Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Feli uiteraard, en nou maar hopen dat jullie niet overspoeld worden met topic moves.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik wil niet gelijk bashen hoor, maar als je nu met java-script client-gegeven in je server-side PHP wilt gebruiken, waar laten we dat dan?
Ey!! Macarena \o/
En zo is het maar net.
Foutje, wordt aan gewerkt.Glabbeek schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:31:
Wat me meteen opvalt is dat het subforum Programmeren heet, terwijl in de sticky Waar hoort mijn topic? en in de MED over 'programming' wordt gesproken. En ja, ik weet dat het mierenneuken is
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
good going devaapjes
de 2 (te) grote fora opsplitsen was idd hard nodig
This message was sent on 100% recyclable electrons.
dat ligt een beetje aan waar de foutmelding gegeven wordt ... geeft de PHP-engine een fout, is de fout in de serverside scripting ... is het een useragent-javascript-error, gaat het om een fout in de clientside scripting ....RaZ schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:32:
...maar als je nu met java-script client-gegeven in je server-side PHP wilt gebruiken, waar laten we dat dan?
Juist dat is een heel makkelijk onderscheid omdat beide scipts op een compleet andere manier uitgevoerd worden ...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
^^ Met stomRemy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:40:
Goed bezig heren, zoals gezegdeen forse verherbouwing, en met recht!
Het W&G en P&W op en neer gooien van topics kwam me echt de keel uit (en dan "zag" ik het alleen gebeuren en hoefde ik niks te doen als user zijnde
[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 06-03-2006 21:43 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Blijven rare lui, devvers
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Je kan geen TR's hangen aan topics waar je niet in mag reageren.oisyn schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:21:
(...) (wat de FAQs zelf betreft is het wellicht handiger om er een TR aan te hangen met je opmerkingen/suggesties/toevoegingen).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Na veel gediscussieer is het er toch van gekomen, en ik persoonlijk ben blij met de indeling zoals ze er nu is.
Het was imo hoog tijd om P&W 'uit elkaar te trekken', en nu maar hopen dat we niet teveel topics moeten moven.
https://fgheysels.github.io/
bedankt!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
in deze alias?Officesuites en -software
Problemen met alles wat met officepakketten te maken heeft.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
* Je wil weten hoe je een rapport op een bepaalde manier laat weergeven in Access.
* De door jou gemaakte Word-macro werkt niet zoals je wil.
Non-Windows Operating systems
Problemen die direct te maken hebben met bijvoorbeeld Unix of BSD-servers en Linux-servers of bijvoorbeeld je eigen verse Redhat-install. Ook bash-vragen horen in NOS.
Windows Operating Systems
Problemen die direct te maken hebben met NT-servers of je eigen lokale 98/2000/XP-systeempje. Batch-vragen horen ook in WOS.
Network Troubleshooting
Voor alles wat met netwerkproblemen te maken heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 06-03-2006 21:51 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Volgens mij zijn ze nog steeds bezig met het topic.
http://hawvie.deviantart.com/
Omdat sommigen misschien topics overwegen in de Devschuur te plaatsen die daadwerkelijk in Non-Windows Operating Systems / Windows Operating Systems of Officesuites en -software thuishoren
Even geduld.Robin schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:53:
Het ziet er goed uit, alleen jammer dat Programmeren een Nederlandse benaming is terwijl de andere fora Engelse benamingen hebben. Eigelijk geldt dat voor voor elke hoofdgroep, dus ik zeur.
Is het nu mogelijk om een apart topic te maken voor je 3d project? Soort van CiP. Ik denk dat daar nu wel ruimte voor is binnen graphics. Of denk k verkeerd?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Misschien is het een idee om hetzelfde beleid te voeren als bij het casemodding topic?!!robin222 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:54:
Nog even een klein vraagje/opmerking.
Is het nu mogelijk om een apart topic te maken voor je 3d project? Soort van CiP. Ik denk dat daar nu wel ruimte voor is binnen graphics. Of denk k verkeerd?
http://hawvie.deviantart.com/
Inderdaad, en alles wat niet goed genoeg bevonden word gaat gewoon in het grote 3d stuff topic?HawVer schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:09:
[...]
Misschien is het een idee om hetzelfde beleid te voeren als bij het casemodding topic?!!
Edit:
Dat is trouwens wel erg moeilijk te beoordelen. Dus k zou niet weten hoe dat moet gebeuren
[ Voor 15% gewijzigd door FreezingPixels op 06-03-2006 22:14 ]
Hier stond de Graphics-crew niet negatief tegenover, maar een precies beleid is er nog niet. Uiteraard staat het vrij om suggesties te doen.robin222 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:54:
Gezien je nick moet dat wel goedkomen lijkt meRedRose schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:14:
Het ziet er wel naar uit dat een aantal van ons een paar serieuze architectuurtopics moeten gaan starten
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Janoz schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:21:
[...]
Gezien je nick moet dat wel goedkomen lijkt me
Na 4 jaar eindelijk iemand die t verband ziet
[ Voor 5% gewijzigd door RedRose op 06-03-2006 22:29 ]
Er is bewust gekozen voor een langere retentie van topics in de topiclisting, wat betekent dat topics 7 dagen na de laatste reactie zichtbaar blijven. We pretenderen niet dat het storm gaat lopen in Software Engineering & Architecture, maar dat hoeft ook zeker niet om een levensvatbaar forum te hebben en houden.RedRose schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:14:
Het ziet er wel naar uit dat een aantal van ons een paar serieuze architectuurtopics moeten gaan starten
Dat is een heel goed punt.robin222 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:54:
Het lijkt mij dat als je een appart topic maakt met je project (moet dus wel een project zijn van enige grootte, klaasje die een tutor volgt dus niet
Ook kun je dan goed de progressie zien en makkelijker commentaar geven.
Ik ben iig voor
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Inderdaad.Han schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:43:
Cosmetische ingreep? Nu nog lelijker!
Blijven rare lui, devvers
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Signature
Dat is wel handig inderdaad, omdat je soms waarschijnlijk ook gewoon een aantal dagen nodig hebt om een besproken architectuur goed door te lichten.-NMe- schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:42:
[...]
Er is bewust gekozen voor een langere retentie van topics in de topiclisting, wat betekent dat topics 7 dagen na de laatste reactie zichtbaar blijven. We pretenderen niet dat het storm gaat lopen in Software Engineering & Architecture, maar dat hoeft ook zeker niet om een levensvatbaar forum te hebben en houden.
Mwa dat leer proces vind k eigelijk niet echt belangrijk. Maar dat je gewoon lkkr veel updates kan doen enzo. En het grootste probleem van 3d projectjes is dat ze 9 van de 10 x niet afkomen. Ik denk dat de meeste mensen die hier aan 3d gebeuren doen dit wel kunne bevestigen.messi schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:47:
[...]
Dat is een heel goed punt.
Het lijkt mij dat als je een appart topic maakt met je project (moet dus wel een project zijn van enige grootte, klaasje die een tutor volgt dus niet) dat iedereen er van kan leren.
Ik ben iig voor
Ik denk ook dat de mensen die zo'n topic openen zelf wel weten wat hun niveau is en of het topic waardig is. En of het ooit afkomt. Ik heb binnenkort een paar projectjes doe k moet doen en die zou ik graag gewoon in een apart topic willen doen. Ook omdat ze behoorlijk groot zijn en ik 100% cker weet dat het ook af komt
Er is tijdens het crewoverleg sprake geweest van showcasetopics, à la Show-, test- & verzamelcases. Maar in hoeverre daar beleid over is weet ik niet, dus dat wordt even afwachten.messi schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:47:
Dat is een heel goed punt.
Het lijkt mij dat als je een appart topic maakt met je project (moet dus wel een project zijn van enige grootte, klaasje die een tutor volgt dus niet) dat iedereen er van kan leren.
Ik ben iig voor
We hebben er wel uitgebreid over gediscussieerd alleen nog niet 1 algemeen beleid gekozen. Waar we het wel over eens waren is dat er nu wel meer ruimte is voor aparte topics ipv alleen 'grote' topics. Meer hierover volgt snelrobin222 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:52:
[...]
Mwa dat leer proces vind k eigelijk niet echt belangrijk. Maar dat je gewoon lkkr veel updates kan doen enzo. En het grootste probleem van 3d projectjes is dat ze 9 van de 10 x niet afkomen. Ik denk dat de meeste mensen die hier aan 3d gebeuren doen dit wel kunne bevestigen.
Ik denk ook dat de mensen die zo'n topic openen zelf wel weten wat hun niveau is en of het topic waardig is. En of het ooit afkomt. Ik heb binnenkort een paar projectjes doe k moet doen en die zou ik graag gewoon in een apart topic willen doen. Ook omdat ze behoorlijk groot zijn en ik 100% cker weet dat het ook af komt
Het antwoord van RM-rf is niet echt bevredigend voor die gevallen waarin er géén preciese foutmelding is, maar als iemand een discussie wil starten over een globale aanpak. Denk bijvoorbeeld aan een topic over AJAX in het algemeen: de Javascript-component is daarin absoluut van groot belang, maar AJAX vereist ook serverside scripting en vaak ook een serverside database. Waar moet zo'n topic dan komen? Persoonlijk vind ik de topics met 'dit is mijn foutmelding - hoe los ik het op' (zoals RM-rf suggereert) het minst interessant; het lijkt me niet de bedoeling om daar op te optimaliseren waardoor voor iets bredere topics geen plaats meer is.RaZ schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:32:
hmm... Clientside scripting in 1 forum, server-side in een ander.
Ik wil niet gelijk bashen hoor, maar als je nu met java-script client-gegeven in je server-side PHP wilt gebruiken, waar laten we dat dan?
Ik zou zeggen dat Javascript eerder in Programming thuishoort dan in het Webdesign forum. Ik zie daarin ook meer overeenkomsten met competenties en interessen van gebruikers.
Een ander alternatief zou zijn geweest om het hele webdesigngebeuren in een apart forum te stoppen, inclusief PHP, ASP, enzovoorts. Dan kan het Programming-forum over 'echt' programmeren gaan.
Wat dat betreft is het ergens ook jammer dat databases onder een apart forum vallen. Praktisch elke website bestaat bijvoorbeeld uit PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript; als je grafisch ontwerp erbij neemt zit je dus op vier forums.
vaak is eenvoudig te zien door debugging of de door de server gegenereerde output correct is waardoor je de fout kan herleiden tot de javascript, of de serverside taalSoultaker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:03:
Denk bijvoorbeeld aan een topic over AJAX in het algemeen: de Javascript-component is daarin absoluut van groot belang, maar AJAX vereist ook serverside scripting en vaak ook een serverside database. Waar moet zo'n topic dan komen?
ehm, nu heb je 'echt' wel tussen quotes staan, maar bedoel je hier dat PHP/ASP etc niet behoort tot "programmeren"Een ander alternatief zou zijn geweest om het hele webdesigngebeuren in een apart forum te stoppen, inclusief PHP, ASP, enzovoorts. Dan kan het Programming-forum over 'echt' programmeren gaan.
En ja, sommige problemen kunnen verspreid zijn over 4 forums ware het niet dat je die vragen kunt splitsen. En waar splitsen niet kan pak je toch het forum dat het dichste bij zit. De grenzen zijn niet hard, er zijn grijze gebieden al proberen we die wel heel klein te houden.
Topics waarin er op deze manier twijfel is waar het probleem zit komen maar zo zelden voor dat het eigenlijk te verwaarlozen valt. AJAX-topics komen dus net in dat subforum waar dat specifieke probleem het best thuishoort.Soultaker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:03:
Op zich vind ik de splitsing wel aardig, maar ik vond dit wel een terechte vraag:
Het antwoord van RM-rf is niet echt bevredigend voor die gevallen waarin er géén preciese foutmelding is, maar als iemand een discussie wil starten over een globale aanpak. Denk bijvoorbeeld aan een topic over AJAX in het algemeen: de Javascript-component is daarin absoluut van groot belang, maar AJAX vereist ook serverside scripting en vaak ook een serverside database. Waar moet zo'n topic dan komen? Persoonlijk vind ik de topics met 'dit is mijn foutmelding - hoe los ik het op' (zoals RM-rf suggereert) het minst interessant; het lijkt me niet de bedoeling om daar op te optimaliseren waardoor voor iets bredere topics geen plaats meer is.
Toch is JS (wanneer het op websites gebruikt wordt) iets compleet anders dan PHP, C++ of welke andere taal dan ook. Je bent eigenlijk continu bezig met het DOM en layout geven aan je pagina, terwijl de meeste code relatief simpel is.Ik zou zeggen dat Javascript eerder in Programming thuishoort dan in het Webdesign forum. Ik zie daarin ook meer overeenkomsten met competenties en interessen van gebruikers.
Dat is ook besproken, maar daar hebben we eigenlijk unaniem tegen gestemd. PHP is net zo goed een programmeertaal als C++, en het kan ook standalone gebruikt worden. Voor Javascript geldt dat ook, maar Javascript-topics die niets met webdesign te maken hebben horen dan ook al sinds jaar en dag in /14.Een ander alternatief zou zijn geweest om het hele webdesigngebeuren in een apart forum te stoppen, inclusief PHP, ASP, enzovoorts. Dan kan het Programming-forum over 'echt' programmeren gaan.
Databases vallen onder een apart forum? Nee hoor.Wat dat betreft is het ergens ook jammer dat databases onder een apart forum vallen. Praktisch elke website bestaat bijvoorbeeld uit PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript; als je grafisch ontwerp erbij neemt zit je dus op vier forums.
Ja, maar het ging me om topics zonder een duidelijke fout. Bij een AJAX-aanpak is je dataformaat bijvoorbeeld belangrijk; die genereer je met PHP en lees je uit met Javascript, en/of vice versa. Is discussie over dat formaat nu PHP of Javascript?Erkens schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:08:
vaak is eenvoudig te zien door debugging of de door de server gegenereerde output correct is waardoor je de fout kan herleiden tot de javascript, of de serverside taal
Tja, scripting languages zijn natuurlijk een beetje een middle ground. PHP/ASP zijn net zo goed een soort veredelde template systems. De vraag is meer waarom Javascript géén programmeren zou zijn, als PHP dat wel is?ehm, nu heb je 'echt' wel tussen quotes staan, maar bedoel je hier dat PHP/ASP etc niet behoort tot "programmeren"
Ik heb het idee dat de meeste PHP code ook meestal gewoon simpel is; niet veel anders dan Javascript. Ik heb het dan natuurlijk niet over iets als React, maar daar gaan de meeste topics ook niet over. In W&G stonden trouwens ook dingen als de DHTML-contest; als je dan bijvoorbeeld Crisp z'n Lemmings-kloon erbij pakt, dan kun je moeilijk volhouden dat Javascript code 'relatief simpel' is.-NMe- schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:16:
Toch is JS (wanneer het op websites gebruikt wordt) iets compleet anders dan PHP, C++ of welke andere taal dan ook. Je bent eigenlijk continu bezig met het DOM en layout geven aan je pagina, terwijl de meeste code relatief simpel is.
Kan wel, maar ik heb niet het idee dat 't op dezelfde manier gebruikt wordt. Hoeveel PHP-topics hebben iets met datastructuren te maken? Hoeveel met algoritmen? In abstracte vorm kunnen die in SE&A maar er zijn ook zat topics geweest over de implementatie van deze dingen (ik kan me een specifiek C++ algoritme voor TSP herinneren); dat moet dus in Programming, maar volgens mij is de doelgroep compleet anders. De gemiddelde PHP-programmeur heeft werkelijk geen clue van TSP of C++ en als je met dat onderwerp bezig bent heb je waarschijnlijk geen interesse in oneven-regels-een-andere-kleur-geven in PHP. Daar staat tegenover dat PHP-programmeurs vaak ook bezig zijn met Javascript, CSS en HTML, maar daarvoor moeten ze dus wel naar een ander forum.Dat is ook besproken, maar daar hebben we eigenlijk unaniem tegen gestemd. PHP is net zo goed een programmeertaal als C++, en het kan ook standalone gebruikt worden. Voor Javascript geldt dat ook, maar Javascript-topics die niets met webdesign te maken hebben horen dan ook al sinds jaar en dag in /14.
Hmz, ok.Databases vallen onder een apart forum? Nee hoor.Databaseontwerp hoort in Software Engineering & Architecture, en problemen bij de implementatie of het opbouwen van queries als vanouds in Programming. Net zoals applicatieontwerp dus in SE&A hoort, en applicatieprogrammering in PRG.
Overigens sta ik niet negatief tegenover de wijziging hoor; ik geloof ook wel dat er goed over de splitsing nagedacht is van te voren, maar dat kan natuurlijk niet a priori alle twijfels wegnemen. Het voordeel van het oude systeem was dat je minder forums had, dus je hoeft (1) minder forums bij te houden die je interessant vind en er is (2) minder twijfel over waar topics thuishoren. Meer forums maken is alleen zinnig als ze voldoende op zichzelf staan en niet teveel overlap hebben. Óók qua bezoekers: als nu blijkt dat in twee of drie forums precies dezelfde mensen zitten is het niet zo zinnig om er drie aparte forums op na te houden. Maar goed, we gaan wel zien wat er gebeurt.
[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 07-03-2006 01:05 ]
In dat geval zou ik het topic in /14 openen, aangezien het toch voornamelijk daarmee te maken heeft. AJAX is gewoon een ontzettend grijs gebied, en zonder /13 en /14 te mergen (wat we dus niet willenSoultaker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:38:
Ja, maar het ging me om topics zonder een duidelijke fout. Bij een AJAX-aanpak is je dataformaat bijvoorbeeld belangrijk; die genereer je met PHP en lees je uit met Javascript, en/of vice versa. Is discussie over dat formaat nu PHP of Javascript?
Topics die op zo'n hoog niveau met Javascript te maken hebben, die horen dus in /14. Dat is overigens al een hele tijd zo, maar dergelijke topics komen gewoon zo weinig voor dat het echt een uitzonderingsgeval is. PHP-topics zijn inderdaad ook over het algemeen vaak erg simpel, maar als je PHP en ASP in /13 laat thuishoren, dan weten we ons weer geen raad meer met die topics die wel gewoon een hoog niveau hebben op programmeergebied.Tja, scripting languages zijn natuurlijk een beetje een middle ground. PHP/ASP zijn net zo goed een soort veredelde template systems. De vraag is meer waarom Javascript géén programmeren zou zijn, als PHP dat wel is?
[...]
Ik heb het idee dat de meeste PHP code ook meestal gewoon simpel is; niet veel anders dan Javascript. Ik heb het dan natuurlijk niet over iets als React, maar daar gaan de meeste topics ook niet over. In W&G stonden trouwens ook dingen als de DHTML-contest; als je dan bijvoorbeeld Crisp z'n Lemmings-kloon erbij pakt, dan kun je moeilijk volhouden dat Javascript code 'relatief simpel' is.
De scheiding tussen PRG en SE&A is op het moment dat alles wat ontwerptechnisch is in SE&A hoort, en alles dat implementatiespecifiek is in PRG. Dat ook hier een grijs gebied zit wat betreft topics die gaan over het implementeren van design patterns in een bepaalde taal is jammer, maar er zal toch ergens een grens moeten liggen. De makkelijkste grens die we kunnen trekken is die van (taalonafhankelijk) ontwerp versus implementatie, en daar hebben we dan ook voor gekozen.Kan wel, maar ik heb niet het idee dat 't op dezelfde manier gebruikt wordt. Hoeveel PHP-topics hebben iets met datastructuren te maken? Hoeveel met algoritmen? In abstracte vorm kunnen die in SE&A maar er zijn ook zat topics geweest over de implementatie van deze dingen (ik kan me een specifiek C++ algoritme voor TSP herinneren); dat moet dus in Programming, maar volgens mij is de doelgroep compleet anders. De gemiddelde PHP-programmeur heeft werkelijk geen clue van TSP of C++ en als je met dat onderwerp bezig bent heb je waarschijnlijk geen interesse in oneven-regels-een-andere-kleur-geven in PHP. Daar staat tegenover dat PHP-programmeurs vaak ook bezig zijn met Javascript, CSS en HTML, maar daarvoor moeten ze dus wel naar een ander forum.
I know, dat las ik ook wel tussen de regels door. Sowieso is commentaar altijd welkom, zeker nu we nog bezig zijn met de beleidsvorming van de nieuwe fora.Overigens sta ik niet negatief tegenover de wijziging hoor;
Dat de mensen die eerst in P&W kwamen nu misschien in 3 fora komen wil natuurlijk niet zeggen dat de splitsing daarom slecht is. Stel je houdt van lezen, muziek maken en origami, en je krijgt een stapel papier waarin het manuscript van een goed boek, de partituur van een prachtig stuk muziek en wat origami-papier door elkaar zitten. Dan ben je wel even zoet met het uitfilteren van die papieren die je op het moment graag wil gebruiken. Wat we met deze subfora dus bereiken is dat het zaakje beter gesorteerd en gestructureerd is, en dat kan natuurlijk alleen maar goed zijn.ik geloof ook wel dat er goed over de splitsing nagedacht is van te voren, maar dat kan natuurlijk niet a priori alle twijfels wegnemen. Het voordeel van het oude systeem was dat je minder forums had, dus je hoeft (1) minder forums bij te houden die je interessant vind en er is (2) minder twijfel over waar topics thuishoren. Meer forums maken is alleen zinnig als ze voldoende op zichzelf staan en niet teveel overlap hebben. Óók qua bezoekers: als nu blijkt dat in twee of drie forums precies dezelfde mensen zitten is het niet zo zinnig om er drie aparte forums op na te houden. Maar goed, we gaan wel zien wat er gebeurd.
dat dataformaat kan toch prima in Software Engineering & Architecture of zie ik dat forum nu verkeerd?Soultaker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:38:
Ja, maar het ging me om topics zonder een duidelijke fout. Bij een AJAX-aanpak is je dataformaat bijvoorbeeld belangrijk; die genereer je met PHP en lees je uit met Javascript, en/of vice versa. Is discussie over dat formaat nu PHP of Javascript?
maar het feit blijft dat je relatief eenvoudig kan checken of de datastromen goed zijn
javascript is ook gewoon programmeren, maar het feit is nu eenmaal dat javascript vaak alleen ingezet als "uitbreiding" van de HTML/CSS mogelijkheden, waardoor het in die gevallen beter daarbij hoort. Maar als jij een probleem hebt met bijvoorbeeld zo'n spel als lemmings die je in javascript hebt gemaakt lijkt het me niet meer dan logisch dat je dat in Programming kan doen toch?Tja, scripting languages zijn natuurlijk een beetje een middle ground. PHP/ASP zijn net zo goed een soort veredelde template systems. De vraag is meer waarom Javascript géén programmeren zou zijn, als PHP dat wel is?
Ik heb het idee dat de meeste PHP code ook meestal gewoon simpel is; niet veel anders dan Javascript.
juist wel, alleen dan als onderdeel vanIk heb het dan natuurlijk niet over iets als React, maar daar gaan de meeste topics ook niet over.
Als het een beetje geabstraheerd wordt wel ja. Een discussie over welk formaat/compressie het beste is bij die en die eisen aan de snelheid en toegankelijkheid lijkt me iets dat prima in SE&A hoort. Maar dat is dus een beetje afhankelijk van de insteek van het topic in kwestie.Erkens schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:52:
dat dataformaat kan toch prima in Software Engineering & Architecture of zie ik dat forum nu verkeerd?
Dat zeg ik.javascript is ook gewoon programmeren, maar het feit is nu eenmaal dat javascript vaak alleen ingezet als "uitbreiding" van de HTML/CSS mogelijkheden, waardoor het in die gevallen beter daarbij hoort. Maar als jij een probleem hebt met bijvoorbeeld zo'n spel als lemmings die je in javascript hebt gemaakt lijkt het me niet meer dan logisch dat je dat in Programming kan doen toch?
Vooral de tools hoeven nu niet meer tussen wal en schip te komen.
Hopelijk kunnen de fora zichzelf staande houden.
Who is John Galt?
Algoritmiek is toch echt een programmeerprobleem en geen engineering noch een architectureel probleem. Schop dat voorbeeldje naar "programming".Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Dat vind ik ook wel een positief punt ja. (Maar ik vraag me af of er echt genoeg onderwerpen zijn om 't in leven te houden. De FAQ voor dat forum is wel nuttig natuurlijk.)justmental schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:05:
Vooral de tools hoeven nu niet meer tussen wal en schip te komen.
Serieus, denk dat het stuk duidelijker zal zijn. Het gebeurde toch wel regelmatig dat mensen wat in het vuile /14 vroegen wat voor het schone /13 bedoeld was of andersom. Persoonlijk vind ik het wat minder handig omdat ik vaak even alleen /13 checkte of ik nog nuttig kon zijn en nu moet ik er twee af. Denk wel dat ik het zal overleven.
misschien is handig om Graphics & Print als naam te gebruiken, op de één of andere manier voelt Graphics als online (bij print noem je het visuals) en er kwamen best wat vragen voorbij over het drukken van het één en ander
[ Voor 19% gewijzigd door OzBoz op 07-03-2006 01:19 ]
Ik weet overigens dat ze helemaal uitgezet kunnen worden, maar dat is weer zo leeg...
Ergo: 't gewoon nooit goed met mij
Efficiëntie van een algoritme is vaak taalonafhankelijk en berekenbaar. Omdat het verder van daadwerkelijk programmeren af staat dan van het ontwerp van software hebben we ervoor gekozen om algoritme-ontwerp in SE&A te bespreken, ondanks dat het zich lichtelijk op een ander niveau afspeelt.Grijze Vos schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 01:01:
De splitsing is op zich wel goed, alleen:
[...]
Algoritmiek is toch echt een programmeerprobleem en geen engineering noch een architectureel probleem. Schop dat voorbeeldje naar "programming".
Bestaan er vooor alle fora dit soort email-adressen?De mensen in bold vormen het primaire aanspreekpunt voor dat forum, maar specifieke vragen kun je beter sturen naar de betreffende mailinglists: webmods, gfxmods, prgmods, seamods en dtemods -at- tweakers.net
(Bv. itmods -at- tweakers.net ? )
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Als het goed is wel japven schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:01:
[...]
Bestaan er vooor alle fora dit soort email-adressen?
(Bv. itmods -at- tweakers.net ? )
Mooi, dan ga ik die vaker gebruiker.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Gefeliciteerd Devschuur
Ik ben het hier wel met Soultaker eens, ik heb dit trouwens gisteren nog eens aangehaald..Ik zou zeggen dat Javascript eerder in Programming thuishoort dan in het Webdesign forum. Ik zie daarin ook meer overeenkomsten met competenties en interessen van gebruikers.
Als het geen zoekvraag is dan is een js probleem meestal een echt programmeerprobleem.
Who is John Galt?
< dit stukje webruimte is te huur >
NL o.a. " Beveiliging & Virussen '' plus alle omschrijvingen.André schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:55:
Ik zie geen NL?
EN o.a " Programming " en interne delen in dit forum zoals " Search "
Het is een Nederlands forum dus waarom Engelse woorden gebruiken. Het maakt het erg echt niet "cooler" op hoor.
Ik heb denk ik een lossere definitie van programmeren dan.André schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:24:
Ik ben het met je eens dat veel van de js vragen zoekvragen zijn, maar toch zijn ze ook net weer allemaal anders. Daarbij gaat 95% over een form validatie, aanpassing van de CSS oid en maar 5% over serieus programmeerwerk. Die 5% kan dan altijd nog naar Programming gemoved worden.
Voor mij is programmeren alles wat ik als programmeur moet bouwen en dat kunnen ook client side js validaties ed. zijn.
Overigens vind ik dat js vaak een beetje stigmatiserend als niet serieus wordt neergezet, net als dat bijvoorbeeld met PHP gebeurt.
Who is John Galt?
Goed gedaan, mensen
Wat ik me eigenlijk afvraag nu: Lijkt Programming en Software Engineering & Architecture niet heel erg veel op elkaar. Ik denk namelijk dat in de toekomst topics in deze twee nogal door elkaar gaan staan, tenzij er goed gemodereerd gaat worden natuurlijk.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Helemaal mee eens, alleen de raakvlakken van JS met andere zaken liggen meer in WEB dan in PRG. Daarom hebben we ook gekozen om JS toch apart te houdenjustmental schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:02:
[...]
Ik heb denk ik een lossere definitie van programmeren dan.
Voor mij is programmeren alles wat ik als programmeur moet bouwen en dat kunnen ook client side js validaties ed. zijn.
Overigens vind ik dat js vaak een beetje stigmatiserend als niet serieus wordt neergezet, net als dat bijvoorbeeld met PHP gebeurt.
Oh, ik dacht dat je alleen de Devschuur bedoelde. De namen zijn gewoon ooit ontstaan en daaruit verder geevolueerd. Waarom zouden we daar volledig serieuze namen voor moeten verzinnen, dit laat het wat losser lijken.aex351 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:01:
[...]
NL o.a. " Beveiliging & Virussen '' plus alle omschrijvingen.
EN o.a " Programming " en interne delen in dit forum zoals " Search "
Het is een Nederlands forum dus waarom Engelse woorden gebruiken. Het maakt het erg echt niet "cooler" op hoor.
Tja, alle talen zou je in feite voor het web kunnen gebruiken dus waar wil je de scheiding leggen? Waar hoort JAVA dan bijvoorbeeld?aex351 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:04:
Vind het jammer dat ze gewoon geen afzonderlijke forum hebben gemaakt voor web programmeer / scripting talen. Gemiste kans.
[ Voor 49% gewijzigd door André op 07-03-2006 10:09 ]
Waarom zouden we dat doen ? Webprogrammeren en desktop programmeren groeien steeds meer en meer naar elkaar toe ('denk aan smart clients, connected/disconnected systemen, etc...)... De grens tussen het web en de desktop wordt steeds kleiner, en dan zouden wij hier die grens gaan maken ? Nee, dat zou een slecht idee zijn.aex351 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:04:
Vind het jammer dat ze gewoon geen afzonderlijke forum hebben gemaakt voor web programmeer / scripting talen. Gemiste kans.
Of je nu een webapplicatie maakt, of een rich client applicatie, in essentie is het hetzelfde. Een loop is een loop, en een if blijft een if.

Neej hoor, feli en het is idd beter
@André: Waar denk je dat Java hoort
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Het blijft dezelfde taal, dan ga je toch niet onderverdelen op _wat_ je aan het proggen bentApen-nootjes schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:14:
@André: Waar denk je dat Java hoortAls je een Applicatie maakt in programmeer en als je een applet schrijft in scripting natuurlijk... Javascript altijd in scripting
Al zo enorm vaak besproken. Programmeren blijft programmeren, als je een onderscheid gaat maken op programmeren op het web en 'gewoon' programmeren krijg je zo enorm veel onduidelijkheid. Het ene .Net topic moet dan in het webscript-forum, terwijl het andere .Net topic in het programmeren-forum moet. En ik kan in C++ ook een forum bouwen, zie jij dat soort topics dan in een webscriptforum? En dit natuurlijk nog even afgezien het feit dat zo'n splitsing er vroeger is geweest en dat dat het bewijs is dat het gewoon niet werktaex351 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:04:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
* Sponge denkt er ook enigszins hetzelfde over. Voor mij wordt GoT-ten steeds meer een probleem, en kom ik hier steeds minder.Soultaker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:38:
Overigens sta ik niet negatief tegenover de wijziging hoor; ik geloof ook wel dat er goed over de splitsing nagedacht is van te voren, maar dat kan natuurlijk niet a priori alle twijfels wegnemen. Het voordeel van het oude systeem was dat je minder forums had, dus je hoeft (1) minder forums bij te houden die je interessant vind en er is (2) minder twijfel over waar topics thuishoren. Meer forums maken is alleen zinnig als ze voldoende op zichzelf staan en niet teveel overlap hebben. Óók qua bezoekers: als nu blijkt dat in twee of drie forums precies dezelfde mensen zitten is het niet zo zinnig om er drie aparte forums op na te houden. Maar goed, we gaan wel zien wat er gebeurt.
Het begon met de splitsing in Spielerij, waardoor problemen en discussies apart geplaatst worden. Ik ga niet actief opzoek naar problemen
Ditto met fotografie. Elke dag keek ik er meerdere keren in, maar sinds de spitsing kan ik het denk ik op twee handen tellen. Het kost me dan ook gewoon teveel tijd om al die subfora bij langs te gaan
Nu was ik al niet echt zo heel actief in P&W meer, maar ik lurkte er wel tussen door even. Nu zijn er weer extra fora bijgekomen.
* Sponge ziet door de bytes de bits niet meer
Overigens vraag ik me af of er meer users zijn met dit probleem.
Verder kan ik me wel voorstellen dat de forums meer gespecialiseerd worden. Maar ondertussen wordt de userbase ook opnieuw geschudt als een pak kaarten. Men komt niet meer in de forum waar men anders wel zou komen, waardoor goede discussies en antwoorden waarschijnlijk/mogelijk zullen afnemen.
Het idee achter de splitsing is om niet 1 grote vergaarbak te krijgen maar meer gespecialiseerde forums waarmee we meer specialisten hopen aan te trekken en vast te houden die zich op 1 forum kunnen richten. Op die manier zullen per forum meer onderwerpen aan bod komen en zal elk forum een beetje zijn eigen harde kern krijgen.
Misschien is het een idee als die 3 wordt uitgebreid, of wanneer je meerdere AT filters kunt kiezen, maar dat moet ik ooit maar eens als feature request dumpen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hankey schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:25:
Beetje verwarrende indeling imo, die wmb ook een beetje onjuist is, aangezien webdesign meer bij graphics (en interaction design, maar dat hebben we hier niet) hoort dan bij mark up en client side scripting. Je volgt namelijk altijd eerst de design fase voordat je gaat implementeren...
Was het zo geweest:
Webdesign & Graphics
Markup & Clientside Scripting
Development Tools & Environments
Programming
Software Engineering & Architecture
dan was het wmb. wat logischer geweest...
Op dat ene puntje van vaagheid vind ik de indeling zeker niet verkeerd...Hankey schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 06:21:
Door de naamstelling verandert de samenstelling echter toch ook een beetje. Vroeger was het meteen duidelijk waar je commentaar op je web en interface ontwerpen kon krijgen. Nu is dat imo een stuk minder duidelijk. Moet een website ontwerp nou in Webdesign, Markup & Clientside Scripting of toch in Graphics.En hoe zit het dan met interface ontwerpen die niet voor het web gemaakt zijn
...
Verder vind ik de splitsing tussen Programming (& scripting), Software engineering en development tools wel een goede eigenlijk, aangezien het daarbij meteen duidelijk is waar je voor welk onderwerp terecht kunt...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Verwijderd
neee nee neee ,...!!!!
nu nog wachten op nieuwe react voor topiclistings van meerdere subfora tegelijk (kan nu alleen inverse, onhandig) en dan is het helemaal meukee! \o/
Remy: Mokken? woet!
[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 07-03-2006 11:19 ]
Verwijderd
ja voor jullie pageviews cq inkomsten waarschijnlijk nog beter!!!!! Potverdorie die hele Devschuur wordt zo wel een grote onoverzichtelijke puzzelboel! Ik ben er echt niet blij mee!Remy schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:18:
zkywalker: dat is wel goed voor je snelspaarpunten voor Devschuur-mokken hè natuurlijk
enne waar kan ik die punten sparen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 11:25 ]
Och, aangezien dat HK posts zijn hoeven wij ze ook niet serieus te nemenHankey schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:14:
Om mijn mening over de nieuwe indeling te geven kan ik denk het best even mijn reactie uit de HK quoten:
[...]
[...]
Op dat ene puntje van vaagheid vind ik de indeling zeker niet verkeerd...
Stel je voor. Je vindt auto's heel erg leuk, en je weet er alles van. Iemand plaatst een topic over een motorfiets. Blijkbaar heeft hij problemen met de motor. Omdat motors vaak hetzelfde werken, besluit je te kijken en je advies/tips te geven.Janoz schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:11:
Ik ken het probleem Sponge. Ik heb echter een filter op de AT ingesteld. Ik had ook mijn meest gebruikte fora in mijn myReact staan, alleen kom ik daar nu wel een paar te kort (max 3).
Misschien is het een idee als die 3 wordt uitgebreid, of wanneer je meerdere AT filters kunt kiezen, maar dat moet ik ooit maar eens als feature request dumpen.
Als er een auto en een motor forum apart was, zou je zelf waarschijnlijk nooit gekeken hebben in zijn topic (ander forum, immers), omdat je geen interesse hebt in motorfietsen.
Misschien een beetje vergezocht, maar je ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel. De splitsing tussen webdesign en grafische dingen is trouwens wel een duidelijke splitsing.
Het was echter wel serieus bedoeld.oisyn schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:27:
[...]
Och, aangezien dat HK posts zijn hoeven wij ze ook niet serieus te nemen![]()
Aan je posthistorie te zien hoef je eigenlijk alleen maar in WEB te vertoeven, waar in theorie minder ruis in komt door de splitsing, dus eigenlijk heb je nu minder te doen dan voorheen..Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:22:
[...]
ja voor jullie pageviews cq inkomsten waarschijnlijk nog beter!!!!! Potverdorie die hele Devschuur wordt zo wel een grote onoverzichtelijke puzzelboel! Ik ben er echt niet blij mee!
![]()
![]()
![]()
Het verschil tussen een auto en een motor is kleiner dan het verschil tussen software engineering en architecture. Dan nog: op het moment dat er heel veel topics over specifiek motoren zouden zijn naast heel veel topics over auto's, dan zouden twee gescheiden fora een goed idee zijn vanwege de overzichtelijkheid.Sponge schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:28:
[...]
Stel je voor. Je vindt auto's heel erg leuk, en je weet er alles van. Iemand plaatst een topic over een motorfiets. Blijkbaar heeft hij problemen met de motor. Omdat motors vaak hetzelfde werken, besluit je te kijken en je advies/tips te geven.
Misschien een beetje vergezocht, maar je ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel. De splitsing tussen webdesign en grafische dingen is trouwens wel een duidelijke splitsing.
Dan klik je toch één forum meer aan in de searchAls er een auto en een motor forum apart was, zou je zelf waarschijnlijk nooit gekeken hebben in zijn topic (ander forum, immers), omdat je geen interesse hebt in motorfietsen.
[ Voor 51% gewijzigd door RedRose op 07-03-2006 11:36 ]
Stel je voor. Je komt al jaren op GoT, en je bent het oplossen van triviale vraagstukken inmiddels wel ontgroeit. Je zou je graag wat meer bezig houden met ontwerp-kwesties, maar aangezien alles in een grote verzamelbak zit heb je steeds minder zin om je een weg door de troep te banen voor die paar interessante topics. Dus je komt maar gewoon liever helemaal niet meer.Sponge schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:28:
[...]
Stel je voor. Je vindt auto's heel erg leuk, en je weet er alles van. Iemand plaatst een topic over een motorfiets. Blijkbaar heeft hij problemen met de motor. Omdat motors vaak hetzelfde werken, besluit je te kijken en je advies/tips te geven.
Als er een auto en een motor forum apart was, zou je zelf waarschijnlijk nooit gekeken hebben in zijn topic (ander forum, immers), omdat je geen interesse hebt in motorfietsen.
Het werkt natuurlijk beide kanten op, en uit de community kwam naar voren dat veel van de professionals, die zich hier steeds minder en minder laten zien, wel liever een apart forum zouden hebben. Dit samen met het feit dat t.net sowieso al meer professionals wilde aantrekken is de reden dat dat forum er nu is (en nee, met een grote dump-hier-je-programmeer-vragen-forum trek je die professionals niet aan
oogjes open, snaveltjes dicht
Het ligt er een beetje aan wat je onder 'webdesign' verstaat. Webdesign is meer dan alleen het grafische gedeelte (daar is 'Graphics' nu voor); denk bijvoorbeeld aan usability, interaction design (ja toch), styling in het algemeen etcetera. Dan kom je toch al dichter bij Markup in de buurt dan bij GraphicsHankey schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:14:
Om mijn mening over de nieuwe indeling te geven kan ik denk het best even mijn reactie uit de HK quoten:
[...]
Op dat ene puntje van vaagheid vind ik de indeling zeker niet verkeerd...
Mijn eigen voorstel was om /13 "Markup, Style en Clientside Scripting" te noemen, maar vanwege de herkenbaarheid is "Webdesign" aangebleven.
[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 07-03-2006 11:56 ]
Intentionally left blank
Je kan natuurlijk ook overdrijven. Als ik naar je posthistory kijk zie ik 900 posts in WEB en 6 in GFX. Het word voor jou dus alleen nog maar overzichtelijker, aangezien je interesse duidelijk bij WEB ligt, en niet bij de andere 4 subforaVerwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:22:
[...]
ja voor jullie pageviews cq inkomsten waarschijnlijk nog beter!!!!! Potverdorie die hele Devschuur wordt zo wel een grote onoverzichtelijke puzzelboel! Ik ben er echt niet blij mee!
![]()
![]()
![]()
Je hebt me overtuigd.oisyn schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:42:
[...]
Stel je voor. Je komt al jaren op GoT, en je bent het oplossen van triviale vraagstukken inmiddels wel ontgroeit. Je zou je graag wat meer bezig houden met ontwerp-kwesties, maar aangezien alles in een grote verzamelbak zit heb je steeds minder zin om je een weg door de troep te banen voor die paar interessante topics. Dus je komt maar gewoon liever helemaal niet meer.
Het werkt natuurlijk beide kanten op, en uit de community kwam naar voren dat veel van de professionals, die zich hier steeds minder en minder laten zien, wel liever een apart forum zouden hebben. Dit samen met het feit dat t.net sowieso al meer professionals wilde aantrekken is de reden dat dat forum er nu is (en nee, met een grote dump-hier-je-programmeer-vragen-forum trek je die professionals niet aan)
Webdesign valt imo voornamelijk onder interaction design en graphics. De designers zijn (in het bedrijfsleven) vaak ook niet de personen die de mark-up in elkaar zetten en de scripting verzorgen. Daarom had ik ook een splitsing verwacht tussen de eerste fase van het process; design (interaction, grafisch, en idd ook usability testing) en de implementatie; mark-up en client side scripting (en server side scripting, maar dat valt duidelijk onder programming). Zeker als je professionals wilt aantrekken is die scheiding logischer, omdat deze bij het ontwerpen van websites en software in het bedrijfsleven ook zo gemaakt wordt (in tegenstelling tot hobbyisten, die zowel het ontwerp als de mark-up doen en dit als een geheel zien). Maarja, er valt vast wel aan te wennen, zodra ik antwoord heb op mijn vraag: waar horen interface ontwerpen die niet voor het web zijn ontworpen dan thuis (en als die dan bij graphics horen, waarvoor maak je op dat niveau een onderscheid)crisp schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:50:
[...]
Het ligt er een beetje aan wat je onder 'webdesign' verstaat. Webdesign is meer dan alleen het grafische gedeelte (daar is 'Graphics' nu voor); denk bijvoorbeeld aan usability, interaction design (ja toch), styling in het algemeen etcetera. Dan kom je toch al dichter bij Markup in de buurt dan bij Graphics
Mijn eigen voorstel was om /13 "Markup, Style en Clientside Scripting" te noemen, maar vanwege de herkenbaarheid is "Webdesign" aangebleven.
Specialisatie is ook wel een beetje inherent aan hoe de development-community zich momenteel beweegt, dus dat vind ik eigenlijk wel mooi pas houden.Sponge schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:16:
Je hebt me overtuigd![]()
. Het gaat me overigens ook niet per se om de splitsing (wel of niet), maar meer dat er te veel specialisatie komt. (en te veel forums).
Ik neem aan dat als het gaat om hoe iets *visueel* iets het best bruikbaar is, dus los van hoe dit in code te realiseren valt, dat dat in Graphics thuishoortcrisp schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:50:
[...] Het ligt er een beetje aan wat je onder 'webdesign' verstaat. Webdesign is meer dan alleen het grafische gedeelte (daar is 'Graphics' nu voor); denk bijvoorbeeld aan usability, interaction design (ja toch), styling in het algemeen etcetera. Dan kom je toch al dichter bij Markup in de buurt dan bij Graphics.
Eerlijkgezegd vind ik deze keuze en de bijbehorende afkorting het enige wat ik tot nu toe tegen ben gekomen waarvan ik dacht dat dat niet de meest handige keus wasMijn eigen voorstel was om /13 "Markup, Style en Clientside Scripting" te noemen, maar vanwege de herkenbaarheid is "Webdesign" aangebleven.
Het door * crisp genoemde alternatief lijkt me véél geschikter. Nu snap ik wel dat het niet aantrekkelijk is nu al de naamgeving wéér te veranderen, maar aan de andere kant denk ik dat juist nu een oppertuun moment zou zijn, aangezien nog niet iedereen gewend is aan de nieuwe termen
Mocht het overigens zo zijn dat het visuele aspect van webdesign tóch ook in Webdesign, Markup & Clientside Scripting thuishoort, dan vind ik de scheiding enigzins verwarrend, of althans niet goed duidelijk gemaakt
Met betrekking tot databaseontwerp: die term doet mij persoonlijk toch echt denken aan het opzetten van je datamodel (tables etcetera), terwijl dat niet de intentie is, of wel
Intentionally left blank
Stoer; Marduq
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 15-03-2006 13:18 ]