[PC] Galactic Civilizations II + addon

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:/

Ik kom er nu pas achter dat je op de map en in de ship designer rond kan draaien met de middelste muisknop ingedrukt :P :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
anandus schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:59:
:/

Ik kom er nu pas achter dat je op de map en in de ship designer rond kan draaien met de middelste muisknop ingedrukt :P :X
lol thnx voor de tip :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Volgens mij was dat al uitgelegd in de eerste tutorial :P

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Mystic_X schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:19:
Volgens mij was dat al uitgelegd in de eerste tutorial :P
Ik ga toch geen tutorial doen als ik GalCiv al zoveel gespeeld heb ? :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:49

On_E

Housemusic

Als het goed is ligt ie thuis op de deurmat. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De beta van 1.1 komt deze week uit. Ikzelf wacht op de final van 1.1, overigens. Maar ik kan niet wachten.
Nieuwe settings, nieuwe ship designer, nieuwe AI, nieuwe fleet manager, etc! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht, laat ik eens die campaign wat verder spelen. Toch wat meer verhaal, dus ook wel leuk.

Alleen nu ben ik +- bij missie 4 en zijn de Dread Lords (vette schepen!) voor het eerst in het spel en moet je een planeet van de Drengin innemen, maar deze Dread Lords hebben 30+ mass driver en +20000 soldering, waardoor ik niet eens in de buurt van de drengin kan komen voordat ik al door de Dread Lords ben uitgeroeid. Hoe doe je deze missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Pfff, dacht even rustig aan te beginnen gisteravond, maar ik verzoop in alle opties :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:10:
Pfff, dacht even rustig aan te beginnen gisteravond, maar ik verzoop in alle opties :o
Welke opties? Het enige wat je in het begin moet doen, is wat tutorials volgen en dan alleen cologny ships bouwen en planet structures (kun je zelfs ook op auto zetten).

Wat je uitvindt maakt in principe ook niet zo heel veel uit. Kies in het begin gewoon uitvindingen die bovenaan die lijst staan en niet te lang duren.

Update

Okee, die missie is dus officieel NIET te doen zeg |:( Ik zag nu dat ik 20k+ geld had en dus meteen elke beurt een cologny ship gekocht en alle mogelijke planeten gepakt. Daarnaast op elke planeet in paar beurten starbase en daar military ships kopen.

Binnen een beurt of 50 had ik alle planeten een een vloot vlak bij de Drengi, maar dan komen de Dread Lords al heftig oprukken en hadden al 2 planeten van me overgenomen (incl m'n homeworld). Mijn vloot probeerde de Drengi aan te vallen, maar worden al door de dread lords gesloopt voordat ze daar ook maar aankomen :( 8)7 8)7 Laat staan dat ik ooit met troop transports (waarvoor je ook echt 50+ beurten nodig hebt om dat uberhaupt uit te vinden) ook maar in de buurt kan komen van die Drengi O-) O-)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik vond ineens een Lucky Ranger ship, ongeveer 6 keer zoveel hitpoints en 20 keer zoveel kanonnen als de schepen die ik zelf kon maken, en met die ene ranger heb ik dan ook maar hele vloten van de kaart geveegd. :o

Het ziet er naar uit dat mijn eerste potje op een military overwinning voor mij eindigt, aangezien ik nu zo'n 70% van het heelal in bezit heb, al hoop ik niet dat er straks ineens nog 1 AI speler over is die dan doodleuk meldt een Tech overwinning o.i.d. te hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
mhh dit spel doet me denken aan Pax Imperia Eminent Domain!
dat was echt de meester van dit soort spellen... het jammere vind ik aan dit spel dat het turned based is.. pax is dat niet...
maar ik ga hem natuurlijk wel proberne :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die die missie op een "normale" manier gehaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat dit spel nu alweer niet meer zo leeft op GoT. Iemand dan misschien een link naar een forum waar dit spel wel wat meer leeft, want dat galciv2.com forum is ook niet echt wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:14
Ben niet thuis in dit spel, maar op Civfanatics hebben ze een bepaald subforum voor Galactic Civilizations II.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:48
Ik had 2 problemen.

a) Het spel startte totaal niet
Oplossing: zet je windows op 32 bit

b) de schepen waren zwart (geen textures)
Oplossing: Start -> Configuratiescherm-> Landinstelling -> Engels (USA)

Ik heb hem wel gedownload omdat ik geen demo kon vinden wilden het toch even testen/spelen. Dus misschien heeft de legale versie er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enermax schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:18:
Ik had 2 problemen.

a) Het spel startte totaal niet
Oplossing: zet je windows op 32 bit

b) de schepen waren zwart (geen textures)
Oplossing: Start -> Configuratiescherm-> Landinstelling -> Engels (USA)

Ik heb hem wel gedownload omdat ik geen demo kon vinden wilden het toch even testen/spelen. Dus misschien heeft de legale versie er geen last van.
Er is geen verschil tussen de illegale en de legale versie, er is namelijk geen beveiliging.

Enige daadwerkelijke verschil is dat je bij de legale versie een serial krijgt waarmee je patches en extra content kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb deze game een tijdje geleden ook ontdekt, erg verslavend moet ik zeggen :). Had 'm aanvankelijk gedownload om te proberen, maar hij beviel wel en voor de patch had je een cdkey nodig dus heb ik 'm maar gekocht.

Ik kan trouwens iedereen aanraden een fatsoenlijke strategy-guide door te nemen. In-game zijn ze namelijk niet zo heel erg descript en in de manual staat het ook niet tot in de details, toch is het wel handig om te weten wat een tech nou precies oplevert :). Ik vond deze wel aardig
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:30:
Dat rushen van koloniseren in het begin is vooral zo lame, omdat je in het begin meteen al zo ver kunt met je colony ships. In MOO was dat zo geniaal, dat je in het begin echt niet ver kon en het dan dus ook om research vanaf het begin gaat, om verder te kunnen koloniseren, dat moeten ze echt aanpassen.
Dat vind ik onzin, het is geen MOO dus waarom moeten ze hetzelfde doen als in MOO? In de eerste fase van deze game moet je gewoon zoveel mogelijk colonizen, pas daarna kun je je empire een beetje op gaan bouwen. Daarnaast zul je in de wat grotere galaxies echt niet overal heen kunnen reizen; de range van je life support is nog te kort en je schepen vliegen te langzaam waardoor die verre planeten eerder bezet zullen zijn door de tegenstander die daar veel dichterbij is. Nee, beter cram je er een zooi colony ships uit om al die class 10+ planeten die je zo snel kan vinden alvast te claimen voordat een ander ras dat doet. De class 7- planeten bij je in de buurt boeien niet zoveel, als een ander ras zich daar gaat vestigen zal de populatie uiteindelijk wel revolten omdat ze in je eigen influence liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2006 13:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mystic_X schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:41:
Met veel Trade kan je de kosten enorm makkelijk opvangen.
Hmm, hoeveel % van je totale inkomsten kwam van trade dan? Bij mij was dat niet erg substantieel, van de 1500bc die ik per turn kreeg was maar 150bc afkomstig van trade (met 6 trade routes die door de influence van 4 economy starbases met +35 trade reisden, dat was zo'n 20bc per traderoute en de rest kreeg ik van traders van andere rassen die naar een van mijn planeten waren gekomen). Ik had natuurlijk wel wat meer tijd kunnen steken in het bouwen van meer economy starbases rond m'n traderoutes, maar ik had wel wat anders te doen dan constructors te bouwen en daarmee relatief dure starbases aan te schaffen: rond de 1500bc voor alleen al een starbase, en dan nog 300bc erbij voor de twee trade modules van resp. +10 en +25 trade, plus nog eens de kosten van het bouwen van de constructors zelf. Het duurt vrij lang om op die manier je winst eruit te halen.

Maar goed, dit was wel bij een tax van 74% en een gemiddelde approval rating van 85% dus dat kon ik ook makkelijk veroorloven. Let trouwens goed op bij het zetten van de sliders, er wordt niet lineair geinterpoleerd en op sommige plekken maakt 1% verschil in de slider veel meer uit. Zo viel m'n approval bij een 75% taxrate al meteen terug naar 54%.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2006 13:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update v1.1 is uit!

http://pepe.stardock.com/GalCiv2_110_BonusPack_042506.exe

Echt een hele zooi updates. Ik ga denk ik maar weer eens spelen:
* New Option: No tech trading.
* New Option: Blind exploration (players can't see the spheres of influence on the mini map)
* New Option: Random intelligence (Players select a general difficulty level and the game can randomize the indvidiaul intelligences of each player.
* New Option: Random number of players (Players can elect to have the game decide how many players they're going up against)
* New Option: Random opponents (Players can elect to have the game choose which players they are up against)
* New OPtion: Random galaxy size (Players can elect to have the game randomly pick a galaxy size)
* Computer AI *significantly* enhanced.
* Computer AI updated to work together with other players (including human player) to thwart a common foe.
* New Alien dialog: (ex: Drengin: "You complete me." ack!). Another Ex: Computer players grovel dialog more satisfying.
* Fleet Manager Screen added to manage stacks of ships and fleets that are on the same tile more easily
* Rally points can be moved
* Lots of UI tweaks
* Game will tell you when someone else is paying off, manipulating things behind the scenes to go to war with you (but won't tell you precisely who is doing it).
* Players can choose to upgrade ships and either have the functional components removed by default or have them stay.
* Unused Social Production now transferred automatically to military production rather than "wasted".
* Economic System overhauled to be more transparent and intuitive.
* Production that is the result of abililities is only charged at 50%. (that is, if player is getting 10 more industrial units of production per turn because of starbases, player abilities, etc. they only have to pay for 5 of it).
* Population growth revamped to put more emphasis on population growth ability and morale.
* Lots of new hot keys.
* Metaverse Scoring revamped.
* Ship Designer revamped to be easier to use, more powerful.
* Ship Designer now allows players to rotate ship pieces on the fly.
* Ship Destination markers also display how many weeks until ship arrives there.
* Selected ship displays an animated line showing where its destination is.
* Constructors will display what area of effect a starbase would have it one were built in the constructor's current position.
* Lots of new balancing of technologies, planetary improvements, starbase modules, etc. based on the feedback from players.
* Lots of new options added to the options screen
* Better support for modding (full-blown mod UI coming in v1.2).
* Soundtrack changes
* Lots of tweaks to improve pacing, balance, etc.
* Removed a lot of player discovered "exploits"
* Performance and memory optimizations
* New hot keys
* Lots of bug and glitch fixes
Heeft iemand nou nog een tip om die campaign missie te halen waarin de dreadlords voor het eerst voorkomen. Je hebt in die missie een hoop geld en ik koop dan ook meteen alles en ga zo snel als mogelijk alles koloniseren. Nog voordat ik ook maar in de buurt van de over te nemen planeet kom, nemen de dreadlords al mijn planeten over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ok, ik heb die update gedownload. Wanneer ik hem installeer komt ie met de melding dat je het spel geactiveerd moet hebben en als je dat al hebt gedaan moet je de sig.bin file kopieeren naar de galciv directory.

Ik kan die sig.bin file dus niet vinden en wanneer ik het spel start komt ie dus met die melding dat ik mijn serial moet invoeren. Wanneer ik dat dan doe zegt ie error with activation.

Ik heb de collectors edition. Iemand een idee?

Edit

ehm, laat maar. Ik zie dat het een bekend probleem is met de CE. Als anderen dit probleem ook hebben, deze link lost het op. http://www.galciv2.com/paradox/

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_Knight op 30-04-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand problemen gehad met die missie waar de dread lords voor het eerst in het slagveld verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De nieuwe features van 1.1 zijn wel aardig, maar het is wel wat instabieler imho. Ik heb het idee dat het vaker crasht (access violations) dan voorheen. Het is helemaal crappy nu ik een (quick)savegame heb die ik niet meer kan laden, omdat hij tijdens het laden crasht (hij is ook met 1.1 gesaved overigens), alsmede de twee autosaves die ervoor zitten. 5 Uur speeltijd kwijt :(

Ik las op het galciv2 forum ook dat een aantal mensen savegames hadden waarin de game gegarandeerd na x turns na het laden van die savegame crasht, ongeacht wat je doet. Stardock heeft gemeld dat je een bepaalde crash logger van ze moet runnen en de gegevens op moet sturen, ze werken er dus wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, die 1e missie
spoiler:
met de dreadlords
is nu wel gelukt. Zo snel mogelijk alleen maar gaan voor het veroveren van de planeet van de Drengin.

Helaas 2e missie
spoiler:
vs dreadlords helemaal onmogelijk. Je moet de enige planeet van de dreadlords veroveren, maar de dreadlords hebben (ook) schepen met 28 shields en 128 rockets, terwijl je alleen maar laser, etc kunt ontwikkelen en ook geen anti-missile defense,
hoe kun je ze dan ooooit verslaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik het gebruik van
spoiler:
spoiler tags
suggeren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:24:
Mag ik het gebruik van
spoiler:
spoiler tags
suggeren... 8)7
Uhm, dit gaat echt om de 4e/5e missie en erg veel vrijgeven doe ik niet. Alle missies zijn tot nu toe nog het veroveren van planeten geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Opzich heeft-ie wel een punt. Het noemen van exacte aantallen en het gebrek aan tegentechs enzo verpest het wel een beetje (denk maar aan jezelf toen je voor het eerst zo'n schip zag, het wow-effect is ook onderdeel van de gameplay ;) :P )

Spoiler-tags in zo'n spel als dit zijn waarschijnlijk overdreven, maar een beetje subtieler mag wel, als je begrijpt wat ik bedoel :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 02-05-2006 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangepast, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben er nog niet, ben nu bij 4, maar heb je al eens overwogen om military starbases te bouwen? Het is sowieso handig om alle military resources die je zo snel kunt vinden te claimen en helemaal te maximaliseren, dit geeft je een betere offense en defense rating voor al je schepen.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-05-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:58:
Ik ben er nog niet, ben nu bij 4, maar heb je al eens overwogen om military starbases te bouwen? Het is sowieso handig om alle military resources die je zo snel kunt vinden te claimen en helemaal te maximaliseren, dit geeft je een betere offense en defense rating voor al je schepen.
spoiler:
Er zijn geen resources en een military base die ik bouw wordt als eerste aangevallen en 1 schot altijd gesloopt (ook niet gek met 128 missile aanval). Zelfs als je zo'n military base wel wat kunt laten doen, dan zie ik niet zo in wat dat gaat helpen tegen 128 missile aanval bij schepen van +- 14 health

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je moet ook vloten maken van schepen :). In het algemeen is het bij oorlogvoering sowieso handig om hitpoint-improving techs en large hulls te researchen en de xitanium hull plating trade good te bouwen. Stop 3 large hull ships in een fleet en je hebt al pakweg 100 hitpoints. De military bases gaan je vervolgens helpen bij je shields en armor defenses van je fleets en je hebt al een aardige kans ze te verslaan.

spoiler:
Maar goed, ik ben nog niet bij 5, bovenstaande vereist aardig wat research (wellicht zijn een technologists government en veel research abilities handig) en ik weet niet hoe snel je er last van hebt.

In 4 vond ik het iig wel meevallen met de snelheid waarmee ze aanvallen. Ik heb de fout wel gemaakt om iets te lang te wachten met het researchen van hulls, logistics en defense omdat ik eerst mijn economie op pijl wilde hebben en ik nog niet wist wat ik kon verwachten, maar ik denk dat ik daar in mijn huidige potje wel bovenop kom. Ik speel trouwens op comprehensive, 1 graad moeilijker dan normal

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-05-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:32:
Je moet ook vloten maken van schepen :). In het algemeen is het bij oorlogvoering sowieso handig om hitpoint-improving techs en large hulls te researchen en de xitanium hull plating trade good te bouwen. Stop 3 large hull ships in een fleet en je hebt al pakweg 100 hitpoints. De military bases gaan je vervolgens helpen bij je shields en armor defenses van je fleets en je hebt al een aardige kans ze te verslaan.

spoiler:
Maar goed, ik ben nog niet bij 5, bovenstaande vereist aardig wat research (wellicht zijn een technologists government en veel research abilities handig) en ik weet niet hoe snel je er last van hebt.

In 4 vond ik het iig wel meevallen met de snelheid waarmee ze aanvallen. Ik heb de fout wel gemaakt om iets te lang te wachten met het researchen van hulls, logistics en defense omdat ik eerst mijn economie op pijl wilde hebben en ik nog niet wist wat ik kon verwachten, maar ik denk dat ik daar in mijn huidige potje wel bovenop kom. Ik speel trouwens op comprehensive, 1 graad moeilijker dan normal
spoiler:
Ik zie niet in hoe 100 hitpoints gaan werken tegen 128 missile als zij 28 shields hebben kom je er ook nooit doorheen. Je kunt ze echt wel verslaan, maar dan heb je toch minstens 500 beurten nodig en in die tijd hebben de dreadlords allang aangevallen en je gesloopt
Ik ga het vanavond/morgen nog wel eens proberen, op normal btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:37:
[...]

spoiler:
Ik zie niet in hoe 100 hitpoints gaan werken tegen 128 missile als zij 28 shields hebben kom je er ook nooit doorheen. Je kunt ze echt wel verslaan, maar dan heb je toch minstens 500 beurten nodig en in die tijd hebben de dreadlords allang aangevallen en je gesloopt
Ik ga het vanavond/morgen nog wel eens proberen, op normal btw.
Nog over die missie waar ik niet voorbij kom:

spoiler:
Ik heb nog eens geprobeerd wat verder te spelen, maar zoals ik al zei, hebben de dreadlord schepen 28 shield. Je kunt ook geen andere wapens maken dan beam weapons, dus het duurt "nogal" een tijdje voordat je +28 beams op 1 schip kwijt kunt.

Iemand hier die missie gehaald? Ik kan ook nergens op internet een walkthrough oid vinden ;(

Verwijderd

Weet niet of het al eens gevraagd is, maari k wil graag een gewone game doen waarin geen oorlog mogelijk is, dus alleen cultural en influence. is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 06:34
Ok, beter laat dan nooit. Misschien zijn er anderen die al een oplossing hebben gevonden maar ik zet de mijne er toch bij. Over missie 5 enzo:

Missie:
spoiler:
Ik heb de missie waarbij je de Dreadlords moet terug dringen overgeslagen met de alternative missie, maar uiteindelijk moet je toch weer tegen de Dreadlords in een soort gelijke missie. De introductie tekst van de missie vertelt je eigenlijk al wat je moet doen, zo snel mogelijk aanvallen, de dreadlords zullen je altijd ver voorblijven in technology maar in het begin is hun productie laag.

Aanpak:
spoiler:
Dit was mijn strategy:
In het begin heb ik zoveel mogelijk uitgegeven aan technology en het opbouwen van planeten. De dreadlords zullen in het begin niet zoveel aanvallen en moet je dus zo snel mogelijk redelijk geavanceerde schepen bouwen. Specialiseer je eerst in bepaalde "dure" techs die je kan ruilen met je allies voor andere techs. Richt je uitvindingen op het bouwen van vloten van 2 tot 4 schepen, afhankelijk van je firepower.

Het volgende heb ik eerst uitgevonden:
-Planetary bombardment en de complete tree die daar achter ligt (waarschijnlijk lukt een aaval ook met minder).
-Beam weapon theory tot Plasma weapons III, een ander type wapen voldoet waarschijnlijk ook maar concentreer je op 1 soort.
-Impulse drive tot Impulse drive mark III, zorg dat je schepen 6 stappen kunnen doen in een turn of sneller, de eerste Dreadlord schepen gaan niet harder dan 5 stappen.
-Advanced hulls tot Medium scale building
-Enhanced logistics tot Advanced logistics
-Sensors

Ontwerp zelf je schepen,
-voor attack ships heb ik medium hulls gebruikt met 5 plasma III, 1 impulse drive III, en een sensor om verder te kijken.
-voor troop ships gebruikte ik een cargo hull met 3 advanced troop modules en 1 of 2 impulse drive III
-daarnaast heb je construction ships nodig om dicht genoeg bij de dreadlord planeten te komen, ook hier is het aangeraden om je eigen construction ship te maken met impulse drive III.

Zodra je de nodige techs hebt uitgevonden verplaats je je uitgaven naar militaire productie en begin je met het produceren van schepen. Als je geld over hebt koop dan daarmee schepen, hoe eerder je de dreadlords verslaat de beter. Je hebt waarschijnlijk 4 attack ships nodig, 2 troop ships en 1 of 2 construction ships. Ontwijk de dreadlord schepen altijd! en probeer bij hun planeet aan te komen. Gebruik je construction ships op het laatste moment om een ruimtestation te bouwen voor dat laatste stukje waar je schepen waarschijnlijk geen bereik hebben. Val met je attack fleet de planeet aan, deze word waarschijnlijk bewaakt door maar 1 defender (met 40 missiles.. ) en vervolgens neem je de planeet over met 1 troop ship (dit moet voldoende zijn). Succes!

..misschien een beetje teveel geschreven :X

spoiler:
Misschien kan je al winnen als je vanaf het begin een troop ship stuurt, al lijkt me dat iets te gemakkelijk.

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, even weer tijd voor een kick :P

Er is nu al een tijdje de uitbreiding op Galciv2 uit, Dark Avatar genoemd.
Een nieuwe campaign, nieuwe rassen en een hele hoop nieuwe verbeteringen. Vooral dingen als astroïden, extreme planeten en mega-events geven het spel een hele frisse wind :)

Zie hier voor een tour.

Dark Avatar is voor de mensen die Galactic Civilizations 2 hebben gekocht een waardevolle uitbreiding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de campaign in de 1e versies van de game veel te moeilijk. Nu heb ik de Gold Edition (Incl. Dark Avatar) geinstalleerd, maar kom ik toch weer vast te zitten in de campaign van de Dread Lords. Kan iemand me plz helpen.

Edit:
Laat maar, ik wou helemaal de verkeerde planeet veroveren O-)]

Edit2:
Mmm, toch wel erg lastig:
spoiler:
De dread lords slopen je military bases en earth nog voordat ik planetary invasion heb kunnen uitvinden en dat op normal difficulty 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19

Shabbaman

Got love?

De nieuwe Gold edition was voor mij de reden dit spel eens op te pikken, en het is toch een verfrissende afwisseling van civ4. Eindelijk eens puzzelen wat je nu uit wilt vinden in plaats van klik klik klik dezelfde tech tree sinds 1991.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Overigens is met de 101.* drivers van Nvidia dit spel ook speelbaar voor mensne met Vista en een Nvidia-kaart :)

(Het spel klapte er om de haverklap uit met oudere drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeloofelijk. Ik snap dat het uiterlijk van het spel een hoop mensen afschrikt. Een Turn-Based 4X Space-Sim game trekt weinig mensen aan, maar als je er even een paar uurtjes tijd in steekt, is het zo geleerd en echt g e w e l d i g!

Nog wel een vraagje. Ik loop wat te neuzen in de mods die mensen maken: http://forums.galciv2.com/?forumid=348

Ik kan helaas nog geen manier vinden om een planeet aan te kunnen passen wat betreft bonussen/recources. In deze topic kun je al wel vrij makkelijk de bewoonbaarheid/grote van je planeten aanpassen: http://forums.galciv2.com/?forumid=348&aid=100170

In deze thread wordt ook wel 5x gevraagd hoe je de recources kunt aanpassen, maar er lijkt nog geen manier/antwoord, iemand hier (heel) misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier een artikel van iemand die een potje van 20 dagen heeft gedaan.
Interessant, en leuk geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Leuk verhaal idd. Misschien moet ik GalCiv maar weer eens uit de kast trekken (of die expansion pack aanschaffen), heb ik weer wat te doen op Campzone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Wat een briljant potje.
Het einde is te bizar bijna om waar te zijn.
Wat een mazzel kan je hebben.
De schrijfstijl was prachtig en ook hij had uiteindelijk een stereotype neergezet als speler.
Iemand met een hele grote bek die eigenlijk niks voorsteld. Maar puur door de bluf in leven blijft.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mystic_X schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 03:11:
Wat een briljant potje.
Het einde is te bizar bijna om waar te zijn.
Wat een mazzel kan je hebben.
De schrijfstijl was prachtig en ook hij had uiteindelijk een stereotype neergezet als speler.
Iemand met een hele grote bek die eigenlijk niks voorsteld. Maar puur door de bluf in leven blijft.
Ja, inderdaad :)

Het laat ook zien hoe enorm goed de AI is (ook al heb je dat vaak niet door).
En er zitten veel herkenbare stukjes in, ook.
Zoals dag 15: "Fuck" :P
Ik weet precies hoe je je voelt op zo'n moment :)

* anandus pakt toch maar Galciv2 uit de kast. Het wordt weer eens tijd. :)
(Ook al is het zonnig en 20 graden buiten :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De 1.6 update is uit!

En het vervangt onder andere de 3D-engine, waardoor het 10x tot 15x sneller gerendered wordt :)

Zie hier voor de complete changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan MOO2 weer eens speelt, dan valt 't toch in GalCiv2 weer erg tegen dat de battles automatisch verlopen. Het veranderlijke aspect van de handmatige battles in MOO2 maakt het spel veel interessanter op langere duur dan de automatische battles in GalCiv2 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:34:
Als je dan MOO2 weer eens speelt, dan valt 't toch in GalCiv2 weer erg tegen dat de battles automatisch verlopen. Het veranderlijke aspect van de handmatige battles in MOO2 maakt het spel veel interessanter op langere duur dan de automatische battles in GalCiv2 ;(
Ja, zonde is dat, bij SOTS kan je ook nog een beetje de battles sturen.
(Al gaat het daar weer frustreren dat je niet, net als Homeworld, ook omhoog en omlaag kan, maar in 1 vlak speelt).

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 09-06-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, voor dat soort micromanagement is de game natuurlijk ook niet echt bedoeld... Zeker in grote galaxies met veel opponents zit je af en toe jaren lang oorlog te voeren. Ik moet er niet aan denken dat ik elk gevecht dan ook nog eens moet sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:41:
Tja, voor dat soort micromanagement is de game natuurlijk ook niet echt bedoeld... Zeker in grote galaxies met veel opponents zit je af en toe jaren lang oorlog te voeren. Ik moet er niet aan denken dat ik elk gevecht dan ook nog eens moet sturen :)
Je kunt het natuurlijk altijd optioneel houden. Zelfs in MOO2 zit een optie om de battles automatisch te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik wil graag dit spel kopen via de Stardock Store..maar volgens mij kan ik daar alleen met een creditcard (Paypal, Visa...) betalen. Ik ben minderjarig en mijn ouders hebben geen creditcard zover ik weet..(als ze er een hadden mocht ik hem waarschijnlijk toch niet gebruiken).

Mijn vraag is dus..kan ik ook met iets anders betalen..bijv. Wally-card of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:36
Paypal kun je volgens mij nu ook via bankrekening doen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan 'm natuurlijk ook gewoon bij een Nederlandse winkel/webstore kopen
http://www.budgetgaming.n...ns+ii:+dreadlords_PC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19

Shabbaman

Got love?

anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:38:
Hier een artikel van iemand die een potje van 20 dagen heeft gedaan.
Interessant, en leuk geschreven :)
En meer dan een jaar later doet dezelfde gast het nog een keer. Bljkbaar is er in de tussentijd nog een uitbreiding uitgegeven. Iets wat ik minder bewust waarschijnljik wel meegekregen had, maar wat een niet al te diepe indruk achtergelaten had. Galciv2 had nog niet de overstap gemaakt naar mijn nieuwe computer, maar na het lezen van deze blog word ik toch weer enthousiast. Die twilight of the arnor-uitbreiding schijnt ook nog wat verbeteringen toegevoegd te hebben. Iemand enig idee of dit echt een meerwaarde heeft?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
Is dit spel een beetje te vergelijken met de space-stage van spore? Naast het realtime gebeuren.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:54
pingkiller schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:09:
Is dit spel een beetje te vergelijken met de space-stage van spore? Naast het realtime gebeuren.
Als dit je intereseert is Sins of a Solar Empire mischien ook iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:03:
[...]

En meer dan een jaar later doet dezelfde gast het nog een keer. Bljkbaar is er in de tussentijd nog een uitbreiding uitgegeven. Iets wat ik minder bewust waarschijnljik wel meegekregen had, maar wat een niet al te diepe indruk achtergelaten had. Galciv2 had nog niet de overstap gemaakt naar mijn nieuwe computer, maar na het lezen van deze blog word ik toch weer enthousiast. Die twilight of the arnor-uitbreiding schijnt ook nog wat verbeteringen toegevoegd te hebben. Iemand enig idee of dit echt een meerwaarde heeft?
ik lag helemaal dubbel bij het lezen van zijn eerste poging. uss you are all so boned :D
Na de teleurstelling van spore (wat ipv een mega game een mega casual game bleek) wel weer zin in een echte galactic domination game
Pagina: 1 2 Laatste