Toon posts:

Games: X2 vervangen door Athlon 64

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

mensen, mensen mensen.... doe toch eens wat onderzoek. Op het internet is hier tonnen informatie over te vinden. ik ga geen links geven want ff googlen is al genoeg.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Darth Malak schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:37:
mensen, mensen mensen.... doe toch eens wat onderzoek. Op het internet is hier tonnen informatie over te vinden. ik ga geen links geven want ff googlen is al genoeg.
als je naar mijn post refereert: ik ben nog geen enkel topic tegen gekomen op welk forum dan ook, heb al vele google zoekacties uitgevoert maar die brengen me alleen naar fixes die niet werken. Zoals je zegt er is tonnen informatie te vinden maar helaas heb ik geen tijd om alle 15.000 zoek reslutaten te bekijken :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Darth Malak schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:37:
Zoals te lezen is heeft hij al heel erg veel onderzoek gedaan en de bekende fixes getest welke allen niet werken. Roepen dat ie maar moet googlen is zinloos in dit geval vind je ook niet?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
evilpin0 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:42:
[...]

als je naar mijn post refereert: ik ben nog geen enkel topic tegen gekomen op welk forum dan ook, heb al vele google zoekacties uitgevoert maar die brengen me alleen naar fixes die niet werken. Zoals je zegt er is tonnen informatie te vinden maar helaas heb ik geen tijd om alle 15.000 zoek reslutaten te bekijken :(
Ik meld me ook maar even aan, zelfde problemen, X2 3800+. HL2 en lost coast werken uitstekend. Echter BF2 schokt als de nete, precies zoals beschreven, het lijkt op eenzelfde effect als dat ik ipv 1 gig ram speel met 256mb ram.

ook alles geprobeerd met fixes enzo, maar mag niet baten! :(

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
BlowFish schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Ik meld me ook maar even aan, zelfde problemen, X2 3800+. HL2 en lost coast werken uitstekend. Echter BF2 schokt als de nete, precies zoals beschreven, het lijkt op eenzelfde effect als dat ik ipv 1 gig ram speel met 256mb ram.

mooi om te zien (sorry :P ) dat ik niet de enige ben :) als je je specs enzo mishien ff kunt posten in het topic dat ik gemaakt heb (paar post terug voor link) kunnen we mishien een oplossing vinden :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

BlowFish schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Heb je ook een her-install van BF2 gedaan danwel begonnen met een schone lei (nieuwe windows installatie)

Ik heb nergens last van met een X2 4400+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Wat een topic ineens na twee dagen weg te zijn geweest. Wel interessant al die visies en ervaringen.

Ik kan over dat affinity heel simpel zijn. Mijn BF2 knalt er meerder malen per avond uit als ik niks toewijs. Wanneer ik dus BF2.exe op 1 core zet gaat alles goed. Sorry maar dit is gewoon zo en ik doe verder niks anders op die pc op dat moment.

Dus het maakt echt verschil.

• lithiumangel
  • Laatst online: 09-04 14:06

lithiumangel

Tuurlijk !

Hahaha jeetje wat een topic ... X2 CPU`s kunnen prima met games omgaan , en in zeldzame gevallen heb je gewoon een 10 seconden actie nodig om de affinity op maar 1 core te zetten voor x game / app
Alhoewel ik moet zeggen dit nog niet eerder te hebben hoeven doen zelfs niet voor BF2 .

Affinity switchen kan je via task-manager doen , maar dit blijft niet permanent en is dus knap vervelend om elke keer toe te passen .
Om het op te lossen ( a.k.a permanent ) is er een leuke tool . Set affinity .
Het heet simpelweg zo . Tis een exe wat je draait , en de rest is eigelijk kinderspel .
Wat het doet is een affinity mask aanmaken op een exe van jou keuze om zodoende van te voren bepaald te hebben welke core welke app gebruikt .
Je kan tevens een uniprocessor bit aan of uit zetten , wat bij mij ervoor geholpen hebt dat de enige app waar ik ooit last van gehad heb op me X2 ( Regcleaner ) ging draaien .

Je kan er op googlen , maar om jullie de moeite te besparen ( en aangezien het niet 1,2,3 via google te vinden is met al die hits ) heb ik het voor de ge-intreseerden op rapid share gezet.

Hier is de download link :

http://rapidshare.de/files/15174257/setaffinity.exe.html

Disclaimer Deze tool is volledig freeware .

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Modbreak:Check www.tweakers.net/aanbod eens :)

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 10-03-2006 21:38 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• BlowFish
Zelfs affinity instellen mag bij mij niet baten :( . Battlefield schokt gewoon als de nete.. is 1 gig dan te weinig ? alles op medium en 1280x1024 (X1800 XT 512mb en X2 3800+)

Verwijderd

Vaag, naar mijn weten moet 1 gig wel voldoende zijn met alles op MEDIUM, zéker in combinatie met die graka en doe proc....

Máár, investeer gewoon in nog 'n gig erbij, je zal er geen spijt van krijgen. Ik heb vorig jaar ook speciaal voor BF2 2 gig ram gehaald, en het was het geld meer dan waard. Wel klote voor de TS ( en de rest ). Ik ben ook van plan te upgraden naar een X2 over maandje of 2, maar ik wil wel gewoon probleemloos BF2 kunnen blijen spelen als het ff kan :|

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 21:34 ]

• BlowFish
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:28:
Vaag, naar mijn weten moet 1 gig wel voldoende zijn met alles op MEDIUM, zéker in combinatie met die graka en doe proc....

Máár, investeer gewoon in nog 'n gig erbij, je zal er geen spijt van krijgen. Ik heb vorig jaar ook speciaal voor BF2 2 gig ram gehaald, en het was het geld meer dan waard. Wel klote voor de TS ( en de rest ). Ik ben ook van plan te upgraden naar een X2 over maandje of 2, maar ik wil wel gewoon probleemloos BF2 kunnen blijen spelen als het ff kan :|
Mjah beetje nutteloos om zomaar 1 gig er bij te prppen, BF2 is nou ook weer niet ZO leuk :P .. maar t moet gewoon draaien!

Verwijderd

Lol die 2 gig komt niet enkel van pas bij bij BF2 ofzo hoor.... En ja, BF2 is dus wél een leuk spelletje :7

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:44
ErikRedbeard schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:43:
Ik speel ook regelmatig BF2 en nog nooit problemen gehad met versnellingen enzovoorts. Het spel draait bij mij gewoon op 2 cores en niet vastgezet aan 1 core. Ik hem maar een enkel spel dat niet werkt op 2 cores (omdat het dan te snel gaat lopen (2x zo snel). Maar BF2 draait perfect.

Ik heb de AMD dual core drivers geinstalled en de patch die je bij Microsoft kan aanvragen er ook op (geen reg edit gedaan en die hotfix doet dat ook niet).

Er zijn 2 dingen die je nodig hebt om het fatsoenlijk te laten werken.
1- AMD X2 drivers
2- Microsoft Windows XP hotfix (aanvraag via de mail)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Zou je mij die NL Hotfix kunnen mailen op bijl0621@planet.nl :)

_/-\o_

• BlowFish
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 03:14:
Lol die 2 gig komt niet enkel van pas bij bij BF2 ofzo hoor.... En ja, BF2 is dus wél een leuk spelletje :7
Ja maar het is atm nog een beetje overbodig dat zul je met me eens zijn, uiteraard binnenkort gaan er steeds meer applicaties komen waar 2 gig echter een pre is maar voor nu, kan ik het geld beter besteden.

• lithiumangel
  • Laatst online: 09-04 14:06

lithiumangel

Tuurlijk !

Voor degene die die M$ hotfix willen , ga gewoon naar mijn eerder geposte link ( Die van Xtreme systems ) en daar vindt je de download link van die Hotfix en alle andere items die je nodig hebt om je X2 probleem loos te laten draaien .

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:44
lithiumangel schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:50:
Voor degene die die M$ hotfix willen , ga gewoon naar mijn eerder geposte link ( Die van Xtreme systems ) en daar vindt je de download link van die Hotfix en alle andere items die je nodig hebt om je X2 probleem loos te laten draaien .
Dat is de Engelse, ik moet de Nederlandse hebben :?

Verwijderd

BlowFish schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:20:
[...]

Ja maar het is atm nog een beetje overbodig dat zul je met me eens zijn, uiteraard binnenkort gaan er steeds meer applicaties komen waar 2 gig echter een pre is maar voor nu, kan ik het geld beter besteden.
Nou wat al gezegd is.. Met BF2 is 2 gig echt een verademing en het maakt laadtijden vele malen korter. BF2 vraagt bij een spelronde op een grote kaart met 64 spelers (max) 1,3 gig. Slecht programmeer werk wellicht zoals we gewend zijn van EA maar het is wel degelijk in dit geval een voordeel met 2 gig.

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:05:
[...]

Nou wat al gezegd is.. Met BF2 is 2 gig echt een verademing en het maakt laadtijden vele malen korter. BF2 vraagt bij een spelronde op een grote kaart met 64 spelers (max) 1,3 gig. Slecht programmeer werk wellicht zoals we gewend zijn van EA maar het is wel degelijk in dit geval een voordeel met 2 gig.
Ik vind dat EA ondanks het feit dat het een mega concurrentie opslurpend concern is toch nog vrij aardige games uitbrengt. Mij hoor je in ieder geval niet klagen. Het is met vergelijkbare bedrijven wel eens anders gelopen.

>> offtopic... jammer alleen dat ze niet zo slim zijn geweest de FIA licentie te bemachtigen... :(

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 12-03-2006 01:29 ]

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik vind al dat gebash over X2 een beetje zinloos. Waarom wijst iedereen meteen naar de proc?
Ik heb een X2 4200+, en hij draait hier als een zonnetje. Laatste LAN, hooguit een maand geleden, heb ik het nog gewoon gespeeld. Moest alleen bij opstarten even netwerkkabel druit omdat die niet voorbij splash-screen kwam als netwerkkabel erin zat, maar dat was meer ruzie met de switch ofzo want iedereen had daar last van (dus ook niet-dual-core ;))

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik zal een dingen zeggen uit eigen ervaring:

Venice 2850 MHz = 28500 3marks in 2001 SE

Opteron 165 @ 2.6 GHz ( Dual core 1mb ) = 33000 3dmarks in 2001 Se.

Dit zie je ook bij HL 2.

120 FPS voor de 2850 MHz venice

180 FPS voor de 2600 MHz Dual core.

Dit is alleen door de Dual core drivers van ATi. Dus als games echt dual core ondersteunen ( Unreal 3 zal dual core support hebben ) Zul je het makkelijk merken. Dus voor gamen heb je nu al meer aan een dual core cpu dan aan een singel core. En vooal in windows merk je het goed alles loopt gewoon lekker door waar het eerst wel even duurde. En je kunt veel tegelijk doen.

Voorheen toen de ATi divers geen dual core support hadden merkte je er niet veel van dan was de Venice vaak ietsjes sneller nu is het totaal omgedraait. Alle taken die de CPU moet doen worden nu door de 2e core gedaan en dan kan de 1e core zig bezig houden met het spel zelf.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

TheBlasphemer schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:53:
Ik vind al dat gebash over X2 een beetje zinloos. Waarom wijst iedereen meteen naar de proc?
Ik heb een X2 4200+, en hij draait hier als een zonnetje. Laatste LAN, hooguit een maand geleden, heb ik het nog gewoon gespeeld. Moest alleen bij opstarten even netwerkkabel druit omdat die niet voorbij splash-screen kwam als netwerkkabel erin zat, maar dat was meer ruzie met de switch ofzo want iedereen had daar last van (dus ook niet-dual-core ;))
Nou dat is een beetje kort door de de bocht. Zoals vele malen beschreven in dit topic is het dus als volgt:

-Niet alle X2`s hebben het probleem. Er zijn genoeg mensen die geen enkel probleem kennen.
-EA erkent problemen te hebben met de X2. (google even en je vind genoeg topics.. bijv forum.eagames.co.uk)
-Wanneer je samen gaat discussieren blijkt vaak dat de X2 de overeenkomst is in het systeem. En dan ga je dat verder uitspitten. Dit topic is natuurlijk een reswultaat van onze zoektocht en we zijn er nog niet uit.
-Zoals ik ook al aangaf kijk ik ook naar het mobo als probleem. De A8N komt vaak voor in hetzelfde partoon van problemen maar dit mobo is ook erg veel gebruikt en zeker weer in combinatie met die X2.

BTW dat zwarte scherm op een lan bij het opstarten van BF2 is redelijk gekend. Het duurt dan 30 seconden maar is ook verholpen met de utp er even uit te gooien. Was de lan waar je over spreekt in Soesterberg?

ter illustratie een bericht van EA:

Hi, I posted on the "Connection Lost" post on the EA boards. I think there's a common solution FOR AMD X2 OWNERS. It's to do with changing the affinity of the BF2.exe... in English: telling XP to only use 1 core when running battlefield2.

This has been posted before, but if it works for you then try posting your findings on the board? I've posted a link containing the file you'll need. There are a number of ways you can do it, but this method worked for me.

Many people can now play 100% solid.

Best of luck... ps- this aint a spam. im just PM'ing ppl on the post to try this method and report back. You're the first Razz

Peace!

EA Tech support

XFX 7800 GTX Extreme (558/1350)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 11:19 ]

Verwijderd

JEDI is van de problemen af met de volgende oplossing:

Ik heb een A8N32 SLI gekocht en ik ben van alle problemen af. Heatpipe doet wonderen zo lijkt het en mijn battlefield loopt nooit meer vast.

De A8N-SLI Deluxe heb ik goed kunnen verkopen aangezien hij zo goed als nieuw was.

Nog steeds heb ik het idee dat de NB bij mij problemen gaf van dit mobo. Mijn verandering van mobo ondersteund deze gedachte gang alleen maar. Ik heb zelf technisch te weinig kennis om het te verklaren verder.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even over BF ik denk niet dat het probleem met dit spel gezocht moet worden bij de Athlon X2. Ik speel BF zelf niet, maar hoevee3l problemen ik al wel niet gelezen heb met betrekking tot verschillende hardware en BF, het lijkt er meer op dat BF gewoon ongelovelijk slecht geschreven is.

Verder ligt het meer an de software die niet om kan gaan met dual core of twee CPU's dan dat de processor de boosdoener is lijkt mij. Als er straks games uitkomen die gewoon ook gebruik maken van beide core's zullen deze problemen ook niet meer voorkomen. Maar om de schuld bij de processor te leggen, nee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:28:
Even over BF ik denk niet dat het probleem met dit spel gezocht moet worden bij de Athlon X2. Ik speel BF zelf niet, maar hoevee3l problemen ik al wel niet gelezen heb met betrekking tot verschillende hardware en BF, het lijkt er meer op dat BF gewoon ongelovelijk slecht geschreven is.

Verder ligt het meer an de software die niet om kan gaan met dual core of twee CPU's dan dat de processor de boosdoener is lijkt mij. Als er straks games uitkomen die gewoon ook gebruik maken van beide core's zullen deze problemen ook niet meer voorkomen. Maar om de schuld bij de processor te leggen, nee.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben redelijk betrokken met alles omtrent BF en EA. Dit probleem is geen probleem op zich ma is een rode draad door het verhaal heen! Als ik zeg dat patch na patch blijft binnenrollen om de voorgaande patch weer te herstellen dan denk ik dat dat wel een teken aan de wand is.

Verder wat betreft hardware:
-De demo van BF2 was te spelen op een groter aantal videokaarten dan de koopversie..
-Sinds patch 1.2 kan er alleen met een truuk nog gebruik worden gemaakt van een videolaart met shader 1.4 en volgens ovfficiele weg werkt men alleen nog met 2.0
-Tal van ATI kaarten hebben sinds patch 1.2 onnoemelijk veel problemen met BF2

Die riekt toch naar een geste richting Nvidia (waar het spel duidelijk op gericht is)

MAar dit is maar een gedachte kronkel van mij.
Pagina: 1 2 Laatste