Er is meer dan genoeg positief nieuws over hackers te lezen: elke nieuwe Linux kernel versie is daar een voorbeeld van.Wouter Tinus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:27:
Als het toch zo duidelijk is, waarom zouden we er dan nog "black hat" voor moeten zetten? Alleen maar om mensen er continu aan te herinneren dat er ook nog goede hackers zijn? Sorry hoor, maar als die goede hackers zo graag aandacht willen dan moeten ze misschien gewoon maar eens dingen gaan doen die nieuwswaardig zijn, in plaats van alleen maar de elite tegenpool van de "black hat" uit te hangen en respect gaan lopen eisen zonder duidelijke reden.
Dan zal er wel duidelijk onderscheid gemaakt moeten worden tussen de twee groepen, want inmiddels heeft "hacker" door het "verkeerde"* gebruik een negatieve klank gekregen. Ik zou graag zien dat dat onderscheid weer wat meer gemaakt wordt, zodat inderdaad de positieve kant van het hacken weer wat meer in het nieuws komt.Als er meer positief nieuws over hackers zou zijn zouden mensen vanzelf wel doorkrijgen dat het niet allemaal tuig is. Een goed voorbeeld hiervan zijn de verslagen van What The Hack die we hebben gehad.
* tussen aanhalingstekens omdat niet iedereen het met mijn visie eens is.
Tenslotte vind ik het erg jammer dat er maar 1 iemand op mijn samenvattings-berichtje heeft gereageerd, terwijl dat toch een poging was te laten zien dat we het eigenlijk over meer dingen eens dan oneens zijn.