Klopt, maar dat doe je met de meeste dingen. We hebben het hier over 2 dingen: het installeren van Windows OEM op een random PC en het fysieke product (CD, boekje).
Wat betreft het installeren op een random PC: ik zie nog steeds niet in waarom dat niet zou mogen. MS kan in de EULA zetten wat ze wil, maar dat is (hier) niet rechtsgeldig. Ik kan dus Windows OEM op iedere PC zetten die ik wil, lijkt me. Wel op maar 1 tegelijk, ik heb maar voor 1 PC betaald tenslotte, daar kan ik nog wel inkomen (hoe dat wettelijk zit weet ik niet, maar dat komt ook wel overeen denk ik).
Wat betreft het fysieke product: daar kan ik kort over zijn. Als ik de Volkskrant koop in de winkel mag ik daarmee doen wat ik wil. Nee, ik mag hem niet kopiëren en uitdelen, maar ik mag hem wel verscheuren of m'n reet ermee afvegen. Zelfde met een XP CD of een..
[...]
het is ook bedoeld als extra controlemiddel voor zowel de consument als de handelaar als de software leverancier.
Boeie, die sticker zeg..
Sticker.
Ik denk niet dat MS mij wettelijk kan verplichten een lelijke sticker op mijn case te plakken. Of op mijn voorhoofd.
Casebadges mogen dan weer opeens wel?
Wat moet ik met een asus casebadge (moederbord) als ik een antec kast heb (ook een casebadge) en ik draai er linux op (tux casebadge).
Die casebadges MAG je op je kast plakken, en ik doe dat meestal dan ook niet.
De MS sticker MOET je op je kast plakken!
Nogal een verschil, niet?
[...]
Ik denk dat het tijd is dat die linuxhippies eens gegrilled worden omdat ze al 5 jaar roepen dat "linux klaar is voor de desktop en door gaat breken".
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar:
1. Er is wel progressie, dat is wel waar.
2. Dat is een totaal andere discussie. Ik ga er graag met je over verder in NOS.
Wil je support op een 3 jaar oude versie?
Well, you're shit out of luck, upgrade maar.
Alsof je bij MS nog support krijgt op Windows 98. En Linux kan je in de meeste gevallen gratis upgraden (zoniet, dan heb je waarschijnlijk een betaalde distro waarop je ook langere support krijgt), waar je bij Windows gewoon moet dokken.
Overigens ook wel relevant:
nieuws: Ubuntu 'Dapper Drake' ziet het levenslicht
3 jaar support voor de desktopversie, 5 jaar op de server.
[
Voor 5% gewijzigd door
Mentalist op 09-06-2006 11:08
]