Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68886

TMC schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:35:
[...]
Je bent er wel van op de hoogte dat deze laptop een TFT scherm en geen platgedrukte CRT ofzo? 60 Hz is meer dan voldoende. Logisch dat 100 Hz er niet bij staat.
Op andere frequenties staat er wel 100 hz bij :/

Op 60 krijg ik hoofdpijn man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wat een bs, voor een tft maakt de refresh rate niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
willy1986 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:50:
[...]

Ik ben nu bezig hem op nieuw vers te installeren met de bijgeleverde OEM Win. XP cd... setup komt maar niet verder....midden in de installatie > zwart beeld > en dan herstart :X
Dan zou ik je aanraden om het geheugen eens te gaan testen met een programmatje als memtest86 (www.memtest86.com). Dat wil nog wel eens licht op de zaak werpen!

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

willy1986 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:50:
[...]

Ik ben nu bezig hem op nieuw vers te installeren met de bijgeleverde OEM Win. XP cd... setup komt maar niet verder....midden in de installatie > zwart beeld > en dan herstart :X
Ik zou m terugbrengen en zeggen dat hij niet goed werkt. Nu ligt er misschien nog een andere voor je, morgen misschien niet meer en anders moet ie naar de fabriek en ben je m weken kwijt?

[ Voor 5% gewijzigd door HaaZ op 01-03-2006 16:15 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hollie schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:54:
[...]

Dan zou ik je aanraden om het geheugen eens te gaan testen met een programmatje als memtest86 (www.memtest86.com). Dat wil nog wel eens licht op de zaak werpen!
Der zit geen floppydrive in de laptop 8)7
HaaZ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:14:
[...]
Ik zou m terugbrengen en zeggen dat hij niet goed werkt. Nu ligt er misschien nog een andere voor je, morgen misschien niet meer en anders moet ie naar de fabriek en ben je m weken kwijt?
Liever een week kwijt dan weer de kans dat de ruiler ook niet goed werkt. Daarnaast, de XP staat op mijn naam geregistreerd... :|
Echt zo vreselijk balen! dagen naar uit gekeken, topic gemaakt bergen info gezocht en gelezen.. koop je hem eindelijk.. krijg je dit :'(
:X

Email verstuurt naar Medion
Hallo,

Vandaag heb ik een
notebook gekocht bij de Aldi, de Medion 97500.
Nadat ik de doos heb uitgepakt, handleiding gelezen en de accu erin heb gedaan+ adapter aangesloten, heb ik hem opgestart. Na de wizard te hebben doorlopen krijg ik een paar sec na het welkomst scherm 2 foutmeldingen.
Eerst explorer.EXE en daarna een foutmelding van drwtsn32.exe.

foto's van de foutmeldingen:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=C8UUCKXS
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=C8UUCKXS

Nadat ik de foutmeldingen heb verstuurd naar Microsoft bevriest heel de notebook. Ik kan der niets mee doen.

Toen heb ik de applicatie/support disc erin gedaan en de notebook geherstart. Ik heb toen de "fabrieksinstelling terugzetten" optie gekozen en deze dus uitgevoerd. Na een aantal herstarts kreeg ik dezelfde foutmeldingen weer...

Toen heb ik net de recovery disc van de bijgeleverde OEM versie Win. XP erin gedaan en deze proberen te installeren. Tijdens de installatie breekt hij telkens af. De installatie word niet voltooid. Midden in de installatie word het scherm plotseling zwart en gaat hij herstarten. Dan krijg ik de melding: installatie word opnieuw gestart. De installatie word dus maar niet voltooid!

Nu heb ik in de installatie een error:

Onherstelbare fout
Er is een fout opgetreden waardoor de Setup niet kan doorgaan.

Setup kan de productcatalogussen niet installeren. Dit is een kritieke fout. In de Setup logboekbestanden treft u waarschijnelijk meer gegevens aan.

Klik op OK om het logboek van de Setup te bekijken

>Fout:
Setup kan OLE besturing C:\Windows\system32\initpki.dll niet in het register opnemen vanwege de volgende fout.
DllRegisterServer heeft fout 2148086027 geretourneerd. (8009310b)

>Fout:
de handtekeningvoor Windows XP Home Edition Upgrade is ongeldig(foutcode: 800b0100.
Geen handtekening aanwezig in het onderwerp.

Nu is mijn vraag: wat kan ik nu nog doen?

[ Voor 103% gewijzigd door willy1986 op 01-03-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:17

TMC

Anoniem: 68886 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:52:
[...]

Dat zin dan toch echt tussen je oren, het verschil tussen 60 Hz en hoger is echt niet te zien hoor. :/ Bij een CRT wel, bij een TFT niet. Een vernieuwingsfrequentie bij een TFT monitor betekent meer dat hij 60 keer per seconde checkt of er iets veranderd moet worden, zo ja, dan veranderen er wat pixels van kleur. Maar het is niet zo dat het beeld dan 60 keer per seconde aan en uit gaat (wat bij een CRT wél gebeurt).

[ Voor 36% gewijzigd door TMC op 01-03-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
bron:
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/411508.html
Australisch forum draadje over de md96500.

(wel een aardige lap tekst ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
willy1986 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:38:
[...]

Der zit geen floppydrive in de laptop 8)7

[...]
Stukje lezen is ook een kunst!

ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CDROM
Download - Memtest86 v3.2 ISO image (zip)
Download - Memtest86 v3.2 ISO image (gzip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Anoniem: 68886 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:52:
[...]

Een TFT is altijd 60 Hz. Meer heb je ook niet nodig. Zet er maar eens een camera van je telefoon op, dan kan je zien dat het beeld stil staat. Doe je dit bij een CRT op 60 Hz dan zie je het beeld bewegen en daar zal je waarschijnlijk hoofdpijn van krijgen

Maar mijn vader heeft hem ook gekocht en ik moet zeggen echt een mooi en tof ding :) :9~ Het scherm ben ik heel erg te spreken over en ook het formaat.

Ik zelf heb een Acer TM 4001 WLMI dus ook met 15,4 " scherm maar de behuizing daarvan is zelfs iets groter :) de MD 97500 is dus mooi compact.

Ook de behuizing vind ik erg netjes afgewerkt, zeker die alu look aan de binnenkant vind ik er erg goed uitzien :)

Het enige wat ik nog niet echt aankrijg is de verlichting in het touchpad voor de play en stop knoppen voor bijvoorbeeld mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131627

Ik moet zeggen.. het glimmende scherm valt me nog niet tegen. Bij een donker scherm zie je jezelf wel goed (en elk stofje op het scherm ook....) maar bij een licht scherm heb ik nergens last van. Maar eens kijken hoe dat vanavond gaat met wat lampjes aan!

Wat ik wel een beetje irri vindt is de linkermuisknop.. soms veeg ik er alleen maar met mn vinger over heen en dan klikt hij al.. terwijl je hem andere keren echt in moet drukken. Is dit jullie ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 38778 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:56:
[...]
Het enige wat ik nog niet echt aankrijg is de verlichting in het touchpad voor de play en stop knoppen voor bijvoorbeeld mediaplayer.
Met de wijsvinger op het kruisje drukken in de rechterbovenhoek van de touchpad. Doe het een paar keer, je moet zeg maar de slag te pakken hebben. Touchpad vind ik goed werken. Maar de sneltoetsen in het tochpad zijn niet zo gevoelig...(Ja heb wel wat kunnen uittesten toen hij wel eens 5 sec werkten)

MIjn notebook staat nu dood dichtgeklapt op mijn bureau.
Ik krijg hem maar niet verder met de XP installatie. Boot-cd werkt niet... Hij boot door naar de HD en wil alleen maar verder gaan met de XP installatie.. die hij een paar sec later weer plots afsluit en herstart :/
Wachten op email van Medion.. 3 daagjes maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
Voor mensen die naar uitverkochte filialen zijn gegaan. In Maastricht in de aldi bij ceramique waren er om 5 uur ook nog zat...
Ik denk, ik zag t maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je op het kruisje moest drukken had ik in de handleiding gelezen echter deed hij het niet, maar nu ik powerdvd voor de eerste keer heb opgestrart werkt hij :). Ook daarvan moet ik zeggen dat het er heel erg tof uitziet :9~

@ Willy1986

Heb je al een bios reset geporbeert? misschien helpt het, of een keer je geheugen eruit halen en hem erop nieuw instoppen. Had je dat Memtest86 trouwens al gedraaid?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38778 op 01-03-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 38778 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:29:
Heb je al een bios reset geporbeert? misschien helpt het, of een keer je geheugen eruit halen en hem erop nieuw instoppen. Had je dat Memtest86 trouwens al gedraaid?
-Bios heb ik al op default gezet... geen oplossing
-geheugen gezien, zat er goed in, wil ná memtest86 wel proberen het geheugen er uit te halen om het ff te aaien :P

Memtest86: 9 tests, 0 errors. Hij draait nu nu de Bit fade test, 90 min, 2 patterns..

[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 01-03-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb met w-lan ons netwerk nog niet kunnen vinden... hoe moet ik dat oplossen? Hij kan die van onze buren wel zien namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
Anoniem: 131627 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:44:
Ik heb met w-lan ons netwerk nog niet kunnen vinden... hoe moet ik dat oplossen? Hij kan die van onze buren wel zien namelijk :P
Dat probleem heb ik dus ook dat hij mijn netwerk niet ziet.. Net gebelt met de TD van medion. en die zeggen dat de interne netwerkkaart niet compatible is met mijn draadloze router (smc 108mbps)
Dit schijnen ze vaker te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 131627 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:44:
Welke type netwerk heb je? De medion 97500 ondersteunt alleen de 802.11 b en g versie
eXistenz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:58:
[...]Dat probleem heb ik dus ook dat hij mijn netwerk niet ziet.. Net gebelt met de TD van medion. en die zeggen dat de interne netwerkkaart niet compatible is met mijn draadloze router (smc 108mbps)
Dit schijnen ze vaker te horen.
Welk type router heb jij?

[ Voor 37% gewijzigd door willy1986 op 01-03-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Wifi kaart die er inzit is de meest bekende in samen werken met een centrino pc de Intel 2200 BG. Als je je router 108 mbit geforceerd hebt weet ik niet of je kan connecten maar je moet hem wel kunnen zien. Normaal is het zo dat een 54 mbit kaart op een 108 mbit router gewoon een verbinding van 54 mbit tot stand brengt.

Heb je nog meer computers met wifi op je router zitten, zo niet dan moet je even kijken of je wifi wel aanstaat want vaak kan je het ampart van je router aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mag ik vragen hoeveel pipelines die X700 XL kaart nu werkelijk heeft? Te zien met Everest en ATI Tool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Anoniem: 38778 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:07:
De Wifi kaart die er inzit is de meest bekende in samen werken met een centrino pc de Intel 2200 BG. Als je je router 108 mbit geforceerd hebt weet ik niet of je kan connecten maar je moet hem wel kunnen zien. Normaal is het zo dat een 54 mbit kaart op een 108 mbit router gewoon een verbinding van 54 mbit tot stand brengt.

Heb je nog meer computers met wifi op je router zitten, zo niet dan moet je even kijken of je wifi wel aanstaat want vaak kan je het ampart van je router aan of uit zetten.
Staan 3 computers op die hem wel zien ..router staat op 54 mbps aangezien 108mbps constant disconnects opleverd ;)

en tis de SMC wbr14t-g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Nokko schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:11:
Mag ik vragen hoeveel pipelines die X700 XL kaart nu werkelijk heeft? Te zien met Everest en ATI Tool. :)
Atitools geeft 8 active pipelines aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok, mooi, heb er zelf niks aan maar was wel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je toevallig al andere drivers geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Anoniem: 38778 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:03:
Heb je toevallig al andere drivers geprobeerd ?
Zijn geen andere drivers, kheb wel opnieuw erop gezet de drivers en ook het "tooltje" van die wireless maar dat helpt ook niet. Ik probeer morgen wel even andere router erbij te zetten en kijken of hij die wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
:(
-bios settings op default.
-Memtest86 gedraaid en geen errors bij de 9 testen...
-tijdens Win xp install -recover / herinstall - slaat ie af > (1)zwart beeld scherm > (2) herstart en (3) start de installatie weer> terug naar stap (1). Zelfs Linux Ubuntu geeft meerdere foutmeldingen tijden de installatie. Ubuntu Live werkt ook niet(geeft ook fouten aan :X ) 8)7
Tis echt niet te geloven! :'( Zoveel tijdverspilling! Ik wil gewoon lekker kunnen laptoppen! :/

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen ander driver kijk hier eens :)

ftp://aiedownload.intel.c..._V10.1.0.3_TIC_107948.zip

Is wel een verzamel pakket van verschillende kaarten van intel maar de 2200 BG zit er ook tussen.
Probeer het hier eens mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
@ willy1986:
Maandag ochtend model? ;) Misschien teruggaan met het apparaat en 'em omruilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:59
eXistenz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:40:
[...]

Atitools geeft 8 active pipelines aan
everest zegt 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
(Foto's verwijderd)

[ Voor 92% gewijzigd door willy1986 op 04-03-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
waar doe je moeilijk over, ruil hem gewoon om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willy1986 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:06:
[...]

Welke type netwerk heb je? De medion 97500 ondersteunt alleen de 802.11 b en g versie
Ik heb 802.11g .. dus die zou het wel moeten doen. Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept hoor.. komt vast wel goed :P

En ik heb inmiddels ook de reden gevonden van het linkermuisknop probleem: ook 2x drukken op het scrollpad werkt als dubbelklikken :P Is dit misschien uit te schakelen? Vind het een beetje irri! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 13:57
ik merk dat het vaak lijkt alsof onderaan in het scherm een horizontaal balkje loopt dat wat slechter belicht is (ook ik de hoeken onderaan is 't wat donkerder). dit heeft denk ik alles te maken met de reflectie van het scherm en is afhankelijk van de inkijkhoek (schuin van boven valt dit niet te zien). dit ervaren meerdere mensen? verder is de inkijkhoek van 't scherm wat tegenvallend, maar het is een enorm fijn scherm om naar te kijken.

offtopic:
nu nog een nette wireless router die fatsoenlijk om kan gaan met veel connecties zonder ze te droppen of te crashen (i.v.m. P2P-clients), iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
1:04 B)

Tjaa, en dan toch de OEM Win XP Home SP2 van Medion op mijn laptop gekregen! _/-\o_ Vraag me niet hoe... (maar tis na enkele halve installs vanaf illegale XP cd'tjes dan toch eindelijk gelukt) :)
Op het moment is de laptop bezig met alle applications/support installeren.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Een OEM-installatie zelf installeren is erg gemakkelijk. Meestal staat er nog een i386-mapje, alles wat je nodig hebt voor installatie (behalve loader.bin en de winnt.51 etc). Is die niet te vinden, dan heb je voor de activatie van Windows de oembios*.* bestanden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:33
Wat zijn de ervaringen met de Wirelessnetwerkkaart?
Stabiele verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb m vanmorgen toch weer terug gebracht. Hij beviel op zich prima, maar bij de mediamarkt hier was alleen vandaag een speciale aanbieding voor een compaq v4220 voor maar €849 :)
Maar ik vond de Medion prima werken moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
jongens installeer even de nieuwste intel drivers voor je wlan. Met de standaard drivers haalde ik maar 50kbs, nu lekker 500-600 zoals het hoord *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

9.0.3.9 it is! :P

Deze werkt op mijn FSC 1437g het lekkerst :)

Zit zelfde Wlan controller in :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72362

Ik heb er vanochtend ook één gekocht. Loop al zeker een half jaar elke folder en heel internet door te spitten en vondt het toch maar eens tijd worden. Ben er vanmiddag mee aan de slag gegaan, en direct bij de eerste keer opstarten kreeg het zogenaamde "keuzescherm" hoe je Windows XP op wilt starten (zwart scherm met witte letters en opties als; in veilige modus starten, normaal starten etc.) Is dit normaal bij een eerste start van een pc/laptop? Daarna kwam er een soort laatste installatie van Windows XP. Het kwam op mij toch ietwat vreemd over, omdat het aangeeft dat Windows de vorige keer niet goed is afgesloten. De doos was overigens nog "verzegeld" door de doorzichtige sticker.

Verder kreeg ik bij de eerste keer afsluiten een foutmelding in de trant van run32.dll . Moet ik me hier nu zorgen om gaan maken en de laptop terugbrengen en omruilen voor een andere of is dit een typische Windows XP error?

Voor de rest kan ik melden dat ik zeer tevreden ben over de laptop. Het is wel m'n eerste laptop, dus het is ff wennen met zo'n klein toetsenbordje (om nog maar te zwijgen van die touchpad --> de muis krijgt nog steeds de voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 18:33
Anoniem: 72362 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:25:
Ik heb er vanochtend ook één gekocht. Loop al zeker een half jaar elke folder en heel internet door te spitten en vondt het toch maar eens tijd worden. Ben er vanmiddag mee aan de slag gegaan, en direct bij de eerste keer opstarten kreeg het zogenaamde "keuzescherm" hoe je Windows XP op wilt starten (zwart scherm met witte letters en opties als; in veilige modus starten, normaal starten etc.) Is dit normaal bij een eerste start van een pc/laptop? Daarna kwam er een soort laatste installatie van Windows XP. Het kwam op mij toch ietwat vreemd over, omdat het aangeeft dat Windows de vorige keer niet goed is afgesloten. De doos was overigens nog "verzegeld" door de doorzichtige sticker.

Verder kreeg ik bij de eerste keer afsluiten een foutmelding in de trant van run32.dll . Moet ik me hier nu zorgen om gaan maken en de laptop terugbrengen en omruilen voor een andere of is dit een typische Windows XP error?

Voor de rest kan ik melden dat ik zeer tevreden ben over de laptop. Het is wel m'n eerste laptop, dus het is ff wennen met zo'n klein toetsenbordje (om nog maar te zwijgen van die touchpad --> de muis krijgt nog steeds de voorkeur)
Het is inderdaad typisch windows, de eerste kere dat hij start ist niet altijd even soepel. Maar als het vaker voorkomt is dr wat mis (logisch). Probeer anders als het blijft even een herinstallatie met de recovery cd (altijd sneller dan ruilen). Iig ik neem aan dat je hem toch nog niet hebt volgegooid met programma's? Helpt dat niet dan zou ik inderdaad even bij de aldi/medion melden want dat hoort natuurlijk niet.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:24:
9.0.3.9 it is! :P

Deze werkt op mijn FSC 1437g het lekkerst :)

Zit zelfde Wlan controller in :)
link? (voor start post :) )

Ik heb vanmiddag mijn kapotte laptop ingeleverd bij de aldi en een nieuwe (en goed werkende!! :Y) ) notebook gekregen :D
Joepie!.
Maar ik merkte dat de hardware versnelling voor VGA niet aanstond. De VGA controller is nog goed geinstalleerd (ATI tool draait wel, resolutie is goed) Maar bij bijvoorbeeld scrollen in fora gaat het beeld nog al traag/schokkerig. Hoe moet ik dit oplossen?
Na elke opstart moet hij het scherm 3 keer laten knipperen... In één seconde zie ik dan allemaal "troep" artifacts? :/ Daarna kan ik er gewoon mee werken.
Ik heb net met de Medion-Linux applicatie ("multimedia-boot") wat dvdtjes gekeken.
Verder FF geinstalleerd en BT werkend met mijn K750i.

Maar ik vind het wel jammer dat ie een soort van vertraging heeft ( scrollen op sites/fora ) Ook krijg ik Call of Duty 2 niet werkend. Hij begint te zeuren over DirectX.
Daarnaast ATI Catalyst Control Center geeft in de tak 3D de volgende foutmelding
The currently used OpenGL driver does nog support the required extensions to run the 3D preview > OK

[ Voor 36% gewijzigd door willy1986 op 03-03-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

http://downloadfinder.int...nldID=9563&ProductID=1784

Is versie 9.0.3.0. Versie 9.0.3.9 staat alleen op de FSC site zijnde voor FSC producten, alhoewel ik daarover mijn twijfels heb, aangezien we allebei dezelfde WLAN chip hebben.

ohjah, 9.0.3.9 staat ook wel op de intel site, maar dan krijg je er een zooi zut bij, dat wil je niet weten :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 10:28

d-motion

zow... en dan nu...

Een kennis heeft op aanraden gisteren zo'n notebookje gehaald.... en helemaal geen problemen.

Mooi scherm... Windows starte gewoon in 1 keer op.

Iets wat wel ff wennen is zijn die muisknoppen...

Verder een heel mooi apparaat wat kwa look en feel een stuk beter aanvoeld als een Dell D610...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik heb dxdiag gedraaid en deze vertelde mij het volgende:
Display Tab 1: No problems found. Direct3D functionality not available. You should verify that the driver is a final version from the hardware manufacturer.
Iemand die weet waar ik die driver kan vinden?

OpenGL? driver? :|

[ Voor 4% gewijzigd door willy1986 op 03-03-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Iemand hem al goed draaiend in combinatie met een Linksys WRT54G V5?
Hier steeds wegvallende verbindingen :(

Heb al verschillende intel drivers geprobeert en powersaving uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik kijk geregeld op Aldi.nl / Lidl.nl (elke week) om te kijken naar de aanbieidingen...op jacht naar de ideaal notebook voor weinig (dus niet 1300 euri voor een te patserig ding). Nu ben ik sinds zondag terug van wintersport en merk ik NU pas die aanbieding op...

Is het overal al dik uitverkocht of heb ik nog een kansje??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Yohost! schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:05:
Iemand hem al goed draaiend in combinatie met een Linksys WRT54G V5?
Hier steeds wegvallende verbindingen :(

Heb al verschillende intel drivers geprobeert en powersaving uitgezet
Ik zou proberen om een andere channel te nemen in de linksys.
Ik had mijne op 13 staan en de laptop ziet hem totaal niet
Andere channels ziet hij hem wel alleen valt steeds verbinding weg en op 1 channel..6 is die stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Nee heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
dat ligt aan die linksys denk ik met de wrt54g zijn veel problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willy1986 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:19:
Ik heb dxdiag gedraaid en deze vertelde mij het volgende:

[...]

Iemand die weet waar ik die driver kan vinden?

OpenGL? driver? :|
Probeer eens de omaga drivers van ATI deze waren geloof ik ook geschikt voor mobile GPU's

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
Stevie_ schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:22:
Ik kijk geregeld op Aldi.nl / Lidl.nl (elke week) om te kijken naar de aanbieidingen...op jacht naar de ideaal notebook voor weinig (dus niet 1300 euri voor een te patserig ding). Nu ben ik sinds zondag terug van wintersport en merk ik NU pas die aanbieding op...

Is het overal al dik uitverkocht of heb ik nog een kansje??!
Ik zou zeggen pak gewoon even een overzicht erbij van aldi's bij jou in de buurt en bel ze gewoon eens op. Op deze manier weet je of er nog eentje is en bespaar je je zelf een hoop reis kosten voor niks :)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 38778 op 03-03-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 38778 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:00:
[...]

Probeer eens de omaga drivers van ATI deze waren geloof ik ook geschikt voor mobile GPU's

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
Ik heb ze geinstalleerd(ja, ATICCC eerst verwijderd)Maar nog steeds geen OpenGL
Omega drivers werken iig wel. (Powerplay word ook ondersteund)
Ook blijft hij nadat hij opstart en het welkomstscherm heb gezien 3x met het scherm knipperen en laat hij rare blokjes zien met verschillende kleuren.

OpenGL kan niet worden geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Ik heb een vraagje over die sneltoetsen aan de rechterkant met p1 en p2, wireless en bluetooth.
Die werken pas met een stukje software, iets met launch klopt dat? Die heb ik uninstalled en nu werken die sneltoetsen niet meer (logisch) maar ik heb ook ineens totaal geen verbinding meer met m'n wireless router sinds vanmiddag. (terwijl die wel gewoon geactiveerd is in windows). Overruled die sneltoetsen de instelling in windows op een bepaalde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Configuratiescherm> Systeem> tabblad- Hardware > Apperaatbeheer. rechtermuisknop op wireless > inschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Rev! schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:50:
dat ligt aan die linksys denk ik met de wrt54g zijn veel problemen...
Nee zojuist een andere laptop geprobeert en die blijft wel stabiel internet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft die wel een Intel 2200 BG Wifi kaart dan want als er een andere chipset opzit kan je dit niet vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vanavond na allerlei videodriver-installatie-geweld (+ de benodigde foutmeldingen zoals "VGA controller niet gevonden" 8)7 ) heb ik besloten om de image cd te gebruiken.
Applicatie&Support disc erin , reboot en boot from cd. Nadat ik de gebruikersovereenkomst heb "gelezen" B) en heb geaccepteerd krijg ik 4 keuzes:
  1. applicaties en drivers herstellen
  2. applicaties en drivers kopieren
  3. Fabrieksinstellingen herstellen
  4. Reboot
Na lang twijfelen tussen optie 2 en 3 (hier stonden precies dezelfde beschrijvingen. Het enigste verschil wat "Klik hier" 8)7 en "Deze" :? Dat is teneerste nogal apart omdat je in die setup geen muisaanwijzer hebt.. maar ach |:( Ik heb dus gekozen voor optie 3 (motivatie; installatie werkt niet goed. Ik wil de volledige image recoveren en hem naar aankoopstoestand brengen...( tenminste dat dacht ik)
Na 2 keer Voltooien te hebben gekozen(dat ik er van bewust was dat alles op C: zou verdwijnen) kwam er een soort van Windows achtig programma dat de image zou moeten kopieren...
Na 6 % te hebben voltooid ( tijdsduur 00:05 sec B) ) kwam er plots een Error op mijn beeldscherm
[quote] Image is corrupt[quote]

:X
Power knop zolang ingedrukt tot dat hij uit ging. En paar tellen later weer aangezet. F12 > Boot from cd-rom > gekozen voor optie 2.... der vliegt wat tekst over het scherm en dan , jawel alweer , fout: Operating system not found :r (<< bescheiden emoticon voor mijn mood op dat moment ;) )
Daarna nog eens optie 3 gekozen maar weer zelfde foutmelding. Zelfs de Cyberlink/Medion Linux app. werkte niet meer. Deze geeft ook de foutmelding "Operating system nog found"

12 Uur geleden heb ik precies het zelfde meegemaakt. Ik denk dat de recover image niet helemaal OK is. (optie 3 heeft mijn 2e MD97500 ook gesloopt..Tis niet te geloven. :X
Ik vraag mij eigelijk af of één van jullie haar/zijn laptop naar kooptoestand durftte brengen (dmv die App. & supp. disc)? Weet wel dat ik weet dat jij de kans hebt dat je het zelfde door gaat maken als ik en de gevolgen voor je laptop...... :/

Na dit hele gebeuren twijfel ik aan mij zelf. Ik doe mijn profiel hier op gathering.tweakers.net geen eer aan. O-) Hoe krijg ik het voor elkaar om 2 laptops binnen 50 uur te slopen ;(
Ik heb de 2e nieuwe en kapotte laptop inmiddels alweer ingepakt. Morgenochtend breng ik hem weg en hoop ik dit keer wel een goed model te hebben.(mocht er nog eentje staan....anders mijn geld terug)

De laptop zelf vond ik geweldig. Beeldscherm beviel mij erg. Multimedia boot met toegang tot je HD, DVD en verwisselbare schijf is ook super! De vele aansluitmogelijkheden, het design (muistoetsen, sneltoetsen voor BT/Wifi) het touchpad+de blauw verlichte multimedia toetsen!, het toetsenbord _/-\o_ Geweldig! :D

Ik weet ook niet echt hoe ik het moet plaatsen; 2x "maandagocthend model"? "Goedkoop is duurkoop"? A-technisch? Onvoorzichtig? Geen computerervaring? 8)7 2 linkerhanden? Slordig?
Ik snap het niet! De laptop is in heel Nederland verspreid. Ik heb der "pas" 2 gemolt door gebruik te maken van de Applicatie en Support disc.. wat staat anderen nog te wachten??? :X

:/

[ Voor 4% gewijzigd door willy1986 op 03-03-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104175

Krijg iemand die bescherming met je vingertop voor elkaar?
Ik heb een gebruikersaccount aangemaakt met paswoord en het programma geinstalleerd maar tijdens het in-scannen van mijn vingertop geeft ie bij de 3e scan aan: OmniPass is niet in staat een bruikbare vingerafdrukafbeelding te verkrijgen. Probeer het opnieuw. De 1e en 2e keer gaat het goed want dan geeft ie het groen aan maar iedere keer bij de 3e keer pakt ie um niet. Heeft iemand anders dit ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72362

Anoniem: 104175 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:02:
Ik heb een gebruikersaccount aangemaakt met paswoord en het programma geinstalleerd maar tijdens het in-scannen van mijn vingertop geeft ie bij de 3e scan aan: OmniPass is niet in staat een bruikbare vingerafdrukafbeelding te verkrijgen. Probeer het opnieuw. De 1e en 2e keer gaat het goed want dan geeft ie het groen aan maar iedere keer bij de 3e keer pakt ie um niet. Heeft iemand anders dit ook??
Ik heb dus precies hetzelfde! Heb het al wel 10x geprobeerd per vinger, maar tot nu toe zonder resultaat. Is er uberhaupt al iemand die het is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha lachen weet je hoe het wel werkt hahaha het werkt wel met de wijsvinger met je linkerhand !!!
Ik ben rechts dus automatisch ben ik genijgt om dit met mijn wijsvinger te doen van mijn rechtse hand.
En dat werkt dus niet.

Vergeet dit dus niet he ga dan niet dood leuk inloggen met je wijsvinger van je rechter hand na dat je het geregistreerd hebt met je wijsvinger van je linker hand want dat zal ie dus niet doen.

Ik ga leren links te schrijven en links te begroeten met de hand dan vergeet je dit niet hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
bij mij werkt dat finger herken ding ook niet, heb dat maar opgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Werkt bij mij prima, moest eerst paar keer oefenen, ging daarna steeds beter.
Bij inloggen in windows ging t nog wel es niet goed, maar t ging de laatste keren in 1x, werkt lekker simpel :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Laptop ingeleverd bij de Aldi en mijn geld weer terug. Jammer.

Heeft iemand al een de App. en supp. disc gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170072

Hoi mede bezitters :)

Ben imiddels ook een paar dagen de Trotse bezitter van zo'n flitsende laptop.
Nog geen problemen gehad, _/-\o_ alles wat ik er tot nu toe meegedaan heb ging zonder problemen.
Het scherm vind ik super al is het wel even wennen dat Breed................beeld.
Vinger identificatie heb ik nog niet gebruikt zal morgen eens kijken.

Willy ik vind het voor jouw erg sneu :'( jij als topic starter verdien je wel beter.

Ik volg deze topic al vanaf het begin mede door dit topic heb ik mijn besluit genomen om hem aan te schaffen.
Hoop dan ook alleen positieve berichten te zien en hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
willy1986 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:11:
Ja, ik heb windows er opnieuw opgezet omdat ie eerst in het duits was :s. Met die cd heb ik een paar programma's en drivers geinstaleerd. Alles werkt perfect :D
Ik heb trouwens een 100 gig hardeschijf is dat ook bij jullie? In de folder stond 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Fox-hound,

Ik heb er toch echt 80 gig inztten.
Wat ben jij een mazelaar of heb jij een ander type gekregen?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Hier een bewijsje. Zoals je ziet zit er rond de 100 gb in. Op de doos staat 80 gb en op het labeltje van de aldi stond 100 gb :/ lol.
Misschien heb ik een duits type want ik woon dicht bij duitsland (arnhem) . Windows was ook duits.

Ik heb er ook allemaal troep bij gekregen zoals musicmaker, microsoft flight simulator 2004, divX pro en nog meer. Hebben jullie dat ook?

edit: foutje gemaakt bij de screen 8)7

Nou heb ik er 2 keer windows op staan (duits en nederlands) Als ik de laptop opstart kan ik kiezen tussen de twee. Ik wil dat alleen de nederlandse opstart..hoe haal ik de duitse weg?

[ Voor 22% gewijzigd door fox-hound op 04-03-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:21
fox-hound schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:07:
Nou heb ik er 2 keer windows op staan (duits en nederlands) Als ik de laptop opstart kan ik kiezen tussen de twee. Ik wil dat alleen de nederlandse opstart..hoe haal ik de duitse weg?
kijk in je boot.ini en verwijder de regel van de duitse versie.

Kan ook via start > uitvoeren > msconfig > boot.ini :)

Edit, nee probeer *:\boot.ini zo te openen :*)

[ Voor 15% gewijzigd door MarkieNL op 04-03-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die duitse versie er nog op staat en je er niks mee wilt doen waarom haal je niet alles eraf en alleen de nl erop? je kan hem wel uit de bootloader halen van Windows echter neemt hij nog wel ruimte in.

Welk merk Harddisk zit er bij jou in dan ?

Voor de bootloader:

Eigenschappen deze computer -> Tabblad geavanceerd -> Opstart- en Herstelinstellingen -> Knop Instellingen -> Knop Bewerken

Hierin vind je de gegevens die tijdens het booten op je scherm komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willy1986 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:11:
Laptop ingeleverd bij de Aldi en mijn geld weer terug. Jammer.

Jammer dat je hem weer terug gebracht hebt :( veel moeite en nog steeds niks.

Heb je niet eigen cd's gebruik ? het lijkt me stug dat je een pc kan slopen door software te installeren. Probeer er anders nog eentje te krijgen bij een ander filiaal en draai daar gewoon eens een tijd op op de voor geinstalleerde software. Wie weet heb je dan meer geluk als je er teministe nog zin aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Heeft iemand nu zo'n (klein beetje) donkere balk onder in het scherm? Het lijkt wel alsof er teveel druk op 't scherm staat daar ofzo, of dat 't een heel klein beetje krom is... Niet dat je dát ziet, maar het is duidelijk bij een effen scherm te zien: vanuit de twee onderste hoeken een wat donkere waas (geen reflectie ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170102

Hey,

Was ook dolgelukkig met de nieuwe MD 97500! Maar de WLan-verbinding is een catastrofe! Ik ben er vast van overtuigd dat het een hardware probleem is! Mijn desktop met een Belkin networkadaptor kapteert feilloos en heel stabiel mijn USR modem-router, maar met de ingebouwde Wifi van de nieuwe laptop lukt het niet. Springt af en toe aan en geeft een uistekend signaal maar valt meteen weer uit en dan lukt het een hele poos weer niet meer. Heb de netwerk Intel update uitgevoerd maar het brengt geen beterschap. Krijg er nu echt wel genoeg van en breng hem morgen terug naar de winkel. Ik heb geen zin om naar de klantendienst in Destelbergen te rijden; mijn laptop zeker een week te moeten missen en dan nog geen garantie te hebben dat het euvel is verholpen.
Heb gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Wie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
fox-hound schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:07:
Misschien heb ik een duits type want ik woon dicht bij duitsland (arnhem) . Windows was ook duits.
Heb je een qwerty toetsenbord of een duits toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Anoniem: 170102 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:32:
Hey,

Was ook dolgelukkig met de nieuwe MD 97500! Maar de WLan-verbinding is een catastrofe! Ik ben er vast van overtuigd dat het een hardware probleem is! Mijn desktop met een Belkin networkadaptor kapteert feilloos en heel stabiel mijn USR modem-router, maar met de ingebouwde Wifi van de nieuwe laptop lukt het niet. Springt af en toe aan en geeft een uistekend signaal maar valt meteen weer uit en dan lukt het een hele poos weer niet meer. Heb de netwerk Intel update uitgevoerd maar het brengt geen beterschap. Krijg er nu echt wel genoeg van en breng hem morgen terug naar de winkel. Ik heb geen zin om naar de klantendienst in Destelbergen te rijden; mijn laptop zeker een week te moeten missen en dan nog geen garantie te hebben dat het euvel is verholpen.
nieuwe drivers installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik meen me iets gelezen te hebben dat Intel 2200BG adapters niet overweg kunnen met U.S. Robotics spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Pech,

Ik heb mijn laptop aangesloten (dus niet draadloos) op een USR router model 8003 en hij werkt gewoon goed. Geen andere drivers geinstaleerd.
Hij ziet ook de draadloze netwerken bij mij in de buurt dus volgens mij moet ook dat gedeelte werken al kan ik dat niet testen omdat ik geen draadloosnetwerk bezit.De netwerken die hij ziet zijn afgeschermd :(

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165243

ik heb draadloze verbinding kunnen maken door bij advanced options, default (b EN g netwerken) te veranderen naar enkel b netwerken. ik ken de precieze naam van die optie niet meer, maar het is het onderste in het lijstje links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien een stomme vraag al bestaan die niet naturlijk.
Dit is mijn eerste laptop en nu vraag ik mij af, moet je elke keer de accu helemaal leeg "werken" en dat de accu opladen.
Of kun je hem direct aan de netvoeding aansluiten zonder dat dit schadelijk is voor de accu.

Kortom hoe kan ik het beste met de accu omgaan zonder de levensduur nadelig te beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
Ik ben ook de gelukkige eigenaar geworden van deze laptop. Ik heb een vraagje voor wat betreft WOL. Heeft iemand dat voor elkaar gekregen? In de bios kan ik het wel activeren maar de netwerkkaart eigenschappen geven hier geen instellingen voor weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Anoniem: 38778 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:40:
Als die duitse versie er nog op staat en je er niks mee wilt doen waarom haal je niet alles eraf en alleen de nl erop? je kan hem wel uit de bootloader halen van Windows echter neemt hij nog wel ruimte in.
Hoe kan ik die weghjalen? Hij staat op C:\
Welk merk Harddisk zit er bij jou in dan ?
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/21104phprt2OaE.png
Een Samsung HM100JC
Voor de bootloader:

Eigenschappen deze computer -> Tabblad geavanceerd -> Opstart- en Herstelinstellingen -> Knop Instellingen -> Knop Bewerken

Hierin vind je de gegevens die tijdens het booten op je scherm komen.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Wisey schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:44:

Heb je een qwerty toetsenbord of een duits toetsenbord?
Jep het is een Qwerty toetsenbord :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112114

Anoniem: 170102 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:32:
Hey,

Ik heb dus ook het intel Wifi probleem (gehad). Ik heb eveneens een URS modem-router (USR9106)
Met de oorspronkelijke drivers dus ook meteen uitval etc.
Mijn oplossing was:
* ipv upgraden van drivers, downgraden naar versie 9.0.1.9
* dan alles van powermanagement op max. performance zetten
* De windows wireless configuration gebruiken.

indien dit nog niet zou werken, nog meer downgraden: naar versie 8 (heb ik ergens op forum gelezen)
Mijn wireless werkt nu, soms valt het nog wel uit, maar dan heb ik bijna onmiddelijk connectie. Niet onoverkomelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170170

Hallo allemaal,

Ik heb dus ook voor het eerst een laptop en wel deze . Ben er reuze tevreden mee, heb eindelijk de finger print werkend, elke gadget hoort te werken ook al gebruik ik het niet. Het is de beweging van je vinger die ut hem doet, gewoon van rustig van boven naar beneden bewegen met je vinger ,alleen het eerste vingerkootje en het werkt meteen.

De multimediatoetsen deden het bij mij ook niet , maar inmiddels wel, wat ik gedaan heb geen idee,maar het werkt nu ook feilloos.

Het enige wat een ramp is is de draadloze verbinding met mijn adsl modem/router van linksys,WAG54G. na alles geprobeerd te hebben en ook de patch en de update geinstalleerd te hebben , blijft het waardeloos, een onbeveiligd netwerk uit de buurt pikt ie wel,maar mijn eigen netwerk dus niet, prima signaalsterkte maar doordat mijn netwerk beveiligd is, is het een ramp. met een aparte usb adapter WUSB54G is alles stabiel en prima. het ligt mijns inziens aan de ingebouwde netwerkadapter van Intel.Maar ik ben geen expert en hoop dat de technici hier ;) mij kunnen helpen. Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen??

gr Rob

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170170 op 06-03-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170170

Anoniem: 104175 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:02:
Ik had dus precies hetzelfde, zoals ik zojuist schreef, is het de manier waarop je hem je vingerafdruk laat lezen de clou.
lees de handleiding die ook geinstalleerd is even door .

gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ik had hier gisteren een vriend van mij met deze laptop.
Ik heb hier een Linksys WRT 54GS wireless router liggen.
Deze laptop pakte dit netwerk perfect en zonder problemen.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
  • Laatst online: 30-05-2022
Hi,

Ik heb hier 2 MD 97500 laptops staan (1 voor mijn ouders, 1 voor mijn vriendin). Die van mijn ouders komt uit Haarlem, die van mijn vriendin uit een vestiging uit Sneek. Ten eerste zit er verschil tussen beide computers, het verschil is dat bij die van Haarlem, aan de voorkant nog een 2de sleuf zit voor een compact flash foto kaart. Bij die andere zit alleen een Sony MMC kaart ingang.

Maar nu het probleem, de ene laptop (Haarlem) draait perfect op mijn Apple AirPort Express, maar die andere dus niet. Precies dezelfde problemen die hier ook al beschreven zijn.

Ik ben dus een beetje gaan zoeken en het viel mij op dat bij de laptop die prima draait op mijn beveiligd draadloos netwerk het volgende stuurprogramma versie heeft: 9.0.1.9, een oudere versie dus als je het vergelijkt met de laptop uit Sneek, want die heeft versie 9.0.3.9.

Op de bijgeleverde cd´s staan ook alleen maar die laatste versie, dus ik ga op internet zoeken naar de versie 9.0.1.9...iemand een linkje??

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
Anoniem: 112114 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:07:
[...]

Mijn oplossing was:
* ipv upgraden van drivers, downgraden naar versie 9.0.1.9
Hoe heb je dit gedaan? als ik het probeer zegt ie dat de versie (9.0.1.0) niet beter is dan de oude...

Thanx voor je reactie

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
TheSpeedSkater schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:39:
Hi,

Ik heb hier 2 MD 97500 laptops staan (1 voor mijn ouders, 1 voor mijn vriendin). Die van mijn ouders komt uit Haarlem, die van mijn vriendin uit een vestiging uit Sneek. Ten eerste zit er verschil tussen beide computers, het verschil is dat bij die van Haarlem, aan de voorkant nog een 2de sleuf zit voor een compact flash foto kaart. Bij die andere zit alleen een Sony MMC kaart ingang.
Eens goed de voorkant van mijn laptop bekeken, en geen CF-kaartlezer te zien! Dit was wel een van de redenen dat ik de MD 97500 heb gekocht, heb een digicam met CF. Zijn er nog meer mensen bij wie de levering niet helemaal compleet is?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
Zie hier een foto van de verschillende voorkanten...

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/simon/internet/laptop.jpg

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheSpeedSkater schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:23:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? als ik het probeer zegt ie dat de versie (9.0.1.0) niet beter is dan de oude...

Thanx voor je reactie
Probeer zeker eens de huidige drivers te verwijderen met de laatste tools van intel pro toolset.
dan proberen om de oudere te installeren
als dat niet lukt : mss helpt de volgende uitleg:

Ik heb wat zitten prullen met bestandsnamen. Toen ik de oudere versie wou installeren, kwam de pc bij mij vragen om een bepaald .sys bestand te installeren. er stond w29n51.sys en aanverwanten en in de oude drivers stond daar een lager nummer. Heb dus die namen van die bestanden veranderd zodat ze identiek zijn aan de nieuwe, en dan die drivers geïnstalleerd. Mirakuleus vond de pc dat mijn drivers toen plots wel beter waren ;)

edit : zeker dat die laptop met de CF sleuf geen 96500 is?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 112114 op 06-03-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Louise schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:44:
[...]

Eens goed de voorkant van mijn laptop bekeken, en geen CF-kaartlezer te zien! Dit was wel een van de redenen dat ik de MD 97500 heb gekocht, heb een digicam met CF. Zijn er nog meer mensen bij wie de levering niet helemaal compleet is?
Bij mij stak er een pcmcia kaartje bij in de doos waarmee ik compact flash kan lezen
Mss de doos nog eens doorsnuffelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Mijn 2 ex-laptops hadden beiden een CF reader. (2 geheugenkaarten sleuven dus)En dat hoort ook zo..
Echt vreemd dat die systemen niet gelijk zijn.. verdwaalde geheugenreepjes, een HD van 100 Gb 8)7
Medion spoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Inmiddels de Medion Hotline gebeld en doorverbonden met de Technische Dienst. Volgens de TD had deze laptop helemaal geen CF-kaartlezer, was dat alleen van toepassing op de vorige laptop. Na aandringen van mijn kant, dat het toch op echt op de doos stond en dat ik juist mede daarom de laptop gekocht had, ging deze man navraag doen. Er zou in de doos een losse CF-kaartlezeradapter zitten, die in de sleuf links onderin zou passen. Dat bleek te kloppen, maar nu kan ik die sleuf niet voor wat anders gebruiken. Ook krijg ik via de adpater de CF-kaart er nauwelijks wer uit. Niet ideaal dus.

Het is inderdaad vreemd dat er verschillende versies van de MD 97500 in omloop zijn. Bij mij op de doos staat op de foto weer niet de CF-kaartlezer aan de voorkant. Op de documentatie in de doos weer wel.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ook vind ik het vreemd dat de geheugenkaartlezers zich pas laten zien onder stations met verwisselbaar medium, als er een geheugenkaart in zit. Dat is op mijn Medion 8386 een stuk beter geregeld. Het DVD-station laat zich wel continu zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
Louise schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:56:
Ook krijg ik via de adpater de CF-kaart er nauwelijks wer uit. Niet ideaal dus.
Je moet het volgende eens proberen:
Normaal gezien zit er naast het slot waarin ge die compaq flash kaart lezer duwd een vierkant blokje als je hierop duwd komt dit naar buiten als het dit dan weer terug naar binnen duwt komt de pcmcia kaart los uit het slot, en kan je deze zo op een simpele manier verwijderen uit het systeem

[ Voor 41% gewijzigd door dsalden op 06-03-2006 15:07 ]

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fox-hound schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:22:
[...]

Hoe kan ik die weghjalen? Hij staat op C:\
Niet alleen weghalen gewoon alles opnieuw er op installeren na een format met een Windows XP CD
[...]

[afbeelding]
Een Samsung HM100JC

[...]

Bedankt :)
Je hebt dan geluk gehad want in die van mijn vader zit deze de
Samsung MP0804H

Jij hebt dus een 100 GB erin zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Medion is raar bezig met die versie's...
Maar 20gb extra is wel mooi meegenomen :9~

Ik ga denk ik een complete format doe en windows xp mediacenter erop gooien want home vind ik maar niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar is het toerental van die 100Gb ook 5400 rpm of misschien 4200 rpm.
Als het laatste is dan zou ik niet vrolijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Volgens Everest heb ik 'n medionpc wim 2040, incl. CF-reader naast de andere (zoals foto van TheSpeedSkater). Verder heb ik een Matshita (dus Panasonic) dvd-ram drive en een 80GB Samsung HDD.

1) Ik verbaas me wel over de inkijkhoek zeg: als ik récht op het scherm kijk, hoek van 't scherm precies goed, dan zie ik de randen niet eens meer vlekkeloos.

2) Verder nog steeds dezelfde oproep aan jullie: zien jullie aan de onderkant van het scherm ook een wat donkerdere balk (slechter verlicht)? Probeer eens een effen blauw/groen/wit/rood vlak op het scherm, bijvoorbeeld met Dead Pixel Tester.

3)
quote: Aldi
Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon.
Dit geldt dus ook voor de notebook neem ik aan, aangezien die vorige week onder ALDI Actueel (in de nieuwsbrief) stond?

Ik wil toch wel graag weten wat jullie zouden doen in zo'n geval (zal morgen proberen een foto te maken) én wat jullie van de inkijkhoek vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door guillaume op 07-03-2006 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
guillaume schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 03:21:
Dit geldt dus ook voor de notebook neem ik aan, aangezien die vorige week onder ALDI Actueel (in de nieuwsbrief) stond?

Ik wil toch wel graag weten wat jullie zouden doen in zo'n geval (zal morgen proberen een foto te maken) én wat jullie van de inkijkhoek vinden.
Je kan hem tot 29 maart inleveren. zonder opgave van reden krijg je je geld terug. Mits je de kassebon kan laten zien
Ik vond de inkijkhoek van mijn ex laptops werelds. Echt hel scherp en geen donker/licht problemen.

Kan je een foto maken van je scherm? (zonder flits, nachtmodus) (zet wel dan wel een licht blauw achtergrondkleur op je bureaublad.. zo kan je gemakkelijk het donker/licht verschil zien.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste