Gaaf. Dank voor de respons! Ik ben namelijk op zoek naar een zo klein/compact mogelijk mediacenter apparaat, waarop ik daarnaast ook nog kan internetten, of een oud spelletje spelen ofzo als ik zin heb. Een HTPC dus in een zo compact mogelijke kast. Het enige andere wat in de buurt komt is dan de AOpen
mini pc, of Shuttles XPC's o.i.d. Maar inclusief alle benodigde apparatuur kom je op dezelfde prijs als je
Mac Mini, en dan heb je nog geen OS, afstandsbediening, en de unieke Apple-vormgeving!
Vraagje: werkt de afstandsbediening (apple remote) ook onder Windows XP?
En als ie niet werkt, werkt dan de Apple wireless keyboard en mighty mouse onder Windows XP? (de
mac mini moet natuurlijk wel zoveel mogelijk lijken op een mediacenter-device, en niet een computer

)
Trouwens, ik bedenk me nu dat ik natuurlijk ook een
macbook kan gebruiken als mediacenter, want die speelt dan die 720p films natuurlijk ook af... en als ik erop moet werken, koppel ik 'm af en neem 'm mee naar boven. Voor volledigheid namelijk mijn huidige situatie: Mijn huidige PC is erg oud en kapot. Daarom zit ik nu te dubben over het aanschaffen van een [1]
macbook (ter vervanging van deze PC en ook te gebruiken als mediacenter om bovengenoemde films op de TV af te spelen), of [2] de
mac mini + een tweede pc. Scenario 1 is goedkoper en dan heb ik meteen zo'n coole
macbook, maar met scenario [2] heb ik altijd een mediacenter (
mac mini) in de huiskamer staan, en een vaste PC boven -- ook wel zo fijn... Ik twijfel nog wat slim is. Wat zouden jullie doen?