A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Is dit mogelijk of niet? Want nokia is ook 3,7 volt en die kan wel gewoon die 12v hebben evenals de accu in mijn gpsantenne....Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:57:
Vraagje, kon niet vinden:
Kan ik mijn usb stekker ook aansluiten op mijn 12v van mijn autolader?
Ik heb namelijk een plug gekregen bij mijn gps antenne.
Die plug gaat in de 12v en daarin kan een usb aansluiting.
Die gaat vervolgens in mijn gps antenne.
Kan ik in die plug ook mijn draadje van mijn pda stoppen en daarmee de PDA opladen?
Of kan i de 12V niet aan?
Ik heb de gps antenne http://www.pdashop.nl/product/19348/19610/20 van PDAShop.
en andere vraag:
Waar slaat de vario de oproep gegevens en smsjes op?
Dus welke bestanden moet ik backupen als ik hard reset wil doen en me smsjes en oproepgeschiedenis niet kwijt wil raken? (volgens mij synchroniseerd i die gegevens namelijk niet)
Op dit moment zijn er veel leuke progsles die het mogelijk maken om een cd / dvd collectie in een database op te slaan. Weet iemand een goed programma voor zowel pc als ppc waar zowel cd's en dvd's in opgeslagen kunnen worden?
Weet iemand hoe je de T9 taal naar Nederlands kan zetten?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
Op de Vario werk enkel de TomTom Navigator versie en niet de Mobile versie. Deze laaste is bedoeld voor smartphones en niet voor pocketphones.Neoz schreef op zondag 26 februari 2006 @ 00:26:
Eindelijk vandaag mijn Compact ingewisseld voor een Vario, daarbij heb ik los TomTom Mobile 5 gekocht, deze versie moest ik hebben volgens de man bij BC maar nu werkt mijn touchscreen niet dus waarschijnlijk moet ik dit maandag gaan ruilen voor TomTom Navigator ?
Weer een staaltje kennis en kunde van verkopend personeel.
Verwijderd
Ik heb de manual goed doorgelezen, maar hier kwam ik nu niet echt wijs uit.mphilipp schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:24:
[...]
Als je nou eens de manual leest en dan gaat kijken bij connections welke instellingen die dingen hebben die je opnoemt ga je misschien snappen waar het allemaal over gaat. Als mensen je steeds moeten voorzeggen, weet je straks weer niet wat je moet doen als het weer een keer niet werkt. Gewoon kijken en proberen. Zo moeilijk is het niet.
Het is toch niet zon hele opgave om te vertellen welke instellingen je moet gebruiken bij WIFI of wel dan????
Het is een T-mobile MDA Vario, en hij werkt prima. Alleen 1 probleem: windows geeft een blauw scherm als ik hem verbind via USB.
Wat ik heb gedaan; ik heb gewoon de nieuwste active sync geinstalleerd, en pas daarna de vario verbonden, en binnen no time hangt de hele pc.
Gezocht op google, en vond 2 nuttige topics, 1 draaide op niets uit, en de ander wees op kaspersky. Die heb ik afgesloten, en wederom een blauw scherm na het verbinden.
Nu weet ik wel dat ik ook kan synchroniseren via bluetooth, maar ik wil dit fijne kabeltje gewoon werkend hebben.
Ik heb al gezocht op GoT, en vond eerlijk gezegd niet zo veel (kan ook niet op de goede manier gezocht hebben). Is dit probleem al eerder langsgekomen, kan iemand mij daar dan op wijzen, dan hou ik verder mijn mond

Be small, act BIG.
Sindsdien geen problemen meer gehad met active sync of mijn wizard...
Verwijderd
Goede info op deze site! Ik denk dat ik een probleem heb. Wt bedoel je met batt eruit gehaald en proberen aan te zetten? Of heb je tussentijds de batt er weer ingezet?Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:54:
[...]
Het kan zijn dat je batterij dood of toch bijna dood is.
Ik heb het zelfde meegemaakt en heb men batterij bijna verkl**t door hem steeds terug aan te zetten hij wilde niet meer laden via accu van de wagen .
Thuisgekomen heb ik hem via WCD aangesloten zonder resultaat .
Ik heb daarnaa de batt eruitgehaald en proberen aan te zetten dit is blijkbaar gelukt.
Daarna batt er terug in gestoken en na een tijdje herkende de Ppc de batterij terug
Mocht dit nog iets helpen , dit is een topic over batterijen voornamelijk Li Ion of Li Polymer
http://forum.pocketinfo.n...1492&highlight=Batterijen
Verwijderd
Ik gebruik DVD Profiler op de PC. Een heel fijn programma, en je kunt je collectie ook nog eens op het web publiceren. Iemand heeft een heel kek progsel gebakken om die database ook op de PPC te krijgen. Altijd handig natuurlijk. Werkt als een speer! klik-klakq2no schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:27:
Een goede middag iedereen,
Op dit moment zijn er veel leuke progsles die het mogelijk maken om een cd / dvd collectie in een database op te slaan. Weet iemand een goed programma voor zowel pc als ppc waar zowel cd's en dvd's in opgeslagen kunnen worden?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Ik ben je zeer erkentelijkBlanche schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:25:
Hier had ik in het begin ook last van. Draai hier ook kaspersky en keer op keer weer een blauw scherm als ik mijn vario aan mn pc hing. De oplossing zat hem in het uitschakelen van de protectie tegen netwerkaanvallen. (Vinkje aanzetten bij 'disable protection against network attacks' in de real-time protection settings)
Sindsdien geen problemen meer gehad met active sync of mijn wizard...
Het werkt!! Woeptidoe!
Be small, act BIG.
Kijk even hier.birdibird schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:40:
Ik heb de 1.6.7.1 WWE Qtek rom erop staan.
Weet iemand hoe je de T9 taal naar Nederlands kan zetten?
There is no spoon
Maar ik bedoelde achteraf eigenlijk de word-completion die bij het toetsenbord en de block-recognizer werkt. Na wat zoeken heb ik een tutorial gevonden hoe dat in elkaar zit:
http://pocketpcmag.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18262
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
Heb het net even geprobeerd door mn vario zonder batterij aan mn laptop te hangen, maar geen resultaat. Het was onmogelijk om hem ingeschakeld te krijgen...Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:30:
Betreft mijn batterij perikelen:
zou de vario zowiezo niet "aan" moeten gaan als de oplader eraan hangt (zoals een notebook)? Met een notebook kan je zelfs zonder accu werken, zolang er maar sap uit de muur komt..
Het kan natuurlijk zo zijn dat in de vario de batterij ervoor zorgt dat er een schakeling gesloten wordt. Dan is de vario logischerwijs alleen mét batterij in te schakelen...
Verwijderd
Ok. dank je!Blanche schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:49:
[...]
Heb het net even geprobeerd door mn vario zonder batterij aan mn laptop te hangen, maar geen resultaat. Het was onmogelijk om hem ingeschakeld te krijgen...
Het kan natuurlijk zo zijn dat in de vario de batterij ervoor zorgt dat er een schakeling gesloten wordt. Dan is de vario logischerwijs alleen mét batterij in te schakelen...
Kan iemand die een NL rom heeft voor mij de bestandjes dictprob.dat, statdict.dat en mssp2_nl.lex kopieren en uploaden? Het lukt me niet ze met dumprom te extracten. Tnx!birdibird schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:55:
Dank je, dat werkt idd bij de phonepad!
Maar ik bedoelde achteraf eigenlijk de word-completion die bij het toetsenbord en de block-recognizer werkt. Na wat zoeken heb ik een tutorial gevonden hoe dat in elkaar zit:
http://pocketpcmag.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18262
Zie er idd wel goed uit. Echter een nadeel... Alleen maar DVD... eigenlijk wil ik mijn CD (wat ik net allemaal naar MP3 heb ongezet) collectie en DVD collectie in 1 database hebben.....mphilipp schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:35:
[...]
Ik gebruik DVD Profiler op de PC. Een heel fijn programma, en je kunt je collectie ook nog eens op het web publiceren. Iemand heeft een heel kek progsel gebakken om die database ook op de PPC te krijgen. Altijd handig natuurlijk. Werkt als een speer! klik-klak
Ik ben op dit moment de software van http://www.collectorz.com/ aan het testen.
.... is a series of database programs for cataloging your personal collection of music, movies, books, comics, video games, audio files (MP3/WMA/OGG etc..) and digital photo files..
... Collectorz.com and Ilium Software have teamed up to bring you the perfect solution for cataloging your collection and viewing it on your Pocket PC or Palm device. The Collectorz.com programs for Windows let you enter your collection with ease, then Ilium's ListPro software lets you view your collection data while on the road, in the store or at a fair. Never buy duplicates again, you will always know what you own.
Dit ziet er dus veelbelovend uit (alleen de prijs is iets minder natuurlijk
Ik sluit me ook volledig bij aan. Hier werkt het ook prima.thaMini schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:40:
[...]
Ik ben je zeer erkentelijk![]()
Het werkt!! Woeptidoe!
bedankt
P.S. Ik heb MDA vario 1.6.2.2. Kan ik hierop ROM van bijvoorbeeld Qtek erop gooien??? Ik geloof namelijk dat ergens stond die it goed beveiligd was.
[ Voor 23% gewijzigd door Zhadum op 26-02-2006 15:57 ]
Ja, dit is helemaal geen probleem. Ikzelf heb ook de vario en was na een dag al die t-mobile rotzooi al zat. Voordat je een nieuwe rom installeert wel even een hard reset doen, zodat je hele toestel leeg is. Alle instellingen van t-mobile ben je dan ook kwijt, maar die zijn later makkelijk weer in te stellen (gprs, mms etc).Zhadum schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:52:
[...]
P.S. Ik heb MDA vario 1.6.2.2. Kan ik hierop ROM van bijvoorbeeld Qtek erop gooien??? Ik geloof namelijk dat ergens stond die it goed beveiligd was.
Mocht je eventueel dingen van t-mobile willen bewaren, dan kun je die volgens mij backuppen uit de extended rom. Daar worden dat soort gegevens bewaard. Staat volgens mij wel een stukje over in de startpost van dit topic...
Mooi. Mag ik je ook vragen welke Rom je hebt erop gegooid? Qtek?Blanche schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:07:
[...]
Ja, dit is helemaal geen probleem. Ikzelf heb ook de vario en was na een dag al die t-mobile rotzooi al zat. Voordat je een nieuwe rom installeert wel even een hard reset doen, zodat je hele toestel leeg is. Alle instellingen van t-mobile ben je dan ook kwijt, maar die zijn later makkelijk weer in te stellen (gprs, mms etc).
Mocht je eventueel dingen van t-mobile willen bewaren, dan kun je die volgens mij backuppen uit de extended rom. Daar worden dat soort gegevens bewaard. Staat volgens mij wel een stukje over in de startpost van dit topic...
Qtek, een custom WWE rom (preciese versie heb ik zo snel niet, maar iig nog redelijk recent). Heb hem destijds bij XDA developpers vandaan gehaald...Zhadum schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:34:
[...]
Mooi. Mag ik je ook vragen welke Rom je hebt erop gegooid? Qtek?
ps. Maar in principe kun je er elke rom opzetten die je wilt. Je zou zelfs weer je oude t-mobile rom erop kunnen zetten...
[ Voor 28% gewijzigd door Blanche op 26-02-2006 16:54 ]
Verwijderd
Hij werkt inderdaad super.
Ik heb aan de informatie uit dit topic erg veel gehad.
Ik zit alleen met 2 dingen:
1.Hoe stel ik een mp3 als sms ringtone in?
Ik ben het ergens tegengekomen maar kan het met search niet vinden.
2.Is er iemand bekend met het programma REDAmation.
Die animatie's maken is een grappige bezigheid.
Alleen kan ik ze met REDAmation niet opslaan.
Weet iemand een alternatief.
b.v.d.
[ Voor 14% gewijzigd door neevedr op 26-02-2006 17:13 ]
Tsja, da's een probleem. Ik vind het grote voordeel van DVDPro tov Collectorz dat je niet de hele handel in hoeft te tikken. Je hebt een enorme online database tot je beschikking. Je geeft dus de naam of de barcode van de DVD en hij laat zien welke exemplaren hij in z'n database heeft zitten, incl.coverscans. En Collectorz heeft dat volgens mij niet. Je moet daar alles zelf invoeren. Dat gaat vervelen als je meer dan 200DVD's hebt. En CD's begin ik wat dat betreft niet eens meer aan. Gelukkig heb ik alles ge-MP3'd dus kan ik via de ID3 tags zoeken...q2no schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:23:
[...]
Zie er idd wel goed uit. Echter een nadeel... Alleen maar DVD... eigenlijk wil ik mijn CD (wat ik net allemaal naar MP3 heb ongezet) collectie en DVD collectie in 1 database hebben.....
een changelog becnmark gegevens. want om nu te resetten en te flashen als ik niets eens weet of ik er wel op vooruit ga is eingelijk onzin.
tog? op smarter-phones.com is een topic met verschillende roms. misschien zou iedereen daar willen replyen met zijn bevindingen zodat iedereen makkelijk kan kijken wat de voor en/of nadelen zijn.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 22:34 ]
Verwijderd
Wat betreft de accu: die heb ik helemaal 'leeggemaakt', een paar uur uit de Qtek gehaald en er vanavond weer ingedaan. Opladen duurt nu veel langer dan eerst, wat suggereert dat nu pas de volledige capaciteit wordt benut. Ben benieuwd hoe lang hij het dan uithoudt. Met dank aan het artikel over lithium-ionaccu's.
Verwijderd
Ik heb juist een aantal artikelen gelezen, waarin men zegt dat je een Li-ion-batterij nadrukkelijk niet volledig moet ontladen, maar zo rond de 10% moet opladen.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:16:
Is het iemand al gelukt om zijn Wizard aan te melden op een 802.11g acces point? Ondanks de patch werkt mijn Qtek alleen als de router op "b/g mixed mode" staat.
Wat betreft de accu: die heb ik helemaal 'leeggemaakt', een paar uur uit de Qtek gehaald en er vanavond weer ingedaan. Opladen duurt nu veel langer dan eerst, wat suggereert dat nu pas de volledige capaciteit wordt benut. Ben benieuwd hoe lang hij het dan uithoudt. Met dank aan het artikel over lithium-ionaccu's.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
Je ziet de aanhalingstekens over het hoofd. Met 'leeg' bedoel ik totdat de ppc automatisch uitgaat. Er is dan uiteraard nog een restlading over.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:44:
[...]
Ik heb juist een aantal artikelen gelezen, waarin men zegt dat je een Li-ion-batterij nadrukkelijk niet volledig moet ontladen, maar zo rond de 10% moet opladen.
*edit*
Heeft iemand de Wizard aan de praat gekregen met active sync 3.8? 4.1 werkt prima maar ik wil graag kunnen synchroniseren via wifi. De pc detecteert wel dat de Wizard verbonden is (netwerkverbinding met ip-adressen), maar AS 3.8 dus niet. De firewall staat uit en er draait geen virusscanner.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 03:46 ]
korte handleiding (ga er van uit dat je administratorrechten hebt);Cobra_Lup schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:23:
Is er al iemand die active sync met exchange aan de praat heeft gekregen met self-signed certificates. Ik heb dus zelf geen certificaat gekocht maar geef ze zelf voor het eigen netwerk uit. Krijg het alleen niet aan de praat i.c.m. de vario.
Type in uitvoeren "mmc"; module toevoegen/verwijderen>toevoegen>certificaten>computeraccount>lokale of andere computer>vertrouwde bassicertificaten. Zoek nu de certificaat die van toepassing (bij mij gebruik ik self signed certificaat voor OWA) rechter muisknop en selecteer exporteren Kies voor DER Encoded Binary X.509. Wanneer je klaar bent certificaat kopieren naar je HTC en met explorer openen. Dit zou moeten werken (bij mij althans)
[ Voor 7% gewijzigd door hopiconjo op 27-02-2006 07:38 ]
Na uren kutten heb ik eindelijk m'n vario als bluetooth modem weten in te stellen op m'n laptop. Echt een verademing om met 5kb/s op internet te kunnen ipv hele tijd tv te moeten kijken (op alleen ned 1,2,3, rtl 4, 5 en ziekentv
Vraagje is alleen, weten mensen hoe t-mobile hun fair use policy hanteert?
Beetje msnen en browsen mag geen kwaad kunnen lijkt me met pocket internet, maar continue online en downloaden lijkt me uit den boze?
Signature?
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Dit kan momenteel alleen via syncML, als oracle calendar sync is geconfigureerd op de calendar server.Zhadum schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:51:
Zijn er mensen die hun agenda syncen met Oracle calendar, in combinatie met WM2005?
meer info: http://forums.oracle.com/...D=338113&start=0&tstart=1
[ Voor 3% gewijzigd door ToMaSZ op 27-02-2006 10:54 ]
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Ik heb deels hetzelfde probleem. Het lukt me wel om (in sommige gevallen) bestanden te versturen, maar ontvangen wil maar niet. De andere telefoon, die stuurt, krijgt steeds 'mislukt'. De telefoon wordt wel gevonden.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:15:
Hebben er hier meer mensen last van mislukte bestandsoverdracht met bluetooth. Het lukt mij niet om bestanden te verzenden of te ontvangen via bluetooth.
Weet iemand of dit met een nieuwe rom wellicht opgelost is? Of wellicht met een bepaalde instelling? Ik heb nu de 1.3.2.3 NLD rom.
Is toch ook helemaal niet zinvol op zo'n ding? Dingen via je PC downloaden is veel handiger en efficiënter. Buiten een klein bestandje natuurlijk. Als je dat toch nodig hebt op dat ding. Maar hele dagen downloaden...waar heb je dat ding dan voor?Osdorp-Dude schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:08:
Beetje msnen en browsen mag geen kwaad kunnen lijkt me met pocket internet, maar continue online en downloaden lijkt me uit den boze?
Verwijderd
Wat is precies het probleem? Met de volgende instellingen krijg ik mijn telefoon wel verbonden met Vodafone GPRS:
* Toegangspunt: live.vodafone.com
* Gebruikersnaam: vodafone
* Wachtwoord: vodafone
Ik kan hiermee bijvoorbeeld naar google.nl en de website van Vodafone. Echter, de startsite van Vodafone live wil gewoon niet lukken! Deze is volgens Vodafone de volgende:
* Homepage: http://mmm.vodafone.nl
Wanneer ik dit adres invoer, dan is hij lang aan het "locaten" en krijg ik uiteindelijk de melding: the connection was probably lost (oid). Kent iemand een oplossing voor dit probleem? Andere Vodafone gebruikers die wel op Live kunnen komen? Zo ja, hoe? Heeft het iets met PAP/CHAP te maken? (heb met beide geprobeerd, lukt niet)
Verkoper van Vodafoneshop dacht hardop dat het misschien iets te maken had dat Pocket IE geen wap ondersteunt?
Kortom: HELP! :-D
(BTW... ik heb geprobeerd de voorgaande 7 delen uit te spitten naar dit probleem. Heb tevens via Google gezocht, maar niks gevonden. Dus hopelijk is er iemand die wil en kan helpen!)
Ja dat is gelukt,Is er al iemand die active sync met exchange aan de praat heeft gekregen met self-signed certificates. Ik heb dus zelf geen certificaat gekocht maar geef ze zelf voor het eigen netwerk uit. Krijg het alleen niet aan de praat i.c.m. de vario.
De certificaten die wij zelf maken zijn in p12 formaat.
Heb een tooltje gevonden die deze kan importeren op je wizard.
http://www.jacco2.dds.nl/networking/p12imprt.html
Werkt perfect en het is toch leuk in de file te kunnen synchroniseren met je exchange :-)
Hier de CAB bestand van alle NL providers: http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=35428Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:28:
Hier een vraag omtrent GPRS en Vodafone Live. Ik heb sinds kort een MDA Vario en heb er de QTEK 1.6.7 WWE Rom opgezet. Echter, ik heb een probleem, ik krijg Vodafone Live niet aan de praat. Bij nabellen met klantenservice van Vodafone en een bezoek aan de Vodafone Shop, ben ik niet veel wijzer geworden.
Verwijderd
v.live is toch een wapsite. die kun je toch nooit via ie benaderen (net zo min als i-mode). Als je via de standaardsw van t-mob op de vario een wapsite wil openen (bv een beltoon downloaden) schakelt deze automatisch over op t-mobile.wapVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:28:
Hier een vraag omtrent GPRS en Vodafone Live. Ik heb sinds kort een MDA Vario en heb er de QTEK 1.6.7 WWE Rom opgezet. Echter, ik heb een probleem, ik krijg Vodafone Live niet aan de praat. Bij nabellen met klantenservice van Vodafone en een bezoek aan de Vodafone Shop, ben ik niet veel wijzer geworden.
Wat is precies het probleem? Met de volgende instellingen krijg ik mijn telefoon wel verbonden met Vodafone GPRS:
* Toegangspunt: live.vodafone.com
* Gebruikersnaam: vodafone
* Wachtwoord: vodafone
Ik kan hiermee bijvoorbeeld naar google.nl en de website van Vodafone. Echter, de startsite van Vodafone live wil gewoon niet lukken! Deze is volgens Vodafone de volgende:
* Homepage: http://mmm.vodafone.nl
Wanneer ik dit adres invoer, dan is hij lang aan het "locaten" en krijg ik uiteindelijk de melding: the connection was probably lost (oid). Kent iemand een oplossing voor dit probleem? Andere Vodafone gebruikers die wel op Live kunnen komen? Zo ja, hoe? Heeft het iets met PAP/CHAP te maken? (heb met beide geprobeerd, lukt niet)
Verkoper van Vodafoneshop dacht hardop dat het misschien iets te maken had dat Pocket IE geen wap ondersteunt?
Kortom: HELP! :-D
(BTW... ik heb geprobeerd de voorgaande 7 delen uit te spitten naar dit probleem. Heb tevens via Google gezocht, maar niks gevonden. Dus hopelijk is er iemand die wil en kan helpen!)
Iemand een idee?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ben een beetje aan het spelen met mijn Vario. Nu zat ik de extended ROM te kijken van mijn Vario 1.6.2.2 NL. En daar kwam ik wat verschillen tegen in vergelijking met de openingspost uitleg.
De openingspost geft uitleg over alle CAB bestanden, maar ik heb 4 CAB bestanden meer in mijn Extended ROM namelijk de volgende:
picturevideo_reg_signed
shortcut-MMS1-JAVA6XX-CV-VOICE-Emailwiz-TMO-03
signed-camerapatch+OV9650.sa.cab
signed-TMO-outgoingspeech.sa
iemand een idee wat deze cab bestanden inhouden? en heeft iedereen deze bestanden met ROM 1.6.2.2NL?
thanx
Verwijderd
Is al eens voorbij gekomen geloof ik. Staat mij iets bij van het te ruw lostrekken van je koptelefoon-plug o.i.d. Anders even zoeken in voorgaande delen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:03:
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn MDA vario. Ik kan iemand niet meer horen tijdens het bellen. D.w.z. met de koptelefoon op gaat het prima, met de luidspreker-stand aan gaat het ook prima, maar zonder dat kan ik de mensen niet meer horen. Ik heb de MDA al gereset (harde reset), maar dat mocht ook niet baten. Iemand een idee?
Probeer in elk geval je koptelefoon er eens een paar keer in te doen en uit te halen, waarschijnlijk verhelpt dat je probleem..
Verwijderd
EDIT: Net geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar ook dat had niet het gewenste resultaat
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 13:26 ]
Als je m'n bericht ietsje beter had doorgelezen, had je kunnen lezen dat ik in het ziekenhuis lig, met alleen laptop en mda vario.mphilipp schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:28:
[...]
Is toch ook helemaal niet zinvol op zo'n ding? Dingen via je PC downloaden is veel handiger en efficiënter. Buiten een klein bestandje natuurlijk. Als je dat toch nodig hebt op dat ding. Maar hele dagen downloaden...waar heb je dat ding dan voor?
Vandaar m'n vraag hoe downloadbeleid van T-Mobile is, aangezien ik bijv net virusscanner heb laten updaten en patch heb gedownload voor Final Fantasy 8.
Gaat danwel met 5kb/s, maar tik toch snel aan ivm met internetten via je vario.
...
Edit:
Iemand enig idee of de nieuwe iMate rom al uit is? Ook weer iets wat ik graag wil downloaden met m'n gprs
[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 27-02-2006 13:43 ]
Signature?
Mijn opmerking was meer in het algemeen bedoeld.Osdorp-Dude schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:26:
[...]
Als je m'n bericht ietsje beter had doorgelezen, had je kunnen lezen dat ik in het ziekenhuis lig, met alleen laptop en mda vario.
door een bug in WM5 gaan de alarms (ook van de calendar) niet altijd aan.
wie nog een programmatje zoekt om als alarm te gebruiken
deze (alarm clock) lijkt als enige te werken
Je ligt toch niet toevallig in het AMC he? Want we hebben hier gewoon extragratis wlan. APN: PUBLIC.Osdorp-Dude schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:26:
[...]
Als je m'n bericht ietsje beter had doorgelezen, had je kunnen lezen dat ik in het ziekenhuis lig, met alleen laptop en mda vario.
Vandaar m'n vraag hoe downloadbeleid van T-Mobile is, aangezien ik bijv net virusscanner heb laten updaten en patch heb gedownload voor Final Fantasy 8.
Gaat danwel met 5kb/s, maar tik toch snel aan ivm met internetten via je vario.
...
Edit:
Iemand enig idee of de nieuwe iMate rom al uit is? Ook weer iets wat ik graag wil downloaden met m'n gprs
Daar heb ik zonder m'n vario aan te raken slechts 9 uur voor nodig. En dan bedoel ik echt alleen standby in een hoekje liggen. Nieuwe batterij heeft ook niet geholpen.... Doe je dus best netjesVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:38:
Damn, twee dagen beetje spelen met GPRS, mail en internet, nu de accu alweer op 19%.
Verwijderd
ik wil hard reset uitvoeren maar smsberichten en oproepgeschiedenis niet kwijt....
2) kan ik via een usb plug voor in auto (12v) mijn vario opladen?
dus syncorniseer snoertje in de plug en in de vario..
kan wel met nokia en met pgs antenne; zijn 3,7v maar autoladers geven 12...
1) PIM.VOL geloof ik... staat ergens in het topic. Of pak de trial van sunnysoft backup manager en gooi een executable backup op je sdkaart.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:57:
1) weet iemand waar de vario de sms berichten en oproepinformatie opslaat?
ik wil hard reset uitvoeren maar smsberichten en oproepgeschiedenis niet kwijt....
2) kan ik via een usb plug voor in auto (12v) mijn vario opladen?
dus syncorniseer snoertje in de plug en in de vario..
kan wel met nokia en met pgs antenne; zijn 3,7v maar autoladers geven 12...
2) Ja, dat kan, tenminste, bij mij werkt het uitstekend met de usb autostekker van m'n adapt gps. USB is 5V trouwens volgens mij en dat is ook waar die auto-oplader naartoe transformeert. (Je accu geeft 12V, je oplader kan vanalles geven, net wat voor oplader je hebt)
[ Voor 7% gewijzigd door ToMaSZ op 27-02-2006 15:15 ]
Verwijderd
danku:) maar alsnog durf ik em niet te resettenToMaSZ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:14:
[...]
1) PIM.VOL geloof ik... staat ergens in het topic. Of pak de trial van sunnysoft backup manager en gooi een executable backup op je sdkaart.
2) Ja, dat kan, tenminste, bij mij werkt het uitstekend met de usb autostekker van m'n adapt gps. USB is 5V trouwens volgens mij en dat is ook waar die auto-oplader naartoe transformeert. (Je accu geeft 12V, je oplader kan vanalles geven, net wat voor oplader je hebt)
maar over die 12v daarom ook de vraag omdat ik bij mijn gps antenne zon plug kreeg waar je usb in kan doen maar k dacht dat daar geen omvormer inzat dus dat i gewoon 12v geeft..
heb jij toevallig dezelfde gps antenne? http://www.pdashop.nl/product/19348/19610/20
want dan durf ik em er in te pleuren.. danku
Identieke BT gps ja, dat gaat uitstekend opladen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:21:
[...]
danku:) maar alsnog durf ik em niet te resettenzal die backup manager een sodnwloaden misschien staat daar het in
maar over die 12v daarom ook de vraag omdat ik bij mijn gps antenne zon plug kreeg waar je usb in kan doen maar k dacht dat daar geen omvormer inzat dus dat i gewoon 12v geeft..
heb jij toevallig dezelfde gps antenne? http://www.pdashop.nl/product/19348/19610/20
want dan durf ik em er in te pleuren.. danku
Verwijderd
pim.vol kan k nergens vinden in t topic..ToMaSZ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:14:
[...]
1) PIM.VOL geloof ik... staat ergens in het topic. Of pak de trial van sunnysoft backup manager en gooi een executable backup op je sdkaart.
en met sunny gaak hele bende backuppe wil alleen de oproeplijst en smsjes opslaan en terugzetten. als ik alles backup en terugzet kon k net zo goed niet hard reset
iemand die net als TmoMasz even tijd wil vrijmaken om te typen?
signed-camerapatch+OV9650.sa.cab zou je die online kunnen zetten voor me?bdegroot schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:53:
Hallo,
Ben een beetje aan het spelen met mijn Vario. Nu zat ik de extended ROM te kijken van mijn Vario 1.6.2.2 NL. En daar kwam ik wat verschillen tegen in vergelijking met de openingspost uitleg.
De openingspost geft uitleg over alle CAB bestanden, maar ik heb 4 CAB bestanden meer in mijn Extended ROM namelijk de volgende:
picturevideo_reg_signed
shortcut-MMS1-JAVA6XX-CV-VOICE-Emailwiz-TMO-03
signed-camerapatch+OV9650.sa.cab
signed-TMO-outgoingspeech.sa
iemand een idee wat deze cab bestanden inhouden? en heeft iedereen deze bestanden met ROM 1.6.2.2NL?
thanx
dan draai ik die ff en kijk ik of die beter is dan de versie die ik in 1.3 heb.
alvast bedankt
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Alleen jammer dat je maar eenmalig een alarm kan zetten en niet bv elke werkdag om 08:00Mad_Cow schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:22:deze (alarm clock) lijkt als enige te werken
Verwijderd
Verwijderd
[...]
Alleen jammer dat je maar eenmalig een alarm kan zetten en niet bv elke werkdag om 08:00 :([/quote
ik heb geen last van wm2005 alarm werkt gewoon perfect
Het ging hier over dat alternatieve programmatje, daarmee kan het niet. Maar idd, ik heb ook nog geen last gehad dat een alarm bij mij niet af is gegaan (tenzij je die ene keer meetelt dat ik vergeten was op OK te drukken, maar dat lag niet aan wm2005Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:17:
ik heb geen last van wm2005 alarm werkt gewoon perfect
Verwijderd
Verwijderd
met smsorganizer van zedsoft kan je je sms-berichten iig beackuppen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:38:
[...]
pim.vol kan k nergens vinden in t topic..
en met sunny gaak hele bende backuppe wil alleen de oproeplijst en smsjes opslaan en terugzetten. als ik alles backup en terugzet kon k net zo goed niet hard reset
iemand die net als TmoMasz even tijd wil vrijmaken om te typen?
suc6!
Je Mediaplayer draait nog op de achtergrond... dan heb je steeds die melding van je Storagecard...Roeligan schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:29:
Ik heb een Vario sinds Vrijdag, werkt allemaal best lekker, ik heb een MP3 als ringtone (gewoon in de / van de storage card), als ik hem na een half uur ofzo unlock (middels tik op het aan/uit knopje) geeft ie een melding dat er bestanden zijn gevonden op de card (met op de achtergrond mediaplayer open met mn ringtone MP3 > onderbroken)
Iemand een idee?
misschien eens in de startpost eens ff zoeken naar magic button oid (ECHT afsluiten)
Schonfeld heb je al een sms-backupper werkende? ik zoek er ook één
en ik kan mijn voicemail niet aanzetten op mijn vario (wel op de nokia (duo sim)) maar daar zal ik eerst Tmobile daar eens naar vragen...
Iphone 5, ASUS Transformer Prime
Ik heb een adapt 300 GPS muis bij mijn vario gekocht, maar kan je die ook via het lichtnet opladen?
Ik heb namelijk een autolader met een usb kabel met een ronde stekker erbij gekregen.
En een adapter met mini usb, maar er zit geen mini usb op de adapt
Iemand een idee?
Edit:
Contact gehad met Adapt importeur, en die melde dat er een verkeerde zending is geweest, en dat de goede ac-adapter wordt nageleverd.
Mailtje naar RMA@mobile-point.nl en ze regelen het.
Prima service van die manne!
[ Voor 29% gewijzigd door MillZ op 02-03-2006 20:53 ]
Op de wind van gister kan je niet zeilen

Rechts. Lijkt me trouwens niet iets voor in dit topic btw
specs: http://www.leadtek.com/gps/gps_9553_1.html

[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 27-02-2006 21:22 ]
nu ff n ander probje, ik heb zojuist de nieuwe firmware met a2dp support geinstalled om m'n logitech headset aan de praat te krijgen, desondanks kan ik m nog steeds niet als bluetooth device vinden, iemand enig idee?
Verwijderd
-Op de pda startpagina staan links naar live radio wanneer ik dit wil gebruiken blijft het apparaat maar bufferen waardoor de verbinding om de 10 sec. word verbroken om weer te gaan bufferen.
-Wie heeft ervaring met freeware en wat zijn de beste spellen?
-Is er ergens een lijst of een site te vinden met veel extra software voor de MDA? (liefst gratis software)
Links voor freeware staan in de startpost, en die streams zijn idd te hoge bitrate voor gprsVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:05:
Ik heb sinds kort een MDA Vario en nu zit ik met wat problemen:
-Op de pda startpagina staan links naar live radio wanneer ik dit wil gebruiken blijft het apparaat maar bufferen waardoor de verbinding om de 10 sec. word verbroken om weer te gaan bufferen.
-Wie heeft ervaring met freeware en wat zijn de beste spellen?
-Is er ergens een lijst of een site te vinden met veel extra software voor de MDA? (liefst gratis software)

Verwijderd
Verwijderd
Als ik aan het msnen ben zie ik wel eens van die namen waarvan ik denk wie is dat? Ik kan dus niet zien wat zijn hotmail is.
Je kan je stylus op de msn naam houden en 'eigenschappen' (of 'properties') openen, daar zie je het e-mail adres.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:16:
Wel duur trouwens die spellen. Heeft er ook nog iemand een tip voor msn op de MDA:
Als ik aan het msnen ben zie ik wel eens van die namen waarvan ik denk wie is dat? Ik kan dus niet zien wat zijn hotmail is.
Verwijderd
Tenminste, als je van een stofvrij scherm houdt zonder luchtbellen. Ik had vandaag dus eindelijk mijn brando ultra clear binnengekregen. Scherm goed stof- en vetvrij gemaakt. Die protector wilde echter totaal niet meewerken (en zo onhandig ben ik normaal gesproken ook weer niet).
Ten eerste is de brando eigenlijk net iets te breed, zeg iets van een halve mm. Als je aan de ene kant het ding goed aansluit, blijft de andere kant net hangen bij de omlijsting van het scherm.Na een hoop geklier toch gelukt, zit er natuurlijk al een hoop stof aan de plakkant. Onder de kraan, drooggemaakt met brillendoekje, opnieuw aangebracht. Volgende probleem: luchtbellen. Lostrekken en opnieuw aanbrengen, nu met een bankpasje van links naar rechts aandrukkend heel langzaam zichzelf vast laten 'zuigen'. Nog steeds luchtbellen. Tot overmaat van ramp zit er achteraf ook nog een kleine beschadiging aan de plakkant waardoor er helemaal links een plek is te zien van ongeveer een halve cm groot. En nog steeds vrij stoffig.
Heeft me dus 7 euro gekost en een hoop irritatie. Ik heb een hekel aan telefoonhoesjes en hoopte hierdoor m'n Qtek zo in m'n broekzak te kunnen doen. Dat gaat dus niet door
Als er ergens een winkel is die protectors stof-, vet- en luchtbelvrij aanbrengt dan zou dat mooi zijn. Zelf begin ik er echter niet meer aan.
Die doet het slechts 3 uur op 1 acculading, misschien zelfs korter. Niet handig dus voor lange(re) autoritten als je geen kabeltjes wilt gebruiken.DaannO schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:18:
Heb in het weekend de leadtec 9553x gekocht met 20 kanalenheerlijk ding! je kan hem opladen met de bijgeleverde mini usb kanbel/ of de mini usb kabel aansluiten aan een omvormer voor het stroom net of voor de omver zodat je hem in de auto kan laden. Heerlijk ding en dus heel erg compleet!!
specs: http://www.leadtek.com/gps/gps_9553_1.html
[afbeelding]
In jouw plaats zou ik snel van mijn garantie gebruikmaken. Hij hoort het in standby toch echt minstens 4 a 5 dagen uit te houden!ToMaSZ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:42:
[...]
Daar heb ik zonder m'n vario aan te raken slechts 9 uur voor nodig. En dan bedoel ik echt alleen standby in een hoekje liggen. Nieuwe batterij heeft ook niet geholpen.... Doe je dus best netjes
Ps je hebt toch ook een auto lader?! Dus vind de standby van 10uur imho geen probleem
[ Voor 63% gewijzigd door DaannO op 27-02-2006 22:39 ]
Wellicht een beetje snelle conclusie... ik heb al een tijdje zo'n ultra clear erop zitten en je ziet bij mij niet eens dat hij erop zit! Behalve dan op 1 plek waar hij een kras voorkomen heeft... heb hem volgens de tips hier in de badkamer opgeplakt. Ging in 1 keer goed en hij past bij mij perfect!Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:24:
Aan iedereen die van plan is een screen protector te kopen: niet doen!
Apart...nooit last mee gehad. De mijne past perfect. Ik heb er al een stuk of 3 gehad op andere apparaten en geen centje pijn. Gewoon een beetje schoonwrijven en erop plaatsen (plakken is het verkeerde woord, want hij plakt niet in de zin van lijm zeg maar). Ik zou juist zeggen dat ik een halve mm tekort kom. Ik zal er eens een foto van maken.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:24:
Aan iedereen die van plan is een screen protector te kopen: niet doen!
Tenminste, als je van een stofvrij scherm houdt zonder luchtbellen. Ik had vandaag dus eindelijk mijn brando ultra clear binnengekregen. Scherm goed stof- en vetvrij gemaakt. Die protector wilde echter totaal niet meewerken (en zo onhandig ben ik normaal gesproken ook weer niet).
[edit]hmmm...foto maken is lastig. Ik heb geen macro lens en kan niet echt een detailfoto maken. Maar goed, hij zit er bij mij strak op. Misschien zitten er 3 stofjes onder, maar dat zie je alleen als je heel goed kijkt (met backlight uit). Bij normaal gebruik is dat onmogelijk te zien.
[ Voor 16% gewijzigd door mphilipp op 27-02-2006 23:34 ]
Verwijderd
Naar aanleiding van enkele posts hier over de accutijd, ben ik toch erg nieuwsgierig naar accutijden van andere gebruikers. Ik had de avond voordat mijn accu vrijwel geheel leeg was net 2 nieuwe progjes erop gezet: (magic button en total commander, beiden in de startpost). Misschien dat een van twee een batterijlek veroorzaakt?
Mijn vraag: wat zijn de standby etc ervaringen van anderen, en wie heeft ooit ervaren dat na het installeren van een progje die standbytijd dramatisch onderuit gaat?
[ Voor 5% gewijzigd door Unagi op 27-02-2006 23:18 ]
Verwijderd
xvanwaart schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:38:
[...]
Wellicht een beetje snelle conclusie... ik heb al een tijdje zo'n ultra clear erop zitten en je ziet bij mij niet eens dat hij erop zit! Behalve dan op 1 plek waar hij een kras voorkomen heeft... heb hem volgens de tips hier in de badkamer opgeplakt. Ging in 1 keer goed en hij past bij mij perfect!
Misschien heb ik dan een slecht exemplaar ontvangen? Ik zal eens informeren of ik een nieuwe kan krijgen. Ik weet alleen niet zeker of ik de beschadiging zelf heb veroorzaakt of dat deze er al op zat. Wel of geen lijm, het blijft natuurlijk plakken; als de adhesiekrachten hun werk maar doenmphilipp schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:39:
[...]
Apart...nooit last mee gehad. De mijne past perfect. Ik heb er al een stuk of 3 gehad op andere apparaten en geen centje pijn. Gewoon een beetje schoonwrijven en erop plaatsen (plakken is het verkeerde woord, want hij plakt niet in de zin van lijm zeg maar). Ik zou juist zeggen dat ik een halve mm tekort kom. Ik zal er eens een foto van maken.
Iets minder oc'en kan al een hoop schelen. Energieverbruik lijkt namelijk exponentieel te stijgen met de kloksnelheid.Unagi schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:15:
accutijd hangt hier heel erg af van het gebruik, als ik alleen telefoonneer doe ik er makkelijk 4-5 dagen mee, wanneer ik n ga surfen/msnen/ander progsel dan zakt de totale standby tijd erg hard naar ongeveer anderhalve dag. en met overclockte cpu issie al binnen een paar uurtjes op
Same here... Volle batterij en standby dan hoef ik hem de eerste 4 dagen niet aan de oplader te hangen. Echter met andere programma's draaiende zoals media player, browser etc gaat het een stuk sneller. Dan zijn de batterijen met 1.5 dag wel leeg...Unagi schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:15:
accutijd hangt hier heel erg af van het gebruik, als ik alleen telefoonneer doe ik er makkelijk 4-5 dagen mee, wanneer ik n ga surfen/msnen/ander progsel dan zakt de totale standby tijd erg hard naar ongeveer anderhalve dag. en met overclockte cpu issie al binnen een paar uurtjes op
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 00:18 ]
Verwijderd
Wat betreft de afmetingen is ie ook goed, zolang je m maar in een hoek begint te plakken!
Verwijderd
Trouwens met een beetje internetten via WiFi is batterij in no-time leeg
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 03:25 ]
kan het niet vinden, en wie weet een goede site met uitleg hoe ik mijn server moet installeren voor push mail,,,
Ehhh.....naar mijn weten is het principe van push mail dat de mail naar je email client toegeschoten wordt door je exchange server zodra je nieuwe mail hebt. Dus niet dat je eerst een smsje krijgt en dan nog eens de mail zelf moet ophalen. Het kost je dus in principe niks.....je hebt in dus alleen een goed ingerichte exchange server nodig en je gprs verbinding open laten staan op de toestel.mregeling2005 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 07:32:
moet je nou voor push mail betalen ?? omdat je eigenlijk gewaarschuwd word door middel van een smsje..
kan het niet vinden, en wie weet een goede site met uitleg hoe ik mijn server moet installeren voor push mail,,,
[ Voor 4% gewijzigd door DeOS op 28-02-2006 07:48 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik weet inmiddels van dit topic dat het toestel er niet trager op wordt.
De grote vraag is, waar kan je ze krijgen?
De geheugenshop van tweakers heeft ze niet, via kelkoo.nl, kelkoo.de en kieskeurig.nl vind ik alleen winkels die ze niet op voorraad hebben.
De EMPC winkel die in dit topic genoemd wordt heeft ze ook niet (meer?) op voorraad.
Ding hangt thuis aan het lichtnet meestal en op m'n werk in een cradle. In de auto ook aan de lader, dus zit eigenlijk nooit zonder prik. Voor als ik een keer buiten bereik van electra ben heb ik een 2e batterij. Niet zo'n probleem dus.DaannO schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:32:
^^^^ Doe er en 10 uur mee
Ps je hebt toch ook een auto lader?! Dus vind de standby van 10uur imho geen probleem
Bovengemelde garantie gaat voor mij niet op, aangezien ik mij vorige toestel (i-mate sp5m) heb geruild voor de vario en daarbij zo slim geweest ben de bon te laten liggen bij de vorige bezitter. Het telefoonnummer van die kerel bewaren was handig geweest, maar je raadt het al....
Kost maar 86 eu.
Ik heb hem afgelopen zaterdag besteld en ik hoop het deze week binnen te krijgen.
Try my footsteps for size
Of een fotograferende handelaar?
Verwijderd
Deze stonden als pictogrammen bovenaan.
Nu ik een andere achtergrond heb gekozen zijn ze ineens weg. Weet iemand hoe ik dit terugkrijg. VOnd het wel erg handig.
Zo ziet het er nu uit

Deze symbolen ontbreken (tzones, telefoonhoorntje)

Dit topic is gesloten.
Er wordt telkens opnieuw gesproken over het verwijderen van CID- & SIM-locks. Dit is niet toegestaan op Gathering of Tweakers, doe dit dan ook niet. Het bespreken van prijzen is tevens niet gewenst in dit topic. Mocht je posts tegenkomen welke in strijd zijn met deze policy, maak even gebruik van de Topic Report functie in plaats van op deze posts te reageren. Dit is de laatste waarschuwing, verdere overtredingen zullen leiden tot permanente sluiting van het topic!