Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rakkerstakker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06-2012
Hoi,

Mijn broer heeft van iemand een MD97500 gekregen maar ' zonder harde schijf '. Nu zou hij graag een nieuwe harde schijf willen inbouwen maar hij weet niet zo direct welk type het best is. Hij dacht bvb aan:TOSHIBA MK8032gsx (SATA) of een TOSHIBA MK8032gax (ATA).
Zijn deze schijven geschikt of kan hij beter een andere nemen? Zo ja welke?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46
rakkerstakker schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:33:
Hoi,

Mijn broer heeft van iemand een MD97500 gekregen maar ' zonder harde schijf '. Nu zou hij graag een nieuwe harde schijf willen inbouwen maar hij weet niet zo direct welk type het best is. Hij dacht bvb aan:TOSHIBA MK8032gsx (SATA) of een TOSHIBA MK8032gax (ATA).
Alvast bedankt
Deze http://www.samsung.com/nl...h.asp?page=Specifications harde schijf zit origineel in de MD97500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
rakkerstakker schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:33:
Hoi,

Alvast bedankt
Ik heb er standaard een 100 GB Samsung HM100JC inzitten...

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/21104phprt2OaE.png

Je moet dus een IDE/ATA schijf hebben en geen S-ATA

jochie79 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:09:
[...]

Bij mij viel laatst de backlight ook ineens uit, maar doet het nu wel weer gewoon. Wat is/was er defect aan jouw scherm?
Het kabeltje van het moederbord naar het scherm maakt waarschijnlijk niet meer goed contact... als ik de laptop een klap geef dan doet ie het een paar seconden, maar daarna krijg ik weer allemaal vage strepen... Ik kan hem natuurlijk wel zelf proberen te maken maar dat is weer zonde van de 3 jaar garantie :P

[ Voor 30% gewijzigd door fox-hound op 14-05-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72362

Gisteren de 1gb geheugenmodule binnengekregen! Na 'em erbij te hebben geprikt en de laptop te hebben aangezet, kon ik gelukkig concluderen dat ie een stuk sneller was geworden! :) Opstarten gaat veel sneller (scheelt misschien wel één minuut) en programma's openen gaat ook lekker vlot.

Aanrader dus voor iedereen die nog met 512mb werkt en graag wat meer snelheid wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Anoniem: 72362 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:56:
Aanrader dus voor iedereen die nog met 512mb werkt en graag wat meer snelheid wil.
Ik vind inderdaad 512 Mb veel te langzaam en heb al aan de onderkant gekeken wat ik zoal open kan schroeven. Ik kon een klein luikje openschroeven, waar ik gevulde geheugenslot zag zitten. Ik heb het vrije geheugenslot niet kunnen vinden, of misschien weet ik niet wat ik moet zien. Het ziet er namelijk anders uit dat de geheugenreepjes die je in een pc stopt. Kun je wat meer in detail uitleggen hoe je dat geheugen hebt bijgeplaatst?
En hoe bepaal je welk geheugen compatibel is?
In ieder geval ben ik blij dat ik nu zeker weet dat geheugen bijplaatsen de laptop sneller maakt, want ik zat te twijfelen of het niet vooral aan de HD lag, met maar 5400 Rpm.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Louise525 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Ik vind inderdaad 512 Mb veel te langzaam en heb al aan de onderkant gekeken wat ik zoal open kan schroeven. Ik kon een klein luikje openschroeven, waar ik gevulde geheugenslot zag zitten. Ik heb het vrije geheugenslot niet kunnen vinden, of misschien weet ik niet wat ik moet zien. Het ziet er namelijk anders uit dat de geheugenreepjes die je in een pc stopt. Kun je wat meer in detail uitleggen hoe je dat geheugen hebt bijgeplaatst?
En hoe bepaal je welk geheugen compatibel is?
In ieder geval ben ik blij dat ik nu zeker weet dat geheugen bijplaatsen de laptop sneller maakt, want ik zat te twijfelen of het niet vooral aan de HD lag, met maar 5400 Rpm.
Nou, ik heb via de eerste post in dit topic gekeken in de pricewatch naar Kingston 1gb DDR geheugen voor een laptop. Heb het gisteren dus opgehaald en ben direct aan de slag gegaan. Je haalt dat klepje aan de onderkant er af. Dit zit met 6 kleine schroefjes vast. Dan zie je 2 geheugen slots, waarvan er dus reeds 1 gevuld is met 512mb. Bij mij was dit het onderste slot, waardoor de bovenste vrij was (en dus ook zichtbaar). De nieuwe geheugenmodule heb ik er daarna "schuin" ingeplaatst --> je moet eerst de "gouden pinnetjes" erin zien te krijgen. Daarna druk je de bovenkant (tegenovergestelde kant van gouden pinnetjes) naar beneden in het kliksysteem. Daarna klepje er weer op, schoefjes er in, en aanzetten :)

Foto is 'gejat' van pagina 10 uit dit topic; aan de linkerkant zitten de geheugenbanken. Op de foto is te zien dat de onderste geheugenbank bezet, en de bovenste vrij is.

Afbeeldingslocatie: http://www.sprietser.nl/images/md97500_mem2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 72362 op 16-05-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Bedankt voor de info, het is mij nu een stuk duidelijker.

Vraag me wel af of 1 GB niet een beetje overkill is, maar ik ga tenminste 512 MB bijplaatsen.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand de Launch Manager (Wifi & Bluetooth knopjes) al aan de praat gekregen in Windows Vista? Heb zelf de drivers geinstalleerd, maar reageren doet ie nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Iemand?
jochie79 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:49:
Ik ben trouwens van plan de laptop te gaan gebruiken met een extern-scherm en keyboard, weet iemand een manier om de laptop aan te zetten zonder de deksel te openen? (dus als de laptop helemaal uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Volgens mij kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Aangezien er geen knop beschikbaar is als ie dicht is, lijkt het me redelijk onmogelijk. Een dockingmogelijkheid heeft deze laptop ook niet.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
HaaZ schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:30:
Aangezien er geen knop beschikbaar is als ie dicht is, lijkt het me redelijk onmogelijk. Een dockingmogelijkheid heeft deze laptop ook niet.
Ik zat zelf te denken aan wake-on-lan oid, die aansluiting zit mooi aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ik heb net met medion gebeld, omdat mijn laptop uitgeschakeld werd door NHC.. 95C was de maximum temp. dat toegestaan was.
Was lekker aan het gamen, en *POF* spel snel gesaved en laptop werd uitgeschakeld.
Medion zei: We kunnen aan de hand van een tooltje niet aangeven of die temperaturen ook daadwerkelijk kloppen. Aan de hand van de bios zou je wel je temperatuur kunnen aflezen, maar we kwamen tot de conclusie dat deze bios geen PC-Health status heeft.
Hij vertelde mij in ieder geval geen vrees te hebben, het beschermende tooltje uit te schakelen, en mocht mijn laptop toch oververhit raken dan kon ik dan wel weer bellen. *gaat nu ff opstoken en hoopt dat zn laptop uit zichzelf uit valt*.

Maar trouwens, de levensduur word er tog door verkort. Is er niet een manier om toch een PC-Health status in de bios te krijgen?

Als ik gewoon office taken uitvoer, of iig niet game, dan zet ik hem op Max. Battery; Dan loopt hij op 800mhz en heeft hij een temp van 52-60C

Iemand een idee welke notebook cooler hiervoor geschikt is?
Kijk hier:
http://www.zercom.nl/inde...=2109&f=1&h=1&s=1&a=23686
Andere site's die goedkoper zijn is natuurlijk nog beter..
Welke houdt je notebook nou écht koel?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 19-05-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Mijn laptop is weer terug en het scherm is gerepareerd :*)
Fantastische service bij medion, ze hebben de laptop bij me thuis opgehaald en ik was hem maar 1,5 week kwijt! snelle service _/-\o_

Nu ga ik snel het geheugen uitbreiden want ik heb gehoord dat de prijzen het dieptepunt hebben behaald, dus binnenkort gaan de prijzen weer stijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ik PC5300 hierin stoppen of wil dat neit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Anoniem: 215257 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:54:
Zal ik PC5300 hierin stoppen of wil dat neit
Ik denk dat je beter pc4200 (533mhz kan pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZOu het veel uitmaken dan? ofniet, anders doe ik er 2 van 5300 in. (2x1gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Anoniem: 215257 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:26:
ZOu het veel uitmaken dan? ofniet, anders doe ik er 2 van 5300 in. (2x1gb)
Volgens mij zijn die gewoon backward compatible dus zou het moeten werken. Ik heb ruim een half jaar geleden 512MB bij geplaatst, daar heb ik geheugen gebruikt van dezelfde fabrikant en met dezelfde productiecode als het orgineel. Ik heb dus geen ervaring met de kieskeurigheid van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het moederbord dan maar geschikt tot 4200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Ik heb er nanya 512 mb pc4200 (533mhz) geheugen bijgezet, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203387

Is nou de MD96500 dezelfde als MD97500 ik heb die eerste maar met tv tuner en 1GB RAM??

Nog een vraag als er nog iemand op dit topic zit:

Ik probeer diverse LINUX versies te installeren (dual boot) maar het is me niet gelukt suse en ubuntu blijven allebei hangen (bij hardware detectie) en ook linux LIVE cds (Xubuntu en Knoppix) starten niet op zelfs niet na een clean XP install heeft iemand ervaring hiermee?

bvd

JaCo

Schopje!!

Ik zit sinds een format eergisteren met een probleem! Ik krijg m'n Logitech HS200 bluetooth headset niet meer aan de praat!:S Het probleem zit in de laptop, aangezien m'n telefoon de headset vrijwel direct detecteerd. De laptop kan hem echter niet vinden...Ik heb zowel de meegeleverde drivers als de drivers op de Medion website geprobeerd, beiden zonder resultaat...

Iemand ooit een soortgelijk probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 17:18
Hallo mensen,

Misschien dat ik het hier niet moet posten maar doe het toch.
Heb een probleem met de installatie windows xp

Ik heb er nu windows 7 opstaan en werkte dus traag, dus toch maar weer xp opzetten.
Heb geen cd's meer van medion maar mijn eigen xp cd.
Ik weet hoe je vanuit de bios moet booten. Maar nu komt mijn probleem. Ik krijg het blauwe scherm en laadt alle bestanden van xp en kom ik op het punt uit waar ik mijn partities kan indelen en xp op kan installeren. Op dat punt valt mijn laptop uit. En de ene keer is dat eerder.

Wie kan mij hierbij helpen.

Alvast bedankt voor de medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Brand eens een kopie van je XP cd en controleer je werkgeheugen met memtest86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
Zijn nog geen week oud! 2x 1Gb van Kingston? Of is het toch raadzaam om het uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
Ben der zelf aan uit. Mijn laptop werd gewoon te warm en zat vol stof. Vandaar het uitvallen. Met het gewone gebruik was er niks aan de hand, maar met het zwaardere werk legde hij het af. Heb hem zuiver gemaakt en het er weer XP op gezet. Bedankt voor de moeite Willy!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste