Steffy schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:20:
[...]
Zoals de Observe mode, leuk en aardig maar vanaf maand 1 van het spel vraagt iedereen om een Auction House, waarom dan die doelloze Observe mode toevoegen terwijl iedereen vraagt om een gameplay, economy verbeterende functie vraagt. Niet iedereen heeft zeeën van tijd of heeft zin om allemaal internet auction site af te gaan wat allemaal tijdrovend en omslachtig is.
De observer mode is er eerder gekomen omdat dit meer in lijn ligt met de manier waarop A.Net naar hun game kijkt. Zij willen graag dat bedrevenheid in het spel meer telt dan de uren die erin gestoken worden. Nu is het discutabel hoe de verhouding tussen die twee liggen, maar een Observermode heeft er toe geleid dat meer teams met goede builds konden gaan spelen. Hierdoor zou dus
skill prevaleren over
time spend. Dat je dan builds kopieert, dat doet niet ter zake.
Een Auction House is een leuke toevoeging, maar ik zou daar zelf ook geen prioriteit voor geven in dit spel.
SoF was wel een aardige toevoeging en heeft ook flink wat uren extra gegeven maar tevens heeft het de toch al slechte economie in het spel nog verder verkracht, items van 150K, 100 Ecto of whatever, daar erger ik me dus aan, die Auction House was een betere update geweest dan heel SoF maar goed.
Je bekijkt het spel nu toch wel iets teveel vanuit een spelers oogpunt. Tuurlijk zouden alle spelers het leuk vinden om allerlei nieuwe dingetjes te krijgen om hun spulletjes van de hand te doen. Maar bekijk het eens van een commercieel standpunt voor de ontwikkelaar/producent? Arena.Net heeft nl. met de Sorrows Furnace uitbreiding ook weer meteen reclame kunnen maken voor hun spel, waardoor meer mensen het spel gaan kopen. Dat soort geld wordt waarschijnlijk door hun (op moment van ontwikkeling van SF) veel meer op prijs gesteld dan spelers blijmaken die toch wel blijven spelen en om hun persoonlijke issues met GW heenlopen en een andere oplossing zoeken.
Voor Auction Houses zijn er nu minstens 3 verschillende alternatieven buiten het spel om, wat volgens mij redelijk behoorlijk werkt. Persoonlijk heb ik nog geen problemen ondervonden met items verkopen of vinden.
Daarnaast geef je aan dat GW 'vanaf dag 1 al veel te klein was'. ELK spel is te klein, omdat er ALTIJD mensen zijn die binnen 4 weken het hele spel binnenste buiten kennen. Dat houd je toch nooit tegen. Ook hier speelt weer een bepaalde financiele factor: zo lang GW niet gereleased was, kreeg Arena.Net/NCSoft geen geld binnen. Op een gegeven moment moeten de investeringen die gedaan worden om zo'n spel te maken, uitbetaald worden en het spel op de markt gebracht worden.
Tevens is het altijd ook duidelijk geweest dat GW niet puur op PvE richt. Het is een belangrijk deel, maar het is niet het complete spel. Ook hier dus weer een reden waarom je niet oneindig veel programmeurs op het PvE gedeelte kunt zetten, omdat je er ook nodig hebt die zich om het PvP gebeuren bekommeren.
Hebben jullie ook gelezen dat er momenteel 2x zoveel designers en ontwikkelaars op het spel zitten? Die zitten heus niet uit hun neus te vreten, dus dan kun je er toch bijna vanuit gaan dat je veel meer zult krijgen dan dat je uit deel 1 kreeg? Mogelijk zitten er ook al een fiks aantal op Chapter 3 om die over een half jaar te releasen.
En ach, "rank" is en blijft een bewogen begrip, maar het is wel grappig dat de discussie continue weer naar dezelfde argumenten toedraait van beide kanten. IMO zal "rank" nooit verdwijnen en verwijdert hoeven worden. Vervanging? Mwah, ik weet niet of dat een oplossing zal zijn, dan zijn er vast ook weer mensen die gaan lopen zeuren dat het niet eerlijk is.
[
Voor 7% gewijzigd door
CoRrRan op 13-03-2006 06:19
]