Toon posts:

Games: X2 vervangen door Athlon 64

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

In de volgende topic worden een aantal "fixes" uiteengezet voor een wide-range aan games :) mbt tot AMD64 X2 en Opteron cpu's :P

http://www.madshrimps.be/...ead.php?s=&threadid=20424\
Games Fixed by #1
Morrowind
HalfLife2 (Source Engine games)
BF2

Games Fixed by #2
FarCry
HalfLife1 (CS/DoD)
Need For Speed:MW
Unreal Tournament (Original)
Lineage 2 (in some cases)
Serious Sam 2

Games Fixed by #3
If the above fixes don't work
Lineage 2 (in some cases)
Warcraft 3
Call of Duty 1

Games/Benchmarks Fixed by #4
Aquamark3
3dMark2001
Have fun :)

De eerste fix was voor mij de oplossing nu draait alles (voornamelijk BF2) rock stable :)

AMD X2 4400+, 2 GB op een Asus A8N32-SLI

[ Voor 5% gewijzigd door Vidra op 07-03-2006 16:41 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
Modbreak:Check www.tweakers.net/aanbod :)

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 08-03-2006 18:41 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
naja ik heb hier geen last van gehad. Ik heb dikwijls systemen voor vrienden moeten bouwen, waaronder nog geen 2 weken geleden een x2 systeem.
specs :
x2 4400+
2 GB DDR ram
ASUS a8n-SLI
2 x Nvidia 7800 GT

Zonder patches of regedits liep BF2 zeer soepel online, met alle instellingen op max (inc antialising)
Wat ik wel heb gedaan is windows alleen maar toegang hebben gegeven op de ene core, en alle games op de andere. Dit kan je zeer makkelijk veranderen in de taskmanager.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:30:
Dat is dus het vreemde ervan. Sommigen hebben er geen last van.

Tot nu toe leid het spoor naar de northbridge. De mensen met de heatpipe hebben geen problemen en de mensen met de fan wel. Ik heb nog te weinig input van anderen om dit stellig te kunnen beweren en ik heb te weinig verstand van hardware om er een redenering achter te plakken.
Hier een A8N-E met een fan op de northbridge. Ik heb geen last van problemen met BF-2 tot nu toe.
Wat ik wel heb gedaan is windows alleen maar toegang hebben gegeven op de ene core, en alle games op de andere. Dit kan je zeer makkelijk veranderen in de taskmanager.
Je bedoelt dat je alle windows processen naar Core 0 hebt verwezen en de game naar core 1? Die instellingen werken totdat je reboot daarna zal alles weer terug op de default instelling gaan (alles over beide cores verdelen).

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 07-03-2006 18:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:44
Bor de Wollef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:27:
[...]

Niet iedereen schijnt er last van te hebben. Persoonlijk heb ik ook geen problemen ondervonden met BF-2 op mijn X2 3800+. Ik heb dan wel de dual core patch geinstalleerd.
Vertel....

Ik heb zelf geen problemen, zolang ik maar op één core speel!

[ Voor 3% gewijzigd door Danielson op 07-03-2006 18:28 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Modbreak:Check www.tweakers.net/aanbod :)

[ Voor 79% gewijzigd door BalusC op 08-03-2006 18:41 ]

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Vreemd ik heb hier een DualCore Opteron 170 op m'n Asus A8V-Deluxe zonder "DualCore" patches of wat dan ook en BF2 draait zonder enige problemen geen vage crashes of disconnects.... 8)7

Of zou dat liggen aan het feit dat ik WinXP 64Bit draai... :?

[ Voor 12% gewijzigd door digital8 op 07-03-2006 18:42 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Danielson schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:27:
[...]

Vertel....

Ik heb zelf geen problemen, zolang ik maar op één core speel!
Wat valt er te vertellen? Die patch is inmiddels al eerder aangegeven:
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:58:
Lijkt me weer een typisch geval van geen drivers instaleren, http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Als je dat nou eens allemaal doet, heb je als het goed is geen last meer ik had namelijk hetzelfde, met de search hier had je dat ook wel kunnen vinden. Of zelfs op google ook.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 18:45
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:58:
Lijkt me weer een typisch geval van geen drivers instaleren, http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Als je dat nou eens allemaal doet, heb je als het goed is geen last meer ik had namelijk hetzelfde, met de search hier had je dat ook wel kunnen vinden. Of zelfs op google ook.
Is er ook een nederlandse versie voor die patch. Bij die versie begon die te zeiken dat ik een andere taal heb. Hoe moet je het dan fixen?

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 11:14

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik speel ook regelmatig BF2 en nog nooit problemen gehad met versnellingen enzovoorts. Het spel draait bij mij gewoon op 2 cores en niet vastgezet aan 1 core. Ik hem maar een enkel spel dat niet werkt op 2 cores (omdat het dan te snel gaat lopen (2x zo snel). Maar BF2 draait perfect.

Ik heb de AMD dual core drivers geinstalled en de patch die je bij Microsoft kan aanvragen er ook op (geen reg edit gedaan en die hotfix doet dat ook niet).

Er zijn 2 dingen die je nodig hebt om het fatsoenlijk te laten werken.
1- AMD X2 drivers
2- Microsoft Windows XP hotfix (aanvraag via de mail)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:19:
Ik vrees dat je niet helemaal snapt wat ze bedoelen.
Ik zal het wat duidelijk uit proberen te leggen.

Een spel als BF2 ondersteund geen dualcore omdat het er simpelweg niet op gemaakt cq geprogrammeerd is.
Het resultaat is dat het spel crasht of terugspringt naar het bureaublad door de dualcore cpu.
Door 1 core toe te wijzen aan bijvoorbeeld het spel kan je de andere core gebruiken voor andere zaken die je op je pc hebt draaien.
Denk bijvoorbeeld eens aan VOIP of iets dergelijks of andere achtergrondprocessen welke meedraaien als je aan het gamen bent oid.

Een dualcore heeft dus wel degelijk nut alleen zullen we nog wat geduld moeten hebben willen we software als spellen krijgen welke volledig gebruik maken van de 2e core.
Zie het als een inverstering in de toekomst :)
Dual core is in principe niet anders dan dual cpu. Ik gebruik al sinds het tijdperk van de BP6 (dual celly) verschillende dual bakken.

Op dit moment heb ik een dual mp... een oud beestje dus... ik game ook al weet ik veel hoeveel jaar, en ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een game het niet deed... het is wel bekend dat je met twee cpu's wat langzamer bent dan met 1 cpu... verschil is echter niet zo groot... ik zal straks BF2 eens ff testen, kijken of ik er ook last van heb dat ie het niet zo goed doet....

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• jaaoie17
ErikRedbeard schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:43:
Ik speel ook regelmatig BF2 en nog nooit problemen gehad met versnellingen enzovoorts. Het spel draait bij mij gewoon op 2 cores en niet vastgezet aan 1 core. Ik hem maar een enkel spel dat niet werkt op 2 cores (omdat het dan te snel gaat lopen (2x zo snel). Maar BF2 draait perfect.

Ik heb de AMD dual core drivers geinstalled en de patch die je bij Microsoft kan aanvragen er ook op (geen reg edit gedaan en die hotfix doet dat ook niet).

1- AMD X2 drivers

was je mail dan. anders mail de nederlandse fix even naar khof@home.nl

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Toch vind ik de topicstart erg jammer. De X2 krijgt nu 1 of ander vreemd imago opgespeld, en het lijkt alsof dualcore juist voor meer problemen zorgt. Vooralsnog heeft niemand bewezen dat de 2e core de boosdoener is, en vrijwel alle fixes of problemen duiden op andere apparaten of het besturingssysteem. Daarnaast, @Edwin van Cleef, _daar_ is juist een Operating System voor. Windows doet dat zelf! Mooi he! En cores toewijzen heeft echt 0 zin, Windows kan dat veel beter. Ja... echt waar..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Ook geen enkele problemen hier met bf2 of ut 2004 etc,had wel last van slowdowns (fps drop en lag na half uur gamen) maar is opgelost doordat ik de amd driver/fix van microsoft en reg heb aangepast,draaid als een tierelier hier nu met een 165 opteron.

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
dualcore patch geinstalleerd en het werkt allemaal weer perfect!
bedankt Tweakers! _/-\o_

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
waarom roept iedereen btw 3700 3700!! moet je erin doen? Lijkt me dat TS een socket 939 heeft, en de 3700 een socket 754 nodig heeft??

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tha Ertenal schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:07:
waarom roept iedereen btw 3700 3700!! moet je erin doen? Lijkt me dat TS een socket 939 heeft, en de 3700 een socket 754 nodig heeft??
pricewatch: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB)
pricewatch: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn 7 verschillende 3700'jes :)

• SubaruRene
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-04 19:28
Modbreak:Kijk rond op www.tweakers.net/aanbod

[ Voor 73% gewijzigd door BalusC op 08-03-2006 14:14 ]

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

escape_nl,

Jezes man, vanonder welke steen kom jij vandaan? Doe eens wat research op het internet. De initiele problemen met dual cores zijn al lang en breed sinds vorig jaar heel gemakkelijk te verhelpen... Eerst even zelf rondzoeken graag voordat je rare opmerkingen gaat maken van, die pc staat al 2 maanden in de hoek en ik ruil mijn X2 in voor een mindere CPU. Als je in 5 minuten tijd ff gegoogled had had je je PC gewoon kunnen gebruiken... |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Darth Malak op 08-03-2006 08:58 ]

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 23:59
Darth Malak schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:45:
[...]

Jezes man, vanonder welke steen kom jij vandaan? Doe eens wat research op het internet. De initiele problemen met dual cores zijn al lang en breed sinds vorig jaar heel gemakkelijk te verhelpen... Eerst even zelf rondzoeken graag voordat je rare opmerkingen gaat maken van, die pc staat al 2 maanden in de hoek en ik ruil mijn X2 in voor een mindere CPU. Als je in 5 minuten tijd ff gegoogled had had je je PC gewoon kunnen gebruiken... |:(
ik weet niet of jij met je verkeerde been uit bed ben gestapt maar ik heb helemaal niet gezecht dat mijn x2 in de hoek staat en ik wil ook niks ruilen ik heb niet eens een x2 ga er wel een kopen
escape_nl die heeft dat gepost op pagina 1
8)7 :Z

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Inderdaad de verkeerde gequote.. Mijn excuses... :) En noo hoor, ben helemaal niet met het verkeerde been uit bed gestapt. Gewoon de verkeerde gequote, snappie?

Ik wordt een beetje moe van de figuren die het vertikken om zich zelf in de materie te verdiepen en onderweg de X2's betichten van iets wat helemaal niet klopt. En ook ik heb erg veel problemen gehad in het begin maar dat krijg je met een nieuw type CPU.

[ Voor 45% gewijzigd door Darth Malak op 08-03-2006 08:59 ]

• rjn27
Darth Malak schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:57:
Inderdaad de verkeerde gequote.. Mijn excuses... :) En noo hoor, ben helemaal niet met het verkeerde been uit bed gestapt. Gewoon de verkeerde gequote, snappie?
oke geeft niet hoor foutje is menselijk :)

• MAX3400

MAX3400

Ondanks dat het allang niet meer gaat over een X2 inruilen voor een "gewone" 64-bitter, is het altijd erg makkelijk om de CPU de schuld te geven. Dat is natuurlijk de hele wereld omdraaien als je het hebt over PC-architectuur. Als er iets tot in den treure wordt getest op stabiliteit, dan is het de CPU wel. Dat er geen ondersteuning is in termen van BIOS, OS of applicaties is dan een heel ander probleem.

Misschien is het de kortzichtigheid van sommige mensen of het "hebben-hebben"-verhaal voor nieuwe hardware maar in mijn ogen is het net zoiets als blind een dikke Lamborghini Murcielago kopen en dan gaan lopen zieken dat je bij ijzel minder goed kan rijden ermee dan met een Lamborghini Tractor.

De technologie is tried and tested "on its own battlefield". Zet een X2 in voor video-bewerking, enorme RAR-bestanden, rendering en dergelijke, dan zal je niemand horen roepen dat het een k*t-processor is, maar zodra Patience al vastloopt dan is het ineens een CPU die totaal ongeschikt is voor games. Get a life & laat nieuwe technologie over aan mensen die wel weten hoe het te gebruiken.

offtopic:
En nee, ik ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt; ik ben een tevreden X2-gebruiker.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 08-03-2006 10:02 ]

• jaaoie17
heeft iemand de nederlandse hotfix dan verder.Das mn enige probleem zag nog wel een duitse en een russische maar geen nederlandse

• rjn27
die amd drivers heb ik wel gevonden maar ik zou ook graag weten waar je die NL hotfix kan downloaden

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:14

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb al redelijk sinds het begin een 4200x2 (4400x2 was toen niet leverbaar :(), en heb in het begin behoorlijk veel bf2 gespeeld zonder ooit problemen te hebben (wel de meeste update's geinstalled). Vooral het feit dat je van de pruttel die op de achtergrond draait geen last hebt is ideaal!, een andere cpu (hoger geclockte singlecore) scheelt bij veel games ook maar een paar fps (vooral met aa/af aan).....

C&Q heeft bij mij nooit goed gewerkt (zou goedkunnen dat die patch dat ondertussen al lang gefixt heeft), en daar gebruik ik nu altijd rmclock voor, wat perfect werkt (en lekker energie zuinig, aangezien de pc 24/7 aanstaat en vaakzat weinig bijzonders aan het doen is).
Ik heb trouwens een keer wat benchmarks gedaan met de processor vastgezet op de lage clocksnelheid (1000mhz) en haalde vooral in splintercell CT echt nog hoge scores (van 64fps@2200 naar 43fps@1000mhz). Ook mijn 3dnark 2005 score @ 1000mhz was behoorlijk hoog (iets van 4800 punten :+ ).

[ Voor 41% gewijzigd door Tortelli op 08-03-2006 10:42 ]

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 22:30

nlboy

Alles kitz?

Ik snap het niet waarom die het bij jou niet doet.
Hier doet ie het gewoon super goed met de AMD 64 X2 4200+ . :)

[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 08-03-2006 10:41 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

MAX3400 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:59:
Ondanks dat het allang niet meer gaat over een X2 inruilen voor een "gewone" 64-bitter, is het altijd erg makkelijk om de CPU de schuld te geven. Dat is natuurlijk de hele wereld omdraaien als je het hebt over PC-architectuur. Als er iets tot in den treure wordt getest op stabiliteit, dan is het de CPU wel. Dat er geen ondersteuning is in termen van BIOS, OS of applicaties is dan een heel ander probleem.

Misschien is het de kortzichtigheid van sommige mensen of het "hebben-hebben"-verhaal voor nieuwe hardware maar in mijn ogen is het net zoiets als blind een dikke Lamborghini Murcielago kopen en dan gaan lopen zieken dat je bij ijzel minder goed kan rijden ermee dan met een Lamborghini Tractor.

De technologie is tried and tested "on its own battlefield". Zet een X2 in voor video-bewerking, enorme RAR-bestanden, rendering en dergelijke, dan zal je niemand horen roepen dat het een k*t-processor is, maar zodra Patience al vastloopt dan is het ineens een CPU die totaal ongeschikt is voor games. Get a life & laat nieuwe technologie over aan mensen die wel weten hoe het te gebruiken.

offtopic:
En nee, ik ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt; ik ben een tevreden X2-gebruiker.
Juist :) Dat mag ook eens gezegd worden.

Ik vind eigenlijk dat een moderator de topicnaam moet wijzigen naar: "Battlefield 2 crappy performance, wat doe ik verkeerd?", en een move naar S:G&D.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Bor
  • Nu online

Bor

SgtStrider schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:45:
@Edwin van Cleef, _daar_ is juist een Operating System voor. Windows doet dat zelf! Mooi he! En cores toewijzen heeft echt 0 zin, Windows kan dat veel beter. Ja... echt waar..
Totaal onzin. Veel van dit soort problemen worden veroorzaakt door het runnen van software op 2 cores terwijl de applicatie daar niet mee overweg kan. Denk hierbij aan core afhankelijke timers etc. Windows XP is zelf absoluut geen heer en meester in het toewijzen van cores. Daarnaast kun je ook nog een persoonlijke voorkeur hebben (bv games op core 1) omdat je core 0 voor andere zaken gebruikt.

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

MAX3400 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:59:

.......
Precies, helemaal mee eens. Ik kan tijdens het virusscannen gewoon bijvoorbeeld BF2 spelen. :)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

rjn27 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:32:
die amd drivers heb ik wel gevonden maar ik zou ook graag weten waar je die NL hotfix kan downloaden
In dat geval wordt het contact opnemen met microsoft. Staat volgens mij ook vermeldt op hun site.

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
vraagje aan de topic starter: is het probleem dat je na een paar min spelen enorm gestotter krijgt? ik heb gisteren me x2 4400 met ati 1x900xt en 1 gb mem ontvangen, hij draait in het begin super smooth maar dat duurt helaas maar 1 min ofzo daarna om de 4 sec, 4 sec stoteren, niet echt speelbaar dus

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Danielson
evilpin0 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:51:
vraagje aan de topic starter: is het probleem dat je na een paar min spelen enorm gestotter krijgt? ik heb gisteren me x2 4400 met ati 1x900xt en 1 gb mem ontvangen, hij draait in het begin super smooth maar dat duurt helaas maar 1 min ofzo daarna om de 4 sec, 4 sec stoteren, niet echt speelbaar dus
Lijkt me heel duidelijk te weinig RAM! Druk er eens één GB bij, en kijk dan eens weer ;)

• MAX3400

MAX3400

Darth Malak schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:48:
[...]

In dat geval wordt het contact opnemen met microsoft. Staat volgens mij ook vermeldt op hun site.
Bellen met: 020-5001500
Vragen om HotFix 896256 NL
Danielson schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:57:
[...]
Lijkt me heel duidelijk te weinig RAM! Druk er eens één GB bij, en kijk dan eens weer ;)
Lijkt me niet; volgens recent onderzoek van o.a. Toms Hardware is de verhoging van 1GB naar 2GB zo goed als nutteloos bij huidige games op een redelijk recente midden-klasse systeem en een nette/redelijk schone Windows. Tuurlijk; we kunnen ook meteen naar 4GB en voorbereid zijn op de toekomst, maar het geheugen is in principe het probleem niet.

[ Voor 51% gewijzigd door MAX3400 op 08-03-2006 11:00 ]

• evilpin0
Danielson schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:57:
[...]

op medium zelfde probleem en de hij blijft schokken om de 4 sec, lijkt me geen te weinig ram probleem

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

MAX3400 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:58:
[...]

Lijkt me niet; volgens recent onderzoek van o.a. Toms Hardware is de verhoging van 1GB naar 2GB zo goed als nutteloos bij huidige games op een redelijk recente midden-klasse systeem en een nette/redelijk schone Windows. Tuurlijk; we kunnen ook meteen naar 4GB en voorbereid zijn op de toekomst, maar het geheugen is in principe het probleem niet.
Ik zie als ik bijvoorbeeld Battlefield 2 en een aantal apps heb aanstaan dat er toch bijna 1 GB word gebruikt. Dus met 2 GB loopt het gewoon veel soepeler allemaal. :)
evilpin0 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:59:
[...]

op medium zelfde probleem en de hij blijft schokken om de 4 sec, lijkt me geen te weinig ram probleem
Wat voor voeding/firewall/virusscan heb je? :)

[ Voor 18% gewijzigd door nlboy op 08-03-2006 11:09 ]

• MAX3400

MAX3400

nlboy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:08:
[...]
Ik zie als ik bijvoorbeeld Battlefield 2 en een aantal apps heb aanstaan dat er toch bijna 1 GB word gebruikt. Dus met 2 GB loopt het gewoon veel soepeler allemaal. :)
Je zegt het zelf al. BF2 draait zonder problemen op 1GB; een aantal collega's van mij draaien een 3000+, 1GB en een 6600GT 256 en dat is spelen zonder gezeik. Je PC is zo snel als het aantal applicaties wat 'ie niet hoeft aan te sturen.

• evilpin0
nlboy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:08:
[...]

[...]

Wat voor voeding/firewall/virusscan heb je? :)
450 watt, standard xp firewall, geen virusscan, het lijkt me een duidelijke bug ergens in me hardware, ik vraag me af of het met de x2 proc te maken heeft want het laden duurt niet eens zo superlang

• Bor
  • Nu online

Bor

evilpin0 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:51:
Anders kijk je eerst even middels task manager wat de geheugen belasting is bij het runnen van een grotere BF2 map? De kans is zeer groot dat je over de 1GB zal gaan komen. BF2 is een van de weinige games waarbij een extra GB geheugen wel zin heeft imho. Hier is ook al heel wat over besproken in de eerste delen van het Grote BF-2 topic.

• evilpin0
Bor de Wollef schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Anders kijk je eerst even middels task manager wat de geheugen belasting is bij het runnen van een grotere BF2 map? De kans is zeer groot dat je over de 1GB zal gaan komen. BF2 is een van de weinige games waarbij een extra GB geheugen wel zin heeft imho. Hier is ook al heel wat over besproken in de eerste delen van het Grote BF-2 topic.
zoals ik al zei geheugen is probleem niet, kan het ook niet zijn in dit geval (om de 4sec paar sec lag) bij te weinig geheugen zou die alleen laggen als je er iets voorbij komt razen wat nog niet geladen is, ik heb echt steady lag.

Kwam dit tegen: ) Game error: AMD X2 Processor Issue Resolution (disconnection problems, graphical lag)
This can be solved by only enabling one of the cores for Battlefield 2.

denk dat dit de oplossing is aangezien ik ook een paar disconnects had

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Bor de Wollef schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:46:
[...]

Totaal onzin. Veel van dit soort problemen worden veroorzaakt door het runnen van software op 2 cores terwijl de applicatie daar niet mee overweg kan. Denk hierbij aan core afhankelijke timers etc. Windows XP is zelf absoluut geen heer en meester in het toewijzen van cores. Daarnaast kun je ook nog een persoonlijke voorkeur hebben (bv games op core 1) omdat je core 0 voor andere zaken gebruikt.
lol.... ik stel voor dat jij je eigen besturingssysteem gaat ontwikkelen. Als je het CPU-management in XP onzin vindt, dan heb je dus eigenlijk iets gekocht wat je niet (goed) kunt gebruiken 8)7 En hoe concludeer je uberhaupt dat Windows XP geen heer en meester is? Wie is dat wel dan? Jijzelf? haha....

• MAX3400

MAX3400

SgtStrider schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:34:
[...]

lol.... ik stel voor dat jij je eigen besturingssysteem gaat ontwikkelen. Als je het CPU-management in XP onzin vindt, dan heb je dus eigenlijk iets gekocht wat je niet (goed) kunt gebruiken 8)7 En hoe concludeer je uberhaupt dat Windows XP geen heer en meester is? Wie is dat wel dan? Jijzelf? haha....
Inderdaad; XP is een meester in het beheren van affinity. Dat geinstalleerde overige software geen meerdere cores aan kan, is geen probleem van XP.

• Bor
  • Nu online

Bor

SgtStrider schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:34:
[...]

Zucht, wat wil je hier voor antwoord op hebben? Heb je uberhaubt zelf een X2? Heb je je wel eens verdiept in de problemen met sommige games die gewoon echt problemen geven wanneer je ze op 2 cores gaat draaien? Heb je wel eens een poging gedaan VMware workstation te gebruiken op een X2 zonder de afzonderlijke VM's aan een enkele core toe te wijzen (dit werkt namelijk niet tot niet goed, lees het vmware forum zou ik zeggen). k zeg niet dat het CPU management in XP onzin is, ik stel alleen dat het lang niet optimaal is. In sommige gevallen (bijvoorbeeld bij games die problemen hebben met het draaien op 2 cores) is manuele toekenning beter dan de auto core management van Windows XP. Dit ook wanneer je bv tijdens het gamen ook nog een dvd wilt encoden. Je hele post komt nogal dom en flamerig over imho. Kom dan tenminste met onderbouwde stellingen.

• Bor
  • Nu online

Bor

MAX3400 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:40:
[...]

Inderdaad; XP is een meester in het beheren van affinity. Dat geinstalleerde overige software geen meerdere cores aan kan, is geen probleem van XP.
Onzin. Het gebruik van 2 cores moet voor een applicatie totaal transparant zijn. Dat veel applicaties niet zijn ontwikkeld om ook daadwerkelijk gebruik te maken van de voordelen van multiple core systemen is iets totaal anders.

• MAX3400

MAX3400

Sorry hoor; ik heb thuis, gedurende de dag, 4 VM-bakken draaien op 1 X2-machine en totaal zonder problemen. Daarbij zijn er 3 gebridged en eentje NAT-shared en maken ze gebruik van physical disks en elkaar shared resources. VMWare kan mijn rug op; de laatste builds van Workstation werken vlekkeloos.

En zoals we al weten sinds Windows NT Server, is het scripten en/of toewijzen van CPU-kracht een eitje, dus ik vraag me dan ook zeer af wat het gemiddeld niveau is van computerkennis van de mensen die in dit topic de X2 lekker de hoek in lopen te trappen of met allerlei drogredenen komen voor applicatieX of gameY. Zie ook hier!

TIP VOOR ALLEN: http://www.techenclave.co...nity-made-easy-67317.html

*edit*
Bor de Wollef schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:44:
[...]
Onzin. Het gebruik van 2 cores moet voor een applicatie totaal transparant zijn. Dat veel applicaties niet zijn ontwikkeld om ook daadwerkelijk gebruik te maken van de voordelen van multiple core systemen is iets totaal anders.
Nee, een applicatie moet expliciet zijn geschreven voor de gebruik (kunnen) maken van meer dan 1 CPU. Zo niet, dan kan er van alles en nog wat niet goed gaan in timing en geheugengebruik en gaat de performance verminderen of op zijn bek. Een applicatie als Premiere voelt zich helemaal thuis op een X2-bak terwijl vergelijkbare programma's zoals Sony Vegas het echt niet trekken.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 08-03-2006 11:51 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

MAX3400 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:47:
[...]

Sorry hoor; ik heb thuis, gedurende de dag, 4 VM-bakken draaien op 1 X2-machine en totaal zonder problemen. Daarbij zijn er 3 gebridged en eentje NAT-shared en maken ze gebruik van physical disks en elkaar shared resources. VMWare kan mijn rug op; de laatste builds van Workstation werken vlekkeloos.
Wanner je per vxm aangeeft welke core hij mag gebruiken werkt het inderdaad goed. Het forum van VMware staat vol met meldingen van problemen met X2 systemen en vmware workstation, ook met de laatste builds. Dat de problemen zich niet bij jou voordoen wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
En zoals we al weten sinds Windows NT Server, is het scripten en/of toewijzen van CPU-kracht een eitje, dus ik vraag me dan ook zeer af wat het gemiddeld niveau is van computerkennis van de mensen die in dit topic de X2 lekker de hoek in lopen te trappen of met allerlei drogredenen komen voor applicatieX of gameY.
Inderdaad, omdat het soms nodig is de affinity in te stellen. Hier eerder in dit topic word echter beweerd dat dit nooit nodig zou zijn, xp is immers heer en meester van de affinity.
Nee, een applicatie moet expliciet zijn geschreven voor de gebruik (kunnen) maken van meer dan 1 CPU. Zo niet, dan kan er van alles en nog wat niet goed gaan in timing en geheugengebruik en gaat de performance verminderen of op zijn bek. Een applicatie als Premiere voelt zich helemaal thuis op een X2-bak terwijl vergelijkbare programma's zoals Sony Vegas het echt niet trekken.
Inderdaad, dit omdat Windows niet in staat is een transparant platform voor applicaties aan te bieden . Multi core gebruik hoort transparant te zijn voor de applicatie. Voor non multi core aware applicaties moet het niet uitmaken op hoeveel cores of op welke core ze draaien. Het is de taak van het OS om te voorzien in een mechanisme om dit in goede banen te leiden. Dwz, als een non multi core ondersteunende applicatie zal automatisch door het OS moeten worden verwezen naar een enkele core. Windows XP biedt geen enkele transparante oplossing.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 08-03-2006 11:57 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Bor de Wollef schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:42:
[...]

Zucht, wat wil je hier voor antwoord op hebben? Heb je uberhaubt zelf een X2? Heb je je wel eens verdiept in de problemen met sommige games die gewoon echt problemen geven wanneer je ze op 2 cores gaat draaien? Heb je wel eens een poging gedaan VMware workstation te gebruiken op een X2 zonder de afzonderlijke VM's aan een enkele core toe te wijzen (dit werkt namelijk niet tot niet goed, lees het vmware forum zou ik zeggen). k zeg niet dat het CPU management in XP onzin is, ik stel alleen dat het lang niet optimaal is. In sommige gevallen (bijvoorbeeld bij games die problemen hebben met het draaien op 2 cores) is manuele toekenning beter dan de auto core management van Windows XP. Dit ook wanneer je bv tijdens het gamen ook nog een dvd wilt encoden. Je hele post komt nogal dom en flamerig over imho. Kom dan tenminste met onderbouwde stellingen.
Als mijn post dom en flamerig overkomt raad ik je af om verder nog te reageren. Je begrijpt blijkbaar niet waarvoor een besturingssysteem dient. Overigens heb ik een 180, dualcore, en geen problemen. En als we het over onderbouwde stellingen hebben kunnen we eigenlijk jouw laatste 4 posts compleet bestempelen als drogredenering. De zin ervoor nog heb je het over DVD encoden tijdens het gamen... haha. Blijkbaar heb je problemen met de affiniteit die Windows XP toekent aan processoren/cores. Waarom zou een game uberhaupt draaien op 2 cores? Battlefield 2 gebruikt gewoon een enkele core, en Windows XP beslist welke op dat moment de beste keuze is. Als je zelf beslissingen gaat nemen haal je het hele besturingssysteem onderuit.

• Bor
  • Nu online

Bor

SgtStrider schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:12:
[...]

Als mijn post dom en flamerig overkomt raad ik je af om verder nog te reageren. Je begrijpt blijkbaar niet waarvoor een besturingssysteem dient. Overigens heb ik een 180, dualcore, en geen problemen. En als we het over onderbouwde stellingen hebben kunnen we eigenlijk jouw laatste 4 posts compleet bestempelen als drogredenering. De zin ervoor nog heb je het over DVD encoden tijdens het gamen... haha. Blijkbaar heb je problemen met de affiniteit die Windows XP toekent aan processoren/cores. Waarom zou een game uberhaupt draaien op 2 cores? Battlefield 2 gebruikt gewoon een enkele core, en Windows XP beslist welke op dat moment de beste keuze is. Als je zelf beslissingen gaat nemen haal je het hele besturingssysteem onderuit.
Je post komt inderdaad nogal dom en flamerig over. Dat zeg ik natuurlijk niet voor niets. Natuurlijk kan ik het bij het verkeerde eind hebben maar leg dan tenminste met onderbouwde stellingen en feiten uit wat ik verkeerd heb. Je vorige post was niet meer dan een troll imho (elke keer die ...haha komt bijzonder kinderachtig en dom over (dit is niet de HK)). Indien je niet in staat bent mij op een goede manier van mijn ongelijk te overtuigen raad ik je aan niet meer te reageren.

Waarom zou je uberhaubt de affinity in moeten stellen wanneer windows zelf de beste keuze maakt met betrekking tot op welke core iets moet draaien? Waarom treden er problemen op met bv BF-2 wanneer je deze keuze niet manueel maakt? Waarom uberhaubt dan nog affinity masks, uniprocessor bits etc? Leg me nu eens goed uit waarom ik het bij het verkeerde eind heb. Jouw redernatie komt namelijk voort uit het feit dat jij denkt dat de multi core implementatie van Windows XP perfect is, iets wat ik niet onderschrijf.

Die link van Max3400 "affinity made easy" heb ik doorgelezen maar biedt voor mij geen nieuwe materie. Overigens vind ik ook het instellen van de affinity met een omweg langs shotcuts en het invoken van cmd.exe niet echt een goede oplossing. Windows biedt op dit moment geen gebruiksvriendelijke en transparante manier om processen definitief aan een core te binden. Waarom uberhaubt de lange omweg gaan om shortcuts aan te passen wanneer je de affinity mask gewoon permanent kunt instellen met microsoft utils als imagecfg.

Overigens is een goede tip op dit gebied de tool "setaffinity 1.2" waarmee je ook de affinitymasks van executables kunt uitlezen (als permanent instellen).

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 08-03-2006 12:23 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Bor de Wollef schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:19:
[...]

Je post komt inderdaad nogal dom en flamerig over. Dat zeg ik natuurlijk niet voor niets. Natuurlijk kan ik het bij het verkeerde eind hebben maar leg dan tenminste met onderbouwde stellingen en feiten uit wat ik verkeerd heb. Je vorige post was niet meer dan een troll imho (elke keer die ...haha komt bijzonder kinderachtig en dom over (dit is niet de HK)). Indien je niet in staat bent mij op een goede manier van mijn ongelijk te overtuigen raad ik je aan niet meer te reageren.

Waarom zou je uberhaubt de affinity in moeten stellen wanneer windows zelf de beste keuze maakt met betrekking tot op welke core iets moet draaien? Waarom treden er problemen op met bv BF-2 wanneer je deze keuze niet manueel maakt? Waarom uberhaubt dan nog affinity masks, uniprocessor bits etc? Leg me nu eens goed uit waarom ik het bij het verkeerde eind heb. Jouw redernatie komt namelijk voort uit het feit dat jij denkt dat de multi core implementatie van Windows XP perfect is, iets wat ik niet onderschrijf.

Die link van Max3400 "affinity made easy" heb ik doorgelezen maar biedt voor mij geen nieuwe materie. Overigens vind ik ook het instellen van de affinity met een omweg langs shotcuts en het invoken van cmd.exe niet echt een goede oplossing. Windows biedt op dit moment geen gebruiksvriendelijke en transparante manier om processen definitief aan een core te binden. Waarom uberhaubt de lange omweg gaan om shortcuts aan te passen wanneer je de affinity mask gewoon permanent kunt instellen met microsoft utils als imagecfg.

Overigens is een goede tip op dit gebied de tool "setaffinity 1.2" waarmee je ook de affinitymasks van executables kunt uitlezen (als permanent instellen).
Mijn post was absoluut niet als troll bedoeld, dus als dat zo opgevat wordt, spijt het mij zeer. Die "haha" was meer om aan te geven in welke onwerkelijkheid je terechtkomt als je zelf taken van het besturingssysteem gaat overnemen. Dat dit dom overkomt is mij een raadsel, maar ok. Affiniteit, daar gaat het inderdaad om. Ik zeg niet/nooit dat XP perfect is in het beheer van CPU's, en het verdelen van taken over deze CPU's, maar ik zeg wel dat dit de taak van een besturingssysteem is. En waarom moet Windows een gebruiksvriendelijke en transparante manier bieden om processen definitief aan een core te binden? Misschien zou het beter zijn als je ziet op welke CPU het proces draait, dat geeft je misschien tegelijkertijd een beter inzicht in wat Windows doet met de CPU's. Is het niet sterk overdreven om handmatig programma's aan cores toe te wijzen? Als je gaat encoden, en tegelijkertijd een spel speelt, dan zie je bij taakbeheer toch echt dat beide cores flink gebruikt worden. Dit geeft voor mij aan dat Windows de taakverdeling prima in de hand heeft, wat gelijk een mogelijke redenatie met zich meebrengt (voor Microsoft) voor het niet implementeren van tools voor definitieve toekenning. Wat jij zegt over encoden en gamen tegelijk kan al, en dat handelt Windows naar mijn weten prima af, met een nette verdeling.

Nog iets over de mogelijkheid tot het wijzigen van de affiniteit; waarom zou dat de werking of taakverdeling van een besturingssysteem onderuit halen? Volgens mij versterkt het de werking alleen maar door een input van de gebruiker te vragen. Waarom heb ik dan geen problemen met BF2? Allemaal vragen betreffende een CPU, die je, vind ik, eigenlijk niet zozeer op de CPU moet afschuiven.

• Bor
  • Nu online

Bor

Excusses aanvaard. Wanneer ik bv BF-2 ga spelen (dus niet aan een single core toegewezen want dat zou windows prima moeten afhandelen volgens jou) en een film ga coderen ondervind ik schokken en lag. Wijs ik beide processen toe aan elk hun eigen core dan is deze lag verdwenen. Hoe zou je dat dan kunnen verklaren?

Waarom jij geen problemen met BF-2 hebt weet ik niet. Ik heb ze ook niet, zolang ik maar niets anders processor intensiefs tegelijk gaat doen. Toch blijken er veel problemen met BF-2 te zijn die voorkomen bij het gebruik van dual core systemen. Zoals eerder aangegeven: dat jij of ik een probleem niet ondervind wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat. Het zou namelijk ook gewoon aan het OS kunnen liggen, een fout in de bios en ga zo maar door. Het is ook niet het punt dat ik de X2 of welk ander multi core systeem dan ook de schuld geef voor de problemen met games als BF-2. Het is echter wel opvallend dat de mensen die de problemen ondervinden een X2 hebben en dat de problemen weg zijn bij het omruilen van de processor voor een single core exemplaar.

[ Voor 56% gewijzigd door Bor op 08-03-2006 13:14 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
SgtStrider schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:01:Als je gaat encoden, en tegelijkertijd een spel speelt, dan zie je bij taakbeheer toch echt dat beide cores flink gebruikt worden. Dit geeft voor mij aan dat Windows de taakverdeling prima in de hand heeft, wat gelijk een mogelijke redenatie met zich meebrengt (voor Microsoft) voor het niet implementeren van tools voor definitieve toekenning. Wat jij zegt over encoden en gamen tegelijk kan al, en dat handelt Windows naar mijn weten prima af, met een nette verdeling.
Ik denk dat 't probleem ook niet zozeer in de cpu of Windows zit. Windows verdeelt inderdaad de threads netjes over de beschikbare cpu's, zodat de belasting mooi verdeeld wordt. 't Porbleem met bijvoorbeeld BF2 is denk ik dat als deze meerdere threads tegelijk genereert dat Windows deze ook verdeeld over de beide cpu's, en dat BF2 dáárop nogal raar reageert.

• Bor
  • Nu online

Bor

Nielson schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:13:
[...]
Ik denk dat 't probleem ook niet zozeer in de cpu of Windows zit. Windows verdeelt inderdaad de threads netjes over de beschikbare cpu's, zodat de belasting mooi verdeeld wordt. 't Porbleem met bijvoorbeeld BF2 is denk ik dat als deze meerdere threads tegelijk genereert dat Windows deze ook verdeeld over de beide cpu's, en dat BF2 dáárop nogal raar reageert.
Ik denk ook dat dat het probleem is. Zoals ik al aangaf levert Windows geen transparante oplossing voor applicaties waardoor dit soort zaken tot de mogelijkheden behoren. Ik vind dat persoonlijk gewoon een negatief punt voor het OS. Blijkbaar is het multi core management systeem niet in staat alle threads van een applicatie op een enkele core te houden. Dat is ook wat ik eerder bedoelde met mijn opmerking dat er een transparante oplossing mist in Windows XP.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

In dat opzicht ben ik het inderdaad met je eens. Maar ik begrijp niet waarom de mensen met een X2 die problemen hebben met Battlefield 2, voor een rigoreuze oplossing kiezen; namelijk het downgraden van het systeem (Dat is, wat er in feite gebeurt). Ik denk dat bijna elke dual-core gebruiker het met me eens is, als ik zeg, dat ik niet terugwil naar single core. Ik vind dan ook dat DICE/gameontwikkelaars het probleem met hun spel moeten oplossen, en eventueel het spel beter om laten gaan met dual-core cpu's. Op deze manier blijven we gissen naar de oorzaak, terwijl het me logischerwijs gewoon aan de brakke/geen ondersteuning voor dual-core systemen ligt binnen de software. Met het forceren van de applicatie binnen het O/S _lijkt_ voor jou het probleem opgelost te zijn. Maar wat je eigenlijk doet is het probleem indammen, je beperkt het gebruik voor het spel op 1 core, dus lijkt het me vrij logisch dat het aan het spel ligt! (toch?) Immers kan het spel dan niet meer "buiten de grenzen" treden, en zal dan dus ook niet meer die problemen geven.

• evilpin0
Ik kom er net achter dat me pc maar de helft van me interne mem gebruikt, battlefield 2 gebruikte maar max 350 mb en q4 200 mb, denk dat de lag verklaart. Me swap file was wel 1,5 gb groot met nog 500mb+ intern geheugen vrij :( weet iemand ene oplossing?

• MAX3400

MAX3400

SgtStrider schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:21:
In dat opzicht ben ik het inderdaad met je eens. Maar ik begrijp niet waarom de mensen met een X2 die problemen hebben met Battlefield 2, voor een rigoreuze oplossing kiezen; namelijk het downgraden van het systeem. Ik vind dan ook dat DICE/gameontwikkelaars het probleem met hun spel moeten oplossen, en eventueel het spel beter om laten gaan met dual-core cpu's.
Ik ben geen programmeur, maar een affinity-call ergens bij het aanroepen van de EXE; kan zoiets dergelijke problemen niet verhelpen? En desnoods via het START-commando opstarten, maar ik zie inderdaad de problemen niet.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 12:18
misschien beetje off-topic maar..

Ik heb ook een amd x2 3800+ maar ik zie in mijn taskmanager geen 2 processorren,
heb de amd driver geinstalleerd en met en zonder cool'n quiet gekeken..

Hoort dit zo of is er ergens een probleempje ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Bor
  • Nu online

Bor

bokkie11 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:16:

Ik heb ook een amd x2 3800+ maar ik zie in mijn taskmanager geen 2 processorren,

Kijk eens in de device manager of de cpu uberhaubt als multi processor word aangegeven. Heb je een upgrade gedaan van een bestaand systeem waar eerst een single core in zat?

• bokkie11
er staat bij systeem apci multi processor en bij processor zie ik er 2 staan

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Heb je toevallig in je taskmanager bij view => CPU history=>one graph all CPU's geselecteerd?

• bokkie11
nee die zie ik niet staan

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Heb je soms je CPU ingeprikt zonder je OS te herinstalleren?

Niet te zeggen dat het niet kan werken zonder dit te doen overigens.

Verwijderd

nou, dat is vreemd, ik heb een x2 4400+ op 2600Mhz draaien en als ik bf2 op 1 core laat draaien dan is het minder snel dan als ik bf2 gewoon start zonder hem op 1 specifieke core te laten draaien.
bf2 loopt als een trien op mijn x2, zowel op de standaard x2 4400+ snelheid als op 2600Mhz.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:58:
Ik heb nu een systeem met een AMD X2 3800+.
Een dual core processor werkt nauwelijks of helemaal niet met Battlefield 2.
ik wil dus graag deze processor vervangen door een gewone Athlon 64, is dit een goede keuze en zo ja voor welke processor moet ik dan gaan?

• MAX3400

MAX3400

Welk mobo en welke BIOS-versie? Mijn A8N-SLI Deluxe snapte het ook niet op versie 1006; een update naar 1013 gaf wel de goede resultaten.

Verwijderd

ik heb beide scenarios gevolgd en het maakt geen klap uit.
Ik heb het zowel met XPsp2 als met XP64 gedaan, 3200->x2 en daarna heb ik ook een verse installatie gedaan.
Maakt niets uit, hoort gewoon goed te werken.
Darth Malak schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:00:
[...]

Heb je soms je CPU ingeprikt zonder je OS te herinstalleren?

Niet te zeggen dat het niet kan werken zonder dit te doen overigens.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Gezien het aantal replies is het wel een hot issue.... games en dualcore. Blijkbaar bij de gameontwikkelaars nog niet echt. Tijd voor een online petitie oid? Of heeft dat uberhaupt geen zin? Wat kunnen _wij_ nog doen aan deze situatie? En waarom heb ik het probleem niet? Misschien moeten we op 1 of andere manier de probleemsituaties eruithalen, en een conclusie trekken uit al deze situaties. Dat we bijvoorbeeld kunnen zeggen van: "Da's duidelijk.. dat ligt aan Windows". Maar op dit moment is er volgens mij nog te weinig bekend om zoals de topicstarter zegt de oorzaak te leggen bij de CPU. my2cents enzo.

• bokkie11
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:02:
ik heb beide scenarios gevolgd en het maakt geen klap uit.
Ik heb het zowel met XPsp2 als met XP64 gedaan, 3200->x2 en daarna heb ik ook een verse installatie gedaan.
Maakt niets uit, hoort gewoon goed te werken.

[...]
Nee ik heb windows op nieuw geinstalleerd.
Heb een dfi LANParty UT nF4 SLI-D met een bios van 2005/06/23.

[update]
met de nieuwste bios nog steeds zelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door bokkie11 op 08-03-2006 17:40 ]

• evilpin0
kan iemand mij vertellen of het probleem beschreven hier overeen komt met dual core problemen in games?: battlefield2 zware lag problemen, mishien dual core related

• MAX3400

MAX3400

evilpin0 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:02:
kan iemand mij vertellen of het probleem beschreven hier overeen komt met dual core problemen in games?: battlefield2 zware lag problemen, mishien dual core related
Geen idee; wat denk je van de antwoorden tot op heden in dit topic en de mogelijke oplossingen en omwegen?

offtopic:
Cross-posten vinden de modjes niet altijd even leuk

• Bor
  • Nu online

Bor

Gezien het feit dat je alle fixes al hebt geprobeerd en de app al op 1 core hebt laten draaien lijkt me dat van niet.

• evilpin0
MAX3400 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:18:
[...]

Geen idee; wat denk je van de antwoorden tot op heden in dit topic en de mogelijke oplossingen en omwegen?

offtopic:
Cross-posten vinden de modjes niet altijd even leuk
wordt in dit topic beschreven wat de dualcore problemen van bf2 zijn?

• MAX3400

MAX3400

evilpin0 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:24:
[...]

wordt in dit topic beschreven wat de dualcore problemen van bf2 zijn?
Misschien begon de topic-starter wel over BF2-problemen waarna we een enorme hoeveelheid meningen en mogelijkheden noemen waar het aan ligt. En gisteren gaf je zelf al aan dat je PC maar de helft van het geheugen gebruikt, dus lijkt me dan sowieso niets met de X2 te maken te hebben maar een memory-performance issue.

• evilpin0
als je me topic had gelezen kwam je erachter dat het niet is, ook al opgelost, je bent meer bezig te bashen dan te helpen, reageer dan gewoon niet.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

mensen, mensen mensen.... doe toch eens wat onderzoek. Op het internet is hier tonnen informatie over te vinden. ik ga geen links geven want ff googlen is al genoeg.

• evilpin0
Darth Malak schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:37:
mensen, mensen mensen.... doe toch eens wat onderzoek. Op het internet is hier tonnen informatie over te vinden. ik ga geen links geven want ff googlen is al genoeg.
als je naar mijn post refereert: ik ben nog geen enkel topic tegen gekomen op welk forum dan ook, heb al vele google zoekacties uitgevoert maar die brengen me alleen naar fixes die niet werken. Zoals je zegt er is tonnen informatie te vinden maar helaas heb ik geen tijd om alle 15.000 zoek reslutaten te bekijken :(

• Bor
  • Nu online

Bor

Darth Malak schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:37:
Zoals te lezen is heeft hij al heel erg veel onderzoek gedaan en de bekende fixes getest welke allen niet werken. Roepen dat ie maar moet googlen is zinloos in dit geval vind je ook niet?

• BlowFish
  • Laatst online: 21-04 22:32
evilpin0 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:42:
[...]

als je naar mijn post refereert: ik ben nog geen enkel topic tegen gekomen op welk forum dan ook, heb al vele google zoekacties uitgevoert maar die brengen me alleen naar fixes die niet werken. Zoals je zegt er is tonnen informatie te vinden maar helaas heb ik geen tijd om alle 15.000 zoek reslutaten te bekijken :(
Ik meld me ook maar even aan, zelfde problemen, X2 3800+. HL2 en lost coast werken uitstekend. Echter BF2 schokt als de nete, precies zoals beschreven, het lijkt op eenzelfde effect als dat ik ipv 1 gig ram speel met 256mb ram.

ook alles geprobeerd met fixes enzo, maar mag niet baten! :(

• evilpin0
BlowFish schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Ik meld me ook maar even aan, zelfde problemen, X2 3800+. HL2 en lost coast werken uitstekend. Echter BF2 schokt als de nete, precies zoals beschreven, het lijkt op eenzelfde effect als dat ik ipv 1 gig ram speel met 256mb ram.

mooi om te zien (sorry :P ) dat ik niet de enige ben :) als je je specs enzo mishien ff kunt posten in het topic dat ik gemaakt heb (paar post terug voor link) kunnen we mishien een oplossing vinden :)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

BlowFish schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Heb je ook een her-install van BF2 gedaan danwel begonnen met een schone lei (nieuwe windows installatie)

Ik heb nergens last van met een X2 4400+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Wat een topic ineens na twee dagen weg te zijn geweest. Wel interessant al die visies en ervaringen.

Ik kan over dat affinity heel simpel zijn. Mijn BF2 knalt er meerder malen per avond uit als ik niks toewijs. Wanneer ik dus BF2.exe op 1 core zet gaat alles goed. Sorry maar dit is gewoon zo en ik doe verder niks anders op die pc op dat moment.

Dus het maakt echt verschil.

• lithiumangel
  • Laatst online: 09-04 14:06

lithiumangel

Tuurlijk !

Hahaha jeetje wat een topic ... X2 CPU`s kunnen prima met games omgaan , en in zeldzame gevallen heb je gewoon een 10 seconden actie nodig om de affinity op maar 1 core te zetten voor x game / app
Alhoewel ik moet zeggen dit nog niet eerder te hebben hoeven doen zelfs niet voor BF2 .

Affinity switchen kan je via task-manager doen , maar dit blijft niet permanent en is dus knap vervelend om elke keer toe te passen .
Om het op te lossen ( a.k.a permanent ) is er een leuke tool . Set affinity .
Het heet simpelweg zo . Tis een exe wat je draait , en de rest is eigelijk kinderspel .
Wat het doet is een affinity mask aanmaken op een exe van jou keuze om zodoende van te voren bepaald te hebben welke core welke app gebruikt .
Je kan tevens een uniprocessor bit aan of uit zetten , wat bij mij ervoor geholpen hebt dat de enige app waar ik ooit last van gehad heb op me X2 ( Regcleaner ) ging draaien .

Je kan er op googlen , maar om jullie de moeite te besparen ( en aangezien het niet 1,2,3 via google te vinden is met al die hits ) heb ik het voor de ge-intreseerden op rapid share gezet.

Hier is de download link :

http://rapidshare.de/files/15174257/setaffinity.exe.html

Disclaimer Deze tool is volledig freeware .

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Modbreak:Check www.tweakers.net/aanbod eens :)

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 10-03-2006 21:38 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• BlowFish
Zelfs affinity instellen mag bij mij niet baten :( . Battlefield schokt gewoon als de nete.. is 1 gig dan te weinig ? alles op medium en 1280x1024 (X1800 XT 512mb en X2 3800+)

Verwijderd

Vaag, naar mijn weten moet 1 gig wel voldoende zijn met alles op MEDIUM, zéker in combinatie met die graka en doe proc....

Máár, investeer gewoon in nog 'n gig erbij, je zal er geen spijt van krijgen. Ik heb vorig jaar ook speciaal voor BF2 2 gig ram gehaald, en het was het geld meer dan waard. Wel klote voor de TS ( en de rest ). Ik ben ook van plan te upgraden naar een X2 over maandje of 2, maar ik wil wel gewoon probleemloos BF2 kunnen blijen spelen als het ff kan :|

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 21:34 ]

• BlowFish
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:28:
Vaag, naar mijn weten moet 1 gig wel voldoende zijn met alles op MEDIUM, zéker in combinatie met die graka en doe proc....

Máár, investeer gewoon in nog 'n gig erbij, je zal er geen spijt van krijgen. Ik heb vorig jaar ook speciaal voor BF2 2 gig ram gehaald, en het was het geld meer dan waard. Wel klote voor de TS ( en de rest ). Ik ben ook van plan te upgraden naar een X2 over maandje of 2, maar ik wil wel gewoon probleemloos BF2 kunnen blijen spelen als het ff kan :|
Mjah beetje nutteloos om zomaar 1 gig er bij te prppen, BF2 is nou ook weer niet ZO leuk :P .. maar t moet gewoon draaien!

Verwijderd

Lol die 2 gig komt niet enkel van pas bij bij BF2 ofzo hoor.... En ja, BF2 is dus wél een leuk spelletje :7

• Danielson
ErikRedbeard schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:43:

1- AMD X2 drivers

Zou je mij die NL Hotfix kunnen mailen op bijl0621@planet.nl :)

_/-\o_

• BlowFish
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 03:14:
Lol die 2 gig komt niet enkel van pas bij bij BF2 ofzo hoor.... En ja, BF2 is dus wél een leuk spelletje :7
Ja maar het is atm nog een beetje overbodig dat zul je met me eens zijn, uiteraard binnenkort gaan er steeds meer applicaties komen waar 2 gig echter een pre is maar voor nu, kan ik het geld beter besteden.

• lithiumangel
  • Laatst online: 09-04 14:06

lithiumangel

Tuurlijk !

Voor degene die die M$ hotfix willen , ga gewoon naar mijn eerder geposte link ( Die van Xtreme systems ) en daar vindt je de download link van die Hotfix en alle andere items die je nodig hebt om je X2 probleem loos te laten draaien .

• Danielson
lithiumangel schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:50:
Voor degene die die M$ hotfix willen , ga gewoon naar mijn eerder geposte link ( Die van Xtreme systems ) en daar vindt je de download link van die Hotfix en alle andere items die je nodig hebt om je X2 probleem loos te laten draaien .
Dat is de Engelse, ik moet de Nederlandse hebben :?

Verwijderd

BlowFish schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:20:
[...]

Ja maar het is atm nog een beetje overbodig dat zul je met me eens zijn, uiteraard binnenkort gaan er steeds meer applicaties komen waar 2 gig echter een pre is maar voor nu, kan ik het geld beter besteden.
Nou wat al gezegd is.. Met BF2 is 2 gig echt een verademing en het maakt laadtijden vele malen korter. BF2 vraagt bij een spelronde op een grote kaart met 64 spelers (max) 1,3 gig. Slecht programmeer werk wellicht zoals we gewend zijn van EA maar het is wel degelijk in dit geval een voordeel met 2 gig.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:05:
[...]

Nou wat al gezegd is.. Met BF2 is 2 gig echt een verademing en het maakt laadtijden vele malen korter. BF2 vraagt bij een spelronde op een grote kaart met 64 spelers (max) 1,3 gig. Slecht programmeer werk wellicht zoals we gewend zijn van EA maar het is wel degelijk in dit geval een voordeel met 2 gig.
Ik vind dat EA ondanks het feit dat het een mega concurrentie opslurpend concern is toch nog vrij aardige games uitbrengt. Mij hoor je in ieder geval niet klagen. Het is met vergelijkbare bedrijven wel eens anders gelopen.

>> offtopic... jammer alleen dat ze niet zo slim zijn geweest de FIA licentie te bemachtigen... :(

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 12-03-2006 01:29 ]

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik vind al dat gebash over X2 een beetje zinloos. Waarom wijst iedereen meteen naar de proc?
Ik heb een X2 4200+, en hij draait hier als een zonnetje. Laatste LAN, hooguit een maand geleden, heb ik het nog gewoon gespeeld. Moest alleen bij opstarten even netwerkkabel druit omdat die niet voorbij splash-screen kwam als netwerkkabel erin zat, maar dat was meer ruzie met de switch ofzo want iedereen had daar last van (dus ook niet-dual-core ;))

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik zal een dingen zeggen uit eigen ervaring:

Venice 2850 MHz = 28500 3marks in 2001 SE

Opteron 165 @ 2.6 GHz ( Dual core 1mb ) = 33000 3dmarks in 2001 Se.

Dit zie je ook bij HL 2.

120 FPS voor de 2850 MHz venice

180 FPS voor de 2600 MHz Dual core.

Dit is alleen door de Dual core drivers van ATi. Dus als games echt dual core ondersteunen ( Unreal 3 zal dual core support hebben ) Zul je het makkelijk merken. Dus voor gamen heb je nu al meer aan een dual core cpu dan aan een singel core. En vooal in windows merk je het goed alles loopt gewoon lekker door waar het eerst wel even duurde. En je kunt veel tegelijk doen.

Voorheen toen de ATi divers geen dual core support hadden merkte je er niet veel van dan was de Venice vaak ietsjes sneller nu is het totaal omgedraait. Alle taken die de CPU moet doen worden nu door de 2e core gedaan en dan kan de 1e core zig bezig houden met het spel zelf.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

TheBlasphemer schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:53:
Ik vind al dat gebash over X2 een beetje zinloos. Waarom wijst iedereen meteen naar de proc?
Ik heb een X2 4200+, en hij draait hier als een zonnetje. Laatste LAN, hooguit een maand geleden, heb ik het nog gewoon gespeeld. Moest alleen bij opstarten even netwerkkabel druit omdat die niet voorbij splash-screen kwam als netwerkkabel erin zat, maar dat was meer ruzie met de switch ofzo want iedereen had daar last van (dus ook niet-dual-core ;))
Nou dat is een beetje kort door de de bocht. Zoals vele malen beschreven in dit topic is het dus als volgt:

-Niet alle X2`s hebben het probleem. Er zijn genoeg mensen die geen enkel probleem kennen.
-EA erkent problemen te hebben met de X2. (google even en je vind genoeg topics.. bijv forum.eagames.co.uk)
-Wanneer je samen gaat discussieren blijkt vaak dat de X2 de overeenkomst is in het systeem. En dan ga je dat verder uitspitten. Dit topic is natuurlijk een reswultaat van onze zoektocht en we zijn er nog niet uit.
-Zoals ik ook al aangaf kijk ik ook naar het mobo als probleem. De A8N komt vaak voor in hetzelfde partoon van problemen maar dit mobo is ook erg veel gebruikt en zeker weer in combinatie met die X2.

BTW dat zwarte scherm op een lan bij het opstarten van BF2 is redelijk gekend. Het duurt dan 30 seconden maar is ook verholpen met de utp er even uit te gooien. Was de lan waar je over spreekt in Soesterberg?

ter illustratie een bericht van EA:

Hi, I posted on the "Connection Lost" post on the EA boards. I think there's a common solution FOR AMD X2 OWNERS. It's to do with changing the affinity of the BF2.exe... in English: telling XP to only use 1 core when running battlefield2.

This has been posted before, but if it works for you then try posting your findings on the board? I've posted a link containing the file you'll need. There are a number of ways you can do it, but this method worked for me.

Many people can now play 100% solid.

Best of luck... ps- this aint a spam. im just PM'ing ppl on the post to try this method and report back. You're the first Razz

Peace!

EA Tech support

XFX 7800 GTX Extreme (558/1350)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 11:19 ]

Verwijderd

JEDI is van de problemen af met de volgende oplossing:

Ik heb een A8N32 SLI gekocht en ik ben van alle problemen af. Heatpipe doet wonderen zo lijkt het en mijn battlefield loopt nooit meer vast.

De A8N-SLI Deluxe heb ik goed kunnen verkopen aangezien hij zo goed als nieuw was.

Nog steeds heb ik het idee dat de NB bij mij problemen gaf van dit mobo. Mijn verandering van mobo ondersteund deze gedachte gang alleen maar. Ik heb zelf technisch te weinig kennis om het te verklaren verder.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even over BF ik denk niet dat het probleem met dit spel gezocht moet worden bij de Athlon X2. Ik speel BF zelf niet, maar hoevee3l problemen ik al wel niet gelezen heb met betrekking tot verschillende hardware en BF, het lijkt er meer op dat BF gewoon ongelovelijk slecht geschreven is.

Verder ligt het meer an de software die niet om kan gaan met dual core of twee CPU's dan dat de processor de boosdoener is lijkt mij. Als er straks games uitkomen die gewoon ook gebruik maken van beide core's zullen deze problemen ook niet meer voorkomen. Maar om de schuld bij de processor te leggen, nee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:28:
Even over BF ik denk niet dat het probleem met dit spel gezocht moet worden bij de Athlon X2. Ik speel BF zelf niet, maar hoevee3l problemen ik al wel niet gelezen heb met betrekking tot verschillende hardware en BF, het lijkt er meer op dat BF gewoon ongelovelijk slecht geschreven is.

Verder ligt het meer an de software die niet om kan gaan met dual core of twee CPU's dan dat de processor de boosdoener is lijkt mij. Als er straks games uitkomen die gewoon ook gebruik maken van beide core's zullen deze problemen ook niet meer voorkomen. Maar om de schuld bij de processor te leggen, nee.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben redelijk betrokken met alles omtrent BF en EA. Dit probleem is geen probleem op zich ma is een rode draad door het verhaal heen! Als ik zeg dat patch na patch blijft binnenrollen om de voorgaande patch weer te herstellen dan denk ik dat dat wel een teken aan de wand is.

Verder wat betreft hardware:
-De demo van BF2 was te spelen op een groter aantal videokaarten dan de koopversie..
-Sinds patch 1.2 kan er alleen met een truuk nog gebruik worden gemaakt van een videolaart met shader 1.4 en volgens ovfficiele weg werkt men alleen nog met 2.0
-Tal van ATI kaarten hebben sinds patch 1.2 onnoemelijk veel problemen met BF2

Die riekt toch naar een geste richting Nvidia (waar het spel duidelijk op gericht is)

MAar dit is maar een gedachte kronkel van mij.
Pagina: 1 2 Laatste