[PC] Galactic Civilizations II + addon

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.824 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fhcmensink/Galciv/GalCivLogo.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------
Algemene Informatie
---------------------------------------------------------------------------------------------
Galactic Civilizations II: Dread Lords neemt plaats in de verre toekomst. De mensheid zwerft rond in de ruimte en krijgt te kampen met andere buitenaardse krachten die de ruimte willen domineren. Deze Galactic Civilizations II gaat verder waar de eerste Galactic Civilizations ophield en heeft vernieuwde functies en veranderingen.

In Galactic Civilizations II kunnen spelers onderzoek verrichten naar technologie om hun eigen ruimteschip klassen te ontwerpen. Verder is er ook de mogelijkheid om de buitenkant van je schepen te veranderen. Je kan je eigen ruimtevloot samenstellen om zo je vijanden te vernietigen. Elk ruimteschip heeft drie verschillende soorten aanvalswapens en drie verschillende soorten verdediging. Verder zijn er ook verschillende soorten sterhoofdkwartieren die elk een eigen bijdrage leveren aan je verovering van het heelal.

In Galactic Civilizations II zijn er vele planeten om te ontdekken en te verkennen. Planeten behoren nu tot de map en meerdere spelers kunnen verschillende delen van eenzelfde zonnestelsel beheersen. De invloed van een speler is vanaf nu gebaseerd op een planeet ipv op sectoren van een planeet zoals in Galactic Civilizations I.

Een speler kan uit tien verschillende rassen kiezen om het heelal te veroveren of zelf een eigen ras aanmaken. Elk ras heeft plus- en minpunten. Op elk moment in het spel zijn er wel vijanden die de strijd met jou willen aangaan.

Bron Gamed.nl
Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fhcmensink/Galciv/GalCiv%20II(1)thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fhcmensink/Galciv/GalCiv%20II(6)thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fhcmensink/Galciv/GalCiv%20II(9)thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fhcmensink/Galciv/GalCiv%20II(15)thumb.jpg

Links

http://www.galciv2.com/ De officiele website

http://www.gamespot.com/p...ons2/review.html?mode=web Link naar een aantal reviews

Persoonlijke noot

Zelf vind ik dit spel erg lijken op de klassieker Ascendancy. Het speelt bijna net zo en dat is een groot compliment.
Volgens vele reviews is dit spel wat Master of Orion had moeten zijn. Het spel is erg leuk en draait ook op mindere systemen. De graphics zijn niet zo bijzonder al vind ik dat de schepen er wel goed uitzien.
Ik zelf vind het een prachtspel en was verbaast dat er nog geen topic over was op GOT, vandaar dat ik er 1tje heb gemaakt.

Het spel is al gereleased dus als je een goede Turn Based space sim wilt spelen is dit een aanrader.

Disclaimer :)
Eerste keer dat ik een startpost heb gemaakt dus ziet er niet super uit. Als er ooit een vervolg topic moet worden geopent mag je deze startpost gewoon c/p als ik niet meer actief ben.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg vet spel tot nu toe. Heeft (erg) veel weg van MOO2, alleen dan 3D. Ship design is erg gaaf, omdat je een hoop onderdelen oneindig kunt toevoegen om de vorm van je schip aan te passen.

Maar nou speel ik het een paar uur en wil ik mijn eerste eigen schepen bouwen, maar het upgraden of saven van schepen heeft me allebei nu al een crash naar winxp opgeleverd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Geen last van gehad heb je al de update geprobeerd? Of de bonuspack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer je toegang krijgt tot het traden?

Kan geen trade ships bouwen in campaign missie. Welke technologie heb je hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Gewoon op trade richten. Het schip is een freigther. Duurde bij mij ook even totdat ik trade schepen kregen.
Heb net me eerste crash meegemaakt. Had ff gequit en toen laadde ik de game (die ik nagenoeg gewonnen heb) en hij crashte :( .

Hij werkt nu wel weer goed geen problemen beetje vaag

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic_X op 06-03-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geloof ik geen update? De site is.. oh nu wel bereikbaar. Nou die update is 1.0X dus dat lijkt me niet veel opleveren, of?

Ik heb net mijn 1e invasion gedaan op 1 nmy en ik moet zeggen dat het erg makkelijk ging op "beginner" (ook wel logisch :P).

Een groot nadeel van het spel (tov MOO) is dat de battles automatisch zijn, dus geen tactisch spel waardoor je voordeel kunt behalen in de battles :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oeh, hier heb ik heel lang op gewacht, wanneer komt-ie uit?
* anandus heeft galciv vaak tot in de kleine uurtjes gespeeld :)

edit:
:o
hij is al uit! :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:36:
Er is geloof ik geen update? De site is.. oh nu wel bereikbaar. Nou die update is 1.0X dus dat lijkt me niet veel opleveren, of?

Ik heb net mijn 1e invasion gedaan op 1 nmy en ik moet zeggen dat het erg makkelijk ging op "beginner" (ook wel logisch :P).

Een groot nadeel van het spel (tov MOO) is dat de battles automatisch zijn, dus geen tactisch spel waardoor je voordeel kunt behalen in de battles :(
Ik gebruik die update misschien dat of de bonuspack kan werken.
Of gewoon nog een keer opnieuw installeren of gewoon nog eens proberen, Videokaart drivers beranderen kan ook werken.

De battles zijn inderdaad niet erg uitgebreid. Het is wel leuker als je fleet tegen een andere fleet gaat vechten.

Het spel is al uitgebracht dus hij is verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleet vs fleet kun je opzich zelf voor kiezen, maar op beginner niveau is het me alleen nog voorgekomen bij het uitbreken van gevangenen (nadat ik ervoor gestemd had om de "galactic prison" in mijn rijk te beheren).

Ik bedoel met het besturen van je battle voornamelijk zoals bij MOO2 (3 nooit echt gedaan). Daarin kon je battles automatisch laten verlopen, maar ook handmatig. Dat handmatige was erg interessant, omdat je dan bijvoorbeeld alle schepen op 1 nmy kunt richten, of afstand kunt houden, omdat er ook verschil in dmg zat qua range. Dit zijn enkele voorbeelden van het leuke van handmatige battles, maar ook dat shields uit 4 delen bestonden en je op die manier je schip kon draaien om een andere shield als bescherming te nemen (voor nmy fire), etc etc zo vet eigenlijk >:)

GC2 lijkt veel op MOO2, maar is in mijn ogen voornamelijk een grafische vooruitgang en een kleine tactische achteruitgang.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Woei!

Kheb Galactic Civilization en Galactic Civilization: The Altarian Prophecy een tijdje gespeeld.
Vond het een erg leuk spel, denk dat ik deze ook maar betaald download zoals ik met de vorige heb gedaan.

De editor was erg makkelijk en simpel bij deel 1. Hoop dat er bij deze ook een missie-editor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Vond de eerste versie van galactic civilization, die alleen draaide op OS2 erg leuk en dat was voor mij toen een reden om os2 op 2e partitie te zetten :)

Later kwam de windows versie, maar die vond ik gewoon knudde, slechte graphics en draaide niet lekker.
Deze 2e versie ik weet het niet, hoor gemengde verhalen er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Ja galciv2 is me ook goed bevallen, al vind ik dat er te weinig vernieuwing in zit. Maar ik heb nu totaal geen performence problemen en had dat met galciv1 wel (zonder de expension).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh... wat heb je aan "military spacestations"? Ik bedoel, die dingen doen uit zichzelf niets en waarom zou je ze aanvallen, als je gewoon de planeten direct kunt aanvallen?

ps. ik heb het dan over "military spacestations" los in de ruimte, die je met constructors maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:46:
Uh... wat heb je aan "military spacestations"? Ik bedoel, die dingen doen uit zichzelf niets en waarom zou je ze aanvallen, als je gewoon de planeten direct kunt aanvallen?

ps. ik heb het dan over "military spacestations" los in de ruimte, die je met constructors maakt?
Ik zou de handleiding even doornemen, niet lullig bedoelt of zo, maar daar is die voor. Kan bovendien nooit kwaad em helemaal door te nemen, dit soort spellen vereist een beetje inleeswerk. (handleiding is niet al te best trouwens). Spacestations geven je naburige shepen een vechtbonus, ik weet even niet uit men hoofd of dit ook voor grondtroepen geld.

Galciv II is trouwens een aanrader. Ik zou echter wel van de campagne afblijfen, hoogstens 1 of 2 missies spelen om te leren, omdat het echte spel veel leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Is ie ook al verkrijgbaar in de winkel? Bij pcmedia staat nog steeds nnb en bij dimension plus 9 maart. Ik wil hem wel graag tastbaar hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Eindelijk een topic over dit spel. Ik heb de manual doorgespit (meer geestig dan nuttig, maar wel inleidend). Ben nu halverwege de tutorials, die zijn ook wel echt slim om door te nemen. Vind wel dat het spel een redelijk stijle leercurve heeft, dus daar moet ik me maar even doorheen worstelen...

Verder ziet het spel er wel echt goed uit, dus ik ga maar snel met de campaign aan de slag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Me eerste game gewonnen (was ook mijn eerste game).
Beginner is leuk om het te leren maar als je het eenmaal doorhebt is het echt te makkelijk. Je schepen doen veel meer schade dan de tegenstander en invaden krijg je ook een hoge multiplier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beginner had ik inderdaad in paar uur uitgespeeld (wel tiny universe).

Heel leuk, die handleiding, maar het is niet echt dat ik de voordelen niet had meegekregen in het spel (tutorials), maar dan nog pretenderen ze dat de battle stations ontzettend veel voordeel opleveren, terwijl ik al die constructors heel veel moeite vind kosten voor iets wat erg weinig oplevert.

Nog paar vraagjes, kun je ook fleets bouwen als je schepen op/in een planeet zitten? Anders kunnen je schepen nooit samen een planeet verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:45:
Beginner had ik inderdaad in paar uur uitgespeeld (wel tiny universe).

Heel leuk, die handleiding, maar het is niet echt dat ik de voordelen niet had meegekregen in het spel (tutorials), maar dan nog pretenderen ze dat de battle stations ontzettend veel voordeel opleveren, terwijl ik al die constructors heel veel moeite vind kosten voor iets wat erg weinig oplevert.

Nog paar vraagjes, kun je ook fleets bouwen als je schepen op/in een planeet zitten? Anders kunnen je schepen nooit samen een planeet verdedigen?
Ben er zelf ook nog niet achter maar het moet kunnen. De tegenstander heeft dat namelijk wel tegen mij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 18-09 19:28
Mystic_X schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:17:

Zelf vind ik dit spel erg lijken op de klassieker Ascendancy. Het speelt bijna net zo en dat is een groot compliment.
Toen ik dat las ging mijn hart even sneller kloppen... :) Zou het dan echt? Iets dat net zo goed is als Ascendancy destijds? Man, wat was dat gaaf, dat spel heb ik zo lang gespeeld. Ik wist helemaal niks van dit spel, ik ga me er eens in verdiepen en als het écht zo goed is, dan wordt dit er weer eens eentje om te kopen... Civilization 4 was m'n vorige aanschaf en daar heb ik nog steeds veel plezier van, maar het nieuwe is er inmiddels wel af. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
Mystic_X schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:46:
[...]

Ben er zelf ook nog niet achter maar het moet kunnen. De tegenstander heeft dat namelijk wel tegen mij gebruikt.
Zodra je een Orbital Fleet Manager op je planeet hebt gebouwd kunnen je schepen als een vloot je planeet verdedigen. Hou er wel rekening mee dat ze gebonden zijn aan je max-vloot-grootte (logistics). Dus je kan wel 8 verdedigende schepen hebben liggen, maar als er maar 4 in een vloot passen, zal dat bij het verdedigen van de planeet ook zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergunsman schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:16:
[...]

Zodra je een Orbital Fleet Manager op je planeet hebt gebouwd kunnen je schepen als een vloot je planeet verdedigen. Hou er wel rekening mee dat ze gebonden zijn aan je max-vloot-grootte (logistics). Dus je kan wel 8 verdedigende schepen hebben liggen, maar als er maar 4 in een vloot passen, zal dat bij het verdedigen van de planeet ook zo zijn.
Spijtige is alleen dat je al vrij snel wel 4+ gebouwen op je planeet ter verdediging kunt neerzetten en de ruimte toch snel beperkt is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:31:
[...]

Spijtige is alleen dat je al vrij snel wel 4+ gebouwen op je planeet ter verdediging kunt neerzetten en de ruimte toch snel beperkt is |:(
Dat vind ik ook een nadeel, in deel 1 kon je op elke planeet onbeperkt bouwen, dat was ook niet helemaal fair, maar nu heb je al heel snel je planeten vol, wat natuurlijk ook niet leuk is :(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Civfanatics geeft een exemplaar van dit spel gratiz weg: hier. Doe er je voordeel mee.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik zat gisteren al te zoeken, maar toen was er nog geen topic voor. :)
Kookie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:48:
Iemand enig idee wanneer je toegang krijgt tot het traden?

Kan geen trade ships bouwen in campaign missie. Welke technologie heb je hiervoor nodig?
Op een gegeven moment krijg je de beschikking tot een freigther, gewoon een standaard freighter bouwen en op een planeet afsturen. Staat trouwens ook in de Tutorials die worden meegeleverd.
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:36:

Ow dacht het wel, er zijn een aantal technologien die je kan onderzoeken. Die bieden een tactisch voordeel tenopzichte van de vijand, zou dan ook geen standaard aanval selecteren. Gisteren met 3.000 van 15.000 gewonnen door mijn aanvalstechniek. Daarnaast is het gok element ook wel leuk. (de bewuste aanval met een voordeel van 75 VS 4)

Het einge wat ik niet snap of lukt zijn betere schepen bouwen. Tot nu toe kon ik alleen uit de voeten met debiele Star Fury's maar ik wil wel eens grotere schepen. Het vervelende is dat vijanden al snel heavy fighters en dergelijke hebben en ik maar moet verdedigen met defenders.

Jammer is ook dat je nergens (iig niet kunnen vinden) welke technologien je nodig hebt voor bepaalde eenheden. Je kan wel steeds gaan kloten met het maken van custom eenheden, maar dan krijg ik eenheden met de zelfde sterkte als ik nu al heb.
Soms krijg je in het begin ook een groter schip, alleen heb nooit de mogelijkheid gehad om een zelfde te bouwen, laat staan een groter schip.

Het valt me ook op dat je behoorlijk veel technologien moet onderzoeken voordat je een beetje uit de voeten kan, soms is dit jammer en de enige reden dat een spel zo lang duurt.

Om een voorbeeld te geven, ik wil geen Star Fury's maar deze bijvoorbeeld :9~
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/6043/stardestroyer026pq.jpg

Of deze
Afbeeldingslocatie: http://img500.imageshack.us/img500/7034/hdh1wi.jpg

Sorry, maar deze is meesterlijk >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.civfanatics.net/uploads11/birdofprey.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Cardinal op 07-03-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:40:

Ow dacht het wel, er zijn een aantal technologien die je kan onderzoeken. Die bieden een tactisch voordeel tenopzichte van de vijand, zou dan ook geen standaard aanval selecteren. Gisteren met 3.000 van 15.000 gewonnen door mijn aanvalstechniek. Daarnaast is het gok element ook wel leuk. (de bewuste aanval met een voordeel van 75 VS 4)

Het einge wat ik niet snap of lukt zijn betere schepen bouwen. Tot nu toe kon ik alleen uit de voeten met debiele Star Fury's maar ik wil wel eens grotere schepen. Het vervelende is dat vijanden al snel heavy fighters en dergelijke hebben en ik maar moet verdedigen met defenders.

Jammer is ook dat je nergens (iig niet kunnen vinden) welke technologien je nodig hebt voor bepaalde eenheden. Je kan wel steeds gaan kloten met het maken van custom eenheden, maar dan krijg ik eenheden met de zelfde sterkte als ik nu al heb.
Soms krijg je in het begin ook een groter schip, alleen heb nooit de mogelijkheid gehad om een zelfde te bouwen, laat staan een groter schip.

Het valt me ook op dat je behoorlijk veel technologien moet onderzoeken voordat je een beetje uit de voeten kan, soms is dit jammer en de enige reden dat een spel zo lang duurt.

Om een voorbeeld te geven, ik wil geen Star Fury's maar deze bijvoorbeeld :9~
[afbeelding]

Of deze
[afbeelding]

Sorry, maar deze is meesterlijk >:)
[afbeelding]
Uh.. jij hebt het over ground battles. Ik heb het over space battles. Die ground battles zijn wel leuk, zeker met dat gokeffect, alleen kan het bij een essentiele aanval wel makkelijk zijn om ff naar je autosave terug te gaan en het nog eens te proberen 8)7

Over wanneer je wat wel/niet kunt, moet je zoals je zelf al zegt een beetje de research uitvogelen. Vooral even snel de 1e paar stammen van de boom nalopen wat er allemaal is en je komt zo tegen hoe je bepaalde schepen en eigenschappen daarvan kunt bereiken.

Wat ook wel leuker was geweest, was dat het wat meer visueel realistisch spacebattlen was geweest als de wapens op schepen echt afzonderlijk zouden schieten. Dan zou je leuke grote schepen kunnen bouwen met 20+ kleine wapens erop :)

Nog even een vraag voor de gevorderden, hoe kom je in het begin een beetje mee met de nmy's op hogere niveaus (normal+). Ik probeer in het begin vooral veeeel te pompen in colony ships en alle mogelijke planeten te koloniseren, maar als snel valt de tegenstander dan aan, terwijl ik dan nog geen tijd heb gehad een leger op te bouwen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:25:
[...]
Uh.. jij hebt het over ground battles. Ik heb het over space battles. Die ground battles zijn wel leuk, zeker met dat gokeffect, alleen kan het bij een essentiele aanval wel makkelijk zijn om ff naar je autosave terug te gaan en het nog eens te proberen 8)7
Oeps.. |:(
Over wanneer je wat wel/niet kunt, moet je zoals je zelf al zegt een beetje de research uitvogelen. Vooral even snel de 1e paar stammen van de boom nalopen wat er allemaal is en je komt zo tegen hoe je bepaalde schepen en eigenschappen daarvan kunt bereiken.
Nou ik zie wel hulls staan en heb er daarvan ook een aantal van gedaan, maar heb nog geen schepen tegengekomen. Ik zal vanavond nog maar eens gaan kijken of ik iets kan vinden, ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Ik kreeg medium shepen nadat ik medium hulls had onderzocht. Maar er staat ook bij dat je ook 3 andere technologies nodig hebt. Bij sommige technologies staat er een klasse voertuig bij dus ik neem aan dat je meerdere van zulke techs moet onderzoeken.

Tevens is zelf ontwerpen veel beter dan de standaard schepen. Bij standaard schepen duurde het eeuwig totdat ik medium hull schepen beschikbaar waren. Terwijl ik met zelf ontwerpen al lang medium schepen had gemaakt. Mijn tip ontwerp zelf schepen die zijn veel sterker. Is ook heel simpel om ze te ontwerpen.

[ Voor 39% gewijzigd door Mystic_X op 07-03-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Mystic_X schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:28:
Ik kreeg medium shepen nadat ik medium hulls had onderzocht. Maar er staat ook bij dat je ook 3 andere technologies nodig hebt. Bij sommige technologies staat er een klasse voertuig bij dus ik neem aan dat je meerdere van zulke techs moet onderzoeken.

Tevens is zelf ontwerpen veel beter dan de standaard schepen. Bij standaard schepen duurde het eeuwig totdat ik medium hull schepen beschikbaar waren. Terwijl ik met zelf ontwerpen al lang medium schepen had gemaakt. Mijn tip ontwerp zelf schepen die zijn veel sterker. Is ook heel simpel om ze te ontwerpen.
Ga ik vanavond zeker even proberen. Heb alleen moeite om mijn wapens te plaatsen op de schepen, maar misschien kan het zo zijn dat ik te veel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:33:
[...]

Ga ik vanavond zeker even proberen. Heb alleen moeite om mijn wapens te plaatsen op de schepen, maar misschien kan het zo zijn dat ik te veel wil.
Je moet echt je met de punt van je muiscursor z'on rood dinngetje aanraken, niet naar het object zelf kijken. Is even wennen want het gaat tegen je gevoel in.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:25:
[...]

Nog even een vraag voor de gevorderden, hoe kom je in het begin een beetje mee met de nmy's op hogere niveaus (normal+). Ik probeer in het begin vooral veeeel te pompen in colony ships en alle mogelijke planeten te koloniseren, maar als snel valt de tegenstander dan aan, terwijl ik dan nog geen tijd heb gehad een leger op te bouwen |:(
Ben niet echt gevorderd, maar ik kan wel een beetje helpen na een paar potjes. Je moet niet vergeten dat colony schepen je bevolking uitdunnen, en dat hebbie nodig voor geld, en zonder geld geen productie. Je bevolking groeit exponentieel, dus als je die erg uitdunt duurt het heel lang voordat die kolonie weer wat geld oplevert, en dat is zonde. Ik probeer zelf nooit onder de 500 miljoen te komen (.50). Als je vaak vroeg wordt aangevallen is het mischien aan te raden om voor de flauwekul wat kleine fighters te bouwen, niet dat je je hiermee kan verdedigen, maar de AI is wat minder snel geneigd je aan te vallen. (zonder vloot heb je een military rating van 0 namelijk en ziet de AI je als makkelijk hapje). En je moet in het begin al je geld uitgeven aan factories (liefst 1 per planeet kopen om de productie een beetje op te starten) en colony schepen. Als dat allemaal niet lukt gewoon op een lager niveau spelen, na een tijdje heb je wel door hoe je het begin moet doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:27:
[...]

Ben niet echt gevorderd, maar ik kan wel een beetje helpen na een paar potjes. Je moet niet vergeten dat colony schepen je bevolking uitdunnen, en dat hebbie nodig voor geld, en zonder geld geen productie. Je bevolking groeit exponentieel, dus als je die erg uitdunt duurt het heel lang voordat die kolonie weer wat geld oplevert, en dat is zonde. Ik probeer zelf nooit onder de 500 miljoen te komen (.50). Als je vaak vroeg wordt aangevallen is het mischien aan te raden om voor de flauwekul wat kleine fighters te bouwen, niet dat je je hiermee kan verdedigen, maar de AI is wat minder snel geneigd je aan te vallen. (zonder vloot heb je een military rating van 0 namelijk en ziet de AI je als makkelijk hapje). En je moet in het begin al je geld uitgeven aan factories (liefst 1 per planeet kopen om de productie een beetje op te starten) en colony schepen. Als dat allemaal niet lukt gewoon op een lager niveau spelen, na een tijdje heb je wel door hoe je het begin moet doorkomen.
Ik merk gewoon dat de computer ontzettend snel uitbreid en heel veel kolonies bouwt, dus dat ging ik ook maar doen. Daarnaast lijkt mijn research echt te zuigen. Zelfs toen ik met een ras begon dat superveel research bonusses had, bleef mijn aandeel (bij 6 nmy's) maar iets van 5% |:(

1e factory kopen doe ik ook altijd al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:10:
[...]
Je moet echt je met de punt van je muiscursor z'on rood dinngetje aanraken, niet naar het object zelf kijken. Is even wennen want het gaat tegen je gevoel in.
Dat snap ik wel, maar een beetje redelijk wapen past er niet gauw op, vandaag gotere hulls gemaakt en eindelijk sterke schepen.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:27:
[...]
Als je vaak vroeg wordt aangevallen is het mischien aan te raden om voor de flauwekul wat kleine fighters te bouwen, niet dat je je hiermee kan verdedigen, maar de AI is wat minder snel geneigd je aan te vallen. (zonder vloot heb je een military rating van 0 namelijk en ziet de AI je als makkelijk hapje). En je moet in het begin al je geld uitgeven aan factories (liefst 1 per planeet kopen om de productie een beetje op te starten) en colony schepen. Als dat allemaal niet lukt gewoon op een lager niveau spelen, na een tijdje heb je wel door hoe je het begin moet doorkomen.
hehehehehe, kan je me dan even uitleggen heo dat dan zit met die Dread Lords Campaing. Ik ben momenteel in level 5, daar heb ik net Xeno research ingeschakeld en bij mijn twee planeten staan gelijk twee invasionships en destroyers. Ze maken gatenkaas van de vloot die ik had gekregen en een vloot bouwen gaat niet lukken met 5 turns. Na 6 turns was mijn planeet geinvade en in de 7e turn kon ik overnieuw beginnen. (moeilijkheid "beginner" 8)7 )

Nou kan ik stom zijn, maar op beginner na 7 turns helemaal de grond in gestamp. Je hebt wel lekker snel uitsluitsel, maar overdrijven is ook een vak. Je gaat me zeker nu uitleggen dan mijn scouts een gevaar vormen voor schepen met een attack van 26.

Heel soms snap ik de campaing niet zo.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik ga ook maar eens aan die campaign beginnen, klinkt intressant. Tot nu toe alleen klassieke stijl gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
ph4ge schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:40:
Ik ga ook maar eens aan die campaign beginnen, klinkt intressant. Tot nu toe alleen klassieke stijl gespeeld
Ach als je het niet red kan je altijd een alternatief level doen, die zijn over het algemeen een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, dat kostte me dus al mijn eerste nacht :/

Wel leuk spel hoor, daar niet van! :D :P

Klein vraagje:
Is er ergens een autolaunch-optie? Ik heb me sufgezocht, maar niets gevonden, helaas ;(
Ik weet dat je op het nieuwsblokje rechts kan klikken en dat je zo een schip launcht, maar een algemen of governour auto-launch-optie zou ik fijner vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Ga zo weer eens Normal proberen. Alhoewel ik nog wel in me laatste potje leef heb ik een te grote achterstand in technology en military opgelopen :( .
Ik kan in ieder geval al wel overleven op normal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Mystic_X schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:22:
Ga zo weer eens Normal proberen. Alhoewel ik nog wel in me laatste potje leef heb ik een te grote achterstand in technology en military opgelopen :( .
Ik kan in ieder geval al wel overleven op normal :P.
Met een normale game, of de campaign :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:13:
Ik bedoel met het besturen van je battle voornamelijk zoals bij MOO2 (3 nooit echt gedaan). Daarin kon je battles automatisch laten verlopen, maar ook handmatig. Dat handmatige was erg interessant, omdat je dan bijvoorbeeld alle schepen op 1 nmy kunt richten, of afstand kunt houden, omdat er ook verschil in dmg zat qua range. Dit zijn enkele voorbeelden van het leuke van handmatige battles, maar ook dat shields uit 4 delen bestonden en je op die manier je schip kon draaien om een andere shield als bescherming te nemen (voor nmy fire), etc etc zo vet eigenlijk >:)
ik meen dat 1 van de redenen van de devs was dat het erg veel werk zou zijn om een competente AI te maken voor dit gedeelte, omdat anders menselijke spelers hier altijd veel voordeel uit zouden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
cardinal808 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:51:
[...]

Met een normale game, of de campaign :?
Normale game nog geen campaign gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Dit spel is een stuk moeilijker dan GalCiv 1! Ik krijg het dus steeds voor elkaar om de kleinste te zijn de galaxy. :(

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcat84 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:41:
[...]

ik meen dat 1 van de redenen van de devs was dat het erg veel werk zou zijn om een competente AI te maken voor dit gedeelte, omdat anders menselijke spelers hier altijd veel voordeel uit zouden kunnen halen.
Als het ze bij MOO2 jaren geleden fatsoenlijk gelukt is, moet dat nu toch geen probleem zijn :>

"normal" heb ik idd ook al veel moeite mee. 2 racen kan ik wel aan, maar de 3e heeft nu al het halve universum en valt steeds met vloten van 6 schepen aan, wat erg lastig is.

Mooie is ook dat ze pas aanvallen als ik bijv. een influence base probeer te bouwen bij de grens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Denizz schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:09:
Dit spel is een stuk moeilijker dan GalCiv 1! Ik krijg het dus steeds voor elkaar om de kleinste te zijn de galaxy. :(
Ik vind het juist wel mee vallen. Ik speel op normal en dan vooral grote maps. Ik hab deel 1 nooit gespeelt. Mijn tactiek is om zoveel mogelijk planeten in te nemen voordat anderen dat doen.De spellen duren oer het algemeen wel vrij lang vind ik.

Je kan denk ik het makkelijkst winnen door te focussen op een punt. Er zijn vaak meerdere mogelijke overwinnen mogelijk. Of jij met op militair gebied erg sterk of je bent juist op cultureel gebied erg sterk. Of je kan er juist weer voor kiezen om zo veel mogelijk vriendjes te maken. Het gaat denk ik mis wanneer je je macht verdeeld. Dan zal jij nooit op een punt echt de sterkste zijn en is het inderdaad vrij lastig om te winnen.

Nadeel van het spel vind ik wel, dat wanneer je erg veel planeten hebt veroverd het spel nogal onoverzichtelijk wordt. Ik heb er zelf nooit zin in om wanneer je 50 planeten onder je commando hebt, om dan elke beurt aan elke planeet even wat tijd te besteden. (Maar aan de andere kant is dat meestal ook niet echt nodig, omdat wanneer jij al zo veel hebt veroverd, jij waarschijnlijk toch al op het punt staat om te gaan winnen. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Je kan denk ik het makkelijkst winnen door te focussen op een punt. Er zijn vaak meerdere mogelijke overwinnen mogelijk.
Dan doe ik dit dus fout, ik probeer alles tegelijk, meestal word ik dan militair erg zwak en stort ook gelijk mijn hele influence opeens in. Ik zal eens proberen te foccussen op 1 punt.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig... die plaatjes die cardinal808 heeft gepost... zijn die echt gemaakt in deze game? Echt geweldig als dat zo is... Worden er dan ook mods gemaakt voor de game dat de rassen anders zijn enzo? (Zodat je bijvoorbeeld een Babylon 5 universum of een Star Trek universum kan maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:20:
Jemig... die plaatjes die cardinal808 heeft gepost... zijn die echt gemaakt in deze game? Echt geweldig als dat zo is... Worden er dan ook mods gemaakt voor de game dat de rassen anders zijn enzo? (Zodat je bijvoorbeeld een Babylon 5 universum of een Star Trek universum kan maken?)
Ja, die plaatjes zijn echt gemaakt in de game, en na even oefenen is het onwijs makkelijk om supermooie schepen te bouwen :)

En mods zullen wel mogelijk worden, er zijn tutorials voor mods.
Er staat in het optie-menu zelf een dingetje dat je "use mods" aan of uit kan vinken :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 08-03-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Wat mij trouwens erg help nu ik er achter ben is knutselen met domestic stats. Vooral om de start beter maken help het enorm.
Je kan zel kiezen of je snel wilt researchen, snel schepen wilt bouwen of snel gebouwen wilt maken of een beetje van alles.
Wat een goede tip is om in het begin te doen is industrial capacity op 100% te zetten. Kost misschien wel wat per beurt maar je researched bouwt en maakt schepen 2 keer zo snel als normaal.
Normaal draaien je factory's en research dus maar op 50%. een verdubbeling is dus een grote boost. Met veel Trade kan je de kosten enorm makkelijk opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:56:
[...]
Ja, die plaatjes zijn echt gemaakt in de game, en na even oefenen is het onwijs makkelijk om supermooie schepen te bouwen :)

En mods zullen wel mogelijk worden, er zijn tutorials voor mods.
Er staat in het optie-menu zelf een dingetje dat je "use mods" aan of uit kan vinken :)
Moet je wel uurtje of 20+ spelen voordat je die large of huge schepen komt maken maar toch :P

Over geld en trade gesproken, hoe zet je het makkelijkst/efficientst trade op? met van die freighters ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, freighters naar een andere planeet sturen. Hoe verder, hoe meer geld.
Maar je hebt een beperkt aantal trade routes, hangt van de technologiën en je abilities als ras af.

Oh, en als je trade routes in de radius van een economical starbase zitten, verdien je daar nog meer mee. (Ik weet niet of je ook van andermans trade routes verdient dan.).

Ook een handige tip: Als je big time oorlog hebt met iemand, kijk welke van de drie wapensoorten hij gebruikt, en ontwerp daar dan een schip voor met die specifieke defence. Scheelt een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:50:
Ja, freighters naar een andere planeet sturen. Hoe verder, hoe meer geld.
Maar je hebt een beperkt aantal trade routes, hangt van de technologiën en je abilities als ras af.

Oh, en als je trade routes in de radius van een economical starbase zitten, verdien je daar nog meer mee. (Ik weet niet of je ook van andermans trade routes verdient dan.).

Ook een handige tip: Als je big time oorlog hebt met iemand, kijk welke van de drie wapensoorten hij gebruikt, en ontwerp daar dan een schip voor met die specifieke defence. Scheelt een hoop :)
Armor en anti-rocket tegen rockets?
Deflecter/shields tegen lasers?

nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Voor de mensen die het spel niet hebben en zich afvragen hoe veelzijdig het shipbuilden is, hier een simpele demo hoe je een eigen custom shipje kan maken. (met een eigen look dus...)

het is een beetje een raar schip maar ik had hem dan ook heel snel gemaakt :P

Dit is hoe ie wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/executor.jpg

Click op de links hieronder om te zien hoe het begon en steeds de volgende stap te zien

Ik start met een simpele "large" hull. De rode puntjes zijn hardpoints waar onderdelen aan kunnen:

http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/shipbuild1.jpg

Ik plaats eens twee rare ronde dingen erop

http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/shipbuild2.jpg

Dan twee grote dingen op de voorkant

http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/shipbuild3.jpg

Daar aan een soort vleugels

http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/shipbuild4.jpg

en dan met twee huge units naar beneden en een soort "brug" in het midden

http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/shipbuild5.jpg

Dan daar beneden een stel vleugels

http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/shipbuild6.jpg

De staart wat aanpassen

http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/shipbuild7.jpg

Dan nog wat onderdelen erop en hij is klaar

http://www.xs4all.nl/~bme...iv2/shipbuildfinished.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 02:29:
[...]

Armor en anti-rocket tegen rockets?
Deflecter/shields tegen lasers?

nog meer?
Armor tegen mass drivers
Shields tegen beam weapons
Point Defence tegen missiles

Een soort rock-paper-scissors is het zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:20:
Klopt, alleen is de laatste wel een ingame schip, maar daar is meer moeite voor gedaan dan ingame mogelijk. Er is namelijk een mogelijkheid om met een 3D pakket de schepen aan te passen. Vooral blender bied goede mogelijkheden hiervoor omdat er veel samples zijn voor dit programma.

Maar toch bied het een mogelijk om inderdaad het Star Trek/ Babylon 5 na te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Tomcat... bedankt voor die uitleg... ik hou van designen (vanalles echt, van Unitguides maken voor Rome total war, tot huizen in The Sims, tot het designen van games (die misschien ooit als het mee zit het daglicht zullen zien)).

Je eigen schepen maken is dan ook iets dat mij enorm aanspreekt. Ik ga even onderzoek doen waar in de omgeving ik hem het goedkoopst kan kopen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
In deze thread : http://forums.galciv2.com...px?ForumID=162&AID=104951
komen ook een aantal heel aardige ship-designs voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk om direct wat plaatjes hier neer te zetten, om 't topic wat op te leuken:

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3849/mechrobot14jm.png
Afbeeldingslocatie: http://members.aol.com/provenlogic/firefly.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.aol.com/provenlogic/monsoon1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.aol.com/provenlogic/catalyst2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v135/DaSlowMauz/MajestycClassdiagonal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:02

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ziet er allemaal leuk uit :)

Wil hem graag spelen, maar de installatie loopt steeds vast op 41% (file 1_trade01.bik). Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Wat ik me wel afvraag, kan je je scheepjes ook 3d in actie zien ? en zoja, hoe ? Zo niet, dan vind ik het scheepjes ontwerpen een beetje zinloze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
ph4ge schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:18:
Wat ik me wel afvraag, kan je je scheepjes ook 3d in actie zien ? en zoja, hoe ? Zo niet, dan vind ik het scheepjes ontwerpen een beetje zinloze optie.
Ja in Fleet vs Fleet zie je ze in 3d actie. Ook gewoon op de map zijn ze 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
ja dat kan inderdaad :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bmetz/images/galciv2/dwarfed2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zie je de wapens niet afzonderlijk schieten oid. Je schip kan wel beschadigd raken (en dat zie je ook), shields zie je ook, alleen schieten is dus pas te zien van voren (de kogels/lasers/etc komen gewoon uit het niets tegelijk voor je schip tevoorschijn) ;(

Trouwens, hoe kom je wat verder in de game, want ik win of verlies altijd nog voor ik de helft van alle research heb kunnen doen :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:41:
Helaas zie je de wapens niet afzonderlijk schieten oid. Je schip kan wel beschadigd raken (en dat zie je ook), shields zie je ook, alleen schieten is dus pas te zien van voren (de kogels/lasers/etc komen gewoon uit het niets tegelijk voor je schip tevoorschijn) ;(

Trouwens, hoe kom je wat verder in de game, want ik win of verlies altijd nog voor ik de helft van alle research heb kunnen doen :X
Errm grotere galaxy. Slimmere of dommere computer. Je kan ook de tegenstander per ras individueel instellen. Heel handig als normal net iets te moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic_X schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:46:
[...]

Errm grotere galaxy. Slimmere of dommere computer. Je kan ook de tegenstander per ras individueel instellen. Heel handig als normal net iets te moeilijk is.
Nou ja, net dus small universe en gewonnen op het moment dat ik net huge spaceships kon bouwen, maar nog steeds niet eens de helft van alle research kunnen doen voordat de enige nmy die nog over was zich overgaf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om alliances te verbreken met een minor race? :?

Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:53:
Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om alliances te verbreken met een minor race? :?

Zo ja, hoe?
Uhm, niet gewoon bij contact? Het moet vast wel kunnen, al vraag ik me nu af waarom je een alliance zou willen verbreken zonder een oorlog te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:08:
[...]

Uhm, niet gewoon bij contact? Het moet vast wel kunnen, al vraag ik me nu af waarom je een alliance zou willen verbreken zonder een oorlog te beginnen?
Om een oorlog te beginnen ;)
Die Snathi komen mijn neus uit :P

Maar bij de Major Races zit er gewoon een knopje bij de espionage slider om een alliance te verbreken, maar bij een Minor Races heb je die optie niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:52:
[...]

Om een oorlog te beginnen ;)
Die Snathi komen mijn neus uit :P

Maar bij de Major Races zit er gewoon een knopje bij de espionage slider om een alliance te verbreken, maar bij een Minor Races heb je die optie niet :(
Waarom val je ook alweer niet gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:33:
[...]

Waarom val je ook alweer niet gewoon aan?
Omdat de computer zegt dat ik eerst de alliance moet verbreken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even een hele vette tip mag geven: Via Play.com is de Collectors Editie voor slechts 28,99 verkrijgbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit weekend komt er een tijdelijke changelog van versie 1.1 te staan.
Er loopt een topic op galciv waar mensen request voor tweaks en mogelijkheden kunnen plaatsen. Blijkbaar luisteren ze heel goed naar de fans, en zullen er voor 1.1 een hoop klein handige tweaks bijkomen :D

* anandus wil een "launch all ships" knopje :P
En een "Break Alliance with annoying Snathi"-knop :+

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 11-03-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
anandus schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:14:
Dit weekend komt er een tijdelijke changelog van versie 1.1 te staan.
Er loopt een topic op galciv waar mensen request voor tweaks en mogelijkheden kunnen plaatsen. Blijkbaar luisteren ze heel goed naar de fans, en zullen er voor 1.1 een hoop klein handige tweaks bijkomen :D

* anandus wil een "launch all ships" knopje :P
En een "Break Alliance with annoying Snathi"-knop :+
Inderdaad, de makers van GalCiv luisteren geweldig goed naar hun fans. _/-\o_

En zo'n launch all ships knopje mis ik ook idd!

Vind het overigens jammer dat er geen map-editor bij zit deze keer :(
9 van de 10 keer bij m'n games zijn er simpelweg veeeeeeel te weinig planeten die echt goed bewoonbaar zijn.

Zijn er hier ook mensen die soms problemen hebben met de animaties van scheepjes en planeten in de shipyard en planet schermen, dat die heel erg snel gaan draaien? Ook is het voor mij dan niet meer mogelijk om normaal door de map te scrollen, zodra m'n muisaanwijzer de zijkant van de map aanraakt vliegt m'n beeld alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mooie game met veel diepgang maar toch een paar kanttekeningen :

Het begin van elke game is hetzelfde : een rush om zoveel mogelijk planeten te vinden en te koloniseren. Daarna snel research opbouwen om een bepaalde richting uit te gaan met je strategie.

De game vereist veel te veel micro-management, als je eenmaal een planeet of 10 hebt en een boel scheepjes die van A naar B moeten, loopt het uit in een enorme klik-orgie waar je snel het overzicht kwijt raakt.

De AI is zo ontzettend goed op hogere zettings dat je je net zogoed direct gewonnen kan geven.

Goed ontworpen spel maar na een aantal games vind ik Galciv2 meer een soort van vervelende administratieve baan dan een game. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
http://games.fok.nl/news.php?newsid=9577

Wat een k*tstreek van StarForce zeg... Als je onze kl*tebeveiliging niet gebruikt, zetten we je game online... :r

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het raar dat de ai op lagere rond normal van die stomme dingen doet, zoals een voor een als zjn schepen naar je toe sturen, zoals transports. Als je een wat betere AI wilt, zeg intelligent kom je echter gelijk tegen een overmacht omdat de AI gewoon sneller bouwt. Erg irritant. Beetje rare keus, ik snap niet dat ze de AI "dommer" hebben gemaakt op lagere niveau's. Alleen een productie penalty is genoeg vind ik. Hopelijk veranderd dit in een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Breepee schreef op zondag 12 maart 2006 @ 09:20:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=9577

Wat een k*tstreek van StarForce zeg... Als je onze kl*tebeveiliging niet gebruikt, zetten we je game online... :r
Inderdaad :/
Dit is zo'n ongelooflijk lage streek, beetje maffia-tactieken :(

Alsof ik als slotenverkoper de stad door ga lopen en bij elk huis dat mijn slot niet heeft de deur intrappen.
"Ja, dan hadden ze onze sloten maar moeten kopen"
Protection money :/

Ik kan trouwens niet wachten tot de mods een beetje beginnen te komen.
Ik gebruik nu de Kryo Hull Mod. Heel fijn.
Je kan dan "blank hulls" gebruiken, en dan verder je scheepje bouwen, gebaseerd op andere hulls (Dreadlord, anyone?) of helemaal zonder hull en alleen met structures een schip bouwen. Heel erg fijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 12-03-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Het staat nu ook op de officiele website:
Digg is reporting that a website is implying that we want Galactic Civilizations II to be pirated. Absolutely not! Of course we DO NOT want our game to be pirated. We're a small company, every lost sale hurts us.

This got started because sales reports on Galactic Civilizations II have been much higher than anticipated. We've now outsold the first Galactic Civilizations in North America in the first 10 days. Last week we were apparently the #1 PC game at Walmart.

Naturally, some peple have taken the conclusion that because we don't have copy protection on our game, that we invite piracy. That is not the case, we simply think there are other ways to stop piracy than CD checks, strict DRM, etc.

What we do is provide a serial # that users can choose to enter when they install and use that unique serial # to download free and frequent updates.

Our license allows you to install the game onto as many machines that you own that you want as long as only one copy is being used at once. How many sales are lost because people want to have a game on their laptop and desktop and don't want to drag CDs around so choose not to buy the game?

Our company also makes utility software. We've been around a long time -- 14 years now. Our software gets pirated. We don't like it but piracy is a fact of life. The question isn't about eliminating it, it's about reducing it and trying to make sure that people who would buy your product buy it instead of steal it.

Our primary weapon to fight piracy is through rewarding customers through convenient, frequent, free updates.

If you make it easy for users to buy and make full use of your product or service legitimately then we believe that you'll gain more users from that convenience than you'll lose from piracy.

We realize that some people or companies might feel threatened at any evidence that implies that draconian DRM schemes or CD copy protection may not make that big of a difference in sales.

For example, we were quite disturbed to discover that the company that makes Starforce provided a working URL to a list of pirated GalCiv II torrents. I'm not sure whether what they did was illegal or not, but it's troubling nevertheless and was totally unnecessary.

All software is pirated, there's no way around it. We've been making software for over 10 years. We don't like our software being pirated. Like I said, every lost sales has an impact on us. But there are other ways to reduce it than through draconian copy protection systems.

Incidentally, the site that Starforce's forum admin linked to "prove" how much our software was being pirated we visited, followed the instructions on the site to get our game removed and the links were removed within a couple of hours. We'll continue to follow-up with them.
Als ik dit zo lees zie ik dat de makers erg dicht bij de users zitten. Hulde aan de makers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Stardock is geweldig voor z'n users.

Vind het ook geweldig dat je dit spel kunt kopen via hun website en meteen kunt downloaden.
Dit had ik met GalCiv1 en expansion gedaan... en nu ook weer met GalCiv2.

Wist niet eens dat deze game uit was maandag tot ik dit topic zag.
Meteen naar hun website gegaan, betaald, gedownload en een uur later kon ik spelen.
Brillant systeem!

Alleen jammer dat er geen level-editor bij zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat rushen van koloniseren in het begin is vooral zo lame, omdat je in het begin meteen al zo ver kunt met je colony ships. In MOO was dat zo geniaal, dat je in het begin echt niet ver kon en het dan dus ook om research vanaf het begin gaat, om verder te kunnen koloniseren, dat moeten ze echt aanpassen.

Verder heb ik geen last van crashes en/of bugs waar sommigen het hier over hebben. En die klikorgie vind ik ook wel meevallen. Dubbelklikken op elk schipje om 'm te lauchen bij een max van 8 of 10 (weet 't ff niet precies meer) per planneet is niet zo heel erg en let op dat je met ctrl ingedrukt een vak kunt slepen om al je schepen (net als in alle rts games zonder ctrl) te selecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groot nadeel van de game; hij was uitverkocht bij Mediamarkt! Doh :p. Misschien dan toch een geluk bij een ongeluk want ik las in dit topic dat hij bij play.com goedkoop is... ga ik hem daar wel bestellen :).

En over de copy protection enzo... Stardock heeft gewoon gelijk; piraterij moet gewoon zonder gare zooi als Starforce bestreden worden. (Dat is net zo irritant als al die warnings op legale DVD's die je nooit door kan klikken, terwijl ironisch genoeg die warnings er meestal op illegale versies niet bijzitten... dan maak je het alleen maar meer aantrekkelijk voor piraterij)
De oplossing die Stardock heeft vind ik erg goed; extra content enzo die je alleen kan bereiken met een legale versie. Iemand die dan echt het spel wil spelen en leuk vind zal hem dan ook origineel kopen. Mensen die hem sowieso niet in de winkel wilden kopen maar hem alleen downloaden 'om te kijken' ofzo, kopen het gewoon nog steeds niet, maar daar moet je je als developer ook niet druk ommaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:40:
De oplossing die Stardock heeft vind ik erg goed; extra content enzo die je alleen kan bereiken met een legale versie. Iemand die dan echt het spel wil spelen en leuk vind zal hem dan ook origineel kopen. Mensen die hem sowieso niet in de winkel wilden kopen maar hem alleen downloaden 'om te kijken' ofzo, kopen het gewoon nog steeds niet, maar daar moet je je als developer ook niet druk ommaken.
Hmm, die updates worden er ook weer door mensen vanaf gehaald en zo weer verder verspreid. Leuk idee, maar of het gaat werken weet ik ngo net zo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het muziek in het hoofdmenu van het spel zo wreed....
Is dat een bekend nummer of zo? zo het wel eens willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:24:
Ik vind het muziek in het hoofdmenu van het spel zo wreed....
Is dat een bekend nummer of zo? zo het wel eens willen weten.
Dat ene nummer is gaaf, maar de rest is echt zo sloom als wat. Heb snel winamp aangeknald na wat uurtjes slaapmuziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Hehe het starforce gebeuren heeft ook eindelijk de tweakers frontpage gehaald.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:38:
Als ik even een hele vette tip mag geven: Via Play.com is de Collectors Editie voor slechts 28,99 verkrijgbaar. ;)
Wat zit er bij de Collector's Edition, eigenlijk? Behalve een cd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

anandus schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:15:
[...]

Wat zit er bij de Collector's Edition, eigenlijk? Behalve een cd? :P
Limited Edition Tin Box ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Misschien ben ik blind, maar ik zie nog steeds niet de voordelen van deze editie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja,. die had ik ook gevonden. Maar er staat niet wat er in zit?
Gewoon een tin box met een cd, of ook een tech tree poster, manual, andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 19:51
Dit spel ziet er heel goed uit denk dat ik het ook wel ga kopen. De gedachten van de makers is alleen al de moeite om het tekopen. Zo krijgen ze wel veel positieve reclame door mensen.

(jammer dat het geen online server waar je realtime kan gaan spelen endat de computer zelf voor je werk als je niet online bent.)
Speel nu alleen ff EVE online denk dat ik die ff bevries en dit spel ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
anandus schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:18:
[...]

Ja,. die had ik ook gevonden. Maar er staat niet wat er in zit?
Gewoon een tin box met een cd, of ook een tech tree poster, manual, andere dingen?
Heb net de collectors edition gekregen via de post. (online besteld bij stardock, gedownload via stardock en voor een beetje extra kosten een exemplaar thuisgestuurd gekregen vanuit de VS :P)

Ziet er een beetje uit als het doosje van MOO3 (Masters of Orion 3). Tis iig geen tin-box.
Wat er in zit:
Game (2 discs)
Manual
Techtree
Collectors edition serial number om collectors edition content te kunnen downloaden.

Mooi doosje, dat wel _/-\o_

Ben nu al benieuwd naar de uitbreiding die waarschijnlijk ook komt.
Bij GalCiv1's uitbreiding zat een leveleditor waar ik me de nodige uren mee heb geamusseerd!

Stardock _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Galactic Civilizations II: Dread Lords v1.1 is in development. We've got a lot of new features planned. The list below is by no means comprehensive. It's just some of the things we're focusing on:

* The ability to set a given planet as a technology, research, ship building or balanced planet, . NOT like the overall focus. It would literally add a 9% boost to a given type (or 3%, 3%, 3%).
* Color coded the hammers/etc. based on whether they are bonus or not. Then on mouse over, which by then should be very nice, we can display where these numbers come from.
* On game setup, have an option to simply set up how many players you want to play against and have it randomly pick who you’re playing with.
* On game setup, have a checkbox that says "Randomize intelligence". The result would be that the game difficulty would be used to distribute the intelligence points. Example: I could select "Tough" and then have this checkbox selected and it would look at the # of players and the total number of intelligent points it takes to have tough and then distribute it out so that some are smarter than others (up to a 30% difference between intelligences).
* Lots of tweaks to the context window UIs which we’ll be discussing how best to do it.
* Fleet Manager screen.
* An option to show auto pilot ships destinations on map with a very very faint line (dotted preferably if possible) where they are going. Ala the trade routes.
* When selecting a constructor, have a very very faint circle that shows the area of effect a starbase would have.
* MAJORLY updated AI (not to make it tougher, to make it smarter at higher levels and dumber -- i.e. poor strategies -- at lower levels)
* Additional ship extras for more ship options
* Bug fixes of various kinds
* Approval Rating > 75% gives you a 5% boost to production. Approval rating < 40% has a -5% affect on production. Players won't be charged for this bonus production.
* Ability to rotate ship components in the Ship Designer
* Dynamic logo components - brand your ships with your insignia
* Enhanced context menus for managing stacked ships and fleets
* Starbase modules pruned/tweaked
* Unused Social Spending routed to military spending (or back to treasury if nothing is being used)
* New ship components
* UI for selecting MODS/Total Conversions
* Updated Scoring System
* No Tech Trading option
* New maps and scenarios
* Various tweaks to economics, costs, etc.

We expect to have this out by the end of the month. It'll be free for all customers of Galactic Civilizations II -- now at a store near you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Mooi ik hoop dat ze ook de bug met de muis verhelpen. Erg irritant om je muis compleet kwijt te zijn. Is een DirectX issue, dus je kan het ook niet ff tweaken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
cardinal808 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:18:
Mooi ik hoop dat ze ook de bug met de muis verhelpen. Erg irritant om je muis compleet kwijt te zijn. Is een DirectX issue, dus je kan het ook niet ff tweaken ofzo
Die valt heel simpel te fixen, moet je hardware mouse cursor aanzetten via options en dan video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Mystic_X schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 01:10:
[...]
Die valt heel simpel te fixen, moet je hardware mouse cursor aanzetten via options en dan video.
Ik weet al wat ik fout heb gedaan, ik heb de instellingen in Windows veranderd en niet in het spel 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Cardinal op 15-03-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die patch ziet er al veelbelovend uit, een paar erg interessante aanpassingen/toevoegingen. Een echte 1.1 waard (niet 1.01 ofzo dus ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor sommige fans ook wel erg interessant is, een high res versie van een poster van Gal. Civ. 2:

http://www.galciv2.com/media/newad.3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier is een preview van 1.1
Ziet er allemaal super uit, vooral de fleet manager en zeker de verbeteringen van de ship designer :D

Afbeeldingslocatie: http://www.galciv2.com/screenshots/v11/index.62.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galciv2.com/screenshots/v11/index.64.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galciv2.com/screenshots/v11/index.66.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat vraagjes:

1. Kun je in 1x alle shipyards dezelfde schepen laten produceren?
2. Hoe stel je rally points in? Ik ben dat nog niet tegen gekomen? (kan dat ook in 1x alle shipyards op 1 punt?)

Alle andere suggesties/tips om een hoop klikwerk te voorkomen zijn welkom!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:22:
Nog wat vraagjes:

1. Kun je in 1x alle shipyards dezelfde schepen laten produceren?
Ja, daar zijn die gouvernors voor ;)

Klik op het knopje voor de timeline/gouvernors en klik op het tab-blad gouvernors.
Dan kan je alles wat niets aan het bouwen is constructors laten bouwen.
Of alles wat constructors aan het bouwen is star furys laten bouwen ofzo :P
2. Hoe stel je rally points in? Ik ben dat nog niet tegen gekomen? (kan dat ook in 1x alle shipyards op 1 punt?)

Alle andere suggesties/tips om een hoop klikwerk te voorkomen zijn welkom!
Ja, je kan bij die gouvernors dus alle schepen die nergens heengaan naar een rally-point laten vliegen of alles wat naar rallypoint A aan het vliegen is naar rallypoint B laten vliegen.

Zelfde concept als schepen bouwen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een bugje, kijken of de rest dat ook heeft. 1.0X dus hier en ik vind 't erg vervelend dat de mini-map als hij ingezoomed is (200% bijv) niet meegaat. Dus als je inzoomed naar 200% dan zit de mini-map daar "vast" en veranderd pas van positie als je weer in- of uitzoomed.
Daarnaast kloppen de influence-zones ook vaak niet. Ze vallen voor een deel weg, of zijn helemaal niet te zien tot je weer 100% of 300% doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de game maar gehaald bij play.com en wat een mooi doosje zeg d-:

hou eigenlijk eht meest van die mooie grote dozen van vroeger maar zo'n tinnen blik is ook best mooi.
Pagina: 1 2 Laatste