Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ECC2K 130 Challenge

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Het is inmiddels al weer bijna twee jaar geleden dat diverse members van DPC hun laatste 'dps' inleverden bij de server val het toenmalige ECC2-109 project. Sinds dat moment heb ik eigenlijk altijd gehoopt dat er weer een nieuwe challenge zou komen, maar tot de dag van vandaag heeft niemand een project gestart.

Daarom kreeg ik het idee om zelf, met de hulp van mensen binnen DPC én buiten DPC (de andere grote teams) de challenge op te starten. Ik heb inmiddels een uitvoerig gesprek gehad met Dukebox. Dukebox heeft in het verleden een 'client' ontworpen voor de ECC2K-130 challenge en heeft zijn support meegegeven voor deze onderneming. Hij heeft zichzelf bereidt gesteld de server te draaien en de statsengine te ontwerpen voor dit project.

Maar voordat we aan dit project kunnen beginnen hebben we eerst een goede client nodig. De huidige compile draait 6dps per dag op een P4 2.8 Ghz, en wij geloven dat er veel meer uit te halen is. We zoeken dus mensen die verstand hiervan hebben én ook intresse hebben om een betere client te compileren. Hierbij zijn nog verscheidene ideeën bij die bij deze client moeten doorgevoerd.

Bij deze wil ik dus vragen of er mensen zijn binnen DPC die intresse hebben een client te ontwikkelen en dit project te laten starten.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou leuk zijn weer eens iets in DC te doen :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Wat is de zgn. 'keyspace'? Om even een idee te krijgen hoeveel GHz-en er nodig zijn voor een redelijke projectduur?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 11:53
De precieze getallen weet ik zo even niet meer, maar volgens mij praten we toch wel over een 10-voud (minimaal) van ECC2-109. Dat was ook de reden waarom destijds niemand het oppakte. Er was niemand die voor zo'n lange duur garant kon/wilde staan voor het project.

-edit-
Curve Field size (in bits) Estimated number of machine days Prize (US$) Status
ECC2-109 109 2.1 x 10^7 $ 10,000 SOLVED April 2004
ECC2K-130 131 2.7 x 10^9 $ 20,000

ECCp-109 109 9 x 10^7 $ 10,000 SOLVED November 2002

Ik kan alleen zo snel niet vinden hoe hun een machine day interpreteren. Maar in ieder geval is het verschil met ECC2-109 wel duidelijk te zien.

[ Voor 45% gewijzigd door ColdFusion op 09-03-2006 18:35 ]

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• X-G
Nou, met de huidige client á 6dps /dag zou het met 10.000 24/7 machines een kleine 20 jaar duren. Alhoewel ik denk dat de huidige client ernstig te verbeteren valt.

Zeker als je processorspecifiek kunt optimaliseren, en met name daarbij ook een 64bits client. Houd er even rekening mee dat veel machine's tegenwoordig al Dualcore zijn, en dat in de nabije toekomst ook Quadcore gemeengoed zal beginnen te worden.

Daarnaast ivm met de garanthouding v/h project waren wij aan het denken om gebruik te maken van een soort 'distributed' server systeem. Dit zou inhouden dat als een client een x aantal punten naar server 1 stuurt deze een ticket terug krijgt. Server 1 checkt de punten, en verspreid ze door naar de andere servers die draaien. Na 24 uur zal de client checken of de punten op server 2 staan, zo niet zal hij ze nog eens sturen omdat server 1 dan waarschijnlijk is weggevallen.

Voordeel van dit systeem is dat de grote teams ook zelf een eigen server kunnen draaien en de meeste teams hebben die optie wel (of gebruikers van dat team).

Verwijderd

Voor mensen die er mee van willen weten bv>>> http://www.certicom.com/index.php?action=ecc,ecc_challenge of mensen binnen **piep** grote teams.
Ik zal zeker mee doen. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 19:05 ]

Verwijderd

Ook binnen ons team is er gekeken naar de mogenlijkheid om zelf een ecc-X op te starten,dit was echter niet haalbaar met de interne kennis.....de intresse is ( in ieder geval bij mij :9 ) nog steeds groot.

Dus als er een bijdrage kan worden geleverd......altijd ff melden!

}:O

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

als jullie niet kunnen wachten, ik heb de ecc2 client nog wel en de proxy kan ik ook zo weer aanzetten (incl stats).
;)

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Is der al een client? En zo ja waar te verkrijgen?

• X-G
Ja er is een client, maar die loopt zo langzaam dat het weinig zin heeft daar een project rond te starten. We zoeken echt mensen die de kennis hebben een client als deze te ontwerpen / optimaliseren voor een of meerdere cpu types / os types.

Daarbij meen ik dat Dukebox wel de kennis had om een Distributed Server System te ontwerpen. Ik zoek dus echt mensen die hier serieus in geintresseerd zijn.

En LPF, i know you want it too ;)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ik heb destijds ook mijn hart verkocht aan de beide eccp projecten, leuke tijd was dat. Maar misschien kun je eens contact opnemen met de mensen die destijds zelf de client hebben geoptimaliseerd. Ik weet nog wel dat er een stuk of 3-4 verschillende clients waren die alle ontworpen waren door andere mensen. Tis alweer een tijdje geleden maar ik geloof dat 1 van die mensen Ken6_G hete ofzo iets.

...

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Haranaka schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:39:
Tis alweer een tijdje geleden maar ik geloof dat 1 van die mensen Ken6_G hete ofzo iets.
Ken_g6's optimized GUI client. Windows, all cpus except the P4.
P4 Optimized Client. worth a big boost, definitely grab this if you have a P4
Statsaholic clients, linux and windows, all cpu's. Slightly slower than Ken_g6's, but more options. An optimized cli client is included if you prefer that.
Linux optimized client, all processors. based on Ken_g6's code

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eccp! Dat was echt een leuke DC tijd. Erg jammer dat de Arsen altijd zo snel waren. Het probleem is alleen dat ecc2k 130 eigenlijk gewoon de 2e rc5 zou worden. Het duurt erg lang en echt een nuttig doel is het ook weer niet. Vraag me af of er wel genoeg animo is om aan dit project mee te doen.

Wat mij betreft kan certicom de pot op met zijn encryptie. Ze huren zelf maar een supercomputer om te kijken hoelang het duurt om de encryptie te kraken. Vroeger dacht ik daar anders over :p

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor niets ??? $ 20.000
b.t.w. er komen nog steeds dp's binnen op de eccp109 proxy ;P

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Altijd goed om iets te horen over ECCx projecten :)

Ik weet dat DukeBox al een (paar?) jaar terug hiermee bezig is geweest en de methode waarmee hij toen kwam zou behoorlijk vlot zijn. Er staat mij vaag iets bij dat die methode (na navraag van mijn kant) niet helemaal 100% zou zijn.. Nu ik bovenstaande lees (6dps per dag) lijkt het erop dat de methode enigzins langzamer is geworden en dus mogelijk is gebaseerd op een aangepast algoritme.

Mijn vraag is dus in het kort: Is dit het geval DukeBox?
Mocht het algoritme kloppend zijn dan ben ik altijd bereid weer wat masjientjes te fix0ren. For old times sake ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• X-G
Oké ben een beetje aan het rondprikken bij de andere grotere teams. Ken_g6 leeft nog wel en draait meen ik op dit moment P@H. Ik zal eens kijken of ik contact met hem kan krijgen. Tevens meen ik dat de andere namen Virus en Raw zijn als ik me niet vergis. In ieder geval hieronder de threads op de andere fora.

http://forums.anandtech.c...catid=39&threadid=1819770
http://www.techimo.com/fo...php?p=1818438#post1818438
http://217.160.138.71/phpBB/viewtopic.php?p=60818#60818
http://episteme.arstechni...267007118731#267007118731

[ Voor 18% gewijzigd door X-G op 10-03-2006 02:32 ]

Verwijderd

E-jey schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:15:
eccp! Dat was echt een leuke DC tijd. Erg jammer dat de Arsen altijd zo snel waren. Het probleem is alleen dat ecc2k 130 eigenlijk gewoon de 2e rc5 zou worden. Het duurt erg lang en echt een nuttig doel is het ook weer niet. Vraag me af of er wel genoeg animo is om aan dit project mee te doen.

Wat mij betreft kan certicom de pot op met zijn encryptie. Ze huren zelf maar een supercomputer om te kijken hoelang het duurt om de encryptie te kraken. Vroeger dacht ik daar anders over :p
Animo zal er wel voldoende zijn. Het is namelijk een project met een hele lage drempel. Net als S@H en d.net. Daarnaast als de client weer zo lekker compact wordt als bij ecc en ecc2 en er komt proxy ondersteunig (of een mogelijkheid er zelf 1 op te zetten). Zal dat wel goed komen.

Of het doel nuttig genoeg is dat moet iedereen voor zich bepalen.
Maar bedenk dit eens. Wat als een project als UD, F@H, TSC oid nooit resulteerd in een medicijn voor een ziekte. Wat is dan het nut van dat project? Maar dit is volkomen offtopic.

Ik verheug me iig nu al op de nieuwe ecc challenge.

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Wow... eccp... woei.. dat waren inderdaad mooie tijden.. Zelfs de dudes waren hier nog leuk aan het meekomen :)

Lijkt me heerlijk.. Weer eens afwisseling van DPAD en tegelijk meer Os-support dus kunnen er weer meer machientjes op!

Ik ben voor en wil dan ook mee helpen waar ik kan... Probleem: ik heb nada verstand van compileren en programmeren van standalone applicaties.. (ben meer een web-ert ;))

Oude tijden herleven!

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

Schrijf het gewoon in Java, draait het meteen overal op :P

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 15:38

Pyrus

Hardknock life

hahahaha, ja lol en gelijk nog trager dan nu denk ik zo ;). (Kheb niet zo'n snelle indruk van java)

Kennis van me had mooie quote over Java gisteren in de trein:
"Saying java is good because it runs on all operating systems is like saying anal sex is good because it works on al genders".

Kzou trouwens graag helpen, maar verder dan de client op windows installeren of op linux (evt. met beetje hulp) kom ik niet.

LinkedIn

Verwijderd

dat is lang geleden ;)

al heb ik maar een blauwe maandag meegedraaid zal ik zeker meedoen.
Helaas beschik ik zelf niet over de kennis om te helpen met zo'n project maar ik heb zo'n vermoeden dat als men serieus bezig gaat en bij teams als AT en FDC gaat informeren voor evt hulp het project best snel draaiend is.

• X-G
FreeDC, das een goede. Inmiddels hebben we zeer waarschijnlijk al iemand gevonden voor een linux client. Ik kan zeggen dat er genoeg intresse is zo link en rechts en we zijn bezig met een forum voor meer informatie.

Ik zou zeggen, blijf op deze thread letten ;)!

• X-G
Okaay, Dukebox heeft een forum geopend voor diegenen die geïntresseerd zijn.

http://ecc2k.qik.nl/

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Ik hem me iig geregistreerd. Ben benieuwd wat er van gaat komen, ga het zeker volgen :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Verwijderd

ik doe zeker mee LoL

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 21:15 ]

• X-G
Als dat komt kun je gewoon inloggen CowFS

Verwijderd

X-G schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:04:
Als dat komt kun je gewoon inloggen CowFS
Ja. zat weer van alles te doen, en dan .........ja :*)

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

X-G schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:55:
Okaay, Dukebox heeft een forum geopend voor diegenen die geïntresseerd zijn.

http://ecc2k.qik.nl/
Geregd. Na de registratie kwam direct nog een debug melding voorbij, maybe handig om even te melden:
Ran into problems sending Mail. Response: 550 , Sender unknown

DEBUG MODE

Line : 143
File : smtp.php

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Funcracker schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:38:
[...]

Geregd. Na de registratie kwam direct nog een debug melding voorbij, maybe handig om even te melden:

[...]
schijt phpbb.. gewoon doen wat ik je zeg.. k*t pakket.. :P
Nou ja.. het moet nu werken.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

eerste opzetje..
http://ecc2k.qik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 17-03-2006 22:02 ]

• gp500
  • Niet online
Impressed DB, eccp-109 aih dat was leuk.
Als ik een pc over heb doe ik zeker mee.

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Is er nog schot gekomen in deze zaak of zijn de ideeën weer in de frigo gestopt? :|

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nog niet eerder in dit forum geweest omdat ik meestal op ars zit,

Omdat ik wat tijd had na mijn examens heb de beta client van de qiksite eindelijk getest maar toen ik onlangs aan dukebox vroeg of ik zijn client hier mocht posten heeft hij mij dat verboden ?
Ik wil niets met dat forum te maken zolang die machtsgeile egocentrische Balusc mod daar nog rond hangt om mij te irriteren.
Enig idee waarom hij zo moeilijk doet ? Alsof hij zo belangrijk is :O .

Ik heb ook de statistieken gezien die gemaakt zijn aan de hand van de punten van de beta clients en dit ziet er wel erg mooi uit (veel grafieken en future plots) ook de proxy die interactief kan werken met de site is erg stoer.
Een erg mooie optie vond ik dat deze automatisch verrekend wat er in de buffer zit van de clients, de proxy zelf EN wat er daadwerkelijk is ingeleverd (van andere teams/users). Dit voegt een heel leuk stuk toe omdat er een heel tactisch spel bij komt kijken als je elkaar dagelijks wilt aftroeven ;)

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Logiweg er is wat heisa ontstaan tussen Dukebox en een Mod van GoT. (zie hier en hier) Dus hóe dat verder op te lossen is moet je inderdaad maar met hen opnemen. Ik houd me er verstandig buiten.

Verder kan ik niet anders dan verwachten dat de client van de duke in goede staat verkeerd! Volgens mij is er een speciaal ECC2 forum waar je denk ik verder komt: http://ecc2k.qik.nl/

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door _Gekkie_ op 15-06-2006 17:36 ]

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

Ja, maar dat is zowat dood, hij reageerd alleen via mail. Het is wel jammer want got is natuurlijk 'de' potentiele site om het op gang te helpen.

Hoe dan ook ziet het er veelbelovend uit en helaas gaat hij de stats resetten als het public gaat anders had ik al een leuke voorsprong gehad :P

offtopic
Kan er niet een berg zand overgegooid worden om het misverstand op te lossen tussen hem en balusc ?

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 22:49

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

*subtiel schopje*
Al enige update's?

Gromba.nl

• Theuno
  • Laatst online: 17:59

Theuno

Da Devil Crew

DDCrew bestaat voor een groot deel uit software engineers. Zelf zit ik op het moment erg in de embedded wereld, en zouden we hier graag eens naar kijken.
Helaas kan ik niet op de opgezette forums, iemand daar een idee over ?

Anders moet ik vanavond even icq aanslingeren om wat mensen te berijken.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Are you still going to start this project?

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Zeg DukeBox.... gaan we hier nog mee aan de gang... wil zeker meedoen / beta testen :D

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Waar denk je dat ik mijn nieuwe auto van heb betaald ?

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
DukeBox schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:41:
monopolygeld ??? 8)7

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

DukeBox schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:41:
dus je hebt het in je eentje opgelost en van de beloning een auto gekocht? :P

Van klussen krijg je grijze haren

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jups.. ;)

Maareh.. om er serieus op in te gaan, het project is gestop wegens gebrek aan programmeurs. Ik kan me redelijk redden in verschillende talen maar iets van scratch af aan te bouwen is toch een heel anders iets.
Stats engines, database, proxy alles is wel al af overigens.

Verwijderd

Wat voor programmeurs zoek je dan precies?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:25:
Wat voor programmeurs zoek je dan precies?
Laat ik eens een beredeneerde gok doen: mensen die de client naar verschillende platformen kunnen porten en/of die kunnen optimalizeren? Mensen met expertise van een of meerdere architecturen enzo? De grote onzichtbare in het lijstje van DukeBox is namelijk de client zelf :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:31:
[...]

Laat ik eens een beredeneerde gok doen: mensen die de client naar verschillende platformen kunnen porten en/of die kunnen optimalizeren? Mensen met expertise van een of meerdere architecturen enzo? De grote onzichtbare in het lijstje van DukeBox is namelijk de client zelf :)
Waar zie jij een lijstje van DukeBox? Op die eerdere link gegeven naar zijn ECC2K pagina is geen registratie mogelijkheid, alleen de mogelijkheid om in te loggen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:37:
Waar zie jij een lijstje van DukeBox? Op die eerdere link gegeven naar zijn ECC2K pagina is geen registratie mogelijkheid, alleen de mogelijkheid om in te loggen :)
DukeBox schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:54:
Stats engines, database, proxy alles is wel al af overigens.
:)

• X-G
Jep we hadden indertijd iemand die iets wou maken maar die had totaal geen tijd uiteindelijk. Een client codert (of coderts) zou leuk zijn :p

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:16

aKra

Intentionally left blank.

En natuurlijk als er weer een ECC2 challenge komt, doe ik mee :D

Intentionally left blank.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Client codert(s) is het enige criterium wat een launch tegenhoudt.

We hebben wel het een en ander getest, samen met wat mensen van ars, achter de client (in java geschreven) was niet vooruit te branden...

We hadden wel een mooie opzet voor de stats en project database, omdat we niet wilden dat 1 persoon 'verantwoordelijk' was, wilden we zorgen dat de database en stats ook distributed waren, dit werkte perfect :)

• Theuno
  • Laatst online: 17:59

Theuno

Da Devil Crew

Je hebt dus al basics in Java ? Kan me inderdaad dat dit niet vooruit te branden is.
Ik zou er best wel eens naar willen kijken, heb laatst ook wat geoptimaliseerd voor Intel procs en misschien helpt een port naar C of C++ al een heleboel in performance.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Java is gewoon kut. Het werkt wel leuk op alle platformen maar daar is ook alles meegezegd.
Pagina: 1