[poll] Wat is je favoriete Linux distro?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als vervolg op de vorige poll, hier een nieuwe: "Wat is je favoriete Linux distro?".
AUB geen berichten als "de poll klopt niet, er staan er maar een paar in", de poll is idd erg beperkt. Dit komt omdat de poll server maar 10 keuzes in een poll kan zetten, als iemand een poll server weet waar er wel meer keuzes gebruikt kunnen worden, weerhoud ik je er niet van dit te melden ;)
Uiteraard is het de bedoeling dat je ook even verteld waarom dat je favo distro is ;)
Poll: Wat is je favoriete Linux distro?
Ubuntu Linux
Mandriva Linux
SUSE LINUX
Fedora Core
Debian GNU/Linux
Linspire
MEPIS Linux
Gentoo Linux
Slackware Linux
Xandros Desktop
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=119057&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 03-03-2006 20:50 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kan ik kubuntu ook invullen onder ubuntu of moet ik hem zetten onder overig. Er is ook geen overig. Klein verbeter puntje misschien. Je sluit zo de mensen buiten die yellowdog en dsl fantastisch vinden

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jazzle
  • Niet online
touchdomex schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:15:
Kan ik kubuntu ook invullen onder ubuntu of moet ik hem zetten onder overig. Er is ook geen overig. Klein verbeter puntje misschien. Je sluit zo de mensen buiten die yellowdog en dsl fantastisch vinden
Kubuntu valt idd onder Ubuntu, en polls veranderen kan helaas niet, maar als je wat anders als bovenstaande gebruikt, kan je dat ook gewoon hier melden ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BlackJack schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:17:
[...]

Kubuntu valt idd onder Ubuntu, en polls veranderen kan helaas niet, maar als je wat anders als bovenstaande gebruikt, kan je dat ook gewoon hier melden ;)
Voted op ubuntu. Het gemak ervan is heerlijk. Kubuntu was lekker kaal, maar had voldoenden voor het stnadaard werk. Ga binnenkort ook beginnen met skinnen ne dergelijk. Maar eerst internet op mijn linux

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Mmm tja, ik heb maar Debian ingevuld, want dat is de reden waarom ik Kubuntu ook zo lekker vind werken op m'n desktop: het is zo lekker vertrouwd en ik ben ondertussen wel helemaal aan de Debian-way gewend geraakt.. M'n servers draaien wel allemaal Debian (stable), voor de desktop wil ik iets meer up to date apps en wat dat betreft is de package van (k)Ubuntu iets meer afgewerkt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jij bent wel iemand van statistieken BlackJack ;)

Mijn favo distro is op dit moment Gentoo.
Ik zie je overigens niet om motivatie vragen dus dat is weer lekker makkelijk :z

[ Voor 73% gewijzigd door Ultraman op 03-03-2006 20:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Slackware natuurlijk :7
De meeste andere distro's die ik wel eens geprobeerd heb zitten gewoon raar in elkaar en zijn vaak niet echt duidelijk over wat er precies gebeurd. Met slackware heb je gewoon de controle over je systeem ipv andersom :)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:30
Ik weet niet hoeveel dit topic waard is zonder beargumentatie. Hoe dan ook, Debian blijft voor mij de enige echte door apt. Natuurlijk kun je aankomen met verhalen als 'apt is er ook voor $distro' maar dan nog blijft apt in Debian de enige echte, vooral door de integratie met het systeem en dat ik nog nooit problemen heb gehad met dependencies door incomplete mirrors. Ook de dialogs bij het installeren of herconfigureren van een package vind ik handig. Gentoo vind ik een goede tegenhanger, hoewel ik het toch een beetje teveel hobbydistro vind en het compilen mij te lang duurt. Slackware heb ik van geproefd en redelijk genoten (de bootscripts vind ik stukken beter geregeld en het systeem zeikt niet, maar er zijn gewoon té weinig packages voor: elke keer maar alien gebruiken zorgt voor troep) maar mijn principes zijn ertegen: ik hoef geen dictator (ja, Linus is er ook een, maar een heel stuk minder). Desalniettemin prefereer ik FreeBSD op servers.

[ Voor 11% gewijzigd door Z-Dragon op 03-03-2006 20:37 ]

^ Wat hij zegt.

• Jazzle
  • Niet online
cybersteef schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:28:
Ik zie je overigens niet om motivatie vragen dus dat is weer lekker makkelijk :z
Lees nog maar een keer O-)

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:24

Zym0tiC

^_^

Hangt er eigenlijk net vanaf waar ik het voor moet gebruiken.

Voor mijn desktop zeg ik op dit moment Ubuntu, standaard installatie erg compleet, apt-get, fijne communitie.

Voor mijn server ga ik toch liever voor Slackware. Waarom zegt Erkens eigenlijk al:
Erkens schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:34:
De meeste andere distro's die ik wel eens geprobeerd heb zitten gewoon raar in elkaar en zijn vaak niet echt duidelijk over wat er precies gebeurd. Met slackware heb je gewoon de controle over je systeem ipv andersom :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-02 15:47
Voor m'n server ben ik eigenlijk beperkt tot Gentoo (GentooX) of Debian (Xebian), omdat ik het op een xbox draai. Als eerste gentoox geprobeerd, waar ik uiteindelijk niet tevreden mee was. Waarom? Ik heb het iets van 3 keer opnieuw geinstalleerd omdat het of crashte, of elke keer m'n updates corrupt maakte omdat het magic systeem niet helemaal goed werkte bij mij. Xebian draait nu en sindsdien geen problemen meer gehad. :Y)

Op m'n desktop draai ik eigenlijk vrijwel geen Linux meer, omdat de programma's die ik graag gebruik gewoon niet goed werken onder Wine. Maar m'n voorkeur voor een desktoplinux gaat toch uit naar SuSE. Dit is vooral omdat ik Yast gewend ben om het systeem te beheren.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:22

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik ben een tevreden gentoo gebruiken. Portage is heerlijk en mijn systeem is precies naar wens aan te passen. Helemaal omdat KDE nu gesplitste ebuilds heeft.
Gentoo gebruik ik op elk systeem, server en desktop.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als ik linux draai is het Slackware :)
De eerste distro waarmee ik serieus wat gedaan heb, en ben er nooit meer vanaf gestapt eigenlijk...
Ooit aangeraden door een vriend van me die nogal in linux zit.

Heb een tijdje een Apple iBook G3 gehad, en ook daar Slackware er op :P
Naja, Slackintosh dan... de PPC Build van Slackware :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik draai op mijn server Debian testing. Heerlijk systeem, dat apt-get update && apt-get upgrade!

Voor de rest is het ideaal omdat echt alle configuratiebestanden gewoon onder /etc staan. Nooit zoeken naar waar bestanden staan en upgraden gaat vrijwel altijd goed (zolang de nieuwe software geen aangepaste configuratie vereist gaat het goed).

[ Voor 62% gewijzigd door Stamgastje op 03-03-2006 23:32 ]

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Debian:
* aptget werkt prettig en er zijn veel packages, hoewel het zoeken van goede servers soms nog wel eens moeite kost.
* het is een bekende mainstream distro
* in de toekomst kan debian waarschijnlijk ook gedraaid worden op GNU Hurd of misschien de freebsd kernel zodat ook in kernels de keuze te maken valt.
* het is een prettig werkende distro.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Waarom zijn er zo weinig Fedora gebruikers? Ik had deze groep veel hoger ingeschat.

Ik ben nu sinds een aantal pogingen toch echt helemaal overgestopt op linux. Ik heb gekozen voor Fedora omdat ik op mijn stage heb gewerkt met RedHat en ik dat systeem met RPM toch wel erg onder de knie heb gekregen. Yum vind ik ook een erg fijne tool en word steeds beter. Er zijn een heleboel packages beschikbaar en nu met de FC5 Rawhide versie die ik draai zie ik dat er erg veel verbeteringen worden doorgevoerd en dat maakt me alleen maar meer enthousiast.

Ubuntu heb ik een tijdje op mijn laptop geprobeerd, maar het debian formaat dat voegt mij niet zo. Het zal waarschijnlijk wel komen door de ervaring met redhat/fedora, maargoed ieder zijn smaak.

Ik word iig al enthousiaster over linux!

GoT a clue? Specs

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

8)7
* Ultraman pak even een grote B)

Goed... ff denken... (<- moeilijk ! )
Gentoo geeft mij het meeste het gevoel dat ik de boel onder controle heb. Het is heel erg kaal vanaf het de start en er zit erg goede documentatie bij. Ik zie Debian, Slackware en Gentoo een beetje als een soort van "grote 3". Alle 3 heb ik dan ook mee gespeeld. Als eerste Slackware, dat is wel alweer een aardig tijdje geleden, het is een leuke distro, goede config files, Keep It Simple Stupid werkt goed. Maar destijds vond ik het niet erg makkelijk in de omgang, ook heb ik vroeger denk ik de package manager gemist. Ik weet nu dat die er wel gewoon is voor Slack, maar een jaar of 2.5 geleden was ik niet zo slim denk ik :?
Debian is een distro waar ik ook wel mee uit de voeten kan. Deze distro is mijn 2de keus. Debian is erg klassiek en een sterke doorgewinterde distro. Apt is geweldig en het werkt eigenlijk altijd. Alleen vind ik de installatie op sommige momenten niet helemaal even duidelijk, voornamelijk tegen het einde er van. Ik miste hier nog net het gevoel van "zelf doen" dat ik bij Gentoo wel heb. De installer regelt een aantal zaken voor je en ik ben daardoor soms het overzicht kwijt geweest als ik na de install iets aan wilde passen, hoewel veel te veranderen was met "base-config" als ik me goed herinner. De documentatie is verder erg uitgebreid en met Debian kom je prima uit de voeten. Vandaar dat dit ook mijn 2de keus onder de distro's is :)

(Hier begin ik met mijn verhaalte hoe ik tot Gentoo kwam)
Maar mijn probleem dat ik niet verder kwam met Linux was altijd omdat de installer me werk uit handen nam en dat ik daardoor dus wat "miste". Ik wilde beter leren hoe Linux in elkaar stak, zodat ik er ook mee zou kunnen werken. Verder heb ik altijd een beetje gerotzooi gehad met internet omdat dat nooit goed wilde werken vanaf het begin, dit heeft mij dus ook altijd een beetje gelimiteerd.

Net iets meer dan een maand geleden besloot ik, na er bijna een jaar nix meer mee gedaan te hebben, Linux weer op te pakken en dat ik wilde leren hoe het in elkaar stak. Toen kwam ik uit bij LFS en Gentoo of weer Debian proberen. Ik besloot na het doorkijken van de site van LFS, LFS te laten vallen aangezien dat toch net weer wat over-the-top was. Ik maakte deze post in "Het grote welk OS topic deeltje 6" en wachtte af :) Vrij rap kreeg ik al een reply van doelman en toen ben ik ISOtjes gaan halen. 2 daagjes later ben ik begonnen met de installatie er van. Ik had van tevoren op mijn Windows install een deel van de install manual uitgeprint en een 2de PC klaar staan met internet om dingen op te zoeken. Zo heb ik stap voor stap Gentoo van de grond af opgebouwd en daar draai ik nu dus op.
Hoe het er nu uit ziet heb je misschien hier wel gezien. Het loopt hartstikke lekker, ik heb de broek aan en ik bouw langzaamaan verder als ik weer een keer wat nodig heb. Ik denk dat CD's fikken het volgende stapje wordt.
Van Linux, en in mijn geval Gentoo, krijg je ontzettend veel voldoening als je iets gemaakt of gefixed hebt en het werkt. En als dat een begin fase is dan zit ik in die fase :)
Het is niet moeilijk gewoon oogjes open en doen, dan lukt het wel.

Gentoo && portage && USE flags = O+

* Ultraman maakt nu alweer zijn 4e lange post vandaag O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 04-03-2006 00:10 ]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 06:59

L0g0ff

omg

Debian uiteraard... Ik draai nu iets meer dan 1 jaar volledig linux op mijn desktops. Ik heb aardig wat distro's geprobeerd, maar na apt-get install ben ik echt O+ geworden op deze distro.

Ubuntu is een stuk makkelijker voor de desktop. Maar na de berichtgeving dat deze zich volledig willen forken van Debian, en ik af en toe het idee kreeg dat ze zich beter voelde dan Debian, ben ik meteen terug gestapt.

Voor een kant-en-klaar Desktop systeem als Ubuntu moet je als Debian gebruiker een stuk meer moeite doen, maar uiteindelijk heb ik dan het idee dat ik een stuk meer controle over mijn systeempje heb.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ heeft Debian gestemd.

De net-install is zelfs voor mij als *nix noob prima te doen. Als ik 10 installaties heb geinstalleerd is het veel, ging er mij toen der tijd om dat ik shell-accounts kon uitwisselen. Eggdrops, PsyBNC's en voor een paar prive-bouncers voor een aantal glFPTd's. En ik had een P166 die als linux-router z'n werk prima deed, tot ik IPMASQ opzeep hielp :X

Verders heb ik nooit iets anders gedaan met die Linux.

Ey!! Macarena \o/

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

cybersteef schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:09:
[...]

8)7
* Boudewijn pak even een grote B)
<VERHAAL>

Gentoo && portage && USE flags = O+

* Boudewijn maakt nu alweer zijn 4e lange post vandaag O-)
Eensch!
gentoo is heeeel fijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 04-03-2006 00:26 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Erkens schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:34:
Erkens weet duidelijk waar hij over praat. ;)
Ik ben het hier 100% mee eens. Slackware is zo vriendelijk, laat alles gewoon toe en is volledig transparant. Het belangrijkst voor mij is dat ik me er gewoon thuis in voel. Dat werkt gewoon zeer fijn. De Slackware filosofie bevalt me uitstekend. 't Is de enige distro die bij mij draait (op 3 PC's). O+
De nadelen zijn voor mij geen nadelen (hoezo primitief packagemanagement systeem? van mij hoeft ie niet vanalles te checken en te regelen voor me, dat doe ik liever zelf) verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 04-03-2006 00:32 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Gentoo natuurlijk!

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Ik weet nog niet helemaal waar ik sta. Gentoo is ontzettend fijn en snel met het toevoegen van packages aan ~amd64, maar ondertussen word ik ook wel erg moe van het altijd compileren als ik even een programma wil installeren. Ubuntu / Debian doet het wat dat betreft beter, maar ik ben nog steeds niet over. Kost op het moment waarschijnlijk teveel moeite: op dit moment draait alles goed en wel. :)

• we_are_the_borg
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2023
Zenwalk past het meest bij mij. (Ik heb trouwens gestemd op Slackware) Ik heb een tijdje gezocht naar een ultieme distro. Eerlijk gezegd heb ik nog geen een gevonden. Maar deze distro is het dichtst in de buurt. Ik ben al lang verliefd op slackware en zenwalk combineert de betrouwbaarheid van slackware met simplicity. Mijn desktop draait nu al een half jaar zenwalk, en ik ben heel tevreden ermee.
Die package-management van slackware is wel nog niet zo mooi als portage van gentoo of apt van debian, maar ik compile meestal gewoon vanuit source.
Ik vind het wel een hele leuke distro die zenwalk.

We are the Borg! You will be assimilated! Resistance is futile!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Gentoo. Open, up-to-date, goed naar je hand te zetten. Truste.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:38:
Ik weet nog niet helemaal waar ik sta. Gentoo is ontzettend fijn en snel met het toevoegen van packages aan ~amd64, maar ondertussen word ik ook wel erg moe van het altijd compileren als ik even een programma wil installeren. Ubuntu / Debian doet het wat dat betreft beter, maar ik ben nog steeds niet over. Kost op het moment waarschijnlijk teveel moeite: op dit moment draait alles goed en wel. :)
Als je echt zou willen kun je ook binary packages gebruiken hoor ;)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
gentoo (nog steeds), voor binary distro's ubuntu imho ;)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Gentoo.

Keuzevrijheid. Performance. Documentatie en (help)forum.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zie wel dat ik de eerste word die op Mandriva Linux reageert!

Ik vind dit echt een fijne distro....en dat komt o.a door:

-De wireless ondersteuning...gewoon je ndiswrapper drivertje downloaden en via MCC toevoegen en hoppa je wireless werkt(op mijn laptop zeer belangrijk!!!!!, echt iets dat hoog bij mij in het vaandel staat)
-Gebruikersgemak.....Ik ben een beginnende linux gebruiker , ik wil alles stap voor stap , en op het gemakkie(neem overal mijn tjid voor) op het gebied van linux leren
-KDE....dit vond ik altijd al een fijne distro manager...heb ook wel eens gnome geprobeerd , maar daar kon ik maar niet aan wennen.....
-Urpmi .....Echt zeer uitgebreide urpmi , zowat ieder bedenkbaar pakket kan je erin terug vinden
-Forums/knowledgeBase....Heel veel gebruikers op forums die mij duidelijk uitleg konden geven over Mandriva linux als ik iets niet snapte , dit helpt mij ook (naar mijn idee en gevoel) veel en veel beter om linux onder de knie te krijgen , je blijft er veel gemotiveerder onder , ipv al dat geprul(no offence , maar als je iets wilt leren , moet je niet alleen met tegenslagen te maken hebben , maar mag er ook wel eens schot in de zaak zitten)

Ubuntu/Kubuntu.....Sjah...Ik ben er niet echt over te spreken...de meesten wel zie ik , maar ik heb op 3 verschillende pc's (k)ubuntu geinstalleerd , en bij alle 3 niks anders dan tegenslagen.......
Allereerst....De wireless ondersteuning was niet echt soepel , moet apart ndiswrapper downloaden en installeren....geen probleem , maar toch is Mandriva op dat gebied gebruiksvriendelijker....
Op andere 2 PC's(1 acer veriton , ander een zelf samengestelde...)moest ik na iedere reboot de netwerksettings(vooral de default gw)opnieuw instellen , net zoals aantal andere settings , die ik gewoon onder root had ingevoerd , leek wel op ubuntu gewoon niks opsloeg....
Vandaar mijn keuze voor mandriva......

www.degroot-it.nl

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45
@hierboven.

Weet niet wat jij zo moeilijk aan dit vind:
sudo apt-get install ndiswrapper (en eventueel ndisgtk, nóg makkelijker)

Tweede probleem, interfaces file aanpassen :)

Gebruikersgemak bij debian/ubuntu, je apt-get installed 1 pakket en je krijgt meteen alle dependencies erbij, het kan niet makkelijker, wat betreft apt vs urpmi, ik ken urpmi niet maar apt is iig zéér uitgebreid, je kan namelijk enorm veel sources toevoegen waaraan je je makkelijk weer kan updaten :)

Ik ben dus begonnen met Debian maar Ubuntu vind ik iets meer Desktop eigenschappen hebben dus heb ik de overstap gemaakt. Werkt bijna hetzelfde :) Als ik beide zou kunnen kiezen zou ik dat doen, maar nu is mijn keuze dus op Ubuntu gevallen

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik probeerde te stemmen voor Gentoo:

Er is al vanaf ip unknown gestemd in deze poll

Waarschijnlijk omdat mijn Debian ;-) geen ping accepteert vanaf extern.

Ik gebruik Gentoo op de desktop omdat je altijd het laatste krijgt en kunt compileren naar eigen behoefte. Ik vind het ports-like systeem (emerge) zoals in BSD enorm gemakkelijk.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Jazzle
  • Niet online
Kan je met gentoo ook gewoon kant-en-klare apps installeren? of moet je per se compileren?
Lijkt mij niet handig om iedere keer als je een programmatje nodig hebt weer uren op het compileren te wachten :? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb debian gestemd. Apt rulez, ik heb wel vaak iets anders geprobeerd maar komt toch altijd terug bij debian. Als je stabiliteit wilt neem je stable, als je up-to date wilt zijn testing of unstable (wat ook heel stable draait)
Gentoo is op zich een goede tweede, maar ik bleef maar compileren compileren compileren ik werd er helemaal gek van. De vrijheid van aanpassen en zo vond ik wel fijn, het werken met portage ook maar als ik kijk hoe lang ik aan het kutten ben voor de boel draait is er "netto" van je performance weinig over omdat je gewoon dagen staat te wachten tot de boel uberhaupt kan denken aan opstarten. De kwaliteit van de documentatie bij Gentoo wordt overigens nergens geevenaard, dat is echt een enorme pre voor gentoo.

ieeeepppppp :P

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Debbie :Y)

gewoon omdat debje zo heerlijk schoon te houden is :)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik heb op slackware gestemd ook om de redenen die hier eerder al aangegeven zijn. Draai ook op een bak Kubuntu voor testdoeleinden, maar dat gaat niet lang meer duren. Kubuntu haalt het niet bij Slack.

Gentoo wil ik al heel lang eens een keer proberen maar kom er maar steeds niet aan toe. Dus daar kan ik (nog) niets over zeggen.