Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
sinds wanneer kan je 0800 en 0900 nummers bellen?
doet 112 het nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Striker2k2 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:31:
sinds wanneer kan je 0800 en 0900 nummers bellen?
doet 112 het nu ook?
Hoe weet je dat je 0900 nummers kan bellen? 0800 kon al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie ervaringen met de draytek 2200vg en sipdiscount? Ik heb namelijk het probleem dat hij met regelmaat zichzelf deregistreert, zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik een dynamisch ip heb? de expiry time stond op 60 minuten, heb het maar op 10 gezet, hopelijk helpt dat.

Gebruik een dsl lijn van france telecom. Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak die mijn wan ip veranderd. zal dat eens gaan bijhouden. misschien probeer ik juist te bellen wanneer de wan ip is veranderd en is de sip nog opnieuw geregistreerd.

weet iemand hier misschien welke tone settings france telecom gebruikt, dtmf of fsk of iets anders? krijg namelijk ook met geen mogelijkheid die pstn poort werkend om gesprekken te ontvangen of uit te bellen via #0. Bij de helpdesk van draytek nl kunnen ze er ook niets mee, ze hebben remote op de router ingelogd en alles stond goed naar hun idee. ze verwijzen me naar de support desk van draytek van Fr, maar die bestaat niet.......

Zoals jullie snappen zit ik atm niet in NL, maar probeer het voor iemand werkend te krijgen in frankrijk. In NL heb ik het jammer genoeg de pstn poort niet getest (hopelijk niet doa).

Met de search functie kwam ik naar mijn idee geen antwoorden tegen. Zou iemand hier misschien een balletje kunnen opgooien?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wortelstok schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 09:48:
[...]

Hoe weet je dat je 0900 nummers kan bellen? 0800 kon al.
Door ze te bellen?

Wel netjes dat ze nu ook op hun site weergeven wanneer je tegoed verloopt.
[edit]Krijgt iedereen die aanbieding om reseller te worden van Voipbuster?

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 06-08-2006 23:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks alle informatie hier op het forum, krijg ik Voipbuster niet goed geconfigureerd
op mijn Zyxel 2602R 61.

Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar krijg steeds de melding:
Register failed.
Mijn provider is Tweakdsl.

Heeft iemand voipbuster wel werkend gekregen met de instelligen die op het forum staat, met dezelfde modem, en toevallig dezelfde provider?

En als ik het goed begrijp kan je een gewone telefoon achter de modem aansluiten, of heb ik daarvoor ook een speciale telefoon nodig?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:09:
Ondanks alle informatie hier op het forum, krijg ik Voipbuster niet goed geconfigureerd
op mijn Zyxel 2602R 61.

Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar krijg steeds de melding:
Register failed.
Mijn provider is Tweakdsl.

Heeft iemand voipbuster wel werkend gekregen met de instelligen die op het forum staat, met dezelfde modem, en toevallig dezelfde provider?

En als ik het goed begrijp kan je een gewone telefoon achter de modem aansluiten, of heb ik daarvoor ook een speciale telefoon nodig?

Alvast Bedankt
Ik heb bij SIP Number gewoon m'n 10-cijferig nummer ingevuld, en alles werkt.
Of werkte, want inmiddels zit ik bij wanadoo (met de livebox) en een zyxel 2002L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
SIP Number: user
SIP Server Address: connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Address :connectionserver.voipbuster.com
SIP Service Domain :connectionserver.voipbuster.com
En alles werkt hier met een kpn/xs4all.nl verbinding en een zelfde zyxel modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:51:
Ja, dus iemand in de VS kan je daar gratis of bijna gratis (met een gewone telefoon, of uit een telefooncel) op je (nederlandse) VOIPbuster telefoon bellen als jij dat bij Voxalot registreert. Het is een beetje ingewikkeld maar wel de moeite waard.
Interessant allemaal. Het duurt hopelijk niet lang voordat dit overal ter wereld voor een normale prijs kan. Ik ben nog geinteresseerd in gratis bellen naar Wit Rusland en de Oekraine, maar dat zal nog wel even duren.

Dat is vreemd genoeg nog goedkoper met een carrier (of hoe dat ook heet, zoiets als 1602) en met voipbuster e.d. is het nog duur. Maarja, die landen lopen ook wat achter natuurlijk.

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Verstekbakker schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:22:
[...]

90 Dagen geldt ook voor Voipcheap.com ondervond ik toen ik 10 euro btg had gekocht.
geldt dat ook via paybyphone ?? beltegoeden

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Ik krijg de laatste paar weken enorm veel klachten dat er een ongelooflijk harde kraakgeluid optreedt om de zoveel seconden.
Ik bel via mijn Speedtouch 716v5 modem.
Ik zelf hoor de mensen gewoon goed zonder enig ruis of gekraak.

Iemand enig idee of ik dit kan verhelpen?

Ik bel niet zoveel maar wel vaak naar onbekenden en staat niet zo netjes als andere kant continue een hardverzakking krijgen door het gekraak (het schijnt aardig hard over te komen)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Quakie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:03:
Ik krijg de laatste paar weken enorm veel klachten dat er een ongelooflijk harde kraakgeluid optreedt om de zoveel seconden.
Ik bel via mijn Speedtouch 716v5 modem.
Ik zelf hoor de mensen gewoon goed zonder enig ruis of gekraak.

Iemand enig idee of ik dit kan verhelpen?

Ik bel niet zoveel maar wel vaak naar onbekenden en staat niet zo netjes als andere kant continue een hardverzakking krijgen door het gekraak (het schijnt aardig hard over te komen)
Misschien je internetverbinding? Als je flink aan het downloaden bent of je verbinding is even wat minder stabiel dan wordt de kwaliteit meteen slecht.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenzij je een router hebt die zogenaamd qiality of service ondersteund. Zodra ik mijn telefoon oppak knijpt mijn Fritz de download verbinding en is mijn telefoongesprek van een goede kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek gewoon een headset waar een microfoon aan zit en je hem zo op je hoofd zet.. zonder snoer..
ik vind er totaal niks over..
gezocht in de voipbuster topic maar kan er niks over vinden..
zijn allemaal enkel oor niet voor bijde oren.

maak niet uit of het dect/wireless of bluetooth is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is atm de goedkoopste voip provider, waar je tegoed niet binnen 120 dagen weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sander815 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:52:
wat is atm de goedkoopste voip provider, waar je tegoed niet binnen 120 dagen weg is?
Vind je 2,50 per maand te duur dan? Bij Parlino vervalt je tegoed niet na een aantal dagen niet, maar daar is het bellen duurder.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
ik bel sinds december zonder veel problemen via SIPdiscount, mbv een grandstream ATA.
Nu wil ik echer gebruik gaan maken van Freecall, omdat hiermee 06 wel erg goedkoop is.

Omdat deze provider ook aan dat Betamax (of hoe het ook heet) verbonden is, zou je verwachten dat ik alleen de SIP provider en account gegevens zou moeten aanpassen; maar helaas.....
ik krijg via freecall alleen "ingesprek". iemand een idee waar en welke instellingen anders zouden kunnen wezen?

edit:
inmiddels denk ik dat ik het "probleem" heb opgelost.
De instellingen zoals die bij freecall staan kloppen niet echt.
ik heb nu gebruik "sip.voiparound.com" voor zowel sip-server als sip-proxy, en nu kan ik wel bellen.
(bij freecall zelf wordt er "stun.voiparound.com" gemeld voor beide instellingen....)

[ Voor 25% gewijzigd door arieh op 15-08-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

arieh schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:16:
ik bel sinds december zonder veel problemen via SIPdiscount, mbv een grandstream ATA.
Nu wil ik echer gebruik gaan maken van Freecall, omdat hiermee 06 wel erg goedkoop is.

Omdat deze provider ook aan dat Betamax (of hoe het ook heet) verbonden is, zou je verwachten dat ik alleen de SIP provider en account gegevens zou moeten aanpassen; maar helaas.....
ik krijg via freecall alleen "ingesprek". iemand een idee waar en welke instellingen anders zouden kunnen wezen?
Je moet daar een apparte loginnaam aanmaken en geld storten op je account.

[edit]Of doe je dat ook? Je hebt het wel over account gegevens, dus misschien was ik te snel met mijn antwoord :/

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 15-08-2006 22:10 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nu bel ik met VoipCheap. elke week waardeer ik even op via 0900.
dat beltegoed gebruik ik dan om naar mobiel te bellen.
dan ben ik goedkoper uit dan wanneer ik naar mobiel zou bellen met KPN Budgetbellen.
zolang ik maar niet meer dan ongeveer 10 minuten bel per week naar mobiel maar dat doe ik toch niet omdat ik vooral naar mobiel bel met m'n mobieltje.

beltegoed blijft bewaard zodra je opgewaardeerd hebt (was eerst niet zo)

VoipCheap berekent wel per minuut, niet per seconde zoals KPN/Tele2 etc. wel doen.

alleen jammer dat ik nog geen VoIP-in nummer heb, ik hoop dat dat binnenkort weer komt.
heb nu m'n VoIP-in nummer van VoipBuster op Line 1 staan zodat dat VoIP-in nummer werkt en VoipCheap op Gateway 1.
alle uitgaande gesprekken gaan over Gateway 1 volgens m'n dialplan.

m'n VoIP-in nummer van VoipBuster werkt nog steeds al zit er al weken geen beltegoed meer in dat account?

[ Voor 6% gewijzigd door Caesu op 15-08-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Marzman schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:32:
[...]

Misschien je internetverbinding? Als je flink aan het downloaden bent of je verbinding is even wat minder stabiel dan wordt de kwaliteit meteen slecht.
Mmm, ja lastig te zeggen met deze speedtouch. Schijnt niet echt uitleesbaar te zijn als je op adsl2+ Tiscali zit. Tenminste alle logfiles zijn niet logisch.

Ik heb het met volle belasting en met idle stand... (snelheid is vrijwel altijd top 2000kB)

Raar?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:00
Ik bel al een tijdje naar tevredenheid met voipbuster - ook naar vast nummers. Maar sinds de laatste softwareupdates, werkt mijn profoon ip-10 (USB-toestel) niet meer. Kan gewoon bellen en ik hoor de andere lijn, maar zij horen mij niet (meer). Installeer ik daarna de laatst werkende versie (2.09build314) dan werkt alles wel weer gewoon (zonder aan volume en/of andere settings te zitten). Ik heb met de nieuwste versie vanalles geprobeerd, maar kom er niet echt meer uit. Profoon gebeld en voipbuster gemaild en ze zouden "et menemen".

Iemand die dit ook heeft (gehad)

Toestel staat gewoon bij de lijst met ondersteunde hardware.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
Één simpele vraag voor medegotters...is VOIPbuster betrouwbaar genoeg voor een belhuis? Of heeft een erg hoge downtime? Is een 1 mbit upload verbinding genoeg voor 3 telefoonaansluitingen
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Aakab schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:17:
Één simpele vraag voor medegotters...is VOIPbuster betrouwbaar genoeg voor een belhuis? Of heeft een erg hoge downtime? Is een 1 mbit upload verbinding genoeg voor 3 telefoonaansluitingen
?
Ik weet niet hoe voipbuster daar mee om gaat. Ik denk dat ze het "Excessive Use" of "Unreasonable Use" zullen noemen als je het gebruikt voor een belhuis.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Marzman schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet hoe voipbuster daar mee om gaat. Ik denk dat ze het "Excessive Use" of "Unreasonable Use" zullen noemen als je het gebruikt voor een belhuis.
Mag dit niet van VOIPbuster dan? Ik bedoel ze willen toch dat we bellen..bieden ze ook een service voor bedrijven aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Article 2. License and Restrictions

2.1 License. Subject to the terms of this Agreement, VoipBuster hereby grants You a limited, personal, non-commercial (at home or at work), non-exclusive, non-sublicensable, non-assignable, free of charge license to download, install and use the VoipBuster Software on Your computer or PDA, for the sole purpose of internet telephony applications and any other applications that may be explicitly provided by VoipBuster.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:00
Aakab schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:17:
?
Je zit wel vast aan 1 uur max per gesprek (dan wordt de verbinding verbroken en moet je gewoon opnieuw bellen) en aan max 300 minuten per week gratis (daarna betaal je het normale tarief). Op die manier proberen ze denk ik zelf al excessive use een beetje in te perken.

Stay safe

• Caesu
  • Niet online
ik ben recentelijk een paar keer over de 300 minuten gekomen maar nog steeds werd niets in rekening gebracht.
zal wel pas zijn als het echt ver er boven gaat.
5. Among other things, "fraudulent use" includes resupplying a VoipBuster Service without VoipBuster's consent so that someone else may access or use VoipBuster or take advantage of a Fair Use Promotion.

• Aakab
Ach die ene cent wil ik best betalen...maar als ze commerciele exploitatie niet toestaan dan wordt het erg lastig denk ik...

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met mijn dialplan voor de pap2 van linksys?

Ik gebruik het volgende dialplan op mijn pap2:

( 00xxx. | <:0031314>xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

lokaal bellen met 6 nrs werkt prima, internationaal bellen werkt ook prima, maar 10 nummerig bellen binnen nederland gaat niet goed... Ik snap er werkelijk niks van..

dus bijv:
0031314340123 telefoon gaat over (internationaal)
340123 telefoon gaat ook over (lokaal)
0314340123 telefoon gaat niet over, krijg snelle piepjes.. (nederland)
Snapt iemand hier iets van???

Voor mensen met een pap2 die één telefoon willen gebruiken en daarop zowel line 1 en line 2 willen gebruiken is er een apparaatje te koop op ebay.

VoIP/PSTN 2-Line Intelligent Switch (Gateway/Phone/ATA)

kosten 25 dollar, maar scheelt je een hoop tijd en moeite als je probeerd de nieuwste firmware te vervangen door een oudere van de sipura 1001... dat gaat namelijk volgens mij niet meer.. (3.1.9). Op dit apparaatje sluit je line 1 en line 2 aan, en een telefoon. Uitgaande telefoontjes gaan standaard via line 1, maar je kan door een toetscombinatie op je telefoon ook schakelen naar line 2. Binnenkomende berichten van beide lijnen gaan naar je foon.

ok, vast bedankt,
groetjes,
Tommie

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:02:
Kan iemand mij helpen met mijn dialplan voor de pap2 van linksys?

Ik gebruik het volgende dialplan op mijn pap2:

( 00xxx. | <:0031314>xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

lokaal bellen met 6 nrs werkt prima, internationaal bellen werkt ook prima, maar 10 nummerig bellen binnen nederland gaat niet goed... Ik snap er werkelijk niks van..

dus bijv:
0031314340123 telefoon gaat over (internationaal)
340123 telefoon gaat ook over (lokaal)
0314340123 telefoon gaat niet over, krijg snelle piepjes.. (nederland)
Snapt iemand hier iets van???
Tommie probeer deze dialplan
(<**:>[2-9]|<:003123>[1-9]xx.|<0:31>[1-9]xxxx.|<00:>[1-9]xxxxx.|<#,:>x.)
dialplan voor sipura 1001
afgelopen maandag ingevoerd bij een kennis van mij en het werkt perfect
23 is netnummer van haarlem deze veranderen voor jouw netnummer maar zonder de 0

su6

[ Voor 25% gewijzigd door kenles op 17-08-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al een tijdje dit forum te volgen en de geschiedenis te lezen. Maar ik kom er toch niet uit. Kan iemand mij helpen alstublieft.

Ik heb kabelinternet van casema; ben van plan ook digitale telefonie via de kabel te nemen van Casema. Krijg dan hiervoor een andere modem.
Hoe kan ik dan via voipbuster bellen zonder dat mijn computer aanstaat? Wat moet ik nog aanschaffen; welk apparaat past op een kabelmodem zodat ik via voipbuster kan bellen zonder dat mijn computer aanstaat.
Ik neem telefonie van Casema omdat ik dan een telefoonnummer heb (omdat ik al internet via Casema heb kost me dat € 5 per maand). KPN kan ik dan opzeggen.

Alvast bedankt.
Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:22:
Ik zit nu al een tijdje dit forum te volgen en de geschiedenis te lezen. Maar ik kom er toch niet uit. Kan iemand mij helpen alstublieft.

Ik heb kabelinternet van casema; ben van plan ook digitale telefonie via de kabel te nemen van Casema. Krijg dan hiervoor een andere modem.
Hoe kan ik dan via voipbuster bellen zonder dat mijn computer aanstaat? Wat moet ik nog aanschaffen; welk apparaat past op een kabelmodem zodat ik via voipbuster kan bellen zonder dat mijn computer aanstaat.
Ik neem telefonie van Casema omdat ik dan een telefoonnummer heb (omdat ik al internet via Casema heb kost me dat € 5 per maand). KPN kan ik dan opzeggen.

Alvast bedankt.
Arnold
Je hoeft geen digitale telefonie te nemen bij casema. Je moet of een voiptelefoon of een atakastje kopen en je kan bellen met voipbuster. Bij budgetphone heb je voor 10 euro per jaar een telefoonnummer voor je inkomende gesprekken en je hebt meteen een backup als je er wat beltegoed op zet (blijft bij budgetphone een jaar geldig dacht ik, ik heb er vijf euro opgezet).

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 18-08-2006 17:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:06:
[...]

Je hoeft geen digitale telefonie te nemen bij casema. Je moet of een voiptelefoon of een atakastje kopen en je kan bellen met voipbuster. Bij budgetphone heb je voor 10 euro per jaar een telefoonnummer voor je inkomende gesprekken en je hebt meteen een backup als je er wat beltegoed op zet (blijft bij budgetphone een jaar geldig dacht ik, ik heb er vijf euro opgezet).
Ik heb een voiptelefoon, maar dit is een usb-telefoon en dus aangesloten op de computer. Gevolg is dat de computer aan moet blijven staan.
Het starterspakket wat bij budgetphone wordt aangeboden is dit voldoende om ook met voipbuster te bellen zonder dat de computer aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat zit daar in? Als dat met die Sipura1001 is wel, die heb ik ook (ook via budgetphone).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:35:
Wat zit daar in? Als dat met die Sipura1001 is wel, die heb ik ook (ook via budgetphone).
Ik geloof de Sipura 2100.
Hoe stel ik ze dan in om zowel budgetphone als voipbuster te gebruiken?
Want je hebt gelijk om niet de telefonie van Casema te nemen. Als het inderdaad met Budgetphone kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:43:
[...]
Ik geloof de Sipura 2100.
Hoe stel ik ze dan in om zowel budgetphone als voipbuster te gebruiken?
Want je hebt gelijk om niet de telefonie van Casema te nemen. Als het inderdaad met Budgetphone kan.
Als het ongeveer hetzelfde werkt als bij de 1001 heb je een line1 en een line2. Als je hem koopt als startpakket met nummer staat line1 al geconfigureerd voor budgetphone en kun je line2 gebruiken voor voipbuster. Line2 is bij mij ook de defaultline voor het naar buiten bellen.

Hier: http://www.voipconfig.de/ kun je de settings voor voipbuster vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 18-08-2006 20:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Wat is het beste: voipcheap of freecall ?
freecall heeft voor nl de goedkoopste tarieven, maar hoe zit dat met de minimale hoogte en houdbaarheid van het beldtegoed ?
5 of 10 euro voor 90, 120 of 180 dagen ?
En is het daarna weg of neem je dit bedrag mee zodra je opwaardeert ?

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:58:
[...]

Als het ongeveer hetzelfde werkt als bij de 1001 heb je een line1 en een line2. Als je hem koopt als startpakket met nummer staat line1 al geconfigureerd voor budgetphone en kun je line2 gebruiken voor voipbuster. Line2 is bij mij ook de defaultline voor het naar buiten bellen.

Bedankt voor al je informatie. Ik ga ermee aan de slag.

Grt.
Briadan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel erg lopen zoeken op dit forum, maar kan het antwoord niet vinden...

Ik bel met VOIPBuster (nieuwste software versie 2.11) en heb op de USB poort de Profoon IP-10 aangesloten. Werkt voor uitgaande gesprekken perfect, kwaliteit is zeer goed.
Het is me duidelijk dat er (voorlopig) geen VOIP-in nummer meer worden afgegeven door VOIPBuster. Heb er daarom een gekocht bij Budgetphone, maar.... hoe krijg ik dit nummer nu werkend binnen VOIPBuster? Er is een veld bij de Profile setrtings, maar dat is grijs en ik kan er niets intikken. Weet iemand toch een manier??

Zou heel graag met VOIPBuster blijven uitbellen en ook op m'n USB telefoon gebeld willen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wil het volgende niet werken:
Zo kunt u gratis IP-to-IP bellen
De telefoon kan worden gebruikt in combinatie met een SIP-account bij één van de vele Nederlandse of internationale VoIP-providers, maar kan ook worden gebruikt voor IP-to-IP bellen. Hierbij is het mogelijk om zonder tussenkomst van een SIP-proxy / SIP-provider (en dus gratis) te bellen naar het (publieke) IP-adres van een andere gebruiker, indien:
» beide telefoons een publiek IP-adres hebben
» beide telefoons op hetzelfde LAN-netwerk zitten met private of publieke IP-adressen
» beide telefoons kunnen worden verbonden via een router middels publieke of private IP-adressen
Direct IP-bellen is ideaal voor vaste communicatiekanalen naar bijvoorbeeld vrienden, familie of zakenrelaties in binnen- en buitenland!
Om IP-to-IP te bellen op uw BudgeTone telefoon gaat u als volgt te werk:
1. neem de hoorn op of zet de telefoon op de speaker
2. druk op button [menu]
3. toets de 12 cijfers van het doel-IP-adres
4. druk op de [redial]-toets om het IP-nummer te bellen
Het moet zonder SIP mogelijk zijn om van ip naar ip te bellen, zolang de ander ook voip heeft. Zijn er mensen waar dit wel lukt? Op draytek site las ik ook eens dat je ipadres moet invoeren door te openen en te sluiten met een "#" en iedere punt moet vervangen voor een "*". Wanneer ik op mijn 7960 cisco slechts een "#" toets geeft hij al een niet akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:57:
Ik heb heel erg lopen zoeken op dit forum, maar kan het antwoord niet vinden...

Ik bel met VOIPBuster (nieuwste software versie 2.11) en heb op de USB poort de Profoon IP-10 aangesloten. Werkt voor uitgaande gesprekken perfect, kwaliteit is zeer goed.
Het is me duidelijk dat er (voorlopig) geen VOIP-in nummer meer worden afgegeven door VOIPBuster. Heb er daarom een gekocht bij Budgetphone, maar.... hoe krijg ik dit nummer nu werkend binnen VOIPBuster? Er is een veld bij de Profile setrtings, maar dat is grijs en ik kan er niets intikken. Weet iemand toch een manier??

Zou heel graag met VOIPBuster blijven uitbellen en ook op m'n USB telefoon gebeld willen worden...
Ik zit met excact dezelfde vraag. Nou ben ik al een avondje aan het rondstruinen en heb het programma X-lite gevonden. Hiermee kan je meerdere acounts instellen. Ik heb nu VB ingesteld en ik kan via dit programma bellen met m'n VB acount.
Ik heb nog geen Budgetphone acount aangezien ik eerst wil weten of het werkt. Maar alles wijst erop dat het zou moeten lukken.
Ik zou zeggen probeer het en laat het me weten! :)

ps. Mijn gehele 'probleem' is dat ik voor een jaar naar Frankrijk ga en door mijn vrienden en familie in Nederland gebeld wil worden op een Nederlands nummer zodat ik ze neit op kosten jaag.
Dat Nederlandse (voip) nummer wil ik dan (laten?) forwarden naar mijn Franse (voip) nummer zodat ze mij voor lokaal tarief kunnen bellen.

Punt:
1. Nederlands voip nummer krijgen (www.budgetphone.nl)
2. Frans voip nummer kijgen (vooralsnog ????)
3. Nederlands voip door (laten) sturen (als ik het goed begrijp kan www.budgetphone.nl dat gratis voor mij doen)

Klopt het dat het zo zou moeten? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:31:
[...]
Ik zit met excact dezelfde vraag. Nou ben ik al een avondje aan het rondstruinen en heb het programma X-lite gevonden. Hiermee kan je meerdere acounts instellen. Ik heb nu VB ingesteld en ik kan via dit programma bellen met m'n VB acount.
Ik heb nog geen Budgetphone acount aangezien ik eerst wil weten of het werkt. Maar alles wijst erop dat het zou moeten lukken.
Ik zou zeggen probeer het en laat het me weten! :)

ps. Mijn gehele 'probleem' is dat ik voor een jaar naar Frankrijk ga en door mijn vrienden en familie in Nederland gebeld wil worden op een Nederlands nummer zodat ik ze neit op kosten jaag.
Dat Nederlandse (voip) nummer wil ik dan (laten?) forwarden naar mijn Franse (voip) nummer zodat ze mij voor lokaal tarief kunnen bellen.

Punt:
1. Nederlands voip nummer krijgen (www.budgetphone.nl)
2. Frans voip nummer kijgen (vooralsnog ????)
3. Nederlands voip door (laten) sturen (als ik het goed begrijp kan www.budgetphone.nl dat gratis voor mij doen)

Klopt het dat het zo zou moeten? Tips?
Ja, maar waarom noem je het doorsturen? Zo'n voipnummer is accountgebonden en niet plaatsgebonden. Als je in Frankrijk inlogt ben je daar bereikbaar op je Nederlandse nummer. Of laat je je e-mails ook doorsturen naar Frankrijk ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 08:32:
[...]

Ja, maar waarom noem je het doorsturen? Zo'n voipnummer is accountgebonden en niet plaatsgebonden. Als je in Frankrijk inlogt ben je daar bereikbaar op je Nederlandse nummer. Of laat je je e-mails ook doorsturen naar Frankrijk ;)
Omdat, zo lees ik hier (verkeerd?):
"Natuurlijk kan iedereen overal ter wereld uw SkypeIn-nummer bellen; maar als u een bijvoorbeeld een SkypeIn-nummer in de Verenigde Staten hebt en mensen bellen vanuit een ander land, dan betalen ze het internationale tarief. En als u overal vrienden hebt, kunt u tot tien SkypeIn-nummers in verschillende locaties krijgen en ze laten raden waar u werkelijk zit!"

Alleen neem ik geen skypein nummer maar eentje van budgetphone.. het leek mij dat die niet erg anders zouden zijn, maar ik zie het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Marzman, ik heb wil zelf ook op m'n nummer bereikbaar zijn tijdelijk in het buitenland, net als jij.
Ik heb X-Lite gedownload, maar nu vraag ik me af: waar kan ik nu instellen dat ik mijn account bij VOIPBuster wil gebruiken voor het uitbellen??
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:11:
[...]
Omdat, zo lees ik hier (verkeerd?):
"Natuurlijk kan iedereen overal ter wereld uw SkypeIn-nummer bellen; maar als u een bijvoorbeeld een SkypeIn-nummer in de Verenigde Staten hebt en mensen bellen vanuit een ander land, dan betalen ze het internationale tarief. En als u overal vrienden hebt, kunt u tot tien SkypeIn-nummers in verschillende locaties krijgen en ze laten raden waar u werkelijk zit!"

Alleen neem ik geen skypein nummer maar eentje van budgetphone.. het leek mij dat die niet erg anders zouden zijn, maar ik zie het verkeerd?
Het staat er een beetje vreemd, maar het klopt op zich wel als je er vanuit gaat dat iemand in de VS ook een Amerikaans nummer krijgt van Skype. Als je een Nederlands nummer gebruikt in de VS betalen Nederlanders gewoon de kosten naar een Nederlands nummer en Amerikanen het internationale gesprekstarief.

Alleen KPN maakt het dan nog wat ingewikkelder voor haar klanten, want KPN berekent verschillende kosten naar Nederlandse vaste nummers van verschllende aanbieders. Zo ver ik weet is KPN ook de enige partij in Nederland die dit doet. Het blijft natuurlijk een stuk goedkoper dan naar een Amerikaans nummer bellen.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=879126

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:47:
Inderdaad Marzman, ik heb wil zelf ook op m'n nummer bereikbaar zijn tijdelijk in het buitenland, net als jij.
Ik heb X-Lite gedownload, maar nu vraag ik me af: waar kan ik nu instellen dat ik mijn account bij VOIPBuster wil gebruiken voor het uitbellen??
Iemand een idee?
Je klikt met je rechtermuisknop ergens in X-lite en dan klik je op 'SIP acount settings'.
Daar vul je vervolgens deze gegevens in.
Voila, klaar is kees/bartvdhoogen

Bij SIP acount settings kan je dan waarschijnlijk ook je budgetphone gegevens invullen.

@Marzman:
Dus mijn redenatie dat ik een VOIP nummer in Nederland én Frankrijk moet nemen klopt?
Ter verduidelijking misschien: Ik wil dat mensen in Nederland zonder voip mij tegen lokaal tarief kunnen bellen in Frankrijk.
Als mensen zonder voip in Nederland bellen naar een voip nummer in Frankrijk (dus gekoppeld aan een Frans ipadres), kost dat ze dan meer dan wanneer ze bellen naar een voip nummer gekoppeld aan een Nederlands ipadres? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:39:
@Marzman:
Dus mijn redenatie dat ik een VOIP nummer in Nederland én Frankrijk moet nemen klopt?
Ter verduidelijking misschien: Ik wil dat mensen in Nederland zonder voip mij tegen lokaal tarief kunnen bellen in Frankrijk.
Als mensen zonder voip in Nederland bellen naar een voip nummer in Frankrijk (dus gekoppeld aan een Frans ipadres), kost dat ze dan meer dan wanneer ze bellen naar een voip nummer gekoppeld aan een Nederlands ipadres? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben :9
De kosten blijven voor de beller dan gelijk. Voor hem is het een lokaal gesprek.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik heb het antwoord grotendeels gevonden :)

Is het mogelijk mijn Budget Phone VOIP account zo in te stellen, dat ik op meerdere adaptors of telefoons tegelijk gebeld kan worden, bijvoorbeeld thuis en op mijn werk ?

Ja. Op het moment dat iemand uw VOIP-telefoonnummer probeert te bellen zal iedere op uw account ingelogde adaptor, IP-telefoon of softphone overgaan, waar deze zich ook bevinden, zelfs in het buitenland. U ontvangt het gesprek dan op het toestel dat u het eerste opneemt.

1 voip nummer volstaat dus.

Mij is echter nog steeds niet geheel duidelijk in hoeverre zo'n voip nummer plaats/land gebonden is.
Bijvoorbeeld: Is het voor iemand in Frankrijk zonder voip net zo duur om mijn voipnummer in Nederland te bellen, als het is voor iemand in Nederland?
Als ik dat stukje van Skype uit m'n bovenstaand post mag geloven is een voip nummer wel landgebonden.

EDIT: Oeps, iets te snel op reply geklikt, bedankt voor je antwoord Marzman

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar krijg je nu precies dat voipin nummer?.

Aanvragen?
Zie je het in je profiel scherm? waarom is dat voipin nummer leeg bij mij?

Ik heb daar nooit opgelet bij opwaarderen. (ik wist pas sinds kort dat dit samen kon met mijn zyxel)

Edit: een van mijn betalingen had een factuur. en daarin stond een klantnummer. prima :)

ze geven af en toe voipin nummers weg?!? wat een onzin. kun je er niet gewoon eentje kopen?
is de geluidskwaliteit nog te verbeteren met een zyxel 2602 modem?
Hij doet het, maar heel denderd vind ik het nog niet.

Hoe kun je snel tegoed checken? is er een nummer dat je kunt bellen? of moet de pc aan en voipbuster aanzetten.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:39:
[...]

Je klikt met je rechtermuisknop ergens in X-lite en dan klik je op 'SIP acount settings'.
Daar vul je vervolgens deze gegevens in.
Voila, klaar is kees/bartvdhoogen

Bij SIP acount settings kan je dan waarschijnlijk ook je budgetphone gegevens invullen.
Ik kom er toch niet helemaal uit... Want in X-lite kun je inderdaad bij account gegevens invoeren user name en SIP info invullen enzo, maar volgens mij kan netg alleen met óf die van Butgetphone óf Voipbuster. Maar ik heb dus een account bij VoipBuster voor het uitbellen en en bij Budgetphone voor het inbelnummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik zie net dat webcalls nu 5 cent kosten ipv 3 cent.

code:
1
Make a call! (connection fee 5Ct.)

[ Voor 34% gewijzigd door Tomsworld op 21-08-2006 12:24 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
Ja de webcalls zijn 5 c nu.

Maar verder heel goed nieuws vanaf volgende week verloopt je credit niet meer.

We decided to drop the expiry dates for credit. That means your credit will stay valid for ever!

If you buy credit, you will get 120 freedays (unless stated otherwise). This means you can call all countries in the free destinations list for 120 days at no costs. When the 120 days are over, you will keep your credit, and a minimal rate (like 1 cent/minute) will be charged, this rate depends on the country and will one of these days be displayed on the website's rates list

AND IT EVEN GETS BETTER.. starting next week (it's not active yet!), if you top up your account before your Freedays are over, we will ADD (instead of overwrite) your freedays (up to a 365 days maximum) .. for example if you have 40 days left and you topup with 120 days you will then get 160 free days.

Bron:https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=7459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

aart44 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:07:
Ja de webcalls zijn 5 c nu.

Maar verder heel goed nieuws vanaf volgende week verloopt je credit niet meer.

We decided to drop the expiry dates for credit. That means your credit will stay valid for ever!

If you buy credit, you will get 120 freedays (unless stated otherwise). This means you can call all countries in the free destinations list for 120 days at no costs. When the 120 days are over, you will keep your credit, and a minimal rate (like 1 cent/minute) will be charged, this rate depends on the country and will one of these days be displayed on the website's rates list

AND IT EVEN GETS BETTER.. starting next week (it's not active yet!), if you top up your account before your Freedays are over, we will ADD (instead of overwrite) your freedays (up to a 365 days maximum) .. for example if you have 40 days left and you topup with 120 days you will then get 160 free days.

Bron:https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=7459
Netjes. Wel vreemd dat het nog niet bij de news-sectie op hun website staat, maar het is gepost door een site-admin dus het zal wel kloppen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:56:

Is het mogelijk mijn Budget Phone VOIP account zo in te stellen, dat ik op meerdere adaptors of telefoons tegelijk gebeld kan worden, bijvoorbeeld thuis en op mijn werk ?

Ja. Op het moment dat iemand uw VOIP-telefoonnummer probeert te bellen zal iedere op uw account ingelogde adaptor, IP-telefoon of softphone overgaan, waar deze zich ook bevinden, zelfs in het buitenland. U ontvangt het gesprek dan op het toestel dat u het eerste opneemt.

Mij is echter nog steeds niet geheel duidelijk in hoeverre zo'n voip nummer plaats/land gebonden is.
Bijvoorbeeld: Is het voor iemand in Frankrijk zonder voip net zo duur om mijn voipnummer in Nederland te bellen, als het is voor iemand in Nederland?
Als ik dat stukje van Skype uit m'n bovenstaand post mag geloven is een voip nummer wel landgebonden.
Oei dat is heel fraai! Zit nu met voipbuster elke keer te pielen om te swichen... hopelijk maken ze het daar ook mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Dan hoop ik dat het ook is voor voipcheap en eens mijn voipbuster leeg is ga ik over naar daar gsm tarieven voor be zijn 50 % minder daar.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tomsworld schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:01:
Dan hoop ik dat het ook is voor voipcheap en eens mijn voipbuster leeg is ga ik over naar daar gsm tarieven voor be zijn 50 % minder daar.
Ik belde eigenlijk alleen met voipbuster naar mobiel om toch mijn tegoed op te krijgen, nu dat niet meer hoeft gebruik ik wel gewoon mijn mobiel voor bellen naar mobiel :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs305.xs.to/xs305/06341/voipcheap.jpg
dit zag ik eerst niet als ik inlogde bij VoipCheap.
normaal stond er '5 days left' o.i.d.
wel tegenstrijdig, links staat ' 5 Free Days remaining' en rechts staat 'Free Days are over'.
ik bel op dit moment wel gratis naar vaste nummers overigens.

zaterdag voor het laatst opgewaardeerd via 0900-nummer.
ik merkte twee weken geleden al dat credit niet meer verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Marzman schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:14:
[...]

Ik belde eigenlijk alleen met voipbuster naar mobiel om toch mijn tegoed op te krijgen, nu dat niet meer hoeft gebruik ik wel gewoon mijn mobiel voor bellen naar mobiel :)
Even de tarieven afwachten maar dan ga je betalen voor de vaste lijn als je termijn van 120 dagen er op zit of bij Voipcheap 90 dagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

aart44 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:24:
[...]
Even de tarieven afwachten maar dan ga je betalen voor de vaste lijn als je termijn van 120 dagen er op zit of bij Voipcheap 90 dagen. :P
Ja, maar als dat 1 ct/minuut (voorbeeld in die forumpost) wordt dan lig ik daar ook niet wakker van. Dan kan ik nog best lang bellen na die 120 dagen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 21-08-2006 22:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:37:
[...]

Ik kom er toch niet helemaal uit... Want in X-lite kun je inderdaad bij account gegevens invoeren user name en SIP info invullen enzo, maar volgens mij kan netg alleen met óf die van Butgetphone óf Voipbuster. Maar ik heb dus een account bij VoipBuster voor het uitbellen en en bij Budgetphone voor het inbelnummer..
Ik snap wat je bedoelt.. Volgens de handleiding van X-lite zou het wel moeten kunnen, maar bij mij werkt meerder acounts toevoegen ook niet.

Ik heb voor het gemak ook maar een Grandstream GXP-2000 besteld.

Ik zal ook eens testen of het met die betaalde versie van X-lite (eyebeam) wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik heb de laatste tijd heel erg last van gestotter en vertraging, terwijl er aan mijn opstelling weinig veranderd is. gebruik gewoon de voipbuster client op een PC, achter een router. Hebben hier meer mensen last van? ik heb het ook als ik voipbuster op mijn GSM gebruik, via WLAN, maar niet als ik de callback optie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Gisteren nog veel gebeld, nergens last van. Geen lag en zuiver geluid via sip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

van het forum

https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=7459

edit is een berichtje van Aug 21, 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik krijg port 5060 niet open op een speedtouch 510
dit is wat ik probeer te doen>

Voer in : telnet
Voer in : open 10.0.0.138
Voer in : <username>
Voer in : <password>

Noot : <username> en <password> zijn dezelfde username en password die u gebruikt om de configuratie webpagina van Alcatel te benaderen.

Nu zal het 'Alcatel' logo verschijnen.

Voer in : nat unbind application=SIP port=5060
Voer in : config save
Voer in : system reboot

De verbinding zal nu wegvallen omdat het systeem opnieuw opstart.
bij het unbind commando, krijg ik deze foutmeldingen>
1)unknown nat helper
2)failed to delete nat binding on port 5060 : the binding doesn't exist

ik heb ook al via de webconfig geprobeerd,zowel udp als tcp, ze staan er wel in,maar kan geen verbinding krijgen, als ik deze port test via een firewall test, dan is de port closed, dus niet open of stealthed.

weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:44:
[...]

Oei dat is heel fraai! Zit nu met voipbuster elke keer te pielen om te swichen... hopelijk maken ze het daar ook mogelijk!
Ik heb het getest, je moet eyebeam hebben om meerdere sip-acounts te gebruiken.
Dit is de betaalde versie van X-lite, maar wie zoekt zal hem (gratis) vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschilt de kwalitieit van de connectie met tijd/land?

soms bel ik naar china geen probleem en soms weer is het huilen met de pet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:23:
[...]
Hoi Dan900,
Ik ben heel beniewd of eyebeam dan inderdaad het probleem oplost waar ik tegenaan loop, en bijv. cpmpatible is met m'n hardphone Profoon PI-10. Is er ook een eyebeam trial versie waar je 'm gratis kunt gebruiken voor een bepaalde periode? Dan kan ik zien of die werkt zoals ik 't graag hebben wil...

Bart - info@wellnessworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:58:
[...]

Ik heb de SPA2100 Phone Adapter ontvangen. Ik heb hem geactiveerd en aangesloten. Er kan nu inderdaad naar mij gebeld worden via budgetphone. Maar er is geen gebruiksaanwijzing m.b.t. lijn 1 of lijn 2 instellen. Hoe krijg ik nu voipbuster op lijn 2 en hoe krijg ik lijn 2 als defaultline voor het naar buiten bellen???
Alvast bedankt.

Grt.
Briadan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:23:
[...]

Het gaat er niet om om meerdere accounts te kunnen gebruiken (dat kunnen al m'n ATA's), maar juist om op (min. 2) meerdere ATA's met hetzelfde account in te kunnen loggen EN op beide bereikbaar te zijn! Voor de buitenwereld heb ik dan 1 nummer, en afhankelijk waar ik'm het eerst opneem heb ik dan verbinding!
Ik heb het met voipbuster wel eens getest, maar alleen de laatst ingelogde ATA is dan bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:47:
[...]

Het gaat er niet om om meerdere accounts te kunnen gebruiken (dat kunnen al m'n ATA's), maar juist om op (min. 2) meerdere ATA's met hetzelfde account in te kunnen loggen EN op beide bereikbaar te zijn! Voor de buitenwereld heb ik dan 1 nummer, en afhankelijk waar ik'm het eerst opneem heb ik dan verbinding!
Ik heb het met voipbuster wel eens getest, maar alleen de laatst ingelogde ATA is dan bereikbaar.
Het lijkt mij ook erg voor de hand liggend dat dat gewoon niet kan.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:56:

EDIT: Oeps, iets te snel op reply geklikt, bedankt voor je antwoord Marzman
En toch kan het bij Budget Phone, volgens hun eigen FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ja en bij Voipbuster kan het (nog) niet.
log maar eens in met dat Voipbuster progje of andere Softphone en laat dan je ATA inloggen.
is je Softphone direct uitgelogd.

(met Skype kan je trouwens wel op verschillende computers inloggen - maar dat is heel wat anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:13:
[...]

Ik heb de SPA2100 Phone Adapter ontvangen. Ik heb hem geactiveerd en aangesloten. Er kan nu inderdaad naar mij gebeld worden via budgetphone. Maar er is geen gebruiksaanwijzing m.b.t. lijn 1 of lijn 2 instellen. Hoe krijg ik nu voipbuster op lijn 2 en hoe krijg ik lijn 2 als defaultline voor het naar buiten bellen???
Alvast bedankt.

Grt.
Briadan
Volgens de Sipurawebsite kunnen er twee "Service lines" in de 2100. Gewoon in de webinterface naar line2 gaan (bij admin/advanced) en dan de settings van voipconfig overnemen.

Ook moet je bij provisioning die urls van budgetphone weghalen anders overschrijft budgetphone jouw config weer automatisch.

Bij phone kun line2 als default zetten en het hekje (#) bij de andere line 1 zetten ipv line 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-08-2006 23:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Caesu schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:53:
ja en bij Voipbuster kan het (nog) niet.
log maar eens in met dat Voipbuster progje of andere Softphone en laat dan je ATA inloggen.
is je Softphone direct uitgelogd.
Dit was ook precies de reden waarom ik dacht dat het niet zou werken.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:06:
[...]

Volgens de Sipurawebsite kunnen er twee "Service lines" in de 2100. Gewoon in de webinterface naar line2 gaan (bij admin/advanced) en dan de settings van voipconfig overnemen.

Ook moet je bij provisioning die urls van budgetphone weghalen anders overschrijft budgetphone jouw config weer automatisch.

Bij phone kun line2 als default zetten en het hekje (#) bij de andere line 1 zetten ipv line 2.
Bedankt.
Alleen het default zetten van line2 snap ik niet. Je zegt bij 'phone'. Ik kan nergens 'phone' vinden. Kun je me hier ook nog mee helpen alsjeblieft. Alvast bedankt.

Grt.
Briadan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:01:

[...]
Bedankt.
Alleen het default zetten van line2 snap ik niet. Je zegt bij 'phone'. Ik kan nergens 'phone' vinden. Kun je me hier ook nog mee helpen alsjeblieft. Alvast bedankt.

Grt.
Briadan
http://img182.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1rz7.jpg

Ik kan er weinig aan verduidelijken, misschien heb je de optie niet (het is ook een ander model).

Je kunt ook nog controleren of je wel de laatste firmware hebt. Ik kreeg er flink wat opties bij toen ik die geupdate had.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:33:
[...]

http://img182.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1rz7.jpg

Ik kan er weinig aan verduidelijken, misschien heb je de optie niet (het is ook een ander model).

Je kunt ook nog controleren of je wel de laatste firmware hebt. Ik kreeg er flink wat opties bij toen ik die geupdate had.
Ik heb inderdaad deze optie niet. Op de SPA2100 kunnen twee telefoons aangesloten worden (of een telefoon en een fax). Ik heb er nu twee telefoons op aangesloten. Het is nu wel zo dat telefoon 1 ook aangesloten is op line 1; dus op deze telefoon word ik gebeld. En telefoon 2 is aangesloten op line2; met deze telefoon kan ik bellen via voipbuster. Het is een beetje omslachtig maar werkt wel.

Bedankt voor al je informatie; hierdoor heb ik het wel werkend gekregen.

Grt.
Briadan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje.
Ben ik bij een firmware-update van de Sipura (2100) al mijn instellingen kwijt of blijft deze staan?

Verwijderd

Op de Sipura2100 heb ik dus op line1 budgetphone en op line2 voipbuster. Maar ik kan niet naar het buitenland bellen met voipbuster. Na de tweede 0 begint de in-gesprektoon. Binnen Nederland gaat wel. Ligt dit aan de instellingen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:54:
Op de Sipura2100 heb ik dus op line1 budgetphone en op line2 voipbuster. Maar ik kan niet naar het buitenland bellen met voipbuster. Na de tweede 0 begint de in-gesprektoon. Binnen Nederland gaat wel. Ligt dit aan de instellingen??
Ok; dialplan veranderd nu lukt het wel

• Caesu
  • Niet online
gek, bij VoipBuster en VoipCheap staat Nederland niet meer in het gratis lijstje.
Afbeeldingslocatie: http://xs205.xs.to/xs205/06344/screenshot003.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs205.xs.to/xs205/06344/screenshot005.jpg
maar nog wel gratis in de lijst waar al de tarieven staan.
en bellen is ook gratis nog trouwens.
zal wel foutje zijn dus hoop ik.

Verwijderd

Ik moet sinds gisteren voor elke direct call 1 cent voor kant A en 1 cent voor kant B per minuut betalen als ik een verbinding tussen twee nummers in Nederland wil opzetten, en de daarbij behorende "connection fee" is ook verhoogd naar 5 cent :(

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Crusader schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 06:28:
[...]
Dit was ook precies de reden waarom ik dacht dat het niet zou werken.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
Hier volgt de grote truuk voor als je met twee adapters op dezelfde VOIPBuster account wilt inloggen, of een adapter en ook nog je softphone.
  1. Registreer een account op www.voxalot.com
  2. Stel in Voxalot je Voipbuster account in, met evt. bijbehorende dialing rules en Budgetphone als backup voor 112 e.d.
  3. Registreer je ATA/Modem op deze voxalot account
  4. Goto 1. (ik weet trouwens niet hoeveel keer je deze loop kunt doen)
  5. En voila! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wortelstok op 25-08-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:11:
Ik moet sinds gisteren voor elke direct call 1 cent voor kant A en 1 cent voor kant B per minuut betalen als ik een verbinding tussen twee nummers in Nederland wil opzetten, en de daarbij behorende "connection fee" is ook verhoogd naar 5 cent :(

Jammer!
Staat dat ook ergens dat je daar 1 ct / minuut voor moet betalen? Ik zie het namelijk niet staan en bij de "rates" staat inderdaad nog steeds free.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caesu schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:02:
en bellen is ook gratis nog trouwens.
zal wel foutje zijn dus hoop ik.
Onderaan staat Nederland nog wel als gratis. Gisteren ofzo stond daar ook nog de "niet gratis" variant, voor als je "free credits" op zijn, dat was 1 ct per minut.
code:
1
2
nederland (Vast) Aktie! free*     free*
nederland (Mobiel)  25    29.00

En als ik terugkijk naar telefoontjes van vandaag:
code:
1
2006-08-25      08:32:48        +31736******        00:03:28        FREE!

Als ze stoppen met aanbieden van gratis telefonie in Nederland dan ben ik weg bij ze. Het buitenland boeit me helemaal niet, maar binnen NL gratis bellen is wel beter dan wat KPN met VoIP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:54:
[...]

Hier volgt de grote truuk voor als je met twee adapters op dezelfde VOIPBuster account wilt inloggen, of een adapter en ook nog je softphone.
  1. Registreer een account op www.voxalot.com
  2. Stel in Voxalot je Voipbuster account in, met evt. bijbehorende dialing rules en Budgetphone als backup voor 112 e.d.
  3. Registreer je ATA/Modem op deze voxalot account
  4. Goto 1. (ik weet trouwens niet hoeveel keer je deze loop kunt doen)
  5. En voila! :)
Thanx, gaat ik van't weekeinde es testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:31:
[...]

Staat dat ook ergens dat je daar 1 ct / minuut voor moet betalen? Ik zie het namelijk niet staan en bij de "rates" staat inderdaad nog steeds free.
Nee, ik gebruik VoipCheap en daar staat in de tarievenlijst inderdaad dat het nog steeds gratis is, maar op de voorpagina is Nederland uit de gratis bestemmingenlijst verdwenen. Als ik de directcall functie overigens niet gebruik, maar met de microfoon aan de slag ga, is het wel gratis, alleen wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Nieuws: Je credit blijft nu staan na 120 dagen. Verbeterde houdbaarheid bij VOIPBuster: FREEDAYS
Buying credit entitles you to 120 Freedays (unless stated otherwise). This means you can call all countries in the free* destinations list for 120 days at no costs. When the 120 days are over, you will keep your credit, and a minimal rate will be charged for the free destinations (this rate depends on the country and will be displayed on the rates page).
If you top up your account before your Freedays are over, we will add (instead of overwrite) your Freedays up to a maximum of 365 days. For example: if you have 40 days left and you bought some credit, you will then get 160 Freedays.
Dit bevalt me wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Nederland staat weer tussen de gratis bestemmingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 03-09 23:03
knakworst schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:19:
Nederland staat weer tussen de gratis bestemmingen!
Maar niet bij de tarieven:

BestemmingCt/MinIncl BTW
nederland (Vast) Aktie! 1 1.16
nederland (Mobiel) 2529.00
nederland (Freephone) Aktie! free* free*

En volgens het forum van ze is freephone de gratis 0800 nummers

Edit: ik hoop dat het is zoals ik het nu lees. Nederland is nog steeds gratis, de tarieven lijken pas in te gaan als de 300 belminuten per week er door zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Rudi Vader op 25-08-2006 19:14 . Reden: zie edit ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RudiVader schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:49:
[...]

Maar niet bij de tarieven:

BestemmingCt/MinIncl BTW
nederland (Vast) Aktie! 1 1.16
nederland (Mobiel) 2529.00
nederland (Freephone) Aktie! free* free*

En volgens het forum van ze is freephone de gratis 0800 nummers

Edit: ik hoop dat het is zoals ik het nu lees. Nederland is nog steeds gratis, de tarieven lijken pas in te gaan als de 300 belminuten per week er door zijn.
Ik denk het wel (of als je 120 dagen op zijn). Het lijkt er op dat ze alle 0 euro tarieven hebben veranderd in 1 ct.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heel langzaam wordt dat hele voipbuster/cheap etc duurder en duurder heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het land tussen de "gratis gesprekken" staat, dan is het gratis voor 300min/week. Kom je daar over heen dat moet je de tarievenlijst gebruiken. Voor Nederland (vast) is het dan 1ct/min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

en daarmee blijven alle voipklonen erg goedkoop vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
nu wordt bij mij toch bij VoipCheap 1ct per minuut naar vaste nummers gerekend.

was nog maar op de helft van m'n 300 minuten over de laatste 7 dagen.
vanavond 20:30 zouden m'n Freedays op zijn (vorige week om die tijd opgewaardeerd met 0900-nummer), of gaat dat per 00:00?

maar blijft goedkoop idd als het 1ct per minuut is nu.
is eigenlijk 1,25ct per minuut als je met 0900 nummer opwaardeerd omdat je dan 1,30€ kwijt bent en je krijgt 1,04€.

toevoeging:
het zal inderdaad zo zijn dat om klokslag 00:00 de Freedays over zijn en een tarief wordt berekend zolang je niet opwaardeerd.
dat ga ik dan maar doen om 00:05. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Caesu op 26-08-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Misschien valt het allemaal wel mee een reseller op het Voipboard vertaalt het als volgt,

The prices you see on the rate list will be the prices you start to pay at the end of the 120 days if you don't top up.

Dus vrij vertaald als je dagen op zijn en je hebt nog credit betaal je een cent per minuut, maar even volgende week afwachten nu kun je nog gewoon gratis bellen naar vaste nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

aart44 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:05:
Misschien valt het allemaal wel mee een reseller op het Voipboard vertaalt het als volgt,

The prices you see on the rate list will be the prices you start to pay at the end of the 120 days if you don't top up.

Dus vrij vertaald als je dagen op zijn en je hebt nog credit betaal je een cent per minuut, maar even volgende week afwachten nu kun je nog gewoon gratis bellen naar vaste nummers.
Wat dacht jij dan dat het betekende?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinusman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Deze noob snapt het ff niet (of wel?)...

Ben al een paar uur aan't zoeken maar vind het (ook hier) allemaal erg vaag:

Je belt voor E 1,30 een 0900 nummer, daar krijg je E 1,04 van terug (als credit???) en dan heb 7 dagen om langer dan een minuut (onbeperkt???) gratis te bellen naar vaste nummers binnen Nederland en naar de landen uit het 'blauwe lijstje'???

Of...

Je koop met je credit card voor E 10,- beltegoed en je kunt hetzelfde doen voor een periode van 120 dagen??? Uiterlijk op dag 119 koop de beltegoed bij (maakt het uit hoeveel???) en je kunt weer 120 vooruit? Doe je dit bijv. op dag 100, dan kun je het restant van de dagen (20) optellen bij je nieuwe 120 en kun je weer 140 vooruit?
Als je dit niet doet vervalt je account en je beltegoed?

Ben je het eerste beltegoed na 120 dagen kwijt als je daar geen gebruik van maakt??? Is er een minimum bedrag dat je aan beltegoed moet hebben om gratis te kunnen bellen???

Wie kan de feiten (misschien met enkele voorbeelden) 'even' duidelijk voor mij (en voor veel andere nieuwkomers, denk ik) op een rijtje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt op 2 manieren beltegoed kopen, dit beltegoed heb je nodig om (langer dan 1 minuut) gratis te kunnen bellen. Deze manieren zijn:
Telefoon: 7 dagen freedays
De rest: 120 dagen freedays

Als je nog dagen over hebt kan je gratis bellen naar de landen die staan aangegeven in de tarievenlijst. Als je dagen voorbij zijn, zijn deze landen niet meer gratis, maar kosten dan 1 ct per minuut. Als je weer gratis wilt bellen moet je weer opwaarderen. Het maakt niks uit wanneer je dit doet (als je nog dagen hebt of als ze voorbij zijn), want je beltegoed verloopt niet meer.

Dus na de 120 (of 7) dagen betaal je gewoon 1ct per minuut totdat je weer opwaardeert en weer freedays hebt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rinusman schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:28:
Deze noob snapt het ff niet (of wel?)...

Ben al een paar uur aan't zoeken maar vind het (ook hier) allemaal erg vaag:

Je belt voor E 1,30 een 0900 nummer, daar krijg je E 1,04 van terug (als credit???) en dan heb 7 dagen om langer dan een minuut (onbeperkt???) gratis te bellen naar vaste nummers binnen Nederland en naar de landen uit het 'blauwe lijstje'???
Op zich klopt het, maar waarom je met die minuut aan komt zetten? Het is alleen niet onbeperkt, het zijn geloof ik momenteel 300 minuten per week.
Of...

Je koop met je credit card voor E 10,- beltegoed en je kunt hetzelfde doen voor een periode van 120 dagen??? Uiterlijk op dag 119 koop de beltegoed bij (maakt het uit hoeveel???) en je kunt weer 120 vooruit? Doe je dit bijv. op dag 100, dan kun je het restant van de dagen (20) optellen bij je nieuwe 120 en kun je weer 140 vooruit?
Als je dit niet doet vervalt je account en je beltegoed?

Ben je het eerste beltegoed na 120 dagen kwijt als je daar geen gebruik van maakt??? Is er een minimum bedrag dat je aan beltegoed moet hebben om gratis te kunnen bellen???

Wie kan de feiten (misschien met enkele voorbeelden) 'even' duidelijk voor mij (en voor veel andere nieuwkomers, denk ik) op een rijtje zetten?
Je bent je beltegoed niet meer kwijt. Dat is veranderd. Als de 120 dagen op zijn bel je voor 1 ct per minuut (of als de 7 dagen op zijn in je eerste voorbeeld).

Het is nu: Je stort 10 euro, je krijgt 120 gratis dagen (de landen in het blauwe vak) en daarna betaal je 1 ct / minuut van die 10 euro die je gestort hebt (of je stort weer 10 euro voor 120 nieuwe dagen).

/▌

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.