Toon posts:

2e Handsprijzen met de 7900GT op komst voor slechts 300 Euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

nu ben ik sinds kort op zoek naar een goede tweedehands videokaart. En keek dus op tweakers vraag en aanbod. We weten allemaal dat binnen een goede 10 dagen de 7900GT in de winkel is te verkrijgen voor een adviesprijs van rond de 300 euro. De 7900GT zal de

- X1800XT 512 MB
- 7800GTX 512 MB
- X1900XT 512 MB

qua prestaties verslaan of gelijkwaardige prestaties neerzetten. Wat schetst mijn verbazing. Ik zie bij vraag en aanbod een boel 7800GTX'n staan die allemaal rond de 400 euro vragen. Danwel X1800XT'n die rond de 350 euro vragen. Nu, ik ben niet tegen commercie. Maar ik vind dat je de mensen dan doelbewust afzet. Wetende dat de kaart binnen 10 dagen ten hoogste nog 300 euro waard is. Waarschijnlijk nog slechts 250 euro. Ik heb dit ook in de threads van desbetreffende verkopers gezet en deze haalden hem telkens weg.

Je weet allemaal dat als je een dure kaart koopt, dat in deze snelle markt, je verliest lijdt als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben. En nu ben ik geen moraalridder. Maar als koper van een goede tweedehandskaart vind ik dit toch niet gepast. En zeer lullig voor de mensen die hierin instinken. Dit wou ik toch even kwijt.

Zullen wel veel reacties van verkopers komen met niet gefundeerde opmerkingen.

Mvg

Ninjastrike

Verwijderd

Is de 7900GT al leverbaar? Nee dus. En als ik in de pricewatch kijk, dan zie ik de 7800GTX nog altijd ronde de 500 euro staan. Dus op dit moment vindt ik 400 euro geen overdreven prijs voor een 7800GTX, al zal ik hem zo ronde de 350/375 proberen neer te zetten. Ik heb zelf ook een 7800GTX, en over 4 weken wil ik de overstap ook maken naar een 7900GTX, en ik besef me natuurlijk dat ik dan geen 400 euro meer kan gaan vragen.

En 250 euro voor een 7800GTX over 10 dagen. Nee dacht het niet >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:45:
Is de 7900GT al leverbaar? Nee dus. En als ik in de pricewatch kijk, dan zie ik de 7800GTX nog altijd ronde de 500 euro staan. Dus op dit moment vindt ik 400 euro geen overdreven prijs voor een 7800GTX, al zal ik hem zo ronde de 350/375 proberen neer te zetten. Ik heb zelf ook een 7800GTX, en over 4 weken wil ik de overstap ook maken naar een 7900GTX, en ik besef me natuurlijk dat ik dan geen 400 euro meer kan gaan vragen.

En 250 euro voor een 7800GTX over 10 dagen. Nee dacht het niet >:)
Beste,

nee de 7900GT is nu nog niet leverbaar. Over 10 dagen echter wel. En de adviesprijs luidt 300$ . Mag ik u naar de voorpagina van www.tweakers.net verwijzen. Daar wordt in een topic aangekondigd dat Nvidia de huidige kaarten in prijs gaat verlagen met 100$.

Dus al met al is 400 euro voor een kaart die seffes onderpresteert tegen een kaart die binnen 10 dagen 300 euro of zelfs minder gaat kosten niet redelijk!

In mijn opinie houdt uw argumentatie geen stand! U zit zelf met een 7800GTX en weet dat u geld verliest. Dat is heel spijtig, maar wel de realiteit. Ik vind het rieken naar afzetterij. Mijn mening.

Mvg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 16:02 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26
Er worden zoveel belachelijke prijzen gevraagd in V&A de laatste tijd dat het begint te lijken op marktplaats.

Ik weet nodat ik een mail kreeg en een ban omdat ik een product aanbod omdat het te duur was en men niet wilde strefen naar martkplaats actie's wat ook duidelijk in het regelement staat. Dit vond ik zeer ok, maar tegenwoordig zie je bijna niets anders.

Overigens over die prijs, is nu inderdaad normaal aangezien de kaart nog niet uit is en ik zeker weet dat hij niet 300 euro gaat kosten maar zeker 400. Vooral als hij nog maar net enkele dagen leverbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-02-2006 16:04 ]

Verwijderd

Het lijkt me verstandig om eerst maar is de prijzen van de 7900GT af te wachten als de daadwerkelijk in de winkels liggen. Maar ik denk niet dat je over 10 dagen een 2e hands 7800GTX voor 250 euro zal gaan scoren. Ik spreek uit ervaring, ik heb al veel kaarten 2e hands verkocht en heb er nooit meer dan dan de helft op verloren. Maar goed, we zullen zien :)

Verwijderd

Kortom, je wil een kaart voor weinig maar het lukt niet en daarom ga je hier gal spuwen.. :Z

Get a life.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Maar...

Je hoeft helemaal niet akkoord te gaan met de prijzen die gevraagd worden. Dat is het mooie van handel. Diegene die het laagst zit met z'n prijs, is zijn kaart als eerste kwijt.

Ik bedoel, je kunt wel gaan zeuren dat de prijs te hoog is, maar je hoeft 'm helemaal niet te kopen. Of hebben jullie allemaal medelijden met diegene die niets van prijzen af weet en maar domweg wat koopt?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:04:
Kortom, je wil een kaart voor weinig maar het lukt niet en daarom ga je hier gal spuwen.. :Z

Get a life.
Beste,

nee, ik wil niet een kaart voor weinig scoren. Als het moet wacht ik gerust de dagen af. Er zijn echter mensen die niet op de hoogte zijn en teveel betalen voor een tweedehands product. Redelijkheid is geen schande.

En deze reacties waren dus te verwachten. Reacties zonder argumentatie. Bah!

Mvg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 16:09 ]

• STIMPPYYY
Er zijn ook mensen die hun pc bij DELL kopen omdat ze denken dat zei het goedkoopste zijn....

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:03:
Er worden zoveel belachelijke prijzen gevraagd in V&A de laatste tijd dat het begint te lijken op marktplaats.

Ik weet nodat ik een mail kreeg en een ban omdat ik een product aanbod omdat het te duur was en men niet wilde strefen naar martkplaats actie's wat ook duidelijk in het regelement staat. Dit vond ik zeer ok, maar tegenwoordig zie je bijna niets anders.

Overigens over die prijs, is nu inderdaad normaal aangezien de kaart nog niet uit is en ik zeker weet dat hij niet 300 euro gaat kosten maar zeker 400. Vooral als hij nog maar net enkele dagen leverbaar is.
Beste

Nee, de dollar euro koers is 1 op 1. Hij gaat niet meer dan 325 euro kosten.

Mvg

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
je maakt je wel errug bezorgt om het welzijn van de portemonnee van andere mensen..

edit: wat kan jou het schelen wat andere mensen voor hun kaart vragen?

[ Voor 110% gewijzigd door jealma op 26-02-2006 16:29 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• STIMPPYYY
Omdat men uitgaat van een speculerden 300 Dollar? Waar staat in een officieel Nvidia bericht dat dit beesje 300 euro kost, waar haal jij de informatie vandaan dat hij beter is dan een :

X1800XT
7800GTX
etc... etc...

De enige die zonder argumentatie dit topic begint ben jij, je hebt geen bewijs, geen feiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

[ Voor 24% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-02-2006 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:12:
Omdat men uitgaat van een speculerden 300 Dollar? Waar staat in een officieel Nvidia bericht dat dit beesje 300 euro kost, waar haal jij de informatie vandaan dat hij beter is dan een :

X1800XT
7800GTX
etc... etc...

De enige die zonder argumentatie dit topic begint ben jij, je hebt geen bewijs, geen feiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Beste,

Verwijs u graag naar de grote sites:

www.anandtech.com
www.dailytech.com

etc.

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:11:
je zeurt...

edit: wat kan jou het schelen wat andere mensen voor hun kaart vragen?
Beste,

mij kan het schelen, omdat ik een consument ben en ik voor mijn rechten en die van anderen opkom. Als u nu net zelf zo'n kaart had gekocht. Dan zou u zich in de zeik voelen gezet. That's all!

Mvg

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Iavak

no savegame

Wat een zeikerd ben jij.

Dit heet marktwerking, zolang er mensen zijn die bereid zijn om de prijs te betalen zullen de prijzen gehandhaafd kunnen worden. Als je het duur vindt, dan koop je het toch niet. En als iedereen het duur vind dan koopt niemand het, en zullen de prijzen automatish zakken.

Dus nogmaals, Je HOEF NIET te kopen als je het niet wilt.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:18:
[...]

Beste,

mij kan het schelen, omdat ik een consument ben en ik voor mijn rechten en die van anderen opkom. Als u nu net zelf zo'n kaart had gekocht. Dan zou u zich in de zeik voelen gezet. That's all!

Mvg
Mag ik jou/u er dan op wijzen dat ik mag aannemen dat mensen zonder enige kennis van zaken tweakers.net niet bezoeken?

Ja, je zeurt

Verwijderd

1: hou eens op met dat "beste" en "mvg".... Als je wilt chatten zijn er zat andere mogelijkheden.

2: Al vragen mensen 1000 euro voor een kaart. Lekker belangrijk. Jij hoeft de mensheid niet te beschermen voor diegenen die te veel voor iets WILLEN betalen. Het is hun eigen keuze.

3: dat het onverstandig is te veel voor iets te vragen is duidelijk, omdat je het product dan als verkoper simpelweg niet verkoopt. Dat is nog steeds zijn/haar eigen keuze, bemoei je er dus niet mee.

4: Zoek eens op google naar een leuke hobby. Er zijn heel veel betere manieren om je tijd op een zondagmiddag te besteden.... succes!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Daarom is het belangrijk om de prijzen bijna op de voet te volgen. Als ik iets koop, bijvoorbeeld een harde schijf of een videokaart, dan ga ik eerst meerdere reviews lezen over het product en natuurlijk de prijzen vergelijken.

Dat de consument dit niet doet, zitten wij tweakers niet mee. Dan hadden ze maar wat meer research moeten doen. Maar dat is mijn mening... ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Iavak schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:20:
Wat een zeikerd ben jij.

Dit heet marktwerking, zolang er mensen zijn die bereid zijn om de prijs te betalen zullen de prijzen gehandhaafd kunnen worden. Als je het duur vindt, dan koop je het toch niet. En als iedereen het duur vind dan koopt niemand het, en zullen de prijzen automatish zakken.

Dus nogmaals, Je HOEFT NIET te kopen als je het niet wilt.
Beste,

Argument is dat ik een zeikerd ben. Lol, ik ben een oplettende consument die zijn medeconsumenten inlicht danwel een fout helpt te voorkomen door een transactie af te sluiten, waarbij hij of zij benadeelt wordt. Dat is marktwerking, jongeheer.

Mvg

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Even offtopic, maar als je de forumregels leest zie je dat het niet de bedoeling is te groeten in een post. Mijn advies is dan ook voortaan niet alle posts te beginnen met "Beste," en te eindigen met "Mvg".

Verder ben ik het met je eens dat er belachelijk hoge prijzen worden gevraagd in vraag en aanbod. Meer dan eens hogere prijzen dan de nieuwprijs. Maar vraag en aanbod is vraag en aanbod, het is zoals het is.

[ Voor 15% gewijzigd door jvo op 26-02-2006 16:23 ]

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=907 Alleen specs van de 7900GT, geen enkel hard bewijs van beter prestaties, alleen kloksnelheden vergelijken waar je dus geen barst aan hebt.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=915 Zelfde, alleen details van de 7900GTX, ook geen hard bewijs.

Anandtech: ze hebben het nog niet eens over de 7900GT(X), dus naar die site kun je niet wijzen voor bewijs.

Bij jou gaat het gewoon om een storm in een glas water, en een bewijs is niet een linkje naar de hoofdpagina van een of andere site, maar naar een in-depth artikel waar hard bewijs wordt geleverd, iets waar bij jou geen sprake van is, ninjastrike!

[ Voor 4% gewijzigd door jealma op 26-02-2006 16:28 ]

C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Iavak schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:20:
Wat een zeikerd ben jij.

Dus nogmaals, Je HOEF NIET te kopen als je het niet wilt.
juist en zeker met dit soort kaarten verwacht je toch wel dat de koper verstand van zaken heeft... als je een 6600GT als 7800GT verkoopt is het wat anders of als je mensen verkeerd voorligt (deze kaart haalt XXXXX3Dmarks ipv XXX)

en dat Beste, en MVG is niet nodig groeten doe je al door te posten :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:23:
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=907 Alleen specs van de 7900GT, geen enkel hard bewijs van beter prestaties, alleen kloksnelheden vergelijken waar je dus geen barst aan hebt.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=915 Zelfde, alleen details van de 7900GTX, ook geen hard bewijs.

Anandtech: ze hebben het nog niet eens over de 7900GT(X), dus wat lul je nou?

Bij jou gaat het gewoon om een storm in een glas water, en een bewijs is niet een linkje naar de hoofdpagina van een of andere site, maar naar een in-depth artikel waar hard bewijs wordt geleverd, iets waar bij jou geen sprake van is, ninjastrike!
Geen groet meer, zal me conformeren aan de regels. Leest u aub de diverse fora van de verschillende grote sites en u komt het tegen.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:24:
[...]

juist en zeker met dit soort kaarten verwacht je toch wel dat de koper verstand van zaken heeft... als je een 6600GT als 7800GT verkoopt is het wat anders of als je mensen verkeerd voorligt (deze kaart haalt XXXXX3Dmarks ipv XXX)

en dat Beste, en MVG is niet nodig groeten doe je al door te posten :)
Heb het door, zal het niet meer doen.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

jealma, wees eens netjes.

woorden als 'lul' en 'zeikerd' hoeven niet hoor. :>

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Iavak

no savegame

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:22:
[...]

Beste,

Argument is dat ik een zeikerd ben. Lol, ik ben een oplettende consument die zijn medeconsumenten inlicht danwel een fout helpt te voorkomen door een transactie af te sluiten, waarbij hij of zij benadeelt wordt. Dat is marktwerking, jongeheer.

Mvg
Waar baseer jij je prijzen dan op? Op 'lucht' van 10 dagen later. Dacht dat marktwerking afhankt van vraag & aanbod.

Zo heb ik er ook een: ''Over een jaar zijn de prijzen nog verder gezakt. Dus alle 2e handsprijzen moeten op het prijsniveau zijn van een jaar later.''

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Prutz0r schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:25:

sorry, je hebt gelijk, zal mijn posts ff aanpassen, ik irriteer me alleen aan mensen die vanalles beweren zonder hard bewijs.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:25:

Inderdaad, komt een beetje zielig over.

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:28:
[...]

Inderdaad, komt een beetje zielig over.
quote er in het vervolg aub ook onder dat ik mijn posts heb aangepast, staat wel zo netjes :)

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:31:
[...]

quote er in het vervolg aub ook onder dat ik mijn posts heb aangepast, staat wel zo netjes :)
Zoals je kan zien, heb ik de post geplaatst voordat jij je reactie hebt aangepast. Zeikerd, ;-)

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:35
Ok, on-topic, voor zover dat mogelijk is :+

Ikzelf zie niet in waarom Nvidia een 7900GT en GTX op de makrt zet die zoveel goedkoper EN sneller zijn als de concurrentie. Doesnt make sense :?

Dus: OF de prijzen zijn waar uit dat artikel: dan valt de 7900GT tussen de 7800GT en de 7800GTX 256MB qua prestatie, en de 7900GTX boven de X1900XTX.
OF de 7900GT presteerd al beter dan de 7800GTX 512MB, maar dan zal die echt geen 300USD gaan kosten :*)

Ook allemaal speculaties natuurlijk, maar lijkt wat meer te kloppen B)

Love Hardware!

Verwijderd

Topicstarter
Sjeepee schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:40:

Ikzelf zie niet in waarom Nvidia een 7900GT en GTX op de makrt zet die zoveel goedkoper EN sneller zijn als de concurrentie. Doesnt make sense :?

Dus: OF de prijzen zijn waar uit dat artikel: dan valt de 7900GT tussen de 7800GT en de 7800GTX 256MB qua prestatie, en de 7900GTX boven de X1900XTX.
OF de 7900GT presteerd al beter dan de 7800GTX 512MB, maar dan zal die echt geen 300USD gaan kosten :*)

De 7900GT heeft hetzelfde aantal pipes. En de kaart is sneller geclockt dan de 7800GTX. Hij valt dus niet tussen de 7800GT en 7800GTX in, maar komt sneller uit de bus!

Verwijderd

Ja, sommige een beetje op hun taal letten. Geef goede argumenten ipv kortaf afzeiken.
;)
Ik ben het in de eerste plaats zeker eens over de hoge vraagprijzen voor tweede hands. Alleen dat is ieders recht dat te vragen, de gek koopt het. Het is dan jammer voor de mensen die gewoon kopen zonder er het nodige van af te weten. Of dat nou op GoT of Mp, etc is.
De meeste kenners kopen liever voor een paar tientjes een nieuwe, en mss wel betere.

Is het dus aan jou de onwetende te helpen? Al jij je geroepen voelt, mooi dan :)
Vaarg me alleen af of dit de goede methode is?

Wel meende ik gelezen te hebben dat op 8 a 9 Maart alleen de 7900GTX wordt gereleased, en op de 20ste de andere kaarten.
Ook zijn de specificaties nog niet helemaal zeker en zijn er nog geen concrete benchmarks te raadplegen. De prijzen liggen ook nog niet helemaal zeker vast in ons land. Maar ik gok dat we wel ongeveer van die prijs uit kunnen gaan.

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:16:
[...]

Beste,

Verwijs u graag naar de grote sites:

www.anandtech.com
www.dailytech.com

etc.

Mvg
Over roddelsite's gesproken, die het vaak niet eens bij het rechte eind hebben.
Ik kijk voor echt nieuws in de krant en niet in b.v. Prive.

Jij kan nergens vanuit gaan zodra Nvidia geen officieel pers bericht heeft geplaatst hierover.
Als men een 7900GT goedkoper maakt dan een 7800GTX 512MB, die volgens jou slechter zou presteren, zichzelf gaat beconcurerren. Ze zetten straks een retails prijs neer en ik weet zeker dat de vraag op dat moment groter zal zijn dan het aanbod, en raad eens de prijzen stijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-02-2006 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:45:
[...]

Amai, ik val van mijn stoel. Een beetje tweaker weet dat dit toch de betere en zeer betrouwbare techsites zijn.

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:45:
[...]

Jij kan nergens vanuit gaan zodra Nvidia geen officieel pers bericht heeft geplaatst hierover.
Als men een 7900GT goedkoper maakt dan een 7800GTX 512MB, die volgens jou slechter zou presteren, zichzelf gaat beconcurerren. Ze zetten straks een retails prijs neer en ik weet zeker dat de vraag op dat moment groter zal zijn dan het aanbod, en raad eens de prijzen stijgen.
Ik verwijs u graag naar de voorzijde van deze site. Er is een prijsdaling aangekondigd. En Nvidia zal de retailers en resellers daarvoor compenseren.

Verwijderd

zolang de winkels de kaarten voor een 7800 gtx 400 euro moeten betalen bij hun distributeur gaan ze die echt niet voor 300 aan jou verkopen en dan 100 euro verlies draaien per videokaart.

het heeft niks met afzetten te maken, zo werkt dat nou eenmaal.

Verwijderd

Ik vind dat ninjastrike wel een beetje "hard" word aangepakt.. Als er een topic verschijnt wat niet kan/niet nuttig is of wat dan ook, dan word er door een admin ingegrepen.. Al deze flames slaan nergens op... Chill man, we zijn 1 grote community toch O+ :*)

Als jij mijn kan garanderen dat de prijs voor de 7900GT 325 euro gaat kosten, mag je mijn 7800GTX overnemen voor 300 euro :p

Verwijderd

Sjeepee schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:40:

Zo ben ik ook de laatste tijd bezig. Wanneer je naar de richtprijzen kijkt en daar dan dan de huidige speculaties bij neemt, zou je idd zeggen;

7900GT (core 450Mhz) tussen de 7800GT en 7800GTX. Al hoop ik eerder gelijkwaardig of beter als de laatste.
de 7900GTX512 (core 650Mhz) beter dan de 7800GTX512.
Zit ook wel een degelijk verschil tussen de 7900GT en 7900GTX.

De speculaties van de specificaties neigen naar betere peformance dan de prijs indeling zou zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:51:
zolang de winkels de kaarten voor een 7800 gtx 400 euro moeten betalen bij hun distributeur gaan ze die echt niet voor 300 aan jou verkopen en dan 100 euro verlies draaien per videokaart.

het heeft niks met afzetten te maken, zo werkt dat nou eenmaal.
Leest u aub de verwijzing die ik net maak. Nvidia voert de prijsdaling door. De retailers en resellers zullen daarvoor naar ik aanneem door Nvidia worden gecompenseerd. wat gebruikelijk is binnen het zakelijke verkeer.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:52:
Ik vind dat ninjastrike wel een beetje "hard" word aangepakt.. Als er een topic verschijnt wat niet kan/niet nuttig is of wat dan ook, dan word er door een admin ingegrepen.. Al deze flames slaan nergens op... Chill man, we zijn 1 grote community toch O+ :*)

Als jij mijn kan garanderen dat de prijs voor de 7900GT 325 euro gaat kosten, mag je mijn 7800GTX overnemen voor 300 euro :p
Een beetje hard aangepakt? Meneer suggereert wel even mooi dat wij mensen "oplichten". Het fenomeen marktwerking van vraag en aanbod is hem blijkbaar niet bekend.

Ik kan ook niet anders concluderen dat je er op deze manier om vraagt om afgezeken te worden (Btw valt me tegen dat hier gelijk niet een slotje op is gevallen)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:54:
[...]

Zo ben ik ook de laatste tijd bezig. Wanneer je naar de richtprijzen kijkt en daar dan dan de huidige speculaties bij neemt, zou je idd zeggen;

7900GT (core 450Mhz) tussen de 7800GT en 7800GTX. Al hoop ik eerder gelijkwaardig of beter als de laatste.
de 7900GTX512 (core 650Mhz) beter dan de 7800GTX512.
Zit ook wel een degelijk verschil tussen de 7900GT en 7900GTX.

De speculaties neigen naar betere peformance dan de prijs indeling zou zeggen.
Mag ik u wijzen op de 24 pipes, gelijk aan de 7800GTX editie. En beetje tweaker, tweakt zijn kaart, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Daacuso schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:57:
[...]

Een beetje hard aangepakt? Meneer suggereert wel even mooi dat wij mensen "oplichten". Het fenomeen marktwerking van vraag en aanbod is hem blijkbaar niet bekend.

Ik kan ook niet anders concluderen dat je er op deze manier om vraagt om afgezeken te worden (Btw valt me tegen dat hier gelijk niet een slotje op is gevallen)
Ik suggereer helemaal niet dat je wordt opgelicht. Ik stel alleen de prijsstelling aan de kaak. En dat je je medetweaker dus bewust benadeelt door teveel te vragen. Omdat de verkopende partij je opmerking aangaande de 7900GT bewust uit zijn advertentie verwijderd. Als je nu zelf net zo'n kaart had gekocht. Zou je je bekocht voelen. That's all!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:01 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58
Wat een nutteloze topic... Jij moet die kaarten niet kopen en momenteel is er nog geen 7900GT uit dus zijn die prijzen gerechtvaardigd vind ik. Als die kaart daarwerkelijk over 10 dagen rond de 300euro zal kosten, dan zullen de prijzen wel automatisch zakken.

Het punt is dat op dit moment die kaart nog niet uit is en de marktwaarde van de 7800GTX rond de 400 euro ligt, het is momenteel immers de snelste kaart van nvidia. Natuurlijk is het idioot om op dit moment tegen die prijs een 7800GTX tweedehands te kopen. Je kan echter niet verwachten van de aanbieders dat die nu moeten speculeren hoeveel hun kaart in waarde daalt omdat er binnekort een snellere kaart uitkomt. Dan doen ze pas wanneer die kaart in de winkels ligt en de prijzen bekend zijn.

En nee, ik verkoop zelf geen 7800GTX...

[ Voor 3% gewijzigd door FragileM64 op 26-02-2006 17:03 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:52:

Ach aan al die vijandelijkheid wen je wel na verloop van tijd (spreek niet uit eigen ervaring), is vaak eerder regel dan uitzondering heb ik het gevoel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:02:
Wat een nutteloze topic... Jij moet die kaarten niet kopen en momenteel is er nog geen 7900GT uit dus zijn die prijzen gerechtvaardigd vind ik. Als die kaart daarwerkelijk over 10 dagen rond de 300euro zal kosten, dan zullen de prijzen wel automatisch zakken.

Het punt is dat op dit moment die kaart nog niet uit is en de marktwaarde van de 7800GTX rond de 400 euro ligt, het is momenteel immers de snelste kaart van nvidia. Natuurlijk is het idioot om op dit moment tegen die prijs een 7800GTX tweedehands te kopen. Je kan echter niet verwachten van de aanbieders dat die nu moeten speculeren hoeveel hun kaart in waarde daalt omdat er binnekort een snellere kaart uitkomt. Dan doen ze pas wanneer die kaart in de winkels ligt en de prijzen bekend zijn.

En nee, ik verkoop zelf geen 7800GTX...
Ik ondersteun dus een andere mening. Zie bovenstaande reacties van mijn kant. En nutteloos is het naar mijn mening ook niet. Veel mensen denken een nu een koopje te slaan. Terwijl het een wassen neus is!

Verwijderd

Gooi deze maar op slot, discussie leidt nergens toe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:05:
Gooi deze maar op slot, discussie leidt nergens toe.
Gelieve uw argumenten op tafel te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:04:
[...]

Ach aan al die vijandelijkheid wen je wel na verloop van tijd (spreek niet uit eigen ervaring), is vaak eerder regel dan uitzondering heb ik het gevoel ;)
Ik sta daarboven. Ik hoor graag argumenten.

Verwijderd

[...]

Ik ondersteun dus een andere mening. Zie bovenstaande reacties van mijn kant. En nutteloos is het naar mijn mening ook niet. Veel mensen denken een nu een koopje te slaan. Terwijl het een wassen neus is!
Ik ben het wel met je eens, vaak heb ik het idee (geldt vooral voor telecomaanbieders) dat dingen expres ingewikkeld worden gemaakt om de klant uiteindelijk duurder uit te laten zijn. En datzelfde gebeurt ook in videokaartenland.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:08:
[...]

Ik sta daarboven. Ik hoor graag argumenten.
Go ninja :9

Verwijderd

Een 7900 GT is niet sneller dan een 7800 GTX 512 MB.

550 tegenover 450 MHz....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:09:

Zie mijn voorgaande opmerking aangaande een tweaker en tweaking.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:42:
[...]

De 7900GT heeft hetzelfde aantal pipes. En de kaart is sneller geclockt dan de 7800GTX. Hij valt dus niet tussen de 7800GT en 7800GTX in, maar komt sneller uit de bus!
Dat is dus duidelijk een verkeerde redenatie.

Deductie
Premisse major--> Hogere clocksnelheid is beter en meer pipelines is beter
Premisse minor--> De 7900GT is sneller geclocked dan de 7800GTX en heeft evenveel pipes
Conclusie--> De 7900GT zal sneller uit de bus komen (dan de 7800GTX)

Waarop baseer je de aanname dat de hogere clocksnelheid deze kaart sneller zou maken? Een 3.2 GHz intel met 512kb L2 cache is toch ook niet sneller dan een Athlon 64 op 2.8GHz met eveneens 512kb L2 cache?

En met videokaarten net zo. Ik weet nog wel dat ik mijn FX5950Ultra kocht. Deze had 950mhz geheugen en de ATi Radeon 9800XT had 730mhz geheugen. Toch was de 9800XT in de meeste situaties sneller.*

* De 9800XT had 8 pipelines en de FX5950U had er 4x2

Ik denk dat meneer ninjastrike dus beter even kan wachten tot de releasedatum van de 7900 serie. Dan weet je namelijk de werkelijke performance en de werkelijke prijs. Pas dan is het zinnig om een dergelijke discussie te voeren. Wie kan mij de garantie geven dat ik de 7900 serie kaarten kan kopen voor de adviesprijzen die nVidia heeft uitgegeven? En is die 7900GT echt sneller dan de:
- X1800XT 512 MB
- 7800GTX 512 MB
- X1900XT 512 MB
om maar even te quoten uit jouw startpost.

En als laatste wil ik ook graag van je weten waarom jij de potentiele kopers van een te dure 2e hands videokaart wilt verdedigen/beschermen? Want daar lijkt het wel op... :Z

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 26-02-2006 17:19 ]

Goud is geen geld

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:09:

het gaat om de 'gewone' 7800GTX :) de 512 is veel duurder/zeldzamer :)

verder zullen we stoppen op de man ipv de bal te spelen? en back ontopic te gaan :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Wacht dan gewoon tot de 7900gt er is voor 300 euro... Ik ergerde me hier ook aan als ik ging kijken voor een 2e hands 6800gt (die toen nog niet eens werkte) maar zo is het nou, en niets dat jij er kan aan doen hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:15:
[...]

Dat is dus duidelijk een verkeerde redenatie.

Deductie
Premisse major -> Hogere clocksnelheid is beter en meer pipelines is beter
Premisse minor -> De 7900GT is sneller geclocked dan de 7800GTX
Conclusie -> De 7900GT zal sneller uit de bus komen (dan de 7800GTX)

Waarop baseer je de aanname dat de hogere clocksnelheid deze kaart sneller zou maken? Een 3.2 GHz intel met 512kb L2 cache is toch ook niet sneller dan een Athlon 64 op 2.8GHz met eveneens 512kb L2 cache?

En met videokaarten net zo. Ik weet nog wel dat ik mijn FX5950Ultra kocht. Deze had 950mhz geheugen en de ATi Radeon 9800XT had 730mhz geheugen. Toch was de 9800XT in de meeste situaties sneller.

Ik denk dat meneer ninjastrike dus beter even kan wachten tot de releasedatum van de 7900 serie. Dan weet je namelijk de werkelijke performance en de werkelijke prijs. Pas dan is het zinnig om een dergelijke discussie te voeren. Wie kan mij de garantie geven dat ik de 7900 serie kaarten kan kopen voor de adviesprijzen die nVidia heeft uitgegeven? En is die 7900GT echt sneller dan de:

- ATi X1800XT 512mb
- Nvidia 7800GTX 512mb
- ATi X1900XT 512mb

om maar even te quoten uit jouw startpost.

En als laatste wil ik ook graag van je weten waarom jij de potentiele kopers van een te dure 2e hands videokaart wilt verdedigen/beschermen? Want daar lijkt het wel op... :Z
Ik heb dit reeds eerder gesteld. Ik trek het mij aan, omdat ik als bewuste consument voor mijn rechten en die van mijn medeconsumenten opkom. En hierbij gaat het mij voornamelijk dat mijn posts aangaande 7900GT doelbewust uit de advertentie worden verwijderd door de verkopende partij. Deze is natuurlijk gerechtigd dat te doen, maar laat daarmee wel blijken dat hij zijn aankomende koper naar mijn idee doelbewust benadeeld. En dat is denk ik niet de bedoeling van de community!

Verwijderd

[...]

wat de fuk....

Al jouw reacties zijn gebaseerd op de prijzen die particulieren vragen voor het door hun te verkopen product.
Iedereen mag vragen wat ie wil voor zijn product... of het nou redelijk is of niet. (ik heb zelf een nooit opgegeten pinda te koop... 10 euro)
Nu neem jij aanstoot aan het feit dat iedereen zijn kaart te duur verkoopt vanwege de aankomende nieuwe kaarten en een prijsverlaging ..
En dan loop je te blaten ''ik ben een consument''
Beste,

Mvg
Het gaat hier OM PARTICULIEREN......
400 euro vragen voor iets waar je 500 voor betaald hebt is normaal...
Lukt het,.. heb je mazzel.. lukt het niet.. pech... prijs verlagen.
Ben je de koper? bij particuliere verkoop moet je zelf weten wat je doet,.. garantie tot de deur.
Wil je die 400 betalen?.. om het moment dat de koop rond is heb je zelf al beslist... en accoord gegaan. wat is het probleem?

Jij komt helemaal niet op voor ''rechten'' van anderen.....
Jij zet kopers en verkopers hier neer als achterlijke ezels.. bespottelijk..

En ''U'' zit zeker op een troon ergens hoog in een toren??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:19:
[...]

wat de fuk....

Al jouw reacties zijn gebaseerd op de prijzen die particulieren vragen voor het door hun te verkopen product.
Iedereen mag vragen wat ie wil voor zijn product... of het nou redelijk is of niet. (ik heb zelf een nooit opgegeten pinda te koop... 10 euro)
Nu neem jij aanstoot aan het feit dat iedereen zijn kaart te duur verkoopt vanwege de aankomende nieuwe kaarten en een prijsverlaging ..

[...]

Ben je de koper? bij particuliere verkoop moet je zelf weten wat je doet,.. garantie tot de deur.
Wil je die 400 betalen?.. om het moment dat de koop rond is heb je zelf al beslist... en accoord gegaan. wat is het probleem?

Nogmaals, ik sta achter mijn argumenten, zie mijn bovenstaande reacties. uw argumenten slaan naar mijn mening geen hout!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:06:
[...]

Gelieve uw argumenten op tafel te leggen.
Een ieder die dit topic leest ziet direct mijn argumenten.

Kort vertaald staat er tot nu toe alleen maar "wellus / nietus" en weinig tot geen zinnige info.

Een beetje Tweaker weet wat er speelt en wat de toekomst kan (en niet persé zal) brengen door zich via deze site op de hoogte te houden. Mogelijk kun je beter Marktplaats bezoekers op de hoogte gaan brengen?

Meer zal ik niet aan dit topic toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:24 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 17:39
Volgens mij had de head van dit topic beter Beste, Mvg kunnen heten.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:22:
[...]

Een ieder die dit topic leest ziet direct mijn argumenten.

Kort vertaald staat er tot nu toe alleen maar "wellus / nietus" en weinig tot geen zinnige info.

Een beetje Tweaker weet wat er speelt en wat de toekomst kan (en niet persé zal) brengen door zich via deze site op de hoogte te houden. Meer zal ik niet aan dit topic toevoegen.
En als een medecommunity lid zijn andere leden inlicht over de gang van zaken. Is de verkopende partij gerechtigd deze informatie te censureren? Houdt bij mij geen stand, sorry!

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:23:
Volgens mij had de head van dit topic beter Beste, Mvg kunnen heten.
Lol

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
Je spreekt over oplichting/afzetterij. Het feit is dat het vandaag 26 februari is en dat de 7900GT nog niet op de markt is en dat de 7800 dus nog niet gekelderd is in prijs. 400 euro vragen is vandaag dus niet absurd vind ik.
Oplichterij/afzetterij is mensen doelbewust geld afhandig maken. Niemand dwingt jou of iemand anders een kaart te kopen op de 2e hands markt. Daarnaast mag ik aannemen dat als je zo'n dure kaart aan gaat schaffen dat je zelf enige vooronderzoek (prijsvergelijkingen) ga doen voor je tot koop overgaat. Van oplichterij/afzetterij is mijns inziens daarom geen sprake.

offtopic:
Dit hoort trouwens niet in een techforum thuis. Stuffis Generalis zou een betere plaats zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Jimster op 26-02-2006 17:28 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:18:
Ik heb dit reeds eerder gesteld. Ik trek het mij aan, omdat ik als bewuste consument voor mijn rechten en die van mijn medeconsumenten opkom. En hierbij gaat het mij voornamelijk dat mijn posts aangaande 7900GT doelbewust uit de advertentie worden verwijderd door de verkopende partij. Deze is natuurlijk gerechtigd dat te doen, maar laat daarmee wel blijken dat hij zijn aankomende koper naar mijn idee doelbewust benadeeld. En dat is denk ik niet de bedoeling van de community!
Sinds wanneer heb je, als partij die intresse heeft in een product dat een particulier ter verkoop stelt, rechten?

De tweede hands markt, computer spul of whatever, is 'wat de gek er voor geeft'.

Dat de prijzen die men -vraagt- aan de hoge kant zijn is een tweede. Zo gaat dat altijd, je vraagt altijd meer dan wat je echt wilt 'hebben' dat bied ruimte aan onderhandelingen.

Dus, ga die onderhandelingen in en kijk voor welke, in jouw ogen wel fatsoenlijke prijs, je het ding mee kan nemen. Ipv de verkoper gelijk afzeiken dat z'n VRAAGprijs veel te hoog is om dit of dat. Doe gewoon een tegenbod, accepteren ze het: mooi, zo niet, ga je naar een ander.

Verwijderd

Als men het voor die prijs kan verkopen, is er blijkbaar niks mis met de prijsstelling. Volgens mij snapt de TS de basisprincipes van de handel niet helemaal. :)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Die personen proberen hun kaart gewoon te verkopen voor wat op dat moment een redelijke prijs is.
Er zijn inderdaad zat mensen die hun kaarten voor teveel te koop zetten.

Dat jouw berichten verwijderd worden vind ik normaal. Je laat mensen twijfelen de kaart wel of niet aan te schaffen. Punt is gewoon dat zo'n kaart zo en zoveel op moet brengen en dat die kaart over 10 dagen mogelijk minder waard is doet er niet toe. Dan worden de prijzen van de 2dehandjes wel verlaagd. Ik snap persoonlijk niet waar jij je zo druk over maakt.

Het valt ook nog te bezien wat de uiteindelijke prijs doet.
Ik heb wel vaker van die mooie berichten gehoord van 400$ retail, dat wordt dan mooi 500 a 600 euro :/

specs

Verwijderd

Hartelijk dank, ninjastrike, eindelijk weet ik wat een troll is!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:26:
Je spreekt over oplichting/afzetterij. Het feit is dat het vandaag 26 februari is en dat de 7900GT nog niet op de markt is en dat de 7800 dus nog niet gekelderd is in prijs. 400 euro vragen is vandaag dus niet absurd vind ik.
Oplichterij/afzetterij is mensen doelbewust geld afhandig maken. Niemand dwingt jou of iemand anders een kaart te kopen op de 2e hands markt. Daarnaast mag ik aannemen dat als je zo'n dure kaart aan gaat schaffen dat je zelf enige vooronderzoek (prijsvergelijkingen) ga doen voor je tot koop overgaat. Van oplichterij/afzetterij is mijns inziens daarom geen sprake.
Naar mijn mening benader je de kopende partij als je je keer op keer doelbewust informatie in een open community verwijderd die jij als verkopende partij bevoordeelt. Het is slechts mijn mening, heren. Ik vraag u ook wat u vindt van de prijsstelling.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:29:
Hartelijk dank, ninjastrike, eindelijk weet ik wat een troll is!
Graag gedaan, hebben we u toch nog een beetje weten bij te schaven.

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Naar mijn mening benader je de kopende partij als je je keer op keer doelbewust informatie in een open community verwijderd die jij als verkopende partij bevoordeelt. Het is slechts mijn mening, heren. Ik vraag u ook wat u vindt van de prijsstelling.
Jij benadeelt de verkopende partij door te speculeren over prijsstellingen en performance van kaarten die nog niet eens te koop zijn en/of benchmarks van zijn.

Verwijderd

Ik vind de vraagprijs eigenlijk zelfs nog te laag, als je ziet dat die kaarten nieuw in de winkel voor 600 euri ofzo worden aangeboden.

Of mag dat laatste soms ook al niet, ninjastrike? :P

Verwijderd

luister...
Als je 400 euro uit hebt gegeven voor een kaart die 500 euro WAS...
En je krijgt dan te horen dat er nieuwe kaarten aankomen, en dat huidige kaarten goedkoper worden.
Dan snap ik best dat je het jammer vind,.. en dat je je geld aan zon nieuwe kaart had willen spenderen.

Dat neemt niet weg dat de consument (die jij beschermd) Die zijn kaart wil verkopen,.. met een zelfde vervelend gevoel zit....
namelijk dat hij zijn kaart wil verkopen, en dat het nog best wel is moeilijk zou kunnen worden vanwege de eerdergenoemde nieuwe kaarten en prijsverlagingen.

Maar om nou meteen te zeggen dat de verkoper iemand in de zeik zet door een kaart voor 400 te verkopen, en dat dat niet eerlijk is... vind ik ver gaan.
Als je jezelf in de situatie van de verkoper verplaatst... kun je best begrijpen dat hij het wil proberen voor 400. Hij heeft er ook veel geld voor betaald toch?
En misschien is er wel een gek in de buurt, die vandaag besluit een kaart te kopen, en er absoluut niet op wil wachten.. en er om die reden 400 voor over heeft..

Je moet mensen niet waarschuwen op een TE hoge vraagprijs!!!
Als je mensen er nou op attendeerd dat er nieuwe kaarten op komst zijn,... tevens prijsverlagingen...
''denkt u daar aan''...
Vind ik persoonlijk een stuk netter..

maar ja.. wie ben ik... alleen maar een consument.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:32:
[...]

Jij benadeelt de verkopende partij door te speculeren over prijsstellingen en performance van kaarten die nog niet eens te koop zijn en/of benchmarks van zijn.
Ik stel de verkopende partij zijn waar aan de kaak op basis van informatie zoals die door verschillende partijen in de media worden gepresenteerd. En geef daarbij mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:34:
luister...
Als je 400 euro uit hebt gegeven voor een kaart die 500 euro WAS...
En je krijgt dan te horen dat er nieuwe kaarten aankomen, en dat huidige kaarten goedkoper worden.
Dan snap ik best dat je het jammer vind,.. en dat je je geld aan zon nieuwe kaart had willen spenderen.

Dat neemt niet weg dat de consument (die jij beschermd) Die zijn kaart wil verkopen,.. met een zelfde vervelend gevoel zit....
namelijk dat hij zijn kaart wil verkopen, en dat het nog best wel is moeilijk zou kunnen worden vanwege de eerdergenoemde nieuwe kaarten en prijsverlagingen.

Maar om nou meteen te zeggen dat de verkoper iemand in de zeik zet door een kaart voor 400 te verkopen, en dat dat niet eerlijk is... vind ik ver gaan.
Als je jezelf in de situatie van de verkoper verplaatst... kun je best begrijpen dat hij het wil proberen voor 400. Hij heeft er ook veel geld voor betaald toch?
En misschien is er wel een gek in de buurt, die vandaag besluit een kaart te kopen, en er absoluut niet op wil wachten.. en er om die reden 400 voor over heeft..

Je moet mensen niet waarschuwen op een TE hoge vraagprijs!!!
Als je mensen er nou op attendeerd dat er nieuwe kaarten op komst zijn,... tevens prijsverlagingen...
''denkt u daar aan''...
Vind ik persoonlijk een stuk netter..

maar ja.. wie ben ik... alleen maar een consument.
Awel, dat is dus een punt van discussie. Het is een dillema. Maar u vergeet het doelbewust verwijderen van die informatie door de verkopende partijen!

Verwijderd

Niet om te bashen, niet om te trollen, maar dit gaat natuurlijk niet meer over videokaarten en weet ik wat. En NinjaStrike, voor wie het nog niet heeft gezien, heeft pas in 2 topics gewerkt hier, waarvan eentje die van zichzelf is. Ik voel me dan ook nog een beetje gerechtigd te zeggen: Ninjastrike, welkom op GOT, het tech forum. Volgens mij kun je inderdaad beter bij TROS radar op het forum gaan zitten of kassa, of dan iig dit laten door sturen naar stuffis generalis oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:37 ]

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Ik stel de verkopende partij zijn waar aan de kaak op basis van informatie zoals die door verschillende partijen in de media worden gepresenteerd. En geef daarbij mijn mening.
"Over 300jaar komt er een kaart op de markt die 10euro kost en 234903849x sneller is dan jouw kaart waar je nu 400euro voor vraagt. Ik bied je 50euro voor de moeite."

Het eerst zien, dan geloven princiepe. Want je informatie is nergens te staven. Puur alleen "dat de 7900GT komt". Nou mooi, die staat straks gewoon voor 600e in de prijslijsten en zijn de huidige vraagprijzen gewoon reeel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:35:
[...]

Awel, dat is dus een punt van discussie. Het is een dillema. Maar u vergeet het doelbewust verwijderen van die informatie door de verkopende partijen!
'Doelbewust informatie verwijderen' :D

Niks mis mee lijkt me, je zou wel goed gek zijn als je als verkoper die marktverziekende bullshit zou laten staan.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:11:
[...]

Beste

Nee, de dollar euro koers is 1 op 1. Hij gaat niet meer dan 325 euro kosten.

Mvg
uhhh nope 1 dollar is 0.841609 euro :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

V&A is slechts een klein onderdeel van die community en niet de plaats om dat soort opmerkingen te plaatsen. Dat zou je moeten weten als je, goed community lid zijnde, de FAQ had gelezen.

Op de FP nieuws is dat soort informatie al vaak genoeg te lezen geweest. Iets dergelijks posten bij een V&A aanbieding is dan ook overbodig en zal daardoor ook een -1 overbodig moderatie krijgen. Niet alleen van de aanbieder, maar van iedereen die bij zijn volle verstand je reactie tegenkomt.

Daarnaast, en dat is al zo vaak gezegd, vragen staat vrij. In iedere community. En als er een koper is die teveel betaald voor een dergelijk aanbod heeft die blijkbaar niet, zoals een goed community lid betaamd, het nieuws gelezen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:36:
Niet om te bashen, niet om te trollen, maar dit gaat natuurlijk niet meer over videokaarten en weet ik wat. En NinjaStrike, voor wie het nog niet heeft gezien, heeft pas in 2 topics gewerkt hier, waarvan eentje die van zichzelf is. Ik voel me dan ook nog een beetje gerechtigd te zeggen: Ninjastrike, welkom op GOT, het tech forum. Volgens mij kun je inderdaad beter bij TROS radar op het forum gaan zitten of kassa, of dan iig dit laten door sturen naar stuffis generalis oid.
Awel, ik vraag mij dus serieus af wat naar jullie mening de prijsstelling moet zijn. Ik wil geen controverse openen. Maar als community mag je daar toch open voor staan?

Verwijderd

[...]

Beste man,.. je hebt geen ZAK te maken met wat de verkopende partij doet..

de prijsstelling...
ok.. 500 euro?? vorige maand gekochT?... mag je best 400 voor vragen.
Je doet net of de door jouw zo beschermde consument achterlijk is..
Als iemand 400 euro neerlegd.. so what?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:40 ]

• Groever
[...]

Ik zal jouw informatie eens aan de kaak stellen:

Jouw punt is dat mensen iets verkopen voor meer dan JIJ denkt dat het waard is. Dat kan wel zo zijn, maar dat is jouw mening. Je kan wel bronnen gaan gebruiken, maar het blijft jouw mening dat dit een soort oplichterij is. En het is mijn mening van niet. Wat jouw mening ook is, het is vrij onzinnig op een topic te openen wat berust op een mening (behalve in WL).

Kort samengevat: hou op met zeuren, als je het te veel vindt koop je het niet, de prijzen worden toch niet bijgesteld omdat jij dat zegt :+

Verwijderd

Topicstarter
martijnf schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:37:
[...]

uhhh nope 1 dollar is 0.841609 euro :)
In de branche wordt in de regel aangaande videokaarten een 1 op 1 verhouding aangemeten. Dat is wat ik bedoelde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:37:
[...]

'Doelbewust informatie verwijderen' :D

Niks mis mee lijkt me, je zou wel goed gek zijn als je als verkoper die marktverziekende bullshit zou laten staan.
Ghe ik krijg opeens het beeld van iemand die voor een winkel gaat staan, de hele toko onderplakt met aanplakbiljetten Koop hier niet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:38:
[...]

Awel, ik vraag mij dus serieus af wat naar jullie mening de prijsstelling moet zijn.
'moet zijn'??? :o

Het staat iedereen in dit land vrij om zijn of haar eigen prijsstelling te bepalen.

Verwijderd

Topicstarter
Groever schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:38:
[...]

Ik zal jouw informatie eens aan de kaak stellen:

Jouw punt is dat mensen iets verkopen voor meer dan JIJ denkt dat het waard is. Dat kan wel zo zijn, maar dat is jouw mening. Je kan wel bronnen gaan gebruiken, maar het blijft jouw mening dat dit een soort oplichterij is. En het is mijn mening van niet. Wat jouw mening ook is, het is vrij onzinnig op een topic te openen wat berust op een mening (behalve in WL).

Kort samengevat: hou op met zeuren, als je het te veel vindt koop je het niet, de prijzen worden toch niet bijgesteld omdat jij dat zegt :+
Ik zeg niet dat het oplichterij is. Ik stel dat de vraagprijs te hoog is in een open community. Niet meer, niet minder. Graag argumenten. Dank u.

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
@TS: In de winkels liggen de 7800 kaarten toch ook nog voor "hooge" prijzen. Bij hun ga je toch ook niet aankloppen dat over 10 dagen 7900 serie uit komt en dat ze iedereen afzetten ;)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:38:
Awel, ik vraag mij dus serieus af wat naar jullie mening de prijsstelling moet zijn. Ik wil geen controverse openen. Maar als community mag je daar toch open voor staan?
Er is niet iets als "de prijsstelling moet voldoen aan deze of deze voorwaarde". Het is aan de verkoper om te bepalen wat hij als vraagprijs vaststeld. Of deze nu reeel is of niet. Het is ook aan de koper om enig onderzoek te doen of de gevraagde prijs wel of niet reeel is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:39:
[...]

Ghe ik krijg opeens het beeld van iemand die voor een winkel gaat staan, de hele toko onderplakt met aanplakbiljetten Koop hier niet!
Gelukkig mag dat ook niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:39:
[...]

Lol, awel, dat is nu ook weer niet de bedoeling, probeer mijn argumenten gewoon op tafel te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Lefty_38 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:40:
@TS: In de winkels liggen de 7800 kaarten toch ook nog voor "hooge" prijzen. Bij hun ga je toch ook niet aankloppen dat over 10 dagen 7900 serie uit komt en dat ze iedereen afzetten ;)
Die worden seffes gecompenseerd door de fabrikant.

• Groever
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:40:
[...]

Ik zeg niet dat het oplichterij is. Ik stel dat de vraagprijs te hoog is in een open community. Niet meer, niet minder. Graag argumenten. Dank u.
Ik haalde alle argumenten erbij die nodig zijn, het is jouw mening en het is de mening van de verkopende partij dat hun prijsstelling goed is. Ik zeg ook niet dat het oplichterij is, je zei iets in die richting en ik heb geen zin om al die tekst te gaan doorlezen voor een quote.

-Welkom op GoT :P

-Respect @ Vormpie2 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Groever op 26-02-2006 17:44 ]

Verwijderd

Lefty_38 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:40:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

RIGHT ON BRO!!!!

misschien moet je daar maar is beginnen...
zolang 2de hands prijzen lager liggen dan nieuwprijzen is er niets aan de hand.

Dat is dus een argument om een prijs te bepalen.. de winkelprijs.
Niet wat er nog komen gaat...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:41:
[...]

Lol, awel, dat is nu ook weer niet de bedoeling
Toch is dat wel wat je hier min of meer gewoon doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:19:
[...]

wat de fuk....

[...]

Hij is belg dus dim eff met dat u verhaal :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:42:
[...]

Toch is dat wel wat je hier min of meer gewoon doet.
Awel, dat is niet de bedoeling. Het valt me gewoon op dat de verkopende partij gerechtigd is de kritische consument te weren door hem te censureren. En dat gaat mij een stap te ver!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:42:
[...]

Hij is belg dus dim eff met dat u verhaal ;)
Dat heeft natuurlijk weer niks met de topic te maken. Graag on topic. Argumenten, heren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 17:45 ]

• Groever
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:44:
[...]

Awel, dat is niet de bedoeling. Het valt me gewoon op dat de verkopende partij gerechtigd is de kritische consument te weren door hem te censureren. En dat gaat mij een stap te ver!
Dat systeem is daar niet voor, het is ervoor om flamebaits etc. te 'censureren'
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.