[USB Webserver] Standalone webserver *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 23:32
Ik heb het net zitten testen en het werkt geweldig, echt een super product(niet de supermakt dan he :-))

Maar ik heb nog drie ideeen die het voor mij, en ik denk veel anderen, nog beter zouden maken:
1. de mogelelijkheid om vanuit het tray programmatje de port te veranderen en dat de links in het programmatje daar rekening me houden.

2. ondersteuning voor beveiligde mailsververs (mijn mailserver accepteerd alleen uitgaande mail als je daar voor inlogt)

3. een mogelijkheid zelf links (naar programma's of websites, op of buiten de stick) toe te voegen aan het tray menu (neem bijv een eigen config site, een html editor, een ftp programma, w3schools.com, enz.) --> webdevelopment environment on a stick :-)

en eventueel nog een knop in het menu om autorun aan en uit te zetten :-)
Maar ik vind het nu ook al een supper product hoor :-) en ik kijk uit naar eventuele volgende versies. _/-\o_

edit: typo

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoiets als dit was er toch al, genaamd XAMPP? Dat draait ook zomaar, zonder installatie. Wat zijn de USP (unique selling points :p) tov XAMPP?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Stop die USB stick er eens in, het domein ligt ff op zijn gat :P

Ik was wel benieuwd naar de screenshots en de site, maar nu blijkt het domein offline te zijn ATM

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
DexterDee schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:42:
Stop die USB stick er eens in, het domein ligt ff op zijn gat :P

Ik was wel benieuwd naar de screenshots en de site, maar nu blijkt het domein offline te zijn ATM
Website is weer up zo te zien, maar niet volledig running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156661

Ik heb dus net het programma uitgeprobeert ziet er leuk uit.. maar.

mysql wilt dus totaal niet starten :/.
er staat offline webpage kan dus ook niet connecten en ik kan niet vinden hoe ik hem nou kan starten..

als het allemaal werkt weet ik zekker dat ik het ga gebruiken.
hoef ik alles niet steeds te uploaden naar me website om te testen :).

note:
gebruik win xp pro sp2

AMD athlon(tm) XP 1800+
Kloksnelheid 1.50GHz, 736 MB

heb ook geen log kunnen vinden van mysql dus kan niet laten zien wat er mis is :/.
en anders had ik het vast zelf wel kunnen fixen.
heb het ook vanaf me pc geprobeert usb ligt ergens op de grond denk ik :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Voor diegenen die ook Wikipages willen serven op een usb stick.

http://meta.wikimedia.org/wiki/Wiki_on_a_stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Ik ben ook eens aan de slag gegaan met je usb webserver. Ik mis echter nog iets:
Een restart knopje. Als ik de server start en stop neemt hij niet goed mij aanpassingen in de config files mee, dus een restart zou wel handig zijn.

Als je de port aanpast moet je ook de servername aanpassen, anders gaat hij kutten met je phpMyAdmin...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is het een goed idee om ZendOptimizer erop te zetten? Lijkt me wel zo handig met het MyReact development, en enkele andere encoded files die ik heb..

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 19:28
Anoniem: 113490 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:47:
Even voor de duidelijkheid.

De locaties en driveletter worden automatisch geupdate zodra je Usb Webserver start. Als je veranderingen wilt doen aan Apache of PHP. Verander dan settings.conf voor Apache en settings.ini voor PHP. Je kunt de {path} tag gebruiken om de locatie te specificeren.
Bestaat er ook de mogelijkheid om de (My)SQL server aan te passen? het probleem zit hem namelijk dat ik niet van buiten af kan connecten :S, wat voor ons school project van vitaal belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59363

Ramasha schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:12:
[...]

Bestaat er ook de mogelijkheid om de (My)SQL server aan te passen? het probleem zit hem namelijk dat ik niet van buiten af kan connecten :S, wat voor ons school project van vitaal belang is.
Daarvoor moet je een nieuwe MySql user aanmaken die connecties buiten de localhost toestaat. In PhpMyAdmin kan dit vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een kickje.
Ik ben hiermee nu aan het stoeien en ik stuit op het volgende probleem:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>E:\Webserver\Mysql\bin\mysqld-nt_usb.exe

060511 11:19:14 [ERROR] Character set information not found in 'C:\phpdev\mysql\
share\english\errmsg.sys'. Please install the latest version of this file.
060511 11:19:14 [ERROR] Aborting

C:\Documents and Settings\Administrator>
Als ik dus usbwebserver.exe start dan wil hij MySQL niet starten. Start ik dus mysqld-nt_usb.exe op krijg ik bovenstaande error. Ik heb verder geen serversoftware op deze pc geinstalleerd dus iemand een idee waar het aan kan liggen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Voor de makers, is het mogelijk om er een U3 compatible versie van maken?

Verder start bij mij mysql niet volgens usb webserver.exe. Phpmyadmin werkt echter wel prima. (windows 2000)

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

erg leuk idee _/-\o_

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

evaarties schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:45:
Voor de makers, is het mogelijk om er een U3 compatible versie van maken?

Verder start bij mij mysql niet volgens usb webserver.exe. Phpmyadmin werkt echter wel prima. (windows 2000)
Das bij mij ook. Eveneens W2K.
MySQL draait wel, maar de status terugmelding werkt schijnbaar niet goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen voor de USB Webserver?

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113490

Topicstarter
evaarties schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:38:
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen voor de USB Webserver?
Ja, die zijn er wel. Maar ik ben momenteel erg druk. Wat ik van plan ben is het volgende:
  • Een nieuwe GUI maken in PHP met Winbinder of in Perl met wxPerl.
  • De bron onder GPL vrijgeven.
  • De gebruiker de mogelijkheid geven zijn eigen pakket samen te stellen (PHP, Apache, MySQL).
  • Nieuwe icons maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
Anoniem: 113490 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:03:
[...]

• De gebruiker de mogelijkheid geven zijn eigen pakket samen te stellen (PHP, Apache, MySQL).

[/list]
Wat echt super vet zou zijn is het volgende
User kan gewoon kiezen welke versie hij wilt ( van mysql + php + apache )
en kan dan zo een pakket downloaden die @ zijn wensen is samen gesteld

:D... me just dreaming away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
roy2001 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Wat echt super vet zou zijn is het volgende
User kan gewoon kiezen welke versie hij wilt ( van mysql + php + apache )
en kan dan zo een pakket downloaden die @ zijn wensen is samen gesteld

:D... me just dreaming away !
Daar had ik het dus net over :), dan ben je teminste niet afhankelijk van update oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 19:28
Anoniem: 113490 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:03:
[...]

Ja, die zijn er wel. Maar ik ben momenteel erg druk. Wat ik van plan ben is het volgende:
  • Een nieuwe GUI maken in PHP met Winbinder of in Perl met wxPerl.
  • De bron onder GPL vrijgeven.
  • Nieuwe icons maken.
ziet er erg goed uit, ben nu er zover in geslaagd dat ik nu me eigen alliases heb gemaakt :). Ik wacht met smart op de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Usb Webserver
Ik ben ooit begonnen met Usb Webserver. Later kreeg ik hulp van Leonnet die samen met mijn versie 3 lanceerde die gemaakt was in visual basic 6.Omdat ik de laaste tijd niet veel tijd had om aan het project te werken is hij zelf doorgegaan met het ontwikkelen van versie 4.

Portable Php Server
Ik heb besloten zelf verder te gaan onder een andere naam; namelijk 'Portable Php Server'. Ik ben nu druk bezig jullie tips te verwerken in deze versie. Wat ik vast kan melden is dat deze versie opensource wordt. Ook kan dit programma straks gedownload worden als gecompileerde versie of als php versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.pherion.nl/pps/wp-content/uploads/2006/06/pps_preview_001.jpg
PPS 1.0 Beta versie!

Instellingen maken, bewerken of laden
Zoals je kunt zien wordt er nu met een xml configuratie bestand gewerkt. In dit bestand kun je zaken opslaan zoals poort nummers, mysql versies, php versies etc. Je kunt een xml inladen om zo makkelijker tussen presets te kunnen wisselen. Zo kan er bijvoorbeeld een thuis.xml, werk.xml of php5.xml bestand gemaakt worden.

Tags
Ik kwam op het idee om het plaatje op de eerste tab vervangbaar te maken. Zo kan iedereen een eigen plaatje maken waarop je bijvoorbeeld je logo oid kan zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.pherion.nl/pps/wp-content/uploads/2006/06/pps_preview_002.jpg

Hotkeys
Ook kan je in PPS je eigen hotkeys samen stellen.

Example
  • F1 Localhost
  • F2 PhpMyAdmin
  • F3 PhpInfo
  • F4 Je eigen editor
Ik edit wel als er nieuwe vorderingen zijn. Als je vragen, suggesties of tips heb graag!

Afbeeldingslocatie: http://www.pherion.nl/pps/wp-content/uploads/2006/06/pps_preview_003.jpg

Meer info : http://www.pherion.nl/pps/ :*)

Pherion

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 113490 op 13-06-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:28

Wiebbe

<none />

awesome man!

ik gebruik usbw nu al een tijdje en het werkt echt fantastisch, Ik kijk uit naar PPS :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Je kunt m downloaden als php? Wil dat zeggen dat de code van de server in php is? Of begrijp ik het verkeerd: hij verwerkt php en is daarom in een andere taal geschreven (het lijkt me stug dat je php gaat intepreteren met php ...)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eusebius schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:08:
Je kunt m downloaden als php? Wil dat zeggen dat de code van de server in php is? Of begrijp ik het verkeerd: hij verwerkt php en is daarom in een andere taal geschreven (het lijkt me stug dat je php gaat intepreteren met php ...)
Het programma is wel in php geschreven. Het is een opensource project dus de broncode geef ik tijdens de release vrij. Veel mensen hebben al kennis van Php dus zo kan iedereen ervan profiteren. Ik maak gebruik van WinBinder (http://winbinder.org/). Daarmee kan je het programma 'on the fly' draaien (zonder te compilen). Ook maak ik een uitvoerbaar bestand voor de mensen dat liever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 19:58
Het werkt echt super! Ik heb het probleem dat ik twee keer per week bij een kennis van me kom en dan heb ik nooit het juiste bij me heb.Dit is gewoon de oplossing!!! :)

Hij kan meerdere malen worden gestart, is dit bewust gedaan?
Als ik op General klik dan krijg ik een foutmelding en wordt het programma afgesloten.

Foutmelding:
Run-time error '372':
Failed to load control 'SSTab' from TABCTL32.OCX. Your version of TABCTL32.OCX may be outdated. Make sure you are using the version of the control of the provided with your application.

Ik heb dit bestand gevonden in c:\windows\system32, verwijderd en het probleem is opgelost. :9

[ Voor 87% gewijzigd door Martine op 15-06-2006 01:27 . Reden: errormelding gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46702

Zie dat dit topic al tijdje stil staat, maar ik kwam onlangs op de website van usbwebserver en er is een geheel nieuwe versie van uit.

Erg handig tooltje... voor degene die geintreseerd zijn

Nieuwe in versie 5:

Apache 2.2.0 (Win32)
MySQL 5.0
PHP 5.1.4
PHPMyAdmin 2.8.2.1

Smtp instellingen
Apache poort instellen
MySQL poort instellen

etc.

Anoniem: 170246

Wij van usbwebserver hebben een nieuwe versie gemaakt.
deze is te downloaden op usbwebserver.nl.

mvg leon de vries

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 21:51

Bjorker

Cadillacs rule!

Anoniem: 170246 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:36:
Wij van usbwebserver hebben een nieuwe versie gemaakt.
deze is te downloaden op usbwebserver.nl.
Is er een nieuwere versie dan in de post boven je dan? Op je site zie ik nl alleen die versie uit augustus staan.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

Jammer dat InnoDB niet (meer) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wat ik mij nou afvraag: een USBstick is ook maar een apparaat dat overlijdt na zoveel schrijf/leeshandelingen. Bij normaal gebruik (documentje openen, wegschrijven etc) zal dat niet zo snel zijn. Maar bij een server kan ik mij voorstellen dat dit erg snel gaat.

Op portableapps.com hebben ze daarom bij portable Firefox sommige functies standaard uitstaan, omdat die de levensduur van de USBstick zouden verkorten.

Heeft daar iemand ervaring mee?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170246

Dit zal aardig meevallen, ik heb hier een gratis reclame usbstick om ook op te testen die is al zo vaak gebruikt en vertoont ook nog geen gebrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 15:39
Sorry voor de kick ;) :p , maar;

Waar kan je je password voor MySQL veranderen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
  • Laatst online: 12-02 16:43
Ik moet zeggen dat ik dit pakket niet bekeken heb, maar normaliter is dit mogelijk met phpMyAdmin.
Kijk bij het kopje 'Rechten' en dan kun je daar wachtwoord van root aanpassen. Ik neem aan dat je dit wachtwoord bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Laatst online: 26-05 15:39
rvdven schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:25:
Ik moet zeggen dat ik dit pakket niet bekeken heb, maar normaliter is dit mogelijk met phpMyAdmin.
Kijk bij het kopje 'Rechten' en dan kun je daar wachtwoord van root aanpassen. Ik neem aan dat je dit wachtwoord bedoeld.
nou dat is het hem dus, ik kan als ik mijn password verander, niet meer met bijvoorbeeld vbulletin mijn database bereiken :? ( config file van phpmyadmin en vbulletin zijn dan ook veranderd ;) )

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:51
staat nu ook in de planet download:
USB Webserver
De webserver Apache is in combinatie met PHP en MySQL tot grootse prestaties in staat. Niet voor niets worden vele miljoenen webpagina's met deze technieken aan je geserveerd. De software kan ook nog eens op vele besturingssystemen draaien, ook onder Windows. Eenvoudig te installeren totaaloplossingen als XAMPP maakt de software voor iedereen toegankelijk. Kan het nog makkelijker?

Ja. De mannen achter het Nederlandse project USB Webserver leveren fraai werk af: een compleet draaiende webserver die past op een USB-stick. Na het uitpakken van het zip-bestand (je hebt slechts 16 MB ruimte nodig) volstaat een dubbelklik op 'USB Webserver.exe' om Apache aan te slingeren. Configuratie is dus niet nodig, maar wel mogelijk met een klein venster. Een kind kan de was doen, het werkt gewoon.

Met USB Webserver heb je dus een compleet draagbare ontwikkelomgeving in handen. Ook is de open source software geheel gratis. Op de nog in aanbouw verkerende homepage kun je een summiere handleiding downloaden. Nog handig om te vermelden is het feit dat PHPMyAdmin standaard in het pakket zit. Zo wordt ook het aanmaken en beheren van een database een koud kunstje.

Download USB Webserver (15,8 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Ik heb USB Webserver net ook ontdekt en ik moet zeggen dat ik het echt een geweldig programma vind. :) Ik sluit hem boven aan, werk een tijdje aan mijn script. Ik ga naar beneden, plug mijn stickje in de laptop en kan gelijk verderwerken, wat de productiviteit natuurlijk behoorlijk verhoogt.

Ga zo door mannen, ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker! :>

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Inderdaad een heerlijk programmatje, er is nu een nieuwe versie van echter is de site www.USBWebServer.nl down dus kan ik ehm niet downloaden, iemand een Mirror voor mij.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:17
JunkieXP schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:15:
Inderdaad een heerlijk programmatje, er is nu een nieuwe versie van echter is de site www.USBWebServer.nl down dus kan ik ehm niet downloaden, iemand een Mirror voor mij.
Het is wel een wat oudere versie:
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=61959

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 22:38

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gezien te TS al ruim een jaar niet meer post hier, mischien handiger hem een mailtje te sturen. http://gathering.tweakers...find/poster/113490/topics

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Laatst online: 20-05-2024
je kan toch ook gewoon de portal editie van xampp installeren :?

www.apachefriends.org

"Stilte, een gat in het geluid...."

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Site werkt nu alweer btw :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28
Is er misschien een versie met PHP 5.2.1 of hoger of is het mogelijk deze handmatig te upgraden?

(Ik heb versie 5.2.1 nodig voor een bepaalde plugin)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ScuL schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:57:
Is er misschien een versie met PHP 5.2.1 of hoger of is het mogelijk deze handmatig te upgraden?

(Ik heb versie 5.2.1 nodig voor een bepaalde plugin)
ik denk wel dat die zo aanpasbaar is, mits wat gepuzzel.
(van php kan je - als ik me niet vergis - een versie afhalen die niet geinstalleerd moet worden.
en dan is het een kwestie van de config-file even te vergelijken met die van de bijgeleverde php-versie

anders ga je op hun site even moeten kijken, daar moet je eigenlijk zijn voor support-vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Misschien is XAMPP (linkje naar de windows versie) wel een beter alternatief. Dat wordt nog ontwikkeld.
* Apache HTTPD 2.2.6 + Openssl 0.9.8e
* MySQL 5.0.45
* PHP 5.2.4
* PHP 4.4.7
* phpMyAdmin 2.11.1
* Zend Optimizer 3.3.0
En dat is trouwens Open Source. Ook niet onprettig!

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 21-10-2007 04:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Room42 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 04:22:
Misschien is XAMPP (linkje naar de windows versie) wel een beter alternatief. Dat wordt nog ontwikkeld.

[...]
En dat is trouwens Open Source. Ook niet onprettig!
met het vervelende dat je wamp (de windows versie) moet installeren, en niet zo maar vanaf een usb-stick kunt draaien... wat wel heel handig is, als je een site wil verder ontwikkelen zonder installatie-rechten op de pc, wilt tonen zonder internet-toegang, en op plaatsen waar je niet je eigen laptop op het net kan/mag hangen....

(thuis draai ik foxserv, een wamp-versie, maar usbwebserver gebruik ik om site's voor anderen te ontwikkelen, een 'alternatieve uitwerking' te tonen, of te web-scripten terwijl ik op de computer van't werk zit en niets anders te doen heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
soulrider, het kan wel. Je moet hem alleen wel netjes stopppen voordat je de stick eruit haalt. Maar dat is hetzelfde bij USB webserver. Zie hier voor meer info: http://portableapps.com/apps/development/xampp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Een ander goed alternatief is Uniform Server. Van 't zelfde laken een pak maar dan no-install (zipje uitpakken en batje runnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Room42 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:00:
soulrider, het kan wel. Je moet hem alleen wel netjes stopppen voordat je de stick eruit haalt. Maar dat is hetzelfde bij USB webserver. Zie hier voor meer info: http://portableapps.com/apps/development/xampp
mijn excuses dan, daar had ik nog niet naar gezien/gezocht. alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh je hoeft je excuses niet aan te bieden :) Die punt achter 'het kan wel' moet je maar lezen als een komma (kwa toon). Dan klinkt het vriendelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik zie dat er een versie 7 is :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik volg een php avond cursus. USB webserver is dan ideaal.
Usb webserver 7 ziet er goed uit en werkt perfect.
:*)

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Is alleen voor het installeren Windows nodig of ook voor het draaien?

Ik zou dit ook graag willen gebruiken op mijn Mac namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Wilde het even gaan testen/bekijken... maar de site is down... :'(

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244718

sjaakie schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:42:
Wilde het even gaan testen/bekijken... maar de site is down... :'(
Idem hier... ik heb nog wel een oude versie van dit programma liggen (ergens) maar wil graag up to date zijn... weet iemand of er nog ergens een mirror is met versie 7?
(googlen levert voor versie 7 enkel de originele site op, welke dus down is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... oeps...

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 244718 op 17-12-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239587

ik heb wel een stukje space (en genoeg verkeer) over om dit bestandje tijdelijk te hosten. Maar ikzelf heb het bestand ook niet (ben wel opzoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm.... in dit forumdraadje (nog van november 2007) staat e.e.a. incl. reactie van Leonnet... ik denk, dat het nog wel ff kan duren voor de officiele site weer in "de lucht" is.
Als iemand versie 7 heeft, ben ik ook wel bereid deze voorlopig als mirror te hosten?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 244718 op 17-12-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239587

Ik had hem nog staan in een oude backup.... Gek genoeg, doet ie het niet op mijn computer. Echter op me werk wel, ik kan dus niks garanderen. Als het niet werkt laat dat dan ff weten dan haal ik hem er af en scheeld het me traffic.

http://www.netachttien.nl/usbwebserver.rar

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 239587 op 22-12-2007 00:04 . Reden: Link vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zijn er ervaringen bekend met de levensduur van een USB stick? Ik vind dit een handige app, maar als mijn USB stick na een tijd ermee kapt door de schrijfbewerkingen naar de database dan ben ik minder blij. Ik weet dat tegenwoordig USB sticks veel meer lees/schrijfbewerkingen aankunnen. Maar een webserver wordt imho intensiever benut en is daardoor sneller stuk.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, de sticks van tegenwoordig zijn zooo ver ontwikkeld dat dat echt geen probleem meer is, hoor. Volgens mij moet hij bij zeer intensief gebruik nog jaren mee gaan. En anders gebruik je gewoon zo'n stickie van 10 euro, dat kan je de kop ook niet kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:28:
Nou, de sticks van tegenwoordig zijn zooo ver ontwikkeld dat dat echt geen probleem meer is, hoor. Volgens mij moet hij bij zeer intensief gebruik nog jaren mee gaan. En anders gebruik je gewoon zo'n stickie van 10 euro, dat kan je de kop ook niet kosten ;)
Wel als je data weg is :) De bedoeling is om local een host te draaien om data op te slaan.

Ondertussen zit ik te kijken naar portable HDD's. Ik moet toch nog een nieuwe imagetank hebben en mss kan ik wat combineren.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
ik copieer hem vaak op de lokale schijf, draai hem van daar, en copieer eventuele data heen-en-weer.

neemt het usb-gedeelte even weg, maar ja: zo kan ik alsnog verder werken als ik die usb-stick even vergeet. (draait op eigen thuis-computers en op een laptop van het werk, en de usb-versie is dan voor 'vreemde' systemen)

handig voor als je toch vaak op dezelfde computers bezig bent, en je kunt ondertussen wat testen met sync-scripts.

edit adhv hieronder:

als je zorgt voor ook een copy op iets anders dan die usb-stick (zoals ik hierboven al deels aangeef) dan heb je toch al een backup en ondertussen kan je voor de klant aantonen dat "off-site" sync'en ook mogelijk is al dan niet mbv een automatisch script.

de usb-stick: je kan er geluk mee hebben dat een goedkope langer meegaat dan een duurdere, en je kan pech hebben dat die dure die volgens iedereen zo betrouwbaar is, het toch opgeeft na bv 6 maanden / 1 jaar. maw: zoek zelf een beetje op het net naar reviews/ ervaringen en kijk naar je budget. (een usb-hdd zoals je zelf al voorstelt kan hetzelfde probleem hebben... je plugt hem eens uit terwijl windows toch nog iets ernaartoe aan't schrijven is en vaarwel data...)

maar je post (en deels discussie) is eigenlijk niet echt van toepassing op dit topic, maar kan beter in een algemenere topic (bv 'overige hardware') gezet worden met als titel 'betrouwbaarheid van usb-sticks ?' ofzo (waarvoor je hem gebruikt is wel deels van toepassing, maar of je er nu elke seconde 200 lees-actie's en 50 schrijf-acties opdoet met sql of met iets anders speelt geen rol.
(meeste sticks hebben een levensduur van enkele miljoenen schrijf-actie's dus tel zelf een beetje uit ...en lees hun specificatie's "mtbf= ....")

[ Voor 74% gewijzigd door soulrider op 07-06-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
soulrider schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:04:
ik copieer hem vaak op de lokale schijf, draai hem van daar, en copieer eventuele data heen-en-weer.

neemt het usb-gedeelte even weg, maar ja: zo kan ik alsnog verder werken als ik die usb-stick even vergeet. (draait op eigen thuis-computers en op een laptop van het werk, en de usb-versie is dan voor 'vreemde' systemen)

handig voor als je toch vaak op dezelfde computers bezig bent, en je kunt ondertussen wat testen met sync-scripts.
Het gaat mij eigenlijk ook om de data. Ik ben bezig met het inrichten van een lokale cms (lees= vanaf USB), zodat de data mee kan als ik bv naar iemand toe ga.
Vooral de data wordt op de USBstick geschreven. Als de stick het begeeft dan is dat voor het programma niet zo'n ramp. Die zet ik er wel weer nieuw op. Maar voor de data is het wel een ramp ...

Nu las ik elders dat wat duurdere usb-sticks langer meekunnen (en niet die goedkope die hierboven genoemd worden). Maar wat zijn top-range usb-sticks? Duurste=beste?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dit kwam ik tegen op mijn zoektocht naar de duurzaamheid van USBsticks:
http://www.ngn.nl/ngn?waxtrapp=aibgdGsHyoOtvOXGyLbMA en een reactie
http://blog.techworld.nl/2008/04/22/flash-ssd-of-racetrack/

Ze hebben een prog geschreven en na echt heel veel writes (duizenden) was er nog steeds geen eentje kapot ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Duurder is volgens mij bij USB-sticks inderdaad beter. In ieder geval sneller. Check de reviews...
Maar volgens mij hoef je, als je een beetje een merk kiest, je echt geen zorgen te maken dat de stick er binnen een paar maanden uit ligt. En daarbij komt, een backup moet je toch maken. Je kan de stick er ook een keer op een ongelukkig moment eruit trekken (of iemand die dat voor je doet) waardoor hij gefrituurd wordt.

offtopic:
Binnen 24 uur kicken is "not-done" op GoT, he ;)

@vvv: Ja,dat is kicken. Voor aanvullende info heb je de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 08-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 02:22:
Duurder is volgens mij bij USB-sticks inderdaad beter. In ieder geval sneller. Check de reviews...
Maar volgens mij hoef je, als je een beetje een merk kiest, je echt geen zorgen te maken dat de stick er binnen een paar maanden uit ligt. En daarbij komt, een backup moet je toch maken. Je kan de stick er ook een keer op een ongelukkig moment eruit trekken (of iemand die dat voor je doet) waardoor hij gefrituurd wordt.

offtopic:
Binnen 24 uur kicken is "not-done" op GoT, he ;)
Noem je dat kicken :P Ik geef aanvullende info ... kicken is als je niet verder komt en het bericht weer bovenaan wilt zetten. ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

offtopic:
Maar dan nog zien we liever dat je de edit knop gebruikt als je een toevoeging hebt en jouw post is al de laatste ;). Daarbij denk ik dat de discussie over de levenduur van een USB stick beter ergens in Harde Waren gevoerd kan worden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272422

Wat een superapplicatie. Ik gebruik hem nu zowel op HDD als USB.

Als ik Virtual Hosting instel in 'httpd-vhosts.conf', veranderd het path niet als de USB-stick een andere driveletter krijgt bij gebruik op een andere PC.
De variabele {path} werkt blijkbaar niet in 'httpd-vhosts.conf'. :'(

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Laatst online: 11:49

The.Terminator

Un boer met bier

Zekers super handig proggie,
Maar is het ook mogelijk dat je dit programma in "hidden" mode draait.
Zodat je bij TaskManager > Processes niks meer ziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

Jammer dat InnoDB er niet meer in zit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Even een kickje...

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in USB Webserver de MySQL system variables in te stellen, zonder dat ik daarvoor een proces zoals mysqld moet starten.

Ik kan namelijk de my.cnf file nergens vinden, heb het idee dat die ergens in mee gecompileerd zit.

Wil graag de max_allowed_packet vergroten, maar heb op dit moment dus geen idee hoe ik dit zou kunnen doen met de versie 7 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buck_rogers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 17:39
TangLeFuzZ schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:28:
Even een kickje...

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in USB Webserver de MySQL system variables in te stellen, zonder dat ik daarvoor een proces zoals mysqld moet starten.

Ik kan namelijk de my.cnf file nergens vinden, heb het idee dat die ergens in mee gecompileerd zit.

Wil graag de max_allowed_packet vergroten, maar heb op dit moment dus geen idee hoe ik dit zou kunnen doen met de versie 7 ;(
Ben hier ook benieuwd naar, iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[ongelooflijke rotschop]
Hey, dus ik kwam USB Webserver zojuist weer tegen omdat ik bezig ben met een site migratie en ik dingen moet testen. Nu is het alleen zo dat ik een virusmelding krijg als ik versie 8 download, bestaat jullie project nog wel of is hetgeen wat ik gedownload heb een fake en ben ik in een virus getrapt?
[/ongelooflijke rotschop]

edit: de url is overigens ook anders:
code:
1
http://www.usbwebserver.net/nl/index.php

[ Voor 11% gewijzigd door Arie- op 12-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit topic past eigenlijk niet echt meer in PRG. Voor tooltjes hebben we tegenwoordig het volgende topic: [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV

Daar heb jij misschien niet direct wat aan, maar dat is wel de reden dat ik dit topic op slot ga doen. Neem anders even direct contact op met de TS via DM

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.