Ik ben spuit 1011, aangenaam!
Ik heb geen byzondere instellingen. SPA3000 zit op een simpele Sweex switch die weer op de kabel modem zit. De standaard VB login gegevens, heb alleen een dialplan om de mobile nummers naar VoipCheap door te zetten. En ook daar de standaard login gegevens en het werkt als een speer.Balachmar schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:16:
Ik heb de laatste tijd ook last van vertraging. van +- 1.5 sec.
Dit zorgt er dus voor dat als ik iemand vraag meteen te reageren dat dat 3 seconden later gebeurd.
Ik gebruik VOIPbuster icm de SPA 3000. Enig idee, waar die vertraging vandaan komt, maar nog beter hoe ik er vanaf kom?
Want ik lees hier wel een opmerking van bv: Rudi Vader, dat alles als een tierelier loopt, maar heb je dan bijzondere instellingen?
Bij mijn zus werkt het ook gewoon goed, standaard Zyxel Router/Modem. Ook de standaard gegevens erin en het werkt.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ik heb een SMCWBR14-G2 EU, is toch best fatsoenlijk?RoccoS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:48: Ik moet zeggen dat ik zelf weinig problemen ondervind met VoipBuster. Bel zelf veel naar Frankrijk (gratis) en dit werkt zonder uitzondering altijd goed. Geluidskwaliteit is ook prima, tenzij ik volgas torrents aan het downloaden ben op de pc, maar dat is logisch. Ook inbellen op mijn 020 nummer werkt nu vrijwel altijd goed, in het begin kregen de mensen nog wel eens de melding dat ik offline was maar door wat aanpassingen in mijn Speedtouch ATA gaat het nu stukken beter. Een goede router is trouwens wel een pre, heb nu nog een Edimax 6104 staan, niet echt een toonbeeld van stabiliteit en performance.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Anoniem: 164450
hoe krijg ik een nummer bij voipcheapRudi Vader schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:00:
[...]
Ik heb geen byzondere instellingen. SPA3000 zit op een simpele Sweex switch die weer op de kabel modem zit. De standaard VB login gegevens, heb alleen een dialplan om de mobile nummers naar VoipCheap door te zetten. En ook daar de standaard login gegevens en het werkt als een speer.
Bij mijn zus werkt het ook gewoon goed, standaard Zyxel Router/Modem. Ook de standaard gegevens erin en het werkt.
Geen idee waarom je een heel verhaal quote, maar een nummer krijg je niet.Anoniem: 164450 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:41:
[...]
hoe krijg ik een nummer bij voipcheap
Je kan wel een kijkje nemen bij budgetphone. Daar kun je er 1 krijgen voor een tientje per jaar.
Krijg je niet, nee, Ik heb al heel lang een voipbuster nummer. Uit de periode dat je ze nog kon krijgen voor € 0,26 (€ 1,30 met € 1,04 credits via het 0900 nummer). Ik bel alleen uit met voipcheap naar mobiele telefoons voor € 0,116 per minuut.Anoniem: 164450 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:41:
[...]
hoe krijg ik een nummer bij voipcheap
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Anoniem: 189279
Wat i me afvraag: Is dit dan te combineren op één SIP poort op een router (d-link) met het uitbellen via voipbuster?Je kan wel een kijkje nemen bij budgetphone. Daar kun je er 1 krijgen voor een tientje per jaar.
Moet je even kijken in je router, als je daar meerdere accounts op in kan stellen dan kan het.Anoniem: 189279 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:53:
[...]
Wat i me afvraag: Is dit dan te combineren op één SIP poort op een router (d-link) met het uitbellen via voipbuster?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik zie wel iets van secondary server FQDN; klinkt veelbelovend!Marzman schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:00:
[...]
Moet je even kijken in je router, als je daar meerdere accounts op in kan stellen dan kan het.
Dat is geen tweede accountAnoniem: 189279 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:23:
[...]
Ik zie wel iets van secondary server FQDN; klinkt veelbelovend!
/▌
Weet iemand of het mogelijk is om een voip buster account te programeren in een arris touchstone? Ik heb @home internet zonder telefonie en ik heb een voipbuster account, nu wil ik kijken of ik dit samen in die TS kan donderen zodat ik mijn analoge toestel kan gebruiken in combi met voipbuster.
Alvast bedankt voor eventuele rekaties.
Ego
Onmiddellijk uitgepakt, aangesloten en een oude telefoon van de zolder gaan halen. De instellingen ingeven gingen vlotter dan verwacht. Toen ik voor het eerst de configuratiepagina opende, stond ik even versteld van de vele instellingen die gemaakt konden gekozen worden. Gelukkig staan er op het internet wel enkele overzichten welke instellingen te kiezen. En 5 minuten later kon ik mijn eerste telefoon doen, naar de vaste lijn beneden. Geluid was zo goed als een gewone PSTN verbinding (G711u codec).
Het enige "lastige" dat ik momenteel ondervind, als ik het nummer indruk, het bijna 7-8 seconden stil blijft, en dan pas de beltoon over gaat. Is dit een instelling in het toestel? Of is het gewoon "onderdeel" van het VoIP gebeuren
Het bellen gaat wel maar ik hoor niks, ik las dat andere het probleem ook hadden, maar hoe los je dit op met een fritzbox fon ata 1020?
Via VB kan je via "Direct callback" ook via je vaste lijn een gesprek opzetten. Zij bellen dan eerst jou nummer..die neem je op en de verbinding wordt gemaakt. Precies het geen wat ik zoek!!
In de faq staat:
Even voor mij dan een voorbeeldje als ik kijk op: http://www.voipbuster.com/en/rates.html:Costs for calling your phone number and the destination number are settled via your VoipBuster account. You pay the regular VoipBuster rates as advertised on this website.
ik voer mijn vaste callback nummer in van KPN en wil bellen naar the USA. Zowel Nederland als the USA staan als FREE aangegeven. Met andere woorden..kan ik dan GRATIS met me EIGEN telefoon bellen naar een vaste lijn in the states????
edit: ik zie dat je maar een beperkt aantal freedays krijgt en alleen als je je credits opwaardeerd. Krijg je bij telefonische update dus maar 7 freedays..betekent het dan dat je die kwijt bent na 7 dagen en je meteen alweer moet gaan bellen tegen vast tarief?
[ Voor 14% gewijzigd door xon op 18-11-2006 09:16 ]
Nope gaat niet lukkenEgodepego schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:07:
Hey all,
Weet iemand of het mogelijk is om een voip buster account te programeren in een arris touchstone? Ik heb @home internet zonder telefonie en ik heb een voipbuster account, nu wil ik kijken of ik dit samen in die TS kan donderen zodat ik mijn analoge toestel kan gebruiken in combi met voipbuster.
Alvast bedankt voor eventuele rekaties.
Ego
Daar kun je als klant niks instellen
Ik geloof dat ze voor die optie wel een starttarief rekenen (3 of 5 ct weet het niet uit mijn hoofd) en je betaald natuurlijk twee keer niks dan omdat er twee verbindingen gemaakt moeten worden (het maximale aantal minuten dat je mag bellen wordt zo dus gehalveerd).xon schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 08:59:
Even nieuwsgierig..
Via VB kan je via "Direct callback" ook via je vaste lijn een gesprek opzetten. Zij bellen dan eerst jou nummer..die neem je op en de verbinding wordt gemaakt. Precies het geen wat ik zoek!!
In de faq staat:
[...]
Even voor mij dan een voorbeeldje als ik kijk op: http://www.voipbuster.com/en/rates.html:
ik voer mijn vaste callback nummer in van KPN en wil bellen naar the USA. Zowel Nederland als the USA staan als FREE aangegeven. Met andere woorden..kan ik dan GRATIS met me EIGEN telefoon bellen naar een vaste lijn in the states????
Ja, maar die tarieven zijn ook vrij laag. Als je anders opwaardeerd heb je trouwens 120 freedays.edit: ik zie dat je maar een beperkt aantal freedays krijgt en alleen als je je credits opwaardeerd. Krijg je bij telefonische update dus maar 7 freedays..betekent het dan dat je die kwijt bent na 7 dagen en je meteen alweer moet gaan bellen tegen vast tarief?
/▌
Damn! jammer dan gaat het ding de verkoop in....of de prullebak! Bedankt voor je reaktietafmaf schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 09:11:
[...]
Nope gaat niet lukken
Daar kun je als klant niks instellen
voor zover ik weet is dat idd een wachttijd, zodat het toestel weet dat het nr ingegeven is, maar 7-8 sec is wel veel, hier ca 2 sec. op mijn fritz boxbartgabriels schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:49:
Het enige "lastige" dat ik momenteel ondervind, als ik het nummer indruk, het bijna 7-8 seconden stil blijft, en dan pas de beltoon over gaat. Is dit een instelling in het toestel? Of is het gewoon "onderdeel" van het VoIP gebeuren
Die heb je toch nodig om te kunnen internetten bij @homeEgodepego schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:40:
[...]
Damn! jammer dan gaat het ding de verkoop in....of de prullebak! Bedankt voor je reaktie
Ik heb het gevonden. De ATA wacht gewoon standaard 10 seconde, vanaf dat je op "het groene telefoontje" drukt. Aangezien je bij deze telefoon de nummer moet indrukken VOOR je op dat "groene" telefoontje drukt, geeft hij de nummer snel door, en wacht hij dan die 7 - 8 seconden om mensen waarbij je de nummer handmatig moet ingeven, nadat je op dat knopje hebt gedrukt.sander817 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:06:
[...]
voor zover ik weet is dat idd een wachttijd, zodat het toestel weet dat het nr ingegeven is, maar 7-8 sec is wel veel, hier ca 2 sec. op mijn fritz box
Maar heb gevonden waar je dit zelf kan instellen.
De dialtone wijzigen in: 350@-19,440@-19;5(*/0/1+2) (het vette staat normaal op 10, als je het op 5 zet, heb je 5 seconden om je nummer in te typpen)
Ik heb een HT386 kastje gekocht en alles op mijn Siemens DECT 3000 series aangesloten.
Ik hoop dat ik een 075 nummer kan krijgen omdat dat mijn regio is.
Weet iemand de beste CODECS ? Ik hoor soms na het intoetsen van het nummer niets meer
[ Voor 18% gewijzigd door kevertje1977 op 26-11-2006 12:20 ]
Ik zou voor 10 euro per jaar een nummer via budgetphone regelen.kevertje1977 schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:19:
Weet iemand wanneer er weer VOIP-in nummers beschikbaar komen bij VoipBuster ?
Ik heb een HT386 kastje gekocht en alles op mijn Siemens DECT 3000 series aangesloten.
Ik hoop dat ik een 075 nummer kan krijgen omdat dat mijn regio is.
Weet iemand de beste CODECS ? Ik hoor soms na het intoetsen van het nummer niets meer
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
maak daar maar 10 euro per jaar van. En bij voipbuster ben je ook 10 euro (ex. BTW) per 120 dagen ofzo kwijt, waar je alleen wat aan hebt als je die minuten ook weer weg belt.kevertje1977 schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:40:
Bij voipbuster bel je echt gratis. Bij budgetphone moet je dan echt 10 euro per maand gaan dokken om dat voor elkaar te krijgen.
Dat is volgens mij al lang achterhaalde informatie.StevenK schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:15:
[...]
En bij voipbuster ben je ook 10 euro (ex. BTW) per 120 dagen ofzo kwijt, waar je alleen wat aan hebt als je die minuten ook weer weg belt.
Op hun homepage staat een schreeuwende banner met daaronder de tekst:
Geweldig nieuws voor onze klanten:
We hebben besloten het beltegoed onbeperkt houdbaar te maken.
Dan heb je nog te maken met Freedays, maar dan nog blijft je beltegoed houdbaar en raak je het niet kwijt.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
maar je hebt die Freedays nodig om 'gratis' te bellen. En die Freedays, die krijg je door steeds weer tegoed te kopen.Crusader schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:49:
[...]
Dat is volgens mij al lang achterhaalde informatie.
Op hun homepage staat een schreeuwende banner met daaronder de tekst:
Geweldig nieuws voor onze klanten:
We hebben besloten het beltegoed onbeperkt houdbaar te maken.
Dan heb je nog te maken met Freedays, maar dan nog blijft je beltegoed houdbaar en raak je het niet kwijt.
Na de Freedays blijft je beltegoed bestaan en kan je tegen de normale tarieven bellen. Echter is NL-vast normaal al 0 cent per minuut dus gratisStevenK schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:01:
[...]
maar je hebt die Freedays nodig om 'gratis' te bellen. En die Freedays, die krijg je door steeds weer tegoed te kopen.
Ik ben al maandenlang overgestapt naar VoipDiscount, mijn telefoonrekening van KPN is gemiddeld 28 euro per twee maanden. Ik ben erg blij met die nieuwe optie waarbij het tegoed automatisch van m'n creditcard wordt aangevuld als het bijna op is.
Wij bellen geregeld naar mobiele nummers dus het tegoed gaat vanzelf omlaag, geen problemen met die FreeDays. Ik ben erg tevreden met VoipDiscount/VoipBuster.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Nee, dat klopt niet. Zie http://www.voipbuster.com/en/freetrial.html. Tarief is dan 1,2 cent per minuut.kevertje1977 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:50:
[...]
Na de Freedays blijft je beltegoed bestaan en kan je tegen de normale tarieven bellen. Echter is NL-vast normaal al 0 cent per minuut dus gratis
Dat ligt aan je definitie van 'kwijt'. Je moet het geld hoe dan ook betalen.Crusader schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:10:
Mijn punt is dat je die 10 euro niet kwijt bent, zoals StevenK zei.
Ik heb een BudgetPhone telefoonnummer en wil voor uitgaande gesprekken VOIPbuster gebruiken en inkomend het telefoonnummer van BudgetPhone.
ehm... nietkevertje1977 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:34:
Weet iemand hoe je je KPN nummer kan meesturen bij uitgaande gesprekken met VoipBuster ?
maar ik kon me herinneren dat je wel je mobiel nummer mee kan sturen, ergens kan je een SMS verificatie doen. Kan je dat ook met je vaste nummer verifieren ?
O ja, als het mogelijk is zou het helemaal mooi zijn als je Voipbuster als tweede provider kunt instellen en dat ik vanaf mijn DECT zelf kan kiezen welke verbinding/provider ik wil gebruiken voor het gesprek. (en als inkomende gesprekken ook nog via beide zou kunnen helemaal mooi !)
Anoniem: 148131
Ik ga binnenkort overstappen naar Surfen+Bellen van Hetnet. Nu wil ik ook Voipbuster blijven gebruiken om te bellen. Daarnaast wil ik daarvoor de Siemens C450IP aanschaffen, zodat dat draadloos mogelijk is zonder dat mijn PC aan staat.
Vraag is: kan dat?
alvast bedankt voor het meedenken!
Echter, als ik mijn GSM nummer ingeef, en op Verify druk, krijg ik Error 4 met de melding dat er geen SMS kan gestuurd worden. Iemand een oplossing ?
*indien me dit niet zou lukke, schakel ik terug over naar VoIPCheap, deze prijzen zijn net iets goedkoper*
[ Voor 9% gewijzigd door bartgabriels op 01-12-2006 11:27 ]
Anoniem: 176172
Hij kan hij anders opgebeld worden? VoIPBuster deelt geen gratis nummers (meer)uit.Anoniem: 176172 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:09:
McFire, waarom ga je dan over naar surfen en bellen van hetnet. Daarmee betaal je toch teveel als je ook al gebruik maakt van VOIPbuster ?
Maar om op zijn vraag te antwoorden. Ja, dat kan. Je telefonie abbonement heeft hier niets mee te maken. Je koppeling naar de SIP server van VoIPBuster loopt gewoon over je internetverbinding.
De Siemens C450IP kan helaas slechts 1 voip account aan. De S450IP, die kan op dit moment 4 nummers aan onder 1 voip-provider, maar in de toekomst kan er ook gebruik worden gemaakt van meerdere voip-providers.Anoniem: 148131 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:59:
Ik heb dit topic al even doorgelezen en elders gezocht, maar kan het antwoord op mijn vraag niet direct vinden.
Ik ga binnenkort overstappen naar Surfen+Bellen van Hetnet. Nu wil ik ook Voipbuster blijven gebruiken om te bellen. Daarnaast wil ik daarvoor de Siemens C450IP aanschaffen, zodat dat draadloos mogelijk is zonder dat mijn PC aan staat.
Vraag is: kan dat?
alvast bedankt voor het meedenken!
Dus als je hetnet als tradionele telefoonlijn aansluit en voipbuster als voip instelt kan het. Maar je kunt niet zowel hetnet als voipbuster via voip, gebruiken.
Surfen en Bellen is volgens mij een vrij "gesloten" systeem waarbij je een speciaal modem leased van KPN waar het Hetnetbellen-account in staat. Aangezien je dan toch "vast" zit aan de modemrouter van KPN lijkt me dat je genoeg hebt aan een ATA voor andere voipdiensten.gertjan! schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:39:
[...]
De Siemens C450IP kan helaas slechts 1 voip account aan. De S450IP, die kan op dit moment 4 nummers aan onder 1 voip-provider, maar in de toekomst kan er ook gebruik worden gemaakt van meerdere voip-providers.
Dus als je hetnet als tradionele telefoonlijn aansluit en voipbuster als voip instelt kan het. Maar je kunt niet zowel hetnet als voipbuster via voip, gebruiken.
/▌
Anoniem: 49380
Als ze een gecombineerd modem hebt, en je wil gebruik kunnen blijven maken van de telefoonaansluiting daarvan, EN van andere voip-aanbieders, kan je het best een ATA met een lifeline gebruiken. Daarmee kan je alles via 1 telefoonaansluiting aansluiten en gebruiken. Heb zelf wanadoo, en een zyxel 2002L. Alleen budgetphone krijg ik niet aan de praat, voipbuster wel.Marzman schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:47:
[...]
Surfen en Bellen is volgens mij een vrij "gesloten" systeem waarbij je een speciaal modem leased van KPN waar het Hetnetbellen-account in staat. Aangezien je dan toch "vast" zit aan de modemrouter van KPN lijkt me dat je genoeg hebt aan een ATA voor andere voipdiensten.
Anoniem: 188596
Ik heb een USRobotics USB phone, mooi compact (als een mobieltje ) en een perfecte geluidskwaliteit.eX0duS schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:42:
Ik heb net ook voipbuster op mijn werk geinstalleerd, en ben verrast dat dit echt gratis is (naar nummers in Nederland), dit bespaard natuurlijk wel het een en ander (hebben nu KPN internetplusbellen maar helaas is 2 nummers dus te weinig, we hadden er 4), maar goed, nu zoek ik eigenlijk een hardware foon ofzo, aangezien dat dat makkelijker is dan met zo'n stom microfoontje, welke kan ik dan het beste nemen? Liefst zo goedkoop mogelijk.
enige nadeel, het is mij nog niet gelukt de toetsen werkend te krijgen i.c.m. VOIPDiscount (zelfde als VOIPbuster) Hij is speciaal gemaakt voor Skype.
Ik heb onlangs bij VOIPDiscount overigens nog wel gewoon een gratis inkomend nummer gekregen.
NL vast is na de freedays periode niet gratis, maar kost bijna niets.Crusader schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:10:
Mijn punt is dat je die 10 euro niet kwijt bent, zoals StevenK zei. Je tegoed blijft bestaan en zal niet meer zomaar verdwijnen als het na 120 dagen nog niet op was, een van de meest gehoorde klachten.
Ik ben al maandenlang overgestapt naar VoipDiscount, mijn telefoonrekening van KPN is gemiddeld 28 euro per twee maanden. Ik ben erg blij met die nieuwe optie waarbij het tegoed automatisch van m'n creditcard wordt aangevuld als het bijna op is.
Wij bellen geregeld naar mobiele nummers dus het tegoed gaat vanzelf omlaag, geen problemen met die FreeDays. Ik ben erg tevreden met VoipDiscount/VoipBuster.
Ik begrijp trouwens de hele discussie over de kosten niet echt. Je kan voor € 10 120 dagen gratis naar vaste nummers bellen (en veel andere landen) en je tegoed blijft gewoon geldig.
Waar gaat het dan nog over ? Als iemand die € 10 euro al te veel vindt bel je toch gewoon nooit meer.
Echte Nederlanders.
[...]
Hij kan hij anders opgebeld worden? VoIPBuster deelt geen gratis nummers (meer)uit.
Voipdiscount : AND get a VoIP-In phone number for free!
Zelfde bedrijf, heb onlangs nog gewoon een ander nummer erbij gekregen. Vreemd dat dat bij Voipbuster dan niet meer zo zou zijn.
Nope, geen enkel probleem hierthefxr schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:34:
Sinds mijn sp2 update (als laatste van nl ofzo) crasht/logout voipbuster in 90% van de gevallen als ik bel, hebben meer mensen hier ervaring mee?
Hoe komt ge dan da nummer te weten?Anoniem: 188596 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:43:
[quote]bartgabriels schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:22:
[...]
Hij kan hij anders opgebeld worden? VoIPBuster deelt geen gratis nummers (meer)uit.
Zelfde bedrijf, heb onlangs nog gewoon een ander nummer erbij gekregen. Vreemd dat dat bij Voipbuster dan niet meer zo zou zijn.
Waar kan je dit GSM nummer wijzigen ?bartgabriels schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:16:
Ik gebruik VoIPBuster in combinatie met de PAP2T ATA adaptor van Linksys. Alles werkt goed. Nu heb ik via dit forum gevonden dat het mogelijk is met VoIPBuster de CallerID functie te gebruiken, zodat andere mensen kunnen zien wie er belt. Momenteel is het enkel mogelijk om je GSM nummer te gebruiken, aangezien dit via een SMS geverefieerd moet worden, of het nummer echt wel het jouwe is.
Echter, als ik mijn GSM nummer ingeef, en op Verify druk, krijg ik Error 4 met de melding dat er geen SMS kan gestuurd worden. Iemand een oplossing ?
*indien me dit niet zou lukke, schakel ik terug over naar VoIPCheap, deze prijzen zijn net iets goedkoper*
Dit kan enkel via de VoIPBuster client ...kevertje1977 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:39:
[...]
Waar kan je dit GSM nummer wijzigen ?
Anoniem: 148131
Toch niet, want nu kost het mij 35 eurie en anders ruim 45 eurie per maand.Anoniem: 176172 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:09:
McFire, waarom ga je dan over naar surfen en bellen van hetnet. Daarmee betaal je toch teveel als je ook al gebruik maakt van VOIPbuster ?
Hoe krijg je bij Voipdiscount een VoIP-In nummer? Kan het nergens vinden in de opties van het programma of in de web interfaceAnoniem: 188596 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:43:
[quote]bartgabriels schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:22:
[...]
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Ik ook niet, zelfs als je op de VoIP In klikt op de website, krijg je een foutmelding dat deze pagina niet meer bestaat.Nvidiot schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:29:
[...]
Hoe krijg je bij Voipdiscount een VoIP-In nummer? Kan het nergens vinden in de opties van het programma of in de web interface
Die worden niet meer verstrekt. De OPTA heeft dit tegengehouden omdat er mee gefraudeerd werd. Je kon namelijk zonder problemen een netnummer krijgen uit een andere regio dan waar jij woont en dat mag niet volgens de OPTA.bartgabriels schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:03:
[...]
Ik ook niet, zelfs als je op de VoIP In klikt op de website, krijg je een foutmelding dat deze pagina niet meer bestaat.
Zijn er dan andere aanbieders die nog wel (Belgische) nummers aanbieden (eventueel tegen een kleine bijdrage)kielkiel schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:37:
[...]
Die worden niet meer verstrekt. De OPTA heeft dit tegengehouden omdat er mee gefraudeerd werd. Je kon namelijk zonder problemen een netnummer krijgen uit een andere regio dan waar jij woont en dat mag niet volgens de OPTA.
[ Voor 27% gewijzigd door Byte_Me op 03-12-2006 18:35 ]
nummerherkenning.Byte_Me schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:24:
snap iemand hoe dat doorkiesnummer van voipbuster werkt? ik gebruik het vaak om met mijn mobiel naar het buitenland te bellen, is lekker goedkoop. alleen snap ik niet hoe voipbuster weet dat ik het ben, aangezien er niet om een login wordt gevraagd.
/▌
maar ik heb mijn nummer nooit hoeven registreren. kunnen mijn ouders, die ik vaak op deze manier bel, dan op mijn tegoed gaan bellen met dit nummer?
Je hebt het nummer wel ooit opgegeven (kijk maar op www.voipbuster.com). En ja, iedereen die met dat nummer naar buiten kan bellen kan op jou kosten bellen (maar dat nadeel heb je toch zowiezo als je ouders je mobiel pakken kunnen ze daarmee bellen op jou kosten (met of zonder voipbuster)? zie dat niet als, erger is dat het callerid te faken is. Maar ook daar zou ik me niet al te druk over maken, het is een prepaid dienst en ze moeten maar weten dat je dat nummer gebruikt om goedkoper te kunnen bellen).Byte_Me schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:36:
[...]
maar ik heb mijn nummer nooit hoeven registreren. kunnen mijn ouders, die ik vaak op deze manier bel, dan op mijn tegoed gaan bellen met dit nummer?
/▌
http://www.opta.nl/asp/be...elen/document.asp?id=2089
ja, je hebt gelijk, het zijn de nummers die je in je persoonlijke details hebt opgegeven die toegang hebben. ik was vergeten dat ik die ooit had opgegeven.Marzman schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:40:
[...]
Je hebt het nummer wel ooit opgegeven (kijk maar op www.voipbuster.com). En ja, iedereen die met dat nummer naar buiten kan bellen kan op jou kosten bellen (maar dat nadeel heb je toch zowiezo als je ouders je mobiel pakken kunnen ze daarmee bellen op jou kosten (met of zonder voipbuster)? zie dat niet als, erger is dat het callerid te faken is. Maar ook daar zou ik me niet al te druk over maken, het is een prepaid dienst en ze moeten maar weten dat je dat nummer gebruikt om goedkoper te kunnen bellen).
Nu heb ik dat werkend op mijn zyxel modem. (leuk kan je je eigen opbellen)
Maar ik weet niet of erwat kosten op mijn mobiel abbo terecht komen. Is er iemand die dat toevallig weet??
Tuurlijk niet. Je belt toch niet met je mobiel. Hoe heb je dat trouwens veranderd? Gewoon bij callerid het nummer van je gsm invullen ? (316xxxxxxx)freakya schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:22:
Ik vindt het handig van voipbuster om mijn mobiele nummer te laten weergeven aan degene die gebeld wordt. Inplaats van voipin nummer.
Nu heb ik dat werkend op mijn zyxel modem. (leuk kan je je eigen opbellen)
Maar ik weet niet of erwat kosten op mijn mobiel abbo terecht komen. Is er iemand die dat toevallig weet??
/▌
Tsja je zal er maar te laat achter komen dat er toch een addertje onder het gras zit.Marzman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:28:
[...]
Tuurlijk niet. Je belt toch niet met je mobiel. Hoe heb je dat trouwens veranderd? Gewoon bij callerid het nummer van je gsm invullen ? (316xxxxxxx)
Je heb in het prog van voipbuster idd caller id. Daar kan je een mobiel nummer opgeven, even verifieren via de sms.
Daarnaast inloggen op voipbuster.com in je profiel dat nummer ingeven.
En in mijn zyxel modem bij nummer het mobiele nummer ingeven.
Het is by the weg een nieuw type tiscali modem.
Anoniem: 154967
Heb er zelf geen, maar je kan er een krijgen door een beltegoed te kopen.
Anoniem: 200543
telefoonlijn.
Deze telefoonlijn gaat naar @HOME modem ARRIS TM402B telefoon input waarvan het protocol voor nummerweergave FSK is.
Gebruik voor VOIP voipbuster
Al ik gebeld wordt via de PSTN line heb ik geen nummerweergave....zet ik de spanning uit op de SP3A102 en ik wordt dan gebeld heb ik WEL nummerweergave.
De SPA3102 laat dus de CID weg ?
Instellingen die ik heb regionaal:
FXS Port Impedance: 600
FXS Port Input Gain: -3
FXS Port Output Gain: -3
DTMF Playback Level: -16
DTMF Playback Length: .1
Detect ABCD: yes
Playback ABCD:: yes
Caller ID Method:: ETSI FSK ( heb ook geprobeerd ETSI FSK with PR)
Caller ID FSK Standard: bel202
Feature Invocation Method: default
Wie weet een oplossing
Alvast bedankt
Caller ID moet dtmf zijn. Ik heb hem staan op "Etsi DTMF with pr" (uit mijn hoofd dus kan zijn dat ik iets door elkaar gooiAnoniem: 200543 schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:27:
Heb een SPA3102.....een een DECT telefoon aangesloten ...en op de PSTN LINE mijn
telefoonlijn.
Deze telefoonlijn gaat naar @HOME modem ARRIS TM402B telefoon input waarvan het protocol voor nummerweergave FSK is.
Al ik gebeld wordt via de PSTN line heb ik geen nummerweergave....zet ik de spanning uit op de SP3A102 en ik wordt dan gebeld heb ik WEL nummerweergave.
Wie weet een oplossing
Alvast bedankt
/▌
waarom moet DMTF zijn als FSK via de PSTN line komt ???? heb je ook @home telefonie dan ?
Heb alle varianten van Caller ID Method geprobeerd ..helaas nummerweergave werkt nog niet!!
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 200543 op 13-12-2006 11:41 ]
Ik blijf maar de melding geven met "Registering..".
Ik heb geen firewall aan staan. KPN ADSL met een wired asdlrouter (SpeedTouch 546). In de NAPT heb ik de UDP poorten doorverwezen naar mijn computer..
Als ik een ander voip programma installeer zoals die van Xeloq, kan ik wel gewoon een verbinding maken met de xeloq voip servers.
Weet iemand mischien wat er mis is en kan mij hierbij helpen?
het telefoontje wordt direct afgebroken of na enkele minuten. Voipbuster crasht dan gewoon en kan je een foutenrapport versturen.
Heb er ook een. Je moet eerst even firmware update doen! Dan werkt het wel (moet je nog even proberen met de instelling maar dat was het probleem bij mij, zonder die firmware update zat ik met hetzelfde probleem)Anoniem: 200543 schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:27:
Heb een SPA3102.....een een DECT telefoon aangesloten ...en op de PSTN LINE mijn
telefoonlijn.
Wie weet een oplossing
Alvast bedankt
Sorry, ik zag niet dat je het over @Home had. Ik ging er vanuit dat we het hier hadden over Voipbuster gezien de topictitel hierAnoniem: 200543 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:30:
Marzman
waarom moet DMTF zijn als FSK via de PSTN line komt ???? heb je ook @home telefonie dan ?
/▌
Ik heb firmware 3.2.10 en die zou goed zijn heb ik gelezen klopt dat ??
ja ik heb het ook over voipbuster via SPA3102, maar dus ook over te telefoonlijn die je opMarzman schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:23:
[...]
Sorry, ik zag niet dat je het over @Home had. Ik ging er vanuit dat we het hier hadden over Voipbuster gezien de topictitel hier
de PSTN lijn zet.
http://www.voipbuster.com/nl/newyear.html
[ Voor 23% gewijzigd door Caesu op 13-12-2006 23:06 ]
Gezien de beperkte respons op de door jou genoemde problemen, lijkt het probleem eerder in jouw configuratie te liggen. Als het probleem bij Voipbuster zou liggen, dan had iedereen er last van, ook de ATA gebruikers zoals ik. Ik heb nergens last van. Probeer eens een andere pc.thefxr schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:04:
heb nog steeds problemen, na 1 jaar goed gewerkt te hebben, is het nu triest gesteld met buster.
Probeer SJphone anders. Ook een gratis Sip bel tool, waar ik ook geen problemen van heb gelezen.
Op het voipbuster forum, zijn er meer mensen die er last van hebben, alleen het overgrote deel heeft, nergens last van!Rudi Vader schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:25:
[...]
Gezien de beperkte respons op de door jou genoemde problemen, lijkt het probleem eerder in jouw configuratie te liggen. Als het probleem bij Voipbuster zou liggen, dan had iedereen er last van, ook de ATA gebruikers zoals ik. Ik heb nergens last van. Probeer eens een andere pc.
Probeer SJphone anders. Ook een gratis Sip bel tool, waar ik ook geen problemen van heb gelezen.
Het heeft bij mij al meer dan een jaar perfect gefunctioneerd, de laaste 3 weken is het triest.
Internetcalls doet het wel bij mij zonder problemen, terwijl dat dit eigenlijk hetzelfde is, met een ander naampje!
Ben er stellig van overtuigt dat het aan voipbuster ligt, heb nl niks verandert in mijn configuratie,
Ik wordt nl steeds van de server afgegooid, dus ik wordt afgemeld, daarom gaan de gesprekken ten einde of ik kan nog niet eens een gesprek opbouwen.
[ Voor 97% gewijzigd door BalusC op 20-12-2006 09:07 ]
0376xx.|0061xx.|0032xx.|0001xx.|0056xx.|0357xx.|0045xx.|0372xx.|0358xx.|0033xx.|0852xx.
|0353xx.|0354xx.|0039xx.|0081xx.|0423xx.|0352xx.|0060xx.|0377xx.|0064xx.|0047xx.|0043xx.
|0507xx.|0351xx.|0056xx.|0034xx.|0886xx.|0082xx.|0041xx.|
andorra, australie, belgie, canada/USA,chili, cyprus,denemarken,estland, finland,frankrijk, hong kong, ierland , ijsland, italie, japan, liechtenstein,luxemburg,maleisie, monaco,nieuw zeeland,noorwegen, oostenrijk,panama,portugal ,singapore,spanje,taiwan,zuid-korea, zwitserland
Byte_Me schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:49:
bestaat er ergens een lijstje van alle voipbuster inbelnummers voor verschillende landen? ik ken die van nederland en die van duitsland, maar kan er nog wel wat meer gebruiken voor vakanties en zo.
Wat heb je allemaal al uitgesloten dan? Het kan ook een probleem bij je internetprovider zijn (of bij een van de partijen die je provider weer gebruikt voor verkeer naar Voipbuster).thefxr schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:08:
[...]
Op het voipbuster forum, zijn er meer mensen die er last van hebben, alleen het overgrote deel heeft, nergens last van!
Het heeft bij mij al meer dan een jaar perfect gefunctioneerd, de laaste 3 weken is het triest.
Internetcalls doet het wel bij mij zonder problemen, terwijl dat dit eigenlijk hetzelfde is, met een ander naampje!
Ben er stellig van overtuigt dat het aan voipbuster ligt, heb nl niks verandert in mijn configuratie,
Ik wordt nl steeds van de server afgegooid, dus ik wordt afgemeld, daarom gaan de gesprekken ten einde of ik kan nog niet eens een gesprek opbouwen.
[edit]Hoe kom je in aanmerking voor die gratis nieuwjaarssmsjes? Die optie staat er bij mij niet bij. Moet je dan freedays hebben of geld het alleen voor nieuwe accounts?
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 18-12-2006 19:04 ]
/▌
Je moet de nieuwe client downloaden.Marzman schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:01:
[...]
Wat heb je allemaal al uitgesloten dan? Het kan ook een probleem bij je internetprovider zijn (of bij een van de partijen die je provider weer gebruikt voor verkeer naar Voipbuster).
[edit]Hoe kom je in aanmerking voor die gratis nieuwjaarssmsjes? Die optie staat er bij mij niet bij. Moet je dan freedays hebben of geld het alleen voor nieuwe accounts?
Thanks, ik zag wel een grote downloadknop, maar ik dacht ik heb die client al en ik zocht het in de webinterfacebartgabriels schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:09:
[...]
Je moet de nieuwe client downloaden.
/▌
Er zit een maximum aan van 30 sms'jes. kleine lettertjes onderin.Caesu schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:04:
je kan gratis onbeperkt smsjes sturen die verzonden worden om 00:00 1 januari 2007 met de nieuwe Voipbuster update.
http://www.voipbuster.com/nl/newyear.html
ja, eerst was het nog unlimited. nu dus 30 maximum.freakya schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:04:
[...]
Er zit een maximum aan van 30 sms'jes. kleine lettertjes onderin.
ik vraag me af wat er gebeurd als je meer dan 30 sms-jes hebt gepland voordat het maximum er op werd gezet.
Dat kun je zien als je inlogt. Ik denk dat je geluk had want ze komen gelijk op je "rekening" en als het toen onbeperkt was zijn ze daar voor "0" opgekomenCaesu schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:33:
[...]
ja, eerst was het nog unlimited. nu dus 30 maximum.
ik vraag me af wat er gebeurd als je meer dan 30 sms-jes hebt gepland voordat het maximum er op werd gezet.
/▌
daarin kan je nu ook je mobiele nummer verifiëren zodat dat nummer wordt meegezonden als je iemand belt.
en dat is gelukt nu in m'n SPA3000!

lukte eerst niet met VoipBuster (en nog steeds niet - maar ik bel toch alleen maar met VoipCheap nu), m'n mobiele nummer werd wel meegezonden als ik via het programmaatje belde maar niet in de SPA3000.
Dat ga ik ook eens proberen. Ik heb wel een inbound voipbusternummer, maar ik heb liever dat mensen mijn mobiele nummer zien (aangezien voipbuster ook nogal snel is met het terugpakken van nummers/omnummeren heb ik liever dat zo weinig mogelijk mensen dat nummer kennenCaesu schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:31:
er is trouwens een nieuwe VoipCheap-versie.
daarin kan je nu ook je mobiele nummer verifiëren zodat dat nummer wordt meegezonden als je iemand belt.
[afbeelding]
lukte eerst niet met VoipBuster (en nog steeds niet - maar ik bel toch alleen maar met VoipCheap nu), m'n mobiele nummer werd wel meegezonden als ik via het programmaatje belde maar niet in de SPA3000.
/▌
inderdaadAnoniem: 19701 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:56:
de credits bij voipcheap zijn maar 90 dagen geldig.... bij voipbuster 120 dagen....
maar voor .be zijn gsm gesprekken aan de halve prijs.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Waar kan ik dit instellen in VoipCheap dan? Ik kan t wel vinden voor SMS, maar niet voor het bellen.Caesu schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:31:
er is trouwens een nieuwe VoipCheap-versie.
[afbeelding]
je hebt de laatste versie nodig (3.00 build 4.09)RutgerFR schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:09:
[...]
Waar kan ik dit instellen in VoipCheap dan? Ik kan t wel vinden voor SMS, maar niet voor het bellen.
dan eerst in je profiel je mobiele nummer invoeren (00316xxxxxxxx)
dan bij opties > nummerweergave dat nummer verifiëren (je krijgt een sms met een code die je moet invoeren).

vanaf dan wordt je mobiele nummer meegezonden als je iemand belt met het VoipCheap-programmaatje en als je in je ATA je mobiele nummer opgeeft.
in m'n SPA3000 werkt dat met deze instellingen:

als je VoipCheap ingesteld hebt op Line 1 zijn dit de instellingen:

misschien wat dubbelop, maar het werkt
Dit topic is gesloten.