruikt worden in dezelfde grootte monitoren ook van dezelfde fabrikant. Beetje hetzelfde idee wat je hebt bij bijvoorbeeld automerken, iemand kraakt een fiat af, omdat het brakke auto's zijn, maar ondertussen rijden ze in een opel diesel waar een fiat blok in ligt...

De kortzichtigheid in het oordelen op basis van 1 of 2 gebruikerservaringen is en blijft iets wat me tegenstaat. Voor ik ga zeggen van, merk a is goed, merk b is kut, wil ik wel eerst weten wat de producten inhouden die men verkoopt, wat de ervaringen van anderen zijn hiermee, etc. Vergeet niet dat bedrijven ook groei kunnen doormaken, Acer is daar imho een goed voorbeeld van. Een aantal jaar terug was het toch, zeker qua service, een redelijk beginnend en ongeorganiseerd zooitje. Inmiddels is dat allemaal veel strakker en beter geworden, juist ook doordat meer mensen de producten kopen en de omzet groter wordt. Vergeet niet dat bij meer producten ook meer uitval zal zijn, waardoor het soms dus lijkt dat een merk meer uitval heeft. Jij wilt niet weten hoeveel Dells er op mijn school stuk gegaan zijn per week, zowel monitoren als kasten zelf. Maar dan ga ik Dell nog niet direct uitmaken voor slecht merk, het komt ook door de gebruiker in dit geval.
XiN schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 02:20:
[...]

Dus eerst zeg je dat dat soort uitspraken nergens op slaan, en dan doe je er zelf een paar? :?

Met jouw stelling ben ik het wel eens, het paneel is bepalend voor de kwaliteit van het scherm. Al ligt het uiteindeijke oordeel en waar de schaal naar doorslaat toch aan de afwerking en de presentatie. Ik ken genoeg mensen die bijvoorbeeld zeggen dat het kopen van een Acer het beste is wat je kunt doen, omdat de andere allemaal veel duurder zijn en deze geeft toch ook goed beeld?

Waarnemingen van klanten en de ervaringen die zij publiceren op forums zoals bijvoorbeeld tweakers, kunnen een merk of een model maken of breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat een kul... ik heb de Acer 2051Ws en ik ben bepaald geen makkelijke als het gaat om schermen. Ik zou me zelfs als een mierenneuker betitelen. De Acer is zeker niet perfect, maar ik ben nog geen perfect scherm tegengekomen. Het scherm scoort echter hoog op alle voor mij belangrijke punten, en daarbij staat beeldkwaliteit bovenaan.

Acer heeft ook goedkopere schermen, maar daar betaal je ook fors minder voor. Kwestie van prioriteiten. Maar om te roepen dat Acer waardeloos en gammele constructie heeft is gewoon niet waar. Daarnaast zijn er nog plenty andere fabrikanten die goede schermen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wil Dr Strangelove mij dit nog even duidelijk maken:
Vandread schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:00:
Ah weet ik ook weer wat er bij me videokaart zit :+

Uhm, waarom heet het hier dan hdtv output?
http://www.svideo.com/6110017500.html
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Ik nodig je bij deze uit om bij mij te kijken naar de afwerking en beeldkwaliteit van een Acer. Wat een onzin kraam jij hier uit zeg.

De beeldkwaliteit van een scherm wordt bepaald door het panel. Nu meen ik dat Dell momenteel een contract heeft met LG/philips voor alle panels. Vervolgens zeg jij dat de rest van de merken niet meetelt, dus ook LG en Philips niet.... Hier ga je dus behoorlijk de fout in.

De Acer AL2051Ws heeft bij mij vrijwel geen afwerkingmissers, in ieder geval niet meer dan wat andere merken aan missers hebben. Bijvoorbeeld het 'bolle' voorplaatje, ik moest er op gewezen worden, anders had ik het echt niet gezien. Ik heb dit scherm _juist_ gekocht voor het design, en op een paar kleine missers, kan ik er heel goed mee leven. In ieder geval beter dan die voeten die de Dell nu nog heeft met de 20" en 24" breedbeeld.

Over zwarte weergave: Zoek jij maar een LCD-scherm die wel zwart weergeeft. Je zult zeggen: De Samsung 770P. Klopt heel aardig, deze benadert het een heel eind. Alleen het is _geen_ zwart. Als je een volledig donkere ruimte hebt, je zet het scherm neer, en je kijkt, zul je nog steeds grijs zien. Ook Dell heeft daar last van, dat kun je domweg niet ontkennen. Ze komen binnenkort, of zijn pas gekomen met een scherm dat een contrast van 1000:1 weergeeft, wat voor echt zwart nog niet ideaal is.

De beeldkwaliteit van de Acer komt heel goed mee met de rest van de schermen die er nu zijn. Natuurlijk is het niet ideaal, maar daarvoor moet je 4 jaar wachten (OLED).

Ik wens je verder veel succes met je Dell monitor, waarvoor je 80 euro te veel betaalt, want Acer heeft een gelijkwaardige monitor voor minstens 80 euro minder. ;)

Voor de rest sluit ik mij aan bij mn voorgangers. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kunnen jullie allemaal even rustig blijven. Zulke uitbarstingen voegen niets toe aan dit topic en komt ook de leesvaardigheid van de postings niet ten goede.

Als iemand wel of niet een bepaald merk fijn vindt dan moeten zij dit zelf weten, ieder heeft het recht op zijn eigen mening.

Echter laten we wel bij de feiten blijven. En daar zijn genoeg reviews over en schrijf anders een goede review van je eigen TFT scherm en probeer zo objectief mogelijk te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
Laat ik het wat korter houden dan mijn voorgangers :*)
Vandread schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:35:
Komt een grappig 20" asus scherm:
Beetje Breede randen naar mijn smaak.
de rest doet niet mee, klaar uit, lekker duidelijk, maar wel waar.
Denk dat je op z'n zachts gezegd een paar samsung schermen over het hoofd ziet!

[ Voor 7% gewijzigd door Webbah op 17-03-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Webbah schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:44:
Laat ik het wat korter houden dan mijn voorgangers :*)
Pfff wat een verhalen he :+
Beetje Breede randen naar mijn smaak.
Goh.... als ik naar een scherm kijk ben ik toch meestal niet gefocused op de rand ;)
In een multimonitor setup misschien wel boeiend, maar de meeste van ons die een 20" willen/hebben zullen daar over het algemeen geen interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:36:
Kunnen jullie allemaal even rustig blijven. Zulke uitbarstingen voegen niets toe aan dit topic en komt ook de leesvaardigheid van de postings niet ten goede.

Als iemand wel of niet een bepaald merk fijn vindt dan moeten zij dit zelf weten, ieder heeft het recht op zijn eigen mening.

Echter laten we wel bij de feiten blijven. En daar zijn genoeg reviews over en schrijf anders een goede review van je eigen TFT scherm en probeer zo objectief mogelijk te blijven.
Ik blijf heerlijk rustig hoor :P Ik vind alleen dat een goede discussie in een topic als deze op zich ook wel kan. Ik heb zelf al een tijdje een review staan van mijn monitor, maar die zal ongetwijfeld al bekend zijn bij iedereen gezien het aantal views :)
Vandread schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:09:
Goh.... als ik naar een scherm kijk ben ik toch meestal niet gefocused op de rand ;)
In een multimonitor setup misschien wel boeiend, maar de meeste van ons die een 20" willen/hebben zullen daar over het algemeen geen interesse in hebben.
Het is niet alleen nuttig bij multimonitor hoor :) Het is ook een stukje design, in de loop van de jaren zijn de randen steeds smaller geworden, een dikkere rand word dus sneller geassocieerd met een ouderwetse of ouddated monitor :) Ik zal trouwens het ASUS scherm en het Viewsonic scherm binnenkort ook toevoegen aan de startpost. Worden wel een boel schermen zo, ik ga denk is kijken hoe ik een aardig vergelijk in een korte samenvating kan opstellen... In tabelvorm oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vandread schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:37:
Wil Dr Strangelove mij dit nog even duidelijk maken:

[...]

O-)
Goed zeg, je hebt een site gevonden waar ze een andere naam voor componentkabels hebben gevonden. Tegenwoordig worden HD signalen over component verzonden waardoor deze kabels foutief HDTV kabels genoemd worden. Dat is gewoon verwarrend, omdat je HDMI kabels dan ook HDTV kabels kan noemen. En als je op b.v. Ebay zoekt naar HDTV cable dan zie je zowel HDMI als component kabels langskomen.

Component kabels zijn er al jaren, voordat HDTV geboren was en dat is gewoon de correcte naam voor de kabel.

Duidelijk genoeg nu?

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-03-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hoef je niet sarcastisch voor te doen hor mop :X

Ik heb gewoon gezocht op het typenummer van de kabel: 6110017500
En alle hits zeggen HDTV output kabel, volgens de ati site is is ook een "HDTV Component Video Adapter" kan blijkbaar ook t/m 1080i aan. Of dat op die asus mogelijk is zal wel lastig zijn. 720p kan wel maar hoe dat eruit komt... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vandread schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:32:
Hoef je niet sarcastisch voor te doen hor mop :X
Daar solliciteerde je anders wel naar door tweemaal je gelijk te proberen te halen en me persoonlijk erop aan te spreken |:(

720p zal waarschijnlijk ook over component gaan, maar DVI is ook mogelijk. HDMI heb ik nog niet gezien op videokaarten.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-03-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik vraag het 1 keer en herhaal het omdat niemand antwoord geeft en vraag het persoonlijk omdat jij blijkbaar verstand ervan hebt.... nogal vreemd om iemand negatief te benaderen wanneer hij iemand gewoon wat vraagt.
Gelukkig is dat misverstand nu uit de weg (8>
Ik zal mij er eens wat meer in verdiepen aangezien ik nog een soort HTPC wil bouwen, wellicht maar meteen kijken voor iets waarbij uitbreidingsmogelheid en capaciteit groot genoeg zijn ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Vandread op 17-03-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:36:
De uitbarstingen op zich voegen inderdaad niet echt iets toe, maar de discussie over goede/slechte merken/panelen voegt naar mijn mening wel iets toe.
Als je altijd blijft geloven dat merk X perfecte monitoren maakt, dan zal je ook monitoren van merk X blijven kopen als ze slecht zijn, of veel duurder dan vergelijkbare monitoren van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:58:
[...]

De uitbarstingen op zich voegen inderdaad niet echt iets toe, maar de discussie over goede/slechte merken/panelen voegt naar mijn mening wel iets toe.
Als je altijd blijft geloven dat merk X perfecte monitoren maakt, dan zal je ook monitoren van merk X blijven kopen als ze slecht zijn, of veel duurder dan vergelijkbare monitoren van andere merken.
yep dat noem ik schapen gedrag. blijven plakken met je eerste ervaring.
zelf lees ik verschillende tests voordat ik iets koop. merk maakt me dan niet veel uit. het is wel zo dat sommige merken meestal in aanmerking komen en sommige nooit omdat die al jaren en jaren bekend staan als "goedkoop is ook leuk"

maar ieder zijn smaak (gelukkig) en zo is iedereen tevreden incl de fabrikant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Zo, nu een dagje met mn Acer AL2016W gespeeld. De vervanger van 2 17" CRT schermen, 1 Viewsonic en 1 Iiyama. Het is echt een perfect scherm.
Ik kon kiezen: 399€ bij de Paradigit of 379€ bij de nieuwe Mediamarkt in arnhem.

Ik ben voor de 399€ gegaan, aangezien ze bij de paradigit een soepelere pixelgarantie hebben.
Paradigit: 1 dode pixel of 3 dode subpixels
Mediamarkt: 2 dode pixels of 6 dode subpixels

THuis meteen het scherm uitgepakt. Bij het uitpakken kom je 3 voedingskabels tegen, hij is dus in heel Europa te gebuiken ;) . Ook zit er een VGA kabel bij, hij is vrij dun, maar geeft toch perfect beeld. De voet zit er ook los bij, die kun je er zo opklikken (alleen de vraag of ie er nog af kan).

Scherm aangezet. Wow, wat is dat groot. Het is wel even wennen, niet meer heen en weer hoeven te kijken. Gelukkig heeft mijn scherm geen enkele dode pixel :D . Bij het veranderen van resolutie zie je het beeld even omhoog, omlaag, links en rechts bewegen waarna het precies in het midden stil blijft staan. Mooi werk, aangezien dat bij mn CRT's nog wel eens mis ging.

Net zoals de andere meteen de helderheid wat omlaag gezet. Als je eerst naar het scherm keek en dan naar het toetsenbord zag je niets meer :P . De kleuren van het scherm doen zeker niet onder voor mijn oude CRT schermen. Aan de zijkanten zie je bij zwart wel wat lichtere randen, maar dat is bijna niets. Het viel mij iig niet direct op.

Toen even en film aangezet. Wow, bijna geen zwarte randen meer onder en boven. Film kijken is echt geweldig. Je moet er alleen wel wat verder van af gaan zitten, anders is het beeld een beetje korrelig, maar dat is logisch door de vergroting.

Daarna eens NFS:MW gespeeld. Dat is echt mooi, gamen op zo'n scherm. Middels een patch kon ik het spel in de native resolutie spele. Daar heeft mn videokaart (een Geforce FX 5700Ultra) toch wel moeite mee. Dan maar een lagere resolutie. Ook dat ziet er nog perfect uit, ondanks het beeld wat uitgerekt wordt. Ghosting heb ik ook nog niets van gezien.Perfect scherm dus.

Het enige wat me opviel is dat de Aan/Uit knop wat los zit. Niet dat die er direct af valt, maar hij wiebelt wat. Verder vind ik het ook een beetje irritant dat je iedere keer als je m aan zet groot ACER op je beeld te staan krijgt voor 5 sec...

Misschien dat ik er ooit nog eens 1 bij koop (als ik weer geld heb), maar nu eerst sparen voor een laptop. Acer heeft een perfect scherm gemaakt met de AL2016W.

[ Voor 4% gewijzigd door DP Kunst op 17-03-2006 19:20 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

XiN schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:58:
[...]

Dat is inderdaad zo. Belangrijk is dat mensen kijken wat voor paneel er in een bepaald merk monitor ziet. Het paneel zal doorslaggevend zijn voor de kwaliteit, daarna de electronica. Ik vind zelf de panelen van Philips en LG erg lekker er uit zien (zit ook in de Nec), daarnaast vind ik de Samsung panelen in het algeheel tot de betere horen.

Maar in welk merk monitor ze zitten zal mij aan mn kont roesten ;) als de kwaliteit maar goed is. Wel fijn als het ontwerp ook nog iets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122079

@Daniel Kunst

Is het niet zo dat je bij de media markt binnen 14 dagen zonder opgave van reden je product kan omruilen of je geld terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 122079 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:01:
@Daniel Kunst

Is het niet zo dat je bij de media markt binnen 14 dagen zonder opgave van reden je product kan omruilen of je geld terugkrijgen?
Yub, dus je hebt ook geen pixelgarantie nodig als je bij de MM koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:34:
Zo, nu een dagje met mn Acer AL2016W gespeeld. De vervanger van 2 17" CRT schermen, 1 Viewsonic en 1 Iiyama. Het is echt een perfect scherm.
Ik kon kiezen: 399€ bij de Paradigit of 379€ bij de nieuwe Mediamarkt in arnhem.

...

Misschien dat ik er ooit nog eens 1 bij koop (als ik weer geld heb), maar nu eerst sparen voor een laptop. Acer heeft een perfect scherm gemaakt met de AL2016W.
Ik heb dit scherm een tweetal maanden op mijn werk. Ik programmeer voornl., waarvoor het scherm perfect is.

Het contrast vind ik echter tegenvallen. Ik heb thuis een 21" CRT die al redelijk oud is, maar het contrast is stukken beter. Om een voorbeeldje te geven van een pagina die ik lastig vind lezen op de Acer:

http://getahead.ltd.uk/dwr/getstarted

Op mijn CRT leest het zonder problemen. Op de Acer alleen redelijk als ik de kleuren instel op 'cool' (wat alles wel erg blauw maakt). Voornl. de stukjes script code met donkere achtergrond zijn lastig leesbaar.

Voor thuis heb ik pas een dell 2005fpw besteld, voornl. vanwege de vele input mogelijkheden (VGA, DVI, composiet, S-Video). Die zal ik komende week wel binnenkrijgen, dus dan kan ik ook TFT's onderling vergelijken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb me nec 20wgx binnen. ik kan je zeggen ik ben een zeikerd als het om schermen gaat en deze ruled!.

geen dode pixels en wow wat een kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ik lees dat stukje heir ook wel zonder problemen. heb je dan de helderheid wel omlaaggeschroefd en cleartype aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben nog steeds zoekende naar een snel scherm A La Nec, ook S-IPS paneel vanwege de kleuren en kijkhoek maar met ingebouwde TV tuner en HDCP ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
De nieuwe BenQ misschien nOObs, maar da's nog ff w8ten tot VersteegRob een mailtje terug krijgt over specs en levertijd (en in het ergste geval release date)

FF iets anders, ik ga nu zeker weten voor een 24"scherm, en wil dan natuurlijk games zoals far cry fear HL2 The godfather en scarface een beetje fatsoenlijk spelen. Is het dan een optie om m'n sapphire radeon x800 pro 256 MB zo lang te vervangen voor een Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB? Die is maar 132 euri. En daarna ga ik wel een nieuw pctje aanschaffen. Tegen die tijd is dat crossfire wel goed operationeel _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Webbah op 18-03-2006 00:25 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.