Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 02:33

Crusader

Arc Nature

Ik heb nog een Voipbuster account mét 079-nummer waar ik niks mee doe.
Kopen? Hehehe :+

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
Crusader schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:17:
Ik heb nog een Voipbuster account mét 079-nummer waar ik niks mee doe.
Kopen? Hehehe :+
Stephane schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:03:
Het gros van de lezers in dit topic doet een moord voor een lokaal (lees: nederlands) telefoonnr dat gekoppeld kan worden aan voipbuster.
Dus je mag nu wel uitkijken! :o

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dan mag ik extra uitkijken, want het is nog een heel makkelijk te onthouden nummer ook...
Maar volgens mij is zo'n account officiëel niet eens overdraagbaar volgens de VB voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
sander815 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:48:
ik HAD een nummer. Dat is om de een of andere reden verdwenen
Op een gegeven moment zijn alle nummers ingetrokken waarvan de locatie van de gebruiker niet overeenkwam met het net nummer. Ik heb opnieuw een nummer moeten aanvragen en kreeg er toen één van de eigen woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
dvdhoek schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:42:
[...]

Op een gegeven moment zijn alle nummers ingetrokken waarvan de locatie van de gebruiker niet overeenkwam met het net nummer. Ik heb opnieuw een nummer moeten aanvragen en kreeg er toen één van de eigen woonplaats.
Klopt niet helemaal wat je zegt.
Volgens mij was van iedereen het nummer ingetrokken. Het netnummer van mijn zus kwam wel overeen met haar woonplaats en ze kreeg toch een ander nummer. Ik had een 050 nummer (lachen! kon lokaal bellen met Menzis in Groningen en ze keken raar dat ik toch in Noord Holland woon), moest die inleveren maar omdat ik een 4 cijferig netnummer had kreeg ik even goed een fout netnummer toegewezen). Kortom, Voipbuster maakte er een zootje van.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RudiVader schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

Klopt niet helemaal wat je zegt.
Volgens mij was van iedereen het nummer ingetrokken. Het netnummer van mijn zus kwam wel overeen met haar woonplaats en ze kreeg toch een ander nummer. Ik had een 050 nummer (lachen! kon lokaal bellen met Menzis in Groningen en ze keken raar dat ik toch in Noord Holland woon), moest die inleveren maar omdat ik een 4 cijferig netnummer had kreeg ik even goed een fout netnummer toegewezen). Kortom, Voipbuster maakte er een zootje van.
Niet iedereen. Ik heb mijn nummer nog.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Caesu schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:13:
als je meerdere accounts kan instellen in je ATA kan je Voipbuster voor binnenkomende gesprekken gebruiken en Voipcheap voor uitgaande.
nog steeds doet m'n Voipbuster-nummer het terwijl het saldo al 2 maanden op 0.00€ staat

met Voipbuster kan je nu ook zelf een caller-id kiezen. (er is een update voor het Voipbuster-progje)
voorlopig kan je alleen een mobiel nummer kiezen.
[afbeelding]
Mobiele nummer wordt geverifieerd door een sms dat naar je wordt gestuurd met een code die je dan weer in moet voeren (kosten 0.05€).
kan nog niet bij Voipcheap dus als ik bel, bel ik nog met een geheim nummer.
Ik heb al 3 maal geprobeerd mijn mobiel nummer te verifiëren maar dat lukt dus maar niet.
Toen maar eens zelf een sms gestuurd naar mijn T-mobile nummer en deze kwam ook niet aan!

Zijn er nog meer T-mobile klanten die hun sms-jes niet krijgen van/via Voipbuster??

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GrrRon schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:03:
[...]

Ik heb al 3 maal geprobeerd mijn mobiel nummer te verifiëren maar dat lukt dus maar niet.
Toen maar eens zelf een sms gestuurd naar mijn T-mobile nummer en deze kwam ook niet aan!

Zijn er nog meer T-mobile klanten die hun sms-jes niet krijgen van/via Voipbuster??
Uit het programma kreeg ik ze niet tot ik het ergens op Nederland instelde :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Als ik een sms stuur naar een KPN-nummer komt het wel aan, maar naar mijn eigen nummer (T-mobile) dus niet!

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126941

Wortelstok schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:30:
[...]

Allieddata heeft een vrij goede handleiding voor de Cjet1616. Daar staat in hoe het moet.
Belangrijk bij dit apparaat is dat je bij alles wat je instelt, erna een "save" en een "restart modem" doet, want anders verandert er niets. Bij mij werkt het prima. Eventueel kun je een factory reset doen als je teveel hebt zitten veranderen. En zorg dat je de laatste firmware hebt.CPS heeft geen invloed.
Zelfde probleem hier, Abel Telecom i'll guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191654

Even een andere vraag:

Het aanvragen van een inbound nummer bij Voipbuster, dat gebeurt toch gewoon als je inlogt op Voipbuster.com en daarna klikt op Your invoice address? Als ik daar op klik, word ik namelijk gevraagd om mijn gegevens in te vullen. Dit heb ik echter al 20x gedaan en telkens krijg ik de melding:
Your personal details have been changed.

Click here to go back to the main page
Hoort hier nog iets achter te volgen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 191654 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:35:
Even een andere vraag:

Het aanvragen van een inbound nummer bij Voipbuster, dat gebeurt toch gewoon als je inlogt op Voipbuster.com en daarna klikt op Your invoice address? Als ik daar op klik, word ik namelijk gevraagd om mijn gegevens in te vullen. Dit heb ik echter al 20x gedaan en telkens krijg ik de melding:

[...]

Kijk eens 11 reacties terug.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 191654 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:35:
Even een andere vraag:

[...]

Ik zie de relatie tussen factuuradres en een inbound telefoonnummer niet.

edit: het is toch niet zo dat jij invoice iets te letterlijk neemt, namelijk als in-voice (als in: inkomend voice)?

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 05-10-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[edit]laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Marzman op 05-10-2006 14:35 . Reden: verkeerd gelezen ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36344

Mijn schoonzus heeft een probleem en ik kan het nergens vinden, wellicht dat 1 van jullie het weet.

Internet verbinding: @HOME met telefonie
Voipbuster (via pc of siemens C450ip)

Probleem:
1 Als je zit te bellen met voipbuster via de pc, en er wordt op de gewone lijn gebeld dan valt de voipbusterverbinding weg.
2 Als je met voipbuster belt vervalt zowiezo na ongeveer 1 minuut de verbinding (er staat genoeg geld op het account) met de code 702

Ik weet niet hoe @home de telefonie regeld, zou het een conflict met poortnummers kunnen zijn?

Ik heb overal gezocht, maar krijg het niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 36344 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:51:
Mijn schoonzus heeft een probleem en ik kan het nergens vinden, wellicht dat 1 van jullie het weet.

Internet verbinding: @HOME met telefonie
Voipbuster (via pc of siemens C450ip)

Probleem:
1 Als je zit te bellen met voipbuster via de pc, en er wordt op de gewone lijn gebeld dan valt de voipbusterverbinding weg.
2 Als je met voipbuster belt vervalt zowiezo na ongeveer 1 minuut de verbinding (er staat genoeg geld op het account) met de code 702

Ik weet niet hoe @home de telefonie regeld, zou het een conflict met poortnummers kunnen zijn?

Ik heb overal gezocht, maar krijg het niet gevonden...
Kan inderdaad dat @Home dezelfde poort gebruikt. Je kan je voipbusterpoort toch met 1 ophogen? Maak je er 5061 van.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36344

Marzman schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:55:
[...]

Kan inderdaad dat @Home dezelfde poort gebruikt. Je kan je voipbusterpoort toch met 1 ophogen? Maak je er 5061 van.
Dan krijg ik helemaal geen verbinding...
maar ik kan het op 3 punten aanpassen:
Registrar server-poort
Proxy-server poort
SIP-poort

Ik heb ze alle 3 op 5061 gezet maar zoals ik al zij werkt het niet.

Heb het terug gezet, en nu kon ze me wel bellen, zij hoode mij zeer duidelijk mar ik haar helemaal niet... weer een uitdaging.

Als iemand weet welke poort ik op 5061 moet zetten of het probleem van niet horen kan oplossen dan graag een reactie aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk de sippoort. Bij mij staat Budgetphone op poort 5061 en voipbuster op poort 5060. (ik kan ook nog wel meer poorten invullen maar die velden zijn bij mij leeg eigenlijk)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 05-10-2006 18:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
het gekke met mijn SPA-3000 is dat er telkens een andere SIP-poort gebruikt wordt als hij registreert.
ergens boven de 50000 (Mapped SIP Port in de Info-tab).
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/5558/screenshot001ps9.jpg
dit is sinds anderhalve maand, daarvoor stond er gewoon 5060.
terwijl ik poort 5060 heb ingesteld en ook poort 5060 in het modem heb geforward.

zou het kunnen zijn dat mijn ISP (KPN/Planet) poort 5060 blokkeert??

maar het werkt gelukkig wel allemaal.
ik zal wel gebeld kunnen worden omdat ik ook een STUN server heb ingesteld zodat van buiten af zichtbaar is op welke poort m'n SPA-3000 luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:37:
[...]

Kijk eens 11 reacties terug.
Aha, dat is duidelijk! :D
Crusader schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:56:
[...]

Ik zie de relatie tussen factuuradres en een inbound telefoonnummer niet.

edit: het is toch niet zo dat jij invoice iets te letterlijk neemt, namelijk als in-voice (als in: inkomend voice)?
Nee, ik weet echt wat een invoice betekent, een inkomend nummer dus. Maar het is dus al duidelijk, aangezien Voipbuster geen nummers meer uitgeeft... :)

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 191654 op 05-10-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 07:50
Anoniem: 191654 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:20:
Nee, ik weet echt wat een invoice betekent, een inkomend nummer dus.
Nee, een invoice is gewoon een factuur hoor...
daarna klikt op Your invoice address? Als ik daar op klik, word ik namelijk gevraagd om mijn gegevens in te vullen.
Ze vragen dus gewoon om het factuuradres, en als je dat wijzigd krijg je inderdaad de bevestiging dat het aangepast is. Daarmee krijg je echter geen nummer toegewezen! :P

[ Voor 7% gewijzigd door SysRq op 05-10-2006 20:45 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, dat is duidelijk, weer wat geleerd! ;)

Nou, dan is mijn conclusie duidelijk, we gaan naar Belbudget of vergelijkbaar bedrijf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb ooit iets over voipbuster gepost op het officiele forum van Telenet. Gevolg, een dag erna was bellen naar België niet meer gratis. Shame on me. Heeft 3 maanden geduurd of zo. Nu is België weer lekker gratis.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
gratis (!) 0800 nummers kosten 1ct/min met VoipCheap (VoipBuster wèl gratis).
084/085/087-nummers doen het niet met VoipCheap/VoipBuster, 088-nummers doen het wèl en zijn gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door Caesu op 11-10-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slecht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
Caesu schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:27:
gratis (!) 0800 nummers kosten 1ct/min met VoipCheap (VoipBuster wèl gratis).
084/085/087-nummers doen het niet met VoipCheap/VoipBuster, 088-nummers doen het wèl en zijn gratis.
0800 nummers gratis met VoipBuster? hmm.. hoe bel je zo'n nummer dan? +31.... ? (normaal moet je de eerste 0 weglaten.. maar dat kan toch niet met een 0800 nummer? :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Slecht schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:31:
[...]

0800 nummers gratis met VoipBuster? hmm.. hoe bel je zo'n nummer dan? +31.... ? (normaal moet je de eerste 0 weglaten.. maar dat kan toch niet met een 0800 nummer? :S)
Gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 12-06 15:35
Vraagje voor de zekerheid nog, als ik bel naar een vaste aansluiting naar het buitenland (ongeacht of dit nou met voipbuster is of met de vaste lijn), dan betaald de eigenaar van die vaste(ontvangende) lijn (buitenland) toch niks ???

Want als ik naar en mobiel nummer bel in het buitenland, dan betaald de ontvanger wel aangezien het roaming is toch?

ik wil het namelijk zeker weten aangezien mijn vriendin in het buitenland zit bij een gastgezin en ik haar daar op een vast nummer zeer goedkoop kan bellen (maar het gastgezin is niet zo zeker van de zaak, aangezien zij denken dat ze hier kosten aan kwijt zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Rubke,

Ik kan je garanderen dat de ontvanger niets betaald.

Laat je vriendin maar gewoon aanbieden dat ze alle kosten zal betalen als die op de reking komen. Ik heb inmiddels meer dan 100 uur buitenlandse gespreken erop zitten en het is echt gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

franssie

Save the albatross

Rubke schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:28:
Vraagje voor de zekerheid nog, als ik bel naar een vaste aansluiting naar het buitenland (ongeacht of dit nou met voipbuster is of met de vaste lijn), dan betaald de eigenaar van die vaste(ontvangende) lijn (buitenland) toch niks ???

Want als ik naar en mobiel nummer bel in het buitenland, dan betaald de ontvanger wel aangezien het roaming is toch?

ik wil het namelijk zeker weten aangezien mijn vriendin in het buitenland zit bij een gastgezin en ik haar daar op een vast nummer zeer goedkoop kan bellen (maar het gastgezin is niet zo zeker van de zaak, aangezien zij denken dat ze hier kosten aan kwijt zijn)..
vast is zover ik weet inderdaad gratis, sommige landen is mobiel wel split-cost (signapore bijvoorbeeld). Voor de zekerheid moet je het even bij de locale provider controleren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164450

is voipbuster nog gratis want al mijn telefoon gespreken naar vaste lijn in nederland worden nu in rekening gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 164450 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 05:15:
is voipbuster nog gratis want al mijn telefoon gespreken naar vaste lijn in nederland worden nu in rekening gebracht
Dat kun je toch zelf ook opzoeken?
nederland (Vast) FREE*

Zijn je freedays niet gewoon op?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 06:50:
[...]

Dat kun je toch zelf ook opzoeken?
nederland (Vast) FREE*

Zijn je freedays niet gewoon op?
nee ik heb gisteren opgewadeerd , ja ik weet het nederland vast frree en toch gaat het me nu geld kosten ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 164450 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:27:
[...]

nee ik heb gisteren opgewadeerd , ja ik weet het nederland vast frree en toch gaat het me nu geld kosten ,
Even getest, het is nog steeds gratis.

2006-10-14 08:36:15 +31xxxxxxxx 00:00:43 GRATIS!

Hoe (of waarmee?) bel je dan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:58

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 164450 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:27:
[...]

Meer dan 300 minuten gebeld de laatste 7 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knakworst schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:21:
[...]

Meer dan 300 minuten gebeld de laatste 7 dagen?
Ja oke bedankt dat is het ,maar waarneer wordt het dan weer gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Anoniem: 176172 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:30:
Rubke,

Ik kan je garanderen dat de ontvanger niets betaald.

Laat je vriendin maar gewoon aanbieden dat ze alle kosten zal betalen als die op de reking komen. Ik heb inmiddels meer dan 100 uur buitenlandse gespreken erop zitten en het is echt gratis
thnx voor de info, dacht al dat bellen naar buitenland naar een vast nummer, voor de ontvanger kostenloos was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 19:58
Anoniem: 164450 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:45:
[...]

Ja oke bedankt dat is het ,maar waarneer wordt het dan weer gratis
Die 7 dagen, zie die niet als een vaste kalenderweek. De 300 gratis minuten zijn van vandaag - 7 dagen. Zo moeilijk is dat toch niet? Dus het wordt weer gratis als je de 8ste dag wegstreept en dan weer onder de 300 in de laatste 7 dagen zit. Zo niet, weer een dag wachten (tot misschien de dag waarop je in 1 keer 300 minuten hebt gebeld).

[ Voor 24% gewijzigd door Ascathon op 14-10-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
Hoe kan het dat als iemand mij belt en hem 12 keer laat overgaan en ik de telefoon maar 4 keer hoor overgaan? Ik gebruik de linksys in combi met internetcalls.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 13:57
Ik begrijp niks van dat hele betlaingssysteem van hun. Ik heb het programma geinstalleerd en een account aangemaakt. Ik kan nu toch gewoon bellen naar vaste nummers door het nummer te dialen en dat kost me dan toch niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

MilaNL schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:51:
Ik begrijp niks van dat hele betlaingssysteem van hun. Ik heb het programma geinstalleerd en een account aangemaakt. Ik kan nu toch gewoon bellen naar vaste nummers door het nummer te dialen en dat kost me dan toch niks?
Uit de startpost (had je zelf ook kunnen vinden):
Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 10 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypall of 0900-nummer. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. Je kunt ook andere landen of mobiele nummers bellen. Kijk dan op de voipbuster website voor de tarieven. Als je je tegoed van 5 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes. Beltegoed is 120 dagen geldig vanaf de laatste opwaardering (minimaal 10 euro ex. BTW, 11,60 inclusief BTW). Aantal dagen geldig is zichtbaar in de voipbuster applicatie. Telefonisch opwaarderen is niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 13:57
Crusader schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:58:
[...]

Uit de startpost (had je zelf ook kunnen vinden):

[...]
Ja maar het rare is dat ik gemakkelijk meer dan 1 minuut kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kielkiel schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:54:
Hoe kan het dat als iemand mij belt en hem 12 keer laat overgaan en ik de telefoon maar 4 keer hoor overgaan? Ik gebruik de linksys in combi met internetcalls.com
Hij gaat niet met de seconde over, maar dat is wel heel overdreven. Heb je zelf je nummer al een keer gebeld met een mobiel om te kijken wanneer hij over gaat?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
MilaNL schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:09:
[...]

Ja maar het rare is dat ik gemakkelijk meer dan 1 minuut kan bellen.
klopt. ik geloof dat je in totaal een uur kan bellen met een account waar nog geen geld in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:54:
belt iemand je op de PSTN lijn?
kan dan te maken met de instelling PSTN Ring Thru Delay in de PSTN Line Tab onder het kopje FXO Timer Values.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
hebben er toevallig meer mensen problemen met VOIPbuster en de Zyxel 2602H adsl-modem? (tiscali)

Volgens mij gaan die 2 niet samen want ik heb vaak dat wanneer ik bel mijn gehele internet gewoon wegvalt voor een minuut ofzo... heeeeel irritant!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 13-06 17:42
Wat wel eens gebeurt is dat als het gesprek opgehangen word dat dan de router gaat resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

vanpeltje schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:51:
hebben er toevallig meer mensen problemen met VOIPbuster en de Zyxel 2602H adsl-modem? (tiscali)

Volgens mij gaan die 2 niet samen want ik heb vaak dat wanneer ik bel mijn gehele internet gewoon wegvalt voor een minuut ofzo... heeeeel irritant!
Werkt PERFECT bij mij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Ik bel (dankzij) dit topic nu al een aantal maanden lekker goedkoop met voipbuster. Heb zelfs het geluk gehad een voipin nummer te krijgen gelijk de eerste keer dat ik dat probeerde.
Mijn mobiel is al maanden stuk en heb nog steeds geen zin om een nieuwe te kopen. Voor die paar keer dat ik een mobiel bel is het goedkoper om af en toe mijn account credit weer op te hogen.

Nu zag ik dat er telefoons zijn (of gaan komen) die het mogelijk maken om met skype te bellen en gebeld te worden zonder pc (nieuws: Philips kondigt eerste draadloze Skype-telefoon aan).
Zou er een mogelijkheid zijn dat dit soort telefoons ook voor voipbuster gaan komen? of zijn er gewoon teveel voipbuster/like/ programma's dat ze alleen de grootste "skype" supporten?

Begin me wel af te vragen in hoeverre voipbuster voor gebruikers minder stabiel is...
In dit topic mensen die plots hun voipin nummer kwijt zijn?
Of gebeuren dit soort dingen bij skype ook?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 19:16
Voipbuster gebruikt het sip protocol en daarvoor bestaan al langere tijd siptelefoons. zelf gebruik ik een ATA kastje zodat ik mijn normale analoge telefoon kan gebruiken voor voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

mooie van die voip skype telefoons is dat je (volgens mij) het standaard skype menu hebt. je kan dus ook zien wie er online is en die dan bellen. Met zo'n sip telefoon kan je toch niet zien of iemand online is of wel?

Is het nu de moeite om een sip telefoon te gaan kopen? Gaat het een blijvertje zijn of is er alweer iets beters aan de horizon?

edit:
maar als ik het dus goed begrijp moet je router SIP wel ondersteunen.
hmm asus wl-500gx is vast wel een firmware voor de vinden

[ Voor 16% gewijzigd door blaatbeest op 19-10-2006 17:04 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188796

Met een gratis account heb ik vorige week ongeveer 1 uur kunnen bellen zonder te betalen. Als ik een nieuwe gratis account aanmaak kan dat opnieuw. Er is geen enkele manier waarop VoipBuster je kan verbieden in te loggen onder een nieuwe account.

Eigenlijk zou je dus op die manier onbeperkt naar vaste lijnen in de gratis landen kunnen bellen. Gewoon door elke keer een nieuwe account aan te maken als de freecalls opgebruikt zijn.

Het bovenstaande klinkt volgens mij te mooi om waar te zijn. Op welke manier kan VoipBuster dit soort misbruik vermijden? Heeft iemand informatie over bovenstaande methode? Kan VoipBuster je bijvoorbeeld gaan vervolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 188796 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:40:
Met een gratis account heb ik vorige week ongeveer 1 uur kunnen bellen zonder te betalen. Als ik een nieuwe gratis account aanmaak kan dat opnieuw. Er is geen enkele manier waarop VoipBuster je kan verbieden in te loggen onder een nieuwe account.

Eigenlijk zou je dus op die manier onbeperkt naar vaste lijnen in de gratis landen kunnen bellen. Gewoon door elke keer een nieuwe account aan te maken als de freecalls opgebruikt zijn.

Het bovenstaande klinkt volgens mij te mooi om waar te zijn. Op welke manier kan VoipBuster dit soort misbruik vermijden? Heeft iemand informatie over bovenstaande methode? Kan VoipBuster je bijvoorbeeld gaan vervolgen?
Dat zullen ze echt niet gaan doen. Op grond waarvan zouden ze je moeten vervolgen?

Maar goed ik begin niet aan al die moeite. Een tientje per 4 maanden is toch ook niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

knakworst schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:53:
[...]

Dat zullen ze echt niet gaan doen. Op grond waarvan zouden ze je moeten vervolgen?

Maar goed ik begin niet aan al die moeite. Een tientje per 4 maanden is toch ook niet zo veel?
en als hij met die 1 uur een week doet dan kan hij voor die 10 euro ook nog 16 weken bellen a 1 ct / minuut. dat is 10 euro per ongeveer 8 maanden ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
blaatbeest schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:46:
mooie van die voip skype telefoons is dat je (volgens mij) het standaard skype menu hebt. je kan dus ook zien wie er online is en die dan bellen. Met zo'n sip telefoon kan je toch niet zien of iemand online is of wel?

Is het nu de moeite om een sip telefoon te gaan kopen? Gaat het een blijvertje zijn of is er alweer iets beters aan de horizon?

edit:
maar als ik het dus goed begrijp moet je router SIP wel ondersteunen.
hmm asus wl-500gx is vast wel een firmware voor de vinden
Je kan met sip veel meer kanten op. Het is meer de normale telefoon zoals die er nu al is. Je hoeft niemand te zien die online is, je belt, de telefoon gaat wel of niet over en je hebt wel of niet een gesprek.
Je router hoeft geen sip te ondersteunen, je kan er ook een externe ata op aansluiten. Als hij al sip ondersteund, dan moet er een line aansluiting op zitten, waar je dus een normale telefoon op aan kan sluiten. Of je kan een UTstarcom F1000 nemen, een telefoon die lijkt op een dect met het verschil dat die een volledige wifi verbinding kan aanmaken met een draadloze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Op de site van voipbuster staat een siemens telefoon die je volgens mij gewoon kan aansluiten op je router.

http://gigaset.siemens.co...122378_rArNrNrNrN,00.html

ik kom er nog niet helemaal achter of dit bij alle routers gaat werken of dat dit toch van de router en misschien ook nog internetprovider afhangt?

iemand die toevallig zo'n telefoon heeft?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vergeet ook niet dat er in de openingsposte een heleboel informatie staat:

Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
iemand ervaringen met de CopperJet 1616-2P uit te bellen via Voibuster en dan gebeld te worden op een budgetphoen account? kan dit modem dit, en zo ja hoe stel je dit in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 12-06 10:43
Het wordt steeds gekker bij VB, nu moet je je account veriferen/valdideren om om te waarderen, je moet dus nu een mobiel of vast nr opgeven waarop je wordt teruggebeld door een pc en een code ingeven, voip wordt niet geaccepteerd!
als je dit niet hebt is het bye,bye account, en wat about de privacy, bij skype ben je toch ook niet verplicht je telnr op te geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
thefxr schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:18:
Het wordt steeds gekker bij VB, nu moet je je account veriferen/valdideren om om te waarderen, je moet dus nu een mobiel of vast nr opgeven waarop je wordt teruggebeld door een pc en een code ingeven, voip wordt niet geaccepteerd!
als je dit niet hebt is het bye,bye account, en wat about de privacy, bij skype ben je toch ook niet verplicht je telnr op te geven??
zo gaat het bij mij niet?
ik moet mijn nummer (vast/mobiel) opgeven en dan bel ik het 0900 nummer daarmee en er is opgewaardeerd.

niets over terugbellen ofzo...

tja en privacy, alle nummers die je belt worden ook opgeslagen bijvoorbeeld.
maar daar zit ik niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Rubke schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:06:
iemand ervaringen met de CopperJet 1616-2P uit te bellen via Voibuster en dan gebeld te worden op een budgetphoen account? kan dit modem dit, en zo ja hoe stel je dit in.....
Ik heb al gevonden hoe je via voipbuster i.c.m met dit modem kunt uitbellen, weet iemand of het mogelijk is om je budgetphone nummer te koppelen aan dit modem alleen voor ingaande gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Rubke schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:34:
[...]

Ik heb al gevonden hoe je via voipbuster i.c.m met dit modem kunt uitbellen, weet iemand of het mogelijk is om je budgetphone nummer te koppelen aan dit modem alleen voor ingaande gesprekken?
Eerst even lezen, dat staat hier meerdere malen uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

thefxr schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:18:
Het wordt steeds gekker bij VB, nu moet je je account veriferen/valdideren om om te waarderen
Volgens mij is dit alleen noodzakelijk wanneer je je mobiele nummer in beeld wilt krijgen wanneer uit uit-belt via VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Stephane schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:34:
[...]

Eerst even lezen, dat staat hier meerdere malen uitgelegd.
maar het gaat me over de configuratie van dit modem, is het mogelijk om dus het budgetphone nummer te koppelen voor voip in en voipbuster voor voip out......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 12-06 10:43
Caesu schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:49:
[...]

zo gaat het bij mij niet?
ik moet mijn nummer (vast/mobiel) opgeven en dan bel ik het 0900 nummer daarmee en er is opgewaardeerd.

niets over terugbellen ofzo...

tja en privacy, alle nummers die je belt worden ook opgeslagen bijvoorbeeld.
maar daar zit ik niet zo mee.
ik waardeer op via paypal, en ineens moet ik mijn acc veriferen, dus een telnr geven waarop ik te bereiken ben, als ik dan gebeld wordt moet je een code ingeven, daarna kan ik pas opwaarderen, schijnbaar is dit eenmalig! maar als je dus geen mobiele of ene vaste lijn bezit ben je dus de lul, dan kan je niks meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

thefxr schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:31:
[...]
maar als je dus geen mobiele of ene vaste lijn bezit ben je dus de lul, dan kan je niks meer!
Welke Nederlander beschikt er nou niet over een mobiel nummer ? En als je er nier over beschikt... een nieuwe sim kost 5 euro of is soms zelfs gratis, dus zie ik het probleem niet. Ik waardeer overigens op met credit card en heb niet hoeven verificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
als ik bel met VoipBuster/VoipCheap hoor ik de telefoon niet overgaan?
maar als ik even test door m'n mobieltje te bellen gaat hij wèl over.

mmm... bellen lukt nu helemaal niet meer. zal wel storing zijn ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Caesu op 23-10-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 20:35
Caesu schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:42:
als ik bel met VoipBuster/VoipCheap hoor ik de telefoon niet overgaan?
maar als ik even test door m'n mobieltje te bellen gaat hij wèl over.

mmm... bellen lukt nu helemaal niet meer. zal wel storing zijn ofzo.
Ja, is hier al een paar uur zo. Ook web-activated bellen lukt niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Nou heb ik zelf een vraagje :)

Het is inmiddels mogelijk om als caller-id je mobiele nummer te gebruiken wanneer je het softwareprogramma van voipbuster gebruikt. Dus als ik via voipbuster op mijn PC naar de vaste lijn van mijn vriendin bel, verschijnt mijn mobiele nummer op haar display voordat zij opneemt (+31624******).

Is het mogelijk om dit mobiele nummer als caller-id als SIP in te stellen ? Ik kan op mijn zyxel modem namelijk wel 31624****** ipv 31202****** gebruiken en dat werkt. Helaas verschijnt in dat geval wel mijn +31202****** ipv +31624****** nummer in het display, terwijl dit wel lukt wanneer ik via het software programma bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 10:16
IK heb sinds enkele dagen ook Voipbuster maar de kwaliteit is niet zo goed.

Nu heb ik al gehoord dat ik poorten in de firewall van mijn router moet openzetten.

Heeft dit iets te maken met de kwaliteit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
StevenK schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:47:
[...]

Ja, is hier al een paar uur zo. Ook web-activated bellen lukt niet.
het is nog steeds zo...
het lijkt er op dat als je iemand belt die persoon jou wel kan horen maar jij die persoon niet - daarom hoor je zijn telefoon ook niet overgaan.

gebeld worden gaat wel goed.

met het VoipBuster-programmaatje en een andere Soft-phone (X-Lite) gaat het ook goed.
alleen met m'n ATA (SPA-3000) gaat het dus niet goed.

hoop dat ze het snel fixen.
is wel de eerste keer voor mij dat er een storing is bij VoipBuster.

wel eerder dat het niet werkte maar dat bleek aan de DNS-server van m'n Internet-provider te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 10:16
IK gebruik sinds enkele dagen Voipbuster.
Gesprek gaat via de adsl-lijn van de pc, dus niet via Voip-router ofzo.

Nu is soms de kwaliteit slecht, vertraging, wegvallen.
Poorten staan al open in de firewall en in mijn router.

Ik heb ook Utorrent draaien en die heeft een downloadsnelheid van 6Kb/s en een uploadsnelheid van 1KB/s.

Zou het nu kunnen dat door dit kleine down en uploadverkeer het gesprek hier hinder van ondervind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Caesu schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:02:
[...]

het is nog steeds zo...
het lijkt er op dat als je iemand belt die persoon jou wel kan horen maar jij die persoon niet - daarom hoor je zijn telefoon ook niet overgaan.

gebeld worden gaat wel goed.

met het VoipBuster-programmaatje en een andere Soft-phone (X-Lite) gaat het ook goed.
alleen met m'n ATA (SPA-3000) gaat het dus niet goed.

hoop dat ze het snel fixen.
is wel de eerste keer voor mij dat er een storing is bij VoipBuster.

wel eerder dat het niet werkte maar dat bleek aan de DNS-server van m'n Internet-provider te liggen.
Ik heb 't bij mij opgelost: bij de gateway naar voipbuster (ik gebruik budgetphone voor het inbound verkeer) stond 'NAT mapping enabled' op 'yes'. Dit heb ik op 'no' gezet en nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194800

Zijn er nog meer mensen met het probleem dat ze niks kunnen horen als ze willen bellen met voipbuster??? het bellen gaat wel maar ik hoor niks, ik las dat andere het probleem ook hadden maar hoe los je dit op of is dit een probleem van voipbuster. ik gebruik de spa 3000 en sinds maandag hoor ik zelf niks meer. via een ander forum heb ik al het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat. ook wat hier voorheen beschreven is werkt niet bij mij.
ik vraag me af of ik dit probleem wel op kan lossen of dat het bij voipbuster ligt.
ik wil het denk ik eens met een andere provider proberen, weet iemand nog een goede provider waarmee je gratis kunt bellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Anoniem: 194800 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:33:
Zijn er nog meer mensen met het probleem dat ze niks kunnen horen als ze willen bellen met voipbuster??? het bellen gaat wel maar ik hoor niks, ik las dat andere het probleem ook hadden maar hoe los je dit op of is dit een probleem van voipbuster. ik gebruik de spa 3000 en sinds maandag hoor ik zelf niks meer. via een ander forum heb ik al het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat. ook wat hier voorheen beschreven is werkt niet bij mij.
ik vraag me af of ik dit probleem wel op kan lossen of dat het bij voipbuster ligt.
ik wil het denk ik eens met een andere provider proberen, weet iemand nog een goede provider waarmee je gratis kunt bellen???
Op telecomvergelijker riep iemand dat je de stunserver moet uitschakelen en dat schijnt te werken. Heb zelf nergens last van thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 194800 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:33:
Het klinkt als precies hetzelfde probleem wat ik sinds maandag had, maar aangezien het bij mij een NAT instelling was, anderen iets over STUN roepen is het natuurlijk mogelijk dat de oplossing van het probleem mede gezocht moet worden in de manier waarop de SPA3000 aan Internet hangt.

De juiste instelling is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je hele config eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
StevenK schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:13:
[...]

Het klinkt als precies hetzelfde probleem wat ik sinds maandag had, maar aangezien het bij mij een NAT instelling was, anderen iets over STUN roepen is het natuurlijk mogelijk dat de oplossing van het probleem mede gezocht moet worden in de manier waarop de SPA3000 aan Internet hangt.

De juiste instelling is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je hele config eruit ziet.
Ik denk dat het niet met de spa te maken heeft. Die heb ik ook maar geeft geen probleem.
Mijn wifi foon heeft het probleem wel maar die heeft een 7 dagen accountje webcalldirect. Maar die hangt niet op de spa uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nee ik moest ook wat wijzigen op mijn zyxel 2602 (het sip domain veranderen naar sip.voipbuster.com ipv voipbuster.com), terwijl mijn ouders op een SPA3000 geen enkel probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:57
sinds ik verhuist bent en een nieuwe provider heb is de geluidskwaliteit heel slecht geworden terwijl ik van ADSL, naar ADSL 2 ben overgestapt. Ik snap er echt de ballen van want ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen. Iemand enig idee hoe dat zou komen, want het enige wat er is veranderd is de internetprovider en router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154967

Ik ben niet verhuist en ik heb geen nieuwe adsl provider, maar de laatste week heb ik heel veel last van echo en vertraging op de lijn.
Bel met een usb telbox en voipbustermate.
Als ik overschakel naar skype en skypemate heb ik geen problemen.
Probleem ligt bij Voipbuster, maar daar moet je niet zijn om te klagen.
Op mails reageren ze toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:57
Anoniem: 154967 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:22:
Ik ben niet verhuist en ik heb geen nieuwe adsl provider, maar de laatste week heb ik heel veel last van echo en vertraging op de lijn.
Bel met een usb telbox en voipbustermate.
Als ik overschakel naar skype en skypemate heb ik geen problemen.
Probleem ligt bij Voipbuster, maar daar moet je niet zijn om te klagen.
Op mails reageren ze toch niet.
dan ga ik misschien voipstunt proberen en kijken of er verschil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154967

Ik gebruik ook freecall (was tot voor kort 5 uur gratis), maar ook dezelfde problemen.
Op een ander forum lees ik dat nog andere voipbustergebruikers in Belgie problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Als ik heel eerlijk moet zijn hunker ik naar de oude vertrouwde KPN lijn (GEEN IPB!!!), gebruik makend van 1643 1601 en 1649 als CPS dienst. Hoe vaak is de vaste lijn uitgevallen en hoe vaak is de verbinding slecht ? :(

Het kost dan wel wat (niet veel) maar je hebt wel altijd uitstekend bereik en vooral... je bent altijd bereikbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Stephane schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:14:
Als ik heel eerlijk moet zijn hunker ik naar de oude vertrouwde KPN lijn (GEEN IPB!!!), gebruik makend van 1643 1601 en 1649 als CPS dienst. Hoe vaak is de vaste lijn uitgevallen en hoe vaak is de verbinding slecht ? :(
Ik gebruik hier KPN (dmv abo van 9.95 per maand) als inkomende lijn met nummer wat iedereen heeft. En het uitbellen doe ik via VoIPBuster (of KPN bij b.v. 06 en 0900).

Nadat ik wat codecs heb aangepast (de betere er uit) werkt mijn VoIP een stuk beter (minder raar geluid / echo / etc), ik moet zeggen dat hij juist wat stabieler begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Stephane schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:14:

Het kost dan wel wat (niet veel) maar je hebt wel altijd uitstekend bereik en vooral... je bent altijd bereikbaar !
Sorry, bij mij draait het als een tierelier. Alleen als ik veel download komt het Voip verkeer een beetje in de verdrukking maar verder geen probleem hier. Dit geldt voor zowel naar vaste telefonie via voipbuster als naar mobiel telefoon via voipcheap.
Mijn wifitelefoon moet ik nog met verschillende codecs testen, die was via webcalldirect wat brak. Maar dat kan ook aan de wifiverbinding liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Het minder worden bij het vele downloaden is op te lossen door een apparaatje er tussen te plaatsen die weet dat een audio stream beter geregeld moet zijn dan een datastream. Met andere woorden. Als jij begint te bellen over je internet lijntje moet je ruimte resereveren voor je telefoongesporek, dit zogenaamde qualoty of service is heel belangrijk en essentieel om een goed telefoongesprek over je breedband te laten lopen.

Een data stream is minder kritisch als je audio stream waarbij de verschillende IP pakketjes bij tijds moeten aankomen om geen echo, galm en andere vertoringen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Jammer genoeg ondersteune ni alle switches en router QoS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb gisteren een Siemens Gigaset C450 IP gekocht, en bel via VoIPbuster.
Gisteren avond heb ik er even mee zitten bellen naar vrienden en familie, en kan niets anders zeggen dan dat het een top product is.

Je hoort geen verschil vergeleken met een vaste lijn (gebruik de G711 codec) en de latency valt ook heel erg mee.

De webinterface heeft niet zo veel functies, maar het noodzakelijke zit er in. Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat nummers die niet beginnen met een 0, meteen worden gezien als Nederlands nummer, en er automatisch 0031 voor wordt gezet. Nummers binnen Nederland moet ik dus bellen als '301234567' voor een nummer in Utrecht.

Helaas is het niet mogelijk om SMSjes te sturen via VoIP, wat ik wel erg jammer vindt, aangezien VoIPbuster deze mogelijkheid wel aanbiedt, maar dat hoeft de pret niet te bederven.

Het bereik van het toestel is ook perfect. Op de doos staat 50 meter indoor en 300 meter outdoor, deze gegevens kloppen ook redelijk. Ik kan naar de andere kant van de wijk lopen zonder dat het signaal wegvalt. Na een tijdje begint het geluid wel te stotteren, maar kun je elkaar nog wel goed verstaan.

Conclusie: Top product in combinatie met VoIPbuster.

Ik wil niet spammen ofzo, maar mensen die ook interesse hebben in dit toestel. Hij is voor 115 euro verkrijgbaar via http://www.callvoip.nl/voipbuster.php (speciale VoIPbuster actie). Dit bedrijf is overigens officieel VoIPbuster certified, aangezien ze ook reclame maken op de VoIPbuster site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 59483 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 09:14:

De webinterface heeft niet zo veel functies, maar het noodzakelijke zit er in. Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat nummers die niet beginnen met een 0, meteen worden gezien als Nederlands nummer, en er automatisch 0031 voor wordt gezet. Nummers binnen Nederland moet ik dus bellen als '301234567' voor een nummer in Utrecht.

...

Conclusie: Top product in combinatie met VoIPbuster.

Ik wil niet spammen ofzo, maar mensen die ook interesse hebben in dit toestel. Hij is voor 115 euro verkrijgbaar via http://www.callvoip.nl/voipbuster.php (speciale VoIPbuster actie). Dit bedrijf is overigens officieel VoIPbuster certified, aangezien ze ook reclame maken op de VoIPbuster site zelf.
Ik wil ook niet spammen, dus hier vind je alle prijzen:
pricewatch: Siemens C450 IP

Ik geef zelf alleen de voorkeur aan DECT icm een ATA. De DECT heb je vaak al, en de ATA kost een euro of 50 (of die krijg je zelfs bij je modem ingebouwd, zoals de Zyxels bij een tiscali abonnement). Werkt ook prima. De Siemens is ook gewoon een DECT, dus je kan niet via een open wireless netwerk gebruik maken met dit toestel. Naar mijn idee biedt dit toestel dan ook geen voordeel tov een ATA.

Daarnaast als je in de voipbuster software aangeeft dat je uit Nederland komt, kun je gewoon telefoonnummers intoetsen zonder de NL-landcode, dan gedraagt het hetzelfde als een mobieltje, bijv. 0201234567 moet je draaien, ook als je in Amsterdam bent.

In een sipura kun je dan weer een dialplan instellen, dat de telefoon zich net als een KPN-lijn gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik ben nog een van de gelukkige gebruikers met een Voip -in 050 nummer van Voipbuster. Ik heb voipbuster lopen via een ex-abel telecom kastje, geflashed als SPA-3000 met firmwareversie 3.1.10(GWd).

Echter als ik probeer mezelf te bellen op het 050 nummer, dan krijg ik, altijd(!) een mannen stem die zegt 'deze gebruiker is nu niet online, probeer het later nog eens'.

Mijn toestel is een Philips dect.
De proxy die ik gebruik is sip1.voipbuster.com.
Heb al vele verschillende instellingen geprobeerd, maar dit mocht niet baten.

Vroeger werkte het overigens allemaal wel naar behoren.

Heeft iemand wat het is en een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door sjolmers op 11-11-2006 20:49 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
sjolmers schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:46:

Heeft iemand wat het is en een oplossing voor dit probleem?
sinds een paar weken is er iets veranderd aan de Voipbuster-kant.

ik had eerst STUN enable op Yes staan, nu werkt het alleen met STUN enable op No (SIP-tab)
NAT Mapping Enable staat bij mij op Yes (Line 1-tab).

zorg met STUN enable op No ook dat de poorten 5060 en 16384 - 16482 geforward zijn naar je SPA-3000.

toevoeging:
ben er nu net achter dat het met STUN enable op Yes wèl weer werkt...
hebben ze dus bij Voipbuster dus weer iets veranderd.
ik laat het voorlopig maar op No staan, ben ik niet afhankelijk van die STUN-server.

[ Voor 18% gewijzigd door Caesu op 11-11-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 10:08

Spoooky

Core temp 37°C

Ik heb een vraagje... Ik heb een modem/router met VOIP functionaliteit (en 2 rj11 aansluitingen voor tel). En heb een keer als test via Voipbuster gebeld. Op dit moment heb ik geen inkomend Voip nummer.

Is het mogelijk om mijn telefoon zo aan te sluiten (draden doorverbinden ofzo??) zodat ik gebeld kan worden via mijn KPN nummer en dat ik kan bellen via Voipbuster met één telefoon??

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Spoooky schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:40:
Ik heb een vraagje... Ik heb een modem/router met VOIP functionaliteit (en 2 rj11 aansluitingen voor tel). En heb een keer als test via Voipbuster gebeld. Op dit moment heb ik geen inkomend Voip nummer.

Is het mogelijk om mijn telefoon zo aan te sluiten (draden doorverbinden ofzo??) zodat ik gebeld kan worden via mijn KPN nummer en dat ik kan bellen via Voipbuster met één telefoon??
belangrijke vraag is natuurlijk: welke modem/router heb je?
bij sommigen kan het namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

ik heb een Zyxel 2602H als die het niet standaard kan, is er dan een mogelijkheid te maken?

[ Voor 61% gewijzigd door Spoooky op 11-11-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 19:16
Spoooky schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:55:
ik heb een Zyxel 2602H als die het niet standaard kan, is er dan een mogelijkheid te maken?
http://www.zyxel.com/Down..._guide/P-2602HW-61C_1.pdf

p3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Helaas heeft mijn modem geen lifeline is dus een simpele 2602H en geen 2602HL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Gisteren heb ik Globe7 ontdekt. Het is net als Skype en buitenbeentje maar je kan er gratis mee bellen en SMS versturen.

Hoe werkt het?

Je gaat naar de website en schrijft je in.
Je download het programma en installeert het.
Je bekijkt enkele filmpjes.
Je belt gratis

Zoals je merkt moet je dus iets doen voor je gratis kan bellen. elke filmpje wordt tussen 2 reclamespotjes gezet en die zorgen er dan voor dat je een bepaald bedrag ontvangt waar mee je dan kan bellen. Je zou het kunnen zien als YouTube die samensmelt met Skype + advertenties.Ook lycos Phone werkt op deze manier.

www.globe7.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Persoonlijk vind ik die Globe7 info niet in dit topic passen. Heeft m.i. niets met Voipbuster te maken. Het is blijkbaar geen SIP provider dus kan ik die Globe7 niet gebruiken met m'n ATA.
Ik weet niet wie er zit te wachten op het bekijken van reclame voordat je kan gaan bellen, ik in elk geval niet. Ik zie het ook niet als een goed alternatief voor Voipbuster omdat je met Voipbuster (in de meeste gevallen) óók gratis belt, maar dan zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
Heb de laatste tijd af en toe problemen met mijn voipbuster connectie, niet elke dag maar om de paar dagen. Mijn Fritzbox WAN 7050 heeft dan de volgende melding in de log:

13.11.06 15:14:36 Registration of Internet number 06xxxxxxxx failed. Remote
site reports reason for error 302

Ik heb mijn fritzbox geconfigureerd met de standaard instellingen zoals op voipbuster.com staat vermeld. Iemand een idee wat er aan de hand is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

Ik heb de laatste tijd ook last van vertraging. van +- 1.5 sec.
Dit zorgt er dus voor dat als ik iemand vraag meteen te reageren dat dat 3 seconden later gebeurd.
Ik gebruik VOIPbuster icm de SPA 3000. Enig idee, waar die vertraging vandaan komt, maar nog beter hoe ik er vanaf kom?
Want ik lees hier wel een opmerking van bv: Rudi Vader, dat alles als een tierelier loopt, maar heb je dan bijzondere instellingen?

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik moet zeggen dat ik daar ook totaal geen last van heb? Ik heb helemaal geen merkbare vertraging. Alleen de laatste tijd valt af en toe opeens de verbinding weg onder het bellen (Als ik zo rond de 22, 23 minuten zit)
Ma ach, voor die 2 keer per week dat ik dat haal, gewoon ff terug bellen en het werkt weer
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.