woei
Ik heb twee xboxen in mijn netwerk staan en heb geprobeerd files tussen deze boxen uit te wisselen mbv FXP (FlashFXP op mijn laptop in hetzelfde netwerk, ip 10.0.0.150). Op beide staat een recente versie van mediacenter en ze zijn dan te bereiken via FTP (vast ip: 10.0.0.11 en 10.0.0.10).
Ik heb de filezilla server.xml file aangepast en de home directory in de xboxmediacenter.xml correct staan (zie deze link).
Ik kan met de laptop van en naar beide xboxen ftp-en maar direct van xbox naar xbox fxp-en lukt niet. Alleen folders worden aangemaakt maar de bestandsoverdracht failed. Heeft iemand dit wel voor elkaar via XBMC?
Ik heb de filezilla server.xml file aangepast en de home directory in de xboxmediacenter.xml correct staan (zie deze link).
Ik kan met de laptop van en naar beide xboxen ftp-en maar direct van xbox naar xbox fxp-en lukt niet. Alleen folders worden aangemaakt maar de bestandsoverdracht failed. Heeft iemand dit wel voor elkaar via XBMC?
Hmm, het is mogelijk om direct tussen de 2 zonder je PC files te kopieren, heb dat laats toen ik m'n tweede kocht nog gedaan. Bij mij vond die tweede xbox automatisch de andere en vroeg of ik er naar wilde connecten. Het moet dus ergens in te stellen zijn.....
Ging dat via XBMC of via Avalaunch? Mijn nieuwe xbox komt direct in mediacenter op dus ik kan niet naar Avalaunch. Zelfs het MS Dashboard kan ik niet bereiken. Is er een truuk om via XBMC weer in het originele MS of Avalaunch dashboard te komen? Als ik in mediacenter 'return to dashboard' selecteer krijg ik een zwart scherm...Walkman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:41:
Hmm, het is mogelijk om direct tussen de 2 zonder je PC files te kopieren, heb dat laats toen ik m'n tweede kocht nog gedaan. Bij mij vond die tweede xbox automatisch de andere en vroeg of ik er naar wilde connecten. Het moet dus ergens in te stellen zijn.....
Bij de netwerk instellingen van xbmc kun je ook nog Xbox Autodetection instellen ergens. Misschien dat dit je helpt. En je kunt avalaunch natuurlijk weer als app installeren (er naar toe ftp-en) en via xbmc opstarten.BigSurf schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:47:
[...]
Ging dat via XBMC of via Avalaunch? Mijn nieuwe xbox komt direct in mediacenter op dus ik kan niet naar Avalaunch. Zelfs het MS Dashboard kan ik niet bereiken. Is er een truuk om via XBMC weer in het originele MS of Avalaunch dashboard te komen? Als ik in mediacenter 'return to dashboard' selecteer krijg ik een zwart scherm...
[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 11-05-2006 10:43 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Zou kunnen maar eigenlijk wil ik alles met 'drag 'n drop' via de laptop kunnen besturen vanuit FlashFXP. Dat moet dus mogelijk zijn via het FXP protocolDeOS schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:42:
[...]
Bij de netwerk instellingen van xbmc kun je ook nog Xbox Autodetection instellen ergens. Misschien dat dit je helpt. En je kunt avalaunch natuurlijk weer als app installeren (er naar toe ftp-en) en via xbmc opstarten.
FXP gaat inderdaad niet (goed). Ik herken het probleem maar heb zo geen oplossing ervoor.
Via XBMC, vervolgens kan je my files gebruiken om de files te selecteren en te kopieren....heb zelf geen instellingen gewijzigd, hij herkende de andere meteen toen ik 'm aan m'n netwerk gehangen had.BigSurf schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:47:
[...]
Ging dat via XBMC of via Avalaunch? Mijn nieuwe xbox komt direct in mediacenter op dus ik kan niet naar Avalaunch. Zelfs het MS Dashboard kan ik niet bereiken. Is er een truuk om via XBMC weer in het originele MS of Avalaunch dashboard te komen? Als ik in mediacenter 'return to dashboard' selecteer krijg ik een zwart scherm...
Sinds kort heb ik XMBC eens weer geupdated.
Nu valt me op dat als ik in de XML file het juiste pad naar mn XBMC geef (F;|Apps\xmbc\ ) dat het dashboard wel opstart alleen zonder enig tekst.
Ik krijg dan niets te zien (films, muziek enz)
Als ik de volgende pad aangeef in xml , C:\ dan werkt alles wel goed
Ik heb de volgende gedaan: xml naar wens veranderd, en samen met default.xbe naar C:\ gecopieerd.
Maar nog steeds werkt het dan niet.
Waar zou dit aan kunnen liggen
[EDIT] Ben er achter
Lag aan het feit dat ik het default.xbe neit hernoemd had naar evodash.xbe
Nu valt me op dat als ik in de XML file het juiste pad naar mn XBMC geef (F;|Apps\xmbc\ ) dat het dashboard wel opstart alleen zonder enig tekst.
Ik krijg dan niets te zien (films, muziek enz)
Als ik de volgende pad aangeef in xml , C:\ dan werkt alles wel goed
Ik heb de volgende gedaan: xml naar wens veranderd, en samen met default.xbe naar C:\ gecopieerd.
Maar nog steeds werkt het dan niet.
Waar zou dit aan kunnen liggen
[EDIT] Ben er achter
[ Voor 73% gewijzigd door seninha op 14-05-2006 18:21 ]
Zo , ik heb sinds tijd ook een Xbox , maar nu vraag ik mij af , ik heb een sony triniton Tv staan
. Nu gebruik ik gewoon de bijgeleverde AV kabel , rood , wit geel , je kent het wel . Is er een kabel die eventueel betere kwaliteit beeld door geeft of zijn die verschillen miniem
Je kan misschien beter even de startpost lezen. 
De MS Advanced Scart geeft veel betere kwaliteit en voorziet ook in een optische uitgang voor je geluid....
De MS Advanced Scart geeft veel betere kwaliteit en voorziet ook in een optische uitgang voor je geluid....
uiteraard heb ik de startpost gelezen , ik wilde eigenlijk alleen nog even een ervaring horen van iemand zelf
Ik heb een probleem met de ondertitels. Ik heb een film die op m'n computer de ondertitels wel juist weergeeft, terwijl ie via de xbox diezelfde film in het geheel niet ondertitelt. Ondertitel en film hebben dezelfde naam en staan in dezelfde map, andere films hebben dit probleem niet en daarvan worden wel, zowel op m'n pc als via de xbox, de ondertitels weergegeven.
Iemand de oplossing...?
Iemand de oplossing...?
Heb je de ondertitels aangezet?
Groetjes, FaceDown.
Door het aanpassen van uitzendinggemist.nl werkt het script niet meer ;-(. Is er al iemand begonnen aan nieuwe versie?
http://specs.tweak.to/6635
ik heb nu sinds een paar dagen ook eindelijk XMC en loop tot nu toe tegen 2 "probleempjes" op.
Bij mijn muziek heb ik bij 2 liedjes een tumbnail staan en die heb ik al gewoon via de PC (met Tag&Rename) verwijdert 'uit' het liedje maar het tumbnailtje blijft maar bij XBC verschijnen. Heb al de muziek bibliotheek opgeschoond en alles opnieuw laten scannen maar heeft allemaal niks geholpen. Tevens heb ik een tumbnailtje in een map gezet waar een album instaat en hij geeft hier een verkeerde tumbnail weer. In de map staat een goed plaatje (heet netjes folder.jpg) maar toch geeft ie een andere weer... Iemand een oplossing?
En dan nog 1 vraagje, hoe kan ik hem instellen dat ie films draait op 720p bijvoorbeeld? Heb al gezocht en ik moest “Upsample videos to GUI resolution” aanzetten maar deze optie kan ik nergens vinden.
Alvast hartelijk bedankt!
Bij mijn muziek heb ik bij 2 liedjes een tumbnail staan en die heb ik al gewoon via de PC (met Tag&Rename) verwijdert 'uit' het liedje maar het tumbnailtje blijft maar bij XBC verschijnen. Heb al de muziek bibliotheek opgeschoond en alles opnieuw laten scannen maar heeft allemaal niks geholpen. Tevens heb ik een tumbnailtje in een map gezet waar een album instaat en hij geeft hier een verkeerde tumbnail weer. In de map staat een goed plaatje (heet netjes folder.jpg) maar toch geeft ie een andere weer... Iemand een oplossing?
En dan nog 1 vraagje, hoe kan ik hem instellen dat ie films draait op 720p bijvoorbeeld? Heb al gezocht en ik moest “Upsample videos to GUI resolution” aanzetten maar deze optie kan ik nergens vinden.
Alvast hartelijk bedankt!
Voor je 720p, moet je eerst en vooral een HD-kabel hebben.
Dan moet je in het MS-Dashboard je resolutie op 720p.
Dan moet je het in XMBC op 720p zetten, en eventueel die upsample-optie aanzetten.
Dan moet je het in XMBC op 720p zetten, en eventueel die upsample-optie aanzetten.
Ja, maar de andere films die het wel doen zijn ook srt.Fire69 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:59:
zijn het srt-subs?
Aangezien de ondertitels het bij andere films wel doen (en dat zijn ook non-hardcoded srt subs) ga ik ervan uit dat de ondertitels aanstaan.FaceDown schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:06:
Heb je de ondertitels aangezet?
Haal de srt anders even door Subtitle Workshop. Misschien zit er ergens iets fout in de syntax en doet de soft op je pc minder moeilijk dan xbmc...
Ik heb iig een HD kabel maar als ik naar m'n Xbox Dashboard ga kan ik bij video settings alleen nog kiezen tussen Normal, Letterbox en Widescreen (staat op widescreen) en of ik PAL60 wil aanzetten of niet...Fire69 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:22:
Voor je 720p, moet je eerst en vooral een HD-kabel hebben.
Moet ik m'n Xbox op NTSC zetten ofzo dan? Hoe precies dan?

Bedankt iig
Met de enigmah video mode selector -> zie m'n pagina
Heeft geholpen, hij doet 't. Alleen raar dat ik 'm ook al eens gecheckt had op fouten met submagic en daar deed ie 't niet mee...Na ja, bedankt iig.Fire69 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:41:
Haal de srt anders even door Subtitle Workshop. Misschien zit er ergens iets fout in de syntax en doet de soft op je pc minder moeilijk dan xbmc...
Bedankt Schweino, het is allemaal gelukt nu! Ziet er toch allemaal weer nét iets scherper uit 
Nu alleen nog voor m'n andere 'probleem' een oplossing voor zoeken.
"Bij mijn muziek heb ik bij 2 liedjes een tumbnail staan en die heb ik al gewoon via de PC (met Tag&Rename) verwijdert 'uit' het liedje maar het tumbnailtje blijft maar bij XBC verschijnen. Heb al de muziek bibliotheek opgeschoond en alles opnieuw laten scannen maar heeft allemaal niks geholpen. Tevens heb ik een tumbnailtje in een map gezet waar een album instaat en hij geeft hier een verkeerde tumbnail weer. In de map staat een goed plaatje (heet netjes folder.jpg) maar toch geeft ie een andere weer... Iemand een oplossing?"
"Bij mijn muziek heb ik bij 2 liedjes een tumbnail staan en die heb ik al gewoon via de PC (met Tag&Rename) verwijdert 'uit' het liedje maar het tumbnailtje blijft maar bij XBC verschijnen. Heb al de muziek bibliotheek opgeschoond en alles opnieuw laten scannen maar heeft allemaal niks geholpen. Tevens heb ik een tumbnailtje in een map gezet waar een album instaat en hij geeft hier een verkeerde tumbnail weer. In de map staat een goed plaatje (heet netjes folder.jpg) maar toch geeft ie een andere weer... Iemand een oplossing?"
[ Voor 82% gewijzigd door FabianNL op 18-05-2006 14:02 ]
Klinkt inderdaad als een groot probleem. Ik kan begrijpen dat je er 's nachts niet van kunt slapen. Heb je al geprobeerd om je XBMC cache folders (zie startpost) een keer leeg te gooien?FabianNL schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:01:
Bedankt Schweino, het is allemaal gelukt nu! Ziet er toch allemaal weer nét iets scherper uit
nope, lost het 'probleem' niet op...
En nee hoor, zal je gerust stellen, is voor mij echt geen groot probleem en ik slaap gelukkig nog altijd heel vast en zonder problemen (bedankt voor het tonen van je intresse). Ik vroeg het me alleen af en ik wil gewoon heel m'n systeem zo perfect mogelijk hebben lopen. En ik weet dat perfectionisme mensen kan irriteren, mijn excuses daarvoor!
Maar bedankt martdj voor het mee denken!
/edit: (ik zette er trouwens nog expres aanhalingstekens bij!
)
En nee hoor, zal je gerust stellen, is voor mij echt geen groot probleem en ik slaap gelukkig nog altijd heel vast en zonder problemen (bedankt voor het tonen van je intresse). Ik vroeg het me alleen af en ik wil gewoon heel m'n systeem zo perfect mogelijk hebben lopen. En ik weet dat perfectionisme mensen kan irriteren, mijn excuses daarvoor!
/edit: (ik zette er trouwens nog expres aanhalingstekens bij!
[ Voor 13% gewijzigd door FabianNL op 18-05-2006 14:54 ]
Verwijderd
Ha dat ken ik ook jaFabianNL schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:53:
nope, lost het 'probleem' niet op...
/edit: (ik zette er trouwens nog expres aanhalingstekens bij!)
Wat wel helpt is de naam van de map met de verkeerde thumbnail wijzigen, en daarna n nieuwe goede thumbnail plaatsen.
Ik had bijvoorbeeld zo
de mapnaam 'Opgezwolle - Vloeistof'
veranderd in 'Opgezwolle- Vloeistof'
Klein verschil aanbrengen in de naam en XBMC pakt de nieuwe thumb wel.
Had ik wel door. Mijn opmerking was ook nit serieus bedoeld. Ik was alleen mijn ";)" vergeten.FabianNL schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:53:
Andere vraag. Ik heb een XBox met Thomson DVD drive. Ik ben laatst nogal de mist ingegaan met Memorex DVD+R DVDs die die drive dus niet blijkt te lezen. Het is nu tijd om nieuwe aan te schaffen en dat worden óf Verbatim 16x DVD+Rs (MCC 004) of Philips 16x DVD+Rs (infome R30). Heeft iemand ervaring met een van beide in combinatie met een Thomson drive? Op het web kan ik helaas verder niets vinden over de Thomson met deze twee merken/types. Voorheen gebruikte ik Fuji DVD+Rs met mediacode Yuden002, maar die worden niet meer verkocht
Ik heb altijd de Arita - DVD's gebruikt van ddvd.info maar helaas zijn deze (al een paar maanden) niet meer leverbaar, dus ik ben ook op zoek naar DVD's die het in alle Xbox-drives doen.martdj schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:07:
[...]
Had ik wel door. Mijn opmerking was ook nit serieus bedoeld. Ik was alleen mijn ";)" vergeten.
Andere vraag. Ik heb een XBox met Thomson DVD drive. Ik ben laatst nogal de mist ingegaan met Memorex DVD+R DVDs die die drive dus niet blijkt te lezen. Het is nu tijd om nieuwe aan te schaffen en dat worden óf Verbatim 16x DVD+Rs (MCC 004) of Philips 16x DVD+Rs (infome R30). Heeft iemand ervaring met een van beide in combinatie met een Thomson drive? Op het web kan ik helaas verder niets vinden over de Thomson met deze twee merken/types. Voorheen gebruikte ik Fuji DVD+Rs met mediacode Yuden002, maar die worden niet meer verkocht
Iemand?
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Ik weet niet of dit al een keer is langsgekomen wil het toch even met jullie delen. Voor de mensen met een pda met wifi, er is een pda interface om je xbmc mee te besturen.
Dingen die je kunt bedienen zijn:
. Zelfs album thumbnail bij de playlist. Ik kan helaas op dit moment zelf ff geen screenshots maken, maar hier eentje van een andere site af.

Er zit ook een PC versie bij die het hetzelfde uitziet en dezelfde funties heeft. Enige verschil hierbij is dat je bij de PC versie hele keystrokes heen kan sturen volgens mij.
Downloaden kan hier.
Dingen die je kunt bedienen zijn:
- Playlist
- Volume
- Media browsen
- Algemene besturing doormiddel van een xbox controller overlay (kun je op de desbetreffende knoppen drukken).
- Screenshot van huidige beeld bekijken.
- Enz....

Er zit ook een PC versie bij die het hetzelfde uitziet en dezelfde funties heeft. Enige verschil hierbij is dat je bij de PC versie hele keystrokes heen kan sturen volgens mij.
Downloaden kan hier.
[ Voor 14% gewijzigd door DeOS op 19-05-2006 19:11 ]
Ehmm...... MAM's(+/-)?? En dan indien DVD+R branden als DVD-ROM (booktype). Hebben het bij mij altijd gedaan.Bigfoot87 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:40:
[...]
Ik heb altijd de Arita - DVD's gebruikt van ddvd.info maar helaas zijn deze (al een paar maanden) niet meer leverbaar, dus ik ben ook op zoek naar DVD's die het in alle Xbox-drives doen.
Iemand?
[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 20-05-2006 18:27 ]
Kijk, daar hebben we dus echt iets aan!DeOS schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:05:
Ik weet niet of dit al een keer is langsgekomen wil het toch even met jullie delen. Voor de mensen met een pda met wifi, er is een pda interface om je xbmc mee te besturen.
Dingen die je kunt bedienen zijn:De controller overlay vind ik zelf niet super werken, maar de rest werkt perfect
- Playlist
- Volume
- Media browsen
- Algemene besturing doormiddel van een xbox controller overlay (kun je op de desbetreffende knoppen drukken).
- Screenshot van huidige beeld bekijken.
- Enz....
. Zelfs album thumbnail bij de playlist. Ik kan helaas op dit moment zelf ff geen screenshots maken, maar hier eentje van een andere site af.
[afbeelding]
Downloaden kan hier.
Net als de XBMC Firefox-plugin
EDIT:
Die pc plugin is echt helemaal wat ik zocht!
Echt geweldig, vooral die now playing in de Msnnaam!
Nog meer mensen met zulke geweldige programma's?
[ Voor 7% gewijzigd door Bigfoot87 op 19-05-2006 19:52 ]
ThnxDeOS schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:15:
[...]
Ehmm...... MAM's(+/-)?? En dan indien DVD-R branden als DVD-ROM (booktype). Hebben het bij mij altijd gedaan.
Ik heb eindelijk mijn xbox via HD aan de praat gekregen. Ik had via ebay een HD kabel gekocht (niet origineel xbox) want die had component ingangen. Ik heb een philips 32PF9966 LCD tv en daar zit geen component ingang op. Ze leveren wel een 3 cinch kabel naar VGA en een VGA naar DVI converter.
Eerste instantie dacht ik dat de kabel niet goed was want mijn Tv gaf "onbekende frequentie aan" Dit heb ik opgelost door de groene kabel eruit te trekken en een simpele tulp stekker in een rgb ingang van mijn tv te doen. Op die manier kreeg ik zwart-wit beeld...maar dit was genoeg op de resoluties aan te zetten. Even opnieuw starten van de xbox en ik kon werken op HDtv.
Het enige wat ik nu heb is dat XBMC standaard op 1080i springt. Alles werkt prima op 480p en 1080i maar als ik heb op 720p zet raak ik een gedeelte van mijn scherm aan de linker kant kwijt.
Heeft iemand hier ervaring mee .... zou een nieuwere xbmc versie helpen ?
Edit: De oplossing voor mij was simpeler dan ik dacht...even met de AB het beeld verschuiven.
Eerste instantie dacht ik dat de kabel niet goed was want mijn Tv gaf "onbekende frequentie aan" Dit heb ik opgelost door de groene kabel eruit te trekken en een simpele tulp stekker in een rgb ingang van mijn tv te doen. Op die manier kreeg ik zwart-wit beeld...maar dit was genoeg op de resoluties aan te zetten. Even opnieuw starten van de xbox en ik kon werken op HDtv.
Het enige wat ik nu heb is dat XBMC standaard op 1080i springt. Alles werkt prima op 480p en 1080i maar als ik heb op 720p zet raak ik een gedeelte van mijn scherm aan de linker kant kwijt.
Heeft iemand hier ervaring mee .... zou een nieuwere xbmc versie helpen ?
Edit: De oplossing voor mij was simpeler dan ik dacht...even met de AB het beeld verschuiven.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 20-05-2006 01:01 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Gewoon het bestand opslaan/openen en vervolgens voor Firefox kiezen de rest wijst zich vanzelf
De truuk met de booktype kan je met eender wel merk doen hoor, werkt bijna altijd.
Ik gebruik platinum of philips.
Aan DeOS zijn tip klopt maar 1 ding niet, booktype-setting kan je enkel doen met +R
Gehe.....true. Laten we het er op houden dat dat het bijna weekend effect wasFire69 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:18:
[...]
De truuk met de booktype kan je met eender wel merk doen hoor, werkt bijna altijd.
Aan DeOS zijn tip klopt maar 1 ding niet, booktype-setting kan je enkel doen met +R
Mwa, ik kocht vroeger voor mijn cd-r's ook enkel MAM, tot ik ontdekte dat er meerdere na slechts 1 jaar ook niet meer leesbaar waren (en ik let heel goed op hoe ik mijn cd's behandel!)...
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 20-05-2006 19:27 ]
Kijk, en dat is dan weer een voorbeeldje van net op tijd.Fire69 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:27:
Mwa, ik kocht vroeger voor mijn cd-r's ook enkel MAM, tot ik ontdekte dat er meerdere na slechts 1 jaar ook niet meer leesbaar waren (en ik let heel goed op hoe ik mijn cd's behandel!)...
Ik had ze namelijk al in mn winkelmandje geplaatst
[ Voor 7% gewijzigd door Bigfoot87 op 20-05-2006 19:33 ]
Nu heb ik die firefox plugin geinstalleerd (denk ik), maarre wat is het effect dan in firefox?
Hij staat nu tussen de extensions lijst (tools --> extensions). Daar moet je op configure drukken en het ip adres invullen van je xbox. Daarna kun je met rechtermuisklik op urls ze met "Send this to XBMC" naar xbmc sturen.Stampre schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:53:
Nu heb ik die firefox plugin geinstalleerd (denk ik), maarre wat is het effect dan in firefox?
Hellup!
Ik ben echt een newbie wat betreft XBMC, maar wil het wel graag werkende hebben. Ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen:
Als XBMC aanstaat op mijn xbox kan ik minder bestanden uploaden, dan wanneer ik de Evox dash aan heb staan. Ik krijg geregeld bij MP3-bestanden, strm-bestanden en zelfs apps te zien: "Upload not allowed". Terwijl als ik deze bestanden upload terwijl Evox aanstaat is dit geen probleem. Slechts enkele bestanden weigert ie dan nog.
Kent iemand dit probleem en valt dit op te lossen?
Ik heb trouwens een xbox 1.6b met Duox chip (dacht ik)
Ik ben echt een newbie wat betreft XBMC, maar wil het wel graag werkende hebben. Ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen:
Als XBMC aanstaat op mijn xbox kan ik minder bestanden uploaden, dan wanneer ik de Evox dash aan heb staan. Ik krijg geregeld bij MP3-bestanden, strm-bestanden en zelfs apps te zien: "Upload not allowed". Terwijl als ik deze bestanden upload terwijl Evox aanstaat is dit geen probleem. Slechts enkele bestanden weigert ie dan nog.
Zijn er ergens tutorials om de 8GB hdd te vervangen door een 200GB exemplaar zonder dat je opnieuw moet softmodden?
Valt niet helemaal onder dit topic en mag volgens mij ook niet binnen GoT behandeld worden omdat het in strijd is met de regels.ikbensander schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:12:
Zijn er ergens tutorials om de 8GB hdd te vervangen door een 200GB exemplaar zonder dat je opnieuw moet softmodden?
[ Voor 189% gewijzigd door DeOS op 21-05-2006 16:36 ]
Oke, excuses ervoor... Maaruh, hoe zit het eigenlijk met upcoming releases van XMBC, want kwa functionaliteit zijn we toch al een aardig end lijkt me?DeOS schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:32:
[...]
Valt niet helemaal onder dit topic en mag volgens mij ook niet binnen GoT behandeld worden omdat het in strijd is met de regels.
Huh?Bigfoot87 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:33:
[...]
Kijk, en dat is dan weer een voorbeeldje van net op tijd.
Ik had ze namelijk al in mn winkelmandje geplaatst
Voor je eerste vraag moet je bij xbox-scene zijnikbensander schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:29:
[...]
Oke, excuses ervoor... Maaruh, hoe zit het eigenlijk met upcoming releases van XMBC, want kwa functionaliteit zijn we toch al een aardig end lijkt me?
Ivm xbmc, die zitten nu in een feature-freeze voor ze v2.0 uitbrengen. Daarna zullen we wel nog een hele boel nieuwe dingen te zien krijgen
Haha dat freezen is ook gelijk een belangrijke bug die nog moet worden opgelost... Hij hangt toch nog iets te vaak...
Verwijderd
Heeft enig idee of er een PDF reader in t verschiet zit (standaard in XBMC of als script)?? Zou natuurlijk super zijn als je ebooks e.d. op je tv kan weergeven.
En de zoek functie......funtioneert dit bij iemand? Mijn muziek heb ik in verschillende mappen onderverdeelt. Als ik een bepaald nummer af wil spelen zou het handig zijn als ik deze kan zoeken. Nog mooier zou het zijn als XBMC standaard bijv. je muziek zou kunnen indexeren, voor razend snel zoeken! Helaas heb ik nog nooit een nummer gevonden!
En de zoek functie......funtioneert dit bij iemand? Mijn muziek heb ik in verschillende mappen onderverdeelt. Als ik een bepaald nummer af wil spelen zou het handig zijn als ik deze kan zoeken. Nog mooier zou het zijn als XBMC standaard bijv. je muziek zou kunnen indexeren, voor razend snel zoeken! Helaas heb ik nog nooit een nummer gevonden!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 19:38 ]
Ik schop mijn vraag nog maar even. Iemand hetzelfde probleem of gebruikt iedereen dutchstream? Bij dutchstream heb ik alleen niet de meest recente programma'sStampre schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:12:
Door het aanpassen van uitzendinggemist.nl werkt het script niet meer ;-(. Is er al iemand begonnen aan nieuwe versie?
PDF? Geen idee, ik betwijfel het...Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:35:
Heeft enig idee of er een PDF reader in t verschiet zit (standaard in XBMC of als script)?? Zou natuurlijk super zijn als je ebooks e.d. op je tv kan weergeven.
De zoek-functie kan je pas gebruiken als je eerst je muziek naar de database hebt gescanned volgens mij.
Voor de liefhebbers onder ons: de X360 skin komt naar verwachting 6 juni uit 
Het heeft even geduurd, maar het ziet er goed uit!
Linkje: X360 op 6 juni?
Ik vroeg welke DVD's ik het beste kon gebruiken en toen zei DeOS dat hij MAM's gekruikte.
Deze wilde ik dus gaan bestellen toen jij met de opmerking kwam dat deze na een jaar niet meer leesbaar zijn
Ah, zo 
Tja, bij mij ging het over CD's, misschien dat de dvd's beter zijn.
Tja, bij mij ging het over CD's, misschien dat de dvd's beter zijn.
Vinden jullie nou ook niet dat de labels van de blades zo verschrikkelijk lelijk gedaan zijn?JC schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:32:
Voor de liefhebbers onder ons: de X360 skin komt naar verwachting 6 juni uit
Deze n00b heeft een hoop tutorials gelezen over de xbmc maar mijn spcifieke vraag komt niet voor:
ik wil in het mediacentre de lijst van shoutcast radiostations weergeven in "bibliotheek" weergave, maar als ik dat doe krijg ik de melding dat er geen gescande informatie is in deze weergave en ik moet wisselen naar bestandsweergave.
De scanbutton kan ik niet selecteren, heb ik extra scripts nodig oid ???
versie 2.969.993.216 (als ik het zo goed lees)
skin: mayhem II
ik wil in het mediacentre de lijst van shoutcast radiostations weergeven in "bibliotheek" weergave, maar als ik dat doe krijg ik de melding dat er geen gescande informatie is in deze weergave en ik moet wisselen naar bestandsweergave.
De scanbutton kan ik niet selecteren, heb ik extra scripts nodig oid ???
versie 2.969.993.216 (als ik het zo goed lees)
skin: mayhem II
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Skin mayhem II? Volgens mij heb je dan al een verschrikkelijk oude xmbc-versie want die wordt al heel lang niet meer ondersteund...
project Meyhem 2 en 3 staan erop, samen met the Orbs. Ik heb een een half jaar geleden laten updaten door een vriend van me (weet niet of 6 maanden oud is???)
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Voor XMBC wel... Komt ongeveer iedere week wel nieuwe versie uit, met elke keer wat leuke bugfixes.
Er komt gewoon elke dag een nieuwe versie uit hoor
Met Memorex werkt het dus niet. Die wil mijn Thomson drive in ieder geval niet lezen.Fire69 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:18:
[...]
Is MaM een afkorting? Ik ken dat merk in ieder geval niet. Ik ben nu gegaan voor de Verbatims. Die vindt mijn BenQ brander in ieder geval heel fijn. Hopelijk de Xbox ook.
Heb je die Memorex dan als booktype DVD-Rom meegegeven?
MaM staat voor Mitsui Advanced Media (niet Mitsumi dus hé, da's brol
)
MaM staat voor Mitsui Advanced Media (niet Mitsumi dus hé, da's brol
Nogmaals de vraag, is het mogelijk om Linux NFS shares te mounten/benaderen in XMBC? Dit omdat NFS een flink betere performance heeft dan Samba...
ik heb hetzelfde, uitzendinggemist werkt niet meer en dutchstream nog welStampre schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:05:
[...]
Ik schop mijn vraag nog maar even. Iemand hetzelfde probleem of gebruikt iedereen dutchstream? Bij dutchstream heb ik alleen niet de meest recente programma's
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Als je media gaat streamen dan lijkt me performance van het file system in XBMC totaal niet relevant, omdat het nooit de bottleneck zal zijn. Verder weet ik het antwoord op je vraag niet zeker, maar ik heb er in ieder geval nooit iets van gezien voor zover ik me kan herinneren.ikbensander schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:44:
Nogmaals de vraag, is het mogelijk om Linux NFS shares te mounten/benaderen in XMBC? Dit omdat NFS een flink betere performance heeft dan Samba...
Groetjes, FaceDown.
Ja, booktype DVD-Rom (standaard op mijn BenQ brander).Mitsui's had ik vroeger voor cds vaak, maar heb ik als DVDs eerlijk gezet nooit gezien (ook niet echt op gelet). Bedankt voor de tip in ieder geval!Fire69 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:19:
Heb je die Memorex dan als booktype DVD-Rom meegegeven?
MaM staat voor Mitsui Advanced Media (niet Mitsumi dus hé, da's brol)
Ik geef mijn vraag ook nog maar eens schopje, want ik wil dit toch wel graag oplossen.Skraph schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:08:
Hellup!
Welke versie van xbmx heb je?Skraph schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:19:
[...]
Ik geef mijn vraag ook nog maar eens schopje, want ik wil dit toch wel graag oplossen.
XBMC bouw: 1.1.0 (compiled: May 6, 2006)
Bij een vorige versie had ik dit ookal.
Bij de ftp verbinding zie ik ook als XBMC aanstaat de partities C, D, E, F.
Als XBMC uitstaat zie C,D,E,F,G,X,Y,Z
Het gaat me ook niet om het filesystem, maa rom de deamons. Samba trekt op een linux bak beduidend meer resources dan een simpele NFS share. En als die server op hetzelfde moment voor veel andere dingen wordt gebruikt dan is elke besparing meegenomen. Geen zin in hickups tijdens filmsFaceDown schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:53:
[...]
Als je media gaat streamen dan lijkt me performance van het file system in XBMC totaal niet relevant, omdat het nooit de bottleneck zal zijn. Verder weet ik het antwoord op je vraag niet zeker, maar ik heb er in ieder geval nooit iets van gezien voor zover ik me kan herinneren.
Ik had overigens met een versie van begin mei het probleem dat sommige DVD's niet meer af wilden spelen. Nu met de TCH3 release van 21-05 doet zich dat niet meer voor. Misschien hebben anderen hier last van gehad.
Weet iemand wanneer versie 2 uit gaat komen? Ik ben wel benieuwd naar die webbrowser.
Weet iemand wanneer versie 2 uit gaat komen? Ik ben wel benieuwd naar die webbrowser.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Duurt bij sommigen van jullie ook het "Caching subtitles..." onnodig lang. En helemaal als er geen subtitles zijn. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen/voorkomen?
weet iemand toevallig of een "Ati Remote Wonder II" gebruikt kan worden met XBMC?
Wordt namelijk helemaal simpel van die IR remote, werkt de helft van de tijd niet, slecht berijk enz, ik heb nog een remote wonder II liggen die ik na het aanschaffen van mijn xbox niet meer gebruik... hopelijk is het mogelijk deze aan te sluiten op XBMC....
Wordt namelijk helemaal simpel van die IR remote, werkt de helft van de tijd niet, slecht berijk enz, ik heb nog een remote wonder II liggen die ik na het aanschaffen van mijn xbox niet meer gebruik... hopelijk is het mogelijk deze aan te sluiten op XBMC....
Verwijderd
eeej, bekend issue, voor zover ik uit het verleden terug kan halen moet je 1 van de 2 xboxen instellen op 10.0.0.100 om uberhaubt tussen 2 boxen te kunnen ftp-en...Schweino schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:16:
FXP gaat inderdaad niet (goed). Ik herken het probleem maar heb zo geen oplossing ervoor.
via een laptop ertussen lukt altijd;)
enjoy
Totaal niet. Heb je wel een recente versie van XBMC of misschien een vreemde verwijzing naar de subtitlemap staan in de xboxmediacenter.xml file?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:29:
Duurt bij sommigen van jullie ook het "Caching subtitles..." onnodig lang. En helemaal als er geen subtitles zijn. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen/voorkomen?
Groetjes, FaceDown.
Als er geen zijn of als het srt's zijn, is het bijna niet zichtbaar, zo snel gaat het.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:29:
Maar als het idx/sub is, duurt het bij mij soms minuuuten....

Verwijderd
Nee, ik heb een build van deze maand (22 mei ofzo, een Schweino build). Ook heb ik niets veranderd aan de XML, want alles stond altijd al goed. Het stomme is dat het altijd lang duurt (het is alsof hij eerst heel lang niets doet en dan ineens pakt hij em).
Ik heb net een versie gedownload, alleen nog niet geïnstalleerd.
In de changelog zie ik staan:
In de changelog zie ik staan:
Ik zie geen shortcut ?******************************************************************************
* YOU MUST NOW USE A SHORTCUT XBE (SEE THE INCLUDED ONE) TO RUN XBMC AS DASH *
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
kijk even hier: XBMC manual
bij "XBMC als dash gebruiken" dan kan je zo een shortcut maker downloaden
[ Voor 5% gewijzigd door FUBAR op 25-05-2006 12:19 ]
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Kan je Kvcd (etc.) via hd afspelen op je xbox?
en hoe dan ? gewoon de iso/bin/cue. of uitgepakt naar je xbox ftpen?
[ Voor 9% gewijzigd door xminator op 25-05-2006 12:25 ]
Ik heb het eigenlijk niet echt nodig, omdat ik in mijn X3 chip een bootpath kan opgeven.FUBAR schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:18:
kijk even hier: XBMC manual
Maar ik vroeg mij alleen af waar het is omdat er "SEE THE INCLUDED ONE" staat.
DVD's kan je gewoon als iso afspelen, lokaal of via netwerk.xminator schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:24:
Kan je Kvcd (etc.) via hd afspelen op je xbox?
Ik gok dat het dat met (k/s/...)vcd ook wel zal doen dan?
Normaal zit er een rename_me.xbe bij, die moet je dus renamen naar waar je xbox normaalgezien van opstart, en die verwijst dan terug door naar de xbe van xbmc. Hoe hij weet waar die xbe staat... geen idee? Tenzij vanaf nu xbmc op een vaste plaats moet staan?GoT schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:32:
[...]
Ik heb het eigenlijk niet echt nodig, omdat ik in mijn X3 chip een bootpath kan opgeven.
Maar ik vroeg mij alleen af waar het is omdat er "SEE THE INCLUDED ONE" staat.
[ Voor 77% gewijzigd door Fire69 op 25-05-2006 12:40 ]
Ik kom er nu achter dat het ftp-programma hier wat mee te maken heeft. Volgende vraag is dan ook: Welk ftp-program gebruiken jullie om te ftp-en met xbmc?Skraph schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:08:
Hellup!
Verwijderd
ff een heel simpel vraagje, hoe kan ik vanuit windows door de xbox browsen?
als ik in evox bij systeem eigenschappen kijk staat daar dat het IP nr van de xbox 192.168.1.12 is.
dan zou ik toch vanuit i-explorer via \\192.168.1.12 in de xbox moeten komen?
Ik heb echt gezocht maar het is waarschijnlijk zo iets simpels waar ik over heen kijk (en ik weet idd niet al te veel van netwerken etc.
)
pingen naar dit IP doet ie wel BTW...
als ik in evox bij systeem eigenschappen kijk staat daar dat het IP nr van de xbox 192.168.1.12 is.
Ik heb echt gezocht maar het is waarschijnlijk zo iets simpels waar ik over heen kijk (en ik weet idd niet al te veel van netwerken etc.
FlashFXP doet het gewoon goed.Skraph schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:37:
[...]
Ik kom er nu achter dat het ftp-programma hier wat mee te maken heeft. Volgende vraag is dan ook: Welk ftp-program gebruiken jullie om te ftp-en met xbmc?
er zit enkel een ftp-server in evox, dus als je vanuit de explorer wilt browsen, zal je het via ftp://192.168.1.12 moeten doen.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:08:
ff een heel simpel vraagje, hoe kan ik vanuit windows door de xbox browsen?
Ik heb echt gezocht maar het is waarschijnlijk zo iets simpels waar ik over heen kijk (en ik weet idd niet al te veel van netwerken etc.)
Verwijderd
Aha, bedanktFire69 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:09:
[...]
er zit enkel een ftp-server in evox, dus als je vanuit de explorer wilt browsen, zal je het via ftp://192.168.1.12 moeten doen.
aha... deze staat wel in de T3ch versie, maar die van Schweino heeft het niet.Fire69 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:38:
Normaal zit er een rename_me.xbe bij, die moet je dus renamen naar waar je xbox normaalgezien van opstart, en die verwijst dan terug door naar de xbe van xbmc. Hoe hij weet waar die xbe staat... geen idee? Tenzij vanaf nu xbmc op een vaste plaats moet staan?
Er zijn altijd wel uitzonderingen, maar Ik denk dat het merendeel op e:\apps\xbmc heeft staan.
In de scan optie voor de film database wordt niet elke film meegenomen . Handmatig een film eruit halen kan wel maar toevoegen niet. Ik vind de Big List DVD view wel mooi, maar daar laat ie dus maar 21 films van de 26 zien. Waarom vallen er 5 weg die wel gewoon via Files te zien zijn?
Ik heb de .db al geremoved en opnieuw laten maken, no success
Socorro!
Help!
Ik heb de .db al geremoved en opnieuw laten maken, no success
Socorro!
Help!
Verwijderd
Aangezien uitzendinggemist.nl niet werkt wil ik de URLs nu in asx bestanden gaan zetten en via deze manier toch nog enigszins naar UG kunnen kijken.
Nu kan ik mij herinneren dat ik ook een stukje software heb gevonden dat automatisch *.asx-bestanden kan maken met daarin urls met een standaardopmaak. En aangezien de streams van uitzendinggemist altijd dezelfde opmaak hebben (bijvoorbeeld: http://cgi.omroep.nl/cgi-...twijkaanzee/bb.060428.asf) zet ik simpelweg een aantal asx-bestanden op mijn XBOX voor de programma's die ik graag zie.
Ben ik duidelijk en weet iemand welk programma ik daarvoor?
Gr Jasper
PS Als iemand andere / betere ideeen heeft voor het kijken van UG via de XBOX hou ik mij van harte aanbevolen.
Nu kan ik mij herinneren dat ik ook een stukje software heb gevonden dat automatisch *.asx-bestanden kan maken met daarin urls met een standaardopmaak. En aangezien de streams van uitzendinggemist altijd dezelfde opmaak hebben (bijvoorbeeld: http://cgi.omroep.nl/cgi-...twijkaanzee/bb.060428.asf) zet ik simpelweg een aantal asx-bestanden op mijn XBOX voor de programma's die ik graag zie.
Ben ik duidelijk en weet iemand welk programma ik daarvoor?
Gr Jasper
PS Als iemand andere / betere ideeen heeft voor het kijken van UG via de XBOX hou ik mij van harte aanbevolen.
Verwijderd
Hallo,
normaal kun je met het rechter pookje door op en neer te bewegen het aantal dB van -60 naar nul op en neer schalen in de build van schweino. Mijn XBMC is nu echter 'mute' en ik weet niet hoe ik hem hier uit kan halen.
Iemand een idee?
normaal kun je met het rechter pookje door op en neer te bewegen het aantal dB van -60 naar nul op en neer schalen in de build van schweino. Mijn XBMC is nu echter 'mute' en ik weet niet hoe ik hem hier uit kan halen.
Iemand een idee?
Heb je geen 2de controller waarvan je pookje per ongeluk is ingedrukt of zo?
Verwijderd
Weet een van jullie trouwens een goede tutorial over hoe je scripts kan toevoegen?
ik heb namelijk zat interessante scripts gezien, maar heb werkelijk geen idee hoe je ze "toe kan voegen".
ben nu al 2uur aan het zoeken, maar nog steeds niks gevonden
ik heb namelijk zat interessante scripts gezien, maar heb werkelijk geen idee hoe je ze "toe kan voegen".

Ehhhh....de scripts downloaden (uitpakken als het een zip is) en in een map binnen de scripts map zetten bij xbmc. That's it...Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:07:
Weet een van jullie trouwens een goede tutorial over hoe je scripts kan toevoegen?
[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 27-05-2006 18:22 ]
Verwijderd
ok bedanktDeOS schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:20:
[...]
Ehhhh....de scripts downloaden (uitpakken als het een zip is) en in een map binnen de scripts map zetten bij xbmc. That's it...
Ik kan shweino zijn site niet vinden ook niet met google.
Kan iemand mij even de adres mailen a.patrikakis@chello.nl
het programma heet xbmc
de user heet schweino
hij heeft een .com-domein.
You do the math.
de user heet schweino
hij heeft een .com-domein.
You do the math.
[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 28-05-2006 14:59 ]
enigste die ik heb gevonden is *knip* maar daar staan snes bestanden op dus volgens mij is dat niet de goede site.
Die link ging tegen Policy: Alle regels die op het forum gelden #warez in
Leken modus , ik kan het echt niet vindenikweetniks schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:56:
Ik kan shweino zijn site niet vinden ook niet met google.
Die link ging tegen Policy: Alle regels die op het forum gelden #warez in
[ Voor 17% gewijzigd door pasta op 29-05-2006 00:55 ]
Dit topic is gesloten.