Heb ook al flink wat uren zitten proberen.... Hij werkt prima icm voipbuster als ik'm aan m'n wanadoo/orange adsl2 aansluiting hang (traint wat lager in, maar mag de pret niet drukken), en de goeie DNS-servers van wanadoo invul. Ik kreeg'm alleen nog niet aan de praat als ik'm gewoon achter m'n wanadoo-modem (live-box) op de switch hang. Heb nog geen cross kabel gebruikt, misschien dat dat het is. Heb ook het IP-adres van de sip-server ingevuld, maar hielp ook niet. Evenals het uitzetten van allerlei firewall toestanden, dus ben er nog niet veel verder mee dan jij.... Ben ondertussen ook aan't kijken naar de zyxel P2002L, een sip-ata met life-line. Beetje zelfde effect. Maar't zou mooier zijn als die 2602 ook kon werken. Mocht ik wat nieuws ontdekken, laat ik het weten.CasaLasse schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:43:
[...]
Dat is precies wat ik ook wil proberen bij een vriend van mij. Ik gebruik zelf al een tijdje voipbuster en hij wil het ook gebruiken, maar hij heeft kabel-internet van Casema (met een 'surfboard' modem). Ik heb nog een Zyxel 2602HW over (omdat ik voor mezelf een Speedtouch 716v5 heb gekocht), dus die mag hij van mij hebben/lenen om goedkoop te kunnen bellen (en zodat ik hem ook goedkoop kan bellen).
Is het jou al gelukt? Dan zou ik zooo graagwillen weten hoe ik het Zyxel modem moet aansluiten en instellen om het (=voip) aan de praat te krijgen! Ik heb veel met google en op GoT gezocht, en een en ander geprobeerd (gisteren de hele avond zitten klooien), maar ben waarschijnlijk te ongeduldig...
want het lukt me niet....
Verwijderd
Kortom, je hebt er niks aan, in iedergeval niet om 000000... te gaan blokkeren. Je kan je trouwens gewoon laten uitschrijven via een website voor die callcenter bellers, werkt uitstekend. Al heb ik er geen last van op mijn voipbuster nummer.Caesu schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:42:
Nadeel is wel dat sommige mensen die je bellen zonder dat ze hun nummer meesturen je ook niet meer kunnen bereiken.
Ik houd er trouwens mee op, het is nog lang niet stabiel en mijn tegoed gaat weg als ik niet binnen 1 week opnieuw betaal. De afgelopen week heeft het weer eens 3 keer niet gewerkt als ik wilde bellen (een evengroot aantal keren weer wel). Ik neem nu onbeperkt bellen van kpn voor 13 euro in de maand, dat werkt in iedergeval altijd. Ik kijk over een jaartje ofzo nog wel een keer naar voip bellen, maar voor nu helaas nog geen alternatief.
Ik hoop voor je dat je problemen hebt met de instellingen, niet met het aansluiten - want als je er geen telefoon op aan weet te sluiten hoor je hier niet thuis...CasaLasse schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:43:
[...]
Dat is precies wat ik ook wil proberen bij een vriend van mij. Ik gebruik zelf al een tijdje voipbuster en hij wil het ook gebruiken, maar hij heeft kabel-internet van Casema (met een 'surfboard' modem). Ik heb nog een Zyxel 2602HW over (omdat ik voor mezelf een Speedtouch 716v5 heb gekocht), dus die mag hij van mij hebben/lenen om goedkoop te kunnen bellen (en zodat ik hem ook goedkoop kan bellen).
Is het jou al gelukt? Dan zou ik zooo graagwillen weten hoe ik het Zyxel modem moet aansluiten en instellen om het (=voip) aan de praat te krijgen! Ik heb veel met google en op GoT gezocht, en een en ander geprobeerd (gisteren de hele avond zitten klooien), maar ben waarschijnlijk te ongeduldig...
want het lukt me niet....
De settings van mijn Zyxel Prestige 2602HW-61 voor Voipbuster:
Menu: Advanced Setup -> Voice -> SIP Settings:
SIP Account: SIP1
SIP Settings:
Active SIP (v)
SIP Number vanaalten
SIP Local Port 5060
SIP Server Address sip1.voipbuster.com
SIP Server Port 5060
REGISTER Server Address connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Port 5060
SIP Service Domain voipbuster.com
Authentication:
User-ID vanaalten
Password ************************************ (jaja, ik heb een heeeel lang PW)
Caller ID (v) Send Caller ID
Incoming Call apply to (v) Phone1 (v) Phone2
Advanced Settings: ongewijzigd
Menu: Advanced Setup -> Voice -> QpS:
Ongewijzigd
Menu: Advanced Setup -> Voice -> Phone:
Phone Port Settings: Phone1
Voice Volume Control:
Speaking Volume -1 (Min.)
Listening Volume -1 (Min.)
Outgoing Call use (v) SIP1 ( ) SIP2
Echo Cancellation (v) G.168 Active
Voice Active Detector ( ) VAD Support
Dialing Interval 3
Menu: Advanced Setup -> Voice -> Speed Dial:
Ongewijzigd
Menu: Advanced Setup -> Voice -> Common:
Country code Settings:
Country Settings Netherlands
Immediate Dial (v) Active
Call Service Mode Europe Type
Menu: Advanced Setup -> Voice -> Call Forward:
Ongewijzigd
Onder NAT heb ik verder niets voor VoIP hoeven doen.
In de firewall heb ik wel een rule toegevoegd onder 'WAN to LAN', source IP 'any', destination IP 'any', service 'VoIP (TCP/UDP: 5060)'. Geen idee of het nodig is, eerlijk gezegd - ik denk eigenlijk van niet.
Toch even terugkomen op de hardware: Even opletten op de achterkant van de router bij het aansluiten van de telefoon, dat je zeker weet dat je 'Phone1' te pakken hebt. Ik heb best lang lopen zoeken en schelden voor ik er achter kwam dat ik de telefoon in Phone2 had gestoken.
weet iemand hoe dat snelkeuzenr werkt, ik heb het ingesteld met 1t/m10, maar hoe moet je dan iemand bellen?
Verwijderd
Het gaat niet zozeer om de instellingen, als wel hoe je gebruik kan maken van het voip-gedeelte van het modem, icm een kabel (dus niet-adsl) aansluiting. En dat icm voipbuster, en dat werkt prima als die gewoon als adsl-modem aan een telefoonliijn hangt.
Iemand nog tips?
Nee, dat lukt idd wel. Maar zoals Miloman net hiervoor al schrijft, heb ik met deze instellingen geen problemen. In ieder geval dank voor je zeer uitgebreide antwoord en de goedbedoelde hulpvanaalten schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:47:
[...]Ik hoop voor je dat je problemen hebt met de instellingen, niet met het aansluiten - want als je er geen telefoon op aan weet te sluiten hoor je hier niet thuis...
Ik had mijn vorige post al ge-edit, maar omdat daar wellicht overheen wordt gelezen hier nogmaals de post waar ik het een en ander uit heb gehaald: http://gathering.tweakers...message/25292603#25292603
Ik heb de Zyxel 2602HW nu achter mijn Speedtouch 716v5WL modem hangen (om te testen, uiteindelijk moet-ie achter een surfboard modem van Casema komen te hangen) en ik kan nu wel bellen (Onderaan het menu "System Status" (hoofdmenu "Maintenance" geeft-ie ook "SIP1 Registration Status: On Register"
[ Voor 3% gewijzigd door CasaLasse op 30-06-2006 22:03 . Reden: slordigheden weggehaald ]
Dit zijn mijn instellingen van mijn Zyxel 2602HW modem (dat met een gewone UTP-kabel* is verbonden met het Speedtouch 716v5WL modem; ik heb aan beide kanten een willekeurige van 1 van de 4 router-poorten gebruikt):
*Ik kan mij overigens voorstellen dat voor de connectie tussen een simpel modem met 1 UTP-poort en de Zyxel een cross-kabel nodig is en dat het met een 'gewone' kabel niet werkt. Volgende week dinsdag weet ik daar meer over, want dan ga ik het op het kabelmodem werkend proberen te krijgen
.
Firmware: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006
LAN - LAN Setup
DHCP
DHCP*
Client IP Pool Starting Address
Size of Client IP Pool
Primary DNS Server
Secondary DNS Server
Remote DHCP Server <192.168.1.254>**
*Weet niet zeker of dit zo moet.
**Dit is het adres van het Speedtouch-modem dat er nu voor hangt. Ik heb uiteindelijk de DHCP-server uitgezet. Weet niet of het uitmaakt, maar het werkt in ieder geval
TCP/IP
IP Address <192.168.1.1>*
IP Subnet Mask <255.255.255.0>
RIP Direction
RIP Version
Multicast
*Dit was (standaard bij Tiscali) 192.168.1.254, maar dat is ook het IP-adres van het Speedtouch modem, vandaar dat ik het heb aangepast.
Any IP Setup
Active
WAN - WAN Backup Setup
Backup Type
Check WAN IP Address1 <0.0.0.0>
Check WAN IP Address2 <0.0.0.0>
Check WAN IP Address3 <0.0.0.0>
Fail Tolerance <0>
Recovery Interval <0>sec
Timeout <0>sec
Traffic Redirect
Active
Metric <15>
Backup Gateway <192.168.1.254>*
*Dit is het IP-adres van het Speedtouch modem waar de Zyxel achter hangt.
Verder heb ik (afgezien van de VoIP-instellingen) alle standaard-instellingen van een naar fabrieksinstellingen gereset Zyxel-modem gebruikt. Aan het Speedtouch-modem heb ik niets veranderd.
Met deze instellingen kan ik dus internetten en voip-bellen vanaf het Zyxel modem (dat dus niet als modem, maar alleen als (voip-)router wordt gebruikt, maar achter een Speedtouch modem hangt), maar niet gebeld worden...
*Ik kan mij overigens voorstellen dat voor de connectie tussen een simpel modem met 1 UTP-poort en de Zyxel een cross-kabel nodig is en dat het met een 'gewone' kabel niet werkt. Volgende week dinsdag weet ik daar meer over, want dan ga ik het op het kabelmodem werkend proberen te krijgen
Firmware: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006
LAN - LAN Setup
DHCP
DHCP
Client IP Pool Starting Address
Size of Client IP Pool
Primary DNS Server
Secondary DNS Server
Remote DHCP Server <192.168.1.254>**
*Weet niet zeker of dit zo moet.
**Dit is het adres van het Speedtouch-modem dat er nu voor hangt. Ik heb uiteindelijk de DHCP-server uitgezet. Weet niet of het uitmaakt, maar het werkt in ieder geval
TCP/IP
IP Address <192.168.1.1>*
IP Subnet Mask <255.255.255.0>
RIP Direction
RIP Version
Multicast
*Dit was (standaard bij Tiscali) 192.168.1.254, maar dat is ook het IP-adres van het Speedtouch modem, vandaar dat ik het heb aangepast.
Any IP Setup
Active
WAN - WAN Backup Setup
Backup Type
Check WAN IP Address1 <0.0.0.0>
Check WAN IP Address2 <0.0.0.0>
Check WAN IP Address3 <0.0.0.0>
Fail Tolerance <0>
Recovery Interval <0>sec
Timeout <0>sec
Traffic Redirect
Active
Metric <15>
Backup Gateway <192.168.1.254>*
*Dit is het IP-adres van het Speedtouch modem waar de Zyxel achter hangt.
Verder heb ik (afgezien van de VoIP-instellingen) alle standaard-instellingen van een naar fabrieksinstellingen gereset Zyxel-modem gebruikt. Aan het Speedtouch-modem heb ik niets veranderd.
Met deze instellingen kan ik dus internetten en voip-bellen vanaf het Zyxel modem (dat dus niet als modem, maar alleen als (voip-)router wordt gebruikt, maar achter een Speedtouch modem hangt), maar niet gebeld worden...
[ Voor 51% gewijzigd door CasaLasse op 02-07-2006 11:26 . Reden: evt. noodzakelijkheid van een cross-kabel toegevoegd + uitzetten DHCP server toegevoegd ]
Verwijderd
Ok, jij bent al een stuk verder dan ik! Maandag haal ik 'm op en zal'm es proberen op het chello-account. Wellicht dat m'n wl500g wat aanpassing behoeft (port 5060 forwarden of zo).CasaLasse schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:39:
[...]
Ik heb de Zyxel 2602HW nu achter mijn Speedtouch 716v5WL modem hangen (om te testen, uiteindelijk moet-ie achter een surfboard modem van Casema komen te hangen) en ik kan nu wel bellen (Onderaan het menu "System Status" (hoofdmenu "Maintenance" geeft-ie ook "SIP1 Registration Status: On Register"), maar de telefoon gaat nog niet over als ik naar het voip-nummer bel. De telefoon waarmee ik bel gaat wel gewoon over... dus ik vermoed dat ik nog iets in het modem moet aanpassen, maar wat
(Misschien iets met NAT ofzo?)
Als je telefoon niet overgaat, kan het ook zijn dat je met een pc-versie ingelogd bent. Had ik hier laatst ook, lijkt allemaal ok, maar bel gaat dat alleen op de pc over. Of de laatst ge-regde denk ik.
Ik ben eruit! 
Dankzij dit topic: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=96171
Daarin worden deze instellingen gegeven. Ze zijn weliswaar specifiek voor een Speedtouch modem, maar misschien is het ook te vertalen naar andere modems*:
*Voor de volledigheid: het gaat hier dus om instellingen voor het modem waarachter de zyxel is aangesloten.
en de Nat-settings:
Ik hoop dat ik het met deze gegevens ook op een Casema 'surfboard' modem aan de praat krijg (via de web-configurator kon ik daar heel weinig instellen... ik ga eens uitzoeken of die ook via telnet uitgebreider is in te stellen, of misschien werkt het wel direct zonder instellingen, want dat is geen router, maar slechts een modem met 1 enkele aansluitpoort
)
PS
Ik heb overigens de DHCP server van de Zyxel (die ik eerder op relay had staan) inmiddels uitgeschakeld (in het menu "LAN - LAN Setup" op gezet). Weet niet of dat invloed heeft gehad, maar ik meld het maar even.
Dankzij dit topic: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=96171
Daarin worden deze instellingen gegeven. Ze zijn weliswaar specifiek voor een Speedtouch modem, maar misschien is het ook te vertalen naar andere modems*:
*Voor de volledigheid: het gaat hier dus om instellingen voor het modem waarachter de zyxel is aangesloten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| :firewall config state=disabled :firewall config keep=disabled :firewall config tcpchecks=none :firewall config udpchecks=disabled :firewall config icmpchecks=disabled :firewall config logthreshold=disabled :ids config state = disabled :connection timerconfig timer=udpidle value=1800 :connection timerconfig timer=udpkill value=1200 :connection unbind application=SIP port=5060 :connection appconfig application=SIP timeout=3600 trace=enabled tracelevel=3 |
en de Nat-settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Protocol Port Range Translate To UDP 5060 - 5062 5060 - 5062 UDP 5004 - 5004 5004 - 5004 UDP 3478 - 3479 3478 - 3479 UDP 5070 - 5072 5070 - 5072 UDP 7077 - 7081 7077 - 7081 UDP 30000 - 30012 30000 - 30012 UDP 10000 - 10000 10000 - 10000 |
Ik hoop dat ik het met deze gegevens ook op een Casema 'surfboard' modem aan de praat krijg (via de web-configurator kon ik daar heel weinig instellen... ik ga eens uitzoeken of die ook via telnet uitgebreider is in te stellen, of misschien werkt het wel direct zonder instellingen, want dat is geen router, maar slechts een modem met 1 enkele aansluitpoort
PS
Ik heb overigens de DHCP server van de Zyxel (die ik eerder op relay had staan) inmiddels uitgeschakeld (in het menu "LAN - LAN Setup" op
[ Voor 15% gewijzigd door CasaLasse op 01-07-2006 15:49 . Reden: Voor de volledigheid het uitschakelen van de DHCP-server erbij vermeld ]
Verwijderd
Klasse CasaLasse! Maandag proberen!
Heb intussen hier een linksys 1001 draaien (alleen nr-herkenning nog uitzoeken) op voipbuster. Duurt wel een beetje lang voordat e.e.a. overgaat (zowel bij uit als in-bellen).
Maandag es kijken of ik die 2602 ook aan de praat krijg achter een wanadoo/orange aansluiting.
/edit: gevonden. Aanvinken van 'active' bij 'Traffic Redirect' op het wan-backup-scherm bleek voldoende...... Heb alleen 5060 geforwarde naar de zyxel en alles werkt nu prima! Dank
/Edit2: nu doet 'ie weer niet meer. Verder puzzelen.... Weer reset naar fact.deflts. en nu ok...
Heb intussen hier een linksys 1001 draaien (alleen nr-herkenning nog uitzoeken) op voipbuster. Duurt wel een beetje lang voordat e.e.a. overgaat (zowel bij uit als in-bellen).
Maandag es kijken of ik die 2602 ook aan de praat krijg achter een wanadoo/orange aansluiting.
/edit: gevonden. Aanvinken van 'active' bij 'Traffic Redirect' op het wan-backup-scherm bleek voldoende...... Heb alleen 5060 geforwarde naar de zyxel en alles werkt nu prima! Dank
/Edit2: nu doet 'ie weer niet meer. Verder puzzelen.... Weer reset naar fact.deflts. en nu ok...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 13:33 ]
`Toch maar weer verlengd met 120 dagen. Ik zat te twijfelen tussen Voipbuster en Parlino, maar voipbuster heeft (ondanks dat ze af en toe erg vaag zijn) toch wel wat meer voordelen (goedkoper, nummer voor mobiel naar het buitenland bellen, sms-en via webinterface ipv software).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Momenteel werkt bij voipbuster het voip-in nummer niet. Het kan zijn dat het bij niemand meer werkt als ik dit zo lees:
https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=6657
Verwijderd
Bel gaat in ieder geval over hier. Lijkt ook meer te gaan om het uitgeven van nummers.... Belooft weinig goeds.knakworst schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:11:
Momenteel werkt bij voipbuster het voip-in nummer niet. Het kan zijn dat het bij niemand meer werkt als ik dit zo lees:
Kort vraagje. Ik heb telkens wat geld oversluist naar VoipBuster, zodat de credits na 120 dagen niet verliep. Momenteel staat er zo'n € 25 op, dat niet daalt omdat ik alleen naar gratis nummers bel. Het is nu echter nog maar 5 dagen geldig.
Ik wil dus opnieuw een storting van € 10 overmaken, maar als ik op op de VoipBuster site aangeef dat ik meer credits wil kopen, wordt mij verteld dat ik genoeg heb en dit eerst maar eens op moet gaan maken. Apart... Is er nog een andere optie om die € 25 niet verloren te laten gaan?
Anders wordt het ineens flink sms'en de komende dagen... Beetje belachelijk.
Ik wil dus opnieuw een storting van € 10 overmaken, maar als ik op op de VoipBuster site aangeef dat ik meer credits wil kopen, wordt mij verteld dat ik genoeg heb en dit eerst maar eens op moet gaan maken. Apart... Is er nog een andere optie om die € 25 niet verloren te laten gaan?
Anders wordt het ineens flink sms'en de komende dagen... Beetje belachelijk.[/quote]
Naar mobile nummers bellen
Anders wordt het ineens flink sms'en de komende dagen... Beetje belachelijk.[/quote]
Naar mobile nummers bellen
Tja, tamelijk suf inderdaad. Je zou 10 minuutjes naar je mobiel kunnen bellen, maar vind het ook een beetje belachelijk eigenlijk..Yero schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:08:
Kort vraagje. Ik heb telkens wat geld oversluist naar VoipBuster, zodat de credits na 120 dagen niet verliep. Momenteel staat er zo'n € 25 op, dat niet daalt omdat ik alleen naar gratis nummers bel. Het is nu echter nog maar 5 dagen geldig.
dat is toch behoorlijk belachelijk... inderdaad. en volgens mij staat er ook nergens aangegeven dat je maar max 25 euro op je account mag staan ik zou ze effe mailen want dit is inderdaad wel erg bagger.JozyDaPozy schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:19:
[...]
Tja, tamelijk suf inderdaad. Je zou 10 minuutjes naar je mobiel kunnen bellen, maar vind het ook een beetje belachelijk eigenlijk..
Verwijderd
die houden er nogal een marge op.Gertjan! schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:43:
via een voip reseller beltegoed kopen, zoals oa leukeprijs.nl
ja dat werkt inderdaad! en het wordt NIET in rekening gebracht bij mij.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:00:
Het is overigens mogelijk om collect naar je voip-in nummer te bellen (0800-0101). Ik weet nog niet of het in rekening wordt gebracht (credit er vanaf)...
net met m'n mobiel er naar gebeld.
zodra Voipbuster dit doorheeft zullen ze het wel blokkeren en misschien zelfs je credit op 0 zetten.
want het is een dienst van KPN die natuurlijk wel veel kost.
collect gesprekken zijn nog altijd erg duur.
Je kunt tegenwoordig ook SMS-jes via Voipbuster sturen voor het luttele bedrag van 5 cent per sms. Dat is natuurlijk erg leuk om van je beltegoed "af te komen".
Nu heb ik zelf een Siemens telefoon, waarmee je ook kunt SMS-en. Ik vraag me af of ik met deze telefoon ook via Voipbuster zou kunnen SMS-en. Je komt bij "instellingen" in het menu "SMS-centrale" tegen, waar je een telefoonnummer van deze centrale moet instellen.
Weet iemand of dit kan werken en zo ja wat het telefoonnummer van deze centrale moet zijn?
Nu heb ik zelf een Siemens telefoon, waarmee je ook kunt SMS-en. Ik vraag me af of ik met deze telefoon ook via Voipbuster zou kunnen SMS-en. Je komt bij "instellingen" in het menu "SMS-centrale" tegen, waar je een telefoonnummer van deze centrale moet instellen.
Weet iemand of dit kan werken en zo ja wat het telefoonnummer van deze centrale moet zijn?
Dat gaat dus niet werken, sms'en moet je vanaf hun site, er is geen mogelijkheid om je mobieltje zo in te stellen dat deze via een voipbusteraccount werktChris27 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:10:
Je kunt tegenwoordig ook SMS-jes via Voipbuster sturen voor het luttele bedrag van 5 cent per sms. Dat is natuurlijk erg leuk om van je beltegoed "af te komen".
Dat telefoonnummer zie je als je een smsje naar jezelf stuurt. Het is het proberen waard natuurlijk.Chris27 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:10:
/▌
Verwijderd
Kreeg paar dagen geleden de melding dat ik opeens me credit moest opwaarderen. Dit gedaan via PayByPhone. En nu is het beltegoed maar 7 dagen geldig
Terwijl voor dat je het credit gaat upgraden dit te lezen is op de website van VoIPbuster: Credit in your account remains valid for 120 days after your last purchase. (unless stated otherwise) Hebben jullie deze problemen ook? Ik kan iig nergens op hun website iets lezen over dat de 120 dagen nu veranderd zijn in 7 dagen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 15:00 ]
Verwijderd
Ik lees in deel 3 en dit deel 4 dat sommigen Stunserver gebruiken. maar wat is dat nu eigenlijk?
Staat er toch echt duidelijk hoor:Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:54:
Kreeg paar dagen geleden de melding dat ik opeens me credit moest opwaarderen. Dit gedaan via PayByPhone. En nu is het beltegoed maar 7 dagen geldigTerwijl voor dat je het credit gaat upgraden dit te lezen is op de website van VoIPbuster: Credit in your account remains valid for 120 days after your last purchase. (unless stated otherwise) Hebben jullie deze problemen ook? Ik kan iig nergens op hun website iets lezen over dat de 120 dagen nu veranderd zijn in 7 dagen.
citaat:
Step1: Call one of these numbers (from a regular land line - No mobiles or VoIP), depending on how much credit you want to buy:
Number
0900 1537
You pay
€ 1.30
Credit You receive
€ 1.04
Expires after
7 days
Voor als je achter nat of een firewall zit.Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:20:
Ik lees in deel 3 en dit deel 4 dat sommigen Stunserver gebruiken. maar wat is dat nu eigenlijk?
/▌
Ik moet maar eens veranderen als mijn krediet op is.
voipbuster.com vraagt voor be fixed 0 cent en mobile 20 cent
voipcheap.com vraagt voor be fixed 0 cent en mobile 10 cent.
Aardig verschilletje.
Aardig verschilletje.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Hmm ook eens zitten kijken, voor Nederlandse mobieltjes scheelt het nog meer (belde gisteren ff naar mobiel, was meteen 5 euro kwijt voor 20 minuten ofzo). Heeft voipcheap dezelfde diensten als voipbuster? Webbased bellen/sms/010nummer voor mobiel via voip naar het buitenland bellen/call me now-butto (niet dat ik ze allemaal even belangrijk vindTomsworld schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:36:
Ik moet maar eens veranderen als mijn krediet op is.
Aardig verschilletje.
/▌
Bedoelde eigenlijk mijn Siemens DECT-telefoon zo in stellen dat deze via VB werkt (ik was idd niet helemaal duidelijk). Ik heb een VoIP-modem met daarop aangesloten een Siemens Gigaset DECT. Hiermee kun je in principe SMS-en, maar je moet wel een 06 nummer voor een berichtencentrale invoeren en die weet ik dus niet...Tuut-Tuut schreef op zondag 09 juli 2006 @ 09:11:
[...]
Dat gaat dus niet werken, sms'en moet je vanaf hun site, er is geen mogelijkheid om je mobieltje zo in te stellen dat deze via een voipbusteraccount werkt
Had zelf zoiets van: als je kunt bellen achter de pc èn kunt bellen met de gewone telefoon, kan je vast ook wel sms-en achter de pc èn met de gewone telefoon
Dat staat er gewoon in als je een smsje naar je gsm stuurt.Chris27 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:05:
[...]
Bedoelde eigenlijk mijn Siemens DECT-telefoon zo in stellen dat deze via VB werkt (ik was idd niet helemaal duidelijk). Ik heb een VoIP-modem met daarop aangesloten een Siemens Gigaset DECT. Hiermee kun je in principe SMS-en, maar je moet wel een 06 nummer voor een berichtencentrale invoeren en die weet ik dus niet...![]()
Had zelf zoiets van: als je kunt bellen achter de pc èn kunt bellen met de gewone telefoon, kan je vast ook wel sms-en achter de pc èn met de gewone telefoon
smscentrale: 00491760000443
/▌
Verwijderd
Ik heb nog steeds niet gevonden in welk Voipbuster veld (dus geen pbx toestanden) je aangeeft wat jouw nummer (caller-id) is wat de gebelde persoon op zijn schermpje mag zien. Wie helpt me opweg...
Ik ben de continue wijzigende regels van voipbuster wel beu inmiddels
Nu mijn credits weer eens op zijn heb ik na mijn positieve ervaringen met voip een betaald abo genomen bij budgetphone.nl. Kost iets meer als voipbuster maar de service is een stuk beter en geen veranderlijke regels...
Nu mijn credits weer eens op zijn heb ik na mijn positieve ervaringen met voip een betaald abo genomen bij budgetphone.nl. Kost iets meer als voipbuster maar de service is een stuk beter en geen veranderlijke regels...
Verwijderd
Wat is jullie ervaring met een bank-transfer? En is het credit daarmee 120 dagen te gebruiken? Als ik op bank-transfer klik is er niks over te vinden iig.
Het is maar de vraag of dit in de client staat. Ik zou het niet heel vreemd vinden als dit op de server geregeld is en je niet zo maar elk caller id mee kan sturen.Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:50:
Ik heb nog steeds niet gevonden in welk Voipbuster veld (dus geen pbx toestanden) je aangeeft wat jouw nummer (caller-id) is wat de gebelde persoon op zijn schermpje mag zien. Wie helpt me opweg...
/▌
Ik heb 11,60 via de postbank gestort en na een week stond het beltegoed erop (ik dacht iets van 10,33). Je stort het op een nummer in Amsterdam met een persoonlijke code van voipbuster.Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:20:
Wat is jullie ervaring met een bank-transfer? En is het credit daarmee 120 dagen te gebruiken? Als ik op bank-transfer klik is er niks over te vinden iig.
Bij de credit staat dat het 120 geldig is.
Ik gebruik zelf die Click & Buy dan schrijft voipbuster het tegoed meteen bij (er wordt dus niet gewacht tot de bankoverschrijving geverifieerd is).
/▌
Ik lees overal dat deze aanbieder het goedkoopst is. Is dit ook de keuze van de GoT'er? Ik 'moet' de komende 10 weken met grote regelmaat en vrij lang naar een vast nummer in Spanje bellen, staat dat land er over 10 weken nog bij denken jullie?
Verwijderd
Ook 120 dagen? En gaat deze betaling via dezelfde weg als met het 0900-nr?Marzman schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:40:
Ik gebruik zelf die Click & Buy dan schrijft voipbuster het tegoed meteen bij (er wordt dus niet gewacht tot de bankoverschrijving geverifieerd is).
vanavond in totaal 78 minuten een collect gesprek aangenomen uit Israël op m'n Voipbuster-nummer.
dit zou bij KPN 42€ hebben gekost.
KPN wil dan geld hebben van Voipbuster/Betamax denk ik?
dit kùnnnen ze toch niet aan mij doorberekenen lijkt mij.
heb maar 30ct op m'n Voipbuster-account staan. of zouden ze een factuurtje sturen? lijkt me niet.
ze killen hoogstens me VB-accountje denk ik.
heb maar 30ct op m'n Voipbuster-account staan. of zouden ze een factuurtje sturen? lijkt me niet.
Zonder misbruik te maken van een "lek" in het systeem had je ook voor 1.35 euro klaar geweest (gewoon zo'n callmenowknop maken voor die gasten).Caesu schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 01:34:
vanavond in totaal 78 minuten een collect gesprek aangenomen uit Israël op m'n Voipbuster-nummer.
/▌
Ja je koopt gewoon 10 euro beltegoed. Wat bedoel je met dezelfde weg als 0900-nr? Het wordt niet afgeschreven van je telefoonrekening, gewoon van je bankrekening.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:20:
[...]
Ook 120 dagen? En gaat deze betaling via dezelfde weg als met het 0900-nr?
/▌
Dat weet je nooit, maar Nederland staat er al heel lang in. Je kunt trouwens ook nog kijken naar de tarieven op Voipcheap van dezelfde firma. Vooral de kosten naar mobiel kunnen veel schelen.Verstekbakker schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:10:
Ik lees overal dat deze aanbieder het goedkoopst is. Is dit ook de keuze van de GoT'er? Ik 'moet' de komende 10 weken met grote regelmaat en vrij lang naar een vast nummer in Spanje bellen, staat dat land er over 10 weken nog bij denken jullie?
offtopic:
Ik had mijn post ook wel kunnen editten ipv 3 keer posten

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 11-07-2006 02:23 ]
/▌
Dezelfde firma, maar ook betrouwbaar? En ook weer andere software en btg...Marzman schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 02:22:
[...]
Dat weet je nooit, maar Nederland staat er al heel lang in. Je kunt trouwens ook nog kijken naar de tarieven op Voipcheap van dezelfde firma. Vooral de kosten naar mobiel kunnen veel schelen.
offtopic:
Mobiel naar Spanje is wel 10 cent goedkoper daar...
Ik denk dat het allemaal ongeveer even betrouwbaar/onbetrouwbaar is. Voorwaarden veranderen vrij snel, prijzen soms ook (zie de klachten op het forum).Verstekbakker schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 02:46:
[...]
Dezelfde firma, maar ook betrouwbaar? En ook weer andere software en btg...
Mobiel naar Spanje is wel 10 cent goedkoper daar...
Ze hebben nog veel meer (en dan zal ik vast nog wel wat vergeten)
www.internetcalls.com, www.netappel.com, www.poivy.com, www.sparvoip.de, www.voipbuster.com, www.voipcheap.com, www.voipcheap.co.uk (different "free" list from voipcheap.com), www.voipdiscount.com, www.voipstunt.com, www.freecall.com , www.voiparound.com , www.sipdiscount.com, www.webcalldirect.com en ook bel1649, 1601, 1609
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 11-07-2006 07:15 ]
/▌
Is het mogelijk om vanuit een Spaanse vaste lijn naar mijn voip te laten bellen? En wat kost dit voor iemand die in Spanje zit?
https://myaccount.voipbuster.com/clx/callmenowconfig.phpVerstekbakker schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:20:
Is het mogelijk om vanuit een Spaanse vaste lijn naar mijn voip te laten bellen? En wat kost dit voor iemand die in Spanje zit?
Het kost die persoon uit Spanje niks, jij betaald waarschijnlijk twee keer het 0 euro tarief dat op de website staat (naar jou nummer en naar het nummer in spanje).
/▌
Verwijderd
Dus zonder PBX kun je geen Caller-ID meesturen?Marzman schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:24:
[...]
Het is maar de vraag of dit in de client staat. Ik zou het niet heel vreemd vinden als dit op de server geregeld is en je niet zo maar elk caller id mee kan sturen.
hebben meerdere mensen slechte ervaringen met sms-en? ik merk dat de smsjes die ik stuur via voipb, bijna nooit aankomen! terwijl er wel staat sms succesfully delivered!
Bij mij komen tot nu toe alle smsjes aan. Af en toe test ik het door een smsje naar mezelf te sturen. Ik sms trouwens altijd via de site omdat als ik de software opstart mijn atakastje uitlogt.
Stuur wel alles naar Nederlandse gsm's.
Stuur wel alles naar Nederlandse gsm's.
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 12-07-2006 04:46 ]
/▌
Ook hier geen problemen met de SMS functie. Via VoIPcheap.com.
Verwijderd
Is bij VoIPcheap een PayByPhone-credit ook maar 7 dagen geldig?Verstekbakker schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:37:
Ook hier geen problemen met de SMS functie. Via VoIPcheap.com.
Ja, ik heb het ook eerst gekocht per telefoon om te kijken of ik het wat vond. Het voordeligste is gewoon voor 120 dagen 10 euro. Als je een beetje fors gebruiker bent krijg je die makkelijk op in die tijd en draai je geen 'verlies'.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:46:
[...]
Is bij VoIPcheap een PayByPhone-credit ook maar 7 dagen geldig?
Zijn er hier mensen die voipbuster gebruiken op een wifi-telefoon? Ik heb zelf de MDA vario, en draai hierop sjphone met de instellingen voor voipbuster. dit werkt perfekt als ik via wifi ben verbonden, maar niet als ik via USB ben verbonden. Ik kan dan wel bijvoorbeeld internetten. Als ik met dezelfde PC als waaraan ik verbonden ben, voipbuster opstart en gebruik, werkt dat wel, dus aan de router instellingen kan het niet liggen. iemand enig idee?
Je bent dan ook niet rechtstreeks met de router verbonden, maar via je pc. Ik denk dat je het daar in moet zoeken.
/▌
ja klopt, maar enig idee waar ik het moet zoeken? een internet verbinding is actief want ik kan gewoon internetten. dan zal het nog wel iets met poorten te maken hebben, maar ik kom er niet uit.Marzman schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:30:
Je bent dan ook niet rechtstreeks met de router verbonden, maar via je pc. Ik denk dat je het daar in moet zoeken.
Ik denk dat het inderdaad iets met poorten te maken heeft. Je verbinding met usb loopt zeker via active sync? Volgens mij is er dan verder weinig in te stellen.Byte_Me schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:37:
[...]
ja klopt, maar enig idee waar ik het moet zoeken? een internet verbinding is actief want ik kan gewoon internetten. dan zal het nog wel iets met poorten te maken hebben, maar ik kom er niet uit.
/▌
werkt idd via active sync. in netwerkbeheer komt een nieuwe verbinding voor de telefoon. misschien kan ik daar nog wat zaken veranderen. ik zal het IP adres etc. eens vergelijken, wifi-router vs. USB.Marzman schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:22:
[...]
Ik denk dat het inderdaad iets met poorten te maken heeft. Je verbinding met usb loopt zeker via active sync? Volgens mij is er dan verder weinig in te stellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Byte_Me op 12-07-2006 18:48 ]
Verwijderd
Hoi,
Kan je eigenlijk ook SMS'en via een vaste telefoon via een SIP acount? (zoals voipbuster).
Zoja, Heb je hier nog een bepaalde telefoon voor nodig?
thx
Kan je eigenlijk ook SMS'en via een vaste telefoon via een SIP acount? (zoals voipbuster).
Zoja, Heb je hier nog een bepaalde telefoon voor nodig?
thx
Haha, ik wordt nu steeds gebeld en krijg allemaal smsjes die voorgelezen worden door een computer van kpn (huh?). Ik zat van de week te testen of je ook naar die voipnummers kunt smsen en zag wel steeds een hoop gemiste gesprekken als ik thuis kwam. Nu weet ik dus waarom 
Ja dus, alleen weet ik niet zeker of ze op voipbuster of op budgetphone zijn binnengekomen. Wel vaag dat ze werden voorgelezen door een computer van kpn (dat werd in het begin van het bericht verteld) aangezien KPN geen partij is. Ik heb smsjes verstuurd via orange en voipbuster naar voipbuster en budgetphone.
Ja dus, alleen weet ik niet zeker of ze op voipbuster of op budgetphone zijn binnengekomen. Wel vaag dat ze werden voorgelezen door een computer van kpn (dat werd in het begin van het bericht verteld) aangezien KPN geen partij is. Ik heb smsjes verstuurd via orange en voipbuster naar voipbuster en budgetphone.
/▌
ik denk dat deze diensten standaard staan ingeschakeld bij die vaste nummers.
net zoals collect call.
waarschijnlijk wordt het binnenkort wel uitgeschakeld.
je kan ook het carrier preselect nummer bellen met voipbuster, dat is ook raar eigenlijk.
net zoals collect call.
waarschijnlijk wordt het binnenkort wel uitgeschakeld.
je kan ook het carrier preselect nummer bellen met voipbuster, dat is ook raar eigenlijk.
Dat betekend dus dat het kpn geld kost, want het was hun computer die het voorlas en zij waren helemaal geen partij (nou ja, dat waren ze blijkbaar wel, maar dat horen ze niet te zijn
)
/▌
Verwijderd
Hoi,'
Is bellen naar voip nummers van andere providers in nederland ook gratis?
zonee,waar vind ik hoeveel dit kost?
bedankt!
bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 11:39 ]
Weet iemand wat de expiery is van $25 beltegoed bij Voipbuster? Is dit ook 120 dagne netzoals $10? of is dit langer?
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Waarschijnlijk ook 120 dagen, er staat nergens dat het anders is.
/▌
Verwijderd
Is er ergens een lijst met in welke steden ze nog voip-in nummers hebben? Of kun je alleen zien of er nog een voip-in nummer voor je is nadat je credit hebt gestort?
Oh BTW, ik neem aan dat de credits van de verschillende betamax diensten niet onderling overdraagbaar zijn...?
Oh BTW, ik neem aan dat de credits van de verschillende betamax diensten niet onderling overdraagbaar zijn...?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 16:10 ]
Verwijderd
Hm, ik zie nergens waar ik nu een voip-in nummer aan kan maken. Ik heb credits gestort (via de telefoon) maar dan nog verschijnt er nergens iets waar ik een nummer aan kan maken / aan kan vragen. Is deze functie eruit gehaald oid??
Als ik het me goed herrinner zijn tijdelijk gestopt met de uitgifte van nieuwe nummers vanwege "legal issues". Geen idee wat voor issues ze hebben verder.Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:23:
Hm, ik zie nergens waar ik nu een voip-in nummer aan kan maken. Ik heb credits gestort (via de telefoon) maar dan nog verschijnt er nergens iets waar ik een nummer aan kan maken / aan kan vragen. Is deze functie eruit gehaald oid??
edit:
gevonden
gevonden
Voipbuster schreef:
indeed, for legal matters we stopped issuing voip-in numbers in all countries, impossible to say yet for how long
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 16-07-2006 19:31 ]
/▌
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen de E-Tech VPAD01 met ondertussen de laatste firmware (1.49), deze accepteerd inkomende lijnen erg netjes zoals het zou moeten. Echter zal het bellen naar telefoonnummers niet altijd werken ivm VoIP Buster 
3 van de 10 keer krijg ik een bezet toon van VoIP Buster, betekend dit dat de lijnen bij VoIP Buster vol zitten, of is mijn E-Tech aan het kloten? Qua instellingen staat alles wel goed zover ik kan zien, ook de RegisterPort en RTPPort open gezet naar het apparaat toe, dit maakt geen verschil. Het blijft heel spontaan verbinden en dan weer niet, ik word er irritant van
.
Verder mijn ervaring met de E-Tech VPAD01 zijn atm om te huilen, de 9 (instelbare toets) om over te schakelen naar de PSTN lijn die pikt hij 9 van de 10 keer niet op, enzovoort.
Maargoed, om even terug te komen op mijn vraag: Kan het aan VoIP Buster liggen dat hij zo vaak niet wil connecten, of aan mijn E-Tech?
3 van de 10 keer krijg ik een bezet toon van VoIP Buster, betekend dit dat de lijnen bij VoIP Buster vol zitten, of is mijn E-Tech aan het kloten? Qua instellingen staat alles wel goed zover ik kan zien, ook de RegisterPort en RTPPort open gezet naar het apparaat toe, dit maakt geen verschil. Het blijft heel spontaan verbinden en dan weer niet, ik word er irritant van
Verder mijn ervaring met de E-Tech VPAD01 zijn atm om te huilen, de 9 (instelbare toets) om over te schakelen naar de PSTN lijn die pikt hij 9 van de 10 keer niet op, enzovoort.
Maargoed, om even terug te komen op mijn vraag: Kan het aan VoIP Buster liggen dat hij zo vaak niet wil connecten, of aan mijn E-Tech?
3 van de 10 keer zou wel kunnen ja. Voipbuster is niet de stabielste aanbiederVerwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:24:
Ik heb sinds een paar dagen de E-Tech VPAD01 met ondertussen de laatste firmware (1.49), deze accepteerd inkomende lijnen erg netjes zoals het zou moeten. Echter zal het bellen naar telefoonnummers niet altijd werken ivm VoIP Buster
3 van de 10 keer krijg ik een bezet toon van VoIP Buster, betekend dit dat de lijnen bij VoIP Buster vol zitten, of is mijn E-Tech aan het kloten? Qua instellingen staat alles wel goed zover ik kan zien, ook de RegisterPort en RTPPort open gezet naar het apparaat toe, dit maakt geen verschil. Het blijft heel spontaan verbinden en dan weer niet, ik word er irritant van.
/▌
Ik kan nu ineens niet meer opwaarderen via mobiel. Ik vraag me af of er toch nog kosten in rekening zijn gebracht voor de keren dat ik het probeerde...
Verwijderd
Oké, de VoIP ata van E-Tech gaat terug naar de leverancier. Alle instellingen zijn goed, maar ik kan soms de 9 niet draaien (waardoor ik KPN lijn zou moeten krijgen). Waar dit aan ligt dat weet ik nog niet, en dat zal me een ruk wezen. Ik moet van E-Tech in ieder geval de SIP ATA (VPAD01) omruilen.
Mh, er staat heel duidelijk dat mijn tegoed expired is, maar ik kan wel gewoon nog SMSen...
Jammer, want ik heb net voor 10 euro tegoed gekocht via de bank...
Edit: Ah, blijkbaar moet het eerst 00.00 zijn geweest voor het tegoed daadwerkelijk niet meer bruikbaar is.
Jammer, want ik heb net voor 10 euro tegoed gekocht via de bank...
Edit: Ah, blijkbaar moet het eerst 00.00 zijn geweest voor het tegoed daadwerkelijk niet meer bruikbaar is.
[ Voor 26% gewijzigd door Verstekbakker op 19-07-2006 00:10 ]
Ik heb gezien dat het via FWD mogelijk is om andere VoIP providers te bereiken (o.a. XS4ALL). Zie http://www.freeworlddialup.comVerwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:27:
Hoi,'
bedankt!
Voordeel is dat je ook gebeld kunt worden tegen nationaal tarief via een inbel service van XS4ALL.
Een lijst van providers is te vinden op:
http://www.freeworlddialu...s&s=accessnumbers#peering
Als je een hardware modem hebt, en graag via het normale net bereikbaar wilt zijn, dan is dit een prima optie.
FWD werkt via SIP (net als voipbuster) en heeft ook een eigen client. Je kunt ook X-Lite gebruiken, een gratis SIP client.
Als het nèt werkt dan werkt het nèt
Verwijderd
oh, dus ik kan niet gewoon met bv Voipcheap naar een orange voipnummer bellen?jbouwh schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:50:
[...]
Ik heb gezien dat het via FWD mogelijk is om andere VoIP providers te bereiken (o.a. XS4ALL). Zie http://www.freeworlddialup.com
Voordeel is dat je ook gebeld kunt worden tegen nationaal tarief via een inbel service van XS4ALL.
Als je een hardware modem hebt, en graag via het normale net bereikbaar wilt zijn, dan is dit een prima optie.
FWD werkt via SIP (net als voipbuster) en heeft ook een eigen client. Je kunt ook X-Lite gebruiken, een gratis SIP client.
Je kan gewoon bellen naar alle telefoonnummers.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:09:
[...]
oh, dus ik kan niet gewoon met bv Voipcheap naar een orange voipnummer bellen?
/▌
Verwijderd
Weet iemand of je met de copperjet 1616 kan zorgen dan inkomende calls gewoon via de KPN-lijn gaan terwijl uitgaand via voip gaat?
Ik weet dat die interne switch functie alleen werkt met VoDSL maar nu hoeft ie niet te switchen maar gewoon inkomend altijd via KPN (en uitgaand Voip).
Is dit mogelijk?
bedankt!
Ik weet dat die interne switch functie alleen werkt met VoDSL maar nu hoeft ie niet te switchen maar gewoon inkomend altijd via KPN (en uitgaand Voip).
Is dit mogelijk?
bedankt!
Verwijderd
ok,Marzman schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:49:
[...]
Je kan gewoon bellen naar alle telefoonnummers.
en geldt een voip nummer in Nederland dan als "vast" en is dus gratis?
Ja.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:56:
[...]
ok,
en geldt een voip nummer in Nederland dan als "vast" en is dus gratis?
Je zou ook nog naar user@orange.nl moeten kunnen bellen (dan is het "echt" gratis)
/▌
Ik weet niet of jullie het al gelezen heeft maar Gizmo project biedt nu ook gratis bellen naar vaste en mobiele lijnen aan. Het nummer dat je belt moet wel van een Gizmo gebruiker zijn. Hieronder even de lange lijst. Zelfs als de paus lid is kan je hem gratis bellen op zijn mobiele toestel.
Vaste en mobiele nummers:
Canada, China, Cyprus, Guam, Hong Kong, Malawi, Malaysia, Puerto Rico, Russia, Saipan, San Marino, Singapore, South Korea, Thailand, United States, US Vigin Islands, Vatican City.
Vaste lijnen:
Argentina, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Bulgaria, Chile, Croatia, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, French Antilles, Germany, Gibraltar, Greece, Guadeloupe, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Italy, Japan, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Panama, Peru, Poland, Portugal, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Turkey, United Kingdom, Venezuela, Zambia.
Meer op www.gizmoproject.com
Canada, China, Cyprus, Guam, Hong Kong, Malawi, Malaysia, Puerto Rico, Russia, Saipan, San Marino, Singapore, South Korea, Thailand, United States, US Vigin Islands, Vatican City.
Vaste lijnen:
Argentina, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Bulgaria, Chile, Croatia, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, French Antilles, Germany, Gibraltar, Greece, Guadeloupe, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Italy, Japan, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Panama, Peru, Poland, Portugal, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Turkey, United Kingdom, Venezuela, Zambia.
Verwijderd
nederland mobiel is duur en nederland vast is ook niet gratis.co0lman schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:23:
Ik weet niet of jullie het al gelezen heeft maar Gizmo project biedt nu ook gratis bellen naar vaste en mobiele lijnen aan. Het nummer dat je belt moet wel van een Gizmo gebruiker zijn. Hieronder even de lange lijst. Zelfs als de paus lid is kan je hem gratis bellen op zijn mobiele toestel.
Vaste lijnen:
Het kan alleen als de ander ook gizmo user is:
The All Calls Free plan applies when both call participants are registered and active Gizmo Project users. A person is considered active when they are making phone calls with Gizmo Project on a regular basis. We reserve the right to limit call length. In countries where free phone calls are not available, when calling a non-free number in an All Calls Free-listed country, or when calling a non-Gizmo Project user, calls are subject to our regular low rates.
The All Calls Free plan applies when both call participants are registered and active Gizmo Project users. A person is considered active when they are making phone calls with Gizmo Project on a regular basis. We reserve the right to limit call length. In countries where free phone calls are not available, when calling a non-free number in an All Calls Free-listed country, or when calling a non-Gizmo Project user, calls are subject to our regular low rates.
Maar, wat is dan het verschil met MSN? Of voipbuster/cheap/etc.?knakworst schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:03:
Het kan alleen als de ander ook gizmo user is:
MSN --> enkel tussen computers.Verstekbakker schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:28:
[...]
Maar, wat is dan het verschil met MSN? Of voipbuster/cheap/etc.?
Live Messenger -> gratis tussen computers, andere nummers betalend.
voipbuster/cheap/etc. -> Gratis voor een tijdje daarna betalen.
gizmoproject -> Gratis wanneer beide partijen lid zijn. Bovendien moet je niks betalen en kan je meteen gebruiken.
Skype -> Gratis tussen gebruikers en betalend naar andere tenzij je in Amerika woont en naar eigen land belt. Ook 0800 nummers in Engeland en Amerika zijn gratis.
Verwijderd
wat voor gizmo geldt, geldt ook voor voipplanet volgens mij en voipplanet heeft lagere tarieven.co0lman schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:54:
[...]
MSN --> enkel tussen computers.
Live Messenger -> gratis tussen computers, andere nummers betalend.
voipbuster/cheap/etc. -> Gratis voor een tijdje daarna betalen.
gizmoproject -> Gratis wanneer beide partijen lid zijn. Bovendien moet je niks betalen en kan je meteen gebruiken.
Skype -> Gratis tussen gebruikers en betalend naar andere tenzij je in Amerika woont en naar eigen land belt. Ook 0800 nummers in Engeland en Amerika zijn gratis.
Bij de Copperjet wordt een Active Call Switch geleverd die je tussen de splitter en het modem moet zetten. Zowel de KPN als ADSL gaan daar weer in, en dan een (1) telefoonkabeltje naar je tel.1 of ADSL (geloof ik). De Copperjet pakt dan de binnenste twee draadjes voor KPN en de buitenste voor ADSL.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:54:
Weet iemand of je met de copperjet 1616 kan zorgen dan inkomende calls gewoon via de KPN-lijn gaan terwijl uitgaand via voip gaat?
Is dit mogelijk?
bedankt!
Heb je het al geprobeerd?jbouwh schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:50:
[...]
Ik heb gezien dat het via FWD mogelijk is om andere VoIP providers te bereiken (o.a. XS4ALL). Zie http://www.freeworlddialup.com
Een ander voordeel van dat FWD account schijnt te zijn dat je een online dialplan kunt maken (bijv. 06-nummers laten lopen via een andere provider dan VOIPBuster, zoals XS4all). Handig voor de mensen die dat niet kunnen doen in hun modem of ATA.
Met SIPBROKER kun je via een lokaal inbelnummer ergens ter wereld, gebeld worden op je VOIPbuster nummer. Daarvoor moet je na het inbelnummer een code voor de provider intoetsen (voor VOIPbuster is dat *534) en dan je eigen nummer (31.....)
In theorie moet dat kunnen maar na een aantal uren proberen is het mij niet gelukt. Ben benieuwd naar ervaringen, want een lokaal inbelnummer in Manhattan ofzo is toch wel heel leuk.
In theorie moet dat kunnen maar na een aantal uren proberen is het mij niet gelukt. Ben benieuwd naar ervaringen, want een lokaal inbelnummer in Manhattan ofzo is toch wel heel leuk.
[ Voor 4% gewijzigd door Wortelstok op 21-07-2006 16:44 ]
Ik wordt gek van het feit dat er overal wordt geadverteerd dat je een gratis VoIP-In nummer krijgt terwijl wanneer ik me aanmeldt zie ik geen een optie!
Nu heb ik Freecall.com omdat je naar nederlandse mobieltjes voor maar 11 cent belt! (excl. btw).
Nu wil ik me aanmelden maar wil ik wel het juiste land selecteren om een nummer te krijgen. Welk land moet ik hiervoor selecteren? want als je Nederland selecteert krijg je niets
Nu heb ik Freecall.com omdat je naar nederlandse mobieltjes voor maar 11 cent belt! (excl. btw).
Nu wil ik me aanmelden maar wil ik wel het juiste land selecteren om een nummer te krijgen. Welk land moet ik hiervoor selecteren? want als je Nederland selecteert krijg je niets
vanpeltje
Ben je ingelogd op je persoonlijke pagina??vanpeltje schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:58:
Ik wordt gek van het feit dat er overal wordt geadverteerd dat je een gratis VoIP-In nummer krijgt terwijl wanneer ik me aanmeldt zie ik geen een optie!
Daar al je gegevens invullen woonplaats en adres en land, daarna kreeg ik een nummer van Free Call maar dat is al een maandje geleden, ik heb dus een voipbuster en een freecall nummer.
Maar het kan zijn dat ze inmiddels gestopt zijn dat weet ik niet of dat de nummers op zijn.
nou hoop ik dat ik ook gauw zo een voip-in nummer krijg. Waarom heb je voipbuster genomen, free call is beter met name het bellen naar nederlandse mobieltjes.aart44 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:07:
[...]
Ben je ingelogd op je persoonlijke pagina??
Daar al je gegevens invullen woonplaats en adres en land, daarna kreeg ik een nummer van Free Call maar dat is al een maandje geleden, ik heb dus een voipbuster en een freecall nummer.
Maar het kan zijn dat ze inmiddels gestopt zijn dat weet ik niet of dat de nummers op zijn.
Ik heb al een tijdje voipbuster maar ik kan met dat account niet inloggen op freecall terwijl het hetzelfde bedrijf/netwerk is. Zo vind ik bijvoorbeeld mijn eigen account als ik de search gebruik (?!?!?!)
vanpeltje
Toen ik mij aanmelden en credits had betaald kon je nog wel een aanvraag doen.
Helaas waren er geen nummers beschikbaar voor mijn regio.
Na een aantal dagen kon je ook geen aanvraag meer doen voor een voip nummer.
Helaas waren er geen nummers beschikbaar voor mijn regio.
Na een aantal dagen kon je ook geen aanvraag meer doen voor een voip nummer.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Omdat ik al een half jaar Voipbuster heb toen bestond Freecall nog niet op dezelfde dag dat die uit kwam heb ik die er bij genomen, maar maakt niet uit je moet je beltegoed toch in 120 dagen opmaken bij Voipbuster dus dat heb ik opgemaakt met 06 nummers nu bel ik met Freecall.vanpeltje schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:35:
[...]
nou hoop ik dat ik ook gauw zo een voip-in nummer krijg. Waarom heb je voipbuster genomen, free call is beter met name het bellen naar nederlandse mobieltjes.
Verwijderd
Inbellen op een lokaal nummer is toch gratis in Amerika? Ik dacht dat je alleen betaalde voor long distance calls daar.Wortelstok schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:43:
want een lokaal inbelnummer in Manhattan ofzo is toch wel heel leuk.
Er is 1 "groot" nadeel (net zo groot als je het zelf maakt natuurlijk): Freecall tegoeden zijn volgens hun faq slechts 90 dagen geldig ipv 120.aart44 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:07:
[...]
Omdat ik al een half jaar Voipbuster heb toen bestond Freecall nog niet op dezelfde dag dat die uit kwam heb ik die er bij genomen, maar maakt niet uit je moet je beltegoed toch in 120 dagen opmaken bij Voipbuster dus dat heb ik opgemaakt met 06 nummers nu bel ik met Freecall.
[ Voor 3% gewijzigd door arieh op 26-07-2006 16:18 ]
Ja, dus iemand in de VS kan je daar gratis of bijna gratis (met een gewone telefoon, of uit een telefooncel) op je (nederlandse) VOIPbuster telefoon bellen als jij dat bij Voxalot registreert. Het is een beetje ingewikkeld maar wel de moeite waard.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:25:
[...]Inbellen op een lokaal nummer is toch gratis in Amerika? Ik dacht dat je alleen betaalde voor long distance calls daar.
90 Dagen geldt ook voor Voipcheap.com ondervond ik toen ik 10 euro btg had gekocht.arieh schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:44:
[...]
Er is 1 "groot" nadeel (net zo groot als je het zelf maakt natuurlijk): Freecall tegoeden zijn volgens hun faq slechts 90 dagen geldig ipv 120.
Dit topic is gesloten.